Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia Sorento 2.2 CRDi – Cesta do Ameriky
180 komentářů
Greaber
je za ty prachy neskutečná kára... Ty mínusy to je klasika, řízení jak na volantu u PC a v zatáčkách moc slávy nesklidíte, ale tak korejci nikdy nedělali auta pro řidiče, s tím už lidi dneska určitě počítají...
sorento sa podarilo... nebude to imidzovka ani trhac asfaltu ako X5 alebo GCH ale ostudu urcite ani milionarovi neurobi 😉
navyse ako 6 miestny kriznik tiez zaujmava volba pre solventnych ( rodiny, sportovcov, umelcov )
navyse ako 6 miestny kriznik tiez zaujmava volba pre solventnych ( rodiny, sportovcov, umelcov )
Totéž platí pro Edge = škoda že tady se neprodávaj pořádný motory ale jen 4válce v naftě 😐
suhlasim... kto uz si kupuje taketo auto za melon ... iste by mu benzin nesmrdel 😉
Zcela jistě, čím dražší auto, tím víc benzinu...nebo ne? Tak se podívejme, třeba ČR 2015😒br />
BMW X5 29:869
Cayenne 17:92
RR 15:129
LC 1:123
XC90 24:277
[odkaz]
Ne, jak jsem zastáncem benzínu, tak u SUV bych byl hodně na vážkách. Jak ukazují čísla, u lepších SUV je klika pokud se prodá v benzínu 10%.
BMW X5 29:869
Cayenne 17:92
RR 15:129
LC 1:123
XC90 24:277
[odkaz]
Ne, jak jsem zastáncem benzínu, tak u SUV bych byl hodně na vážkách. Jak ukazují čísla, u lepších SUV je klika pokud se prodá v benzínu 10%.
Porovnej světový nebo jen evropský čísla a hned to bude lepší. V česku se to naprosto utrhlo = koukni na skladový vozy téměř kohokoli = třeba Invelt BMW: 90% všeho je v naftě. A to to zachraňuje pár předváděcích M 😄
Já to pro Evropu nebo svět najít neumím, ale podle mě třeba v UK nebo FR to bude ještě horší... tedy horší z mého pohledu, tj. víc nafty i ve třídách, kde to smysl nedává (mini, subkompakty, částečně kompakty).
Šestiválcovou naftu beru, pro X5&spol. je to za současné situace v Evropě (ceny paliva atd.) optimální motorizace. Čtyřválcová je kompromis.
Šestiválcovou naftu beru, pro X5&spol. je to za současné situace v Evropě (ceny paliva atd.) optimální motorizace. Čtyřválcová je kompromis.
Pokud nedejcháš a neserou tě žlutá tráva a listy kolem silnic = je to optimální 😄
Francie i Británie do pár let zakážou nafty do velkejch měst = to bude možná otočka i v Evropě
Nafta dává smysl leda v tom velkym SUV a pak v autobusech a náklaďácích. V osobnim autě velmi výjímečně
Francie i Británie do pár let zakážou nafty do velkejch měst = to bude možná otočka i v Evropě
Nafta dává smysl leda v tom velkym SUV a pak v autobusech a náklaďácích. V osobnim autě velmi výjímečně
je to podla mna len otazka casu kedy opat benziny budu na vyslni jak v nizsej/strednej/vyssej triede a luxusnych vozoch tak aj v SUVeckach ... ono sa to uz pomaly ale iste zacina opat obracat v prospech benzinov .... 😄
a casom vsetky tie dizle uz budu nahradene hybridmi benzin + elektromotor
auta ako prius niro ionic... hybridne SUV lexusy... tadial pojde cesta :yes: .. kupovat dnes uz dizel je akoby urobit krok dozadu v tomto smere .. a ako spravne pises... moze sa ti stat ze sa za par rokov s nimi do sirsieho centra mesta uz ani nedostanes... k comu potom uz taketo auto ktore sice jazdi zadarmo ze jo ... leda tak do muzea alebo ako zberatelsky kusok
a casom vsetky tie dizle uz budu nahradene hybridmi benzin + elektromotor
auta ako prius niro ionic... hybridne SUV lexusy... tadial pojde cesta :yes: .. kupovat dnes uz dizel je akoby urobit krok dozadu v tomto smere .. a ako spravne pises... moze sa ti stat ze sa za par rokov s nimi do sirsieho centra mesta uz ani nedostanes... k comu potom uz taketo auto ktore sice jazdi zadarmo ze jo ... leda tak do muzea alebo ako zberatelsky kusok
Seabow
Sorento mam prelezene a je to velmi pohladne SUV, v bordovej alebo v takej ocelovo sivej metalize vyzera vyborne, je to majestatne SUV a posobi velmi robustnym dojmom, taky americky styl, interier velmi dobre spracovany.....jediny motor v ponuke staci ale urcite by tomu nezaskodil nejaky silnejsi motor ale myslim u nas ked mas na kazdom rohu vyberaca pokut to je uplne postacujuce, celkovo velmi dobry dojem, EDGE som este nevidel tak neviem porovnat, cena Kie asi adekvatna aj ked ten Touareg so slabsim 3.0 tdi by zhruba v tej cene by bol na zamyslenie, cena Edge je ale dost mimo a dostava sa nebezpecne do premiovych vod......a vlastne aj nepremiovych Jeep GC so silnejsim 3.0 dieslom alebo ten Touareg (premiovost necham na Vas podla mna ano) so silnejsim 3.0 tdi su zhruba v tej cenovej relacii aj ked vybavy som neporovnaval....a este k tomu kombiku ako alternative k SUV, jasne kombik bude mat lepsie jazdne vlastnosti a kvoli mensej celnej ploche asi aj mensiu spotrebu (podla motorizacie samozrejme) ale ako clovek co ma cca 205 cm a 145-150kg mozem povedat, ze uz len to nastupovanie je u SUV inde o priestore nad hlavou ani nehovorim, v Sorente si za mna sadol v otec co ma 196 cm co sa nam casto nestava....teraz mam liftback a to nastupovanie a vystupovanie je za trest som mlady tak to vydrzim ale dalsie auto bude urcite SUV alebo MPV, keby som mal konfekcnu postavu tak to neriesim a berem kombika, sedan, lift
pacia sa mi oba vozy ale edge je jednoducho pridrahy .... vzhladom na to ze v interieri ani motoricky nijako kiu neprerastol .. a dovolim si tvrdit ze ani dizajnovo a kvalitou tak je podla mna hodne drahy.... paci sa mi ale priznavam ze sorento mi je hodne sympaticke a nie len preto ze je to kia... je vazne pekne a podla mna hodne podarene... na cestach u nas je sorento uz vidiet a zvacsa na tychto paradnych elektronoch a nejakej peknej metalize... jedno hnedo-bezove vidim hodne casto a posobi az luxusne ... myslim ze sa smelo moze postavit aj k X5 alebo touaregu a majitel moze byt uplne v pohode 😉 a bez pocitu menejcennosti ...
PS: rano som uz omrkol par aut... maju uz tipo hatch u nas na juznej triede ... pripomina mi svojim C stlpikom aj strechou v tvare surfovej dosky tu poslednu generaciu almery... ale je cenou cez moj limit...
PS: rano som uz omrkol par aut... maju uz tipo hatch u nas na juznej triede ... pripomina mi svojim C stlpikom aj strechou v tvare surfovej dosky tu poslednu generaciu almery... ale je cenou cez moj limit...
Na cenníkové ceny moc nepozeraj (skús nieco zjednať ) , príp nejaká skladovka.
tak to samozrejme... napriklad pri misakovi sme mali metalizu zdarma 😉 a dostali sportback za cenu sedanu ( co cinilo usetrenu sumu 500 eur ) kedze sportback bol o 500 eur na papieri drahsi ako sedan s rovnakym motorom a vybavou .... uz ked na to pride tak rozhodne clovek bude zjednavat cenu ale dnes som len omrkol par vozov aby som sa uistil ze ano... tieto mozem vylucit... clio ozaj nejdem riesit a ani tipo ... to tipo hatch si mozes omrknut ak niekde vo svojom okoli ( neviem odkial si ) mate showroom fiatu ... pravdepodobne ho uz budu mat...ale ze ho dostanes za 10 tisic to nehrozi... vazne to nie je lacne auto ako by clovek od jeho DNA cakal ... v jeho pripade budes rad ked kupis holatko za 12 a vybavene kusky budu za 14 ... je to podobna haluz ako rapid... kde sa uz cenou zakladu dostavas tesne pod golf alebo ceed uvidis
skor ako tipo ma zaujalo naslapane punto s 1,4 za nejakych 10 a pol tisic ... ale napriklad jeho spotreba je na papieri o liter vacsia ako v riu a az 1,8 liter vyssia ako v balene... skratka 8v zastaralejsia technika v punte sa uz neskryje a prevadzka bude s puntom drahsia ako v riu alebo balene ci povedzme corse... nazivo je ale dizajn punta nadalej hodne nestarnuci a auto takto nove ked vidis je vazne pekne ... a akoby na trh prislo len nedavno
skor ako tipo ma zaujalo naslapane punto s 1,4 za nejakych 10 a pol tisic ... ale napriklad jeho spotreba je na papieri o liter vacsia ako v riu a az 1,8 liter vyssia ako v balene... skratka 8v zastaralejsia technika v punte sa uz neskryje a prevadzka bude s puntom drahsia ako v riu alebo balene ci povedzme corse... nazivo je ale dizajn punta nadalej hodne nestarnuci a auto takto nove ked vidis je vazne pekne ... a akoby na trh prislo len nedavno
Fiat Punto má mnohem lepší motor než KIA Rio..ten u Fiatu je nesmrtelnej.
To mi věř..
Rio je pěkné , design fajn..ale dozadu není vidět , okýnko jak v tanku. 8-s
To mi věř..
Rio je pěkné , design fajn..ale dozadu není vidět , okýnko jak v tanku. 8-s
Hlavně za ty samé peníze se dají pořídit referentská auta o třídu výš. Nemusíme si nalhávat, že Astra, Cedník nebo cokoliv je na hony vzdáleno obstarožnímu Puntu, bakelitovému Riu apod... 😉
orgasmic
Co si budeme povídat...stačí se na ta dvě auta podívat. Kia vypadá jak minimálně o třídu lepší auto. Ford vypadá jak konkurence pro Sportage.
Prohlásit v tomto testu Forda vítězem může jen naprostý fanda značky.
Prohlásit v tomto testu Forda vítězem může jen naprostý fanda značky.
To si to asi neviděl naživo, EDGE je velké auto.... Jestli se ti nelíbí už je tvůj boj, ale proti Sportage má Ford Kugu.
edge neskutocne klame telom.... nepovedal by som ze je vacsi ako sorento .... mozno je to tym ze neposobi tak valcovito a ma mensi zadny previs? a mozno opat klame aj tym previsom 😄 ..... som zvedavy na zivy pohlad ale ako vravim... tento ford sa mi ozaj paci ... a facelift kugy koniec koncov tiez vlastne vychadza uz akoby z vizaze vacsieho edge ... a to je spravna cesta :yes:
No každopadně je ostuda , že dnes i ten korejec ma od pohledu větši koule než zaprděna šade ve ktere se ti zapařuji vajca. >😒]
To je ono = stačí se podívat = kdo by bral v potaz jízdní vlastnosti, brzdy a podobný kraviny 😄
Mně se líbí obě. Ford je jasně stylovější, svalnatější, designem lehoučce do X6, tady u testovaných kousků navíc boduje barvou.
Sorento je evidentně dělané víc na užitek než na krásu... ale to není kritika, jen je to prostě klasická SUV krabice... v detailech je to hezké auto, proporčně v pořádku, nic proti.
Kdybych měl ale vybrat designového vítěze, tak za mě Ford, celkem jednoznačně...
[odkaz]
Sorento je evidentně dělané víc na užitek než na krásu... ale to není kritika, jen je to prostě klasická SUV krabice... v detailech je to hezké auto, proporčně v pořádku, nic proti.
Kdybych měl ale vybrat designového vítěze, tak za mě Ford, celkem jednoznačně...
[odkaz]
presne tak.... ford ma nadych akejsi hrudy a la X6.... sorento je uz viac valcovite a posobi skor ako zvyseny kombik s nadhladom povedane ... obe auta su vlastne kusok rozdielne aj napriek tomu ze su velkostou takmer zhodne ....
edge posobi stylovejsie a tak nejak extrovertnejsie ale sorento mi pride zase elegantnejsie a akoby luxusnejsie ... mozno to robia aj jeho detaily ako viac chromu ( maska, klucky dveri a podobne )
edge posobi stylovejsie a tak nejak extrovertnejsie ale sorento mi pride zase elegantnejsie a akoby luxusnejsie ... mozno to robia aj jeho detaily ako viac chromu ( maska, klucky dveri a podobne )
Ty "pozlatka" z korejcu kvalitni auta neudělaji. Takže zatim jim nezbyva nic jineho než bojovat cenou , což je i dukaz tohoto srovnani , podobně jako když superb zvitězi nad ečkem od mercedesu.
to nie je pozlatko... mne sa tie klucky na sorente naozaj pacia 😉 ... pridu mi take alfovite a ak si cital test tak vies ze sorento boduje prave aj kvalitou interieru a celkovou kvalitou.... kia uz davno nie je o pozlatkach 😉 ...
edge podla mna straca v interieri... u auta v takejto cene si predstavujem uz ozaj nieco ine... ale jeho vonkajsia vizaz je vazne pekna :yes:
edge podla mna straca v interieri... u auta v takejto cene si predstavujem uz ozaj nieco ine... ale jeho vonkajsia vizaz je vazne pekna :yes:
Mě stači "kvalita" jizdy korejcu v nižši středni , včetně opravdu hrozneho řizeni. A nevěřim , že v jinych třidach by to bylo lepši , viz i tento test. A zdaleka nejsem sam kdo dospěl k tomuto nazoru. A vzhled je věc hlavně individualni. U mě to jsou obě krabice , ale v tomhle připadě u mě Edge s přehledem pohlednějši. U korejcu jako stravielne krabice považuji součastny Tucson a Sportage.
ja by som volil sorento... ale je to kazdeho volba ... obe auta su hodne zaujimave a vlastne velmi podobne aj napriek tomu ze kazde vie hrat inu pesnicku.... edge v tejto farbe na 20tkach vie zahrat stylovku ktora by urcite nenechala chladnym ani majitela X6 ... sorento zase pre zmenu pobali aj celu kapelu 😉 .... obe vozy cielia tak trosku na ine priority ale pritom su az podozrivo si blizke
Já to takhle nevidím.
Sorento není úplně levné, stojí milion, to není úplně boj cenou. Ta cena je tak akorát, vzhledem k technice, značce a velikosti auta.
Edge... Edge je prostě drahý. Včera se tu svorně plakalo nad Tiguanem za 1,1M. Edge je sice o třídu větší, ale taky o 22kW slabší... a za těch 1,3 je už plnotučný 193kW Touareg, žádný Nomad...
Sorento není úplně levné, stojí milion, to není úplně boj cenou. Ta cena je tak akorát, vzhledem k technice, značce a velikosti auta.
Edge... Edge je prostě drahý. Včera se tu svorně plakalo nad Tiguanem za 1,1M. Edge je sice o třídu větší, ale taky o 22kW slabší... a za těch 1,3 je už plnotučný 193kW Touareg, žádný Nomad...
Už jsem psal , Ford si tluče hubu pravě na těch cenach , na mnoha trzich. U nas je to model od modelu , ale Edge ma opravdu hodně sebevědomou cenu vuči konkurenci.
Ty vyšši ceny mužou byt opodstatněne , ale kupujici na cenu hledi.
Ty vyšši ceny mužou byt opodstatněne , ale kupujici na cenu hledi.
edge je drahy... ako vazne... kto vyslovene nevyuzije tie megarozmery ale chce skor styl a akusi charizmu a netuctovost tak moze uz radsej omrknut F-pace od jagu
Pche, Tiguan. To já viděl na salóně Caddyho v akci s cenovkou 950t. Byl to teda Maxík, čtyřmoťák a v tédéíčku, takže si svou cenu jistě obhájí. A jak mu to v té bílé Candy bez příplatku slušelo. :yes: >😁
xjara
Nevim tedy, zda je evropska verze nejak hodne odlisna od te americke, ale v Americe jsme meli na mesic sorento pujcene a treti rada sedadel byla pohodlna i na delsich cestach i pro dospele ne jen deti.
prekvapilo ma s akou lahkostou v podstate sorento porazilo novsi edge .... uz davno som necital tolko chvalospevov na nejaku kiu... zda sa ze sorento je ozaj podarene ... ale priznavam ze ma to neprekvapilo a takyto vysledok som tak nejak podvedome aj ocakaval a drzal bielemu autu palce ... v zahranicnych testoch je sorento uz v pohode porovnavane aj s nejakou tou premiou a povazovane defakto akoby za taku vstupnu branu do premiovejsieho a luxusnejsieho SUV sveta... v europe v podstate najlepsia a najvacsia kia aku tu mame ... za melon ozaj nikto z SUV konkurencie neponukne lepsiu kvalitu dizajn priestrannost aj motor ... tu kia drti konkurentov na celej ciare a po modeli edge si urcite zmlsne neskor aj na kodiaqu :yes:
Sorento je podařené auto , jen na korejce za šílenou cenu.
Edge je cenou už úplně mimo...svět se zbláznil.
Kdo to koupí? >😁
Edge je cenou už úplně mimo...svět se zbláznil.
Kdo to koupí? >😁
minuly rok si nove sorento naslo v eu vyse 16 000 zakaznikov ... tento rok to bude snad este lepsie ..... takze najdu sa taki ktorym to auto sadlo... navyse ak pripratame dalsich vyse 100 000 kuskov ktore predava v amerike a dalsich niekolko desiatok tisic v azii lahko zistime ze sorento dnes patri v triede vacsich SUV doslova k bestsellerom 😉 ... ze sice zrovna v eu nema take cisla nie je nic prekvapujuce... primarne totiz cieli na ameriku a s dvoma dizlami v eu ( u nas len s jedinym ) toho ozaj nemoze u nas tolko predat ako touareg s xy motormi v ponuke... sorento ma uspech... ma ho doma v korei.. ma ho v usa a kanade... a jeho predaje stupaju aj v eu.... to auto ma stale lepsie meno a imidz... urobilo uz velky kus cesty a dnes povazujem sorento za jedno z top aut svojho segmentu ... komu sa nepaci cena... nevadi... ma tu yetinu v plnke s dsg za 900 tisic ... mozno s nou bude spokojnejsi 😉 .. staci si len vybrat ( SUVeciek na trhu je dnes uz ozaj dost ) .. ziadny problem
st.paul
Na uvedenom teste je krásne vidieť dravosť značiek Kia/Hyundai, ktoré dokázali za cca 15 rokov nielen dobehnúť, ale v mnohom predbehnúť zabehnutú EU a USA produkciu. Osobne mi to je úplne jedno, nie som ich výsostným fanúšikom, ale majú môj rešpekt. O to viac bude zaujímavé sledovať, ako a či sa dokážu presadiť aj v luxusných triedach, kde funguje už silný patriotizmus a samozrejme, status značky. Výborné jazdné vlastnosti Fordov sú vyhlásené, v tomto prípade, teda triede SUV si ale dovolím tvrdiť, že nie sú až tak dôležité. Auto s hmotnosťou 2 tony, určené predovšetkým pre rodinu musí zniesť úplne iné kritériá a v tých je Sorento o triedu lepšie. Mal som možnosť sa niekoľko krát previezť a úprimne, v tejto triede za dané peniaze nič lepšie nezoženiete. Úvahy o tom, čo sa dá kúpiť za rovnaké peniaze u „prémie“ sú aktuálne len do momentu, kedy si porovnáte výbavu. Tuareg so 6 valcom a porovnateľnou výbavou vychádza o min. 12 000 € drahšie, D3 ide ešte ďalej. Dizajn je subjektívny a aj keď originalitu a atraktívnosť Edge nikto nemôže uprieť, osobne volím umiernenosť a evidentnú USA motiváciu u Kie. Interiér Edge som nevidel (Focus ano a je to des), Sorento na živo znesie porovnanie s nemeckou trojkou. Bežná rodina na SK/CZ trhu málokedy siahne po SUV za 40 000 €, v USA je táto kategória relatívne bežným a štandardným rodinným autom, aj keď samozrejme, za úplne iné ceny. Navyše, Americký zákazník nie je tak silne zaťažený „sociálnym statusom“ značky a reálne porovnáva, čo dostane za svoje peniaze. V tomto prípade dostane veľa muziky za mál👋menej peňazí a možno aj preto je Hyundai/Kia v USA vnímaná výrazne vyššie ako v EU. Hyundai dokonca lepšie ako VW 😄 J
scadar
No jo, cesta do ameriky, ale po evropsku. Kdyz jsem si nove Sorento (mimochodem paradni auto) pujcoval minule leto ve Statech, dostal jsem ho s benzinovou V6 (tusim ze 3.5l) s 290 konmi. Fantasticky svezeni. Tady do nej clovek dostane jen nejaky unaveny chrochtak. 😒
Stejně jako do Edge. Kde je chyba? ;-\
pripomina to cestu na divoky zapad za kovbojmi na shetladnskom ponikovi 😉
je jasne ze benzinove sestvalce ake maju v amerike ..to bude iny level...
PS: sorento v amerike ma V6 3,3 gdi s 290 konikmi 😉
je jasne ze benzinove sestvalce ake maju v amerike ..to bude iny level...
PS: sorento v amerike ma V6 3,3 gdi s 290 konikmi 😉
AUDIRS6
Musim sa zastat Kie, v poslednej dobe fakt robi hlavne v kabine pekne a kvalitne auta.
No a ked si zoberem, ze prave v aute ako majitel / cestujuci travim viac casu ako ocumovanim auta na parkovisku ( pricom ani tu Kia neposobi nejako nedostojne ), zanechava vo mne lepsie pocity. Kvalita z interieru ako celku je na uplne inej urovni ako z Fordu, sedel som v nej a musim ju kvitovat. Ta podobnost a mix Audi a BMW dizajnu proste na mna ako tipickeho europana proste funguje. V Edgi som este nesedel, ale po skusenosti ( statickej ) s inymi Fordami, to bude mat aj Edge proti Sorentu asi tazke. Hlavne so svojou cenou. A moze aj jazdit ako X5 / nova Q7. S tym 4 valcom proste nema byt autom, ktore sa s nimi ma nahanat. Toto si majitel Sorenta uvedomi hned pri jeho kupe a kedze sa o to nebude pokusat, jeho potreby mu splni Sorento lepsie. Plus, bude ho pri srdci / pohlade na stav uctu, hriat pocit usetrenych penazi. 😉
OK, z hladiska bezpecnosti prezut Kiu na nejake lepsie gumy, nech este o cosi lepsie sedi v zatackach a lepsie brzdi, ale svoj primarny ucel - v pohode sluzit ako velky, komfortny ba az skoro luxusne posobiaci rodinny voz - si splni lepsie. Toz gratulacia Peťo ( Schreyer - jeden z riaditelov Kia Motors Company ). 😉 :yes:
No a ked si zoberem, ze prave v aute ako majitel / cestujuci travim viac casu ako ocumovanim auta na parkovisku ( pricom ani tu Kia neposobi nejako nedostojne ), zanechava vo mne lepsie pocity. Kvalita z interieru ako celku je na uplne inej urovni ako z Fordu, sedel som v nej a musim ju kvitovat. Ta podobnost a mix Audi a BMW dizajnu proste na mna ako tipickeho europana proste funguje. V Edgi som este nesedel, ale po skusenosti ( statickej ) s inymi Fordami, to bude mat aj Edge proti Sorentu asi tazke. Hlavne so svojou cenou. A moze aj jazdit ako X5 / nova Q7. S tym 4 valcom proste nema byt autom, ktore sa s nimi ma nahanat. Toto si majitel Sorenta uvedomi hned pri jeho kupe a kedze sa o to nebude pokusat, jeho potreby mu splni Sorento lepsie. Plus, bude ho pri srdci / pohlade na stav uctu, hriat pocit usetrenych penazi. 😉
OK, z hladiska bezpecnosti prezut Kiu na nejake lepsie gumy, nech este o cosi lepsie sedi v zatackach a lepsie brzdi, ale svoj primarny ucel - v pohode sluzit ako velky, komfortny ba az skoro luxusne posobiaci rodinny voz - si splni lepsie. Toz gratulacia Peťo ( Schreyer - jeden z riaditelov Kia Motors Company ). 😉 :yes:
edge navonok akoby viac hralo na styl pritom je zaujimave ze sa zaobislo bez chromovych ramcekov okolo okien.. chromovanych kluciek a nikde nevidim ani modne plastove lemy blatnikov.... posobi tak akoby viac mestsky na mna... napriek tomu ze ma vyssiu svetlost ako sorento ktore svojimi chromovymi "doplnkami" vie vyzerat podla mna zase akoby elegantnejsie a luxusnejsie
co mi ale u fordu vadi je ten interier... ci uz focus... alebo tento v edge... podla mna je to ozaj slabe ... nech sa nik na mna nehneva ale za tu cenu by mal mat ford edge taky interier zeby kiu rozniesol na prach ... bohuzial ono je to opacne.. uz z fotiek kabiny mam pocit ze ford na kiu proste nestiha ( co potvrdil aj test ) a to kedysi bolo nieco nemozne a neuveritelne ... dnes realita
co mi ale u fordu vadi je ten interier... ci uz focus... alebo tento v edge... podla mna je to ozaj slabe ... nech sa nik na mna nehneva ale za tu cenu by mal mat ford edge taky interier zeby kiu rozniesol na prach ... bohuzial ono je to opacne.. uz z fotiek kabiny mam pocit ze ford na kiu proste nestiha ( co potvrdil aj test ) a to kedysi bolo nieco nemozne a neuveritelne ... dnes realita
Interier ve Focusu slaby ? Ano co se podelne prostornosti tyče určitě , ale kvalitou a provedenim je s korejci važně nesrovnavej.
Braníš svoji garáž co..... >😁
Mysli si co chceš , ale znam jak Ceeda ten tedy před FL , tak i30 FL. A musim se smat , když si vzpomenu jak se psalo , tušim u i30 , že je na urovni Golfa. Ne , že by na tom byli vyloženě špatně , ale rozhodně to nejsou interiery ktere by svou kvalitou osilnily. Trvanlivost některych materialu po par 10tkm co jsou vidět , nejsou na dobre urovni a ani bych se nedivil , kdyby to co neni vidět , bude na tom ještě huř. Pro mě je však horši to , co předvaději za jizdy. Někteři lide kteři přesedaji z ruznych aut včetně koncernovych , dokonce označuji jejich jizdu za "nebezpečnou" , diky necitlivosti a mizernemu kontaktu řidiče s autem.
rohYpnol
Velká neprémiová SUV jsou vrcholnou korejskou disciplínou. Sorento a Santa Fe jsou jasnými favority. Vzhledově si nemají co vyčítat s prémií, materiálově a zpracováním dávno dosáhli úrovně Volkswagenu.
Ale až u nás v ČR přijde Kodiaq, tak to stejně bude všem jedno, protože povětšinou sáhnou po škodovce 😉
Ale až u nás v ČR přijde Kodiaq, tak to stejně bude všem jedno, protože povětšinou sáhnou po škodovce 😉
podobne ako velky superb vo svojej triede je u vas doma v predajoch neporazitelny tak samozrejme podobnu situaciu ocakavam aj v pripade velkeho kodiaqu v triede SUV ... to ale neznamena ze konkurencia bude horsia... domaci trh je skratka domaci trh.. vo svedku tiez vitazi XC60 pred X3 ... zatial co v nemecku je to samozrejme naopak...
Jedna drobná...na základě čeho to píšeš? Viděl jsi např Touraega po 200, 300kkm a SF nebo Sorento? Zkus to někdy a pak to tu oprav.
Dostávají mě tyhle glorifikační texty stavějící na pedestal cokoliv bez nějaké zkušenosti.
Dostávají mě tyhle glorifikační texty stavějící na pedestal cokoliv bez nějaké zkušenosti.
Koncernové vozy nenajedou víc než 180 tis. km, pak se to stočí >😒] 😉
Nemám co opravovat, o trvanlivosti jsem nenapsal ani řádku. A jen tam mimochodem, Touareg je cenově trochu jinde než Santa Fe nebo Sorento :-!
Nemám co opravovat, o trvanlivosti jsem nenapsal ani řádku. A jen tam mimochodem, Touareg je cenově trochu jinde než Santa Fe nebo Sorento :-!
[odkaz] 😉
čímpak to asi bude, že generací B5 to končí >😁 >😁 >😒]
Prostě B6 ještě nemají v průměru přes čtvrt mega 😉 , pokud sis nevšiml, jsou tam samá starší auta.
B6 se začal vyrábět začátkem 2005 a v červenci 2007 skončil = hodně by jich mělo mít přes čtvrt mega 😄
Navíc v článku to neni o 250 ale 200 t. km 😉
Navíc v článku to neni o 250 ale 200 t. km 😉
To je ale průměr... abys dosáh na průměr 200+, potřebuješ asi starší auto... v tom žebříčku nic novějšího není a podle mě to není tím, že by všechna novější auta byla horší. Jinak 200t není tak moc, to se dá najet s jakýmkoli autem, o které se trošku staráš...
BTW, když jsme u těch statistik a anket...
[odkaz]
😉
BTW, když jsme u těch statistik a anket...
[odkaz]
😉
Tak co do výdrže všechna novější auta spíš horší sou >😒]
Dřív těch 200 t. šlo najet s čimkoli = nejnovější trend de myslim trochu jinym směrem 😄
Odkaz mi nejde ale poslední JDPower byl zajímavej = no jak pro koho >😁
Dřív těch 200 t. šlo najet s čimkoli = nejnovější trend de myslim trochu jinym směrem 😄
Odkaz mi nejde ale poslední JDPower byl zajímavej = no jak pro koho >😁
Trend jde jiným směrem, to je pravda... v dnešním autě je spousta věcí, co v těch starých nebyla. Ale i tak, těch 200 dáš fakticky s čímkoli, nakonec nedávný článek o stáčených Octaviích je hezký příklad toho, kolik km takové vcelku průměrné auto může najet, aniž by to bylo nějak na první pohled poznat - auta nereznou a technika se holt případně vymění - tak dlouho, dokud je to rentabilní - což je při klesajících cenách aut a rostoucí ceně práce klíčová proměnná.
Psal jsi o materiálech a zpracování, kdy H/K dle tebe dávno dosáhl úrovně VW a já ti píšu, že u i40 se loupal "kožený" potah volantu po pár tisících km, obecně jsou materiály na 100kkm jak ve stočených evropských vozech, které jsou po 7-mi letech a prvním majiteli "upraveny" na pouhých 190kkm.
Je to jiná liga a stačilo by si promluvit s pár dodavateli jednotlivých částí interiérů do evropských automobilek nebo do korejských. Jiná liga, jiná cena...ale rozhodně ne ve prospěch korejského dua H/K.
Je to jiná liga a stačilo by si promluvit s pár dodavateli jednotlivých částí interiérů do evropských automobilek nebo do korejských. Jiná liga, jiná cena...ale rozhodně ne ve prospěch korejského dua H/K.
ano, psal jsem o kvalitě zpracování a materiálech, což zdaleka neznamená synonimum životnosti a trvanlivosti.
A že se mi na Hyundaii oloupe po 100 tis. volant? No a? Vyměním a kde je problém. Stokrát lepší než neustále řešit závady na motorech >😒] :-!
A že se mi na Hyundaii oloupe po 100 tis. volant? No a? Vyměním a kde je problém. Stokrát lepší než neustále řešit závady na motorech >😒] :-!
Bohužel takto to je s většinou materiálů. Povrchovými počínaje a třeba tlumiči konče.
jistě, koncern vyrábí ze super materiálu super kvalitně. Proto se se*ou rozvody, praskají hlavy atd. že... >😒] 8-s No, já raději tu nespolehlivou netrvanlivou rejži, která má záruku pouhých 7 let >😒] >😒] :-!
V niecom mas pravdu a ani japanici sa niecomu neubranili. Ale EU ide tiez tymto smerom. Hrdza, interier, motory ...
webpaja
Dát za Kiu lehce přes mega a za Ford ještě o min čtvrt míče víc? Absolutn nesmysl. Ani za jedno auto bych ceníkovku nebyl ochoten dát.
Pokud se oprostím od ceny, pak se domnívám, že auto má hlavně zatáčet, brzdit a dobře jezdit. To upřednostním vždy před lepšími plasty, chápu, že třeba ženy ne, ale nahoře se asi většina zbláznila.
Edge má kokpit z Mondea, které trpí na americkou představu dostupného luxusu, ale jinak mu vytknout v rámci třídy máloco, v rámci ceny vše.
Za mě Ford, je lepším autem.
😉
Pokud se oprostím od ceny, pak se domnívám, že auto má hlavně zatáčet, brzdit a dobře jezdit. To upřednostním vždy před lepšími plasty, chápu, že třeba ženy ne, ale nahoře se asi většina zbláznila.
Edge má kokpit z Mondea, které trpí na americkou představu dostupného luxusu, ale jinak mu vytknout v rámci třídy máloco, v rámci ceny vše.
Za mě Ford, je lepším autem.
😉
odkedy logo na kapote urcuje cenu auta... zabudni na kiu sephiu a clarus aj na felicie a favority.... je predsa jasne ze taketo moderne velke SUV plne na urovni sucasnej konkurencie uz dnes nemoze stat pol mega... pockaj ked aj nejaka dacia raz bude za mega ... to som zvedavy co povies potom ... kedysi bolo tiez neskutocne dat za skodu co i len 400 tisic a pozri sa na nu dnes... yetina v plnke stoji takmer milion a nikto s tym nema ziadny problem ... logo cenu neurcuje... alebo skoda za milion je uz ok lebo ma krajsie logo? ja tvrdim ze sorento je este lacne auto na to ake komplexne kvality a praktickost zakaznikovi ponuka ... sam vidis ze ford edge je uz o kolko drahsi a pritom mne nepride lepsi
niektori by si stale zelali aby kia bola za pol mega ale zaroven mala know-how a vybavu ako rolls ... takto to ale nefunguje... kvalita aut aj ceny sa uz zrovnavaju... skoda? kia? ford ? ani jedno uz nemoze byt dnes "zadarmo" ak chce byt na urovni doby a coraz silnejsej konkurencie
niektori by si stale zelali aby kia bola za pol mega ale zaroven mala know-how a vybavu ako rolls ... takto to ale nefunguje... kvalita aut aj ceny sa uz zrovnavaju... skoda? kia? ford ? ani jedno uz nemoze byt dnes "zadarmo" ak chce byt na urovni doby a coraz silnejsej konkurencie
Jsi za vietnamský kalhoty ochoten dát stejně jako za Lee džíny? Probuď se 😉
Nehoň to do extrému, za Kiu stejně jako za Forda bych sedmimístnou částku nikdy nedal. Stejně jako za většinu modelů v mainstreamu. Tobě nepřijde nic lepší, bereš to moc optikou fandy H/K. Ani kvality ani ceny se nesrovnávají. To jsou jen zbožná přání...
Opakuju, za mainstreamový SUV s R4 naftou bych mega nedal. A nejen z těchto dvou vždy to s lepšími jízdními vlastnostmi, auto totiž musí hlavně jezdit. 😄
Nehoň to do extrému, za Kiu stejně jako za Forda bych sedmimístnou částku nikdy nedal. Stejně jako za většinu modelů v mainstreamu. Tobě nepřijde nic lepší, bereš to moc optikou fandy H/K. Ani kvality ani ceny se nesrovnávají. To jsou jen zbožná přání...
Opakuju, za mainstreamový SUV s R4 naftou bych mega nedal. A nejen z těchto dvou vždy to s lepšími jízdními vlastnostmi, auto totiž musí hlavně jezdit. 😄
je to len a len tvoj boj... drz sa :yes:
Nápodobně, až vezmeš +40kEUR, koupíš mainstream a najedeš na něm 200kkm, rád si s tebou vyměním názor a můžeme porovnat 😉
Btw.: SUV jako druhé, pracovní auto mi dělá radost. Když potřebuju doveze mě všude kam chci, bez strachu o kola, podvozek apod a nedílná, psí součást rodiny má v kufru tolik pohodlí, jaké by v kombíku nedostala.
Btw.: SUV jako druhé, pracovní auto mi dělá radost. Když potřebuju doveze mě všude kam chci, bez strachu o kola, podvozek apod a nedílná, psí součást rodiny má v kufru tolik pohodlí, jaké by v kombíku nedostala.
no vidíš, a pak je spousta zájemců, kteří si prostě klidně tu kiu s FULL výbavou za mega koupí a nemají s tím problém.
Ono to má totiž značné výhody. Jednak adekvátně vybavená prémie bude za úplně jinou cenu a za stejnou cenu by na prémii sotva dosáhli na nějaké holátko, jednak Kiu nikdo nikomu závidět nebude, a provozní náklady jsou taky zcela jinde, zkrátka v neprémiové cenové úrovni, kdy člověk nemusí na garančce financovat mramorovou podlahu a 90:60:90 na recepci :-!
Ono to má totiž značné výhody. Jednak adekvátně vybavená prémie bude za úplně jinou cenu a za stejnou cenu by na prémii sotva dosáhli na nějaké holátko, jednak Kiu nikdo nikomu závidět nebude, a provozní náklady jsou taky zcela jinde, zkrátka v neprémiové cenové úrovni, kdy člověk nemusí na garančce financovat mramorovou podlahu a 90:60:90 na recepci :-!
Jasně koupí Kie neplatíš režie a prodejci Hyundaie jsou nejš'tastnější >😒] . Není to milion, ale ještě o čtvrt míče víc a to už jsi na dostřel prémiových vod navíc obvykle se servisem v ceně.
A závist bych neřešil vůbec 😉
A závist bych neřešil vůbec 😉
Ale jo, nakonec, je nějaké auto za které bys ceníkovou dal? On ji po tobě taky nikdo chtít nebude... nevím jak to děláš že vkročíš do salonu kde nechceš nic koupit a už máš slevu 15% na cokoli včetně personálu 😄
Mně se sice líbí víc Ford, ale smysl mi dává Kia. Pokud bych potřeboval občas vézt víc než pět lidí, tak Sorento jako konkurent Galaxy nebo Sharana... proč ne. Sharan s 4x4 DSG je 1.112.900...
Pokud chci auto co zatáčí, brzdí a dobře jezdí, tak si vezmu Mondeo (abychom zůstali u Fordu).
Mně se sice líbí víc Ford, ale smysl mi dává Kia. Pokud bych potřeboval občas vézt víc než pět lidí, tak Sorento jako konkurent Galaxy nebo Sharana... proč ne. Sharan s 4x4 DSG je 1.112.900...
Pokud chci auto co zatáčí, brzdí a dobře jezdí, tak si vezmu Mondeo (abychom zůstali u Fordu).
Auta, která si kupuju pro sebe bych ve finále za plnou koupil (doufám, že tu teď nebude šéf prodejce 😉 ), ale jsem samosebou rád, že se daří cenu sundavat dolů 😄 .
Kia...nemám problém, jen říkám, že auto musí hlavně dobře jezdit a jestliže by měla Kia jezdit evidetně hůř, pak by testovací jízda byla tou poslední.
Kia...nemám problém, jen říkám, že auto musí hlavně dobře jezdit a jestliže by měla Kia jezdit evidetně hůř, pak by testovací jízda byla tou poslední.
Úplně přehlížíš cílovou skupinu. Od SUV téhle velikosti třeba já nečekám, že se povozím a úplně mi postačí, že jízdní vlastnosti jsou čitelné a bezpečné a mnohem víc mě bude zajímat pohodlí. Takže vítězství řidičsky hůře jezdícího auta v tomhle segmentu zcela chápu :-!
Já už nechápal když za menší rozměry je bod za rozměr navíc. Tady to Mička zopakoval a při 3 ze 4 dynamickejch parametru horší je taky bod navíc = pro horšího :yes: >😒]
Já v hifi beru jako základ zvuk a drobná část hodnocení to další. U aut podvozek a motor atd. a drobná část hodnocení plasty na palubce a tak 😄
Na ACZ se vezme co se zrovna hodí = třeba větší komfort u HH :yes: :yes: >😁
Fintu větší kufr a menší prostor v kabině = jasně že upřednostnim kufr 😉
Já teda svý zavazadla tak rád nemám = klidně se přiznám 😄
Já v hifi beru jako základ zvuk a drobná část hodnocení to další. U aut podvozek a motor atd. a drobná část hodnocení plasty na palubce a tak 😄
Na ACZ se vezme co se zrovna hodí = třeba větší komfort u HH :yes: :yes: >😁
Fintu větší kufr a menší prostor v kabině = jasně že upřednostnim kufr 😉
Já teda svý zavazadla tak rád nemám = klidně se přiznám 😄
Nikomu svůj názor samosebou nevnucuju, jen se mi už tolikrát vyplatilo auto, které tě v krizových situacích podpoří a nevyšplouchne (sníh, voda, takyřidič), že si neumím představit jezdit s přeposilovaným, necitlivým řízením a v těchto situacích nejistým podvozkem.
Notabene, dobrý nebo nadprůměrný podvozek zvládá komfortní jízdu a zároveň jisté jízdní vlastnosti. Nezaměňujte pohodlí s nejistotou.
Notabene, dobrý nebo nadprůměrný podvozek zvládá komfortní jízdu a zároveň jisté jízdní vlastnosti. Nezaměňujte pohodlí s nejistotou.
to není tak jednoznačné. Ano, v případě Mondea tomu tak jednu dobu bylo, že komfort a agilita šly ruku v ruce, ale jsou to spíš vyjímky.
Souhlas, když jsem vybíral auto pro rodinu, už jsem byl téměř rozhodnut pro i40, ale ještě jsem si ho půjčil na delší projížďku a ta mě odradila. Necitlivé řízení, při předjíždění na silnici s výjetými kolejemi dokonce vyloženě pocit nejistoty...
Nakonec jsem připlatil asi 60k a vzal Superba II, který je z hlediska řízení naprosto v pořádku (řekl bych dokonce velmi dobrý).
Nakonec jsem připlatil asi 60k a vzal Superba II, který je z hlediska řízení naprosto v pořádku (řekl bych dokonce velmi dobrý).
Morgan Wheeler
Kia ušla určitě velký kus. Sorento i další auta značky jsou povedená. Sorento si cenu obhájí. Je to pořádný kus komplexního auta bez citelných slabin s žádnou konkurencí v ceně. O olupujících volantech nemůže být řeč. Ford dělá příliš globální auta a je to na nich znát.
ono to fakt nejde aby sorento bolo kvalitne a vybavene ako touareg ale zaroven stalo pol mega... .. ale clovek ktory uz spon kusok auta sleduje to pochopi .. ono hodne sa uz kvalita aut a technologie v autach vzajomne zrovnali napriec roznymi znackami ... a tym padom sa zrovnali aj ceny.. kedze ziadna parada nie je zadarmo
ja povazujem sorento za momentalne najkomplexnejsie a najlepsie auto svojho mainstreamoveho SUV segmentu :yes:
ja povazujem sorento za momentalne najkomplexnejsie a najlepsie auto svojho mainstreamoveho SUV segmentu :yes:
To můžeš napsat jen v případě, že nepočítáš Touareg nebo XC90... a ono pak moc žádná konkurence nezbude.
XC90 ma dlzku takmer 5 metrov... pride mi uz kusok akoby nad sorentom... a akoby uz pokukovalo skor po range roveri a audi Q7... teda niekde tymto smerom
k sorentu bude mat blizsie uz coskoro nove XC60
k sorentu bude mat blizsie uz coskoro nove XC60
přezdívaný alias
Musím souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že jízdní vlastnosti nejsou v této kategorii prioritou. Pokud někdo kouká po autě, které jednak splní "rodinné" požadavky, ale zároveň opravdu hezky jezdí, měl by si koupit normální kombi. Nehledě na to, že v dnešním kombi střední třídy v mainstreamu nebo vyšší střední v prémii je uvnitř úplně stejně místa, jako v těchto obrovských SUV (bráno co do objemu, prostor v SUV je samozřejmě vyšší).
SUV se zkrátka kupují kvůli pocitu bezpečí (hodně plechu kolem a vysoká hmotnost), vysokému posezu (zejména ženy nerady "dřou zadkem o zem") a možná do jisté míry kvůli sociálnímu statusu (velké auto vypadá draze a silně). Průchodnost terénem nehraje roli (na projetí zasněžené cesty mi stačí jakékoli 4x4 a do opravdového terénu se majitelé SUV nepodívají; nehledě na to, že SUV do opravdového terénu ani nejsou stavěná) a argument s vnitřním prostorem trochu kulhá (kombi je na tom +- stejně a velké MPV lépe). Rozhodně se ale nekupují kvůli jízdním vlastnostem.
Proto Edge může sice hezky jezdit, ale komu na tom opravdu záleží, asi se podívá do jiné kategorie (za tuhle cenu bych měl Mondeo v nejvyšší palbě).
SUV se zkrátka kupují kvůli pocitu bezpečí (hodně plechu kolem a vysoká hmotnost), vysokému posezu (zejména ženy nerady "dřou zadkem o zem") a možná do jisté míry kvůli sociálnímu statusu (velké auto vypadá draze a silně). Průchodnost terénem nehraje roli (na projetí zasněžené cesty mi stačí jakékoli 4x4 a do opravdového terénu se majitelé SUV nepodívají; nehledě na to, že SUV do opravdového terénu ani nejsou stavěná) a argument s vnitřním prostorem trochu kulhá (kombi je na tom +- stejně a velké MPV lépe). Rozhodně se ale nekupují kvůli jízdním vlastnostem.
Proto Edge může sice hezky jezdit, ale komu na tom opravdu záleží, asi se podívá do jiné kategorie (za tuhle cenu bych měl Mondeo v nejvyšší palbě).
Do Sorenta sedneš v sedmi... pokud těch 7 míst potřebuješ, tak zase tolik na výběr není. MPV jo... já bych se asi cítil lépe v Galaxy než v Sorentu, ale to jsem asi spíš výjimka.
Brin
Rodiče teď přes známého koupili skladovku výběhového Defenderu s třílitrovým šestiválcem a automatem ve vynikající výbavě za přibližně milion... (bez dph). Tak nějak vím, že bych šel taky asi radši do Defendra než do těhle srágor.
Vyhrál vůz se slabšími brzdami, s necitlivým řízením,horším zrychlením, topornějšim chovánim v zatáčce a celkově horšími jízdními vlastnostmi 😉
Já pochopil že výherce má i nějaký plusy 😄
S tím součtem opatrně! Ten bod za lepší pružnost = - 0,1 s a + 0,4 s, celkově + 0,3 sekundy = byl těžce vydřenej >😒]
Tak a teď k tomu podstatnýmu: Co ta třetina vteřiny za bod? 😄
Jen bych cenu a subjektivní názor na design nezahrnoval do číselného hodnocení
Ale nejde o mě ale o většinu pro který to neni profese 😉
Bod dolů za třetinu vteřiny je v pořádku? Nerozumím
Pokud dynamikou myslíte i maximální rychlost a zrychlení 0-100 tak tam je lepší ten co dostal o bod méně. Ostatně ten horší má i výrazně lepší emise = ale ty asi mají vliv nula = jsme v česku
Z pohledu čtenáře je hůř hodnocený motor lepší. Nepatrně v odhlučnění a zvuku a patrně v parametrech = v pružnosti jak se ono bodové hodnocení nazývá je to o tu třetinu vteřiny
Ostatně: Jeho zátah není tak hutný jak by člověk od většího objemu očekával 😉
Sorry, ten bod v neprospěch výkonnějšího motoru je opravdu těžce vydřenej 😄
- tady to ma byt na body plichta (a nebo pak ve zrychleni kdyz je to 0,3 sekundy...tak bod navic pro Edge) pokud ma o 0,3 horsi pruznost a bod mene....at to odpovida ne?
A v brzdech rozdil vic jak 3 metry??? to je cely pruh prechodu pro chodce...tak ze rozdil jestli je chodec prejety nebe neni 😊)) to je minus dva....body a ne jeden 😄
PS: ne že bych chtěl nějak přepisovat výsledky, v testu to jsou 3m a hotovo, nic proti.
Problém nevidim v bodu pro kratší brzdnou dráhu, blbě na mě působí vyšší maximálka, lepší zrychlení, v součtu o jednu třetinu vteřiny lepší pružnost = a bod pro dynamicky horší auto
Ze 4 zmíněnejch dynamickejch parametru je 3x lepší Ford = v jednom ze 4 o třetinu sekundy lepší Kia = vítěz :yes: >😁 >😒]
Ale třeba se k tomu ještě vyjádří autor... jen spekuluju.
PS: ještě k těm emisím co jsi psal nahoře - emise jsou lepší jen na papíře. V reálu mi jako úspornější auto vychází Kia - když se nesnažíš tak jezdíš s oběma za 8, když jo tak se dostaneš s Kiou o litr níž než s Fordem... ne že by na tom až tak záleželo.
Třetina vteřiny v pružnosti je fakt trapný rozdíl, zatímco víc jak 3 metry sou prostě 3 metry a třetina metru
To opakované: Horší dynamika = když většinově je dynamicky lepší Edge, a to horší v jednom parametru je fakt ubohá třetina vteřiny = což v reálu ani nejde poznat + navíc sám v textu zmiňuje lehký zklamání z většího a míň výkonného motoru = to se dá brát jako nezvratný důkaz 😄
Ostatně neni to poprvé: Stejně mu to ujelo ve srovnávačce Fiat Tipo vs Rapid kde na centimetry ve všech rozměrech větší Tipo dostalo taky o bod míň :yes: :yes: >😁
K těm interiérum nemohu souhlasit, třeba nové Mondeo co jsem zkoušel nedávno a už to není první série, tak je naprosto v pořádku, nikde nic nevrzalo a až na ten vámi dokola haněný rámeček (který třeba mají i noví Renaulti) jsem se na palubě cítil velmi komfortně a působil na mne bytelným dojmem, narozdíl od Superbu, kde to bylo jak v Oktávce za 400 tisíc, když opomenu dobré sedačky a volant (LaK). Zkoušel jsem i Mondeo Vignale (neřeším ted jeho cenu, ta je taky mimo) a označil bych to společně s Talismanem Initiale za vrchol mainstreamové nabídky, přičemž Ford má i adekvátní motor. Samozřejmě Passat Highline jsem také zkoušel a ten rozhodně špatný není, jen trochu fádní na můj vkus. Ještě bych mohl třeba dát za příklad té nynější éry Fordů výborně zpracovaného (byť ne moc hezkého) interiéru u dvojkové Kugy, kdy jsem také četl u prvních kusů nářky nad vrzáním a zpracováním, ale ta co máme nikde nevrže, nikde žádné velké mezery atd..... ( akorát se jí rozpadl motor >😒] , ale to sem nebudu už tahat >😁 ).
edit první věty: Koupil bych si tak drahý Ford, ale musel by to být nějaký pěkný Mustang, či jiné auto (GT 😁), které si svou cenu obhájí
(PS: koukal jsem, jak pokračuje tvá Kuga - tak to přijmy moji upřímnou soustrast)
Co mi vadí na LC150 oproti našemu dědouškovi LC100 jsou 5té dveře, které se otevírají do boku namísto nahoru(+ část dolu, ideální kus na posezení při přezouvání do lyžáků, případně odložení více věcí než je do kufru narovnám atd.) navíc kvůli pravostrannému řízení v JAP se otevírají doprava, takže když stojíte u chodníku musíte je obcházet a naopak od vozovky vás neoddělí. Jenže nový V8 který je pro naše cesty a města už moc velký, hlavně tedy široký a cena oproti LC150 je taky jinde.
[odkaz]
Líbily se mi ty starší kousky, konzervativnější... asi stárnu 😄
Třeba novej Prius = hlavně v detailech dotaženější Plug-in-hybrid Prime se mi líbí dokonce hodně :yes: 😄
Prime je o hodně hodně lepší, právě v těch detailech... zadní světla super, přední taky. Z profilu je to pořád taková podivnost se spoustou plechu kolem (malého) zadního kola a dlouhým převisem vpředu, ale budiž, Prime bych zkousnul.
U takovýhohle typu vozu nejde jen o design, tady má bejt priorita aerodynamickej odpor = možná to zadní kolo mohli rovnou zakrýt, jak se to u některých aut [odkaz] kdysi dělalo 😄
Proč má plugin horší aerodynamiku a spotřebu? Tohle jsem nějak nezaznamenal...
Vlastně 3 = od rána má Gilgit zase rojení a srší mi jednu SZ za druhou = zrovna se prsil jak čte v originále Kunderu a některý knihy i v několika jazycích = aby je pochopil :yes: >😁 >😁
Nebo tak nějak to napsal >😒]
Sorry ten závěr je pro Gilgita = potřebuje to jak prase.. 😉
Z těch dnešních... Auris, Yaris - ok. GT-86 - víc než ok. Ten zbytek moc nemusím.
Co se mi líbilo, namátkou😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kuga super což? Dnes když prý nebudou komplikace, tak už by k večeru mohla spát doma. Po skoro měsíci, samozřejmě náhradní auto nikdo nedal, žádná jiná kompenzace, včetně proplacení cesty ( je to smutné, ale už jsem zkoušel i tohle, protože jsem zkrátka velmi rozčarovaný z přístupu a navíc Ford Assistance to garantuje, ale to bysme se nesměli nechat odtáhnout od pojišťovny, ale čekat půl dne na Ford >😒] ), na reklamaci se prý vyjádří Ford až zpětně a jen možná... už jsem i pohrozil, že se obrátím na Evropskou centrálu, což je trochu znejistělo, ale myslím, že je to netrápí, nebudu jediný.... Takže vlastně ani omluva, že nás nechali měsíc bez auta a rodičum propadla dovolená... nic... Uvidim, jak se vyjádří a kdyžtak to asi budu jeste nějak řešit, opravdu jsem naštvaný.
Ještě doplním, že Dealerství/servis, kde stála volal nám, aby jsme urgovali na Ford ČR dodání motoru a včera znovu, aby nám vyřešili prodloužení záruky o ten měsíc, kdy auto stálo v servise.... prý se s nimi Importér nechce bavit! 😁 Co to sakra je? 😁 Jeste mam sto chutí jim doložit účty za telefon, protože si to musíme vyřídit sami...
Tak ať už máš auto brzy doma!
a nebo ti valí bulíky a využijí momentální tamní politické nestability pro případnou další příští výmluvu
(rejpnutí)
Ta součástka bude uvedena v servisce, případně označení "zákroku". Pak zajdi k přátelštějším dealerům a zjisti si, co to vlastně bylo
To neni jen o Fordu. Tuhle sem šel do Baumaxu reklamovat jednoznačnou výrobní vadu. Řekli mi že reklamace už nedělají = že výrobek mám nafotit a poslat na příslušnou adresu. Poslal sem a čekal = a za měsíc přišel mail: Z fotografie sme poznali vše potřebné a vaše reklamace se zamítá :yes: >😁
A to že fotka z jedný strany poslaná mailem je zdroj odbornýho posouzení = to mě fakt dostalo :yes: >😁
Já se na to můžu vykašlat = a už tam nechodit = což když začnem dělat všichni kde nás naserou.. možná tu i začne fungovat kapitalismu 😄
Snad se pletu ale mám dojem že ten "nový" přístup Fordu a Baumaxu atd. je fakt novej trend 😐
Nejlepší na tom je, že ani servis, ani importér neví a dle slov importéra ani neví, jestli zjistí, zdali bylo na této součástce v průběhu produkce provedena úprava, aby se problém nestal znovu!
A jsou tací co před plastem na palubce upřednostní třeba ten podvozek = fakt existují! 😄
Povrzávání interiéru je problém, myslím si, že u Fordu je to u prvních vyrobených aut vlastnost.
Co je to ta vlka?
ano, jsou to osobní dojmy, takže co vám připadá v pořádku, nemusí připadat v pořádku i někomu jinému. Že jsou plasty lakované, za to ruku do ohně nedám. Jinak upatlaný klavírní lak krititujeme i u koncernových aut.
Ford Edge současné generace se vyrábí už více než rok, první kusy už jsou tedy dávno pryč.
Predikce je další výrazný nárůst prodejů SUV = drtivě vyhrály kombíky :yes: >😁 >😒]
Já beru kombíka místo Qashqaie, ale prostornost Sorenta přece jen u kombíku nedostanu...
Stejnou fintu použil Mička nedávno při srovnání Tipo vs Rapid. Ve všech rozměrech menší auto bodově ohodnotil jako prostornější :yes: 😄
V obou diskuzích to chvíli popíral a pak se vypařil 😉