Druhá generace tiguanu se vyrábí od loňského roku. Dosud byl nejsilnějším motorem dvoulitr TDI se 140 kW, nyní ale přišel výkonnější agregát se 176 kilowatty. Vyzkoušeli jsem jej v okolí bavorské metropole.
Člověk si na část. gramotnost tady už zvykl, ale "detonační spalování" v textu je už trochu moc. Nebudu složitě hledat, ani doporučovat SŠ a VŠ literaturu, stačí odkaz.
[odkaz]
Pokud nadsázka, pak uvozovky, a i to je s otazníkem. Volil bych pojmy "tvrdý chod" např. Detonační spal. je děj, který je pouze u záž. motorů, a to za určitých podmínek. Směšovat pojmy nelze.
Vlivy-rychlost pístu, OČ, okamžik zážehu, plnění válce-tlaky, teploty ve válci, teplota paliva, zatížení motoru...Hezký den.
Detonační spalování je režim, ve kterém dojde k samovznícení paliva kompresí a šíření plamene výbuchem - detonací.
Je to normální režim práce vznětového motoru... a nežádoucí jev u zážehového motoru.
Smrští článků o dalším dokonalém VW jsem trochu přiotráven, ale v tomhle má pan Dusil pravdu.
autor to ma zle, pokial to nebol schopny kvalitne ironicky pojat.
Alebo u teba v naftaku hori zmes rychlostou 2000 m.s-1 ? >:D Toz pánbů s tvojim motorom ! >:-[]
Detonacne horenie je nekontrolovane, horenie zmesi v naftovom motore je kontrolovane.
No nic, zase si nas pobavil... >:D8-s
Bavíš ty , šašku... Při detonačním hoření může být rychlost šíření plamene větší než 2000ms během normálního spalování je rychlost hoření asi 30ms.
Může... aniž by to bylo určující pro to, co je a co není detonační spalování. Pointa je v tom, že v zážehovém motoru se směs zapálí svíčkou(svíčkama) a plamen se pak šíří určitou rychlostí prostorem...
U vznětových motorů dojde k zapálení směsi samovznícením v celém objemu víceméně najednou - po překročení fyzikálních podmínek.
Víceméně proto, že směs nikdy není homogenní... i když teď, v dobách common-railu je to lepší, než to bývalo.
Ale jinak si to tady užívej... jasně, Audi spaluje i naftu ukázněně a vůbec k žádným nárazům na stěnu válce nedochází.. vlastně ani nepoznáš, že je to diesel...
šaška maš medzi nohami. A ak ti už nezahra ziadne divadlo, potom staci pohlad do zrkadla, trtko. :-!
Takze este raz: Detonacne horenie je nekontrolovane horenie. Tu rychlost som uviedol z uvedeneho odkazu, samozrejme ze staci aj nizsia na to, aby ti riadne pocuchala motor.
To, ze benziny ( zatial ) pouzivaju na zapalovanie sviecky je ( zatial ) normalne. Blizi sa ale doba, kedy HCCI nastupi aj do vyroby seriovych motorov, potom bude zaujimave sledovat, kto a ako ich bude vediet ochranit pred detonacnym horenim.
Naftaky dokazu slusne pracovat aj s prebytkom kysliku. Ano, potom sa tvori viac NOX...a zvysok pozname, vsak... :-!
O Audinackych motoroch tu pokial viem zatial rec nebola, ale ved rypni si - ubohostou vpred. 8-s
Hlavne ze aktualne sedlam velky, nie Audi, V8 benzin... >:D >:D >:D >:D
to je tak hloupé, že už to ani nestojí za reakci, takže si tady alespoň počti - je to první výtažek ze skript, který jsem našel, dál už hledat nehodlám - škoda času:
Spalování v naftovém motoru
Stlačením vzduchu ve válci dojde k jeho ohřátí na (400 - 800) şC. Do takto stlačeného a ohřátého vzduchu se před dosažením horní úvratě pístu vstřikuje tryskou palivo. Toto palivo uniká z trysky velkou rychlostí a třením o stlačený a ohřátý vzduch se jemně rozprašuje, probíhá tzv. atomizace paliva.
Počátek vstřiku je závislý zejména na otáčkách motoru popř. jeho zatížení, ale také na teplotě motoru a účelem jeho řízení je, aby největší tlak plynů na píst působil asi 15 ş otočení klikového hřídele po průchodu pístu horní úvratí.
První částice paliva vstříknuté do spalovacího prostoru se nevznítí ihned, ale až po určité době, tzv. prodlevě vznícení, během níž se kapičky paliva částečně odpaří a dochází k jejich chemickému štěpení. Od začátku vstřiku do vznícení prvních částic paliva bylo však do motoru dopraveno další palivo, které po vznícení prvních částic velmi prudce (detonačně) shoří. Tím velmi rychle vzroste tlak plynů ve válci, nastává tlakový ráz, což se projevuje akusticky klepáním motoru. Další vstřikované palivo již odhořívá průběžně. Příčinou hluku naftového motoru je tedy detonační shoření první části paliva, což má za následek tvrdý chod motoru a tím i zvýšené namáhání.
Moderní vozidla s přímým vstřikem se snaží odstranit tuto nevýhodu předvstřikem menší dávky paliva pomocí dvoupružinového vstřikovače (EDC-VE,VR) nebo elektronickým řízením (CDI).
Aha, takze pamät nesluzi, preto si si musel vytiahnut "skripta" aby si sa docital, ze mala detonacia nastava len pri vstreku po predvstreku a nie pri dalsich davkach a dovstrekoch. Alebo sa ideme bavit o starych naftakoch ? >:D To snad nieee...
Nic, nechaj tak, fakt to nema cenu. :-!
Odkaz funguje. Det.spal.je jev, který by mohl nastat výlučně u záž. motorů. U starých ano, u nových se to nenastane, pokud neselže řídící jednotka(ky) a s tím opravdu nelze jezdit. Hele, opravdu nejde dělat z toho tady poradnu. U vznětových det. spalování není.
Hmm, ehm ... detonační motory používají letečtí modeláři a principem vzníceni je to diesel. Jde čistě o samovznícení směsi paliva se vzduchem v důsledku vysoké teploty vzniklé stačením v uzavřeném prostoru válce.
Není tam žádná svíčka. Zato je tam tzv. protipíst ze strany hlavy motoru seřiditelný pomocí šroubu kterým lze vyladit objem prostoru v kterém je směs stlačována.
Palivem není nafta, ale směs éteru, ricinového oleje a petroleje.
marne tiez cakam na test sportage s tgdi ;-) ktory je na trhu uz pol roka ... mozno snad na vianoce ... ale ked pride kodiaq tak uvidis ze za mesiac otestuju vsetky motorizacie
Koncern je tu silne preferovany a samozrejme Skoda ako domaca a najpredavanejsia automobilka....Ostatne auta maju cas a niektore zostarnu kym ich otestuju... >:D
mne to v praxi zily netrha... sportage mam uz prelezeny na 10 inych weboch aj videach viac ako mozno nejeden samotny predajca ale ide o princip .... chyba mi ista vyvazenost pri testoch .... uz som o tom pisal na zaciatku tusim este minuleho roka ked tu vtedy malo audi 5 testov za styri tyzdne a potom polroka nic .. po audi ani stopy....a tentokrat opat ... sportage zo zaciatku dva testy v priebehu dvoch mesiacov .. no ale na tgdi tu asi budem cakat teraz dalsi rok :-) ... skoda... pritom prave tgdi v GT line mi pride pre testik ako najatraktivnejsia verzia sportagu
odporucam kliknut sem, [odkaz] merali zrychlenie tiguana TDI 140kw ten deklaruje 0-100 za 7,9s a real bol 9,56s >:D verzia bi-turbo to miesto 6,5s dala za 7,6 :-)
hovorim to stale, VW group tj i skoda neskutocne zavadza s udajmi zrychlenia a pri tom sa jedna prakticky o priemer v danom vykone tak ako to dosahuju aj ostatne automobilky... akurat VW group fans to staci na to aby mali priemerne auto s tabulkovo excelentnymi udajmi co su v reale buls.hit :-)
VW... dobře, tak adresně - minimálně Passat, co jsem s ním jezdil lhal ale úplně ve všem!
Ukazoval vyšší rychlost, než opravdu jel, ukazoval nižší spotřebu, než skutečně spotřebovával... a i to spočítáno podle ukázaných najetých kilometrů.
A ano, hádáš správně: ukazoval, žes ujel víc km, než jsi skutečně ujel - měřeno proti značeným kilometrům na dálnici.
to odjakziva platilo pre TDI myslim tie vykony/zrychlenia... potom vidis tie reakcie ked s poriadnym 2litrom atmo benzinom v lahsom aute vytries zraky chlapcom v passate 2.0tdi oni su fakt v tom ze maju nabusenu karu :-)
od dob PD motorov a hlavne 2.0TDI PD tie spotreby boli blbe... tie momentalne 2.0tdi 110kw s adblue nie su spotrebou zle, no uz to nie je ako kedysi, ze 1.9 s rotackou bola vzdy istota nizkej spotreby
S tím zrychlením u tvého odkazu to je nějaké divné.
Za prvé vím, že zrychlení výrobci uvádí (samozřejmě) při využití všech vymožeností jako je například launch control, který hravě udělá i víc než 1s při zrychlení na sto.
Podle uvedeného grafu ve tvém odkazu evidentně systém použit není, ale hlavně vůbec nesedí to uváděné zrychlení grafu s tabulkou. Prostě je někde chyba ;-\ .
Jo a nepatřím mezi VW fans.