Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Electric a její současné trolejbusy

Škoda Electric za uplynulých osmdesát let vyrobila více než čtrnáct tisíc trolejbusů a v současností nabízí několik modelových řad dvou a třínápravových vozidel.
Zpět na článek
Avatar - pumpkin
1. 8. 2016 08:22
Najlepšie s karosériou od Solarisu
Asi najlepším produktom je v súčasnosti škodovácky trolejbus s karosériou od Solarisu. Oproti obstarožnému Citelisu aj SORom radu NB je to iná liga. SOR sa síce snaží, ale Solaris je už o dosť ďalej.

Čo sa týka Škody Castellon, nie je to zas nejaká extra dizajnová novinka, len použili predné čelo zo Solarisu MetroStyle. Je to upravená kasňa modelu Urbino a už zopár rokov jazdia napríklad v Salzburgu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bubáq
1. 8. 2016 11:30
Re: Najlepšie s karosériou od Solarisu
Snad ani nejde jen o vzhled karosérii, ale především o jejich funkčnost, trvanlivost a spolehlivost. Dokonce i obstarožní karosérie může mít lepší funkčnost, než karosérie vzniklá pro uspokojení požadavku na co nejnižší prodejní cenu.
Ale souhlasím s tím, že design je u autobusů a trolejbusů důležitá věc: potkávat každý den ve městech dopravní prostředky, které by byly šeredné, by jistě na náladě obyvatel nepřidalo. Proto souhlasím s názorem, že SOR by se měl co nejdříve zlepšit v designu svých autobusů. Jsou to všechno dost obludky.....
Avatar - pumpkin
1. 8. 2016 11:58
Re: Najlepšie s karosériou od Solarisu
To je práve ten problém, že Citelisy, aspoň v mojom meste, nie sú veľmi trvanlivé. Základ vychádza z Renaultu R312, ktorý nebol zrejme určený pre naše rozbité cesty. SORy sa zlepšujú, aj keď prvá séria NB z pred ôsmych rokov je už pomaly súca do šrotu. To už hádam lepšie držia pokope Tedomy, ktoré medzičasom skončili výrobu.
Avatar - GPunto
1. 8. 2016 15:27
Re: Najlepšie s karosériou od Solarisu
Červená varianta Solarisu MetroStyle v Salzburgu vypadá o mnoho lépe než Castellon na obrázku v článku. Ta zelená bradavice na střeše vzheldu zrovna moc nepřidá :-)
Avatar - Bubáq
1. 8. 2016 11:27
Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
...výrobce trolejbusů, úspěšný na celém kontinentu.
Proto mě napadlo, že hned po parlamentních prázdninách navštívím svého poslance a senátora a budu po nich žádat, aby inicializovali jednání o státní podpoře znovuzavedení trolejbusů v HMD v ČR. Je nejvyšší čas, aby autobusy byly v nejméně 5 největších městech nahrazeny trolejbusy a to v co největší možné míře. Autobusy by měly být zachovány pro zajištění delší dopravy (regionální propojení velkých měst s okolím) a pro trasy, kde nelze trolejbus uplatnit.
Za chvíli tu máme důležité volby a je nejvyšší čas, aby kandidáti zahrnuli do svých programů také trolejbusovou dopravu. Na rozdíl od jiných kravin by toto téma mohlo nejen zlepšit ovzduší ve velkých městech a jejich okolí, ale zároveň může podpořit domácí (nebo částečně polský) průmysl s vysokou přidanou hodnotou.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ghostyx
1. 8. 2016 12:16
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
S tím se nedá jinak než souhlasit... :yes: Taktéž si myslím, že trolejbus je daleko lepší a efektivnější řešení MHD než autobus, ale i např. lepší řešení než tramvaje, které svými kolejemi hejen "hyzdí" cesty, ale jsou i neporovnatelně hlučnější, hlavně na výhybkách apod. O tom, že tratě vyžadují daleko nákladnější údržbu a opravy než cesty ani nemluvě... ;-)
Avatar - Pradeda77
1. 8. 2016 12:45
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Je treba jeste dodat, ze trolejbus je flexibilni prostredek MHD, ktery harmonizuje s dalsimi ucastniky silnicniho provozu cehoz tramvaj diky zavislosti na kolejich neni schopna. Dalsi vec kterou nelze oponenout je fakt, ze kolejnice casto zaberou potrebny prostor pro ostatni dopravu a prostor mezi soupravami nelze vyuzit.
Avatar - pumpkin
1. 8. 2016 13:04
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Zase tá istá téma. Aby trolejbus nestál v zápche s individuálnou automobilovou dopravou, potrebuje bus pruh. Kapacitne sa električke nevyrovná (možno len nejaký trojčlánkový VanHool) a zatrolejovanie potrebujú oba dopravné prostriedky.

Ak hromadná doprava funguje efektívne, netreba jej dráhu vnímať ako zabratý priestor. Okrem toho koľajnice môžu byť predsa aj s pojazdným zvrškom, napríklad pre busy a trolejbusy alebo aj taxíky.
Avatar - praděda7
1. 8. 2016 14:52
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Bus pruhy už existují. Dopravní zácpy způsobují právě tramvaje, které zastavují uprostřed vozovky každých 200-300 metrů a vystupující/nastupující zablokují dopravu v obou směrech.
1. 8. 2016 18:08
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
To jsem viděl jenom v Brně a byl jsem řádně v šoku. Před tím jsem o tom slyšel jen v autoškole, ale nevěřil jsem, že někdo nechá vystupovat lidi přímo do vozovky. U nás v PLzni nic takového není.
Jinak super článek. A možná námět na jiný - u nás jezdí i elektrobusy od Škody. Jsou super pohodlné a klimatizované. Dobíjí se na točně za pár minut. Škoda, že jich není víc. Ani nevím, v kterých dlaších městech také jezdí.
1. 8. 2016 22:56
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
A zase opět ty stejné kraviny o tramvajích. :no:
Avatar - praděda7
1. 8. 2016 23:25
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Tramvaje jsou přežitek z 19 a 20 století a spousta omezených lidí jim stále fandí... ;-\
Avatar - Bubáq
3. 8. 2016 09:10
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Souhlasím. Tramvaje jsou naprosto ok, jejich kapacitu jen tak něco nenahradí. Navíc nahoře zmíněné námitky v řadě evropských měst už dávno vyřešila nová technická řešení a nové tramvaje. Praha, Plzeň atd jsou poněkud extrémem: rozsah tramvajové dopravy v Praze je tak velký, že její modernizace je hodně finančně náročná. Bohatší města (např. Amsterdam, Kodaň a hlavně Vídeň) však dokazují, že tramvaje jedou a jsou pilířem povrchové dopravy v centrech. Pilířem čistým, tichým, pohodlným, nepřekážejícím. Snad jen trochu pomalejším, ale to by nemělo nikomu vadit....
Avatar - praděda7
3. 8. 2016 15:01
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Ale houno. Tramvaje jsou neohrabané, přibité na kolejích, hlučné, nebezpečné a překážejí ostatní dopravě. Proto se MHD kde to jde stěhuje pod zem.
1. 8. 2016 13:25
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Osobně se domnívám, že v době nastupujících aut a autobusů na baterky začíná být trolejbus poněkud slepá cesta.
1. 8. 2016 18:09
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
to si nemyslím, elektrobus je podle mě mnohem méně efektivní než trolejbus. Uskladnit el. energii jako chemickou do baterií a získat ji zpět je nákladné a náročně právě na tu energii. Dráty jsou geniálně jednoduché a mnohem levnější.
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
Aby si sa nemýlil, výstavba trolejí nie je nijak lacná záležitosť, často si vyžaduje značné zásahy do už existujúcej infraštruktúry, a taktiež vyžaduje pomerne náročnú údržbu.
Avatar - Bubáq
3. 8. 2016 09:05
Re: Je dobře, že v ČR sídlí a funguje
To je pravda; právě proto, a protože je trolejbus/elektrobus čistý dopravní prostředek, vyžaduje takové řešení metropolitní či dokonce státní podporu. Ta se ale určitě vyplatí více, než přidávání řepkového oleje do nafty, které neřeší vůbec nic,,,,