Bezpečnost
riderhenry
0
Myslim, ze to je jenom dobre - konecne by to mohlo mit opravdu informativni hodnotu mezi ruznymi modely, akorat bych nedaval velkou vahu systemum, jako je nocni videni apod., ktere jsou mozna dobrym pomocnikem, ale na druhou stranu muzou byt i dost zbytecne a bylo by skoda, kdyby rozhodovali o hodnoceni jednotlivych aut - zakaznika by to mohlo dezinformovat. Ja o takove veci treba nestojim (nemluvim o ESP, ABS apod.)...
to nie je úplne najvhodnejšie navrhnuté. Predsa je rozdiel medzi triedou malých áut a luxusnou triedou z hľadiska výbavy bezpečnostnými systémami(nočné videnie, signalizácia opustenia jazdného pruhu, inteligentný tempomat ...). To by automaticky znamenalo lepšie hodnotenie pre lux. kategóriu, pretože tie obsahujú oveľa viac "safety assist" systémov. Mal by sa hodnotiť základný stupeň vybavenia. Veď predsa s väčšou výbavou pribúdajú aj bezpečnostné systémy a tým aj bezpečnosť auta (či už pasívna, alebo aktívna). Napr. ja mám Seat Ibizu v podstate v základnej výbave a tá dosiahla v čelnom náraze 4* a to len s dvomi airbagmi. Naproti tomu iné konkurenčné autá v tejto triede išli do testu so 4, alebo 6 airbagmi a potom dosiahli 5*. A hlavne podľa NCAP je ešte naozaj "veľmi dôležité", či auto má všelijaké nálepky, že airbag je vypínateľný, má isofix úchyty a pod., to podľa mňa nehovorí o bezpečnosti auta nič. A osobne by som zvýšil rýchlosť (na cca 80 km/h) pri ktorej sa hodnotí zrážka, alebo hodnotil dve rýchlosti. Čím ďalej sa rýchlosť premávky zvyšuje, aspoň na Slovensku a v Česku.
euroncap hodnoti jakesi minimum daneho auta - tzn. ze auto, ktere je testovane, je to nejmene vybavene, ktere si muzes koupit - tak to je vzdycky. Je to zcela logicke - melo by to vset automobilky k tomu, aby do zakladni vybavy zahrnovaly dulezite veci - dle noveho pravidla tak bude v zakladu prevdepodobne veciny aut ESP apod. A to je dobre pro spotrebitele. Ceny samozrejme zustanou stejne nebo hodne podobne, to jsou zakonitosti trhu... 😉
Ale ohodnotit stejně malé auto a SUV je nesmysl. Přeci jen, když se Ti srazí fiat 500 a Audi Q7 (někde to tu na auto.cz je, ale teď se mi nechce to hledat), tak oba můžou mít 5 hvězd, ale jak myslíš že to dopadne?
Hodnotím velmi pozitivně, že se konečně začne do celkového počtu hvězd počítat i ochrana chodců, u všech rádobytanků (SUV) je mizerná a stejně, když se výsledky testů zveřejní, tak to nikoho moc nezajímá.
Co se mi zas až tak nelíbí, je to, že EuroNCAP více méně nutí výrobce cpát další elektroniku (mám k elektronice trochu nedůvěru, ale u milovníka amerik do roku 1973 a českých osobních tater je to asi celkem logické... 😄 )
Hodnotím velmi pozitivně, že se konečně začne do celkového počtu hvězd počítat i ochrana chodců, u všech rádobytanků (SUV) je mizerná a stejně, když se výsledky testů zveřejní, tak to nikoho moc nezajímá.
Co se mi zas až tak nelíbí, je to, že EuroNCAP více méně nutí výrobce cpát další elektroniku (mám k elektronice trochu nedůvěru, ale u milovníka amerik do roku 1973 a českých osobních tater je to asi celkem logické... 😄 )
No to je prave ono, maly auta budou mit automaticky nizsi hodnoceni kvuli nizsi vybave a to odpovida realu, kdy velky luxusnejsi a tezsi a lepe vybaveny auta budou mit vic. To znamena, ze presne uvidis, ze v malym aute proste nemas takovou sanci jako v oblude. Myslim, ze to bude realnejsi...
no k elektronice despekt mím můžeš, ale jenom pokud umíš cíleně brzdit právě jedním kolem na autě :-! Divil by ses, jak předokolka vylupne zatáčku na sněhu když si brzdí vnitřím předním 😉
Problem je, ze neexistuje nic takeho, ako "zakladny stupen vybavy". Presnejsie povedane, zakladny stupen v CZ/SK je nieco uplne ine, ako auto toho isteho typu v zakladnom stupni vybavy predavane napriklad v DE/AT...
V Nemecku uz nove auto bez stabilizacneho systemu ani nekupis. U nas bohuzial ano. A takychto rozdielov je velmi vela. Neviem, ci to robi rovno vyrobca, ze zhotovi "specialnu" verziu na vychodne trhy, alebo si to tak ziadaju predajcovia. Kazdopadne je to svinstvo...
V Nemecku uz nove auto bez stabilizacneho systemu ani nekupis. U nas bohuzial ano. A takychto rozdielov je velmi vela. Neviem, ci to robi rovno vyrobca, ze zhotovi "specialnu" verziu na vychodne trhy, alebo si to tak ziadaju predajcovia. Kazdopadne je to svinstvo...
Ale ved to ESP si mozes dokupit. Vyrobca berie do uvahy kupnu silu vo vychodnej europe a podla toho nastavit vybavu. Ako prve padnu za obet ESP, airbagy a pod.
Páni, ako mi potom vysvetlíte fakt, že dve identické autá sú v Nemecku lacnejšie ako na Slovensku. A to ešte nehovorím a tom, že tie "nemecké" majú bohatšiu výbavu.
Len tak zo srandy som si mrkol na Scirocco v SR a v DE. V DE je lacnejsie o nejakych 300 euro ale nema v porovnani zo SR radio a rezervu - ked to dorovnas na slovensku vybavu - to znamena + cca 680euro. Ked pozeras na nete nemecke skladovky tak tam ceny byt nizsia moze. Ale skus zajst za predajcom v SR a nizsiu cenu dokazes uhrat.
no výrobce do úvahy kupní sílu buď nebere, nebo z praxe bere nepřímou úměrou (nižší kupní, vyšší cena) :-!
Mě dokupování ESP přijde logický jako kdyby se dávaly bezpečnostní pásy jenom dopředu, s tím že 80% aut veze pouze řidiče, a pásy dozadu by byly za příplatek 10tisíc. Prostě co se týče bezpečnosti, ESP má být považováno za minimum, a má být vnuceno. To že to není zájem výrobce (imho když se rozsekáš, oprava je pro něj další kšeft) to je jiná věc.
Mě dokupování ESP přijde logický jako kdyby se dávaly bezpečnostní pásy jenom dopředu, s tím že 80% aut veze pouze řidiče, a pásy dozadu by byly za příplatek 10tisíc. Prostě co se týče bezpečnosti, ESP má být považováno za minimum, a má být vnuceno. To že to není zájem výrobce (imho když se rozsekáš, oprava je pro něj další kšeft) to je jiná věc.
Nizsia kupna cena - auto musi byt lacnejsie aby sa predalo. Tak vyhodis niektore polozky vybavy - napr. VW vyhodi ESP, Citroen vyhodi airbagy atd.
nojo, tak potom se bavme v dnešní modulární době o tom, jak to ten výrobce má. Třeba v Mondeu stačilo vyměnit volant a měl jsi tempomat, který v autě byl, ale byl deaktivovaný. Stejný to bude podle mě s ESP, ESP působí (nejen) přes senzory ABS, který v autě jsou, takže většinout to bude o několika gyroskopech na podélnou stabilitu. Cena 00nic.
Minimálně hodnotit náraz při rychlosti 80km/h je nesmysl. Při takovém nárazu je sebelepší auto rozbito na kusy a vypovídající hodnota je nulová. Po každém crash testu se musí prohlédnout Oskaři a při osmdesátce by myslim sbírali jen ruce a nohy po celém autě 😉
Trepeš koniny. Veď prémiové auto je bezpečnejšie, tak perčo by nemalo amť lepšie hodnotenie. To chceš rozlišovať medzi triedami? To ale znamená, že v malom aute budeš mať pocit päť hviezd(podľa tvojej metodiky) a pritom to auto Ti neponúkne päť hviezd. Raz je *, tak v takom bezpečí aj máš byť.
Súhlasím ale so zvýšením rýchlosti. Automobilky majú tieto testy prešpykované.
Súhlasím ale so zvýšením rýchlosti. Automobilky majú tieto testy prešpykované.
***yn@ je zvýšit rychlost,už to tu bylo psáno-je to spočteno na statisticky nejčastejší náraz-jaksi je dost problém snižovat hmotnost,zvyšovat bezpečnost,snižovat emise, spotřebu...ono lidi musí přestat jezdit jako kotcy a jejich mozky by jim mohly vyslat signál, že sebelepší=dražší bezpečnost jim nesmrtelnost nezajistí, což není ***yn@, ale prostý fakt, pokud se o tom něco málo ví :-!
protože třeba Audi Q7 dostane *** a Fiat Punto dostane *** a pak když se tyhle dvě auta střetnou, z fiatu zůstaně rozmázlej flek, jelikož fyziku, tudíž kinetickou energii nelze obejít...netřeba zmiňovat že těžká auta se při čelním nárazu do zdi mnohdy zdeformují víc než malá auta, kvůli někdy i dvoj-trojnásobné kin.energii kterou mají,ale taky když narazí do malého auta,tak ho prostě smetou bez velkých následků...taky mě zaráží že mnoho automobilek navrhuje konstrukci auta čistě aby vyhovovaly testům NCAP,ale stačí náraz nepatrně rozdílný než v lab.podmínkách a auto dopadne daleko hůř...je to prostě na hlavu postavené řídit se hvězdičkama...kdo viděl crash test dvou identických Mondeí kde druhé bylo naloženo nákladem a asi o 2cm níž,uvidí že i to hrálo podstatný rozdíl v přežití posádky...podle mě nestačí jedno hodnocení hvězdičkama...měly by se rozlišovat kategorie co já vím,třeba srážka s malým,středně velým a velkým autem (napr.s SUV),náraz do nehybné překážky (hlavně ocelové sloupy,bet.zdi,test několikanásobného převrácení na střechu (častá nehoda),náraz zezadu (mnoho evropských aut má nevyhovující opěrky hlavy) atd atd...mnohé z těchto nadstandartních testů provádí vládní organizace (nevím název) hodnotící bezpečnost aut v USA (dělají i srážky různých aut pod různými úhly (čelně,zešikma,zbohu,nehoda na připojováků)nelze všechny aspekty zahrnout do tří až pěti hvězdiček,to si mnoho lidí myslí že je Fábie stejně bezpečná jako Range Roverprotože pět hvězd je pět hvězd...to pak dnes každý auto dostane pět hvězd (je to dobrá reklama) a pak se člověk diví že vidí třeba Pandu roztrženou jako papír ;-\
mě přijde, že teda mluvíš o něčem jiném. Prostě ten test je standardizovaný = na posádku při něm působí stejné síly nebo veličiny. Když píšeš Punto vs Q7, tak přece neplatí ta podmínka. Nicméně v dnešní době by se dalo jít cestou výpočtu, kde by autorita dostala konstrukční parametry těch aut, a nějaký superpočítač by ty srážky napočítal. Jako praktické otestování by se pak pokračovalo v NCAP.
o com to rozpravas? tak potom dajme vsetkym malym autam jednu hviezdu a zakazme ich predaj a vsetci nakupme Q7, Range Rover a pod... alebo nie, to je moc male, este lepsie CADILAC ESCALADE a FORD E😜LORER a tu ozrut od GMC
Myšlenka logická a dobrá, ale provedení nereálné. Už vidim jak každá automobilka nabídne dvacet aut k rozmetání o zeď 😉
To je o ničem, většina automobilek ESP v nabídce má. A vždy na testy jde model s top bezpečnostní výbavou - 6 bagu, ale realita je taková že 80% prodaných modelů má jen základní pytle... Měl by se vždy testovat model v základní výbave (a případně pak srovnávací test s lepší výbavou). Takto nám jezdí 5* auta která ale v reálu na toto hodnocení nedosahují. ;-\
Tak konečne! Konečne! Už toho bolo dosť. Laguna, päťhviezdčikový ritier, extra bezpečnosť. V reklame my hovoria: "Pocit bezpečia je jedna vec, ale byť naozaj v bezpečí je vec druhá". Nuž, zrejme to museli vymýšľať iba marketingový odborníci... Alebo Golf vs. Sorento. Dokonca aj proti XC 90, kde Volvo hovorí(klame), že je kombatibilné aj s manšími autmai (asi len Volvami) dopadá ešte horšie. No a Fiat 500 vs. Audi Q7. Fiat 500 ukázal ako totálny úbožiak. Tak je na čase s tým už niečo robiť. Je to síce dvanásť hodín po hodine dvánastej, lebo vrobcovia, ktorí chcú, už majú * dávno zvládnuté, ale oceňujem to. Dúfam, že sa to týka aj airbagov. Veď päť hviezd má aj auto, čo má len dva airbagy. Som zvedavý, že či pri ňom, napr. Corse robil ten bočný náraz bez bočného airbagu. A to ESP, to je tiež správny krok. Čo má mať čo auto päť hviezd keď s ním dostanem šmyk a vletím pod Tatru.
Ať už podle staré, nebo podle nové metodiky. Mercedes bude mít vždy o hvězdu navíc.
Máš v tom bordel. Myslíš ten Mercedes-Benz C 1997 keď dostal dve hviezdy a Volvo S40 štyri? 😄 Mám pokračovať. Mercedes-Benz preto uznávam v bezpečnosti za Volvom, no obávam sa, že aj on už robí autá skôr len podľa EuroNCAP.
Nápověda pro ty co sedí až vzadu.
Audi logo .... 4 kruhy
Peugeot logo .... lev
Mercedes logo ... třícípá hvězda
=> MB bude mít vždy o hvězdu navíc.
Audi logo .... 4 kruhy
Peugeot logo .... lev
Mercedes logo ... třícípá hvězda
=> MB bude mít vždy o hvězdu navíc.