Německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) chce v reálném provozu kontrolovat emise aut. Vozům, které překročí zákonné normy, hodlá zakázat vjezd do center měst.
uz skoro rok se tu resi, ze jedomety laboratorni limity plni, a zadnej limit pro realnej provoz eurohujeri nevytvorili.
takze i 25 nasobny prekroceni laboratorního limitu jedovatého NOx Renaultem espace 1.6dci 160k v realnym provozu je vlastne OK.
ucinnejsi bude zakazat dyzly v osobnich autech, nebo aspoň zvednout spotrebni dan na naftu o 5kc
Jsou to úplně extrémně totální de.menti.
Copak chápou laboratorní testy tak, že mají odrážet reálný provoz a emise v reálu očekávají stejné jako v laboratoři, kde je umožněna spousta úlev? To přece není možné, tak hloupí být snad ani nemůžou.
Zakázat mi takhle vjezd do města, nežaluju výrobce, ale je.
Takové pojízdné STK už mají, ne? Jednou ho měli myslím v Top Gearu, když koupili nějaké ty staré ojetiny a jeli na kontinent (May měl myslím ten Mercedes s jedničkou vlevo dozadu místo dopředu, aby byla dvojka a trojka proti sobě, takže řadil omylem při rozjezdech zpátečku :-) ). Teď si nejsem jistý, jestli umí i emise, ale co není, může být.
Očekávají, k čemu by ty přece normy byly. :-) Podstatné je, co ta auta opravdu vypouštějí. To, že výrobci "podvádí" přece není problém toho, kdo emise zjišťuje.
Podstatné by to bylo kdyby byly normy stavěny na reálný provoz na silnici. Problém je že takové normy neexistují a tedy není co s čím porovnávat. Museli by takové auto vzít do laboratoře a udělat na něm test NEDC tedy laboratorní. Když budou mít pojízdném laboratoře ve kterých to budou takto dělat tak ok.
Tyhle normy si prolobovaly právě ty automobilky = u autobusů a náklaďáků se norma počítá jinak = deset autubusů Euro6 má exhalace jako jedna Dieselgate TDI Jetta >:-[]
Při tom normovaném testu zrychluješ neadekvátně pomalu, jedeš v přesně daných rychlostech po přesně danou dobu, pokud jinde nekecají můžeš mít mimořádně řídký olej, přelepené spáry, odpojený alternátor, jízda z kopce a pod.
Co takový test řekne o reálné spotřebě a lze očekávat/vymáhat, aby na silnici auto vypouštělo totéž, co při podmínkách dost jiných než v laboratoři??
Proč myslíš, že mají auta často o třetinu menší normovanou spotřebu než v reálu? Automobilky nelžou, jen ji měří podle daného a nesmyslného testu, který jim byl nařízen.
Takže očekávat stejné exhalace v reálu může jedině někdo s IQ houpacího koně.
I dieslobijec Topten chápe, že je to blbost. Ty ne?
Jo to ona se změní ale i ti chudší duchem pochopí že stará auta dělaná v normě NEDC nemůžeš najednou měřit v normě jiné ........ to je pro nová auta a ta se potom takto mohou měřit. Ale možná se namáhám zbytečně.
Merať ich v podľa novej normy môžu, zároveň možno bude mať výsledok aj nejakú výpovednú hodnotu, keďže ešte neboli na novú normu optimalizované -nezmyselne ťažké prevody, sw na rozpoznanie merania >:D
Je tu i jiný problém - v různých režimech budou emise různé, výsledek je tedy daný poměrem těch režimů. Musel bys to tedy vzít tak, že v žádném režimu nesmíš překročit limit, což ty motory nesplní. I kdyby byli svatější než Papež a vůbec neoptimalizovali na cyklus. Výsledkem měření je prakticky průměr přes cyklus a cyklus ti dává váhu (určuje, kolik času auto stráví v kterém režimu).