Plzeňská společnost Škoda Electric v letošním roce oslavuje kulaté jubileum výroby trolejbusů. Vozy s okřídleným šípem ve znaku firma dodává na trh již osmdesát let.
Ja neviem, ale v tej redakcii už musíte byť ozaj natvrdlí, keď nedokážete pochopiť, že fotky bez popisov sú k hownu, a majú prakticky nulovú informačnú hodnotu. A hlavne keď ide o veci, ktoré rozhodne kadžý nepozná.
Popisky chybějí citelně, ale navíc je úvodní fotka zcela zmatečná: Je totiž s největší pravděpodobností z Ruska či dokonce ještě z dob SSSR. A o původu trolejbusů si také troufám pochybovat, na škodovky to nevypadá, podle pouze dvojích dveří zřejmě také půjde o ruské výrobky. Anebo se mýlím? :'-(
Je to scepka 9Tr2 jedoucí po Kyjevě :-)
Rok 1990, v bývalém SSSR to byla jednoduchá cesta jak navýšit kapacitu (není potřeba další řidič, vůz má dvojnásobnej výkon a zároveň není potřeba vyvíjet harmoniku.
Já bych se místo té ódy ptal spíše, kam putují zisky :-) :
Od března 2011 je v obchodním rejstříku jako jediný akcionář Škody Transportation zapsána společnost Skoda Industry (Europe), kterou mají ovládat výše uvedení vlastníci.[15] Vlastní jí však společnost Maranex Finance registrovaná na Marshallových ostrovech ;-) a společnost Conitor Terra registrovaná na Guernsey ;-) .[16] Skoda Industry (Europe) se v roce 2013 přejmenovala CEIL (Central Europe Industries).[3] Svým neznámým vlastníkům Škoda Transportation vyplatila v letech 2010 až 2013 dividendy v celkové výši přes 16 mld. Kč.[1][7] V roce 2015 98,75 % akcií jediného akcionáře nepřímo vlastní Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a Jiří Diviš.[17] Se svým jediným akcionářem má společnost uzavřených několik dlouhodobých úvěrových smluv, v roce 2015 mu společnost dluží 2 mld. Kč s úrokem 10 % p.a.[17]