Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i střídá silnější M140i s novým šestiválcem. Agregát je dostupný také pro kupé a kabriolet řady 2.
Paráda, M140i je pre mňa dokonalý hotheč. 3,0 R6, 250 kW, zadný pohon, 4,4s na stovku (edit: pozerám, že to platí pre xdrive, zadohrab má 4,8s). Ako píše děda, Unkas, posledný Mohykán. Kupujte, lebo už nebude.
Mne na ňom vadia iba dve veci: 1. že nemá samosvor a ten nie je ani za príplatok (viem, že sa to dá riešiť cez M Performance, kde ho vedia domontovať, ale podľa mňa mal byť sériovo od výrobcu) a 2. farby: hotheč si pýta výraznejšiu farbu; tu je síce oranžová Valencia, ale tá sa absolútne nehodí, takže zostáva len tradičná modrá.
Výběr barev se zlepšil. Přibyla i Melbourne Red. Ale já, coby stará garda, si nedovedu přestavit BMW v jiné než bílé. V Anglii je populární Mineral Grey. To bude asi tím, že tam moc nesvítí sluníčko a auto se nenahřívá a také že tam často prší a na MG není vidět špína. Zajímavé pak je, že v Anglii nenabízí verzi s xDrive. BTW, svezl jsem se s M135i a má to odpich jako když startuje 747Jumbo Jet. :-)
Bila je krasna barva...
... na lednici nebo na mrazak. >:-[] Zalibu anglicanu v mineralgrey se nedivim, je to moc povedena barva a tomu autu slusi. Ze jde na HB i cervena slysim prvne, ale spravny krok. :yes:
Nechapu tu poznamku o LSD. V cem je rozdil jestli si auto koupis a oni ti tam LSD namontuji kus za kus ve fabrice a ty si jej s tim uz vyzvednes, nebo si auto koupis a oni ti jej namontuji kus za kus v autorizaku a ty si jej s tim vyzvednes? Ze tam neni v zakladu je skoda, na druhou stranu tohle neni ///M. Chces plnotucny produkt, zaplat si plnotucny produkt... jak premiove. :-)
Ad farby, ta modra se mi docela okoukala, takze oranzova (videno jen jednou) vede, bohuzel to je jedno protoze 4 z 5 co potkam jsou bile. Coupe je na tom lip, tam jde cervena v ktere mu to moc slusi a ktera je i na silnicich videt.
Tak Ty sa vyznáš v BMW viac, ja to ale beriem tak, že to nielenže nie je štandard, ale ani v príplatkovej výbave a M performance parts je obdobná komplikácia ako aftermarket, akurát s plnou zárukou. Či to ponúka každý predajca BMW, to neviem, minimálne to ale komplikuje kúpu (najprv čakáš na auto a potom čakáš na dodatočnú montáž LSD v servise). A ten samosvor pri tom výkone by som chcel.
Oranžová Valencia mi k tvarom jednotky absolútne nesadne. Modrá Estoril je opozeraná, našťastie ako píše deda pribudla červená metla Melbourne, tak asi tá. Ešte pozerám, že M má sériovo brzdové strmene lakované na modro, neviem ,či to ide zmeniť, lebo s čeveným lakom to neladí (verím, že áno).
Pokud si společně s autem objednáš nějaký mperformance doplněk, obyčejně dorazí na sklad k dealerovi asi o měsíc dřív, než tvoje auto... ten den prací navíc tě už nezabije, když čekáš na auto dva až tři měsíce, ne? :-)
Co se týče doplňků, tak LSD asi ne. A pozor! BMW M performace katalog pro řady 1 a 2 LSD nenabízí. Ale sportovní systém tlumiče výfuku bych asi bral... ;-)
S tim LSD je to jak pise JuicyMane, jednoduse to mas behem 1-2 navic na aute s plnou zarukou a vsim. Mne osobne by to bylo asi jedno jestli je to namontovano tam nebo tam (samozrejme za predpokladu plne funkcnosti a neodflaknuti prace autorizaku).
Ty trmeny, to jsou lepsi (ne nejlepsi) brzdy z 1er/3er a jdou jen v modre. Pokud by si chtel jinou barvu tak leda znovu priplatit cele jine brzdy (znovu M performance) a ty se pak delaji tusim ve trech barvach, vcetne cervene (nebo oranzove?)). Takze celkove si s barevnosti brzd u BMW moc nevyhrajes a ano, ta modra je dost sazka na jednu kartu a ke spouste barev bude spis jako pest na oko. Taky ji nechapu.
LSD? No ono je to o tom, že pro výrobce by to byla další položka v systému a tím další komplikace a tím i vyšší náklady. Historicky je poptávka po LSD asi mizivá, plus taky je v tom trochu "kšeft" pro dealery. ;-) Jo kdyby se M140i montovalo v M divizi, tak by LSD bylo v nabídce přímo. Ale protože M140i není to pravé ořechové M, tak ti, co LSD musí mít, tak si musí i připlatit a chvíli počkat než jim to dealer namontuje. Ještě k těm barvám. Většina barev se rychle okouká. Známá věc. Proto hodně lidí vsadí na bezpečnou barvu...bílou.... ;-)
Koukám že číslování modelů se Bmw totálně vymklo z kontroly. Dříve když se člověk podíval na kufr bavoraku, hned vedel s čím má tu čest, ted je to spíš jen špatný vtip...
jo tak to bych rekl, ze je super prirovnaní, nekdy natrefíte v sekáci na super znackovy obleceni a je skoro nenoseny za par kacek a stejne tak to muze byt i s autem z bazaru, taky natrefite na fajnovou karu za super cenu...proc teda kupovat novy, kdyz muzu najít v sekaci/bazaru to samy ale za xkrat menší peníze? :yes:
No mě příde, že většinou právě ani neví proč tu určitou věc potřebují mít novou... asi že se to od nich očekává, aby si někdo nepomyslel že jsou chudáci a nemůžou si tu věc pořídit novou, tak se radši zadlužej a pak si nemohou pořídit spoustu jinejch věcí, protože musí splácet tu jednu novou, která je po roce zase stará... >:-[]
Tak dnešní nové auto není kromě nablýskanosti zárukou skoro ničeho... Mě se ověřilo kupovat vždy až léty prověřený model, který prověřili tisíce řidičů a v té době je už i jejich cena mnohem přijatelnější... >:D