Ano ano. Zitra je to 100 co vznikla nejstarsi automobilka v Rusku. Legenda a vykladni skrin vychodniho bloku. Zejmena divize osobnich vozu byla tim nejlepsim co umel vychodni blok vyrobit. Diky rucni vyrobe a spickovemu tymu vybranych odborniku navic v dobre kvalite a uzpůsobené drsnemu prostredi. Nakladaky vsak uz koncem 70 let zacaly zaostavat treba za nasimi vinou toho ze finance sly hlavne do Kamazu.
Veru, zil bol prakticke stelesnenie komunizmu - zaostaly, nekvalitny a nekonkurencieschopny ktory takmer nikto okrem pohlavarov nechcel. Ze ho rusaci stale neposlali dpc tiez o niecom vypoveda.
To auto bylo určené jen pro vrcholné představitele sssr a spřátelených zemí. Nikdy ani po roce 1991 to nebylo na prodej veřejnosti, taky v podstatě nenexistoval žádný ceník pro normální lidi.
Zaostalý?
No tak proti soudobým amerikám měl hlavně asi tak 10x vyšší kvalitu, jednak byl konstruován s přihlídnutím na špatné cesty v rusku, druhak to byla ruční výroba.
Limuzíny ZIL byly typickým reprezentantem zločinného ruského bolševického režimu. Proto žádnému slušnému člověku tyto parodie na americké koráby silnic nemohou být sympatické a nikomu (možná kromě Putinovské věrchušky) ani nechybí. Stejně ti současní ruští pohlaváři nejraději jezdí v Mercedesech apod. >:-[]
Víš kolik diktátorů v Africe a jižní americe jezdilo rollsy, mercedesy?
Takže každej kdo fandí Mercedesu je agent diktátorů a nacista (za 2sv. v tom jezili hitlerčíci).
Honem běž napsat místnímu uberwagen klubu že jeden z jejich koncernů je zločinný a že sou to hitlerčícic a agenti diktátorů co střílej lidi >:D >:D >:D Soudruzi Dinar, WL atd budou mít radost >:D >:D
Jako vždy je tvoje odpověď neuvěřitelně demagogická. Pokud máš alespoň trochu cti v těle, tam musíš uznat, že je sakra rozdíl mezi Mercedesem nebo VW, kterého si po milionech kusů kupují běžní lidé po celém světě, a limuzínami ZIL s rádobyamerickým designem, kterými jezdila jen bolševická věrchuška maximálně v řádech stovek kusů! :-)
1) má to design v americkém stylu - proč by se mi to jako nemělo líbit
2) vyrobeno bylo jen několik stovek kusů - tím je to vzácnější, hodnotnější a zajímavější
Pust si film Last Russian Limousine - k mání na Youtube. Třeba něco pochopíš.
Plácáš se furt v tom, že v tom jezdili bolševici, ale že v Mercedesu jezdili fašistit a diktátoři ti neva.
Tak v čem je rozdíl?
že Mercedes si ještě mohl koupit normální smrtelník a ZIL ne?
To je mi putna...
Mercedes plácal Erdogan s Osmanem na lince spolu s roboty, zatímco ZIL plácal Vasil s Alexejem ručně. A vyrobili 2 za měsíc a Mercedesů udělali 2 000 za den vid.
V tom je zásadní rozdíl pro mě.
Jinak když se opět neudržel a zatáhl se zas politiku, tak Rusko je první na světě ve vývozu pšenice. Nikita by měl radost, konečně předstihli amíky >:D >:D
Takže nejen že díky Rusku maj lidi co lejt do nádrží, čím topit, na čem vařit, ale taky díky němu mají co jíst >:D >:D
To suhlasim, zil bol na vychode top, ale nie vdaka umu svojich konstrukterov, ale tomu ze Rusi nedovolili inde vyrabat cokolvek aspon vzdialene luxusne - ved aj t603 a t613 presli do vyroby len s odretymi usami a to boli o 1-2 triedy nizsie.
O tom som ale nepisal, reagoval som na tvoje keci o tom ako vytahujem politiku a pritom si ju prvy vytiahol ty.
A tie dalsie tvoje prispevky o krachu a pod. - vysledok bol aky bol, prejavila sa neschopnost a zaostalost celej produkcie zilu (a celeho vychodneho bloku), bajku o tom aka balsaja masina bola pripravena na tom nic nezmeni.
ZIL vlastnil stát. Budto ho měl prodat nebo tam nalít peníze. Ale asi měl někdo jiné zájmy. Do NAMI ty peníze nalily, proč to nešlo do ZILu? Zkus se nad tím zamyslet.
Akoze nebol na predaj? Po pade sssr sa tie auta normalne predavali, a to uz nehovoriac o tom ze ked si mal v tom case dost dolarov mohol si si kupit v Rusku skutocne vsetko, nielen nejaky trapny zil. Lenze az na par nostalgikov nikto nemal zaujem (celkom pochopitelne ked si to auto porovnal so sudobou napr. esklasou), preto cely zil defacto skrachoval.
ZIL zkrachoval vinou státu, který ho nedokázal v privatizaci prodat a dále tím, že lidi co tam dosadil nedělali nic, co bylo rozkradli a pak do toho stát nechtěl cpát peníze. Takže místo toho radši lukrativní pozemky v Moskvě dal na stavbu komerčních budov a zas někdo získal tučný obálky do kapes.
Byla komplet hotová nová řada Kentavr, kterých se pár desítek kusů vyrobilo, byl ve vývoji nástupce malého Byčoku s názvem Tapir, byly návrhy i na nové limuzíny.
Ale to b yna to stát musel dát prachy nebo to někomu prodat. Neudělali ani jedno, hlavně že meli furt o tom, že chtěj nové limuzíny a nakonec napsali prachy NAMI aby jim to vyvinul místo záchrany ZILu. prostě korupce.
na prodej nebyly nové vozy, všichni zákazníci po roce 1991 byly z bývalého SSSR. Něco koupil stát za Jelcinovy vlády (to byl poslední kdo ZILem jezdil), jeden kus koupil prezident Kazachstánu a dalších pár kusů braly ministerstva atd.
Soukromníci kupovali vyřazené auta do sbírek, to ano, ale to enbyly nové vozy.
jediný nový vůz co si někdo koupil soukromě byl kabriolet z roku 2010, které byly vyrobeny 3 akterý si koupil do sourkomé sbírky Janukovyč.
ostatní 2 ks snad má pořád ta firma, která v ZILu dělá ty renovace limuzín a speciálů a která pořád existuje. zatím.
Nákladáky se dělají v omezeném počtu ve Smolensku co mam info.