Pri placi nad vymierajucimi kompaktnymi zadokolkami prosim nezabudajme na plan alfy skratit platformu Giorgio a nej postavit nastupcu Giuliety. Pri kvalite novej Giulie (vivat Giulia!) by to mohlo byt ozaj zabavne auto. Ale pri talianoch jeden nikdy nevie. Kompaktnu zadokolku ma aj Lexus CT200. Ci bude aj nastupca, uvidime.
Ale BMW porad dela auta pro ridice, treba soucasna M2.
Co ti vlastne vadi na M3 s turbem?
Jel jsi s ni a muzes ji porovnat se starsimi verzemi, ze tak zasvecene pises..?
To je ta automobilka, co staví auta výhradně pro řidiče?
Ale uznávám, před několika lety dělali průzkum mezi majiteli řady 1 a 80% z nich si myslelo, že to má hnaný předek. Takže, co prodává, je znáček na kapotě a infotainment, nikoli motor a podvozek.
Holt "ultimate drivin' machine"... >:-[]
P.S. Před první M3 s turbem jsem měl BMW hodně rád.
Já to bral jako dvě oddělené myšlenky (odstavce). I když by člověk normálně použil dva nové řádky, ne jen jeden, ale ne každý to tak dělá. První, že přijde i čtyřkolka, byť bude drahá. A druhá, že má kompaktnější auta rád, protože se s nimi lépe jezdí ve městě.
V Motoringu jezdil Karpat s normální Giulií, přičemž ji hrozně chválil a zdůrazňoval tam, že svým charakterem a naladěním se normální Giulia od verze QV moc neliší. Že je to údajně jízdně nejlepší auto střední třídy, jaké kdy řídil a že prý jestli to nevyhraje titul auta roku, roztrhá svůj řidičák. :-)
Takhle jsem to ani nemyslel, to turbo konkrétně nemuseli cpát akorát do M3 a M5 (kór když ty atmosféry pravidelně vyhrávaly motor roku, ten z E46 vyhrál svou třídu snad pětkrát). Spíš jsem to původně myslel tak (dost kvůli přednímu pohonu u 2 Gran Coupe), že BMW se sice pořád mediálně profiluje jako řidičská značka, ale ve skutečnosti vyrábí auta tak, aby se hlavně prodávala komukoli. Člověk to chápe, vyrábějí kvůli zisku, ale tvářit se, jak jsou všechna BMW to nejlepší, co můžu řídit, je čím dál srandovnější.
Vezmi si třeba tu řadu 3. E90 byla jízdně vrchol třídy. F30 už je horší než Jaguar XE a údajně i než Giulia.
U BMW 1, soudě dle toho, kam se to vyvíjí, byly většině zákazníků jízdní vlastnosti ukradené. A tak BMW začíná zkrátka sázet na jinou kartu.
Ja ti taky nic nenutim, jen ti pisu, ze bys to mel nejprve vyzkouset na vlastni kuzi a pak rict, jestli turbo ano, nebo turbo ne. Odsoudit celou produkci BMW jen na zaklade faktu, ze do aut montuji turba, je podle me nesmysl.
Tak ja ako , nie moc fanúšik BMW, poviem že toto vyzerá dobre. Okrem 6 ,6 Grand cupe , X6 a 7 sú tie autá dizajnovo divné ! To je môj názor a iný názor akceptujem. Problém všetkých skíc automobiliek je ten, že na nákrese sú famózne a v reálnej podobe sú hrozne tuctové ! Česť ostatným čo sa ich to netýka :-):-)
Máš pravdu, V6 opravdu nikde nebyl. Někde jsem četl, že ho měla E46, ale buď tam teda psali kravinu, nebo jsem blbě četl. Moje chyba. :yes:
Jinak já tady napsal jenom jako svůj čistě subjektivní postoj, že bych M3 s turbomotorem nechtěl. Nikomu to necpu. Nikde jsem nepsal, že je to špatné auto. Už několik měsíců zpátky jsem tu u článků o Giulii psal, že BMW M3 uznávám jako technicky výborné auto. Bavoráky jsem jel 1, 3 a 5 a samozřejmě, že to jede dobře. Ale pokud by to mělo být za mé peníze, mám snad právo si říct, jaký motor bych chtěl a jaký ne. Jestli si chceš koupit M3 s turbem, klidně do ní jdi, já ti v tom nebráním. Jenom mi nenuť, že bych to měl rád turbo neturbo a podobně. Prostě za své prachy bych chtěl do M3 atmosféru. Nedělají - nemám zájem. Nic víc. :-)
Bude to určite aj štvorkolka, len kým prednokolka bude začínať na sume 800.000 Kč v základe, náhon na 4 bude aj 1.2 mil. Kč.
Ja mám rád MB CLA Shotinga, v meste s ním dobre manévrujem. Pri Éčku je to už horšie... A toto je defacto proťajšok k CLA.
No, E90 by mozna dostala na zadek od soudobe generace MB C, ale to ted neni tema. F30 po FL - tedy ta soucasna rada je jizdne na absolutni spici a od XE ji lisi spis jen charakter, ne fakt, ze by byla v necem horsi. O Giulii nam snad poreferuje nekdo, kdo umi ridit a projede i nejaky jiny model, ze petisetkonove monstrum, ktere je soliterrem.
Co se tyka BMW1, tak tam BMW chapu, udelali hodne ridicske auto, ale v testech dostavaji za usi za to, ze ma maly kufr, nebo ze se vzadu neda sedet, a kdyz prijde na ten zadni pohon = to co BMW dela BMW, tak Clarcson (pote, co s autem predvadi divoke drifty a strha gumy na draty) da plny kotel na mokru a po (zajiste necekanych) hodinach prohlasi, ze to auto ho chtelo zabit...
O jizde par potrhlych s aktualnimi BMW a XE si muzes precist zde: [odkaz]
Na blogu se mnohdy dozvis vic, nez v testech... ;-)
Z aktualnich M jsem jel jen M4, cca rok zpet, turbo diru jsem evidoval, ve srovnani s V8 se neda tolik brzdit motorem no a zvuk nic moc. Ale jela jak drak. Papirove vic nez predchozi model, subjektivne mi zas ten rozdil tak nepripadal. Ale jednalo se o dost huntovany auto, technik mi tehdy rikal, ze uz s nim jelo vic jak 500 lidi.
Ja teda nevím, ale myslím, ze poslední M3 se proste povedla. Z hlediska zvuku je to samozřejmě jiné, řekl bych dost umělé a dost hrající si na buracejici V8, ale ze by odezva na plyn nebyla lineární, to bych fakt netvrdil. Turbo díra tam je opravdu extrémně potlačena a cele to auto dává výkon jak to jen říct - "hodně atmosfericky"
M3 byla vždycky o skvělém atmosférickém motoru (R6, V6, V8). Turbomotor je symbolem ústupku nesmyslným normám a za mě jednoznačně porušení tradice legendárního vozu. Je na tom výkonově skvěle, ale má horší zvuk, nevyhnutelně nebude tak lineárně reagovat na plyn... Otázka je, do jaké míry je turbomotor rozhodnutí BMW a do jaké nutnost, do které je natlačila EU. Nejsem obecně proti turbomotorům, ale do M3 bych ho necpal.
S M3 s turbem jsem nejel a ani si nejsem vědom, že bych o ní v předchozím příspěvku zasvěceně psal. Pouze jsem napsal, že bych radši atmosféru. To snad není nic proti ničemu.
A btw, kdyby tu měl každý psát jen k autům, se kterými už jel, bylo by tu asi dost prázdno. ;-)