Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
pajaas
Pokud budou lidi kupovat auta jen podle toho kolik mají na budíku, tak se stáčet bude pořád.
Radši si koupí 10 let starou naftovou octavii se zaručenýma 120000km bez servisky, než servisovanou se 250000km.
Hlavně by to chtělo nějakou celoevropskou databázi, aby jsi každý mohl auto prověřit. Cebie je u dovozových aut k ničemu.
Radši si koupí 10 let starou naftovou octavii se zaručenýma 120000km bez servisky, než servisovanou se 250000km.
Hlavně by to chtělo nějakou celoevropskou databázi, aby jsi každý mohl auto prověřit. Cebie je u dovozových aut k ničemu.
To je pravda, tady by mohla zapacovat EU,
Zapracovala, problem je v tom, ze ma byt neverejna. Takze miesto toho aby som sa do nej pozrel pred nakupom. Kupim. Pridem na originalitu, tam mi povedia, ze km nesedia a ja sa mozem sudit.
Veľmi zaujímavé by bolo, keby sa museli do výkazu na daňovom úrade na konci mesiaca napísať stavy kilometrov na jednotlivých firemných a živnostenských vozidlách.
A toto potom konvertovať do verejnej databázy. 😉
A toto potom konvertovať do verejnej databázy. 😉
samael
má najeto 140 000 km,jezdil s ním takový milý dědeček na nákupy. >😒]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Až nám EÚ nariadi tie autonómne autá, bude po probléme. Všetci budeme cez GPS sledovaní, kam a kedy jazdíme, koľko presne sme najazdili a možno nám zrátajú aj zbytočný čas chodu motora na voľnobeh a cúvanie... A budeme všetci poctiví. 😄
stréc od piva
některá auta už maj v palubním počítači (případně přes diagnostiku) dostupné i motohodiny..z čeho se dá usoudit nejen jestli to bylo dálniční auto nebo skákalo po městě...je rozdíl když má 100 000km jajeto za 4000 hodin nebo za 2000...
CenturionCz
je to všechno ještě trochu jinak. Na západě se nejen objevují auta s nájezdem třeba nad 200k, ale také se tam prodávají. Lidé nežijí v představě, že se po těch kilometrech auto musí sesypat, kvalitně ho servisují a dál s ním jezdí. Stačí se podívat na relace jako Grip (Det sucht) nebo PS Profis a uvidíte, že si tam klidně mladík koupí deset let starého Passata s 220k (někdy i prémii). Jenže u nás se všichni bojí, že budou muset (světe div se) investovat do svého auta i po nákupu, a tak si nechávají nalhávat o autech bez investic, nízkých km a podobně. Je to věc mentality, více než jiného. Už auto s nájezdem nad 180k je tady občas problém prodat.
Nezastávám se bazaristů, ale s naší mentalitou jsou mnohá naprosto zdravá auta zralá na šrotování, protože o ně nikdo neprojevuje zájem.
Nezastávám se bazaristů, ale s naší mentalitou jsou mnohá naprosto zdravá auta zralá na šrotování, protože o ně nikdo neprojevuje zájem.
jam2015
Nevadí mu, že firmy si dajú do nákladov ročne 50.000 km a pri predaji po štyroch rokoch majú najazdené, že akože 70.000 km?
Damian120
no docela by zajimalo jak vypocitaj tech 42% ze si jsou tim tak jisty...myslim ze po inzeratech a v malejch bazarech se prodava podstatne vic stocenek!
No tak pres inzeraty to bude tak 82% stocenek a vic... Nakupu pred inzerat bych se faktvyhybal obloukem 8-s
PS dva roky zpátky jsem měl havárku vozidlo ekonomická totálka,šlo to z pojistky viníka vozidlo staré 5,5 let najeto 185 tis. Km stejný kamarád mi říkal že jsem hloupý že jsem to měl nechat stočit před návštěvou likvidátora třeba klidně o 100 tis. km takhle bych dostal třeba o 20 tis. kč více z pojistky
PS: celý trh má 75% firemních, Škoda 80%
Raz som niekde videl článok, že niečo také riešila nejaká taxislužba. Ak je to pravda tak dokázať stočenie je skoro nemožné.
Ale hodim priklad Pepsi kupi 50 aut pre obchodakov, da na cele auto foliu s ich reklamou, do vnutra potahy a 3,5 roka ich moze luntovat bez toho, aby zostal jediny priamy dokaz stacania. A ked potom stiahne foliu a zhody potahy tak auto bude pre laika vyzerat ako nove a bez pohladu na techniku tazko niekto uhadne kilometre.
Pár aut z Pepsi flotily znám >😁
Existuje možnost, jak výše někdo píše, koupit nové auto. To je jasné řešení, které napadne i školáka. Ale je milion důvodů, proč se kupují i ojetá auta. Takže pominu-li nákup nového auta, je u ojetiny nutné k autu přistupovat, jako kdyby tachometr vůbec nemělo. Existuje mnoho markantů, podle kterých lze rámcově zjistit přibližný stav kilometrů a tím i opodstatněnost kupní ceny. A nejde jen o stav laku (fóĺie), stav sedadel (potahy, ale ani ty prosezení nezabrání), ošmatání volantu (jde dát neosahaný), stav podvozku, hadiček, skel světlometů, oken, pedálů (také lze vyměnit za nové), ošoupání bezpečnostních pásů, stav koberečků, stav protihlukové izolace na kapotě, osahání veškerých interiérových věcí - kliček dveří přepínačů, řadící páky, ruční brzdy, třeba i rádia a vždy vzít v potaz, jak dotyčný vůz - značka a model trpí na tato opotřebení. Je toho jistě ještě daleko víc. Když o to jde, dá se změřit komprese, posoudit opotřebení vačky a pod. To už ale znamená i nějakou menší montáž, tedy vícenáklady.
Opravdový e😜ert, chcete-li znalec, je schopen v komplexu těchto poznatků odhalit auto, u kterého se někdo záměrně snažil o vzbuzení dojmu o menším nájezdu. Tím chci říct, že když někdo vymění sešmajdané pedály za nové a ostatní věci +/- sedí, nic se neděje.
Stav počítadla je důležitý asi jako loňský sníh. Pokud ovšem pominu pojišťovací příběhy, případně další prodej nějaké úplně naivní lamě.