Mluvčí Volkswagenu uvedl, že současným verzím modelů Golf, Tiguan, Touran a Passat nebezpečí útoku nehrozí. K rizikům u jiných modelů ve však nevyjádřil.
Je jedno, kolik plovoucích klíčů centrál používá, proti cihle do okýnka stejně imunní není :-)
Pokud si to odemknou, tim líp, člověk pak nemusí řešit servis - na druhou stranu, u nás jsou lu*** asi trochu low-tech.
Dálkáč jsem nikdy nezkoumal, ale pokud to je tak, jak píšou v článku, tak věřím, že za pětikilo a čas strávený psaním pár řádků kódu si takovej nástroj můžu vyrobit taky...
Pokud má auto ještě aspoň jeden zámek na kufru nebo ve dveřích tak není problém se do něj dostat i bez cihly s pomocí univerzálního paklíče, který se běžně prodává a stojí asi 500 korun. Zkoušel jsem si takhle odemknout svoje auto a i já jakožto levej jsem to měl za 2 minuty. Rozbitým oknem lezou do auta tak leda fetky, který jdou pro rádio. Profesionální zloděj si ho odemkne a pak s pomocí notebooku připojeným do diag zásuvky nastartuje a odjede.
Technicky vzato myslím není problém vybavit vůz tak, aby plovoucí kód byl jedinečný. Nicméně nikdo o to skutečně dvakrát nestojí. Kvůli bezpečnosti (zvíře/dítě zapomenuté v autě, zapomenuté klíče v autě atp.), kvůli ceně, kvůli pravděpodobnosti, že vůz skutečně někdo vykrade.
Jen nevím, používají VAG aspoň plovoucí kódy (Octavie II, III, Golfy VI, VII, Passaty...)? Jenže pokud ano, tak ty kódy zřejmě "plovou" všechny stejně podle jednoho algoritmu...
Navíc řešit tohle v době, kdy začíná být běžné ovládání vozu přes chytrofon?? TO teprv začne být veselo >:-[]
Nepopieratelny fakt je, ze Hyundai kazdy rok preda asi 6 krat viac aut nez Skoda. Takze su dve moznosti, bud sa Hyundai kupuju ale z nejakych zahadnych dovodov nekradnu, alebo si idiot, co sa rehoce vlastnej hluposti.
Prvu moznost vyvracia skutocnost, ze Hyundai Elantra je v USA na siestom mieste medzi najcastejsie kradnutymi novymi autami.