Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu v pololetí vzrostl meziročně o dva procentní body na 42 procent. Vozy mají podvodně snížený stav ujetých kilometrů v průměru o 100.000. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
O tomhle se ještě moc nemluví,nepíše. Kamarád mi tohle říkal že to dělají hlavně ve firmách ale především lidé kteří mají soukromé auto a moc jezdí. Auto se stáčí průběžně během roku samozřejmě hlavně před servisem. Takže například pokud někdo najezdí za měsíc 4 tisíce kilometrů tak to na konci měsíce stočí o 2 tisíce Takže za rok nebude nájezd 48 ale 24 tis. Km Ono na tom nic není stačí jenom kabel a počítač Jen by mě zajímalo jestli tohle jde poznat a jestli to opravdu někdo dohledá? Mě to přijde celku reálné,stočit tachometr umí každý
PS dva roky zpátky jsem měl havárku vozidlo ekonomická totálka,šlo to z pojistky viníka vozidlo staré 5,5 let najeto 185 tis. Km stejný kamarád mi říkal že jsem hloupý že jsem to měl nechat stočit před návštěvou likvidátora třeba klidně o 100 tis. km takhle bych dostal třeba o 20 tis. kč více z pojistky
Je to smutný stav u nás. Velké množství lidí se nechá takto napálit a okrást. Možná pomůže širší osvěta. Špatná reklama bazarům, upozorňování na problém, aby si i lidé, co se o auta nezajímají, dávali větší pozor. A třeba pak i raději než větší problematickou ojetinu koupili nové menší auto. Jedině takový tlak ze strany zákazníků přiměje bazaristy podnikat čestněji. Jinak stáčení mělo být trestným činem už dávno. A divím se, že se proti stáčení nepostaví samotné automobilky.
lidi si musí uvědomit že například Superb 2 generace kombi motor 2.0 TDI rok 2012 Neexistuje s nájezdem 80.000 KM ! Prostě neexistuje ! možná jedno z tisíce a to se do bazaru nedostane,takové auto se prodává v rodině,známým ...
Proc by neexistoval? To je celkem normalni najezd. Prumerny rocni najezd u nas je cca 18.000 km, takze 20.000 km rocne je lehce nadprumerne a vcelku realisticke. Ne kazdy Superb nafasuje cestak co jezdi 100.000 km rocne.
S firiem co bližšie poznám funguje cez operáky len jedna. Ale zato poznám firmy kde máju desiatky svojich aut a aj svoj servis a autorizák sa nerieši. Ako tie auta predávajú ďalej netuším. Predpokladam, že veľká zahraničná firma nebude riskovať povesť stáčaním, ale stačí, že to predaju priekupníkovi ktorý vie ako boli tie auta servírované.
Našiel by si aj iné pekne príklady. veľké firmy, ktoré máju vlastný servis nakúpia nove auta Nalepia celoplošne fóliu, takže lak nedegraduje a je aj mierne chránený pred mechanickym poškodením. Do vnútra idú poťahy. Auto servisujú mimo autorizak po 3 a pol roku fólia dole, poťahy preč a kilometre na polovicu.
Raz som niekde videl článok, že niečo také riešila nejaká taxislužba. Ak je to pravda tak dokázať stočenie je skoro nemožné.
Takze pre taxi to ma skomplikovane aj ked neviem ci to plati celoplosne v celej EU.
Ale hodim priklad Pepsi kupi 50 aut pre obchodakov, da na cele auto foliu s ich reklamou, do vnutra potahy a 3,5 roka ich moze luntovat bez toho, aby zostal jediny priamy dokaz stacania. A ked potom stiahne foliu a zhody potahy tak auto bude pre laika vyzerat ako nove a bez pohladu na techniku tazko niekto uhadne kilometre.
Je to, samozřejmě, prasečina, ale na druhou stranu se to dělalo co svět světem stojí a dělá se pořád - myslím stáčení obecně. A nejen u nás, v Čechách. Jenom to je paradoxně dnes daleko snazší, proto také tolik rozšířené.
Existuje možnost, jak výše někdo píše, koupit nové auto. To je jasné řešení, které napadne i školáka. Ale je milion důvodů, proč se kupují i ojetá auta. Takže pominu-li nákup nového auta, je u ojetiny nutné k autu přistupovat, jako kdyby tachometr vůbec nemělo. Existuje mnoho markantů, podle kterých lze rámcově zjistit přibližný stav kilometrů a tím i opodstatněnost kupní ceny. A nejde jen o stav laku (fóĺie), stav sedadel (potahy, ale ani ty prosezení nezabrání), ošmatání volantu (jde dát neosahaný), stav podvozku, hadiček, skel světlometů, oken, pedálů (také lze vyměnit za nové), ošoupání bezpečnostních pásů, stav koberečků, stav protihlukové izolace na kapotě, osahání veškerých interiérových věcí - kliček dveří přepínačů, řadící páky, ruční brzdy, třeba i rádia a vždy vzít v potaz, jak dotyčný vůz - značka a model trpí na tato opotřebení. Je toho jistě ještě daleko víc. Když o to jde, dá se změřit komprese, posoudit opotřebení vačky a pod. To už ale znamená i nějakou menší montáž, tedy vícenáklady.
Opravdový expert, chcete-li znalec, je schopen v komplexu těchto poznatků odhalit auto, u kterého se někdo záměrně snažil o vzbuzení dojmu o menším nájezdu. Tím chci říct, že když někdo vymění sešmajdané pedály za nové a ostatní věci +/- sedí, nic se neděje.
Stav počítadla je důležitý asi jako loňský sníh. Pokud ovšem pominu pojišťovací příběhy, případně další prodej nějaké úplně naivní lamě.
Pokud budou lidi kupovat auta jen podle toho kolik mají na budíku, tak se stáčet bude pořád.
Radši si koupí 10 let starou naftovou octavii se zaručenýma 120000km bez servisky, než servisovanou se 250000km.
Hlavně by to chtělo nějakou celoevropskou databázi, aby jsi každý mohl auto prověřit. Cebie je u dovozových aut k ničemu.
Zapracovala, problem je v tom, ze ma byt neverejna. Takze miesto toho aby som sa do nej pozrel pred nakupom. Kupim. Pridem na originalitu, tam mi povedia, ze km nesedia a ja sa mozem sudit.
Veľmi zaujímavé by bolo, keby sa museli do výkazu na daňovom úrade na konci mesiaca napísať stavy kilometrov na jednotlivých firemných a živnostenských vozidlách.
A toto potom konvertovať do verejnej databázy. ;-)
Až nám EÚ nariadi tie autonómne autá, bude po probléme. Všetci budeme cez GPS sledovaní, kam a kedy jazdíme, koľko presne sme najazdili a možno nám zrátajú aj zbytočný čas chodu motora na voľnobeh a cúvanie... A budeme všetci poctiví. :-)
některá auta už maj v palubním počítači (případně přes diagnostiku) dostupné i motohodiny..z čeho se dá usoudit nejen jestli to bylo dálniční auto nebo skákalo po městě...je rozdíl když má 100 000km jajeto za 4000 hodin nebo za 2000...
je to všechno ještě trochu jinak. Na západě se nejen objevují auta s nájezdem třeba nad 200k, ale také se tam prodávají. Lidé nežijí v představě, že se po těch kilometrech auto musí sesypat, kvalitně ho servisují a dál s ním jezdí. Stačí se podívat na relace jako Grip (Det sucht) nebo PS Profis a uvidíte, že si tam klidně mladík koupí deset let starého Passata s 220k (někdy i prémii). Jenže u nás se všichni bojí, že budou muset (světe div se) investovat do svého auta i po nákupu, a tak si nechávají nalhávat o autech bez investic, nízkých km a podobně. Je to věc mentality, více než jiného. Už auto s nájezdem nad 180k je tady občas problém prodat.
Nezastávám se bazaristů, ale s naší mentalitou jsou mnohá naprosto zdravá auta zralá na šrotování, protože o ně nikdo neprojevuje zájem.
no docela by zajimalo jak vypocitaj tech 42% ze si jsou tim tak jisty...myslim ze po inzeratech a v malejch bazarech se prodava podstatne vic stocenek!