Novinky
Jako dítě si pamatuju, že Zastavy 1100 u nás bývaly v 70. a počátkem 80. let celkem oblíbená auta, i když je samozřejmě pravda, že to bylo dáno hlavně zoufalou nabídkou na našem tehdejším "trhu". Hlavním problémem těchto aut byla velká náchylnost ke korozi, ve spojení s našimi zimami s nasolenými silnicemi, zato koncepce s motorem vpředu napříč, pohonem předních kol a výklopnými dveřmi v zádi Favorit předběhla o celá desetiletí. Jinak to byl podobný vývoj jako v Togliatti - jakmile z fabriky odešli italští kontroloři, kvalita šla prudce dolů. Pokud si pamatuju, tak začátkem 90. let se k nám jakási firma snažila dovážet i tehdejší Yugo 45/55 (postavené na již tehdy beznadějně zastaralé platformě Fiatu 127), ale to už byl opravdu příšerný krám... Značka Zastava tedy definitivně zanikla, ale je fajn, že Fiat srbskou továrnu koupil a investoval do ní miliardy Eur, aby ji dostal na moderní úroveň. Místní lidé tak neztratili práci a hlavně - 500L není vůbec špatné auto! 😉 :yes:
Pokud si pamatuju, tak to taky nestálo za nic... a že jich ještě hodně jezdí neznamená vůbec nic!
Zaporožců jezdí ve své domovině taky dost - když nemáš jinou šanci, tak to při životě prostě udržet musíš.
[odkaz]
Pak má štěstí.
Byly doby, kdy jsem auta servisoval - a v našich běžných podmínkách to žádnej zázrak nebyl.
Ale zas bylo to normální auto.. nemyslím to špatně, že bych to jako chtěl zařadit někam k Oltcitu...
😉