Koupili jsme do firmy právě tohle Ducato. Původně byl v plánu Sprinter ( do teď pouze Sprintery, aktuálně jich máme 16), ale cenový rozdíl by až tristní. Dodávka jezdí nezatížená a tak stačí předokolka. Ducato má aktuálně 40 000, zatím bez poruchy. Každopádně i pokud nás potká porucha, tak bude servis mnohem levnější než u MB. Nemluvě o tom, že technické problém Sprintery mají docela často. Mezi řidiči jde o oblíbené auto. Motor je úžasně tichý - při nakládce zastavila vedle Oktávka a její chrochtadlo 2,0 TDI spolehlivě přehlušilo 2,3 MJT dodávky.
I u nás ve firmě máme přesně takové auto, takže také mohu napsat pár postřehů. Ducato bylo kupované hlavně proto, že jako jediné z podobných dodávek, má užitečnou hmotnost homologovanou na 1525kg. Je zajímavé, že totožný Peugeot Boxer má jen 1325kg. Občas s tímto Ducatem přímo jezdím, takže ho můžu porovnat se starším Transitem, kterého máme ve firmě také.
Nedostatky Ducata:
Na ůkor 3m ložné plochy je zkrácena kabina, takže v podélném směru je pro člověka vysokého 190cm opravdu málo místa. Pozice volantu a pedálů je více vzpřímená, takže na pedály se šlape jakoby shora, na což jsme si dlouho zvykali.
V kabině není místo na klasickou PETku 1,5L !!! ...za to bych designéra vyhodil! Jediná možnost je hodit ji do spodní kapsy dveří, kde se jednak blbě loví a jednak musí být zavřená.
Pokud si neobjednáte z výroby skládací držák na telefon, nemáte ho kam dát. Pokud ano, máte telefon uprostřed palubky, takže za jízdy je špatně dosažitelný.
Špatný výhled přes silný "A" sloupek (vadí zejména vysokým lidem)
...celkově ergonomie a uspořádání odkládacích prostor je velmi nešťastně řešené. Efekt dostal přednost před rozumem a praktičností. Designéři si patrně vůbec neuvědomili, že někteří řidiči v tom autě skoro bydlí.
Nedosažitelné umístění antény uprostřed střechy...to už je na facky. Anténu jsme odmontovali, protože nevozíme žebřík, aby jsme mohli při každém mytí v myčce lézt na střechu!! ...takže rádio je nám k ničemu.
Malý otvor bočních dveří -při nakládání 120cm palety zbývá celkově jen cca 5cm vůle.
Zadní kamera je umístěná ve velké plastové krabici. Je první na ráně, do čeho narazí vysokozdvih při nakládání zezadu.
Ruční brzda na levé straně sedačky.
Chybí aretace zadních dveří otevřených na 180°, takže pokud stojíte lehce do kopce, dveře se zavírají na 90°. Nebo zafouká vítr a dveře vám prásknou do vysokozdvihu.
...to je jen malý výčet nedostatků, které jsme objevili. Bohužel v dnešní době "unifikace" dodávek není příliš z čeho vybírat.
Máme toho předchozího Transita (r.2007), šířka otvoru bočních dveří je o pár cm větší. Bohužel nemohu změřit o kolik přesně, protože Ducato je momentálně v Itálii. Aretace zadních dveří je na starém Transitu stejně špatná, jako na Ducatu, ale nový model už tu aretaci má vyřešenou dobře. Dveře se zavřou až po odjištění pojistky i z těch 180°. Odkládacích prostor ve starém Transitu je velké množství, hned u levé ruky má řidič díru, kam se vejde i velká petka. U nového Transita už je to horší, ale ten prostor na flašky tam zůstal.
Je to věc názoru a zvyku. Kdo si na to zvykl, asi s tím problém mít nebude. Mě se třeba stalo, že jsem jednou vystoupil a nohavice u kraťasů se mi chytla za zataženou ručku. No málem jsem si nabil hubu. Navíc pro zatažení a povolení ručky se musím dost naklonit, abych na ni došáhnul. Dost často se mi stává, že řve kontrolka, protože jsem nedomáčknul ručku až dolů. ...prostě ergonomie na pendrek
no pred týždńom som kupoval Ducato valník,tak som zvedavý.
Parkovacia brzda na ľavo mi príde celkom ok,ovládanie tempomatu ok,flašu dávam do dverí.
Čo som si zatial všimol tak mi vadí výškové nenastavovanie volantu - zhoršenie nastupovania.
Motor 3,0d ťahá slušne. Zabehávate? Koľko km?