Ekonomika
...ovšem stáří.
Znamená to jediné - velmi nezdravé české prostředí. Rodiny a běžní zaměstnanci zkrátka svojí úrovní nedosahují na nové vozy a nakupují západní vraky. Znamená to jediné - zcela nesmyslně se lijou peníze do veřejné dopravy aniž by reálně fungovala a dokázala obsloužit obyvatele :no:
Znamená to jediné - velmi nezdravé české prostředí. Rodiny a běžní zaměstnanci zkrátka svojí úrovní nedosahují na nové vozy a nakupují západní vraky. Znamená to jediné - zcela nesmyslně se lijou peníze do veřejné dopravy aniž by reálně fungovala a dokázala obsloužit obyvatele :no:
Přečti si vejš statistiku, kolik se prodává novejch aut. A to je jdou ojetiny ze Západu, to je nenažranost - místo aby koupili nové menší, koupěj ojetej kombík v dieselu o 2 třídy vejš než potřebujou. A pak si nabijou často držku.
ano, obměna vozového parku v ČR je tristní :-!
v cr se prodava na osobu cca 2/3 novych aut, co v rakousku nebo nemecku. stejne aut na hlavu jako ve finsku. prodava se tady rovnez 1,5x vice aut na hlavu nez na slovensku, 2,5x vice aut na hlavu nez v polsku a treba 5x vice aut nez v rumunsku. jsme v tomto ohledu tedy na puli cesty mezi rakouskem a slovenskem, nekde na urovni finska, daleko pred ostatnimi staty tzv. byvaleho vychodniho bloku. tristni jsou akorat tvoje kecy, fakta jsou uplne jina.
"Česká republika loni i přes pětinový meziroční růst prodejů zaostávala v počtu registrovaných nových osobních aut na obyvatele. S 2196 prodanými vozy na 100.000 lidí jí patřilo až 17. místo v Evropě."
Že za náma bylo Rumunsko? No fakt úspěch 8-s 8-s :no:
Že za náma bylo Rumunsko? No fakt úspěch 8-s 8-s :no:
17ti z 27 znamena, ze 10 zemi bylo za nama. nejen rumunsko. A vubec to neni v rozporu s cisly, ktera uvadim. ta jsou poplatna prvnimu pololeti 2016. cr je relativne velmi bohata zeme, tak se s tim konecne smir a nefnukej furt jak maly jarda.
Krom rmunska sou chdší jak my určitě některé země Jugoslivie, taky Albánie a určitě i někdo z trojlístku Litva, Lotyšsko a Estonsko. A možná i Bulharsko.
Takže vono to takvelká hitparáda nebude, že.
Takže vono to takvelká hitparáda nebude, že.
ono je za nami v poctu novych aut na osobu take napriklad chorvatsko, portugalsko nebo recko. velmi podobne je na tom treba zminovane finsko. a celkove blize jsme tomu zapadu nez tomu vychodu. a o to tady jde.
Řecko nebýt pomoci dávno krachlo, a že Portugalsko a Šapnělsko sou na tom ekonomicky taky dost mizerně ví každej.
finsko který mohutně spolupracovalo s Ruskem a hodně tam jezdily Lady i volhy byla taky kapitlaistická země tak napůl....
finsko který mohutně spolupracovalo s Ruskem a hodně tam jezdily Lady i volhy byla taky kapitlaistická země tak napůl....
Všechny mezinárodní studie potvrzují, že ČR má jednu z nejlepších sítí hromadné dopravy na světě, jak městské, tak i meziměstské. >😁
"ČR má jednu z nejlepších sítí hromadné dopravy na světě..." :-!
Zdroj informace by nebyl? 😲
Zajimave, ze ty nejlepsi site jsou vzdy nekde jine nez jezdim ja.
Priklad 1(zamestnani - bydliste):
vlakem + pesky = 2 hodiny jednim smerem, autem 25 minut jednim smerem.
Priklad 2: autobusem 1:15 hod, autem 45 minut
Nehlede na to, ze vlak mival zpozdeni, autobus rozvazel ochmelky z hospody.
Proste zazitek. Je to skoro asi jako v LA, kdyz nastoupis do busu, nemusis z nej v cilove stanici vystoupit, a pokud ano, jsi o par hodin starsi. :-!
Zdroj informace by nebyl? 😲
Zajimave, ze ty nejlepsi site jsou vzdy nekde jine nez jezdim ja.
Priklad 1(zamestnani - bydliste):
vlakem + pesky = 2 hodiny jednim smerem, autem 25 minut jednim smerem.
Priklad 2: autobusem 1:15 hod, autem 45 minut
Nehlede na to, ze vlak mival zpozdeni, autobus rozvazel ochmelky z hospody.
Proste zazitek. Je to skoro asi jako v LA, kdyz nastoupis do busu, nemusis z nej v cilove stanici vystoupit, a pokud ano, jsi o par hodin starsi. :-!
... v souctu takrka 40 000 na silnicich nejsou vubec videt. za to novy superb, ktery se u nas v hrubem odhadu zatim vyskytuje v mnozstvi do 10000ks vidim dnes a denne. pointa? stare vraky se nedari sice z registru vyrazovat, ale realne v provozu prakticky nejsou a starnuti vozoveho parku se projevuje pouze na papire, nikoliv v realnem provozu.
Zajedcsi 30 km za Prahu a tech vraku uvidis plne vesnice zahrady. A i v Praze jdou furt jeste potkat 129ky stare Lady Sierry Peugeoty 206 stara Mondea Omegy Favority Feldy atd
potkat to lze, ale zas tak bezne to neni - viz. ten novy superb. a ano, ty inventarni artikly zejmena nasich duchodcu, kteri z pudy nevyhodi ani molama prolezly svetr (by se to preci mohlo jeste hodit) to je to, co nam pomaha udelat ten prumerny vek. ja jsem z jihoceskeho okresniho mesta, tedy venkovan, praha je samozrejme z hlediska vozoveho parku nekde uplne jinde. jinak co se tyce osobnich aut, tak za prvnich 7 mesicu sda uvadi, ze novych aut se u nas prodalo 150t, ojetin se dovezlo 80t, vyvezlo se 30t "ojetin", a zrusilo se 200t aut. tedy z techto dilcich udaju to vypada na plichtu, nikoliv na rust o 100t.
Jo nový superb vídám denně.
Ccca 35% tvoří taxíky, různá liftaga a polepeniny všelijkých doprav, rozvozů atd.
Dalších 50% jsou normální služebáky nepolepený co jzedí ve firmách a vozí se s tím ředitelé, náměstci a takoví ti střední šéfíci.
Zbytek je soukromý a těch 15 to faaakt nevytrhne.
Nemasovjěšími vozy v čr sou stále jedničkové oktávky, jedničkové fabie, felicie, letité peugeoty 206, 406, oply astra, vectra, omega, fusiony, logany, mondea 1-3 generace, passaty 3-5 generace, dvojková fabie a oktávka, letité mercedesy, rovery. Z nových maj soukromé nepodnikající osoby nejčastěji Rapidy, Fabie, Hyundaye
Ccca 35% tvoří taxíky, různá liftaga a polepeniny všelijkých doprav, rozvozů atd.
Dalších 50% jsou normální služebáky nepolepený co jzedí ve firmách a vozí se s tím ředitelé, náměstci a takoví ti střední šéfíci.
Zbytek je soukromý a těch 15 to faaakt nevytrhne.
Nemasovjěšími vozy v čr sou stále jedničkové oktávky, jedničkové fabie, felicie, letité peugeoty 206, 406, oply astra, vectra, omega, fusiony, logany, mondea 1-3 generace, passaty 3-5 generace, dvojková fabie a oktávka, letité mercedesy, rovery. Z nových maj soukromé nepodnikající osoby nejčastěji Rapidy, Fabie, Hyundaye
hele, ale tato procenta se v ruznych obmenach uplatnuji na porizovana auta i na zapade, to nijak nesnizuje cisla v cr ve srovnani se zapadem, ne?
jinak tady nejde o favority, felicie nebo logany. tady jde o to, ze 80% veskerych prepravnich vykonu maji na svedomi auta mladsi 15-ti let a je jich pouze 60% z celku. a i v teto skupine jsou nejvytizenejsi ta uplne nova auta. milion nejstarsich popelnic standardne pohniva po zahradach a stodolach, v provozu jsou obvykle zcela minimalne. nejvets rozdil mezi nami a zapdem eu je tak v tom, ze tam se obvykle uplanuji pomerne vysoke silnicni dane (apod.) a tyhle stare popelnice na zahradach tam nikdo nevlastni, protoze je to draha zabava. moje znama se vratila po ctrnacti letech zivota v usa do cr. jedno z jejich primych pozorovani je, ze tu dnes jezdi nova auta a ne ty pekace jako tehdy. to je prosim vizualni dojem damy, ktera samozrejme nema ani pojeti o vyse uvedenych skutecnostech.
jinak tady nejde o favority, felicie nebo logany. tady jde o to, ze 80% veskerych prepravnich vykonu maji na svedomi auta mladsi 15-ti let a je jich pouze 60% z celku. a i v teto skupine jsou nejvytizenejsi ta uplne nova auta. milion nejstarsich popelnic standardne pohniva po zahradach a stodolach, v provozu jsou obvykle zcela minimalne. nejvets rozdil mezi nami a zapdem eu je tak v tom, ze tam se obvykle uplanuji pomerne vysoke silnicni dane (apod.) a tyhle stare popelnice na zahradach tam nikdo nevlastni, protoze je to draha zabava. moje znama se vratila po ctrnacti letech zivota v usa do cr. jedno z jejich primych pozorovani je, ze tu dnes jezdi nova auta a ne ty pekace jako tehdy. to je prosim vizualni dojem damy, ktera samozrejme nema ani pojeti o vyse uvedenych skutecnostech.
Ono se chce dívat víš, ty staré popelnice v provozu a na ulicích pořád uvidíš.....ale musíš je chtít vidět. Ty auta tam nepostávají bez hnutí, ty papíry v šupletech, polopřevody atd už zmizely, za posolední 2 roky se vyřadilo asi 280 000 aut.....
Jistě že tyhle ty letité káry nenajedou 50 000 ročně, ale jezdí. Jestli najedou ročně 3 000 nebo 15 je fuk, prostě jezdí a budou jezdit protože ty lidi na lepší nemaj nebo je auto pro ně nezajímavá investice neb maj jiné zájmy a priority.
Jistě že tyhle ty letité káry nenajedou 50 000 ročně, ale jezdí. Jestli najedou ročně 3 000 nebo 15 je fuk, prostě jezdí a budou jezdit protože ty lidi na lepší nemaj nebo je auto pro ně nezajímavá investice neb maj jiné zájmy a priority.
... a rikam ja snad neco jineho? na zacatku prisel rohypnol s tim, ze jsou u nas 4 z 5-ti aut stare popelnice. podlozeno daty rikam, ze v provozu je stara popelnice (tzn. 15+) pouze kazde pate auto. to je 20% a samozrejme videt jsou. ale je nesmyslne z toho delat tragedii.
auto v drtive vetsine pripadu neni investice, ale spotreba, tedy kdo nemusi, nove nekupuje. a u nas se nova auta vuci starym vpodstate nijak nezvyhodnuji. a jak spravne uvadis, maji lide obvykle jine zajmy - domy, chaty, vylety, dobre jidlo - u nas setotiz umi zit, je tu raj na svete. 😉
auto v drtive vetsine pripadu neni investice, ale spotreba, tedy kdo nemusi, nove nekupuje. a u nas se nova auta vuci starym vpodstate nijak nezvyhodnuji. a jak spravne uvadis, maji lide obvykle jine zajmy - domy, chaty, vylety, dobre jidlo - u nas setotiz umi zit, je tu raj na svete. 😉
4 z 5ti je nesmyl celkově. Pokud ovšem odečteš služebáky a dlaší auto na ičo a živnostnáky, je to tak 3 z 5.
No jinak dnesku sem statisitiku dopravy vylepšil tím, že sem do ní zapojil 16leté Alero >😁 >😁 >😁
No jinak dnesku sem statisitiku dopravy vylepšil tím, že sem do ní zapojil 16leté Alero >😁 >😁 >😁
Debata zatim o nicem, tak to rozseknu: hezka titulni fotka, chvalim. 😄
chces snad prilivat olej do ohne!? 😉
Ja tenhle marnej boj sam uz nekolikrat vedl. Ani po cislech o prumernem stari nemeckeho vozoveho parku se nic nezmenilo, ani po srovnani kupni sily CR vs. zapad se nic nezmenilo, ani, ani, ani... Nekterym lidem proste muzes plivnout do tvare a oni ti stejne budou tvrdit ze prsi. Takze ikdyz: "Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat." tak ja to jednoduse vzdal a radeji sem pripisu neco OT, nez se zapojit do tech vlaken nahore. 😄
no tak to mas pravdu... ja mam dovolenou, obcas si tu neco postnu, bojem bych to nenazval, je mi relativne jedno, kolik lidi s mymi ruznymi nazory na ruzna temata souhlasi nebo nesouhlasi... takova odreagovavacka. ale tady dnes je videt, co tu v cr mame neosoudruhu 😉.
Neo soudruzi sedí v Bruselu.
A rozkazují, omezují, regulují víc jak ti z RVHP >😁
tohle se nesmí jmenovat takhle, tohohle smíte pěstovat jen tolik, uprchlíky musíte přijmout, támhle to se může, tohle ne.....blabla bla.
Nepřipomíná ti to Moskvu? >😁
A rozkazují, omezují, regulují víc jak ti z RVHP >😁
tohle se nesmí jmenovat takhle, tohohle smíte pěstovat jen tolik, uprchlíky musíte přijmout, támhle to se může, tohle ne.....blabla bla.
Nepřipomíná ti to Moskvu? >😁
Tož to toho moc o RVHP nevíš. RVHP sloužila jen a jen Moskvě. Omezila obchod se Západem, připoutala naši měnu k rublu, odmítli naše tradiční výrobky a my museli předělat spotřební průmysl na těžký a strojírenský. O veškeré know how jsme se v rámci RVHP museli podělit zadarmo. Stali jsme se věřiteli většiny států v RVHP. O vydolovaných uranových dolech na úkor zdraví našich lidí ani nemusím mluvit.
Tedy přesně pravý opak EU. Ostatní státy z EU do nás investovaly, postavily zde mnohé továrny. Zvedly nám zaměstnanost. Otevřely se nám trhy. A ještě k nám putují know how a četné dotace, abychom Západ doháněli.
Tedy přesně pravý opak EU. Ostatní státy z EU do nás investovaly, postavily zde mnohé továrny. Zvedly nám zaměstnanost. Otevřely se nám trhy. A ještě k nám putují know how a četné dotace, abychom Západ doháněli.
Zlatá slova, RVHP nás stáhla někam na úroveň Balkánu, a ani skoro 30 let porevolučního rozvoje ještě nestačilo, abychom se z toho plně vyhrabali. Ale zdejším rudejm palicím stejně nic nevysvětlíš. Ty ti budou tvrdit klidně i to, že Varšavská smlouva byla v bleděmodrém totéž, co NATO! >😁
Naprostý souhlas! 😄
[odkaz]
Čti milý chlapče, čti.
Aby ses nesmál, že si sověti koupili do AMO 3 packardy, dva fordy a dva cadilalcy, rozebrali, prozkoumali a postavili ZIL.
Ono slovutní japonci to o 60 let později dělaj pořád. Blbý co >😁 >😁 >😁
budeš psát pod články o Hondě že je to okopírované Ferrari?
A Honda není jediná kdo to takhle dělá...
Čti milý chlapče, čti.
Aby ses nesmál, že si sověti koupili do AMO 3 packardy, dva fordy a dva cadilalcy, rozebrali, prozkoumali a postavili ZIL.
Ono slovutní japonci to o 60 let později dělaj pořád. Blbý co >😁 >😁 >😁
budeš psát pod články o Hondě že je to okopírované Ferrari?
A Honda není jediná kdo to takhle dělá...
Jako vždy ubohá demagogie a účelové srovnávání nesrovnatelného, ale u tebe už mě to ani nepřekvapuje! 😄
Nikoliv. Je to na 100% to samé. Žádný ZIL nikdy nebyl 1:1 kopie žádného amerického auta. Pouze byla inspirace designem a výrobními postupy, stejně jako u té Hondy a stejně tak to dělá kde kdo další.
Jen ty máš odlišné měřítko pro rusáky a pro ty ostatní, v tom je celé gro. >😁
Jen ty máš odlišné měřítko pro rusáky a pro ty ostatní, v tom je celé gro. >😁
Neměli nic vlastního, tak kopírovali. I ta Lada se za 30 let nezměnila a přitom to byl Fiat.
Ne?
Hranaté měli jiné motry, jiné blatníky, světla, jiný interiér než fiaty, nárazníky, masky, kapoty, byl z toho i pikap či verze por milice s wankelem. To sem jako fait faakt neviděl čéče >😁
Jinak to byla ofiko zakoupená lincence na původní fiat, žádná krádež.Další lincence byly od Forda (Gaz) a od Buicku (ZIS, ZIL)
Hranaté měli jiné motry, jiné blatníky, světla, jiný interiér než fiaty, nárazníky, masky, kapoty, byl z toho i pikap či verze por milice s wankelem. To sem jako fait faakt neviděl čéče >😁
Jinak to byla ofiko zakoupená lincence na původní fiat, žádná krádež.Další lincence byly od Forda (Gaz) a od Buicku (ZIS, ZIL)
No tak pres 5 mega to uz je solidni cislo, kdyz kazde druhe miminoa nemohouci duchodce ma statisticky jedno auto >😁 to stari 15 roku je si myslim jeste v pohode. Mame doma Hondu civic kterej bude pristi rok 20 a jezdi uplne v pohode, lip nez kdovi ktery novy auto :-!
viz. sda😒br /> [odkaz]
Neví, čemu nerozumíš ty. Obnova vozového parku v ČR je hrubě zaostalá za vyspělými zeměmi a zcela zásadní je nedostatečná obměna právě u fyzických nepodnikajících osob. :-!
fiaty Uno, Fordy Sierra, Escort, Renaulty, Daweoo Racer, favority, laday samary, toyoty corolla, mercedesy a samo k tomu 120ky, dacie, moskviče, ara, nivy, uzay, volhy, 613ky,a satré káry typu renault 8, hillman minx, ford anglia, ford cortina, fiaty 127, 500, 600, mirafiori atd
Ty ostatní měli wartas, embéčko a ladu, jako dnes mají šáde, hyudai, dacii a 10 let starou ojetinu z rajchu se stočeným tacháčem >😁 >😁
Počítejme hlavně s důchodci a mladými co si musí pořizovat bydlení. Kdo už barák a bnyt měl (z 80-90% postavených za totáče) tak se má samozřejmě lépe, pokud to není narkoman, gambler, ochlasta a línej vandrák.
Auta, benzín, některé potraviny (asi tak 70😖 a některé služby (tak 40😖 sou levnější.
Ale musíš mít kde bydlet a nepořizovat nové bydlení, nic nerekonstruovat a moc netopit a moc se nemýt a moc nechodit k doktorům. Jinak je to totiž brutál... Tam sou rozdíly od 100 do 1200% v neprospěch současné doby
>😁
Půlka JZD krachla, půlka továren taky, ten obecní úřad, jedna sámoška a 1-2 hospody a škola uživí 20-50 lidí.
Co ti další?
Pošty spořitelny na malých obcích taky zrušeny atd. atd.
Takže zatímco za totáče obec uživila 300 lidí (a za prací jich jezdilo třeba jen 200) , dnes 20-50. Tak těch zbejvjících 250-280 musí jezdit někam 20-100 km denně aby nepošla hladem, tak se nediv že sou plný silnice, kolony a že tu jezdí staré vergly, protože kdo má 17 čistýho a ještě musí denně najet 50-80 km, těžko si koupí novou oktávku za 600, že >😁
Tehdy ale obec neživila lidi, ani soukromníci, živil je stát. A to je z principu špatně. A napsat, že auta jsou tu dnes proto, že lidé musí jezdit je směšné - vlaků, autobusů atp. máme dnes více. Síť je skutečně hustá. Ale lidi mají hlavně dost peněz a tak zpohodlněli a kupují si auta. To je celé a je to v pořádku. Mohlo to být mnohem dříve nebýt komunistů. V roce 1945 jsme na tom byli podstatně lépe než Německo.
To že není na vesnicích práce a musí lidi jedzit za prací do měst, krásně ingorujete. Prča.
Kolektivizace drobných sedláků co měli méně jak 10 hektarů byl nesmysl, souhlasím. Bohužel 60% lidí nechtělo u těch vašich sedláků makat, protože tam dřeli bídou s nouzí, byli na poli od rána do večera a sotva měli co dát dětem jíst. Proto stáli v únoru na náměstí a chtěli, aby těm sedlákům tu půdu vzali a rozdělili mezi lidi.
To Vám evidentně zcela ušlo, že....Takový drobný detail, že.
Samozřejmě to co provedli bolešvici na diktát Moskvy v 50. letech smetlo i hodné a nevinné lidi, ale nevidím nikoho kdo by tu obhajoval 50. léta.
A pěšky od zastávky.
suma sumárum cesta na 80 minut. autem když není provoz 40 minut
Asi tak >😁
Osobně sem to jezdil od 15-20, tak vím jak to jezdí.....
edit: a derave kvetouci blatniky mel pro paradu kde kdo.
A že nejsou zrezlá auta dnes?
Omyl bratře plukovníku, včera sem jich viděl asi 6 - od MB ML s totálně shilými předními blatníky, po ohnilou O1, Logana se shnilými spodky dveří, Tranzita který držel strachy pohromadě, Feldu, Mondeo a PT Cruiser.
jasne, dalo, ale ta deformace tehdejsiho trhu je zcela zrejma, kdyz trileta ojetina stala vic nez nove auto - zcela zrejme ne kazdy se k tomu novemu autu mohl dostat. ale to je asi fuk, na minulou dobu muzou byt ruzne nazory, ale vyzdvihovat tehdejsi uroven automobilismu a dostupnosti soukrome mobility ve srovnani s dneskem - na to musi byt clovek opravdu mimoradne pako 😉
I benzín je dostupnější - akorát holt musíš bydlet pod mostem nebo zdědit byt/barák po babičce.
Jinak je to přesně naopak protože družstevní kvartýr 30 000 Kč, dnes 3 000 000 Kč, státní zadarmo s nájmem 400 Kčs, dnes neexistuje a pronájem 9-16 000 kč měsíčně.
Barák 250 000 Kčs patrový s pozemkem, dnes na stejném místě stjně prostorný barák 5 800 000 - 8 000 000 Kč.
HAHAHA >😁
Všechno sou betonové králíkárny, akorát ty nové sou z litého betonu a staré z panelů. A staré maj zděné příčky a nové sou z papundeklovýho sádrokartonu, kde když se hádaj sousedi, slyšíš to přes 4 pokoje a díky kvalitně instalovaným plovoučkám a absenci koberců je slyšet, když spadne skleněná láhev někomu v 7 patře o 3 patra dolů.
Faaaakt kvalitka.
A plastový stoupačky praskaj po 10 letech, ty komunistický želený tam vydržely 25 let.
Na chatě sem měl vodárnu z roku 1969 a měnil sem jí letos. A kdyby nezačla téct jak niagara, tak motor šlapal dodnes. Kamarád si kupoval novou v roce 2000 a už dával v roce 2012 novou.
Taky kvalita , žeee >😁
A to jsi koupil v hotovosti, smim-li se pozeptat?
neuvadim to ale jako priklad dostupnosti bydleni, to je samozrejme drahe, pouze to pisu jako priklad toho, ze zplostovat vystavbu na lity beton a sadrokarton je nesmysl.
A-ha.
Elektrikou ze soláru, větrníků jo >😁 >😁 >😁
Petrochemický průmysle je taky pořád perpektivní až až
Uhlí je na severu dost, stačí prolomit limity....
Co se nepoužívá a je dotěženo zrekultivovat a využít jako koupaliště, rekerační plochy pro zábavu a oddech atd.
Kdo to má ve velkým městě v nobostavbě?
Já viděl jak stavěli developeři u nás, bednění , mixy jeden za druhým a pumpy a a už to do toho prali. Litý beton, cihla ani jedna. 5 patrová králíkárna, akorát 2x širší jak panelákové dvojdomy. A s většími byty. A ceny za byt 2,5-5 mega. A jak to lidi kupovali.
Jo měd mam na chatě taky, ono hliník se začal dávat až v 70. letech, co se stavělo v 50-60 je většinou v mědi taky. A i ten hliník funguje, pokud sou silné dráty a pravidelně se dotahují zásuvky a vypínače
viz ta moje vodárna. Až ti vydrží nová 47 let, tak ti dám 10 táců odměny >😁
jinak nesrovnavam kvalitu prace svepomoci nebo melouchy, apod. ja jsem srovnaval kvalitu prace "profesionalni". tzn. panelaky, silnice tehdy a dnes.
jinak ze stareho domu staveneho svepomoci do dnesniho dne neupadla jedina kachlicka (to se cekalo na vhodne pocasi, kachlicky se namacely do vody a lepilo se cementovym mlekem do vlhke cementove omitky). dneska jsou na to lepidla, o kterych se nam tehdy nesnilo, ale dlazbu mas standardne po dvou zimach dole, protoze to delaji prasata bez jakekoliv ucty k remeslu. kdyz nam ve firme treba nekde neco vykachlickuji, tak si to obchazim, na kachlicky si pekne potukam a hned zjistim, kde je to pod kachlickou dute. tim pak oblazuju naseho firemniho spravce, ze je to odbyte apod. prakticky dopad (ze by sel a zbuzeroval dodavatele) to ale nema, coz je smutne.
To druhý na to se čekalo měsíc, akorát na 1000 MB se čekalo 2 roky, ale jelikož otec byl fikanej a zapsal se do pořadníků před vojnou, vyšla na něj řada dokonce o měsíc dřív než se z vojny vrátil, tkaže auto nakonec vyzvedávala babička s nějakým známým co to odvezl domů.
Strašnej problém sehnat auto. Samozřejmě kdo byl vybíravej, musel mít takovouhle barvu a místo 120L GLS atd , tak si počkal dýl no.
Vím jak otec vyprávěl že byly skladem Renaulty 8, lidi to nechtěli protže stál asi o 8 500 Kčs víc než embéčko no. A v Motottechně stál za výlohou Hillman Minx či Ford Anglia. Žádnej tuzex.
A že na to lidi neměli?
Dneska nemá taky spousta lidí 400 000 na novou káru.
A barvy - barvy nebyly, protože soudruzi je neuměli vyrobit.
Ale jdi y, byly normálně bílé, červené, béžové, zelené atd.
Jistě, píšu že poslední auto kupoval v roce 88. Skladová 120, válelo se jich jich pravda v jedné barvě na place za motoechnou 20 ks.Fronty se stály na Favorita, na 120 už ne.
Na tu druhou v roce 1980 čekal otec měsíc.
Povídám ti že 2 roky čekal akorát na 1000MB. Na by se čekalo asi 4 roky na družstevní.
Co se čekaček týká - buď tlačenka, potentát a nebo jen kecáš. 😉
[odkaz]
Počti si
tik...tak...[odkaz]
Cim vetsi, tim lepsi... to tu asi neplati, vid? >😒]