Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Rozvodové řetězy II: Máme se jich pořád bát?

138 komentářů

rtomas
Nebolo by mozne dat na zaciatok clanku hypertextovy odkaz na prvy diel? Pre tych co ho necitali a chceli by zacat od zaciatku.
Karlll
A s timto srotem chce Skoda udelat diru v USA? V Evrope se Skode dari jen proto, ze jsou tu lide z VW vysr.ni. V USA toto ale neplati, takze jak se tam asi Skode povede? To jako, ze se Amik podela s 10x prezvejkany palubky nebo z prelepenyho znaku vw-skoda nebo z tohohle vysypanyho motoru nebo skakajiciho podvozku?
Spise se divim, ze se lide nepouci a znacce, ktera neni schopna vyrobit neosizeny motor se nevyhnou i v Evrope.
Ono to s tim vstupem do USA nebude asi tak horky. Spise asi pujde o to si udelat reklamu, aby se o Skode mluvilo, jako o znacce ktera chce dobyt svet. V hospode se pokeca, jaka ta Skoda je super znacka, ze se z ni urcite Amik po.... a je splneno >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Tak nějak. Japoncům ani amíkům řetězy nepraskaly.

To je specialita Evropy. VW, VM Motori atd.
jossalito
To je zase fáma a hloupost, kterou zde ty tak pravidelně protlačuješ.
Nejde o "praskání řetězů", ale o jejich přeskočení. Docela rozdíl.
CrankyDude
"Nejde o "praskání řetězů", ale o jejich přeskočení. Docela rozdíl."
;-\
Zakaznikove penezence to je nepodstatne, nehlede o duvere v onu znacku, ne?
jossalito
Proč motáš dvě věci dohromady? Řetezy nepraskají, ale přeskakují (tedy v drtivé většině případů). Na to jsem poukázal a zcela pravdivě. Že to někdo není ochoten pochopit, je jeho vlastní hloupost a boj.
Dále se taky jedná o problém, který je 5 let vyřešený. Což mnozí opět, asi z toho důvodu, že je zde drtivá většina bazarových kovbojů, nejsou ochotni pochopit.
Normální zákazníky to nezajímá, protože ty auta už dávno nemají, třeba ti firmení je již stihli skoro 2x vyměnit za nové. Takže divení se nad prodeji VW group, je ukázkou vlastní pozice při výběru vozu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě si zapoměl olejvou kauzu VW s TSI, kdy ty motory braly asi 3 litry oleje během intervalu. A v USA a v anglii to museli hoši z Koncernu spolek předražených podvodníků měnit v záruce >😁 >😁
jossalito
Na těchto případech je jasně vidět tvoji osobní hloupost. Tady se mluví/píše o problému, ale ty do toho zatáhneš úplně všechny motory a všechny se potkají (s "roztrženým řetezem") a všechny berou "3 litry oleje".
A řeknu ti tajemství, není tomu tak. Ty případy samozřejmě jsou, ale rozhodně to neplatí úplně o každém motoru.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud je dobrý každý 5tý motor, stojí ta konstrukce obecně za kulové.

Smůla.

Prostě TSI sou poruchové a špatně udělané, navíc měly nevhodný interval výměny oleje. Že ty rok, dva staré se zatím nesypou - uvidíme za další 3 roky, pak si povíme jestli to konečně vychytali.

Tvoje obrana koncernu je hezká, ale bohužel.... píšu fakta. Najdi si diskuze na škoda, vw, audi, seat klubech a zajdi si do servisu za mechaniky. Třeba prozřeš.
jossalito
Ty, že píšeš fakta? >😁
Třeba tu o "roztrženém řetězu"? >😁

Nebuď směšný, tak blbej snad nemůžeš být.
webpaja
Vysvětli mi, proč mi firemní Leony 1,4TSI vydržely leta provozu a bez dolévání oleje? Schválně zdůrazňuji firemní, nedělám si iluze, jak je o ně pečováno 😉
Avatar - wikinko
wikinko
Bari je vidiet, ze si zakomplexovany z toho, ze sa zmozes iba na bazarovu plecku. Vsetky ine auta ako tvoje su samozrejme na nic.
Avatar - Anonym
Anonym
Všechny ne, jenom ty německé >😁 >😁 >😁
A ještě Mazda co rezne už po 4 letech >😁
@ Barrichello a jeho story o Mazde...

Chudak tvoje auta...

Ak ti Mazda hrdzavie po 4 rokoch, tak sa k nej spravas ako absolutny, sorry za vyraz, prasak.

S Mazdami mam skusenosti od modeloveho rocnika 1996 az po 2016, a s hrdzou nemala problem ani jedna - 323F, 323, 626, niekolko 6-tiek, niekolko 3, jedna 2. A to su medzi nimi kusy s 250-500 tisic km.

Ani jedna nebola garazovana.
Avatar - Anonym
Anonym
Pár sem jich viděl u Auto Palace co prodávaj ojetý a pár na ulici. Podle VINka je snadný si zjistit, kdy to bylo vyrobený.

Blbý co.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Aha, tak preto poistovne odmietaju poistit TSI ...
A hromadna zaloba je malo ?
jossalito
A to je ukázka čeho? Pouze rizikovosti takové investice, která nesplňuje interní koeficient pojišťovny. Prostě by na tom nevydělali. A ač se ti to může zdát, pojišťovna není charita, ale tvrdý velice výnosný byznys.

Stejně jako pojišťovny nepojistí dům, který prodělal povodně, nicméně to neznamená, že ještě někdy bude vůbec vytopený.
CrankyDude
Neni nic horsiho nez nas*any zakaznik v pravnim state.
[odkaz]
:-!
jossalito
Na to je zcela prostá odpověď.

Podívej se na prodeje VW. To se pak nemáme o čem bavit. Prostě to reálné zákazníky nezajímá.
Stejně tak je nazajímá nějaká "deiselgate". A to je právě ten rozdíl mezi touto zdejší virtuální realitou, kde je každej "upřímnej, čestnej, poctivej" a mezi reálným životem, kdy na ty "přídavný jména" není nějak čas...
Avatar - Anonym
Anonym
VW žije v Evropě z fleetu. Jako prodej nefiremním zákazníkům to už moc slavný není. A firmám je to skutečně šumák
jossalito
Tu je pořád nějaká mantra fleetu. Většinou ten, který se o tom snaží "zasvěceně" vykládat, o tom ví pověstný velký kulový.

Každý pořádný fleet manager přesně ví, co ho kolik stojí a má se chovat tak, aby firma dokázala na fleetu ušetřit resp. neprodělat. Takže ne, že by jim to bylo jedno, mají to velice dobře spočítané. A pokud jim to vychází stále dobře (nejlépe), tak nemají potřebu něco měnit.
Avatar - Anonym
Anonym
Fleet to po 2 letech prodá a vysype se to tomu joudovi co si to od nich koupil a ten to pak řeší v diskuzi na forech a klubech značek, vid. >😁
jossalito
Nevím jak ty (tedy ty asi těžko), ale auta vydrží ve fleetu minimálně 3 roky, spíše 4 a pak jdou pryč.
Takže žádné 2 roky. Zase o tom víš prd.
Avatar - CommonUser
CommonUser
"esplňuje interní koeficient pojišťovny." ? Takze ked si chcem poistit auto, tak si musim kupit nieco ine, ze ...
To je padny argument >😒]
jossalito
Předpokládám, že to nevíš, ale když si chceš pojistit třeba poměrně drahé sportovní auto, tak u většiny pojišťoven vůbec neuspěješ, a kde uspěješ, tam to přijde na pořádný balík. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
TSI maju len sportove auta ??? To su zasa ftakoviny. Vythaujes extremne pripady, aby si zakryl podf.ck ?
jossalito
Ty se trapně snažíš argumentovat případy, u kterých vůbec nechápeš podstatu. To mi přijde docela vtipné.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak vysvetli podstatu ! TSI je nepoistitelne pretoze ...
peterle
Ty máš na aute poistený motor?
webpaja
Proto si ojetiny VW tak drží hodnotu? Chtělo by to nějaký argument 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Blbost kupců je nekončená = a to nemyslim jako vtip nebo ironii >😒]

Platno nejen v autobyznysu ale ve všech oborech >😁
Avatar - wikinko
wikinko
Plecka z bazaru s 200 tisíc km po obchodakovi sa vysype? To fakt? To snad ani nie je pravda co tu pises, jouda.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To spíš něco řiká o zákaznících >😒]
Avatar - wikinko
wikinko
poistovne odmietaju poistit TSI 😄 povedz mi kde si taky blud cital a ktora poistovna konkretne ti nepoisti 'TSI'
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
CrankyDude
"Proč motáš dvě věci dohromady?"
Poukazuji na to, ze skody napachane spatnym designem VW nikdy nevzalo za sve jako duvod pro recall a zarucne neopravilo vsem postizenym.
Ja VW auto kdysi mel, uz nemam a mit nebudu. :-!
"Normální zákazníky to nezajímá, protože ty auta už dávno nemají"
A to je jako kdo ten normalni zakaznik? :-!
jossalito
Protože svolávací akce se dělají jen z důvodů, které by mohly vést k ohrožení života nebo životního prostředí. Tím, že nenastartuješ motor, opravdu ničemu neuškodíš (tedy pokud tě z toho netrefí šlak).

Normální zákazník je pro automobilku ten, který u ní kupuje pravidelně auta. Stejně tak je normální zákazník autobazaru, ten který v tom bazaru kupuje ojetý auta.
Zvolavacie akcie sa robia, aspon u slusnych automobiliek, vzdy, ked je ohrozena normalna prevadzka vozidla ci komfort majitela. Niekedy staci malo.

Mazda 3 mala napr. zvolavacku kvoli hadicke, ktora sa mohla odriet pri dlhodobej jazde vysokou rychlostou po nespevnenych cestach. Nebol znamy jediny pripad, ze by doslo roztrhnutiu hadicky, nebodaj ze by doslo k ohrozeniu zivota. Skratka na to prisli, zvolali auta a hadicku skratili.

Pri MPS 6 bola zvolavacka, ktora sa tykala tusim 6 aut celosvetovo - pretoze na 6 turbo jednotkach bola z vyroby chyba.

Rozdiel je v tom, ze Mazda je firma, ktora vyraba auta. VW je firma, ktora vyraba predajne jednotky.
peterle
VW robil na Golfe VI úpravu výduchu vetrania k nohám, menej závažná vec ako predretá hadička.

Uvedomte si, že koncernové autá sa v Európe predávajú najviac a preto sa aj nedostatky najviac ventilujú.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Este nieco vypot, nech sa zasmejeme. Retiazky - zvolavacka nebola. Pretoze by to bolo sakra drahe a stale nie konecne riesenie. O kruzkoch ani nepisat.
Keby vsetko islo sudnou cestou aj v EU, tak VAG skoncil.
kyklop
Posledné roomstre mali 1 generáciu TSI až do konca svojho života a slovo "vyriešené" je hodne nadsadené. Máme týchto vozidiel v autoparku dosť a bez ohľadu na rok výroby sa reťaze a napínaky pravidelne menia. Aj posledné kusy chraštia popár tisíc km a sú menené na záruku. Mimochodm môj kus má 4. reťaz (1 x nová, 2x záruka, 1😜o záruke napínak a reťaz) - na 130k km celkom slušné množstvo. Iné závady nebudem vypisovať, bolo by to x tý krát dookola. Závady sú identické naprieč všetkými vozidlami bez ohľadu na rok výroby......
Makovnik
Preco tych kraksni dakto nakupi tak vela? vyhodna cenova ponuka a prace v servise?
Avatar - _Karel_
_Karel_
5 let to vyřešený určitě není.
ryccardo
Je prakticky jedno jestli retez praskne nebo preskoci. Dulezitej je dusledek. Skodovka ten problem sice resila ale pro kupujiciho ojetyho TSI. Je to celkem velka nejistota jestli auto bude nebo nebude fungovat. Mysleno jestli uz ma modifikovanou rozvodlvou sadu. Jasny je mozny rozvody u nove koupenyho auta vymenit ale napr u 1.8 TSI ktery by se me osobne libilo to pry prakticky nejde. Aspon ze novy auta od 2012 nahoru jsou uz v pohode.
Avatar - Anonym
Anonym
To je to samý pokud je výsledkem tzv. "potkan" >😁 >😁
jossalito
To samý jen ve výsledku, že se auto zastaví.

U tebe opět ukázka, že vůbec nevíš, jak vypadá přeskočený a roztržený řetěz, včetně následků. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, když to púřeskočí o 1-2 zuby tak se nic nestane vid. Ventily nic.....atd

A přeskočení od 3 a víc zubů je konečná u většiny motorů
jossalito
Kdybys o těch motorech něco věděl, tak se tak debilně nezeptáš.
Je tam čidlo pootočení klikového hřídele, které při nestandardním signálu vypne motor. Takže se ani nemusí nic stát, pokud to skočí třeba o zub.
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát že u většiny těch co to přeskočilo sou ohnutý ventily, někde se to potkalo i písty, když jim chytráci v servisu nakukali že písty OK, že stačí "udělat vršek" a nezkontrolovali to pořádně, většinou kroužky KO, začlo to žrát olej a dělalo se znovu.

A jak to přeskočí o víc zubů, tak není vjimka že je KO vačka nebo i hlava.....
jossalito
To je ovšem problém servismana, že to neprověří.

Já jsem 1.2(1.4) TSI sháněl do stavby. Podle toho, jak o nich lidi mluví na diskuzích, se jich zákonitě musej válet hromady v popelnicích u každého autorizáku. A víš ty co? Nesehnal jsem ani jeden. Takže pro mě jsou to jen kecy, že někdo vyměňoval celý motor.
Avatar - Anonym
Anonym
Aurotizák pokud je motor KO v záruce to vrací přece do mateřskýho závodu na posouzení.
A kolik lidí si dá opravit potkanej motor po záruce v autorizáku a ještě jim ho tam pak nechá. Srandisto >😁
jossalito
Jaký motor v záruce? Problém je starý 5 let. To už žádná záruka u koncernu neplatí. A na starý motory už vůbec ne.

Ten motor si klidně může vzít domů a klidně ho potom prodat třeba na aukru nebo jiném inzertním serveru.
Ale nejsou, opakuji, nikde nejsou (a nikde nebyly).
Nicco
U posouzeni to nekonci, nasledne se motor renovuje a v programu "profesionalne renovovanych" soucastek se bud prodava zakaznikum za nejake mensi penize nebo v kulanci.
jossalito
Samozřejmě, já jen poukazuji na to, že dle diskuzí, těch motorů musí být všude mraky a plné šroťáky.
A znovu opakuji, není tomu tak. Drtivá většina se poměrně jednoduše opraví a jede se dál.
holden_holden
chapes ho? ten vosel prolejza popelnice u autorizaku a hleda motory >😁 >😁 >😁
jossalito
Na to nepotřebuji lozit do popelnice, ale normálně se zeptat (zavolat). 😉

PS: a kdyby tam opravdu byl, tak by mi nedělalo problém, si pro něho zajít. Ale bohužel, nejsou tam. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
co by tam ty motory dělaly u toho autorizáku ?

Ty v záruce koncern sešrotoval nebo opravil, ty po záruce tam skoro nikdo nevezl když to každej opravuje za třetinový ceny u Lojzy v garáži a z díly z vrakáče nebo aftermarket díly.
jossalito
Hele, ty a tobě podobní jste tady od začátku toho problému hlásali, jak se to sype a kolik lidí vyměnilo celý motor a jak za to všeci platili nehorázný sumy.
Takže jsem pojal naději, že si ten potkaný motor zkusím sehnat do stavby za nějaký bakšiš někde v servisu. Vždyď na diskuzí všichni tvrdili, kolik jich bude.

No a realita je taková, že co je v záruce, se nikde neobjeví (to stáhne a zaplatí škodovka) a co je po záruce, tak se to poměrně jednoduše opraví a jezdí to dál. Sehnat ten motor, ať už více či méně poškozený, se prakticky vůbec nedá (nedalo).
Prostě to jsou ty vaše "urban legends".
Avatar - Anonym
Anonym
Přece lidi ty motory nezahodí, žiješ v Česku. Tady na to lidi nemaj. Tady se to splácá a opraví, co ndje, koupí se motor z vrkaoviště, vymění a jede to dál
jossalito
A podle toho, co zde ty a tobě podobní tvrdí, by těch motorů na vrakovištích mělo být mraky. A oni tam nejsou. Jak to vysvetlilš?
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsou protože je všichni vykoupili na ty opravy a ty co opravit nešly sou dávno v peci >😁
Na O1 SDI taky nešla sehnat na vrakáči převodovka.....když jo, blyo levnější jí nechat repasovat.....čím pak to asi bylo...
holden_holden
prepis telefonatu

dobry den skoda servis
dobry den tady jelito
co pro vas muzeme udelat
potrebuju motor
jake mate vozidlo
zadne
musite mi sdelit WIN
nemam
tak to vam motor nemuzeme dohledat
ale ja chce ten co se vam vali v popelnici.
pane jak ze se to jmenujete?
jossalito
WIN? To jako verzi Windowsů? Nebo nějaká výhra? >😁
Ty jsi fakt debilní chlapeček.
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak kámoš jel ted pro oktávka do chorvatsku. Pán tam na dovče tuknul do jinýho auta, vše ok, airbagy envylítly, chladiče ok, nic neteklo, jen plasty a světlo. Pán že to dojede. Ujel 20 a ruply držáky motoru a Koooooneeec.

Fakt kvalita >😁 při bouračce kde se nepoškodí chladič rupnou držáky >😁 >😁
jossalito
No, tak když si pán "odborně" posoudil stav vozu po nehodě, čistě jeho věc. Že to udělal blbě, to je opět jeho chyba. Jen ty máš teď jasno. Neboli variace na téma - po bitvě každej generálem. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tak u spousty jiných aut by to neprasklo...
jossalito
Ty zas víš, co prasklo a neprasklo. Třeba řetěz, co? >😁 :yes:
Avatar - CommonUser
CommonUser
No vidime, ze tebe nieco prasklo ... 😲
jossalito
Tobě nervičky, co?
Ale je milé, jak se staráš o sousedy, znamé a známé znamých. >😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Mne nie, ja som sa toho oooo ... obskurneho auta uz zbavil.
Preco sa staram o susedov a znamych ? To co zasa potis ? Ona ta naasraatost sa prejavi pri beznom styku. Takze tvoje arg su mimo, ako cely prejav.
jossalito
Hlavně zde platí obecné pravidlo, že ten, kdo je spokojený, to řekne jednomu člověku, ale ten nespokojený to řekne deseti lidem. 😉

Pokud bys chtěl začít s opravdovými argumenty, stačí, když sem napíšeš procentuální poruchovost těch motorů. Já ji znám. 😉
Avatar - wikinko
wikinko
Ano, napríklad u tvojej bazarovej plečky by to neprasklo urcite.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele, komik přišel >😁
webpaja
Nejsou i horší závady? 😉

[odkaz]

[odkaz]

A třeba z diskuze z tebou velebených Northstarů😒br /> "Northstar! Tons for sale with "blown head gaskets" What really happens is the threads that anchor the headbolts corrode. The head lifts away from the block. Cost to repair properly is more than the car is worth. Usually happens anywhere from 80K on. As I understand they made improvements in the threads in '00 and another "fix" in '04' My old '99 DeVille was the nicest car I ever owned, but I would never own one again unless the owner can show the engine was properly repaired IE: threads drilled out and bolts replaced with studs. Mine let go at 110K. A friend has an older ('95) DeVille with 4.9. It is much more reliable but the car is not as refined. He is having problems with oil pressure, but that could be electronic. Fuel economy is nowhere near the Northstar."
Avatar - CommonUser
CommonUser
Josa nam teraz vypluje nejake psedo cislo ... daj ho.
Poruchovost u mojho okolia 100%, zatial.
jossalito
Jo, 100%. To ukazuje, že jsi 100% mimo. :-!

PS: Ty motory, ač se ti to bude zdát jako neskutečné, mají poruchovost na úrovni jednociferného čísla.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nauc sa citat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Northstar není bezcyhbný, je to na svou dobu velmi moderní motor a vyžaduje pravidelnou a dobrou údržbu, pokud jí nemá, objevují se tyto problémy.
Nikde sem nepsal že Nortshart je nějaká špička spolehlivosti, ačkoliv v ČR jich nejvíce odešlo díky instalaci LPG. S tím Nortshstar moc nekamarádí. nicméně ten motor už se nějaký pátek nevyrábí.....

Náhradou sou smallblocky 6,2 V8 a ty sou nezničitelné.
Nicco
Myslim, ze v prvnim dilu byl priklad Nissat Micra, ktery mel problemy s retezem, myslim ze jeste v dobach pred TSI, takze mozna prvni z modernych motoru, proslavenych retezy. Pionir.
Karlll
Nevíte někdo něco o tom, že vw přestal v Korei kvůli emisnímu skandálu úplně prodávat auta???
Avatar - Anonym
Anonym
Jo úřady jim to zakázaly. A musí zaplatit 400 mega. Další chytrej stát po USA.
Se podvodníčci prohnou [odkaz]
jossalito
Chytrej stát jo? >😁
Hyundai dostal pokutu v USA, v Evropě taky, takže to vypadá čistě na vyřizování účtů na politickou objednávku ve stylu "když vy nám, tak my vám taky".
Avatar - Anonym
Anonym
Dyt je. Celý je to hra "Každej chvilku tahá pilku"

Ta doba kdy jí tahal VW je pryč no, se to musí prostřídat >😁
Vojt
Čus, mám O2 1.4TSi, takže myslím, že mám k tomu vcelku co říct. Auto staré 7 let, 140 najeto, ve 120 měněny rozvody. Na jednu stranu poněkud opruz, na druhou stranu akorát pár desítek tisíc km před výměnou chvilka rachtání při startu, pak rozsvícené "kuře", účet za 12 v autorizáku a teď to zas jezdí pohoda. Nevím, asi ostatní kubatury naprd, ale u 1.4 žádné drama.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já nevím no, já bych chvíli rachtání a pak rozsvícený kuře za drama celkem považoval, pokud je to systémová chyba. Pokud to bereš jako normální, tak OK.
bez_prislusnosti
Ja mám BMW 120i, 8r, 200.ooo a nic jsem neměnil, Taky žádný drama :-! A myslím si, že o tom to je.. rozumný člověk, který je v obraze si riziko poruchy TSI zahrne do kalkulace nákladů a případně zvolí jiný vůz. Psát, že to, že se motor musí opravovat kvůli konstrukčním problémům je vlastně v pořádku mi připadá trochu na palici.
Vojt
Můžeš to uchopit z více pohledů. Normální to není, optimální určitě také ne. Na pochvalu už vůbec.
Na druhou stranu, proč ta dramata.. Škoda je běžná značka s průměrnou kvalitou (resp. v něčem lepší, v něčem horší), z mého pohledu ne extra drahá, cena nového auta byla kolem 400, problém je opravitelný za 12, tj. za cenu plánované výměny rozvodů u ostatních značek.
Pokud bych v té době dal 400 třeba za zde chválené Japonce, tak jezdím hodně pomalou 1.6kou se stejnou spotřebou za stejnou cenu - ok, s plánovanou výměnou rozvodů.
Btw. nějaké chyby prý nadělalo v historii i BMW a určitě to nebylo u aut za 400 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Problem je opravitelny za 12t ? Na ako dlho ?
Ked jeden kradne (VAG), tak budes ukazovat na druheho co kradne este viac (BMW)?
Krasna logika dnesneho spotrebneho sveta.
Susedka menila retaz na 1.4 TSI uz po 24 tkm - caste starty po meste.
Kolega novy motor 1,4 TSI TWCH pri 12tkm - ohnuta ojnica.
Clovece, ked tak dumam, ja nepoznam nikoho kto by nemal problem s TSI (dokonca s VAGom). Ano, asi zijem v divnej zone Reichu.
Ked ta auto necha 800 km od baraku v zime a v noci, potom budes inak kvakat.
jossalito
Známí známeho, sousedi atd. No jo. To je pak těžký. >😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ziadny znamy znameho. Poznam osobne. Mozem ukazat prstom na auta. Mohol by som sem dat SPZ, ale naco ... aby si zasa nieco vypotil ???
jossalito
A co jako?
Já ti zase můžu ukázat na auta, a bude jich x násobě více, které jezdí bezproblémově ku spokojenosti majitele. A budu mít pravdu. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Radsej sem daj vsetky TPI ku TSI, aby som nemusel hladat ja. To budes uzitocnejsi.
holden_holden
a tvoje zkusenost s TSI? nula.
jossalito
Já tsi nikdy neměl. Má sestra ovšem ano. Nicméně, pokud čekáš, že se jí motor potkal, tak tě zklamu. Auto jezdí bez jakýchkoliv závad už asi pět let. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Známí známeho, sousedi atd. No jo. To je pak těžký.
jossalito
Co argumenty, budou?
Asi marné od tebe čekat něco rozumného, než jen kupu blbostí a kvákání o 100% poruchovosti. >😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Argumenty ? Ale jo, poistovne si nad TSI myju ruky, hromadna zaloba v DE. 3 TSI v * z okolia. Co ty ? Mas neco okrem kravin ?
M6-MZR
Presne tak, firemna Octavia 1.4 TSI, r.v. 2010, 2x menena retaz, 148 000 teraz najazdene (tesne pred predajom), odisla mechatronika, opravy dokopy cez 3500 E za 3 veci... nech sa paci... Dalsia O 1.4 TSI, firemna, 1x menena retaz, mrtva DSG... opät... nech sa paci... ale nie, problemy s TSI nie su; a posledny pripad, teraz akurat na odtahovke, dalsia O 1.4 TSI, problem s retazou... nieeeeeeee, vsetko je super... moj nazor - kto si kupi TSI motor, je postihnuty, hlavne z bazaru...

A vrchol vsetkeho - predajcovia VW (3 rozne kusy) mi ako sukromnej osobe stihli "zahlasit" pred predajom - 1.4 TSI 110 KW zerie olej, nekupujte to, zoberte si radsej 92 kW verziu v Golfe VII alebo Leone ST... urcite nie 110 kW... mame na to same staznosti... strasne to zerie olej...

Tak o com tie motory su? Je to jednoduche: O NICOM !
Avatar - CommonUser
CommonUser
Josarian ti vysvetli, ze to vsetko zle vnimas. 8-s
M6-MZR
Tak to mi uz docvaklo 😄 Josarian >😁

jossalito - homo sapiens skryvajuci sa za nick vo svete virtualnej reality milujuci koncern a vsetko co z neho vypadne, co ho reprezentuje, nevidiaci chyby, nehladiaci na skusenosti okolia, neveriaci nikomu, kto ma iny nazor, popierajuci realitu a hlavne - HLADAJUCI MOTORY PO SMETIAKOCH AUTORIZOVANYCH SERVISOV...

Tak damy a pani, toto je ten pan, ktory miluje auta a dokazal "vypotit" cez 18 000 prispevkov (nutno dodat 99 % z nich scestnych) na tomto serveri. >😁
jossalito
No joooo, už jsme u komolení nicků. Neklamná známka psychicky labilních diskutérů bez pádné argumentace.
Tak to končí vždycky. :-!
M6-MZR
Nic nekonci, prave len zacina... Preco si myslis, ze si psychicky labilny? Nebud k sebe taky kriticky... >😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tu vobec nejde o komolenie nickov ! Aspon trochu rozhladeny clovek, co nechodil do skoly len kvoli povinnej dochadzke, pozna to meno a docvakne mu.
jossalito
Ty tady vidíš někoho takovýho jména?
Avatar - CommonUser
CommonUser
😲
webpaja
Zrovna silnější verze jsem měl v Leonech, bez problémů, jak verze 103 tak 110kw. Všechny FR výbava a MT převodovka. Na jednom z prvních kusů povrzávalo obložení C sloupku a novější měla prvních cca 10kkm tužší spojku, která pak nějak povolila. Na to, že to byly firemní vozy se pouze u obou do 100kkm měnily vyjma náplní a filtrů jen destičky.
Nemám důvod si vymýšlet, přešel jsem s vozy k Fordu na nová Mondea.
peterle
92 aj 110 sú rovnaké motory. A sú bezproblémové, takže tú prípoviedku si si vymyslel. Ale bo ani nechápeš, že teraz sa predávajú iné TSI, ako tie údajne firemné o ktorých píšeš, a ktoré si si asi tiež vymyslel. Na firmu príliš veľa benzínu 😊)

Skyactiv od Mazdy majú tiež problémy so spotrebou oleja, ale jazdí ich tu málo, takže a na to kašle. Podobne ostatní výrobcovia....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přečti si po sobě co píšeš v týhle diskuzi = to už neni ani ujetý >😁
MOJE JMÉNO
Jen malý dotaz. U BMW se nemění v pravidelných intervalech rozvodový řemen ? Nebo jak tam jsou rozvody řešené ? Řetězem ?
Měnit řemen po 120.000km mi nepřijde nic tak neobvyklého, snad jen by mi u TSI vadilo, že jsem si koupil motor s bezúdržbovým řetězem, který jsem v době koupě předpokládal, že měnit nebudu muset.
gil54
BMW 120i - řetěz.
Avatar - Flai
Flai
s kolegou v práci jsme se o tom bavili,že je paradox že v manuálu k vozidlu se nedoporučuje zastavit vozidlo ruční brzdou po dlouhodobém brždění ,platí pro kotoučové brzdy vzadu. Dále se nedoporučuje zastavit vozidlo zařazením rychlostního stupně ...
Jak mám v dané situaci zastavit vozidlo proti pohybu >😁
jossalito
Ruční brzdou. Přirozeně.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Prirodzena dedukcia od nasho Josa😒br /> Flai
" k vozidlu se nedoporučuje zastavit vozidlo ruční brzdou po dlouhodobém brždění ,platí pro kotoučové brzdy vzadu."
Josa
"Ruční brzdou. Přirozeně. "
>😁 >😁 >😁
jossalito
To bys musel něco vědět o konstrukci brzd a důvodech.
Případně, pokud ti technika vozu nic neříká, přenechej rozhodnutí v tomto případě někomu, kdo bude tušit, jak s tímto problémem naložit. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Takze ty vlastne odporucas zatiahnut rucku ...
Avatar - jozephko
jozephko
Takže článok sa dal zhrnúť asi takto, pokiaľ sa nemýlim:
1. ak si kúpim staršie auto z koncernu VW roku 2013 a novšie, tak by som problémy mať nemal.
2. BMW so štvorvalcovým benzínom nekupovať vôbec - ani ojazdené, ani nové...
😄
Avatar - praděda7
praděda7
V článku kritizuji BMW 2.0l nafťáky ne benziňáky... :-!
King of rain
Teda ten Josalito, no to je koncernobijec, to jeden žasne. >😁 Jako jasně, někteří zde přehánějí, ale ty TSI fakt problémové jsou a pro koncern to není dobrá vizitka.Jednoho mám bohužel taky doma.Člověk chce jezdit a ne preventivně měnit díly motoru, to je prostě opravdu k tvrdé kritice a ne to zde hloupě okecávat. :no:
jossalito
Já nikde netvrdím, že ty problémy nejsou. Já jen tvrdím, že jich není tolik, jak tady jeden Slovák vykládá žvásty o 100% poruchovosti a ani opravy, nejsou ve většině případů nijako extrémně drahé či neřešitelné.
Já TSI nemám, nikdy jsem neměl a ani ho neplánuji kupovat.

PS: Zkus si podumat nad tebou zmíněným pojmem "koncernobijec". 😉
Avatar - speedfred
speedfred
on písal 100% v jeho okolí - to by si musel aj chápať písanému textu.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Presne tak, je to nesimulovany Josarian. Ani citat nevie.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
TSI řady 111 byly prostě hromadou šrotu a byla jen otázka, jestli dřív odejde turbo nebo rozvod.
Ve výjimečných případech odešlo oboje současně.
Pravděpodobnost takového vývoje byla asi 95%... existence jednotlivých kusů, které tomuto osudu unikly tak není vyloučená, ale není statisticky významná.

Copak, to se může stát... to neuvěřitelný je, jak dlouho se tyhle motory prodávaly, jak servisy přistupovaly k reklamacím a jak se kořenová příčina okecávala a sváděla na dodavatele a kde co, kromě přiznání konstrukčních chyb.

Řada 211 je nepochybně lepší, což je snadný, uvážíme-li, jak moc byla 111 špatná... jestli je opravdu dobrá se teprve ukáže.

Howgh.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Myslím, že turba jsou spíš (častěji) vinou majitelů.
Na rozdíl od konstrukčně vadných (poddimenzovaných, česky oje.baných) rozvodů, napínáků, a pístních kroužků. Naštěstí rozvody a napínáky jsou řešitelné za velmi rozumný peníz, což v žádném případě neplatí pro konstrukční vadu "pístní kroužky", kde se neojebané kroužky dají dát jen na nové písty a (!!!!) písty jen na novou ojnici.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pravdu máš napůl... s těma pístama a kroužkama.

Ale udělat z principu motor, který potřebuje velmi řídký olej kvůli turbu a vybavit ho hydraulickým napínákem oleje, to je prostě neuvěřitelný. Buď autor neměl rád lidi, byl po strašné opici nebo to byl první motor, co zkoušel a byl vyučenej čalouník.

Když použiješ řídký olej, co vyhovuje turbu, pak přeskočí rozvod... když použiješ hustší olej, který umožní správné napnutí řetězu, tak zadřeš turbo... no a k tomu přidej, že pokud dodržíš výměnný interval výrobce, to jest long life olej a výměnu po 2 letech nebo 30tis km, tak je to skoro jedno - zničíš oboje.

Neuvěřitelný.

A značkový servisy jsou v pohodě... zlaťáčky se kutálí, směrem k nim, pochopitelně. A prodejce mi byl schopen a ochoten vnucovat Yetiho s TSI řady EA111 ještě po prázdninách roku 2014.. a ani se u toho nečervenal!!

A ujišťoval mě, že už je to motor úplně v pohodě... no hnus, velebnosti
Avatar - _Karel_
_Karel_
Long life mají všichni, nejen VW, a je to dobytkárna. Nevím, proč bych měl mít pravdu jen napůl- chyba je evidentně v napínáku. Který nedokázali udělat pořádně ani po x modifikacích.
gil54
No, pravdu máš napůl....s tím olejem. Konstrukčně samozřejmě lze zrealizovat hydraulický napínák, který bude řádně fungovat i na řídký olej.

Jinak odmítám jakýkoliv motor, který potřebuje jiný servisní zásah než výměny oleje dejme tomu minimálně 200 - 250 tis. km, lépe 350. Bohužel se tím odsuzuji k jízdě v youngtimerech.

Dělají to všichni výrobci dnes záměrně, tak nechápu, proč se tu většina zdejších diskutérů u těchto článků tak rozčiluje a hází špínu z jedné značky na druhou, dělají, jako kdyby to nevěděli a jen se nesmyslně hádají. Základní problém je úplně jinde. Auto po záruce vyhodit a koupit nové. Tak to chtějí dnes výrobci.

Proto se raději do těchto marných a zbytečných přestřelek pouštím jen výjimečně. 😐
MOJE JMÉNO
Mám služební 1.2, 77kW, řadu 111, najeto 200.100km. Rozvod měněn v záruce při 25.000 a následně preventivně na 85.000km. S vozem jinak není žádný problém. Zdůrazňuji žádný. Podvozek 100% originál. Akorát před 2 týdny jsem musel poprvé za celou dobu dolít 1/4l oleje těsně před jeho výměnou.
holden_holden
pro majitele xindlvagnu je tezke v diskusi priznat ze jsou s autem problemy. to je stejne jako priznat ze mu stara pr*ca jinde. proste nepriznaji ze jsou * nebo parohaci. tebe omlouva ze jsi z tech co s tim jezdit musi.
MOJE JMÉNO
Co to tady plácáš za nesmysly ? Jsem rád, že můžu s tou Octou jezdit. Nechápu, co by mi na tom mělo vadit. Samozřejmě, že Jaguar by se mi líbil víc, ale Octávku s tímto motorem rozhodně nepovažuji za něco ostudného a neodpovídajícího mým potřebám. Je jasné, že kdybych jezdil pravidelně >5000km/měsíc, tak bych asi škemral o něco silnějšího. Trvám ale na tom, co jsem napsal. Doposud žádný problém. Na podvozek není šáhnuto, nikde nic nedrnčí a motor šlape jako hodinky. Spotřeba za celou dobu provozu (vše pečlivě zaznamenáno na spotreby.cz) činí 5.78l/100km. Já to vše píšu ne ani tak jako reakci na Tebe, ale aby taky na diskusi mezi většinou těch mnohdy ničím nepodložených zvratků zazněl i názor spokojeného uživatele, který k tomu má co napsat.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Menili ti rozvod v ramci servisu alebo si dostal zvolvacku ?
Predpokladam to prve, pretoze zvolvacka nebola. Takze si mal "stastie", ze si v zaruke nabehal tolko km a platis VW servis. Pri 85tkm si platil kolko ?
Co ten zvysok, co sukromne najazdia do 10 tkm rocne ?
holden_holden
ty si stastnej protoze si to vyfasoval. kdyby sis kupoval za svy zdaneny penize tak ti garantuju ze bys o xindlvagn ani nezavadil
Avatar - speedfred
speedfred
neviete ako sú na tom so spoľahlivosťou ? Myslím vo verziach S Cupra a VW GTI, od r 2015.
holden_holden
je v tom ze se clovek nesplete. vsechny stojej za ho*vno
ro80
V podání koncernu to vždy zavání průšvihem. Vývoj dělají asi "promované lamy" jiné vysvětlení není.
ObiWanKenobi
mal som Scirocco s twinchargerom. Rozvody som musel menit az po 4 rokoch 150 000 km. Aj to kvoli posunutemu navijaku. A auto som parkoval vzdy rucnou brzdou, mozno preto dlhsie vydrzali. Turbo odislo tiez po rovnakej dobe, ale to uz nesuvisi s clankom 😄
olgakarto
To jsem zrovna četl, tady: https😐/www.euromotors.cz/…veho-retezu-bmw/ že ty rozvody u BMW je raději potřeba měnit dříve než dojde k nutnosti horší opravy...