Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
uz vidim, jak někdo do 10 let staryho krapu vyklopi i jen 10 nebo 20tis za DPF
Este k tomu pridaj prachy za repas/nove vstreky ci turbo a DPF bude na poslednom mieste ... az za lizatkom pre decko.
Něco takového nejde zakázat. Ne v demokratické společnosti. Lze však změnit sazby povinného ručení....ne podle objemu, ale třeba stáří apod.
Jakože ho starší auta budou mít levnější, aby majitelům zbyly peníze a mohli si našetřit na nové? Nebo přesně naopak takže to staré budou mít ještě déle, protože jim každý měsíc zbyde po všech poplatcích
Starší auta = dražší pojistka. Nová auta - nižší pojistka. Tak to udělali i v Německu, zatížili starší auta a dnes už tam člověk Trabanty a spol. nepotká. Tedy motivace jít místo do bazaru do showroomu pro nové. Místo jetého a a zhuntovaného Pašíka koupit novou Fabii nebo Octavii.
To je geniální myšlenka, obzvlášť v čr, kde je kupní síla o .....fous nižší, než v Německu. Nejekologičtější je koupit si každých 5 let nový auto a starý sešrotovat.
Z extrému do extrému.
Z extrému do extrému.
V nemecku nemas vyssi pojistku podle stari auta, v nemecku mas vyssi dan podle stari auta (resp. podle euro normy kterou splnuje). A ne, zadne stare vraky to z obehu neodstranilo. Jak taky, kdyz dan je par set euro rocne a zivit takove auto za nemecke ceny servisu je o rad vys. Jestli neco odstranuje vraky z DE trhu tak je to prave neumerna nakladnost drzeni jich pri zivote, rozhodne ne zdaneni (a tim spis ne pojistka). ;-)
EDIT: A uz dlouho jsem nepotkal tolik trabantu jako prave ve (vychodnim) Nemecku. Tady je z toho vyhledavany youngtimer, objekt tuningu atd. :-)
EDIT: A uz dlouho jsem nepotkal tolik trabantu jako prave ve (vychodnim) Nemecku. Tady je z toho vyhledavany youngtimer, objekt tuningu atd. :-)
Vím, že tam je daň. A taky tam nepotkávám auta jako u nás. 10 a více let stará auta tam jezdí minimálně a mají nulovou hodnotu. Vozí se raději k nám.
Novou dań bych nezaváděl. Na co. Stačí, když se to odrazí na povinném ručení (nové auto - 50 % ceny, auto 10+ let + 300 % ceny pojistky). Třeba.
Pak by možná zmizely příklady jako "mám na to 300 000 a chci Audinku v kabriu s 6 válci"....tedy vrak. Třeba by pak lidé uvažovali střídměji a koupili nové auto nižší střední například.
Novou dań bych nezaváděl. Na co. Stačí, když se to odrazí na povinném ručení (nové auto - 50 % ceny, auto 10+ let + 300 % ceny pojistky). Třeba.
Pak by možná zmizely příklady jako "mám na to 300 000 a chci Audinku v kabriu s 6 válci"....tedy vrak. Třeba by pak lidé uvažovali střídměji a koupili nové auto nižší střední například.
1) Prumerny vek aut v Nemecku je 9, slovy devet, let. To trosku nekoresponduje s tim "10 a více let stará auta tam jezdí".
2) Co ma stari auta spolecne s povinnym rucenim (ktere je navic placene soukromnikum, ne statu)? Ono ridici ve starsich autech vic bouraji? Podle tveho navrhu dokonce 6x vic nez ridici v autech novych?
Nevim jak ta audinka z tveho prikladu, ale mel jsem to stesti potkat nekolik aut ve stari 15+, v zustatkove cene dle pojistovny hluboko pod 300tis a v kondici lepsi jako kdejake "nove" petilete auto s 100k na hrbu.
Cela tahke konstrukce je naprosto zvracena. Myslis ze lidi jezdi ve starych, potencialne nebezpecnych, a zcela urcite hure vybavenych autech zamerne? Nebo jen protoze je to levne? Ne, jezdi v tom protoze na nove nemaji. Prumerny plat v tomhle state je nejakych 27tis Kc hrubeho, prumerny prijem domacnosti je pod 40k hrubeho. Zdan to, plat hypo nebo najem, ziv prumernych 1,7 deti atd. atd. a pak mi rekni kolik ti toho zustane na takove zbytecnosti jako je auto a jeste prosim dodej, jestli bys ten zbytek za to auto utratil vzdy, tedy treba i v pripade, ze bydlis kousek od prace a auto potrebujes "pet krat do roka".
Chces videt v CR vic novych aut? => premyslej jak zlepsit fin. situaci lidi, posun CR ekonomicky dal a ono to prijde samo, urcite mnohem driv nez kdyz budes vymyslet nejake restrikce a buzerace, to fakt jeste nikdy a nikde k zlepseni nevedlo.
2) Co ma stari auta spolecne s povinnym rucenim (ktere je navic placene soukromnikum, ne statu)? Ono ridici ve starsich autech vic bouraji? Podle tveho navrhu dokonce 6x vic nez ridici v autech novych?
Nevim jak ta audinka z tveho prikladu, ale mel jsem to stesti potkat nekolik aut ve stari 15+, v zustatkove cene dle pojistovny hluboko pod 300tis a v kondici lepsi jako kdejake "nove" petilete auto s 100k na hrbu.
Cela tahke konstrukce je naprosto zvracena. Myslis ze lidi jezdi ve starych, potencialne nebezpecnych, a zcela urcite hure vybavenych autech zamerne? Nebo jen protoze je to levne? Ne, jezdi v tom protoze na nove nemaji. Prumerny plat v tomhle state je nejakych 27tis Kc hrubeho, prumerny prijem domacnosti je pod 40k hrubeho. Zdan to, plat hypo nebo najem, ziv prumernych 1,7 deti atd. atd. a pak mi rekni kolik ti toho zustane na takove zbytecnosti jako je auto a jeste prosim dodej, jestli bys ten zbytek za to auto utratil vzdy, tedy treba i v pripade, ze bydlis kousek od prace a auto potrebujes "pet krat do roka".
Chces videt v CR vic novych aut? => premyslej jak zlepsit fin. situaci lidi, posun CR ekonomicky dal a ono to prijde samo, urcite mnohem driv nez kdyz budes vymyslet nejake restrikce a buzerace, to fakt jeste nikdy a nikde k zlepseni nevedlo.
Není to kupní silou. To jsou výmluvy. Máme nejstarší vozový park v EU a stáří vozů je dnes vyšší než bylo v polovině 90. let. A je to ostuda, je to neekologické a nebezpečné. Vozí se k nám vraky. A ano - záměrně. Ve většině případů.
[odkaz]
[odkaz]
to je vpodstate dukaz, ze auta vydrzi dyl a dyl a jsou kvalitnejsi a kvalitnejsi
tedy opak toho, o cem tady mnozi pisou ...
kolik asi tak najela typicka skoda120 nez shnila a kolik typicka OI nez skončila nekde na strome ...
tedy opak toho, o cem tady mnozi pisou ...
kolik asi tak najela typicka skoda120 nez shnila a kolik typicka OI nez skončila nekde na strome ...
Pár týdnů zpátky jsem se o tomhle dlouze rozepisoval. Srovnávat německý a český vozový park je úplně mimo. Proč? Protože Německo má ku příkladu 4x vyšší minimální mzdu. A není možné násilím nutit lidi k tomu, aby z násobně nižších platů financovali stejná auta, jaká mají Němci. Povede to jen k tomu, že dotyční budou mít prostředků ještě méně a nákup nového auta se stane ještě větší utopií. Maximálně lze nákup novějšího vozu finančně podpořit, ale ani to problém dlouhodobě neřeší (viz velmi sporné šrotovné).
Úplně stejné je to s dovozem. Zákon nabídky a poptávky v prostředí svobodného trhu, nic víc. "Vraky" se k nám vozí jen proto, že je o ně u nás větší zájem. Obdobně se od nás do Německa vozí auta zánovní, protože prostě volný trh. A mimochodem, jestli si někdo chce koupit šestiválcové olítané Audi kabrio, má na to plné právo. Dokud jej udržuje v odpovídajícím technickém stavu.
PS: Mé auto z roku 2003 je 10x ekologičtější než cokoli se smradlavým dCi Euro 6 a úroveň jeho bezpečnosti je v první řadě můj problém. Kromě toho, takové Sandero nebude při čelním nárazu bezpečnější než B5.5 Passat v dobrém stavu.
Úplně stejné je to s dovozem. Zákon nabídky a poptávky v prostředí svobodného trhu, nic víc. "Vraky" se k nám vozí jen proto, že je o ně u nás větší zájem. Obdobně se od nás do Německa vozí auta zánovní, protože prostě volný trh. A mimochodem, jestli si někdo chce koupit šestiválcové olítané Audi kabrio, má na to plné právo. Dokud jej udržuje v odpovídajícím technickém stavu.
PS: Mé auto z roku 2003 je 10x ekologičtější než cokoli se smradlavým dCi Euro 6 a úroveň jeho bezpečnosti je v první řadě můj problém. Kromě toho, takové Sandero nebude při čelním nárazu bezpečnější než B5.5 Passat v dobrém stavu.
Drze se tě zeptám ještě jednou- co je ekologického na tom, koupit si každých 5 let nové auto?
to stary posunes dal, takze ho někdo koupi a to svoje posune zase dal ...
... az na konci retezce ten největší srot vypadne
tim ze si koupis novy auto tak vlastne ten poslední srot na konci retezce nahradis tim svým novym
co na tom nechapes??
... az na konci retezce ten největší srot vypadne
tim ze si koupis novy auto tak vlastne ten poslední srot na konci retezce nahradis tim svým novym
co na tom nechapes??
Třeba si ten největší šrot koupí čerstvě dospělý 18-ti letý mladík.
Výroba nového auta je daleko škodlivější, než rozdíl v emisích mezi novým autem a starou šunkou.
Co na tom nechápeš?
Výroba nového auta je daleko škodlivější, než rozdíl v emisích mezi novým autem a starou šunkou.
Co na tom nechápeš?
aha, takze podle tebe se stary auta nelikvidujou a kupujou je 18 leti mladici
něco me říká, ze to tak uplne nebude
něco me říká, ze to tak uplne nebude
I kdyby se likvidovali- ekologická stopa výroby nového auta???
Mmch, zřejmě mi tvrdíš, že aut je na světě díky tvé teorii stále stejně, tj. za každé vyrobené se nějaké zešrotuje. Bravurní analýza.
Mmch, zřejmě mi tvrdíš, že aut je na světě díky tvé teorii stále stejně, tj. za každé vyrobené se nějaké zešrotuje. Bravurní analýza.
tak co navrhuješ??
prestat vyrábět novy auta???
nebo uzákonit, ze kazdej si to svoje bude muset dojezdit az do srotu, a za svůj život si budec moct koupit max 2-3novy auta??
prestat vyrábět novy auta???
nebo uzákonit, ze kazdej si to svoje bude muset dojezdit az do srotu, a za svůj život si budec moct koupit max 2-3novy auta??
Pro začátek přestat tvrdit, že výroba stále nových aut je ekologická záchrana.
Já tady nehoruji proti prodeji nových aut, ale proti stupidním teoriím, že tu bude voňavěji, když si všichni koupíme nový auto.
Já tady nehoruji proti prodeji nových aut, ale proti stupidním teoriím, že tu bude voňavěji, když si všichni koupíme nový auto.
aha, takze nenavrhujes nic a reseni zadny nemas
jenom tak pindas...
jenom tak pindas...
?? Musím něco navrhovat? Jsme na schůzi ROH?
Ty plácáš kraviny, snažíš se tvrdit, jak je výroba nových aut ekologičtější než provoz starých a mě říkáš, že pindám. K pláči.
Ty plácáš kraviny, snažíš se tvrdit, jak je výroba nových aut ekologičtější než provoz starých a mě říkáš, že pindám. K pláči.
ja ziju v realite
novy auta se vyrabej, stary se srotujou
jak to chces delat jinak??
jestliže je u nas prumernej vek aut 15 let, tak když to zjednodusim, tak se srotujou hlavne auta 30+ roku stary, tedy stary stodvaci a starsi.
podle me to je OK.
novy auta se vyrabej, stary se srotujou
jak to chces delat jinak??
jestliže je u nas prumernej vek aut 15 let, tak když to zjednodusim, tak se srotujou hlavne auta 30+ roku stary, tedy stary stodvaci a starsi.
podle me to je OK.
Že se nový auta vyráběj a starý šrotujou je holý fakt. Netvrdím, že se to má dělat jinak.
Teď píšeš o autech starých 30 let, ale začal jsi diskuzi o "10 let starých popelnicích".
Stará š120 je problém spíš technický, než ekologický.
10 let starý "poplenice" se holt musí udržovat v dobrým stavu, a stát to může požadovat, ale je nedůsledný. Můžu já za to?
Tenhle článek je o tom, že snad konečně se začne důkladněji kontrolovat vykuchaný DPF a pár gigantů mysli to hned zvrhne na stupidní debatu jestli radši nezakázat chudým auto nebo nezakázat všechny diesely.
Ale žiješ v realitě.
:yes:
Teď píšeš o autech starých 30 let, ale začal jsi diskuzi o "10 let starých popelnicích".
Stará š120 je problém spíš technický, než ekologický.
10 let starý "poplenice" se holt musí udržovat v dobrým stavu, a stát to může požadovat, ale je nedůsledný. Můžu já za to?
Tenhle článek je o tom, že snad konečně se začne důkladněji kontrolovat vykuchaný DPF a pár gigantů mysli to hned zvrhne na stupidní debatu jestli radši nezakázat chudým auto nebo nezakázat všechny diesely.
Ale žiješ v realitě.
:yes:
Hlavne 10 let stary auto neni zadna popelnice. To je proste normalni auto. O popelnici se da hovorit u aut starsich 20 let a to jeste ne u vsech.
Jojo Omg
Příspěvek podléhá schvalování.
A myslim ze vyroba hybridu nebo ciste elektroaut je nekolikanasobne vetsi zatez pro planetu nez vyrova klasickeho auta.Nehlede nato jak se pak budou tyhle super auta reciklovat...
Otázkou bolo, čo je na tom ekologického? Posúvať 5 ročné auto z domu za účelom kúpy niečoho ekologickejšieho....
Hloupy zvasty. Za 300 tis sezenes krasnou A6 zadny vrak jak pises. A k tomu Nemecku. Nejak sem si nevsimnul ze tam jezdi auta modernejsi nez u nas. A co vic ve Svycarsku a Italii je to ten samy vozovy park jako v Cechach. Zadny super novy auta tam nejezdi. A co jsem videl ve Francii tak tam je to srotak ze u nas si muzeme piskat jaky tu mame kary. Shrnuto a podtrzeno vozovy park v CR je naprosto ok a nema cenu ho resit. To jen lobby automobilek se snazi protlacit si svoje zajmy prostrednictvim EU.
Výborně, když nepomohla EKO dan, vyřazení polopřevodů tak zkusíme zdražit pojistku pak už všichni majitelé aut starších 10let konečně poběží pro nové >:D
No třeba u nás nebude nejstarší autopark v EU. Kupní sílu máme určitě vyšší než Španělé, Italové, Poláci, Rumuni či Bulhaři.
Než kecat hovadiny je lepší držet hubu.
Máme vyšší kupní sílu než Španělé a Italové? Lol... Opusť svou sociální bublinu, ve které se kupují funglovky Mustangů.
A vážně nevim, proč tě stáří vozového parku štve. Jak ti to škodí? Jestli chceš argumentovat emisemi, tak ty se za posledních cca 10 let nijak znatelně nesnížily, pokud ti ty zkazky okolo dieselgate náhodou unikly.
A vážně nevim, proč tě stáří vozového parku štve. Jak ti to škodí? Jestli chceš argumentovat emisemi, tak ty se za posledních cca 10 let nijak znatelně nesnížily, pokud ti ty zkazky okolo dieselgate náhodou unikly.
jen aby to nedopadlo jak v londyne, odkud vyhnali cisty benziny tim, ze je zatizili vysokou dani za vjezd do města, takze lidi logicky nakoupili maly naftaky zatizeny malou nebo zadnou dani ...
... a za par let zjistili, ze diky NOx z jedometu ma london horsi ovzdusi nez mnoha města v cine
jediny rozumny reseni je, ze nafta nemůže byt danove zvyhodnena proti benzinu
... a za par let zjistili, ze diky NOx z jedometu ma london horsi ovzdusi nez mnoha města v cine
jediny rozumny reseni je, ze nafta nemůže byt danove zvyhodnena proti benzinu
Vzhledem k nákladní dopravě by pak skokově zdražilo veškeré zboží...do toho by nikdo z politiků nešel. To je sebevražda.
typickej blabol
spocitej si, o kolik se zdrazi rohlik, když nakladacek jich rozveze třeba 10tis v jedny varce a cena nafty se zvedne o 10%
spocitej si, o kolik se zdrazi rohlik, když nakladacek jich rozveze třeba 10tis v jedny varce a cena nafty se zvedne o 10%
Zvedne. Stejně jako jabka nebo toaletní papír nebo pivo. A to by tu nikdo neustál. A pak samozřejmě jízdné, taxi a veškeré služby sppojené s dopravou.
dejme tomu, ze rohlik stoji 2kc, 10tis rohliku na jedu varku 20tis
při spotrebe nakladacku 25l/100km (prehanim), kolecku 100km (prehanim) a zdrazeni nafty o 4kc to dela zdrazeni o 100kc.
zdrazeni o 100kc u zboží za 20tis, tedy o 0.5%
tedy na jednom rohliku to dela 1halir
taxikar jezdi za 25kc/km, tedy 2500kc/100km. při spotrebe 10litru a zdrazeni nafty o 4kc to dela 40kc z 2500, tedy 1.6%, tedy zdrazeni o 40hal na kilometr...
navíc - taxik jako osobní auto co jezdi primarne ve meste- by jako jedomet vůbec nemel byt vpusten do provozu
a muzes pokračovat, třeba když kamijoon meze 1000televizi po 10tis napric kontinentem, o kolik se ze zdrazi 1 televize - to bude v radu korun
no to je katastrooofa ..
při spotrebe nakladacku 25l/100km (prehanim), kolecku 100km (prehanim) a zdrazeni nafty o 4kc to dela zdrazeni o 100kc.
zdrazeni o 100kc u zboží za 20tis, tedy o 0.5%
tedy na jednom rohliku to dela 1halir
taxikar jezdi za 25kc/km, tedy 2500kc/100km. při spotrebe 10litru a zdrazeni nafty o 4kc to dela 40kc z 2500, tedy 1.6%, tedy zdrazeni o 40hal na kilometr...
navíc - taxik jako osobní auto co jezdi primarne ve meste- by jako jedomet vůbec nemel byt vpusten do provozu
a muzes pokračovat, třeba když kamijoon meze 1000televizi po 10tis napric kontinentem, o kolik se ze zdrazi 1 televize - to bude v radu korun
no to je katastrooofa ..
Jenze ani NOx (byt radove nebezpecnejsi, nez CO2) neni zase tak nebezpecne. To uz spis ty pevne castice a dalsi sajrajt.
Tenhle princip je hrozná blbost a reálně nefunguje, zvlášť ne u nás. Je to stejná písnička jako ekodaně (byť u nás alespoň relativně nízké). Vážně si myslíš, že někomu, kdo si jde do bazaru koupit olítaného pašíka v kombíku za 80 tisíc, po zavedení nevýhodného povka zázračně naroste budget na x-násobek a pořídí si Fabii kombi?
Ne, takhle to fakt nefunguje a hlavní účinek by byl takový, že by šlo o další finanční zátěž pro část obyvatelstva, která už tak sotva vyžije z platu.
Ne, takhle to fakt nefunguje a hlavní účinek by byl takový, že by šlo o další finanční zátěž pro část obyvatelstva, která už tak sotva vyžije z platu.
Pokud sotva vyžiješ z platu, tak nemáš jezdit autem. To je přece jednoduché. Dělám jen to, na co mám. Jenže u nás jsou auta starší než všude jinde v Evropě, takže ta příčina nebudou jen finance....
Ok, zakážeme auta pod 200t kč. Ty pak svoji olítanou káru rovnou sešrotuj, rozhodně ji nikdy neprodávej, přispíval bys k obstarožnímu vozovému parku v ČR.
A kup si novou, nech si ji poslat ze zámoří lodí (lodě jezdí na sluneční energii), vyrobena bude pravděpodobně z kovů těžených někde jinde v zámoří, přivežených do místa výroby...že by lodí? V továrnách při výrobě tvého nového auta topí slámou a odpady vyváží do kosmu, aby neznečišťovali životní prostředí na naší planetě.
A kup si novou, nech si ji poslat ze zámoří lodí (lodě jezdí na sluneční energii), vyrobena bude pravděpodobně z kovů těžených někde jinde v zámoří, přivežených do místa výroby...že by lodí? V továrnách při výrobě tvého nového auta topí slámou a odpady vyváží do kosmu, aby neznečišťovali životní prostředí na naší planetě.
A co když se do práce jinak než autem nedostanu? Tak si mám najít jinou práci v místě bydliště nebo takovou, abych si vydělal na nové auto, že? Nebo si rovnou koupit nemovitost v lépe obsluhované oblasti...
Ty seš fakt ***.
Ty seš fakt ***.
Pokud sotva vyžiju z platu a jezdím, jak ty říkáš, "vrakem" udržovaným v dobrém technickém stavu bez problémů splňujícím STK, kdo má právo mi auto zakazovat? Kdo podle tebe ještě má a kdo nemá nárok na ježdění autem? A vážně si nedovedeš představit, že někdo kvůli dětem nebo práci auto zcela nezbytně potřebuje?
Sorry, ale tohle je hodně arogantní uvažování.
Sorry, ale tohle je hodně arogantní uvažování.
Cherokee...
Ad nova auta nizsi pojistka, starsi auta vyssi pojistka. Vysledkem v anglii jsou levne ojetiny, coz demotivuje kupovat nova auta
(stare je levne nehlede na vyssi pojistku a nove se vice a rychleji propadne v cene)
Zakazat diesely v osobnich autech samozrejme lze, jenze benzin je "odpad" pri vyrobe nafty, takze kdyz se zacne zpotrebovavat mene nafty, bude mene benzinu a jeste k tomu potom vsichni jezdi na benzin, takze cena benzinu by byla brutalne vysoko - myslim, ze z toho bys moc radost taky nemel.
Nerikam, ze znam reseni, jen nemyslim, ze tvoje navrhy jsou jakkoliv dobre :-)
Ad nova auta nizsi pojistka, starsi auta vyssi pojistka. Vysledkem v anglii jsou levne ojetiny, coz demotivuje kupovat nova auta
(stare je levne nehlede na vyssi pojistku a nove se vice a rychleji propadne v cene)
Zakazat diesely v osobnich autech samozrejme lze, jenze benzin je "odpad" pri vyrobe nafty, takze kdyz se zacne zpotrebovavat mene nafty, bude mene benzinu a jeste k tomu potom vsichni jezdi na benzin, takze cena benzinu by byla brutalne vysoko - myslim, ze z toho bys moc radost taky nemel.
Nerikam, ze znam reseni, jen nemyslim, ze tvoje navrhy jsou jakkoliv dobre :-)
Přesně tak, trh se přizpůsobí. Pokud provoz těch aut zdražíš, lidé za ně budou ochotni platit méně a ceny poklesnou, jen se změní tok peněz (víc půjde do kapes pojišťoven).
Benzin není žádný odpad, jde o frakci ropy jako jakoukoliv jinou (LPG, let. petrolej, asfalt apod.).
Představ si, že rafinerie v Evropě trápí přebytek benzínu, který se pak vyváží do USA nebo východní Evropy, kde je větší spotřeba benzínu.
Ve výsledku kvůli honbě za spořebou a CO2 vyvážíme ušlechtilejší palivo, než abychom ho spotřebovali doma a dýchali čistší vzduch.
Představ si, že rafinerie v Evropě trápí přebytek benzínu, který se pak vyváží do USA nebo východní Evropy, kde je větší spotřeba benzínu.
Ve výsledku kvůli honbě za spořebou a CO2 vyvážíme ušlechtilejší palivo, než abychom ho spotřebovali doma a dýchali čistší vzduch.
10 let starý auto nemusí být křáp. Ty seš fakt hater jak vyšitej. Určitě existují míň extrémní způsoby jak snížit počet naftových aut ve městech.
10let starej rakovino-jedomet od nizsi stredni tridy vyse ma v realu najeto typicky 300tis+km a je tak pojizdnou kasickou. výjimky samozrejme mozne.
na druhou stranu typickej 10letej rakovino-jedomet zadny dpf nemá, protože vpodstate nezbytny byl az od euro5, tedy od 2009
takze 10 letej naftovej srot je chrlicem PM a typickym rakovinometem, kterej na silnici nemá co delat
na druhou stranu typickej 10letej rakovino-jedomet zadny dpf nemá, protože vpodstate nezbytny byl az od euro5, tedy od 2009
takze 10 letej naftovej srot je chrlicem PM a typickym rakovinometem, kterej na silnici nemá co delat
Že těch pojízdných kasiček teda jezdí tolik. Když přestaneš volit různě barevné komunisty, ale zvolíš někoho, kdo dá benzín za 15,- tak se ti ten problém vyřeší sám do té doby smůla
najifko
která strana ma v programu zrusit spotrebni dan z benzinu a nafty a pripravit rozpocet o necelych 100mld rocne???
bohate by stacilo benzin a naftu zatížit stejnou spotrebni dani - tedy na 1 litr nafty o 10% vetsi spotrebni dan nez na 1litr benzinu
a ne jako dnes, kdy je benzin zatizeny o 30% vetsi spotrebni dan oproti nafte
která strana ma v programu zrusit spotrebni dan z benzinu a nafty a pripravit rozpocet o necelych 100mld rocne???
bohate by stacilo benzin a naftu zatížit stejnou spotrebni dani - tedy na 1 litr nafty o 10% vetsi spotrebni dan nez na 1litr benzinu
a ne jako dnes, kdy je benzin zatizeny o 30% vetsi spotrebni dan oproti nafte
To, že volební program se skládá ze * a u někoho ještě z toho, že nechce migranty je bohužel pravda. A já myslel, že chceš aby byl v osobácích benzín takže nechápu proč sem taháš zrušení daní u nafty?
Garantuju ti, že ikdyž bude nafta o 10 haéřů dražší než benzín což by stejně po tvém zásahu nebyla tak se téměř nic nezmění :-!
Garantuju ti, že ikdyž bude nafta o 10 haéřů dražší než benzín což by stejně po tvém zásahu nebyla tak se téměř nic nezmění :-!
jakejch 10 haliru?
když zdaneni benzinu a nafty bude srovnatelny, spotrebni dan na naftu bude o 10% vyssi nez na benzin.
tedy při zachovani spotrebni dane na benzin, spotrebni dan na naftu o 3kc vic nez dnes.
vcetne DPH a marze tedy nafta o 4kc na stojanu drazsi nez dnes
když zdaneni benzinu a nafty bude srovnatelny, spotrebni dan na naftu bude o 10% vyssi nez na benzin.
tedy při zachovani spotrebni dane na benzin, spotrebni dan na naftu o 3kc vic nez dnes.
vcetne DPH a marze tedy nafta o 4kc na stojanu drazsi nez dnes
Hele, komunisto, nechceš už s tím svým nařizováním a přikazováním, co je správné a co není, táhnout do p*r*d*e*l*e?
toptene, tady tě asi nepotěším. V rodině zrovna řešíme nákup velkého rodinného auta a pravděpodobným vítězem bude kráva s turbonaftou Euro3, ideálně poslední rok výroby před Euro4. A to skrz konstrukční jednoduchost a provozní náklady. :-)
Kopa 10 ročných dízlov plniacich EU IV dpf má ;-) . Ty máš novodobý šrot emitujúci viac PM ako 10 ročný dízel s nevykuchaným dpf, zmier sa s tým
Neekologické a zastaralé benzínové motory svou nadměrnou produkcí CO2 škodí životnímu prostředí více, než všechny diesely dohromady. Je třeba u benzínových motorů plošné zavést DPF filtry a zvýšit spotřební daň na benzín alespoň o 30%, aby se majitelé těchto vozů s tragicky neekologickými motory, podporujícími globální oteplování konečně chytili za nos a příště koupili vůz s motorem pro chlapy.
Stejně neekologické je jezdit s vozem, který má životnost motoru menší, než 500 tis km, protože výroba nového vozu zatěžuje životní protředí mnohem více, než jeho provoz. Proto by měla být uvalena dodatečná ekologická daň i na všechny benzínové nízkoobsahové tyrbomotory. :-!
Stejně neekologické je jezdit s vozem, který má životnost motoru menší, než 500 tis km, protože výroba nového vozu zatěžuje životní protředí mnohem více, než jeho provoz. Proto by měla být uvalena dodatečná ekologická daň i na všechny benzínové nízkoobsahové tyrbomotory. :-!
Emulgator
Kdyz vylijete do prirody, nebo do vody nejake toxicke latky, tak se vam to dost prodrazi, nevidim rozdil mezi timto a cilenym otravovanim ovzdusi - diesel bez DPF chrli neskutecne svinstvo do vzduchu, ktere pak vsichni dychaji...
Ono aj s DPF chrli velke mnozstvo malych castic a NOx (jedine DCAT od Toyoty redukuje aj tento emisny prvok cez DPF, dnes cez mocovinu).
DCAT od Toyoty používal to, čemu se dnes říká zásobníkový katalyzátor, anglicky NOx-trap. Takový katalyzátor mají dnes všechny diesely, které nepoužívají močovinu.
teoretikus
Ahoj, už se brzo dočkáte, až budou filtry pevných částic i v benzínech, tak si myslím, že budou podobný problémy i tam. Podržte si drobet nenávisti i na pozdější dobu. Jediné řešení je LPG, CNG, elektro, vodík...atd, samozřejmě je nutná podpora státu, ne sankcema, ale pobídkama, ale to tady v ČR je asi nemožné... :-)
benzinovej motor chrli radove min PM nez naftovej, proto se DPF u benzinu bude zanášet radove min a radove mensi s nim budou i problemy
To vychazis z predpokladu, ze tem "radove min" se vyrobce neprizpusobi, a ze takovy benzin osadi DPF dimenzovanym na "radove vetsi" mnozstvi u dieslu. Proc by to ale delal? Vysledek bude, ze ti tam vyrobce osadi DPF primerene mensi, takze jej budes vypalovat cca stejne casto jako ten dieslovy a odejde ti za cca stejne dlouho jako ten dieslovy. A otazku:"kdyz bude o rad mensi, bude i o rad levnejsi nez ten dieslovy?" snad ani nemusime pokladat. :-)
samozrejme ze bude mensi a samozrejme ze bude levnejsi, samozrejme ze ne o ten rad.
na druhou stranu tim, ze vyfukove plyny u benzinu jsou vyrazne vyssi nez u nafty, nebude takovy problém s cistenim, vypalovanim a zanasenim jako u naftaku, protože u benzinu se bude filtr vypalovat "prubezne", tedy vetsinou bez nejakyho speciálního rezimu
na druhou stranu tim, ze vyfukove plyny u benzinu jsou vyrazne vyssi nez u nafty, nebude takovy problém s cistenim, vypalovanim a zanasenim jako u naftaku, protože u benzinu se bude filtr vypalovat "prubezne", tedy vetsinou bez nejakyho speciálního rezimu
Může se stát, že výrobci budou dávat do benzínů tzv. otevřený filtr pevných částic. Ten je v podstatě bezproblémový, nemůže se totiž ucpat. Má samozřejmě nižší účinnost, ale třeba v Německu si jej někteří majitelé dieselů dobrovolně namontovali a díky němu mohli do zelených zón.
není - tedy je z pohledu částic a emisí, ale nikoliv z hlediska daňového. Páč a protože - spotřební daň, kterou jsou zatížena klasická paliva, se bude muset někde dohnat. A k tomu stát pobízet nebude. Protože to ještě nemá vyřešené. Jen si představ - výpadek celé spotřební daně, až všichni pojedou na elektřinu. No tak pak se bude muset spotřební daní zatížit elektřina - a jak to provedeme? Musíme ošetřit, aby si plebs nenabíjel z normální zásuvky, protože by asi skákal do výšky, kdyby kWh stála 20kč se spotřební daní a ne 2,- cca jako teď. Takže solo zásuvky s plombou etc. Ale jo - filtry to vyřeší......
Na druhou stranu se ušetří ve zdravotnictví. Vím, že to třeba v Dánsku počítali a provoz aut jim vycházel neskutečně draze (tedy ohromná zátěž rozpočtu), proto ta 180 % daň na auta. Špatná zpráva je, že pokles výdajů ve zdravotnictví bude postupný a bude to dlouhý proces, kdežto o daň přijdeš hned.
Jinak se to dá vyřešit mýtným postaveným na satelitním systému, takže půjde vybírat za jízdu na jakékoli komunikaci (i když systém s pozemní infrastrukturou je lepší, protože se dá víc rozdat při jeho budování a provozu :-) ). Což mělo být podle mne od začátku, protože naložit na dálnici, kde chceš mít auta, mýtné, ale nechat okresky zadarmo, je hovadina první třídy. Takhle bys mohl kamionům osladit každý průjezd obcí, nebo toulání se a likvidování třetích tříd, které na to nejsou dimenzované.
Jinak elektromobily mě zajímají hlavně proto, že si elektřinu sám vyrábím.
Jinak se to dá vyřešit mýtným postaveným na satelitním systému, takže půjde vybírat za jízdu na jakékoli komunikaci (i když systém s pozemní infrastrukturou je lepší, protože se dá víc rozdat při jeho budování a provozu :-) ). Což mělo být podle mne od začátku, protože naložit na dálnici, kde chceš mít auta, mýtné, ale nechat okresky zadarmo, je hovadina první třídy. Takhle bys mohl kamionům osladit každý průjezd obcí, nebo toulání se a likvidování třetích tříd, které na to nejsou dimenzované.
Jinak elektromobily mě zajímají hlavně proto, že si elektřinu sám vyrábím.
no ale o tuto "výhodu" domácí výroby bys jaksi přišel tím, že by ti zdanili jakýkoliv pohyb po silnici.
Jinak u kamionů by technicky nebyl problém účtovat "mýto" dle GPS ujetých vzdáleností kdekoliv. Jen by k tomu musel být vůle.
Jinak u kamionů by technicky nebyl problém účtovat "mýto" dle GPS ujetých vzdáleností kdekoliv. Jen by k tomu musel být vůle.
Však ano, takový systém dostane každého. Na vlastní výrobě se mi líbí nezávislost, ona ta sranda něco také stojí.
Nebyl by to problém. V původním tendru myslím i nějaký systém postavený na GPS byl. Umožňovalo by to také spravedlivě rozdělit vybrané peníze.
Nebyl by to problém. V původním tendru myslím i nějaký systém postavený na GPS byl. Umožňovalo by to také spravedlivě rozdělit vybrané peníze.
no tak to neprojde :-) . Představ si ten bordel, aby chtěly obce svůj díl dle zatíženosti silnic, jejíž graf by "vyplivl" systém GPS..... No tak to ne přece.....
A představ si, že bys nemusel budovat a spravovat nějaké brány a místo toho by ses svezl na systému, který zaplatilo americké Ministerstvo obrany. Tak to prostě nejde. ;-)
Vam prijde zasadni danove zvyhodneni alternativnich paliv oproti benzinu a nafte jako nic?
nebezpecnavosa
Doufám, že tyhlety čoudomety se budou na STK opravdu negativně selektovat a nebudou dál dělat ostudu všem slušným dieslům. Kdo to má pořád čuchat, i na dálnici se to hned nerozptýlí. Zrovna dnes jsem si na D11 začuchal, zdravím drsný Golf IV TDI !
Bravo!! Golf IV(1998-2004) má určitě vykuchanej filtr >:D >:D
Čekal jsem, že se někdo chytne na filtrovou návnadu a bude zkoušet odvádět pozornost od podstaty problému. Tenhle čoudil by neprošel ani bezfiltrovou tolerancí, takže v tomto případě píšu o čuchání, proto začaly taky ty filtry. Dá se to pochopit bez smajlíků ?
2 letý Focus, 1.6TDCI s FAP, pravidelně servisovaný v autorizáku, koncovka plná dehtu ...
Každý den jezdim v pruměru tak 80Km...ale že bych pořad někde čuchal smradlavé diesly to FAKT ne... a ikdyž někde nejake osobni auto předemnou zakouří z vyfuku tak v 2kovÉ octavce FAKT nic necitim tak nevím co kde ty furt někde začuchaváš >:D asi tvoje fusekle chytrolinku...Jasně že když zahuli stará LIAZKA nebo TATRA tak už to de poznat ale to už vám tak nevadí co...Lec jaká tovarna chrlí nekonečná množství jedovatých latek a tady se brečí když přednim zakouří auto ....hned si zajděte naplicní zda vám něco není,at to brzo podchytite.ALE URCITE NEJVIC PLACOU TI CO SI DAJI KAZDY DEN 20 CIGARET :-!
Euro4/5 s DPF smrdi kysele po NOx. Opravdu ale nejhorsi jsou stare kraksny Euro0, ze zaslepenym EGRem a pripadne vytlucenym katem, ty pachnou hur nez Avie s Tatrou dohromady.
Bubáq
... nad tím, co všechno může být příčinou sazemi začernalého výfuku! Koho to zajímá?! Auto kouří = pryč s jeho techničákem bez ohledu na důvod kouřivosti!
Ty kráso, český národ je fakt přímo zaplevelen rozumbrady všeho možného i nemožného druhu; výsledek je ten, že nikdo si nemůže být jistý tím, že jakýkoliv zákon platí. Všechny zákony se dají zpochybnit touhle cestou: rozumováním, zdržováním, nepřijetím odpovědnosti a tedy nerozhodováním... STK a totéž Policie. A cesty jsou plné sra´ek kouřících jak ropné tankery. A pan ministr dopravy bude instalovat více stacionárních radarů... Blázinec i v tak neuvěřitelně jasné a jednoduché záležitosti...
Ty kráso, český národ je fakt přímo zaplevelen rozumbrady všeho možného i nemožného druhu; výsledek je ten, že nikdo si nemůže být jistý tím, že jakýkoliv zákon platí. Všechny zákony se dají zpochybnit touhle cestou: rozumováním, zdržováním, nepřijetím odpovědnosti a tedy nerozhodováním... STK a totéž Policie. A cesty jsou plné sra´ek kouřících jak ropné tankery. A pan ministr dopravy bude instalovat více stacionárních radarů... Blázinec i v tak neuvěřitelně jasné a jednoduché záležitosti...
topten
kam bych moh nahlásit nemocnej (rozumej coudici) dyzl, o ktery by se "zachranari" nasledne postarali. nejspis by to většinou koncilo nekde v kafilerce, a mozna i s kolenvrtem za volantem, ale co na tom, zdravi mame jenom jedno
co nechapu, ze policie nemůže zadrzet technicak kouricim rakovinometu s poukazem, ze bezprostredne neohrozuje okoli.
podle me takovy auto evidentne okoli ohrozuje. a tvrdi to i WHO (svetova zdravotnicka organizace), která před cca 2 lety vydala zpravu, ze emise z naftových motoru zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre a zaradila je do stejne kategorie jako azbest a yperit.
umite si někdo představit, ze auto před vama vypousti yperit a policajt jen pokrci ramenama, a rekne, ze nejste bezprostredne ohrozeni, ze se příznaky projevi az za par hodin a tak ted není co resit???
co nechapu, ze policie nemůže zadrzet technicak kouricim rakovinometu s poukazem, ze bezprostredne neohrozuje okoli.
podle me takovy auto evidentne okoli ohrozuje. a tvrdi to i WHO (svetova zdravotnicka organizace), která před cca 2 lety vydala zpravu, ze emise z naftových motoru zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre a zaradila je do stejne kategorie jako azbest a yperit.
umite si někdo představit, ze auto před vama vypousti yperit a policajt jen pokrci ramenama, a rekne, ze nejste bezprostredne ohrozeni, ze se příznaky projevi az za par hodin a tak ted není co resit???
yperit?? to abych koupil kvalitnější kabinovy filtry,asi už s aktivním uhlim,brával sem obyč. ;-\ .Snad mě to WHO proplatí ;-\
Ono asi ten policajt bude rešit více auto jedouci v obci 80km/hod přece jen,to me zabije hned a na 100%.
Ono asi ten policajt bude rešit více auto jedouci v obci 80km/hod přece jen,to me zabije hned a na 100%.
_Karel_
Ti trotlové z Bruselu už neví, do čeho všeho by se mohli s...tentovat [odkaz]
Tohle už je fakt neuvěřitelný.
Tohle už je fakt neuvěřitelný.
nevidim na tom nic spatnyho
mimo jine delam ridici jednotky pro stroje, ktery pres elektroventily pohani hydraulika.
hydraulicky cerpadlo pohani bud elektromotor, nebo spalovaci motor.
nedavno jsem byl na odladeni takovyho stroje postavenyho na podvozku nakladaku a hydraulika se brala primo z nakladaku.
tedy aby to fungovalo, musel bezet motor v nakladaku.
po dvou hodinach jsem tech smradu z vejfuku mel opravdu dost a to se jednalo o novy podvozek, tedy predpokladam euro6.
predstava, ze bych se kolem toho motal 8 hodin denne a 5 dnu v tydnu mi docela nahani hruzu.
a ted si predstav, ze jsou lidi, ktery to dychaji porad, tedy nez predcasne zemrou.
nevim, jestli by to uplne vyresil benzinovy motor, ale ty lidi lituju.
napada me, ze treba u popelaru nebo u tech co opravuji silnice, patri dychani zplodin z naftovych motoru, ktere zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre, asi beznou pracovni naplni ...
mimo jine delam ridici jednotky pro stroje, ktery pres elektroventily pohani hydraulika.
hydraulicky cerpadlo pohani bud elektromotor, nebo spalovaci motor.
nedavno jsem byl na odladeni takovyho stroje postavenyho na podvozku nakladaku a hydraulika se brala primo z nakladaku.
tedy aby to fungovalo, musel bezet motor v nakladaku.
po dvou hodinach jsem tech smradu z vejfuku mel opravdu dost a to se jednalo o novy podvozek, tedy predpokladam euro6.
predstava, ze bych se kolem toho motal 8 hodin denne a 5 dnu v tydnu mi docela nahani hruzu.
a ted si predstav, ze jsou lidi, ktery to dychaji porad, tedy nez predcasne zemrou.
nevim, jestli by to uplne vyresil benzinovy motor, ale ty lidi lituju.
napada me, ze treba u popelaru nebo u tech co opravuji silnice, patri dychani zplodin z naftovych motoru, ktere zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre, asi beznou pracovni naplni ...
A sekačka? >:D
to je prece ten samej problém. jezdis vpodstete na miste a dýcháš to a tvůj soused nejspis taky.
ja 2x rocne vytahnu krovinorez a docela by me zajímalo co nadejcham
chápu ze to muze bejt brany jako buzerace, ale ve vysledku to ja vidim kladne
ja 2x rocne vytahnu krovinorez a docela by me zajímalo co nadejcham
chápu ze to muze bejt brany jako buzerace, ale ve vysledku to ja vidim kladne
toptene, jsi zaslepený i.diot.
Co nedýcháš se svým křoviňákem dvakrát za rok mě nezajímá, a určitě ani tvýho souseda, leda by byl podobný pako a chodil ti za výfukem.
Stal se z tebe stejný blázen jako Áda.
Mmch, doporučuju sekat kosou a jezdit na kole. Tvoje 1,8tsi je určitě mnohonásobně jedovatější, než tvůj křovinořez.
Co nedýcháš se svým křoviňákem dvakrát za rok mě nezajímá, a určitě ani tvýho souseda, leda by byl podobný pako a chodil ti za výfukem.
Stal se z tebe stejný blázen jako Áda.
Mmch, doporučuju sekat kosou a jezdit na kole. Tvoje 1,8tsi je určitě mnohonásobně jedovatější, než tvůj křovinořez.
ja s tim sice secu 2x za rok po 3 hodinách, tak není moc co resit, ale sou lidi, co s tim secou celou sezonu kdy je co sekat.
me napr. vyzinaj travu kolem malych stromku v lese a trva jim to cca tyden a pak jdou sekat dal ...
i když ti nejde vyfuk primo do xichtu, tak zplodiny jsou vsude kolem tebe.
me napr. vyzinaj travu kolem malych stromku v lese a trva jim to cca tyden a pak jdou sekat dal ...
i když ti nejde vyfuk primo do xichtu, tak zplodiny jsou vsude kolem tebe.
OK, navrhujem riesenie:
pokial si dobry domaci kutil, prerob si do nej motor z nejakej aku-vrtacky, teda s bateriou ! >:D
Druha baterka nabita, pripadne si dokup dalsiu baterku a nabijacku, nech tie 3 hdiny vrzukania zvladnes na 1 šup, nech nemusis cakat, kym sa ti ta druha baterka nabije. >:D
No a potom si pospytuj svädomie, ako si posetril maticku prirodu tym, ze koli par vyparom benzinu a oleja ( ak mas 2-takt, co asi ano ), si dal nasej zemeguli riadne cez pikaču vdaka ťažbe tych kovov do tvojich bateriek... :-! :yes: Bravo ! 8-s
pokial si dobry domaci kutil, prerob si do nej motor z nejakej aku-vrtacky, teda s bateriou ! >:D
Druha baterka nabita, pripadne si dokup dalsiu baterku a nabijacku, nech tie 3 hdiny vrzukania zvladnes na 1 šup, nech nemusis cakat, kym sa ti ta druha baterka nabije. >:D
No a potom si pospytuj svädomie, ako si posetril maticku prirodu tym, ze koli par vyparom benzinu a oleja ( ak mas 2-takt, co asi ano ), si dal nasej zemeguli riadne cez pikaču vdaka ťažbe tych kovov do tvojich bateriek... :-! :yes: Bravo ! 8-s
Elektrické křovinořezy jsou. Stejně tak sekačky. Jsou i na kabel (tradičnější řešení), tedy žádné baterie.
Tak si na tu sekačku namontuj DPF filtr a nebo víš co? Zajed si do Pelhřimova do krematoria at víš do čeho jdeš >:D
Bohuzel je to tak ...lepsi technologie zatim nejsou musime jezdit s motory jake sme schopni vyrobit a ZAPLATIT....
To není nic překvapivého a zavádí se to i v USA. Je to postupný proces. Stejně jako dříve nebyly regulované záložní generátory. Nemine to nic. Auta jen byla hodně vpředu na seznamu.
Mám takový pocit, že jsem před pár lety četl nějaký dokument, kde vycházela v rezidenčních oblastech zahradní technika jako významný zdroj škodlivin, větší než auta, pokud mě paměť neklame.
Mám takový pocit, že jsem před pár lety četl nějaký dokument, kde vycházela v rezidenčních oblastech zahradní technika jako významný zdroj škodlivin, větší než auta, pokud mě paměť neklame.
Sinuhet
Nejhorší STK v ČR, byl jsem tam se 4 letým autem jako první majitel úplně nového auta. Ten ***, mi dělal STK něvěděl o autech vůbec nic. Arogantní drzý idot. Byl naštvanej, že nemá na novou káru. Po 5 letech letí auto pryč a mám nové super dělo. Nedokážu si představit nejakého ***a, že mi bude vytáčet studený motor a to oni umí. STk Krásná Lípa zavřít, všechny zamětstance přestěhovat do Košic, zbourat. Postavit novou na jiném místě, nové normální lidi a bude klid. Ještě nikdy mne auto neprošlo,ale chování hovad nesnáším
kup si benzin ty kolenovrte, ten se, pokud si ještě pamatuju, nevytaci
Tak jak někteří z nás jsou spokojeni se vznětovým motorem, tak ty jsi zapřísáhlý zážehář. Přejeme Ti to a neurážíme Tvé, jistě oprávněné pohnutky.
ver, ze by mi to bylo jedno, kdybych nemusel dýchat tu rakovinu a jedy z naftaku.
v tuto dobu všelijakých uzavirek a semaforu to je obzvlast vyzivny, protože kolenovrti s naftovymi motory az na výjimky před červenou motor nevypinaj, i když maj před sebou cifernik, kde videj, ze zelena bude třeba az za 5 minut, a všechno to mi jde do auta a dejcham to.
dnes výjimka, prede mnou passat bluemotion, a ten po kazdym popojeti vypnul, nejspis start-stop.
v tuto dobu všelijakých uzavirek a semaforu to je obzvlast vyzivny, protože kolenovrti s naftovymi motory az na výjimky před červenou motor nevypinaj, i když maj před sebou cifernik, kde videj, ze zelena bude třeba az za 5 minut, a všechno to mi jde do auta a dejcham to.
dnes výjimka, prede mnou passat bluemotion, a ten po kazdym popojeti vypnul, nejspis start-stop.
Všechno ti to jde do auta??To ten borec pred tebou ma motor na 4000ot/s a ceka na zelenou?To ste na okruhu v Brne ne?Kolik myslis ze ztoho vyfuku jde na volnobech?
spotřeba na volnobeh je necely litr za hodinu
když jedes 100km/h při spotrebe 5litru/100km, tak mas spotřebu 5 litru za hodinu.
takze tak zanedbatelny to ani při tom stani není.
navíc je otázka, jak všechny ty katalyzátory a dpf (pakliže tam jsou) u motoru na volnobeh fungujou.
opravdu jsi nikdy nezazil ten smrad na parkovišti nebo ve stojici kolone z naftaku??
nepises nahodou z USA, kde se ani "clean diesel" neuchytil??
když jedes 100km/h při spotrebe 5litru/100km, tak mas spotřebu 5 litru za hodinu.
takze tak zanedbatelny to ani při tom stani není.
navíc je otázka, jak všechny ty katalyzátory a dpf (pakliže tam jsou) u motoru na volnobeh fungujou.
opravdu jsi nikdy nezazil ten smrad na parkovišti nebo ve stojici kolone z naftaku??
nepises nahodou z USA, kde se ani "clean diesel" neuchytil??
Upřímne NE nebo aspon se nepamatuji na parkovisti urcite ne(mozna v podzemni garazi) v kolone si myslim pokud sem nestal za nakladakem tak ne...Pri spotrebe 1L za hodinu pokud budes stat na semaforu 5 min spalis asi 0,1L nafty pokud bude aspon trosku foukat vitr a ty nebudes lezet pod vyfukem tak nic myslim neucitis ne???
Nejsem odbornik ale myslim ze ty kata a DPF a FAP makaji porad stejne.
Nejsem odbornik ale myslim ze ty kata a DPF a FAP makaji porad stejne.
ja to zazivam přinejmenším 4x tydne ve skolce (ted teda ne, protože jsou prázdniny), kam svoje ditko vozi jedna pipina s tdi a auto necha na parkovisti u skolky klidne 1/4hodiny bezet nez to vyridi a cely okoli spolehlive zamori, takze my, co tam prijedeme s nasima ditka, tak to hned po vystoupeni schytáme.
a nedavno - když jsem zaparkoval v podzemni garazi v ND, vedle přes několik koji vrcel zanovni passat a z vejfuku sel hnus fialovej. nepochopil jsem, proc ho po prijezdu hned nevypnul, nebo jestli odjizdel, proc ho nenastartoval az když odjizdel.
a nedavno - když jsem zaparkoval v podzemni garazi v ND, vedle přes několik koji vrcel zanovni passat a z vejfuku sel hnus fialovej. nepochopil jsem, proc ho po prijezdu hned nevypnul, nebo jestli odjizdel, proc ho nenastartoval az když odjizdel.
Já byl na STK v červnu a auto nastartoval až když s ním jel ven... To, že vytáčí motor do max je chyba toho kdo to vymyslel a ne toho kdo to provádí takže si běž stěžovat do parlamentu ;-)
Ted si ukazal, ze o autech nevis nic ty. Naftaky na emisich se musi vytocit do cervene, protoze prave tam nejvic kouri. Nevedel jsi to a jel si tam se studenym motorem. Co ho mel nahrivat fenem, nebo te poslat to ohrat a udelat za 50Kc opakovacku?
ted si ukazal, ze o autech nevis nic ty :-))). vytacet motor naprazdno do omezovace je hovadina non plus ultra. spravne by tam meli mit valce, dat auto na valce, vytocit do nejakych "normalnich" provoznich otacek (treba do maxima kroutaku) a tam udrzovat oproti plnemu plynu. to same by meli udelat s benzinem a v tomto rezimu maji merit emise. tady bys teprve rozeznal vylagrovany motor od motoru "zdraveho". jenze tohle neni zadna sranda, a tak se misto toho vymysleji uplne hovadiny jako tocit naftaky naprazdno do omezovace (uchylne).
"byl jsem tam se 4 letým autem jako první majitel úplně nového auta."
To je dobra veta :-) (asi chtel rict auto jsem kupoval nove, po ctyrech letech jsem byl na technicke. Ale ta veta je srandovni :-)
Jinak samozrjme nas mrzi, ze pan nemel dobrou naladu.
To je dobra veta :-) (asi chtel rict auto jsem kupoval nove, po ctyrech letech jsem byl na technicke. Ale ta veta je srandovni :-)
Jinak samozrjme nas mrzi, ze pan nemel dobrou naladu.
Enthusiastic.driver
Obávám se, že výsledkem celého tohoto tyjátru je jen dvojnásobná cena za ME+STK a také občas nekonečné fronty, protože úředník rozhodl, že správně provedená kontrola minimálně 30 minut.
Reálně dále budou existovat stanice, kde projde každý, a "nějak se to udělá" i bez DPF, pak ty normální se zdravým orzumem, a pak ty papežštějští než papež, kde budou na diagnostiku napichovat i auta s první generací OBD a vyhazovat za krávoviny.
Reálně dále budou existovat stanice, kde projde každý, a "nějak se to udělá" i bez DPF, pak ty normální se zdravým orzumem, a pak ty papežštějští než papež, kde budou na diagnostiku napichovat i auta s první generací OBD a vyhazovat za krávoviny.
Sinuhet
1.mně nevadi STK, jednak kupuji úplně nová auta a předpokládám, že splňují nějaké předpisy.2.Mně nevadí, že mi někdo auto kontroluje.3.Ale bytosně mi vadí, když technik z STK po mně skáže , že tyhle kola na tomto aute být nesmí,ale přitom jsou to originál kola a pneumatiky zapsané přímo v TP.4.vadí mi, když mi někdo s velkou radostí vytáčí studený motor na maximum.5.SKT Krásná Lípa, tam za úplatek projde úplně všechno, vím ze svého okolí minimálně o 10 vracích mají STK a v Lípě nebyli.
Mitan3
Mám renaulta megane II 2,0dCi r.v. 12/2007 najeto cca 260 000km z vyroby bez fap(dpf), v lednu jsem byl na stk, v technicaku je napsano-korigovany soucinitel absopce-1,5,vysledek mereni 0,07!!!,jezdim z 1/2 hlavne dalnice tak se motor a vyfuk pekne "vypalý"---nafta na dlouhe cesty a ne do města,tam benzín a elektrika
Ja pri 170 000 km na nejprisnejsi STK, co tu je, mel 0.08 u 2.0 103kW TDI PD bez DPF (euro4) a to jezdim tak 60% mesto. Na STK mi zapsali akorat geometrii, ackoliv jsem tyden predtim byl na laserovem mereni geometrie a jeste si tam pochvalovali, jak to jde vsechno krasne povolit a seridit po tolika km - no na STK meli jinej nazor >:D
A nemusim si kupovat kazdy 2-4 roky novy auto na leasing, abych vsem ukazal, ze na to mam, jak ten nejvetsi p*cus :-!
A nemusim si kupovat kazdy 2-4 roky novy auto na leasing, abych vsem ukazal, ze na to mam, jak ten nejvetsi p*cus :-!
×
Sdílení komentáře
×
RAKOVINOMETNÝ [odkaz] DÍZL [odkaz] TOŤ VDĚČNÉ TÉMA. Blbci a Debílkovéé v týdle zemi co jezdí výhradně dízlem (a myslí si že ušetří ikdyž nee) mají povětšinou vypatlaný mozek. Bud je to sorta řemeslných otroků z fabrik s výučákem a jejich louendových manželek anebo machírků se zlatým řetízkem, ale normální člověk po tom co si o DÍZLPOPELNICI přečte v tom nejezdí.
TENDLE ŠUNT JE POTŘEBA NAKOPAT A NAHNAT DO VLAK či BUSU, KDYŽ JE LÍNÝ JAK VOPICE POŘÍDIT SI ČISTÝ LEVNÝ LPG [odkaz] [odkaz]
PS: SOSIÁLNĚDEMOKRATICKÁ PORODNOST NEPŘEDČÍ RAKOVINOUVOU ÚMRTNOST ROZJETOU JAK VLAK! ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Ale Tesla zase dela v zatuchlem automobilovem prumyslu slusny vitr i na mistech, kde by to clovek necekal, treba v crash testech sundali s prehledem uplne vsechny vcetne Volva.
A to pritom ne kvuli tomu, ze by vyuzili deformaci v mistech "chybejiciho motoru", ale proto, ze to vyrobili proste brutalne a poctive tvrdy, ze ukazali, ze se daji vyrabet auta o dost poctiveji, staci jenom chtit a nesetrit kazdej halir a cent. Nekteri lide si za bezpecnost radi priplati, kdyz muzou - ale nejdriv to musi byt na trhu!
Jinak tady Kharl je samozrejme ubohej vymastenc a kdyby to Musk vedel, co tady pise, asi mu posle 10 tis dolaru at uz drzi usta :-!