Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem stoupl na 42 procent

Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu v pololetí vzrostl meziročně o dva procentní body na 42 procent. Vozy mají podvodně snížený stav ujetých kilometrů v průměru o 100.000. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Zpět na článek
16. 8. 2016 12:50
16. 8. 2016 13:07
16. 8. 2016 13:14
16. 8. 2016 13:26
19. 8. 2016 10:14
17. 8. 2016 09:49
21. 8. 2016 21:19
Avatar - Flai
16. 8. 2016 12:15
průběžné stáčení
O tomhle se ještě moc nemluví,nepíše. Kamarád mi tohle říkal že to dělají hlavně ve firmách ale především lidé kteří mají soukromé auto a moc jezdí. Auto se stáčí průběžně během roku samozřejmě hlavně před servisem. Takže například pokud někdo najezdí za měsíc 4 tisíce kilometrů tak to na konci měsíce stočí o 2 tisíce Takže za rok nebude nájezd 48 ale 24 tis. Km Ono na tom nic není stačí jenom kabel a počítač Jen by mě zajímalo jestli tohle jde poznat a jestli to opravdu někdo dohledá? Mě to přijde celku reálné,stočit tachometr umí každý
PS dva roky zpátky jsem měl havárku vozidlo ekonomická totálka,šlo to z pojistky viníka vozidlo staré 5,5 let najeto 185 tis. Km stejný kamarád mi říkal že jsem hloupý že jsem to měl nechat stočit před návštěvou likvidátora třeba klidně o 100 tis. km takhle bych dostal třeba o 20 tis. kč více z pojistky
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
16. 8. 2016 12:22
Re: průběžné stáčení
Je to smutný stav u nás. Velké množství lidí se nechá takto napálit a okrást. Možná pomůže širší osvěta. Špatná reklama bazarům, upozorňování na problém, aby si i lidé, co se o auta nezajímají, dávali větší pozor. A třeba pak i raději než větší problematickou ojetinu koupili nové menší auto. Jedině takový tlak ze strany zákazníků přiměje bazaristy podnikat čestněji. Jinak stáčení mělo být trestným činem už dávno. A divím se, že se proti stáčení nepostaví samotné automobilky.
Avatar - Flai
16. 8. 2016 12:33
Re: průběžné stáčení
lidi si musí uvědomit že například Superb 2 generace kombi motor 2.0 TDI rok 2012 Neexistuje s nájezdem 80.000 KM ! Prostě neexistuje ! možná jedno z tisíce a to se do bazaru nedostane,takové auto se prodává v rodině,známým ...
16. 8. 2016 14:08
Re: průběžné stáčení
Proc by neexistoval? To je celkem normalni najezd. Prumerny rocni najezd u nas je cca 18.000 km, takze 20.000 km rocne je lehce nadprumerne a vcelku realisticke. Ne kazdy Superb nafasuje cestak co jezdi 100.000 km rocne.
16. 8. 2016 14:24
Re: průběžné stáčení
Ale vacsina ano. Skoda preda v CR 70% aut ako fleet.
Avatar - Emel
16. 8. 2016 14:57
Re: průběžné stáčení
Fleet ještě neznamená každý den na cestách, klidně to může mít manažer na rodinné ježdění a jednou do měsíce někam po republice.

PS: celý trh má 75% firemních, Škoda 80%
Avatar - wakantanka
16. 8. 2016 15:02
Re: průběžné stáčení
Vacsina vacsich fleetov ale funguje cez operaky. Oni nejake stacanie km neriesia vobec.
17. 8. 2016 07:03
Re: průběžné stáčení
S firiem co bližšie poznám funguje cez operáky len jedna. Ale zato poznám firmy kde máju desiatky svojich aut a aj svoj servis a autorizák sa nerieši. Ako tie auta predávajú ďalej netuším. Predpokladam, že veľká zahraničná firma nebude riskovať povesť stáčaním, ale stačí, že to predaju priekupníkovi ktorý vie ako boli tie auta servírované.
16. 8. 2016 12:31
Re: průběžné stáčení
Našiel by si aj iné pekne príklady. veľké firmy, ktoré máju vlastný servis nakúpia nove auta Nalepia celoplošne fóliu, takže lak nedegraduje a je aj mierne chránený pred mechanickym poškodením. Do vnútra idú poťahy. Auto servisujú mimo autorizak po 3 a pol roku fólia dole, poťahy preč a kilometre na polovicu.
Raz som niekde videl článok, že niečo také riešila nejaká taxislužba. Ak je to pravda tak dokázať stočenie je skoro nemožné.
16. 8. 2016 13:27
Re: průběžné stáčení
taxi je kazdy rok na stk takze taky jedine prubezne
16. 8. 2016 13:41
Re: průběžné stáčení
Takze pre taxi to ma skomplikovane aj ked neviem ci to plati celoplosne v celej EU.
Ale hodim priklad Pepsi kupi 50 aut pre obchodakov, da na cele auto foliu s ich reklamou, do vnutra potahy a 3,5 roka ich moze luntovat bez toho, aby zostal jediny priamy dokaz stacania. A ked potom stiahne foliu a zhody potahy tak auto bude pre laika vyzerat ako nove a bez pohladu na techniku tazko niekto uhadne kilometre.
16. 8. 2016 14:52
Re: průběžné stáčení
Tak s Pepsi sis docela naběhl, folie je jenom na předních dveřích (logo pepsi) a servisuje se ve značkovém servisu, tam jsou uložené záznamy.

Pár aut z Pepsi flotily znám >:D
16. 8. 2016 15:27
Re: průběžné stáčení
už věřím tomu jak nadnárodní gigant riskuje svoji pověst takovýma podvodama...
16. 8. 2016 12:56
Re: průběžné stáčení
Je to, samozřejmě, prasečina, ale na druhou stranu se to dělalo co svět světem stojí a dělá se pořád - myslím stáčení obecně. A nejen u nás, v Čechách. Jenom to je paradoxně dnes daleko snazší, proto také tolik rozšířené.

Existuje možnost, jak výše někdo píše, koupit nové auto. To je jasné řešení, které napadne i školáka. Ale je milion důvodů, proč se kupují i ojetá auta. Takže pominu-li nákup nového auta, je u ojetiny nutné k autu přistupovat, jako kdyby tachometr vůbec nemělo. Existuje mnoho markantů, podle kterých lze rámcově zjistit přibližný stav kilometrů a tím i opodstatněnost kupní ceny. A nejde jen o stav laku (fóĺie), stav sedadel (potahy, ale ani ty prosezení nezabrání), ošmatání volantu (jde dát neosahaný), stav podvozku, hadiček, skel světlometů, oken, pedálů (také lze vyměnit za nové), ošoupání bezpečnostních pásů, stav koberečků, stav protihlukové izolace na kapotě, osahání veškerých interiérových věcí - kliček dveří přepínačů, řadící páky, ruční brzdy, třeba i rádia a vždy vzít v potaz, jak dotyčný vůz - značka a model trpí na tato opotřebení. Je toho jistě ještě daleko víc. Když o to jde, dá se změřit komprese, posoudit opotřebení vačky a pod. To už ale znamená i nějakou menší montáž, tedy vícenáklady.

Opravdový expert, chcete-li znalec, je schopen v komplexu těchto poznatků odhalit auto, u kterého se někdo záměrně snažil o vzbuzení dojmu o menším nájezdu. Tím chci říct, že když někdo vymění sešmajdané pedály za nové a ostatní věci +/- sedí, nic se neděje.

Stav počítadla je důležitý asi jako loňský sníh. Pokud ovšem pominu pojišťovací příběhy, případně další prodej nějaké úplně naivní lamě.
16. 8. 2016 12:50
Klienti
Pokud budou lidi kupovat auta jen podle toho kolik mají na budíku, tak se stáčet bude pořád.
Radši si koupí 10 let starou naftovou octavii se zaručenýma 120000km bez servisky, než servisovanou se 250000km.
Hlavně by to chtělo nějakou celoevropskou databázi, aby jsi každý mohl auto prověřit. Cebie je u dovozových aut k ničemu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
16. 8. 2016 13:07
Re: Klienti
To je pravda, tady by mohla zapacovat EU,
Avatar - KANKUNEN
16. 8. 2016 13:14
Re: Klienti
Jsem proti. Přiblblá organizace nevyřeší lidskou blbost.
16. 8. 2016 13:26
Re: Klienti
Zapracovala, problem je v tom, ze ma byt neverejna. Takze miesto toho aby som sa do nej pozrel pred nakupom. Kupim. Pridem na originalitu, tam mi povedia, ze km nesedia a ja sa mozem sudit.
19. 8. 2016 10:14
Re: Klienti
Veľmi zaujímavé by bolo, keby sa museli do výkazu na daňovom úrade na konci mesiaca napísať stavy kilometrov na jednotlivých firemných a živnostenských vozidlách.
A toto potom konvertovať do verejnej databázy. ;-)
16. 8. 2016 13:39
Ten 15 let starý passat
má najeto 140 000 km,jezdil s ním takový milý dědeček na nákupy. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
16. 8. 2016 16:48
Re: Ten 15 let starý passat
Ma to auto najeto 98.000?
[odkaz]
Všetko iba dočasu....
Až nám EÚ nariadi tie autonómne autá, bude po probléme. Všetci budeme cez GPS sledovaní, kam a kedy jazdíme, koľko presne sme najazdili a možno nám zrátajú aj zbytočný čas chodu motora na voľnobeh a cúvanie... A budeme všetci poctiví. :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2016 18:30
motometr
některá auta už maj v palubním počítači (případně přes diagnostiku) dostupné i motohodiny..z čeho se dá usoudit nejen jestli to bylo dálniční auto nebo skákalo po městě...je rozdíl když má 100 000km jajeto za 4000 hodin nebo za 2000...
Rozbalit vlákno
0
17. 8. 2016 09:49
Ono
je to všechno ještě trochu jinak. Na západě se nejen objevují auta s nájezdem třeba nad 200k, ale také se tam prodávají. Lidé nežijí v představě, že se po těch kilometrech auto musí sesypat, kvalitně ho servisují a dál s ním jezdí. Stačí se podívat na relace jako Grip (Det sucht) nebo PS Profis a uvidíte, že si tam klidně mladík koupí deset let starého Passata s 220k (někdy i prémii). Jenže u nás se všichni bojí, že budou muset (světe div se) investovat do svého auta i po nákupu, a tak si nechávají nalhávat o autech bez investic, nízkých km a podobně. Je to věc mentality, více než jiného. Už auto s nájezdem nad 180k je tady občas problém prodat.
Nezastávám se bazaristů, ale s naší mentalitou jsou mnohá naprosto zdravá auta zralá na šrotování, protože o ně nikdo neprojevuje zájem.
Rozbalit vlákno
0
17. 8. 2016 12:27
Turci a iní balkánsky bazáristi v Nemecku stočia ...
... 100 k a dovozcovia tomu uberú ďalších 100 k. ;-\
Rozbalit vlákno
0
17. 8. 2016 12:31
A čo nato Babiš a jeho e-formuláre?! ...
Nevadí mu, že firmy si dajú do nákladov ročne 50.000 km a pri predaji po štyroch rokoch majú najazdené, že akože 70.000 km?
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2016 21:19
42% ojetin
no docela by zajimalo jak vypocitaj tech 42% ze si jsou tim tak jisty...myslim ze po inzeratech a v malejch bazarech se prodava podstatne vic stocenek!
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2016 23:44
Re: 42% ojetin
No tak pres inzeraty to bude tak 82% stocenek a vic... Nakupu pred inzerat bych se faktvyhybal obloukem 8-s