S koncem října přišlo velké přecenění všech nových Škodovek. Týká se to, trochu překvapivě, i nového Superbu. Zážehové motory jsou levnější o 50 tisíc, vznětové o 75 až 100 tisíc korun.
Tak toto nam GTI vcera napisal na temu znizenie ceny Cee'd:
"...Umíš si představit, že si zejtra pořídíš jednoho cee´da za dvě pade a za tejden zjistíš, že šel dolů na dvojku? To je na provaz, nemyslíš?..."
Samozrejme, Superb je uplne ina trieda, toho sme si vsetci vedomi. Ovsem ani priemerny kupec Supa nema uplne bezodne vrecko. A teraz si predstav si, ze si si vcera kupil superb s motorom 2.0TDI, a dnes si zistil ze je o stofku nizsie. Nie je to tiez "na provaz"? ;-)
Re.: GTI
Nuž, viem aké to je. Kúpiť si auto bez klímy, bez rádia a o pol roka si prečítať leták, že toto auto sa ponúka s ďašlou zľavou, s klímou, s rádiom a je lacnejšie. 8-s
Podle mýho se vztekáš spíše ty. Na obličeji máš obtisklej plot z bazaru u vás na vesnici a žmouláš techničák s puncem vlastníka, kde zapomenuli na tvoje jméno, ;-)
A hele, ozval se nohsled GTI.
Chlapce, na to, abys me urazil ti schazi intelekt. Nevis o mne nic, ale internetova anonymita ti dodava dostatek odvahy, abys svuj komplex menecennosti lecil urazenim jinych. Bohuzel vsak zapominas na to, ze ani tato anonymita nezakryje tvoji hloupost. Zkus to na nekoho jineho, na me tohle nefunguje. GTI-ho prispevky maji alespon formu, i kdyz obsah je bulvarne levny, u tebe schazi i ta forma. :-!
Jak bych tě taky mohl znát... Jen si se zaregistroval, tak z tebe vypadla jedna z nejblbějších vět na auto.cz. Na to mi stačí intelekt třínohýho jorkšíra, chlapče.
Re: Že by Škoda konečně pochopila jak vypadá výbava ve střed
Ano, rádio v Skodovkách, to je samostatná téma >:-[] Ale ako sa hovorí, ked sa vycerpajú vsetky moznosti, nakoniec sa zvolí tá najrozumnejsia. Nemenovaný doktor by vsak urcite povedal: ALE TÁ M0ZNOST VOLBY, to nemá mimo koncernu nikto, tu sa mozes slobodne rozhodnút, ze rádio nechces >:-[]
Re: Že by Škoda konečně pochopila jak vypadá výbava ve střed
Ja neviem, moje radio ma gombik OFF, ze ked sa rozhodnem, ze ho nechcem, tak ho vypnem... na skodovke som jazdil len v autoskole pred 15 rokmi, takze neviem ako to riesia dnes.
Tož já sice nejsem fanoušek nového Superbu - prostě se mi moc nelíbí, ale uznávám jeho kvality. A s tou novou cenou, na domácím kolbišti, no myslím, že konkurence to bude mít ještě těžší než doteď.
Kdo prostě hledá velkou limuzínu, myslím jako fakt velikou, rozměry spíš vyšší střední, nepotrpí si na image diamantového kovboje a nechce utratit víc než za normální střední třídu, je tady myslím doma.
Tedy mít dneska v sobě osm piv, tak souhlasím. Bohužel pro tebe souhlasit nemůžu. Srovnávat Škodu s Dacií je možno jen v době kdy ve velkém vyráběli Felicie. Dneska už je Škoda výše než Dacia. Nejsem zastáncem koncernu, ale jako uživatel Octavie II, Outlanderu a Fiatu 500 musím říct, že tohle srovnání je krutě neobjektivní.
Jo, tak tohle je mistrovskej škoda-kousek. Auto je už bezmála vozem roku 2009, na silnici mu to sluší čím dál víc a Škoda ti čím dál víc dělá radost i cenou. Samozřejmě, že na tohle auto se nestřádá z pololetních prémií, které utratíš u starýho Kočky za jedno odpoledne na elektrickejch autíčkách, tohle auto zajímá především ty, které nezajímá nějaká ta statisícovka. V tomto (takřka prémiovém) případě jde totiž než o mravy, o přístup k zákazníkovi. O... cenový jemnocit.
Tady se jedná hlavně o cenocit. Usedlý design nejlépe v šedé a máš superauto s výbornou kvalitou a zapadnutím do davu. Doufám , že ty pětky nebudou zlobit, aby se škarohlídům neudělala radost.
Toto mi pripomenulo jednu predavačku v obchode s bicyklami, keď zákazníkovi ukazovala najväčšieho šrota a s vážnou tvárou tvrdila "toto je veľmi dobrý bicyklík"...
Tak, tak. Když se jde do šourůmu pro novýho Supa, tak nemravná otázka na cenu není pochopitelně na místě, tím se člověk v této společnosti akorát hloupě shodí. Prostě podepíšeš bianco šek, naložíš kolegy a vyrazíš na služebku do Paříže. :-)
Oni ti cenu sdělí tak, jako všude. A v případě Superbu to bude velmi milý doušek, ovšem nic, kvůli čemu by tam měl člověk dělat stojky. Jo, jo, jak píšeš, tohle už není liga pro finanční amatéry. Do té Paříže to se Superbem uděláš raz dva. V tom také souhlas.
Proporce? Dělat z auta za 600k od budget značky skoro luxusní zboží, kde se nediskutuje o ceně? :-) Tomu říkám chybějící proporce. Ještě mi prosím napiš něco o tom, že k nákupu SupII musím přinést potvrzení, že už vlastním OctII.
To ti jako věrnému zákazníkovi dokonce možná toho Supa dají za původní cenu bez slevy. I s cenovkou na kapotě! Aby pak sousedi a GTI nemohli tvrdit že si švorcka! :yes:
Superb nemam, ale mam ine auto priblizne rovnakej ceny a velkosti. A aj ked som ho platil "na drevo" a nemusel nan setrit velmi dlho, 100 tisic ma teda sakramenstky zaujima! A rovnako asi aj vacsinu zakaznikov, ktori si kupia Superb. Pretoze ten, koho 100 litrov fakt nezaujima, ten si kupuje auto od 5 melonov vyssie...
Ale inak nic noveho, klasicky si sklamal a predviedol sa ako neobjektivny a zaujaty. Co u inej znacky kritizujes, to iste u skoda/vw chvalis...
Co tě zejímá mně nezajímá. Pokud je pro tebe sto tisíc fatální částka, měl by ses hledat někde kolem Pandy a spol. Superb se nekupuje na doraz, Teddy, Superb je prestižní veliké auto pro velmi dobře situované lidi.
no, nebudu komentovat bláboly alá skoro auto roku 2009 >:D , ale nesnaž se mi namluvit, že kupce Superbu nezajímá cenový rozdíl 100 litrů. I u Supa za milion je to 10%, a to je dost. 100 táců se stratí u S-classe, kde se rozhoduješ mezi takou či onakou kůži, ale rozhodně člověk, pro kterého je 100 tis. nezajímavá částka na bežnou útratu asi nebude jezdit Superbem. Trochu realizmu, nedělejme ze Superba to čím (ještě) není ;-)
Jistě, že ho to nezajímá, nezapomínej, že 99% takovýchto aut se kupuje na laesing, takže když to rozpočítáš, dělá to snížení pár stovek měsíčně... tím se nikdo z kupců nezaobírá. U takových aut je cena to poslední...
a jejé, už nám došli rádoby vtipné ataky tak nastupuje osočování. No jak chceš. :no:
To že ceny padají všude a kvůli tomu se cena Supa musela upravit podporuje koho teorii?
GTI - kupcům Supa na pár stovkách měsíčně nesejde, to jsou přece velice dobře situovaní lidé kteří na 100 tis nehledí
Kuko - 100 tis je u auta do 1 mil 10% ceny a je to podle mně relevantní. Takže konkurence jde dolů, a potenciální kupec v této kategorii kouká na to jestli má vůz cenovku 700 nebo 800 tis.
Klidně můžeme dát hlasovat. Poprosím jenom lidi co si skutečně můžou dovolit koupit auto do 1 mil (já to nejsem, proto mě zajímá jestli má teorie je správná). ;-)
odpověď je někde v teorii užitku spotřebitele a substitutů. Pokud se cena Supa kryje s Mercedesem C, tak jako zákazník kterému nezáleží na penězích, nekoupí vůbec Supa, a místo veeelké Škodovky koupí menší Cčko. Ten kdo má třeba svoji firmičku, a chce něco většího než Octu do daní, ten velmi rád dostane slevu, ale o koupi už je rozhodnut i bez toho. U těchto lidí je to koupím Supa teď, nebo počkám, za původní cenu by čekali. No a kdo se našel v Oktávce, asi větší auto nepotřebuje, takže po upgrade nekouká. Potřebovat auto za 900 beru Mercedes.
V prvom rade, Superb je slusne auto strednej triedy. Auto pre strednu triedu ludi. Nie exkluzivny tovar, ktory si moze dovoli 0.01% z nas (to neplati uz ani v CZ/SK). Je to dobre auto, dostupne obycajnym ludom, rovnako ako napriklad Mondeo, Insignia, alebo ten tvoj ospevovany Passat.
Druha vec, nevravel som ze 100 tisic je pre mna fatalna ciastka, ale rozhodne to su peniaze koli ktorym "za zohnem". Ak ty patris k ludom, ktori prachy zaokruhluju na cele miliony (a to este nadol, vsak treba nechat dake "drobne" na dizko slicnej servirke v bare), gratulujem. Ovsem medzi majitelmi Superb-a to bude urcite mensina...
A na zaver: urazlive poznamky su pod moju, a myslim ze aj pod tvoju uroven. Hovor k veci, ak mas co povedat. Ak nie, radsej mlc. Toto nie je hospoda, kde po siestom myslivcovi naberies "odvahu" a zacnes vyryvat do vsetkych okolo...
Nepíši urážlivé poznámky, jestli si to tak vysvětluješ, zkus to příště lépe. Ano, tvrdím, že jestli máš při koupi auta kopřivku ze sto tisíc, je tvou parketou Panda. Máš snad něco proti Pandě? Já ne.
Teda jestli bych si měl kupovat auto střední třídy za 700tis nebo 800tis je pro mě dost rozdíl. Asi tohle Teddy myslel. Bohužel si opět sklouzl k odkazům na nákup Pandy a pod., no jo, diskuze podpořená argumenty a ne jenom dojmy je celkem složitá věc ;-)
700 nebo 800 je rozdíl pro každého, možná pro někoho kdo má doma dva-tri bouráky po 2.5mega a zalíbilo se mu něco nového ze střední to možná rozdíl není, prostě si koupí ještě jednu káru pro občasné ježdění, ale pro ostatní to rozdíl asi bude.
Proč by jinak automobilky zlevňovali?
Kde je ta hranice, kdy je 100 litrů u auta ještě relavantí?
Vyssie v mojom prispevku (11:36) som pisal ze som kupoval porovnatelne auto strednej triedy, platil hotove, a nesetril pritom nan dlho.
Ak potom hovoris o mne a 100tisic oznacujes ako "fatální částku", z ktorej mam "kopřivku" a odporucas mi Pandu (som rad ze dokazes rozoznat kvalitu a neodporucas mi VW-Fox alebo VW-Polo), tak bud si moj prispevok nedokazal spravne pochopit, alebo ma urazas...
Auto jehoz cenovka zacina na 570 tis a konci nekde u milionu je "prestižní veliké auto pro velmi dobře situované lidi"? >:D >:D >:D Tak tenhle for je fakt hodne dobrej >:D >:D >:D:yes:
Asi ses zapomněl podívat před psaním do peněženky... Ano, takovéto auto, tedy auto mezi cca 600 až 1,1 je autem pro velmi dobře finančně situované lidi. Skutečnost že to nevíš jen dokresluje stav tvé peněženky... 8-s >:D
Chapu, ze u tebe na stredni skole zadnej z kamaradu v penezence milion nenosi. Nicmene, jestli fakt veris, ze auto za milion si kupuji "velmi dobre" situovani lide, tak to svedci jedine o tom, ze ty sam jsi toho v zivote moc nedokazal. :no::no: No, ale chapu, ze z tlachani na internetu se moc penez vytriskat neda. :-! Zkus pracovat nebo treba podnikat, pak nebudes muset zavistive koukat na lidi v Superbu jako na dobre situovane... >:D >:D >:D
Ted jeste jestli si tu osvetu vezmes k srdci. Citim tam z tve strany jistou rezistenci. To bude lenost, co? Pracovat se ti nechce. Hmmm. Predpokladam, zijes ze socialnich davek, co? :no: A to ti vazne staci? Nechces v zivote dokazat vic? Chapu, davky ti staci na to, abys zaplatil internet a mohl na nem tlachat, ale co takhle neco vic? Na to nemas? Skoda, ale pak se nediv, ze socialnich davek na Superba fakt neusetris. Znovu ale opakuji: to, ze ty jsi totalne svorc opravdu neznamena, ze kupci Superba jsou "velmi dobre" situovani. Uz chapes, kasparku? >:D >:D
mno jako když pominu svůj názor, že třeba BMW X3 je pro socky co nemají na X5ku, tak souhlasím s GTIm. Ono je to tak, že dost lidí si kupuje auto na rok, takovej Superb za rok ztrati z ceny 250k (ten za 800 treba). Jednoduchým poctem je to dvacet klacíků měsíčně, totálně nepočítaje provoz V6ky, a pojistku, celkem je to výrazně přes 300. A teď - kdopak jiný než velmi dobře situovaný člověk si může dovolit do kapsičky "auto" strčit třicítku? Když tady 80% lidí nemá průměrnou mzdu 22k?
Ono netreba kupovať auto každý rok, ak si tú radosť dopraješ trebárs každých 5 rokov, strata hodnoty (aj keď výrazne vyššia) sa rozloží a celkové náklady dosť klesnú.
Ale súhlasím, že superb je u nás auto pre veľmi dobre situovaných ľudí... nemyslím samozrejme na tých, čo si 3/4 platu odkladajú na to, aby si raz jedného dňa kúpili dvojročného supa v TDI.
Hele, já mám škodovky taky celkem rád, ale fakt se nauč používat mně a mě. Poradím ti jednoduchou pomůcku: když si můžeš říct mne, píše se mě, kde si můžeš říct mi, píše se mně... :-!
Myslel jsem si,že jste někdy nějaké auto kupoval,leč jsem se zmýlil...Bohužel.U každého i velmi drahého auta se o ceně licituje,tedy možná až na mafiány a podobnou verbež,která si peníze nevidělala prací,ale hezky je nakradla ve větším než velkém množství.Protože ti ostatní cenu peněz znají.Mám SupaI a licitoval jsem a vylicitoval 90tis.A to se počítá.No a dobře situovaní lidé se dívají ve třídě BMW,MB atd.Takže jste trochu chudáček hrající si na všeználka a všudybyla a navážet se do lidí,kteří poctivě šetří na cee´da je trochu idi otské.Hezký den
no jo, ale to pak zjevně nejste typický zákazník Supa, nebo možná ten typický zákazník Supa II je lépe situovaný, než typický zákazník Supa I >:D
Takže abych GTI-mu ušetřil práci: Když jste musel při nákupu Supa licitovat o směšných 90 tis, co je na lízinku pár stovek měsíčně, jste jasná socka, která zjevně auto nekupovala, ale na auto střádala, takže jste si měl raději koupit Pandu >:D
Jo jo, už jste žil v bláhové představě, že jste diamantový kovboj, ale pád mezi nás socky je krutý >:D
Musím jen souhlasit. Momentálně se mi nedaří zrovna špatně, ale že bych neřešil 100 000? Tak to sakra řeším. Když může člověk na nákupu tuhle částku ušetřit, tak se nebudu zdráhat. Jasně, asi jsem člověk přízemní, který "zbytečně" hledí na každou korunu. Ale nebýt tohodle hledění, tak nemám to co mám. Teda alespoň mi to přijde u komentářů od různých přispěvatelů. (nechci nikoho hanět)
Možná ještě jedna dost důležitá poznámka. Konkrétně na leasingu zaplatí člověk za to, že ty konkrétní peníze v ten moment nemá. Proto jsem zastáncem toho, že pokud na to nemám, tak se do toho neženu. Radši bezhotovostní převod nebo platbu na dřevo. Jinak člověk jednoduše přeplácí dannou užívanou věc. Platí totiž za finanční produkt.
A já myslel, že se již dneska nepobavím... Nejsi ty kolotočář? Ale to s tou Kiou se fakt povedlo... Řval jsem smíchy.
Moc díky a jen tak dále až do úplného zcvoknutí...
Když to dělají ostatní automobilky je to ukázka slabosti a nadhodnocených cen, když to dělá Škoda je to "jemnocit", já se teda bavím až se za břicho popadám. I ty kujóne.
To vím naprosto přesně, nejlepší od zadu je 1.4 TDI, ten vytříbený zvuk, ten lineární nárůst momentu, ta nízká spotřeba, horší je už snad jenom Zetor 25 (2-válec). Ten ale alespoň vydrží dlouho což se o VW dieslech s PD říci nedá.
Enen Superb nie je zlé auto len neviem pochopiť prečo sa dizajnéri v Škodovke vybrali smerom užšie, vyššie je lepšie. Podľa mňa sú autá krajšie keď sú nižšie a užšie. A práve tento nedostatok zabíja novu Fábiu a možno zaklincuje Superb.
Tak to je teda rekord, to se nepodařilo ani Renaultu s Lagunou III, takhle rychle po uvedení na trh zlevňovat, to je teda cenová bomba. A ještě navíc Škoda, která se přece nepotřebuje podbízet cenou, u které si přece zákazníci rádi připlatí desítky tisíc za NIC!!! tedy pardon oni si rádi připlatí za "mravy a přístup k zákazníkovi"
ja tomu nerozumiem. Superb, auto pre velmi dobre situovanych ludi zlacnelo. Ale preco? Vie mi niekto povedat preco? No tak preco? Kazdy predsa vie, ze velmi dobre situovany majitel superbu neriesi 100 litrov hore dole. Tak preco to zbytocne zlacnenie? Este raz sa pytam, preco? Vedia snad pani v Skodovke nieco co nam miestny sasek GTI este nestihol napisat?
tieto vykriky do tmy su fakt zabavne... Vsetky automobilky zlacnuju, zavody prestavaju vyrabat na tyzden a viac... Tyka sa to vsetkych, nie len skody. Ze tu GTI keca, to je o inom :)
Slevy novych vozu jsou skutecnosti dnesnich dnu. Stava se tak na vsech trzich. Nekde mene, jinde vic. Konkurencni boj ne neuprosny a pokud chce vyrobce svuj vyrobek prodat, musi svou cenu aby byla konkurencneschopna s ohledem na vyrobek samotny.
Skoda Superb nedosahuje na sve konkurenty. Ridic ma prilis malo mista, skoro nefungujici ESP a cim dal tim vice kritizovane otvirani "dabldeklu". To jsou nevyhody v pohodli i bezpecnosti. Superb se v zahranici hure prodava. Proc? Konkurence za danou cenu nabidne vic. Diesel PD si dnes koupi jen opravdovy masochista a mezi benziny pripada v uvahu jen vyborn 1,8TSI.
Ceny jiz o mnoho nespadnou. Zacina byt spravny okamzik ke vstupu do showroomu. Pokud je nekdo, kdo si mezi konkurenty vybere Superb, nastava realna sance ziskat 1,8TSI Elegance za cenu Ambitionu, popr. 1,8TSI Ambition za cenu 1,4TSI Ambition.
ale spadnou, počkej na konec zimy. Kde je důvod proč by průměrný Superb nemohl stát 600? To je podle mě reálná vzhledem k Passatu a Mondeu a jejich cenám outside ČR
Pokud chces Superb 1,8TSI Ambition v cene 611000 (dane jsou jiz pripocitene), muzes si pro nej treba do Finska. Svetova financni krize se brzo zacne stabilizovat a zaroven pozname, ze ne vsechno, co se dnes tak prezentuje, je dusledkem teto krize.
Neverim, ze se dockame dne, kdy jiz zmineny Superb budeme moci zakoupit na domacim trhu za cenu nabizenou v Dansku, Recku ci Finsku.
nene, nechci se hrkat 1000km a domlouvat se esperantem. Ale realita, v SRN reimport, SUP 3.6 V6 Ambition za 28tis Eur. Dejme tomu (924-686) 200-230 tisíc je prostor na racionální snížení ceny.
Pokud je anglictina pro tebe esperantem, potom si toho v zivote asi mnoho neuzijes. 3,6 V6 navic v zadnem rpipade nedoporucuji. Potencial motoru nevyuzijes, zrychleni neni (subjektivne!!) nijak ohromujici, spotreba vysoka a podvozek Superba nedostacuje. Snahou ho prizpusobit se docililo pouze zhorseneho pohodli.
no jako Superb rozhodně není auto pro mě, ale pokud tady byla řeč o českém luxusu, tak se snad bavíme o aspoň nějaké ušlechtilé motorizaci.
Anglictina pro me esperanto určitě není :-! Ale vzhledem k tomu, že mám za sebou nákup Subárka v SRN, a půlka zaměstnanců byli poláci a vůbec, tak sázky na jazykovou vybavenost domorodců nemám zapotřebí. No a čistě ekonomicky, vyjet do Skandinávie už je celkem drahej špás, podle mě stejný auto (původem ano třeba z Dánska) přijde o 1k Eur dráž, ale to už není problém, vyváží to proces přihlášení, pojištění domluvy a vůbec.
Predsudky byly a jsou velkou brzdou bezneho cecha.
Chvalim vyber znacky i vyhodnejsi nakup v zahranici. Cenovym rozdilem mezi nakupem v GER a v DK je pouhopouha nadrz dieselu. Vyhohou je lepsi domluva (v anglictine) a hlavne mnohem nizsi cena. V kazdem pripade jsi v porovnani s ceskym trhem neprodelal.
Neprodělal, ušetřil jsem cca 180tis, bylo to loni v září. Ta nádrž se ti zdá, my byli s otcem uprostřed Německa, a je celkem rozdíl, jestli musíš někde nocovat, popř. 2x a jak dlouho jedeš. A 500 nebo 1000km je přesně ten rozdíl. V Německu taky mají úřední hodiny na dopravce třeba pondělí a středa dopoledne, takže když to nepořídíš, čekáš do dalšího dne. Pokud vezeš auto na valníku, je to zase o něčem jiném, ale jak jsou auta větší a těžší, dostáváš se dráž a dráž. Co se týče nákupu, není v tom problém a udělal bych to kdykoliv, pro případný další prodej a pohodlí to chce rozdíl aspoň 2 tisíce Eur.
Pokud kupuji automobil za 25000€, pricemz jsem si vedom toho, ze jsem prave usetril 3000€, mi cena hotelu 70€ prijde jako prijemne zpestreni. Jizna prekrasnou krajinou danskeho venkova je pro radost.
ale jo může být. Otázka je jestli ušetřená koruna v tomhle případě se rovná vydělané. Vzhledem k tomu, že zbytek EU je prostě konkurenční trh, cena kterou tam zaplatím mi přijde tržní = normální. Tím, že v nějaké ČR bych za to zaplatil o 17% víc, si nijak "dobře" nedělám. Takže každý náklad navíc, je náklad navíc. Pokud máš možnost si to spojit s dovolenou, nic proti tomu. Ale dovolenou si představuju jinak než obíhačku s autem, zajíždění, atd.
Takovým kecům a to doslova se musím smát. Někdo, pro ušetření nějakých (v mém pohledu 40 tisíc), pojede do nějakého Finska, aby tam na dřevo vysolil prachy. Pro někoho je to o tom. Jak koukám.
Má zkušenost. Koupě německé prémie u nás. Možnost nakoupit v Německu za zvýhodněnou cenu (u německého dealera se braly celkem 3 kusy a sleva byla - řekněme slušná). U nás mi nabídl po jednání cenu v přepočtu EUR a následně téméř dorovnal slevou na "nemeckou cenu". Nabídl ale k tomu i jisté daňové zvýhodnění jen pro mne, které onen rozdíl defacto smazaly.
A pointa? Mám se štrachat někam do Fínska, kde musím zaplatit na dřevo stejnou cenu, co mi tady dá na lízačku?
....teda pouze na chvili. Minule utery se na burze cennych papiru prihodila zajimava, az vtipna vec.
Totiz Volkswagen, treti nejvetsi producent automobilu, se stal nejdrazsi spolecnosti na svete. Porsche oznamilo, ze zamysli, snad i opravdu zvysi svuj podil ve Volkswagenu na 70%. Kratkodobi investori zpanikarili a zacali skupovat akcie stylem "blaznovstvi".
Ve stredu vsak Porsche zvysilo procento "volnych" akcii z 5% na 10%, cimz se jejich cena propadla z 1000€ na mene nez 500€. Status nejdrazsi spolecnosti sveta dlouho nevydrzel. Vyplati se investovat do Volkswagenu? Kratkodobe urcite ne.
myslíš že "kratkodoby investor" jak píšeš je to samý jako investor "na krátko"? Budeš sám překvapený, až zjistíš, jak to ve skutečnosti bylo, a jak je to drsný. Ten rozdíl je ale takový že ukazuje že nevíš vůbec nic o tom o čem píšeš.
Ocekaval jsem, ze nam o tom redakce napise. Chtel jsem se o tom rozepsat v mem blogu, ale nechce se mi otevirat novy. Do kratkeho prispevku jsem to chtel napsat tak jednoduse, jak je to mozne. S nepochopenim jsem se setkal az moc casto. Jestli chces, osvetli a vysvetli cely proces kratkodobe investice, nebo jak tomu rikas, investice na kratko. Osobne tyto vyrazy v cestine neznam, nepouzivam je. Mas volne ruce.
no to je právě ono "na krátko" = short, vůbec nesouvisí s časovým intervalem, takže krátkoDOBÉ je něco úplně jiného. Je to obchodování, kdy prodám něco co nemám - jdu za vlastníkem a řeknu: pujč mi akcii VW kterou nechceš prodat ale držet, vrátím ti ji někdy. Tu akcii prodáš, ALE povinnost vrátit ti zůstává. Takže, zpanikařili ti, co prodali akcie, ale díky Porsche je museli nakupovat zpět (aby je vrátili) za dvojnásobek. Chápeš to zděšení? Současně platí, že při "long" maximální ztráta kterou můžeš utrpět je velikost investice, při "short" teoretická ztráta není omezená (akcie mohly stát cokoliv, Sasko by je neprodalo, Porsche je taky chce pro sebe)
Zde slo o cast, urcite procento volnych akcii. Porsche oznami, ze svuj podil zvysi. Investori si logicky uvedomi, ze cena poroste a levne si tyto akcie zakoupi (tech, o kterych pises ty, je mnoho, ale zaroven jsou jen casti investoru BUY--->Wait--->SELL). Tento pohyb byl podstatne vetsi nez je tomu normalne. Vysledkem bylo, ze cena vyletla do nebes. Reakce Porsche? Uvolni dalsich 5%. Co se stane s cenou uz vime.
Zde slo o opravdovy pokus o nakup za malo a prodej s maximalnim ziskem.
no zcela naopak. VW byl za 250 nebo kolik Euro předražený už předtím, právě kvůli akvizici. Tzn. davy spekulovaly na pokles, ne na posílení. Pak se provalilo, že Porsche kontroluje 74,něco% a k nepřátelskému převzetí mu chybí sotva procento. (to dříve nebylo ve hře, protože se čekalo že EU donutí SRN ke zrušení VW zákona) Následné zhodnocení akcie o 150% bylo právě z toho, že akcií bylo málo v prodeji, takže cena šla na maximum, ale všichni shortaři MUSELI nakupovat.
Zde beres v uvahu jen male procento investoru. Ja pisi o udalostech minuleho utery a stredy. Volkwagen ma pomerne male procento akcii ve volnem prodeji. V utery se cena (z podle tebe predrazenych 250€) vysvihla na 1000€. Tzn. pomerne velka cast investoru kupovala za velice vysoke ceny. Akcii ve volnem prodeji zustalo velice malo. Nasledovalo uvolneni dalsich, coz srazilo cenu jiz zakoupenych akcii na mene nez polovicku. Zde mnoho investoru prodelalo "balik".
VW [odkaz]
BMW [odkaz]
Jistě že 250 bylo předražené, jeho reálná cena (daná majetkem, dividendou, hospodářským výsledkem) je tak 160Euro. Jako určitě hrálo roli kolik akcií bylo na trhu, ale ten mechanismus, co se dělo, byl prostě jiný. Ti lidi nekupovali protože chtěli (tušili že bude dražší), ale protože museli (předtím prodali a teď museli pokrýt pozice)
Ano byli ti, kteri kupovali tak jak rekas (pises). Zde jde ale pouze o cast investoru.
Cilem nebylo vysvetlovat, nebo se hadat jak a co probihalo. Pouze poukazat na zaijmavost, pro bezneho Jirku snad kuriozitu, ze za nakup akcie "pokladu" z Vlkohradu, zaplati (na chvili) vic nez za "lowend" ze Stuttgartu.
...vážení, smekám... naservírovat místnímu dogmatikovi článek o zlevnění Kie, nechat ho tam chvilku spamovat a pak mu na to samé téma šupnout článek o Škodovce >:D Dobrá zábava zaručena a já Vám děkuji ;-);-)
Na vodu už jezdím jenom s Vendou, s Vendou,
do kanoe nevlezu už s Bendou, s Bendou,
Jenda Benda nemožný je zadák,
nemá vlohy a je lajlajlajdák,
von ví, že šumí les, že kvete bílý bez,
že v dáli hárá pes, že vysouší se mez
a že mostem cloumá rez, že říčka jde skrz ves,
ale nevšimne si, že se blíží jez jez jez
Jel jsem tuhle Finsko s Jendou Bendou, Bendou,
proč já, houska, nejel radši s Vendou, Vendou,
Jenda Benda sjel na vodu mělkou,
spáchal v lodi díru velvelvelkou,
já měl náladu zlou, von zničil keňu mou,
už nikdy, houpy hou, s ní nepopluji mhou,
tedy šetřím na novou, na laminátovou,
už ji chci mít v létě na dovolenounounou.
Ty ceny v článku jsou už ty snížené? Pokud ano, tak je pořád mezi CZ a tím, za co to dokáže člověk koupit v D rozdíl skoro 100 tisíc na základním 1.4TFSI a 200 litrů na 3.6 Elegance >:-[]
O Škodovke si myslím svoje, ale to že by v aute strednej triedy v základe nebolo rádio, centrál na dieľkové a elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá ma doteraz ani nenapadlo.
Integrované rádio v základe sa už stáva štandartom i u malých vozov, v nižšej strednej triede už pomaly i je.
A kto že to ide ku konurencii? Ten z Jupiteru. Tu fakt nič netrebe dodávať. Škoda Superb je teraz bez konkurencie. Alebo že by ju teraz ohrozovalo Bravo? :-O
No akí ste zrazu múdri z toho,
je jasné, že Superb je maximálny brak, nasadili mu cenu, za ktorú je skoro nepredajný, a nemali už odvahu meniť cenovku za nižšiu, aby im náhodou neubudlo z ega...
Tá "kríza" sa im náramne hodila, konečne majú na zníženie ceny na rozumnú mieru dôvod, za ktorý sa nemusia červenať...
>:D >:D >:D
presne to som predpokladal, ze je to nejaky ,,vesnicky borec " co jazdi na natunenom trojkovom golfiku a tu sa tvari, ze sto tisic nie je polozka. vidim, ze som nebol daleko od pravdy
Mam otazku. Kdesi v diskusii o novej oktavii som cital, ze skodovky su robene aby boli bezpecne pri vyssej rychlosti ako su robene skusky euroNCAP. Preto vraj v uvedenych skuskach dopadaju zle. Kedze Superb dopadol vynikajuco , znamena to ze Superb je nebezpecny vo vysokych rychlostiach? Alebo ako to vlastne je?
Za tyto peníze je Superb opravdu zajímavá volba, dostává se na ceny běžných mainstreamových hráčů, což jsou ale takřka bez výjimky menší auta.
Ceny se snižují všude, ať už v důsledku krize nebo kurzu koruny. Škoda je v tom stejně jako Kia... jsou to stejné důvody a stejná situace, řeči o jakési prémii a zásadních rozdílech jsou jen... řeči.