Deset let s bodovým systémem mimo jiné ukazuje, jací jsme my Češi. Na jednu stranu chceme jeho zmírnění, na druhou bychom ale razantně přitvrdili u notorických přestupců.
Trošku nesmysl - telefonování při jízdě - 2 body, nepřipoutání - 4 body? To vymyslel nějaký manager přímo hlavou! Při telefonování ohrožuje řidič ostatní, při nepřipoutání hlavně sebe, protože je id.ot, a má větší šanci zemřít především on, což je jeho problém.
A ty z Ministerstva dopravy sou obzvlášť tupí = jejich pokus dávat občas na okruhu přednost zprava byl skoro stejně povedenej jako záchranářská ulička na 3 proudý komunikaci = všude jsou to 2 pruhy doprava, levej doleva a tudy projíždí sanitky, záchranáři.. u nás to vymysleli naopak :yes: >:D >:-[]
A nejlepší byl dotaz novinářů na odůvodnění = vysvětluje Tomáš Neřold z Ministerstva dopravy: Pokládáme náš způsob za logičtější >:-[]
Takže bacha! Nejdřív myslet to kde sem a až pak točit volantem >:D
Ono je to trochu jinak. Stát se na to nedívá tak, že při nepřipoutání ohrožuje jen sebe. Pro stát je to v každém případě ztráta v podobě daňového poplatníka. Když se někdo zabije sám svojí vinou je to pro stát stejný problém, jako když ho zabije někdo jiný, protože tím přichází o daně, ten člověk když natáhne péra, tak už neodvede žádnou daň z přijmu, nekoupí si dálniční známku a nebude si kupovat žádné jídlo ani další výrobky, takže z něj nebudou padat žádné prachy z DPH, klesne spotřeba energie, protože si doma nebude svítit, nebude platit třeba nájem, nebude spotřebovávat vodu, atd. Nebude mít třeba děti, které by mohl mít a které jsou pochopitelně budoucími daňovými poplatníky. Takže každý zbytečně mrtvý člověk je pro stát problém, protože mu prostě utíkají peníze.
A jestli si myslíš, že si tímto příspěvkem dělám srandu, tak z mé hlavy to není, ale právě z hlavy jednoho z úředníků, kteří se na tom bodovém systému podíleli.
když uz zpusobim nehodu, rozhodne bude pro me lepsi, když postizena posadka bude pripoutana, odejdu treba i bez pokuty. když pripoutana nebude a nekomu airbag ustreli hlavu, nebo diky mnou zpusobene nehode vypadne z auta a to ho zavali, pujdu nejspis na několik let do chladku.
je to ochrana i tech, co nehodu zpusobi a od tech co se nepoutaj to je bezohlednost i vuci nim...
ja mit moznost si vybrat, urcite se radsi srazim s posadkou co je pripoutana, nez s temi bezohlednými co se nepoutaji
Tělo takového nepřipoutaného chytráka může zabít nebo zranit i další účastníky nehody včetně spolucestujících. Když na tebe vlídné 100kg masa třeba jen při 60kmh tak je z tebe sekaná stejně jako z něho.
V demokratickém státě jsou pokuty od do, aby bylo možné posoudit jak moc to bylo zrovna ohrožující. V ČR dostanete pokaždé stejnou pokutu a je jedno jestli to bude v lese a nebo u mateřské školky, kde bude zrovna kupa dětí. Dále nechápu proč je za 1+ promile stejný počet bodů jako pod 1 to už radši tu flašku dopiju >:D
Mimochodem, když budete vědět, že to máte za jistých 5000,- místo toho že nevíte jestli to bude jenom za 500,- nebo těch 5000,- tak co někteří udělají? Pokud tipujete, že začnou ujíždět tak to máte správně což je další zvýšení bezpečnosti...
Vy byste kvůli hrozící pokutě ujížděl? Asi těžko,.
Podívejte, pokud je někdo ovád a začne ujíždět, tak v tom okamžiku, kdy mu blikne mu určitě neproběhne hlavou, že začne ujíždět kvůli výši pokuty. Pokud někdo bude chtít ujet, tak ujede i kdyby ta pokuta byla 100 kaček nebo 10 000. To je úplně jedno.
mas to podle prestupku třeba za 5 bodu a 5tis, nebo i ztratu ridicaku na miste
když te jen vyfoti, nabidnout ti odpustek smesnych 1000kc bez bodového ohodnoceni
systém postavenej na hlavu, kterej k bezpecnosti urcite neprispiva, urcenej jen k plneni mestskych pokladen
Re: zajimavy, ze od nastupu kokoToka z ANOfertu na pozici mi
podivej se na ten graf v clanku trumbero:
2007 - 1123
2008 - 992
2009 - 832
2010 - 753
2011 - 707
2012 - 681
2013 - 583
2014 - 629
2015 - 660
od nastupu represe ANOfertem a rezignaci na prevenci vzrust poctu usmrcenych druhy rok po sobe
uvidíme, jak dopadne 2016, zajici se pocitaji az po honu
Re: zajimavy, ze od nastupu kokoToka z ANOfertu na pozici mi
samozrejme... napriklad za posledni tri roky se snad neotevrela zadna nova dalnice (pred tim se oteviraly) a vloni tok rozkopal, co se dalo, coz samozrejme zpusobilo narust nehodovosti. trendova linie za poslednich 25 let je jasna - setrvaly pokles poctu smrtelnych nehod za soucasneho silneho rustu dopravy a pouze relativne pomaleho tempa zlepsovani infrastruktury. auta jsou bezpecnejsi, ridici obecne vyjezdenejsi. bodovemu systemu navzdory, ten s tim ma pramalo spolecneho.
Re: zajimavy, ze od nastupu kokoToka z ANOfertu na pozici mi
podivej se na ten graf
az na vykyf v 2007, trvaly sestupny trend, který je zlomeny nastupem kokoŤoka na ministerstvo dopravy.
zvyseni v jednom roce beru za vykyv, ale 2 roky za sebou, to uz je obraceni trendu.
kdyby pokracoval sestupny trend, v roce 2015 by na silnicich zemrelo méně nez 500lidi, tedy o 200mene nez ve skutecnosti zemrelo.
samozrejme, ze to souvisi i s celkovou atmosférou ve spolecnosti, která se s nastupem ANOfertu do vlady hodne rozdělila a mnozi lidi se vzhledli v chovani agenta burese ale i pussydenta a to se projevuje i na silnicich