Prodej osobních a lehkých nákladních automobilů ve Spojených státech se v říjnu propadl o 32 procent na 838.156 vozů. Dostal se tak na nejnižší úroveň za více než 17 let. Vyplývá to z údajů společnosti Autodata.
cize keby tak na SVK sa mesacne predalo 12,5 tisic a v CZ asi 25 tisic novych aut - sakra, kedy mi v strednej europe dosihaneme stav, ze budeme v takejto hlbokej krize?
Americké automobilky sa i napriek upozorneniam stále vysmievali európskej a ázijskej produkcii.
Keby sa poučili - mohli mať menej starostí. Teraz však majú problémy čo s ich veľkými nepredajnými šrotmi a tak "zabudli" na kapitalizmus a obrátili sa na "tatka štát" aby im pomohol.
neboj oni se budou smat od pristiho roku kdy zacnou v ty jejich trojce prodavat EV hybridy a ciste elektricka auta >:D a ukazuje to i tupost evropskych zakazniku kdy za uplne stejne auto je Evropan ochotnej utratit i 2-3x tolik co American
zase 43 mil obyvatel v USA nemá zdrav.poj., takže něco za něco...kamarádka má pár dnů roční a fous staré dítě po operaci zhoub. nádoru mozku na gama noži v Motole a když by si měla vybrat, volí drahé auto a zravotko...je to o prioritách života...někteří to holt přepočíváváte jen na ta blbá auta a benál, jenže život nejsou jenom auta,že?což někteří nikdy nepochopí....bohužel.
to je zase logika 8-s No tak prostě v USA se víc sází na individuální odpovědnost. Tady na jistotu. V Americe by si kamarádka dítě nepořídila kdyby neměla na pojistku třeba. Ale hlavně doufám že nevěříš, že místní absurdistán nám pojištění nevytáhne z kapes.
Jestli oni ho nemají proto, protože není v USA povinné. ;-) V ČR máme sice spousta "vymožeností" jako občanské průkazy, povinná pojištění atd. ale není ti ani trochu podezřelé, že to tu zavedl Hitler? >:D:no:
jak auta souvisej se zdravotnim pojistenim ? nekteri cesi za celej zivot do zdravotniho pojisteni naladujou miliony a presto treba vubec nikdy nebudou nemocni ( ja sem us pres 4 roky nesel k lekari jinak nezli kvuli preventivni prohledce, a pritom rocne zaplatim na zdravotnim pojisteni pres 50 tisic ), kdybych mel moznost platit treba jen pulku tak to beru, da se rict ze nejakej nemakacenko co dostava podporu a tyhle pojisteni zanej plati stat ma nakonec uplne stejnou nebo i lepsi zdravotni peci nezli ja, viz treba vakciny proti zloutence pro fetaky, ja musim i pri svejch rocnich odvodech za zdravotni pojisteni vysolit za vakciny par tisic a oni je dostanou zadara, jo tomu se rika spravedlivej zdravotni system >:D
Plus 56,4% fúú tak to je sila. Ja viem je to kvapka v mori ale aj tak. Kua ako sa do Mini strčí priemerný Američan. Lebo ja s mojimi 2m a 110 Kg mam problém.
taky maly moj postreh:D
skuste navstivit par bazarov v NY a a pridete nato ze vsetko co malo mensi objem ako 3litre je vypredane :D:D:D ostali len uz 8 litrove dvanast valce ktore nikto neche....
zvysi sa im tam benzin na 22SK a oni su z toho mimo.... a my slovaci sme tankovali uz aj za 43 SK :D:D
Opravdu nemuzu pochopit, ze ve velkych automobilkach nebyl jediny odpovedny manager, ktery by identifikoval rizika monokultury velkych zravch mastodontu a snazil se je eliminovat. Napr. uvedenim mensi technologicky progresivni usporne rady, rekneme neco jako Toyota Prius. A to i kdyby to docasne nebylo ekonomicky atraktivni, jako pojistka prave pro takoveto situace. Jakoby sefove ukolebani dlouhou prosperitou ztratili pud sebezachovy. Ona Toyota sice take pada, ale polovicnim tempem a to nikoliv s Priusy. A az v lednu uvede Prius nove generace, pripadne za rok dalsi usporne hybridni modely, tak, toufnu si tvrdit, nebude stacit vyrabet.
Ovsem podobne jsou na tom evropske automobilky. Vyssi uroven zdaneni sice zmensila evropska auta a snizila jejich spotrebu, nicmene prichod hlubsi recese do evropy srazi poptavku podobne jako v Americe. Jenom zakaznici nebudou presedat z SUV do stredni tridy, ale ze stredni tridy do uspornych mini. Pripravenost evropskych automobilek na tuto situaci neni o mnoho vetsi nez tech americkych.
V8 patří k Americkému snu stejně jako TDI k VW. Kdyby to v USA dříve někdo chtěl, tak by to dostal. Bratranec makal v Marylandu a byla tam k dostání Kofola :-!
Podle mě, pokud Amíci budou chtít malý auta, velká trojka jim je vyrobí a prodá jim vlastně další auta. Z toho může mít výrobce jenom radost.
Ja vim, ze pred krizi byla poptavka po uspornych vozech mala (nikoliv nulova). Ale to odlisuje dobre a spatne vudce. Dobri maji v zaloze pripravena reseni pro situace, ktere mohou nastat, ale zatim nenastaly. Podobne jako Toyota zacala pracovat na svem Priusu dlouho pred tim, nez smysl reseni pochopili zakaznici.
Krize zmenila pozadavky zakazniku behem par tydnu, ale nez mala (ci spise usporna) auta automobilky zkonstruuji, vyrobi a dostanou na trh uplyne nekolik let. A to je dost dlouha doba na to, aby nektere z nich treba i prestaly existovat nebo minimalne zmenili majitele.
ale oni nato jsou pripraveny, jen vyuzivaj situace aby z vlady vyzdimali par chechtaku navic, pripraveny k uvedeni pro rok 2009 sou jak EV hybridy tak treba Volt, proste je to jen nafoukla bublina a masaz pro media, ten kdo evidentne neni pripravenej jsou evropske automobilky, nebo to aspon nedavaj najevo ze by meli v zasobe neco jako EV hybrid nebo ciste elektricky kary
Ano, evropske automobilky jsou stejne tak zoufale nepripraveny jako americke. Ba co vice, ani se prilis nezda, ze by si z propadu v USA vzaly pouceni. Az mne to desi, protoze podil autovyroby je v CR takovy jaky je, a spatne vedeni automobilek se promitne do hospodarskych tezkosti nas vsech.
Volt, i kdyz mozna vstoupi do vyroby na konci roku 2009, tak rozbeh prodeju a realne hospodarske vysledky se projevi nejdrive v roce 2010. To uz nemusi Chevrolet jak ho zname existovat. Navic par novych typu nemuze zvratit situaci. To muze az zasadni modelova obmena. Kdepak bublina. Pokles minus 50%. Tady jde o preziti.
tak třeba já si vzal poučení z Poučení z kriz. vývoje v ČSSR, takže někdo se poučil...a nevolí bolševiky, což se o česku obecně říct nedá...bych vůbec neřešil,co se prodává v USA...btw:KIA "jede",že?asi nemají cedník v nabídce, bo co také... >:D
mě přijde že si pleteš automobilky s nějakými trendsettery nebo nedejbože vůdci. Automobilky dělaly (na rozdíl od Evropských) přesně to co mělo smysl, levný benzín vylučoval investice do úsporných motorů. Tím se auta prodávají v Evropě, v USA se prodávají držákama na nápoje a kartáčema na holínky u pick-upu. Navíc na odchod od ropy není v první řadě připraveno lidstvo.
Kazdy dobry hospodar se od spatneho lisi tim ze mysli dopredu a je pripraven na ruzne moznosti vyvoje. Oni si proste vybrali maximalizaci dnesniho zisku na ukor minimalizace budoucich rizik. Ano. Akcionari to miluji. Ale ty konce. Levny benzin nevylucoval investice do uspornychj motoru. Vzdyt Toyota nestacila sve Priusy posledni roky do USA dovazet. Ja netvrdim, ze by automobilky mely nejak nasilne lamat trendy na trhu a vychovavat spotrebitele. Ale ti proziravi si vytvorili rekneme "pokusny" model, a vyrabely v jakemsi "poloprovozu", ktery sice negeneroval zavratne zisky, ale alespon vydelaval na financovani sveho dalsiho vyvoje. Mit nalezene reseni v laboratori nestaci. Proto maji napr. japonske firmy sve hybridy, jiz dnes pripravene v nove generaci, evropane sve supermini napr. Smart, Mini a dalsi, a mohou na zmenu reagovat ihned. Prozreni v podobe Voltu prislo pozde.
Btw na fotce není auto pro US trh, nýbrž Cadillac SLS určený výhradně pro Čínu. Vzhledem k tomu, že v Číně GM mohutně rostou prodeje, to není moc šťastná volba.