Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v USA se v říjnu propadl na 17leté minimum (přehled dle značek)

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Prodej osobních a lehkých nákladních automobilů ve Spojených státech se v říjnu propadl o 32 procent na 838.156 vozů. Dostal se tak na nejnižší úroveň za více než 17 let. Vyplývá to z údajů společnosti Autodata.

V přepočtu na celý rok činil prodej 10,56 milionu vozů, což představuje nejhorší výsledek za čtvrt století.

Poptávku po automobilech tlačí dolů zpomalení ekonomiky a zpřísnění podmínek pro poskytování úvěrů v důsledku finanční krize. Za říjnovým poklesem stála zejména největší americká automobilka General Motors, jejíž prodej na domácím trhu se propadl o 45 procent. Prodej automobilů na osobu byl minulý měsíc v USA podle GM nejslabší od konce druhé světové války, napsala agentura Reuters.

Další americký výrobce aut Ford vykázal pokles prodeje o 30 procent a jeho menší domácí rival Chrysler o 35 procent. Slabá poptávka amerických spotřebitelů zasáhla také japonské automobilky. Prodej Toyoty se v USA snížil o 23 procent, Hondy o 25 procent a Nissanu o 33 procent. Jedinými dvěma značkami, kterým prodej v říjnu neklesal, byly Audi a Mini.

"Toto je opravdu krutá recese pro automobilový průmysl v USA a něco, co opravdu nemůžeme vydržet," řekl hlavní analytik prodeje společnosti GM Mike DiGiovanni. Současně vyzval vládu k urychlení kroků na podporu spotřebitelské poptávky, píše agentura AP.

Výzkumná společnosti Global Insight nedávno předpověděla, že prodej aut ve Spojených státech napřesrok kvůli negativnímu dopadu finanční krize na spotřebitelskou důvěru klesne na 13,4 milionu vozů z předpokládaných 13,6 milionu vozů v letošním roce. Loni dosáhl prodej aut v USA 16,15 milionu vozů.

Slabá poptávka v USA a na dalších vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti automobilového průmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku a Evropě.

Prodej aut na americkém trhu v říjnu 2008
ZnačkaProdejProdejZměnaZměna
Období10/0810/07[ks][%]
Acura10 10812 886-2 778-21,6%
Audi7 4437 420230,3%
BMW20 20323 451-3 248-13,9%
Buick7 64214 231-6 589-46,3%
Cadillac9 54121 267-11 726-55,1%
Chevrolet107 313179 825-72 512-40,3%
Chrysler19 90340 440-20 537-50,8%
Dodge53 26773 020-19 753-27,1%
Ford114 969159 361-44 392-27,9%
GMC21 10944 456-23 347-52,5%
Honda75 756101 913-26 157-25,7%
HUMMER1 3683 864-2 496-64,6%
Hyundai20 82030 232-9 412-31,1%
Infiniti7 1129 954-2 842-28,6%
Jeep21 36031 856-10 496-32,9%
Kia15 48325 185-9 702-38,5%
Lexus16 28325 119-8 836-35,2%
Lincoln7 39910 229-2 830-27,7%
Mazda16 44222 201-5 759-25,9%
Mercedes-Benz14 99622 820-7 824-34,3%
Mercury6 75312 844-6 091-47,4%
MINI5 2723 3701 90256,4%
Mitsubishi7 4869 280-1 794-19,3%
Nissan49 83374 992-25 159-33,5%
Pontiac13 05425 182-12 128-48,2%
Porsche1 4272 862-1 435-50,1%
Saab1 9752 275-300-13,2%
Saturn8 58318 908-10 325-54,6%
SubaruNANANANA
Suzuki3 4826 536-3 054-46,7%
Toyota135 818172 473-36 655-21,3%
Volkswagen15 88917 260-1 371-7,9%
Volvo3 7177 761-4 044-52,1%
Celkem821 8061 213 473-391 667-32,3%

Ondřej Láník
Diskuze (19)
7. 11. 2008 12:24
Re: Veľká neschopná americká trojka.
jak auta souvisej se zdravotnim pojistenim ? nekteri cesi za celej zivot do zdravotniho pojisteni naladujou miliony a presto treba vubec nikdy nebudou nemocni ( ja sem us pres 4 roky nesel k lekari jinak nezli kvuli preventivni prohledce, a pritom rocne zaplatim na zdravotnim pojisteni pres 50 tisic ), kdybych mel moznost platit treba jen pulku tak to beru, da se rict ze nejakej nemakacenko co dostava podporu a tyhle pojisteni zanej plati stat ma nakonec uplne stejnou nebo i lepsi zdravotni peci nezli ja, viz treba vakciny proti zloutence pro fetaky, ja musim i pri svejch rocnich odvodech za zdravotni pojisteni vysolit za vakciny par tisic a oni je dostanou zadara, jo tomu se rika spravedlivej zdravotni system >:D
7. 11. 2008 10:49
Re: Ignorovali rizika
Kazdy dobry hospodar se od spatneho lisi tim ze mysli dopredu a je pripraven na ruzne moznosti vyvoje. Oni si proste vybrali maximalizaci dnesniho zisku na ukor minimalizace budoucich rizik. Ano. Akcionari to miluji. Ale ty konce. Levny benzin nevylucoval investice do uspornychj motoru. Vzdyt Toyota nestacila sve Priusy posledni roky do USA dovazet. Ja netvrdim, ze by automobilky mely nejak nasilne lamat trendy na trhu a vychovavat spotrebitele. Ale ti proziravi si vytvorili rekneme "pokusny" model, a vyrabely v jakemsi "poloprovozu", ktery sice negeneroval zavratne zisky, ale alespon vydelaval na financovani sveho dalsiho vyvoje. Mit nalezene reseni v laboratori nestaci. Proto maji napr. japonske firmy sve hybridy, jiz dnes pripravene v nove generaci, evropane sve supermini napr. Smart, Mini a dalsi, a mohou na zmenu reagovat ihned. Prozreni v podobe Voltu prislo pozde.
Avatar - Lonestarstate
7. 11. 2008 09:17
SLS na fotce
Btw na fotce není auto pro US trh, nýbrž Cadillac SLS určený výhradně pro Čínu. Vzhledem k tomu, že v Číně GM mohutně rostou prodeje, to není moc šťastná volba.
Avatar - Lonestarstate
7. 11. 2008 09:15
Re: Veľká neschopná americká trojka.
Jestli oni ho nemají proto, protože není v USA povinné. ;-) V ČR máme sice spousta "vymožeností" jako občanské průkazy, povinná pojištění atd. ale není ti ani trochu podezřelé, že to tu zavedl Hitler? >:D :no:
7. 11. 2008 00:30
Re: Veľká neschopná americká trojka.
to je zase logika 8-s No tak prostě v USA se víc sází na individuální odpovědnost. Tady na jistotu. V Americe by si kamarádka dítě nepořídila kdyby neměla na pojistku třeba. Ale hlavně doufám že nevěříš, že místní absurdistán nám pojištění nevytáhne z kapes.