O tomto víkendu se jede další závod Mistrovství České republiky v rallye. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem se zde představí v tajemné Škodě Fabia R5 Ferat!
..... podprůměrný už v době svého vzniku. Stejně jako už i tehdy to auto a kozy Vešknky vždycky. Víc k tomuto tématu nemám co říct.
A jestli mi dnes bude chtít EU zcenzurovat umělecké dílo do podoby, která se mi nebude líbit, pořád mám prostředníček. A ten ti tvůrci měli i tehdy. To k té cenzuře, byla-li - nevím - u tohoto filmu nějaká. Nebudu mít co žrát, ale zůstanu hrdý umělec dnes jako tehdy. Každého volba. A těch, co se nehodlali zaprodat tehdy nebo i dnes, zase až tak málo nebylo a není.
Přídavná jména kultovní, ikonická nebo nadpozemská patří přidávat k něčemu úplně jinému.
Škoda ÚVMV 1100 GT to byla jiná káva, pokud chci porovnávat stejný segment, zemi vzniku, možnosti a dokonce i automobilku v podobných letech. A přesto ne kultovní, úchvatné, ikonické, ohromující, dechberoucí, nebo nadpozemské. Ne. Jen prostě lepší než Ferat.
no já teda se s tebou nechci dohadovat... s "definicí kultu" samozřejmě souhlasím... a uctívači - následovníci... mě se tedy nad článkem zobrazuje fotografie auta s označením Ferat a článek hovoří o lidech, kteří na legendu nezapomněli...
Za "nekvalitu filmu" nemohou ani tak tvůrci, jako tehdejší cenzura, která některé obrazy seškrtala ještě ve scénáři...další pak zlikvidovala ve střižně. Samozřejmě s klasickou bolševickou výmluvou, že tohle a támhleto není hodno socialistického soudruha... Konec konců, režisér filmu ( a filmů jako Panna a Netvor nebo Spalovač mrtvol - což jsou výjimečná díla) později prohlásil, že to byl jeho nejvíce cenzurou znehodnocený film. O to hůře, že vše, co bylo z filmu odstraněno, bylo prakticky ihned zlikvidováno, čili po 89 nemohl být film "slepen" do zamýšlené podoby.
Na tehdejší společenské klima byl film přesto velmi odvážný... plný symboliky.
Pro mnohé lidi je to kult - obsahoval nejen Ferat, ale i silné erotické téma, za železnou oponou málo vídané...
Upir z Feratu stoji na zaujimavej myslienke, hoci spracovanie by mohlo byt lepsie. Z odstupom casu to nie je take zle - ked ku konceptu namiesas nostalgiu a nahu pani prezidentovu.
nevím. Design ujde, ale za kultovní bych toto auto nepovažoval. Na druhé straně je u nás v poslední době moderní kdejakou kravinu označovat za kultovní. Mimochodem i ten film patří spíš k tomu slabšímu co se u nás vytvořilo.
Myslím ,že je to příjemné překvapení od Škodovky :-) Mne se libí a dík tomu mne napadla inspirace kterou v budoucnu použiji :-) je evidentní ,že studenti k tomu nebyly puštěny dle normálních poziček ........................ :-) Ferat pro každého škudkaře je potěšení a za mne po 35 letech od vzniku filmu a vozu smekám stále přitažlivé z hlediska designu .
Ano, vznikl. Dokonce miliony legend, spekulací a konspiračních teorií... že rusáci zakázali sériovou výrobu atd...
Ale já v té době nežil v ČSSR, mám to jen vyčtené z dopisů od dědečka... kde mimo jiné zmiňuje, že "Veškrnka má úžasný kozy"... i proto to byl kulťák :-)
Edit: popravdě jsem si myslel, že s tímto nápadem příjdou mnohem dříve, dokonce že ke všem těm sériím Monte Carlo a GreenLine apod přibude i sportovní face Ferat... i když náležitě rakvovitej design Škodovky by takovému označení vyhovoval až s posledními modely...