Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Nissan X-Trail 1.6 dCi All Mode 4x4i vs. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 – Já na bráchu…
202 komentářů
Ozzman
Moc nechápu tohle srovnání, kdy už jste sami odsoudili na začátku dost odlišnou cenou a prostorem, že Kadjar boduje v kufru, protože má o 2 místa míň a podobně >😁 Relevantní mi přijde snad akorát to srovnání motorů a jízdních vlastností, ale nejde mi do hlavy vaše hanění 1.6 Dci 96Kw. Nejel sem ho v ani jednom z těchto SUV, ale byl to pro mne motor, který naopak krásně tahl lineárně a turbodíru jsem nezpozoroval, což se nedá říct o konkurenčních TDI či TDci... Opravdu jste jel v Dci?
A otázka na to nejméně řidičské SUV nižší střední mainstreamové... to jako fakt? (jezdil jsem předhoczím QQ a Xtrail a jezdily na poměry třídy dobře, hlavně QQ) A které je v této kategorii teda nejřidičtější? To by mě zajímalo ( A jsem zvědavý, jestli to bude Tiguan, nebo Kodiaq 😁😁😁).
A otázka na to nejméně řidičské SUV nižší střední mainstreamové... to jako fakt? (jezdil jsem předhoczím QQ a Xtrail a jezdily na poměry třídy dobře, hlavně QQ) A které je v této kategorii teda nejřidičtější? To by mě zajímalo ( A jsem zvědavý, jestli to bude Tiguan, nebo Kodiaq 😁😁😁).
Kadjar používá tradiční trik Škodovky a na základě QQ staví trošku větší auto... nevím jestli jsi prolézal nový QQ ale ten kufr tam není žádná hitparáda. Dřív tu byl ještě QQ+2, dneska se XTrail posunul do pozice jeho nástupce za mnohem víc peněz (předchozí XTrail byl víc offroad). Takže nakonec test docela zajímavý, osobně jsem čekal, že si XTrail na stejné platformě vyšší cenu neobhájí... a ono celkem jo.
Tuhle třídu moc projetou nemám, ale nejřidičtější bych tipnul CX-5, nejméně řidičské prý bývalo ix-35. Tiguan ale určitě taky nebude špatný.
Tuhle třídu moc projetou nemám, ale nejřidičtější bych tipnul CX-5, nejméně řidičské prý bývalo ix-35. Tiguan ale určitě taky nebude špatný.
ne, žádný tradiční trik Škody. Prostě postavili Kadjar někde mezi QQ a X-T tak, aby lépe pokryli požadavky trhu.
QQ jsem prolézal a špatný mi nepřišel, asi máš ale pravdu s tím, že Xtrail je jen nafouknutý QQ. Předchozí bylo plnohodnotné SUV použitelné i v terénu, to jsem si i vyzkoušel 😄 Já čekal, že vyhraje Kadjar, ale víceméně je mi to asi jedno, vybíral bych tady už jen podle toho, který výrobce by mi za mé peníze poskytl lepší motor/výbavu. Auta se mi líbí obě.
CX-5 jsem nejezdil, mne přišla nejlepší Kuga, hlavně benzinová (což i v testech chválí), Tiguan předchozí se rozhodně nechytal komfortem a v zatáčkách to taky nebylo nic extra, prostě takový Golf na chůdách se vším dobrým i špatným 😄 K tomu nejhoršímu se přikláním k dvojici ix-35 a dobová Sportáž, to jsou fakt auta pro ženu do města s přeposilovanym řízením bez jakékoliv odezvy 😄
CX-5 jsem nejezdil, mne přišla nejlepší Kuga, hlavně benzinová (což i v testech chválí), Tiguan předchozí se rozhodně nechytal komfortem a v zatáčkách to taky nebylo nic extra, prostě takový Golf na chůdách se vším dobrým i špatným 😄 K tomu nejhoršímu se přikláním k dvojici ix-35 a dobová Sportáž, to jsou fakt auta pro ženu do města s přeposilovanym řízením bez jakékoliv odezvy 😄
Nechápu jak po tvé zkušenosti můžeš ještě Kugu vychvalovat, aby motor odešel ve 25tis to je možné snad jen u Fordu
Když se budem bavit o spolehlivosti, tak to zmíním, ale zničený motor nezmění fakt, že Kuga je agilním a dobře jezdícím SUVčkem 😄 Snažím se být objektivní....
Jasně proč si nenajít alespoň nějaké plus, přestože to zásadní (což i v této podivné době, jak si na vlastní zkušenost poznal, je stále motor) zklamalo na plné čáře.
Ano, zklamalo.... Renault taky dělá někdy fakt krásné auta, ale technicky občas dost propadáky... proč budu ale zamlčovat, že se mi ta auta líbí? Je to stejné....
Protože je schopný oddělit dojmy z používání toho auta a jeho spolehlivost?
Stát se to může kdekoli, jde spíš o přístup... ale i to se zřejmě může stát kdekoli.
Stát se to může kdekoli, jde spíš o přístup... ale i to se zřejmě může stát kdekoli.
Tak napíšu jízdní projev je :yes: ale jinak to stojí za :no: protože kdyby mě nové auto nechalo takhle stát + řešení a přístup Fordu v jeho případě bych nezkousnul ani náhodou. Ale když prohlásí že další auto bude zase Ford, tak to chápu, prostě není pomoci >😁
Protože se mi to stalo u benzinového Ecoboostu, vedle toho mam Mondeo s 240 tisíci Km a to auto je naprosto perfektní.... za neschopnost českého importéra a dealerů a jejich chování k zákazníkovi to auto nemůže.
No vidíš u mě je to už šestá Toyota, která stále jezdí s více než 350tis. km a nikdy se nestala fatální závada, která by zapříčinila, že mě toyotka nedovezla tam, kam jsem měl namířeno. Benzín/nafta, 6 nebo 4válec, vše stále jezdí
Však si jezdi v Toyotě, já ti ji nevymlouvám 😄 Ale podle jednoho kusu nebudu soudit, mám v okolí víc Fordů a ten náš byl jediný (ostatní v naftě a jsou OK, proto já bych volil opět v naftě), ostudné je jen to jednání importéra... stát se to může každému.
Já tohle právě nechápu, když si koupím auto a zjistím "že sem se nechal nachytat" a koupil sem křáp, tak si to přiznám a řeknu to i všem koho potkám ne snad abych se cítil líp, v tom mi už nic nepomůže, peníze sou v háji a zkušenost je to drahá, ale je to tak a hledám způsob jak se tomu příště vyhnout, tím sem narazil na Toyotu a než mě zklame budu jí věrnej. Ale to není nějaká agitka za Toyotu, jen mi pořád nejde do hlavy, že chceš hned další auto po takové zkušenosti s Fordem zase riskovat to samé a to že máš jinak fungující diesel od Fordu na tom nic nemění, stále je to stejný importér a dealerská síť a hlavně stejná automobilka co udělala ten tvůj ecoboost zmetek a co jsem četl na mojeauto, tak nejsi sám, takže to nevypadá na výhru v loterii, ale na celkem velký riziko, že než ta Kuga najede 100tis bude mít 4 motor >😁
Jenže se ti to opravdu může stát kdekoli. Statisticky vzato je to jen otázka času. Když budeš žít dostatečně dlouho, tak zjistíš, že si už nekoupíš žádné auto. Mně naopak takové chování připadá trochu hysterické. Samozřejmě dokáži pochopit, že se už někdo nevrátí, alespoň hned, i když osobně v tomhle směru dávám váhu přístupu servisu a zastoupení. Což může být pěkný ořech.
Samozřejmě. Jeden zadřený motor neznamená vůbec nic. Ozzman zřejmě-snad příště vybere jiného dealera, toť vše. Jestli má někdo pocit, že u nějaké značky se mu nemůže stát totéž, musí být nesmírně naivní. Je to jen o pravděpodobnosti. Ta bude určitě u Fordu vyšší než u Hondy, ale to (alespoň pro mě) nemůže být jediný důvod, proč koupit Hondu a nekoupit Ford.
Subjektívny dojem nie je vždy dobrý meradlom kvality podvozku. Korejci síce mali preposilovane riadenie, ale nijak hekticky stabilizačný systém. A ak sa nemýlim, tak v Sportage sa dal dokonca úplne vypnúť a to auto aj tak dobre zvládlo losí test.
Podle mě Kadjar by měl být srovnáván s QQ
QQ 4380
Kadjar 4449 (+69)
X-T 4640 (+191)
Srovnání s X-T pokulhává na jednu nohu :-!
QQ 4380
Kadjar 4449 (+69)
X-T 4640 (+191)
Srovnání s X-T pokulhává na jednu nohu :-!
no a co? proč se musí srovnávat jen na chlup stejné věci? si koupím buď skůtr nebo miniauto a porovnám výhody a nevýhody zvolených řešení a každý si vybere co ho oslovuje víc. ...191mm není ani kratší strana běžného papíru, neznatelný rozdíl, když už, tak je to hodnotnější auto
Dobrý den! Ano, minulá generaci jezdila opravdu hezky, tady se hlavně kvůli stabilizaci byť jen trochu svižně opravdu jet nedá. Ohledně srovnání jsem odepisoval Rohypnolovi a co je řiditelnější? Vámi zmíněný Tiguan určitě ano, spokojený jsem ale byl třeba i s Hondou CR-V, kterou jsme měli na dlouhodobý test. S Mazdou CX-5 jsem už roky nejezdil, ale pokud si pamatuju dobře, byl jsem spokojen. Komfortní, v zatáčkách působila lehce.
U tempomatu se mi líbila poznámka jednoho z vás, teď si nevzpomenu na jméno. Každopádně to, že je po zapnutí tempomat aktivní vlastně neustále a po nastartování stačí znovu jen navolit rychlost, to je určitě super. Tohle jsem si neuvědomil, za to Renault chválím!
Machi
U tempomatu se mi líbila poznámka jednoho z vás, teď si nevzpomenu na jméno. Každopádně to, že je po zapnutí tempomat aktivní vlastně neustále a po nastartování stačí znovu jen navolit rychlost, to je určitě super. Tohle jsem si neuvědomil, za to Renault chválím!
Machi
Děkuji za odpovědi, potom je pro mne Nissan docela zklamání, předchozí generace jak Xtrail, tak hlavně QQ mi docela změnily názor na tyhle menší crossovery a SUV, že nemusí takové auto vlastně jezdit vůbec špatně.
K tomu tempomatu, pokud vím, tak stále zapnutý tímto způsobem může být u většiny koncernových vozů, které mají páčku pod volantem.
K tomu tempomatu, pokud vím, tak stále zapnutý tímto způsobem může být u většiny koncernových vozů, které mají páčku pod volantem.
Nový QQ je uskákaná koza. Tak mi nesedl, že bych ho nechtěl ani v půjčovně na dovolené.
;-\ Přitom vypadá hodně dobře a i na palubě je to opravdu pokrok oproti předchůdci..škoda.
Vypadá dobře, jízdně pro mě není. Ale znovu, vše poměřujme hlediskem ceny. Domněnka kterou prezentoval jeden z redaktorů AF o tom, jak Hyundai míní nahradit BMW z hlediska radosti z jízdy nemůže už třeba právě kvůli tomu fungovat. A to ani nemluvím o tom, že H/K jsou právě z hlediska řízení doslova bahňáci. 😉
Pajo, nemel jsi vadny kus? Testoval jsem ho na 18" a byl docela mekky, playstationove ovladani, do 60% nasazeny vyborny, v 80% nasazeni drzel stopu ale uz daval najevo nelibost a dal jsem radeji nesel. Rekl bych dokonale auto pro neridice, priblizovadlo, bez zabavne slozky, ale rozhodne rozumne komfortni, prakticke a zatim se jevi dobre zpracovane. Skvely pomer cena/vykon. Hodne bych ho pocitove pririvnal k prvni Oktavce.
QQ s multilinkom na rozumnych gumach urcite nie je uskakana koza
Jel jsem s ním z Krakowa do Třince, tuším na 16" se základním motorem a přesto, že se to kolíbalo jako bárka, neumělo to odfiltrovat nerovnosti jak bych očekával.
Aha, 16' jsou spatna kola, zkus 18' a uvidis. Lepsi komfort a o rad lepsi prilnavost, handling. Samozrejme stale je to mamacar, nic ala X1 v tom nehledej, taky je v ´plne palbe ´ za 550.
Machi, oceňuji, že reagujete na diskuzi.
Bez urážky, videa bych na Vašem místě raději netočil.
Bez urážky, videa bych na Vašem místě raději netočil.
rohYpnol
Velmi mě opětovně udivují čísla, která ACZ naměřilo. Zde [odkaz]
naměřili úplně jiné hodnoty. Ano, byl jiný rozměr pneu a zřejmě i výbava a celková váha nebyla zcela shodná. Ale rozdíl 100-0 v řádu 6 m ?! Navíc rozměr pneu hrál spíše ve prospěch ACZ, protože 19" ráfky a pneu by měly lépe přenášet síly.
Stejně tak zrychlení, ACZ dosáhlo srovnatelný čas 80-120 o 1s hůř... V případě exaktního měření dost zvláštní... Takže buď k nám vozí nějaké Kadjary II. jakosti, nebo nevím >😒]
Stejně tak se musím pozastavit nad srovnáním. Proti Kadjaru stojí podle mě Qashqai, nikoliv X-Trail, který má opravdu bonus +2 místa :-!
naměřili úplně jiné hodnoty. Ano, byl jiný rozměr pneu a zřejmě i výbava a celková váha nebyla zcela shodná. Ale rozdíl 100-0 v řádu 6 m ?! Navíc rozměr pneu hrál spíše ve prospěch ACZ, protože 19" ráfky a pneu by měly lépe přenášet síly.
Stejně tak zrychlení, ACZ dosáhlo srovnatelný čas 80-120 o 1s hůř... V případě exaktního měření dost zvláštní... Takže buď k nám vozí nějaké Kadjary II. jakosti, nebo nevím >😒]
Stejně tak se musím pozastavit nad srovnáním. Proti Kadjaru stojí podle mě Qashqai, nikoliv X-Trail, který má opravdu bonus +2 místa :-!
Dobrý den! Na těch brzdách něco možná bude, všimlo si toho víc kolegů, kteří používají racelogic, že v této disciplíně si GPS občas zablbne. Snažíme se zjistit, kde je chyba... Pružnost by měla být v pořádku, jedna sekunda mi jako až tak velký rozdíl nepřijde. Tady může hrát roli třeba sklon plochy, v jednom místě jedeme docela do kopce.
K tomu srovnání - i z Vašich čísel bych řekl, že se k sobě opravdu víc hodí Kadjar/X-Trail. Minulý týden jsem sedl do QQ a celkově mi přišel jako o třídu menší auto...
Machi
K tomu srovnání - i z Vašich čísel bych řekl, že se k sobě opravdu víc hodí Kadjar/X-Trail. Minulý týden jsem sedl do QQ a celkově mi přišel jako o třídu menší auto...
Machi
No pokud vím, tak měříte do kopce/z kopce. Aspoň takhle jste to tvrdili ve videu pokud si pamatuji. A průměrujete.
Ale ty brzdy jsou hodně divné. Asi bych začal tím, že bych si půjčil jiný měřicí přístroj 😉
Ale ty brzdy jsou hodně divné. Asi bych začal tím, že bych si půjčil jiný měřicí přístroj 😉
Ano, jak píšete, jednou tam a pak nazpět. Převýšení je tam dost velké, ta sekunda mi přijde fakt docela v pohodě. Brzdy řešíme s prodejcem racelogicu, přesně jak říkáte, zkusíme to s jinou krabičkou!
Machi
Machi
jenže jestli blbě měří brzdy (zpomalení), tak blbě měří i zrychlení! A nebo máte špatně zadaný rozměr kol (nezadává se náhodou?).
Ne, rozměr kol se nezadává. Kontrolovali jsme zrychlení i se stopkami a tady to bylo v pohodě. U těch brzd bylo nápadné i to, že se jednotlivé pokusy výrazně lišily. Kdežto u zrychlení to byly vždycky jenom desetinky,
Machi
Machi
Nebylo by nejjednoduší (já vím, přesnost měření, ale 6 metrů rozdílu se tam pozná) klasicky začít brzdit od určitého bodu na letišti a změřit dráhu metrem? Minimálně při takto rozporuplných výsledcích. Ověříte si tim alespoň částečně správnost měření přístroje 😄 S GPS může nastat všelijaký problém, stačí, když družice nejsou na ideálních pozicích a hned se to trhne....
Ano, jenže tohle je blbost. Systém je nastavený tak, že dostatečný počet družic máš vždy a všude, pokud máš nezakrytý obzor (což na letišti nebo dráze prostě je). Proto je to tayk globální satelitní navigační systém >😒]
To není vždy pravda, mohou se vyskytnout chyby i tak, čím více družic je dostupných, tím přesnější máš určení... proto se také pracuje na lepším a přesnějším systému. Navíc nevím jak teď, ale běžný uživatel GPS nikdy neměl tak přesné informace o poloze, jako vlastník systému- USA. Takže na pár metrů a při trochu méně ideálních podmínkách se odchylka vyskytnout může. Z tohoto důvodu se třeba nemůže na GPS stoprocentně spolehnout ani letadla či lodě, třeba při manévrování a přistávání, je to pouze orientační a kontrolní systém.
Ne, kódování je dávno přístupné všem (dokud to opět amíci nezakážou >😒] )
Ne, nemůže. Ne v tom, jak tvrdíš. Absolutní polohu ti určí nepřesně, to jo. Ale relativní poloha je velmi přesná. Může samozřejmě docházet k odrazům (ale opět ne na rovné ploše).
Ne, nemůže. Ne v tom, jak tvrdíš. Absolutní polohu ti určí nepřesně, to jo. Ale relativní poloha je velmi přesná. Může samozřejmě docházet k odrazům (ale opět ne na rovné ploše).
Aha, tak to mam staré informace >😁 Já si tohle pamatuji z dob studií, kdy jsme to probírali >😁 A ono už to bude vlastně bude pár let >😁 Každopádně bych to přeměřil manuálně, 6 metrů rozdílu poznáš i při běhání s pásmem >😁
Spolehnout se na GPS můžeš. Nicméně je třeba provádět kontrolu integrity. Pokud máš satelitů dostatek, tak některé jednotky umí i vyloučit ten, který posílá chybné údaje. A je tu samozřejmě otázkou geometrie dostupných satelitů.
Jen pro zajímavost, pro běžnou navigaci ve vzdušném prostoru EU potřebuje navigace dosáhnout toho, že budeš 95 % času do pěti námořních mil (jedna námořní míle je cca. 1,85 km) od tratě, na které si myslíš, že jsi (je zadaná v navigaci). V tzv. koncových řízených oblastech (několik kilometrů od přistávací dráhy) to musí být do jedné námořní míle a při samotném přiblížení 0,3 (ve zvláštních případech se dá jít až na 0,1).
Používají se také korekční signály (ty jsou třeba pro přesnější přiblížení s pomocí satelitní navigace, nemá smysl tu jednotlivé varianty rozebírat). Ať už vysílané satelity (v EU se ten systém jmenuje EGNOS), nebo ze země (pro lokální korekci), pak lze dosáhnout opravdu vysoké přesnosti. Do budoucna by mělo být možné, aby se satelitní navigací fungoval i autoland (tedy automatické přistání i za nulové viditelnosti) právě s využitím korekčního signálu vysílaného ze země.
Jen pro zajímavost, pro běžnou navigaci ve vzdušném prostoru EU potřebuje navigace dosáhnout toho, že budeš 95 % času do pěti námořních mil (jedna námořní míle je cca. 1,85 km) od tratě, na které si myslíš, že jsi (je zadaná v navigaci). V tzv. koncových řízených oblastech (několik kilometrů od přistávací dráhy) to musí být do jedné námořní míle a při samotném přiblížení 0,3 (ve zvláštních případech se dá jít až na 0,1).
Používají se také korekční signály (ty jsou třeba pro přesnější přiblížení s pomocí satelitní navigace, nemá smysl tu jednotlivé varianty rozebírat). Ať už vysílané satelity (v EU se ten systém jmenuje EGNOS), nebo ze země (pro lokální korekci), pak lze dosáhnout opravdu vysoké přesnosti. Do budoucna by mělo být možné, aby se satelitní navigací fungoval i autoland (tedy automatické přistání i za nulové viditelnosti) právě s využitím korekčního signálu vysílaného ze země.
To je samozřejmě nesmysl a například v letectví se to řeší. Přitom letadla mívají dobrý výhled (když při přiblížení zapadne mezi hory, je to jiný příběh, ale tam někdy nepomůže nic jiného než pořádný inerciální systém s RLG). Může se stát, že někde těch pět satelitů dohromady prostě nedáš (důležitá je i geometrie). Pět, protože je třeba kontrolovat integritu, což se v tomhle případě dělá vypočítáním více řešení a jejich vzájemným srovnáním. A bez kontroly integrity se nemůžeš spolehnout ani na to, že tě satelitní navigace udrží do 9 kilometrů od zadané tratě po alespoň 95 % času, když jsi 8+ km nad hladinou moře (výhled tedy jedna báseň).
Z každého místa na Zemi je 24 hodin denně pozorovatelných 5–8 družic s elevací větší než 15 stupňů. Zřizovatel zaručuje, že minimálně 4 družice jsou pozorovatelné kdykoliv a odkukoliv.
Takže asi tak :-!
Jinak letectví je trochu specifické svými požadavky, protože tam nestačí, že je něco na 99,99%. ale vyžaduje se 100%. Jinak řečeno - ano, čistě teoreticky se může stát, že se přeruší signál z nějaké družice zrovna v ten moment, kdy jich je příznivých jen 5, takže ti to stačí jen na vyřešení ambiguit.
Takže asi tak :-!
Jinak letectví je trochu specifické svými požadavky, protože tam nestačí, že je něco na 99,99%. ale vyžaduje se 100%. Jinak řečeno - ano, čistě teoreticky se může stát, že se přeruší signál z nějaké družice zrovna v ten moment, kdy jich je příznivých jen 5, takže ti to stačí jen na vyřešení ambiguit.
Nesmysl. Nevyžaduje se 100 %, to je nedosažitelné. Třeba u té navigace se vyžaduje odchylka do X 95 % času a do 2X 99,999 % času. Tomu se říká Performance Based Navigation, ne každá satelitní navigace splňuje požadavky PBN. Starší RNAV má jen X po 95 % času, není tam těch 2X po 99,999 %. X je pak určené pro daný vzdušný prostor, pro EU jsem je vypsal vedle, jinde ve světě jsou další. A pokud má být satelitní navigace jediným navigačním systémem (= můžeš jí věřit, aniž bys pozici kontroloval jiným způsobem), musíš mít kontrolu integrity a to i pro X rovné 5 námořním mílím, to je něco přes 9 kilometrů. Ani takovou mizernou přesnost jí nemůžeš věřit bez kontroly integrity.
Jak jsem ti napsal, 4 družice prostě nestačí, protože kontrola integrity potřebuje 5 a trvá i několik hodin, než přijdou na chybu a opraví ji. A můžeš satelit klidně vidět, ale to neznamená, že ho smí použít (z almanachu může vědět, že je vyloučený). Plus ta geometrie. Primárně tu nejde o nějaké přerušení signálu v nevhodný čas, s tím se nedá dopředu nic dělat a musíš mít nějaký záložní systém, ale jen jistotu získané pozice. A v praxi narazíš na situace, kdy těch pět použitelných satelitů prostě dohromady nedáš. I když mým nejoblíbenějším zdrojem problémů v satelitní navigaci jsou vojenská cvičení s rušením GPS, to mi vždy udělá radost. Tohle je částečně historie, novější navigace podporují korekci a tam už nehrozí, že chybu zjistí až za pár hodin, není tedy třeba kontrolovat integritu.
Jak jsem ti napsal, 4 družice prostě nestačí, protože kontrola integrity potřebuje 5 a trvá i několik hodin, než přijdou na chybu a opraví ji. A můžeš satelit klidně vidět, ale to neznamená, že ho smí použít (z almanachu může vědět, že je vyloučený). Plus ta geometrie. Primárně tu nejde o nějaké přerušení signálu v nevhodný čas, s tím se nedá dopředu nic dělat a musíš mít nějaký záložní systém, ale jen jistotu získané pozice. A v praxi narazíš na situace, kdy těch pět použitelných satelitů prostě dohromady nedáš. I když mým nejoblíbenějším zdrojem problémů v satelitní navigaci jsou vojenská cvičení s rušením GPS, to mi vždy udělá radost. Tohle je částečně historie, novější navigace podporují korekci a tam už nehrozí, že chybu zjistí až za pár hodin, není tedy třeba kontrolovat integritu.
Samozřejmě že 100% je reálně vždy nedosažitelné. Šlo mi o princip, který je prostě v letectví poněkud jiný. Proto má mnohé stystémy zdvojené, ztrojené.
Proto třeba kombinuje GPS+IMU, že... I když tam to je i z důvodu jiného.
Říkám, ano, čistě teoreticky se to opravdu může stát, že budou třeba jen 4 použitelné družice. Ale o čem se to bavíme? Tady je řeč o signálu pro racelogic na volném prostranství za hezkého počasí 😲 :-!
Proto třeba kombinuje GPS+IMU, že... I když tam to je i z důvodu jiného.
Říkám, ano, čistě teoreticky se to opravdu může stát, že budou třeba jen 4 použitelné družice. Ale o čem se to bavíme? Tady je řeč o signálu pro racelogic na volném prostranství za hezkého počasí 😲 :-!
Řešíme tvé tvrzení, že dostatečný počet družic je vždy a všude.
Ano, redundance se používá k dosažení předepsané spolehlivosti. Někde je například komunikace považována za tak důležitou, že musíš mít realisticky dvě vysílačky, protože prostě nenajdeš takovou, kde by výrobce dokázal, že je spolehlivá dostatečně. I když kolikrát se přidává další jednotka(/y) jen z vůle majitele/ provozovatele, kvůli pohodlí, zvýšení počtu úspěšných odbavení atp. Můj stroj má například dva transpondéry, byť mohu používat jen jeden najednou, protože nechci uvíznout v nějakém zapadákově, až mi odejde. Platí to i pro ty vysílačky, běžně mají lidé dvě, aby mohli poslouchat na více frekvencích. Stejně tak mám dvě vestavěné satelitní navigace, byť dle předpisů nepotřebuji ani jednu - protože pro mne je to primární způsob navigace a je mnohem lepší, než ty krámy z druhé světové, co se jinak používají.
Inerciální systémy jsou super, ale jsou výsadou velkých letadel. A ty typicky mají k jejich kalibraci DME/DME a satelitní navigaci vůbec nepotřebují. Malá letadla jsou na satelitech mnohem víc závislá a prakticky jediná dobrá záloha je radar řízení letového provozu (kdy ti vysílačkou dají vektory). I když mám k dispozici i VOR/ DME a dokonce i ADF, ale ty jsou rozhodně níž na mém seznamu alternativ (znám nejednoho pilota, který by radši vyskočil z letadla, než být závislý jen na ADF, tak oblíbená tahle starožitnost je; na druhou stranu, většina z nich nenosí padáky, takže by nakonec museli zatnout zuby 😄 ).
Ano, redundance se používá k dosažení předepsané spolehlivosti. Někde je například komunikace považována za tak důležitou, že musíš mít realisticky dvě vysílačky, protože prostě nenajdeš takovou, kde by výrobce dokázal, že je spolehlivá dostatečně. I když kolikrát se přidává další jednotka(/y) jen z vůle majitele/ provozovatele, kvůli pohodlí, zvýšení počtu úspěšných odbavení atp. Můj stroj má například dva transpondéry, byť mohu používat jen jeden najednou, protože nechci uvíznout v nějakém zapadákově, až mi odejde. Platí to i pro ty vysílačky, běžně mají lidé dvě, aby mohli poslouchat na více frekvencích. Stejně tak mám dvě vestavěné satelitní navigace, byť dle předpisů nepotřebuji ani jednu - protože pro mne je to primární způsob navigace a je mnohem lepší, než ty krámy z druhé světové, co se jinak používají.
Inerciální systémy jsou super, ale jsou výsadou velkých letadel. A ty typicky mají k jejich kalibraci DME/DME a satelitní navigaci vůbec nepotřebují. Malá letadla jsou na satelitech mnohem víc závislá a prakticky jediná dobrá záloha je radar řízení letového provozu (kdy ti vysílačkou dají vektory). I když mám k dispozici i VOR/ DME a dokonce i ADF, ale ty jsou rozhodně níž na mém seznamu alternativ (znám nejednoho pilota, který by radši vyskočil z letadla, než být závislý jen na ADF, tak oblíbená tahle starožitnost je; na druhou stranu, většina z nich nenosí padáky, takže by nakonec museli zatnout zuby 😄 ).
Trochu mi tahle debata připomíná BBT >😁
No prostě: pro účely měření racelogicem na volném prostranství za běžných podmínek je pokrytí signálem NAVSTAR zcela bezproblémové. 😉
No prostě: pro účely měření racelogicem na volném prostranství za běžných podmínek je pokrytí signálem NAVSTAR zcela bezproblémové. 😉
myslel jsem, že máte model propojený s ŘJ a zná i počet otáček...
Studuji návody [odkaz]
No, opravdu přístroj MĚŘÍ i brzdnou dráhu? Protože pokud přístroj použije pro výpočet dráhy jen nějaké průměrné zpomalení, tak klidně může jít o chybu/nepřesnost algoritmu, když vozidlo samozřejmě nezpomaluje lineárně. Takže pro brzdnou dráhu by měl přístroj znát zpomalení v každém čase.
Studuji návody [odkaz]
No, opravdu přístroj MĚŘÍ i brzdnou dráhu? Protože pokud přístroj použije pro výpočet dráhy jen nějaké průměrné zpomalení, tak klidně může jít o chybu/nepřesnost algoritmu, když vozidlo samozřejmě nezpomaluje lineárně. Takže pro brzdnou dráhu by měl přístroj znát zpomalení v každém čase.
Proč průměrné zpomalení? Nevím co konkrétně za model se používá tady, ale podobné přístroje jsou normálně schopné vyplivnout graf zpomalení, tak jak to mívá třeba autorevue
[odkaz]
[odkaz]
já nevím, co konkrétně používají na ACZ. Každopádně pokud znám přesně zpomalení v čase, tak není problém určit přesnou dráhu.
To je právě problém, ten čas tam šíleně lítá, ještě víc než ty metry...
tomuhle moc nerozumím, můžete to nějak lépe specifikovat? Jakože čas 100-0 má ještě větší rozptyl než brzdná dráha 100-0?
Vy uvádíte výslednou brzdnou dráhu výsledný průměr, jaká jsou konkrétně jednotlivá měření (hodnoty třeba pro Kadjar)?
Vy uvádíte výslednou brzdnou dráhu výsledný průměr, jaká jsou konkrétně jednotlivá měření (hodnoty třeba pro Kadjar)?
Ano, jak píšete. Uděláme 5 měření na stejném místě, stejné auto a čas 100-0 km/h lítá v ještě v citelně větším rozptylu než naměřená vzdálenost. Data ze všech měření bohužel už nemám, měřili/fotili jsme na začátku července a já si do excelu zapsal jenom průměry.
Škoda.
Podle mě je výsledná hodnota zkrátka tak nepřesná, to je celé. Předpokládám, že přístroj nemá inerciální měřící jednotku, takže vše počítá z pozice GPS.
Ve výsledku je to tedy jako kdybyste měřili délku auta krokováním... Půjčil bych si lepší (kvalitnější, profi) přístroj a kontrolně si proměřil hodnoty, které lezou z toho zázraku Racelogic, co používáte.
Podle mě je výsledná hodnota zkrátka tak nepřesná, to je celé. Předpokládám, že přístroj nemá inerciální měřící jednotku, takže vše počítá z pozice GPS.
Ve výsledku je to tedy jako kdybyste měřili délku auta krokováním... Půjčil bych si lepší (kvalitnější, profi) přístroj a kontrolně si proměřil hodnoty, které lezou z toho zázraku Racelogic, co používáte.
Pokud se ta chyba vezme na začátku, když jedeš 28 metrů za sekundu, nebo i o něco víc (brzdění začnou z vyšší rychlosti než 100 km/h), tak se bavíme asi o dvou desetinách sekundy. Což je něco, co se ti u měření zrychlení celkem snadno ztratí. Pokud by tedy byl problém tohoto rázu. Tak jako tak by něco takového bylo mimo specifikaci a rozhodně na reklamaci.
Proč na reklamaci? Přístroj nikde nemá garantovanou přesnost měření dráhy, pokud se nemýlím.
Vzdálenost má měřit na 0,05 %. A u času při měření zrychlení/ brzdění je to 0,1 vteřiny. To jsou tedy čísla pro Performance Box, nevím, který přesně mají, ale všechny varianty (Drift Box, VBOX, etc.) by na tom snad měly být stejně.
jenomže to bude při ustálené rychlosti.
On snad někdo tohle používá k měření vzdálenosti při ustálené rychlosti? Vzhledem k tomu, že je to k tomuhle přímo určené, by pro mne byly takové odchylky opravdu nepřijatelné a reklamoval bych.
Už jenom 0,1s ti dá nějaké 3m rozdílu ve 100kmh... No, ve výsledku si myslím, že nás tu redakce krmila celou dobu totálně nesmyslnými čísly 😉
Ale jak říkám, tohle by měl i člověk se SŠ pochopit už z těch čísel opakovaného měření. Jestli někomu nepřijde divné, že jednou je to 38m, podruhé 43m (příklad), tak to je pak těžké.
Ale jak říkám, tohle by měl i člověk se SŠ pochopit už z těch čísel opakovaného měření. Jestli někomu nepřijde divné, že jednou je to 38m, podruhé 43m (příklad), tak to je pak těžké.
rohYpnol
+2 místa u X-Trailu, tak je to vždy smutné. Nechápu, proč redaktor zesměšňuje zadní místa, která jsou nouzová nebo pro děti, avšak rozhodně ne pro vysokého dospělého. Ví to všichni, plnohodnotné 7-místné auto na délce 4,6m se prostě nestaví. Přitom ukázat limity zadních míst na figuře moderátora určitě byla namístě, proč ne. Ale tímhle tónem?
Stejně tak název Kadjar. Ano, název trochu krkolomný, ale vyzdvihovat to při každém vyslovení? Kde to jsme? První pomocná?
Hlas je velmi příjemný, ale jak je vidět, vždy je mnohem důležitější co z těch úst leze než jakým hlasem. Takže ráčkující p.Vaculík je asi tak o tři galaxie dál :-!
Stejně tak název Kadjar. Ano, název trochu krkolomný, ale vyzdvihovat to při každém vyslovení? Kde to jsme? První pomocná?
Hlas je velmi příjemný, ale jak je vidět, vždy je mnohem důležitější co z těch úst leze než jakým hlasem. Takže ráčkující p.Vaculík je asi tak o tři galaxie dál :-!
Myslim raz ho v tom teste nazvali aj kadak to nemusim prekladat.... >😁 Tretia rada zadnych sedakov skor marketing ale aj mensie deti tam chvilu posedia...
ale ty místa svůj účel mají. Ne že ne. Vlastně můžeme být rádi, že se na ně ve videu nesnažil nacpat 90-letou prababku s berlema...
webpaja
...až příliš předvídatelné vyznění.
Bodování opět potvrzuje redakční nekonzistenci a tak nějak se nemůžu zbavit dojmu, že rozsudek byl subjektivně vyřčen už předem.
Začnu cenou, ta je oproti konkurenci velmi slušná a s tím souvisí některá řešení. Osobně s tím nemám problém, chceš SUV v mainstreamu a máš limit 700k? Švihej k francouzům nebo korejcům, můžeš-li utratit víc a oceníš-li větší nabídku verui mazej jinam.
Subjektivní hodnocení designu mě přišlo až tak příkré a jednoduché, že je ve výsledku neakceptovatelné. X-trail parkuje kousek ode mě a osobně mi přijde třeba zajímavější než Kadjar.
K jeho jménu...bude se autor stejně posmívat Kardiaku od Škodovky?
K motoru...až mě překvapilo, jak jinde (třeba u anglánů) vyznívá měření velmi slušně proti jindy velebenému TDI 150HP. Ovšem v Kadjaru jsem ho nejel, u Mégane na mě tak nepůsobil.
Interiér řeším pomocí ceny a nemám s ním problém, kecy o tom, co by Renault chtěl nebo nechtěl kam nacpat jsou opět zcela regulérní ničím nepodloženou spekulací autora, na úrovni výplodů soudruhů z Autofora.
Tento test tedy mažu z paměti a budu doufat, že si redakce dala jen pauzu přes okurkovou sezonu a tohle vzniklo za 30min po knedlozelovepřu.
Bodování opět potvrzuje redakční nekonzistenci a tak nějak se nemůžu zbavit dojmu, že rozsudek byl subjektivně vyřčen už předem.
Začnu cenou, ta je oproti konkurenci velmi slušná a s tím souvisí některá řešení. Osobně s tím nemám problém, chceš SUV v mainstreamu a máš limit 700k? Švihej k francouzům nebo korejcům, můžeš-li utratit víc a oceníš-li větší nabídku verui mazej jinam.
Subjektivní hodnocení designu mě přišlo až tak příkré a jednoduché, že je ve výsledku neakceptovatelné. X-trail parkuje kousek ode mě a osobně mi přijde třeba zajímavější než Kadjar.
K jeho jménu...bude se autor stejně posmívat Kardiaku od Škodovky?
K motoru...až mě překvapilo, jak jinde (třeba u anglánů) vyznívá měření velmi slušně proti jindy velebenému TDI 150HP. Ovšem v Kadjaru jsem ho nejel, u Mégane na mě tak nepůsobil.
Interiér řeším pomocí ceny a nemám s ním problém, kecy o tom, co by Renault chtěl nebo nechtěl kam nacpat jsou opět zcela regulérní ničím nepodloženou spekulací autora, na úrovni výplodů soudruhů z Autofora.
Tento test tedy mažu z paměti a budu doufat, že si redakce dala jen pauzu přes okurkovou sezonu a tohle vzniklo za 30min po knedlozelovepřu.
Teda ty ses nějak rozvášnil 😁, ale nelze než souhlasit, hlavně ten motor, to nechápu a k mému příspěvku výše se pan Machala vyjádřil ve všech bodech, vyjma toho motoru.... zvláštní...
Naopak, nechalo mě tak tak klidným jako nikdy. Hodnocení hrubě subjektivní, když se podívám na body za cenu nevím s čím to Martin srovnával... Co je benchmark?
Tohle není moje auto snů, ale hodnocení mi přijde až jako by testovaná auta byla pod úroveň redakce.
Tohle není moje auto snů, ale hodnocení mi přijde až jako by testovaná auta byla pod úroveň redakce.
Omlouvám se, nezachytil jsem. K motoru? Nejde jen o mou zkušenost, že má tahle šestnáctistovka značnou turbodíru jsem slyšel i od jiných kolegů, co tady kolem mě posedávají. Třeba stoupání z Holešoviček k Letňanům, tady jsem musel v osmdesáti na čtyřku, na pětku se ani jeden z testovaných modelů k ničemu neměl. Pod 1700 opravdu vůbec nic. Kdybych měl ještě něco doplnit, klidně mě uhánějte, už je tady víc příspěvků, takže přehlédnu.
A webpajo, příště snad budete spokojenější!
Machi
A webpajo, příště snad budete spokojenější!
Machi
Jezdil jste ten motor i v jiném voze, třeba Megane? Nebo Talisman? Naprosto to neodpovídá mé zkušenosti a v Megane mi to přišlo jako naprosto ideální motorizace s krásně lienárním zátahem, jaké jsem znal ze starších a větších Dci (1.9 a 2.0). Navíc při skvělém akustickém komfortu v porovnání s dobovou konkurencí. To stoupání znám, neni tam náááhodou 70tka? >😒] >😁 A dole dokonce 50 >😁 Asi díky 4x4 je jiná převodovka, jiné kvalty a tudíž zabitý motor... nic jiného mne nenapadá.
Zkuste si srovnat názvy titulků jednoho koncernu a jiných aut v poslední době Martine. A to nejsem žádný antifanda jakékoliv značky. Mám z toho nemalou znojemskou příchuť. O mě nejde, co chci vyzkoušet projedu. Jak ale pak taková práce působí navenek si odpovězte sám.
To myslím v dobrém a bez krve. 😉
To myslím v dobrém a bez krve. 😉
Jojo, takové srovnání jsem kopíroval do diskuze před nedávnem, až mne zarazilo, kolik dobrých aut začínalo negativním nadpisem testu.... samozřejmě ani jedno z nejmenovaného koncernu 😄
Ty máš nějaký problém s titulkem 😄 ?
Jinak... mně se celkem líbí Kadj, slušně trefuje ideální rozměry SUV pro rodinu, ten kousek auta navíc oproti QQ je tak akorát. Cenový rozdíl mezi QQ a XT mi po představení přišel hodně brutální... ale optikou sedmimístného auta se to asi obhájit dá.
PS: Kadjar jde v Evropě na dračku...
Jinak... mně se celkem líbí Kadj, slušně trefuje ideální rozměry SUV pro rodinu, ten kousek auta navíc oproti QQ je tak akorát. Cenový rozdíl mezi QQ a XT mi po představení přišel hodně brutální... ale optikou sedmimístného auta se to asi obhájit dá.
PS: Kadjar jde v Evropě na dračku...
Dobrý den! Já na bráchu... cítíte jako negativní titulek? Tak to zamýšleno vůbec nebylo, šlo mi čistě jen o koncernovou technickou spřízněnost. Jinak já se to snažím psát vždycky trochu živěji, proto se mi tam občas přihodí takové ty rádoby vtipné přirovnání a spekulace typu, že by to Renault něčím rád zaplácl, nebo co jsem to tam vymyslel. Objektivní se ale snažím být v každém případě, proto máme i to známkování postaveno co nejvíc na objektivních a změřitelných veličinách. Dokonalé to není samozřejmě, ale třeba někdy v budoucnu v rámci faceliftu známkovací tabulky přijdeme ještě na něco lepšího,
Machi
Machi
Martine, poznámka k titulku byla obecná a to ve vztahu k budoucí spokojenosti 😉
Nojo, u Jaguaru se to nepovedlo 😄
Ono toho bylo více 😉 Už nevim, pod kterou diskuzí jsme to řešili 😄
edit: Cituju svůj příspěvek pod Jagem F Pace
"ojel sem titulky z testů za 2016 a u koncernových aut jsem nikdy nenašel nic, co by vyvolávalo negativní názor na vozidlo. Bohužel u jiných, byť i vícehvězdičkových vozidel, se toto objevuje.
DS 4 - Míra soudnosti
Lexus RC 200t - sportovcem jen na oko
Kuga TDCI - změňtě kabinu
Mini JCW Cabrio - Tohle bych si nekoupil
Opakem😒br />
Golf GTE - Hot Hybrid z Wolfsburgu
Superb Greenline kombi - Vysoká liga úspor
Touran 1.2TSI - K čemu TDI ( To mne pobavilo nejvíc společně se Seatem )
Audi A3 1.0TSI - Tříválce se nebojte
Seat Ateca - Šifra mistra Kabaně!
Tiguan BiTDI - Dvě turba dávají křídla"
edit: Cituju svůj příspěvek pod Jagem F Pace
"ojel sem titulky z testů za 2016 a u koncernových aut jsem nikdy nenašel nic, co by vyvolávalo negativní názor na vozidlo. Bohužel u jiných, byť i vícehvězdičkových vozidel, se toto objevuje.
DS 4 - Míra soudnosti
Lexus RC 200t - sportovcem jen na oko
Kuga TDCI - změňtě kabinu
Mini JCW Cabrio - Tohle bych si nekoupil
Opakem😒br />
Golf GTE - Hot Hybrid z Wolfsburgu
Superb Greenline kombi - Vysoká liga úspor
Touran 1.2TSI - K čemu TDI ( To mne pobavilo nejvíc společně se Seatem )
Audi A3 1.0TSI - Tříválce se nebojte
Seat Ateca - Šifra mistra Kabaně!
Tiguan BiTDI - Dvě turba dávají křídla"
Já si na to pamatuju... tenkrát jsem to nechtěl pitvat, abych neposiloval svou image koncernového přisluhovače, ale když už to tu je podruhé... mně fakt vyloženě blbej titulek přišel jen ten Jaguar, "Kde se stala chyba?"... když samotný test už pak byl v pohodě a vlastně se zjistilo, že se žádná chyba nestala.
S ostatními titulky jsem víceméně v pohodě... minimálně jednotlivě😒br /> DS4 - taky si myslím, že Citroën šlápl vedle. Stejně jako Golf s GTE, a jasně, ten to neschytal v titulku, ale jen v samotném testu
RC 200t - nesportovní kupé? Ale jo, proč ne, pokud to to auto vystihuje... sportovní není nutně pochvala
Kuga - ok, tady bych si asi našel důležitější věci do titulku
Mini - na první pohled blbý, ale v testu celkem uspokojivě vysvětleno
Naopak to co tě pobavilo mi taky nepřijde nijak extrémní, "k čemu TDI" je obecně legitimní otázka, zejména při srovnání povedeného 1.2TSI a ne moc povedeného 1.6TDI pro nefiremní káru (ale vím že máš teď na benzín pifku 😉 ). A Šifra mistra Kabaně u Atecy... no, to je vcelku vtipná glosa toho, že Ateca vypadá trošku jako Škodovka...
S ostatními titulky jsem víceméně v pohodě... minimálně jednotlivě😒br /> DS4 - taky si myslím, že Citroën šlápl vedle. Stejně jako Golf s GTE, a jasně, ten to neschytal v titulku, ale jen v samotném testu
RC 200t - nesportovní kupé? Ale jo, proč ne, pokud to to auto vystihuje... sportovní není nutně pochvala
Kuga - ok, tady bych si asi našel důležitější věci do titulku
Mini - na první pohled blbý, ale v testu celkem uspokojivě vysvětleno
Naopak to co tě pobavilo mi taky nepřijde nijak extrémní, "k čemu TDI" je obecně legitimní otázka, zejména při srovnání povedeného 1.2TSI a ne moc povedeného 1.6TDI pro nefiremní káru (ale vím že máš teď na benzín pifku 😉 ). A Šifra mistra Kabaně u Atecy... no, to je vcelku vtipná glosa toho, že Ateca vypadá trošku jako Škodovka...
Já bejt panem Machalou, tak tě vemu do PR oddělení ACZ >😒] :yes: Z fleku >😁
Jo, máš pravdu, já hledal účelově, hlavně třeba u toho Mini, toho Jaga a Kugy - tohle někdo, kdo nemá čas a jen si přečte titulek, může odradit, je to prostě takové trochu bulvární no 😄 A přitom ty testy nevyzněly špatně, jen to neodpovídá. To je jako kdyby si napsal v restauraci😒br />
Stojí to u nás za prd
a pod to
Vaříme jen ty nejvybranější recepty z nejkvalitnějších surovin.... chápeš co tim chci říct ne? 😄
Jo, máš pravdu, já hledal účelově, hlavně třeba u toho Mini, toho Jaga a Kugy - tohle někdo, kdo nemá čas a jen si přečte titulek, může odradit, je to prostě takové trochu bulvární no 😄 A přitom ty testy nevyzněly špatně, jen to neodpovídá. To je jako kdyby si napsal v restauraci😒br />
Stojí to u nás za prd
a pod to
Vaříme jen ty nejvybranější recepty z nejkvalitnějších surovin.... chápeš co tim chci říct ne? 😄
Hezky to trefil Kankunen
KANKUNEN 03.08. 13:02
Autor píše samé bláboly
Musím říct, že celý text se mi zdál velice dobře napsaný a autor dokázal vystihnout kvality vozu. Dávám .
Ten titulek u Jagu se mi taky nelíbil. Ale jestli za tím vidím snahu uškodit Jaguaru proto, aby se lépe prodávala Q5? Hele, to asi ne.
Já nejvíc úpěl kdysi, když tu Mazda MPS měla titulek Milujeme privátní sport, to jsem si fakt říkal, že by bylo nejlepší, kdyby v nadpisu byl jen název modelu a jinak nic 😄
KANKUNEN 03.08. 13:02
Autor píše samé bláboly
Musím říct, že celý text se mi zdál velice dobře napsaný a autor dokázal vystihnout kvality vozu. Dávám .
Ten titulek u Jagu se mi taky nelíbil. Ale jestli za tím vidím snahu uškodit Jaguaru proto, aby se lépe prodávala Q5? Hele, to asi ne.
Já nejvíc úpěl kdysi, když tu Mazda MPS měla titulek Milujeme privátní sport, to jsem si fakt říkal, že by bylo nejlepší, kdyby v nadpisu byl jen název modelu a jinak nic 😄
Jak si vysvětlíš tedy Ozzmanův výběr? A dalo by se určitě pokračovat 😉
Když budu chtít, tak najdu. Třeba😒br />
Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření
A když budu chtít být paranoidní, tak budu jako negativní titulek prezentovat třebas i
Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Změnil se vůbec?
Vadil mi ten Jag, z toho co psal Ozzman mi úplně nesedlo možná Mini, ale jinak si to vysvětluju prostě tak, že vystihnout test ve třech slovech a neopakovat se je složitý a někdy se to holt úplně nepovede.
Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření
A když budu chtít být paranoidní, tak budu jako negativní titulek prezentovat třebas i
Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Změnil se vůbec?
Vadil mi ten Jag, z toho co psal Ozzman mi úplně nesedlo možná Mini, ale jinak si to vysvětluju prostě tak, že vystihnout test ve třech slovech a neopakovat se je složitý a někdy se to holt úplně nepovede.
Mám na to rozdílný názor. 😉
U toho Mini mi vlastně vadilo to, že to bylo příliš subjektivní. Něco takového se podle mne dá obhájit u auta, které zklamalo ve svém poslání. Co si o takovém autě myslím, je podle mne vedlejší. To bych mohl takhle nadepsat třeba prakticky každý test MPV.
Mam dnes nejakou psavou. Jel jsem 1,6dCI loni v QQ a tak strmou krivku tociveho momentu dlouho nepamatuji. Chovalo se to jako 1,6 TDI + masivni kopanec kroutaku nekde kolem 1900-2500. Nad 3.000 ot zadne velke divadlo. Nejelo se s tim prijemne.
Machala...co dodat? Co tak z minulosti čtu jeho testy, tak bída...a to by měl být ten nejlepší, když je šéfredaktor...teď jsem v čekárně u holiče četl nějaký jeho starší psaný test a chytal jsem se za hlavu...
Inu bohužel ten nej odešel nedávno...
Inu bohužel ten nej odešel nedávno...
kosmonaut
XTraila znám a přesně ta neschopná kombinace blbého řízení, špatného tlumení, diskomfortu a vůbec jízdně neschopnčho podvozku mě absolutně otrávila. Takhle špatně jezdil třeba dvojkový Scenic. Jestli věřit testu s tím, že je Kadjar v tomhle ještě horší, no potěš koště. Já uznávám, že XTrail a Kadjar mají své určité kvality, ale to základní, co by měla auta dělat, tedy jezdit, zvládají (u XTrailu si dovolím napsat, že objektivně) velmi špatně.
Dosluhující CX5 je zcela jiný level.
Dosluhující CX5 je zcela jiný level.
Proti otřesnému řízení nemám ani píp (souhlasím s tebou), velká kola a komfort si netykají a nedělám si iluze, že by na to kdokoliv z mainstreamu vyzrál. Mazda je dražší a je to okamžitě poznat.
Aj, asi ta sedmdesátka sakra! Zkuste v těchto větších autech, tam mi přijde rozdíl citelnější než třeba ve Vámi zmíněném méganu. V talismanu jsem jel jenom s dvojitě přeplňovanou verzí, ta levnější se ke mně nedostala.
Proto jsem Martine psal, že v menším Mégane na mě motor působil naopak velmi dobře a vitálně. Talisman jsem nezkoušel a nějak k němu ani nemám nit, která by mi brnkala zvědavostí.
Jedno z aut, které vypadá mnohem líp na fotkách než ve skutečnosti. A u běžného konzumu se mi auto musí i líbit.
Jedno z aut, které vypadá mnohem líp na fotkách než ve skutečnosti. A u běžného konzumu se mi auto musí i líbit.
kalousek
Pochvala za pěkný test, aspoň může člověk tyhle krámy rovnou vyřadit z adeptů na budoucí obyvatele své garáže.
Jinak doporučoval bych u popisu připojovacích systémů pohonu 4x4 použitých i v testovaných autech vyhnout se tvrzení, že newtonmetry je možno uzamknout v poměru padesát na padesát. Z technického hlediska se jedná o zcela mylný názor, podrobnější vysvětlení je možné najít například tady😒br />
[odkaz]
Jinak doporučoval bych u popisu připojovacích systémů pohonu 4x4 použitých i v testovaných autech vyhnout se tvrzení, že newtonmetry je možno uzamknout v poměru padesát na padesát. Z technického hlediska se jedná o zcela mylný názor, podrobnější vysvětlení je možné najít například tady😒br />
[odkaz]
Martin Machala (Auto.cz)
Pánové, jestli můžu k těm titulkům. Ten musí zkrátka "jen" zaujmout, protože je to jediná věc (kromě fotky), která článek prodává. U časopisu máte před sebou celou stránku, časopisem navíc listujete, procházíte jej... My musíme praštit do očí. A pak nám kolikrát nadáváte za bulvární nebo zavádějící titulky... Ale snažíme se to nepřehánět! Samozřejmě můžete připojit případy, které byly podle vás třeba už moc.
Machi
Machi
".....Měl to být jednoznačný recept na úspěch, takový natažený a schopnější větší bratr velmi dobře prodávaného capturu. U nás se však kadjar ne a ne chytnout......"
Opravdu si myslíte, že je Kadjar neúśpěšný a nemůže se chytnout?
Ještě jedna otázečka. Nechcete v textu opravit info o tom, že Kadjar je sourozencem X-Trailu? Nechce se mně věřit, že nevíte, kdo je opravdovým bráškou Kadjaru. X-Trail to není, je o třídu výše a jeho bratrem je Renault Koleos.
Opravdu si myslíte, že je Kadjar neúśpěšný a nemůže se chytnout?
Ještě jedna otázečka. Nechcete v textu opravit info o tom, že Kadjar je sourozencem X-Trailu? Nechce se mně věřit, že nevíte, kdo je opravdovým bráškou Kadjaru. X-Trail to není, je o třídu výše a jeho bratrem je Renault Koleos.
Dobrý den, X-Trail sdílí s Kadjarem stejnou platformu, tu samou najdeme i u QQ,
Machi
Machi
A taky u Espace, Talismana, Mégane,.... 😄 😄
Ještě jednou a snad i naposled😒br /> Kadjar, Qashqai: C-segment
Koleos, X-Trail: D-segment
Ještě jednou a snad i naposled😒br /> Kadjar, Qashqai: C-segment
Koleos, X-Trail: D-segment
U nás to zatím není ono, Tuscon, Tiguan a Qashqai (a samo Yeti) jsou na tom řádově lépe. V Evropě jako takové je to jiné.
Pokud se nepletu, tak v nové generaci je právě X-Trail na stejné platformě jako Qashqai a jako Kadjar, v minulé generaci tam byly ty technické rozdíly větší. Z toho pohledu má X-Trail blíž ke Kadjaru než ke Koleosu, který je ještě spřízněný s minulým X-Trailem. Ale jasně, v době, kdy i Passat a Polo budou na jedné "platformě" to může být trošku ošidné.
Pokud se nepletu, tak v nové generaci je právě X-Trail na stejné platformě jako Qashqai a jako Kadjar, v minulé generaci tam byly ty technické rozdíly větší. Z toho pohledu má X-Trail blíž ke Kadjaru než ke Koleosu, který je ještě spřízněný s minulým X-Trailem. Ale jasně, v době, kdy i Passat a Polo budou na jedné "platformě" to může být trošku ošidné.
kadjar je uz teraz v eu uspesny.....akurat u nas uz nema taku poziciu ako ma tucson/sportage kaskaj alebo tigi..... ale kadjar v eu ma uz teraz obrovsky uspech a bol skvelym tahom ... a je velkou posilou pre renault v SUV segmente... no uz aj bolo na case po tom zrovna nie najstastnejsom prvom koleose 😉 :yes:
Není koncernovým sourozencem? Nesdílí platformu? Pogo, to je ale těžký to pobrat, viď? >😁
Máš pravdu. X-trail je sourozenec Mégana. S tvou pomocí poberu všechno.
Ano mám pravdu, jsou koncernovými sourozenci a sdílí platformu. Kritizovat test se dá za cokoliv, ale ty si vybereš to co je pravda. Jak roztomilé >😁 :-!
Asi jsou podle tebe všichni setry a bratři. Podle mě se dá napsat, že sourozenci jsou Renault a Nissan. Pokud jde o modely, tak sourozenci jsou dle mě Kadjar a Qashqai. X-Trail už je dle mě bratranec. Octavie snad dle tebe taky není bratrem Passata. Nebo snad jo?
"Ta" Octavia nemůže být bratrem. Sourozenecký vztah s Passatem ale nezpochybňuju, technicky jsou na tom přibližně podobně jako X-Trail s Kaďárem 😉
Zapomněl jsem, že je teď křesťanství v kurzu. Pozdravuj bratra Machalu.
Nevím co je v kurzu, ale být mimo zcela jistě ne. Netrefil ses, tak kopeš jako malé dítě. 😉
Takový idealista nejsem. Tvůj mozek bych kopáním nerozchodil.
Kdysi jsi míval občasné náznaky inteligentních příspěvků... Teď ty záblesky těžko hledat 😉
Ty jsi taky kdysi bejval normální. Teď je z tebe arogantní, povýšený a věčně poučující a hodnotící bytost.
To jsou zbytecne plky, utocis nesmyslne. Precti si na ci reagujes a jakym zpusobem. Rozcilujes se zbytecne u veci, kde neni problem. Test vykazuje jine, zavaznejsi nedostatky.
Ovšem pak by určitě byl kritizovatelný výběr, kdyby byly v porovnáváku Octavia a Passat místo Golfa.
K zaujetí u testu stačí, aby to byl model, který mě zajímá. Dříve jsem tu četl všechny testy, nehledě na to, co to bylo, protože o tom tenhle web pro mne byl a proto jsem sem chodil. Vaše titulkové umění mi umí akorát zkazit chuť, ne mě přilákat.
Jo, u jiných článků je titulek (a perex) důležitější. Ale i tam v první řadě očekávám, že bude dobře reprezentovat, co najdu uvnitř. Pak se mohu rozhodnout, co mě zajímá a co ne. Ne, že je seznam článků hromada hnoje nějakého fantasty, který ze mě buď chce dělat blbce, nebo ani nečetl, k čemu vlastně titulek píše. Laciné, podbízivé nadpisy přenechte bulváru. Že to případně zvedne počet zobrazení, pro mne není argument, jde o úroveň. A neberte to tak, že tím narážím zrovna na tenhle článek.
Jinak internetové portály neprocházím o nic méně než tištěné magazíny. Pokud tedy netrvá věčnost, než se články zobrazí, nejsou dělené na X stran, obzvláště pokud opět trvá, než se něco zobrazí, plevelí mi historii atp. Ani v tom tištěném neprojíždím text, pokud dle titulku nemám zájem. Tady to jen došlo do bodu, kdy kolikrát ani nechci otevřít článek, abych si kousek přečetl/ prošel si ho, protože se to počítá jako zobrazení a pokud se mi opravdu nezdá, nechci přispívat k podpoře takového chování. Plus ACZ je kolikrát příliš pomalé.
Jo, u jiných článků je titulek (a perex) důležitější. Ale i tam v první řadě očekávám, že bude dobře reprezentovat, co najdu uvnitř. Pak se mohu rozhodnout, co mě zajímá a co ne. Ne, že je seznam článků hromada hnoje nějakého fantasty, který ze mě buď chce dělat blbce, nebo ani nečetl, k čemu vlastně titulek píše. Laciné, podbízivé nadpisy přenechte bulváru. Že to případně zvedne počet zobrazení, pro mne není argument, jde o úroveň. A neberte to tak, že tím narážím zrovna na tenhle článek.
Jinak internetové portály neprocházím o nic méně než tištěné magazíny. Pokud tedy netrvá věčnost, než se články zobrazí, nejsou dělené na X stran, obzvláště pokud opět trvá, než se něco zobrazí, plevelí mi historii atp. Ani v tom tištěném neprojíždím text, pokud dle titulku nemám zájem. Tady to jen došlo do bodu, kdy kolikrát ani nechci otevřít článek, abych si kousek přečetl/ prošel si ho, protože se to počítá jako zobrazení a pokud se mi opravdu nezdá, nechci přispívat k podpoře takového chování. Plus ACZ je kolikrát příliš pomalé.
Děkuji za doplnění... Domnívám se, že je to pochopitelné. Věřím, že to není nutný směr kam chce redakce tenhle web dostat. Na školení kolegů z Blesku bych redaktorům doporučil zapomenout.
Inteligentní lidé nejsou konzumenty podobných plátků a perexy používané poslední dobou zde napovídají, že cílí spíš na masu i*diotů.
Inteligentní lidé nejsou konzumenty podobných plátků a perexy používané poslední dobou zde napovídají, že cílí spíš na masu i*diotů.
Plny souhlas a diky za komplexni popis, nenapsal bych to ani zpola tak dobre ale mluvi mi to z duse.
_Teddy_
"...newtonmetry uzamknout v poměru padesát na padesát..."
Zas vam to nevyslo, ale napriek tomu verim, ze si jedneho dna konecne ozrejmite rozdiel medzi diferencialom, a medzinapravovou spojku (resp. uzavierkou). Tak zas nabuduce...
Zas vam to nevyslo, ale napriek tomu verim, ze si jedneho dna konecne ozrejmite rozdiel medzi diferencialom, a medzinapravovou spojku (resp. uzavierkou). Tak zas nabuduce...
3_diamanty
ta sirka 1470mm vpredu aj vzadu v kabine je hodne mala... jedna z najmensich v tomto segmente... nechcem sa ohanat cislami ale napr. sportage ma sirku 1540mm vpredu aj vzadu .. CRV zase 1520mm a to je uz citelny rozdiel voci kadjaru ... pritom kadjar je ozaj kasnou siroky tak neviem kde stratili tie cenne centimetre pre cestujucich... takisto vyska nad zadnym sedakom v kadjare je snad najmensia v tomto SUV segmente... uz ani radsej nehadzem cisla konkurentov lebo by to bolo pre kadjar az zahnabujuce ale fakt ma nemilo prekvpailo ake je to auto v kabine takto na papieri male.... v podstate je konkurencia ako sportage alebo CRV ci tucson v kabine akoby o triedu vacsia
musim ale pochvalit palubovku kadjaru... asi jedina v celom portfoliu renaultu ktora ma normalne klasicke budiky a takisto ocenujem ze sa zaobisla bez megatabletu na vysku ... fakt ten interier vyzera moc solidne a vkusne .. tu je ot vazne fajn.... kadjar podla mna tymto moze zabodovat... kto zrovna nehlada velky priestor ale chce skor styl tak preco nie... :yes:
musim ale pochvalit palubovku kadjaru... asi jedina v celom portfoliu renaultu ktora ma normalne klasicke budiky a takisto ocenujem ze sa zaobisla bez megatabletu na vysku ... fakt ten interier vyzera moc solidne a vkusne .. tu je ot vazne fajn.... kadjar podla mna tymto moze zabodovat... kto zrovna nehlada velky priestor ale chce skor styl tak preco nie... :yes:
Co se palubovky týče, to zaznívá i ve videu... ta spřízněnost s Qashqaiem je prostě velká a je vidět i v interiéru.
ano je vidiet ze v kabine to uz nie je taky ten typicky extravagantny a hravy renault a la clio alebo tie nove kusky ako megane/talisman.... ale prave to sa mi paci... tu ozaj kadjar moze prilakat prave tych ktorym uz moc nesedia digitalky a rozne tablety ale chcu nieco klasicke 😉
vzhladom k sirke a rozmerom auta mi ale pride kadjar v kabine miniaturny ... je ozaj zahadou ako je mozne ze kasnou uzsi sportage je v interieri o 7cm sirsi .. ved to je rozdiel triedy ... doslova ze ...
vzhladom k sirke a rozmerom auta mi ale pride kadjar v kabine miniaturny ... je ozaj zahadou ako je mozne ze kasnou uzsi sportage je v interieri o 7cm sirsi .. ved to je rozdiel triedy ... doslova ze ...
Zkus si sednout a posoudit dle své zkušenosti, a ne jen centimetrů na internetu. Zrovna včera jsem s Kadjarem jezdil, a ve 4 dospělých jsme se fakt nemačkali. 😄
jasne mas pravdu.... ale prekvapilo ma ake cisla ma konkurencia.... kadjar predsa len kusok viac hraje na dizajn ako na priestornost .. ale robi to sikovne :yes:
Topre, nerad ti to píšu, ale Kadjar má přístrojovou desku řešenou úplně stejně jako Megane, Espace atd... Jde jen o to, jaký vzhled si sám zvolíš. Klasický budíky to fakt nejsou.
mas pravdu... zrejme som ti to splietol s koleosom... kde bola este klasika .... tu to uz vyzera ako vo volve alebo mazde ten pritrojovy stit kadjara... ale aspon este nema ziaden tablet
Úplně stejně ne. S budíky máš asi pravdu, ale Kadjar na příklad není vybaven tím ošklivým meganovským infotainmentem a má místo něj klasickou horizontální obrazovku menšího rozměru. Právě, že palubka Kadjaru je v porovnání s ostatními Renaulty tvarově dost vydařená.
Nedívej se na čísla a běž to vyzkoušet. Pak pochopíš, proč Kadjar vyhrává ve srovnávačkáš nad Sportage, Tucsonem, Tiguanem, RAV4,QQ,....
Pak taky asi pochopíš, proč je po QQ druhým nejprodávanějším SUV/crossoverem v Evropě.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pak taky asi pochopíš, proč je po QQ druhým nejprodávanějším SUV/crossoverem v Evropě.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
pumpkin
Dobre, dajme si aj nejaké tie predaje.
Za prvý polrok 2016 je Kadjar v Európe piatym najpredávanejším crossoverom strednej triedy. V júni sa predalo 16.280 Kadajrov, 22.241 Qashqaiov a 6.049 X-trailov.
Na čele ostáva Qashqai, nasleduje Sportage, Tuscon a Tiguan. Kadjar tak v segmente trhol Kugu a ostatných azjatov. Teraz pôjde hore zrejme Tiguan s novou generáciou, ale pre Renault je to v tomto mladom segmente slušný úspech. :yes:
Za prvý polrok 2016 je Kadjar v Európe piatym najpredávanejším crossoverom strednej triedy. V júni sa predalo 16.280 Kadajrov, 22.241 Qashqaiov a 6.049 X-trailov.
Na čele ostáva Qashqai, nasleduje Sportage, Tuscon a Tiguan. Kadjar tak v segmente trhol Kugu a ostatných azjatov. Teraz pôjde hore zrejme Tiguan s novou generáciou, ale pre Renault je to v tomto mladom segmente slušný úspech. :yes:
Kadjar se pořád zlepšuje a poslední měsíc už byl druhý.
Prodeje za poslední 4 měsíce😒br /> 1. Qashqai - 90 614
2. Sportage - 56 461
3. Kadjar - 53 984
4. Tucson - 52 910
5. Tiguan - 50 386
Prodeje za poslední 4 měsíce😒br /> 1. Qashqai - 90 614
2. Sportage - 56 461
3. Kadjar - 53 984
4. Tucson - 52 910
5. Tiguan - 50 386
ono tie predaje z mesiaca na mesiac model od modelu kusok kolisu..... raz ma superuspesny mesiac sportage.. raz tucson raz kadjar.. raz tigi.. a tak dookola.... myslim ale ze poradie po prvom polroku 2016 je zatial taketo: 1.kaskaj .. 2.sportage... 3.tucson... 4.tigi.... a velmi tesne za nim 5.kadjar... ale podla mna tigiho kadjar da... ale na sportage a tucson uz asi nedosiahne .... a kaskaj? ten je ozaj akoby v inej dimenzii na neho nema nikto .... ale uvidime ... viac napovie druhy polrok 😉 .. kazdopadne kadjar sa uchytil viac nez dobre.... a ani take stalice ako RAV-ka alebo Kuga sa mu v eu nevedia priblizit... yeti takisto nestiha..
Kuga aj RAV-ka (facelift) sú pomerne nové modely, tam je to blbé, ale v Škode môžu byť radi za to ako si vedie dožívajúci Yeti.
Páté místo není vůbec špatné po "entrée " s Kaďárovým předchůdcem. QQ začíná sice na podobných penězích jako Renda, ale je obecně mnohem menší. Další v žebříčku už jsou relevantní konkurenti.
Každopádně jak Nissan tak Renault nenabízejí žádnou nabídku motorů, chybí silnější benzín i nafta, chybí 4x4 v kombinaci s AT. Chápu, že je to opravdu spodní patro mainstreamu, ale tohle jsou závažné nedostatky.
Každopádně jak Nissan tak Renault nenabízejí žádnou nabídku motorů, chybí silnější benzín i nafta, chybí 4x4 v kombinaci s AT. Chápu, že je to opravdu spodní patro mainstreamu, ale tohle jsou závažné nedostatky.
To sú všetko veci, ktoré stále ešte môže priniesť facelift v polovici životného cyklu. Ak silnejšie motorizácie, alebo automat so 4x4 neprídu, tak buď je to premárnená príležitosť alebo sa im to jednoducho neoplatí, ale do toho už fakt nevidím.
Žádný dvoulitry nebudou. Ty naděje o příchodu nových 2,0 dCi tady jsou nesmysly...
Třeba nemyslel 2.0 dCi. Pokud bude potřeba, tak lze bez problémů nasadit 1.6 TCe a silnější dCi 160.
No...byla by to škoda kdyby nic nepřišlo...vraceli jsme se včera z dovolené a u Poysdorfu se to seklo a za ním ve stoupání se hromadně předjíždělo...já se 96 kW docela neměl o s plným autem problém,ale díky široké silnici nás ještě třetí z leva s takovým přehledem vzal nový superb, že se mi až zastesklo,že třeba těch 118 kW tak pěkně na tak reprezentativní sedan nepojede ;-\ ;-\ Prostě pokud bych teď vybíral střední třídu, tak ač se nám Talisman doma hodně líbí, tak asi by mi ty motorizace nestačily... ;-\
Evidentně i přes -podle tebe (nic ve zlým)- závažný nedostatky jsou prodeje celkem v pohodě a Renault může být spokojený. Asi nejsou tak blbí a mají to spočítané, že takhle se to vyplatí. Další náklady asi nejsou zatím potřeba.
Prodeje si myslím jsou krásné. Nicméně střední SUV končí na jednadvojce??? Naftově na 130HP? Sám se odsuzuje na konkurenta základnějších verzí evropských, korejských automobilek. Japonci snad až na RAV4 tak výkonově nízko ani nejdou.
Ať to mají spočítané jak chtějí, bohužel není plnohodnotným konkurentem. Korejci před zřejmě nejlevnějším evropským SUV ve třídě? Není to smutné?
Ať to mají spočítané jak chtějí, bohužel není plnohodnotným konkurentem. Korejci před zřejmě nejlevnějším evropským SUV ve třídě? Není to smutné?
Zrovna u tebe nepředpokládám, že si myslíš, že ve Francii neumějí počítat. Možná si fakt spočítali, že čím více variant budou nabízet, tím menší bude zisk... A jak vidno, ty prodeje nejsou tak špatný. O kolik by byly vyšší, kdyby..., to asi nikdo nezjistí. A komu chtějí konkurovat, to já nevím, ani mne to nezajímá. Evidentně nejvíc kupců by bylo v ČR, protože ty stesky nad motorovou paletou, to je k pousmání.
Pokud totiž srovnám reálně dvoulitr u Hyundaie, a tuto 1,6ku, pak pocitově jsou motory stejný, + -, kdežto spotřeba u H je asi o 2 litry vyšší. A to je dost velkej rozdíl. A tuhle zkušenost nemám jen já. Takže až za pár let většina automobilek bude muset (bohužel) přejít na malé objemy, pak Renault bude mít náskok a prověřenou techniku, kdežto ostatní budou muset teprve "zajíždět". A ber to s nadsázkou...
Pokud totiž srovnám reálně dvoulitr u Hyundaie, a tuto 1,6ku, pak pocitově jsou motory stejný, + -, kdežto spotřeba u H je asi o 2 litry vyšší. A to je dost velkej rozdíl. A tuhle zkušenost nemám jen já. Takže až za pár let většina automobilek bude muset (bohužel) přejít na malé objemy, pak Renault bude mít náskok a prověřenou techniku, kdežto ostatní budou muset teprve "zajíždět". A ber to s nadsázkou...
Zajimava uvaha, pak by vsichni ostatni ve tride pocitat naopak neumeli. Ja netvrdim, ze v porovnatelnych verzich Kadjar nezaujme a v konecnem souctu muze i pri vyhodnoceni vsech aspektu porazit konkurenci. Problem je, ze kde jini zacinaji nebo nabizi spodni polovinu nabidek Renault konci. Podobne je tomu i ve stredni tride OA. Tam se vyrovna max korejcum s i40 nebo Optimou. Neni to na jednu z nejproslulejsich evropskych automobilek malo? Domnivam se, ze ano a mrzi me to.
No... Qashqai je třídní jednička a dlouho na tom byl s motory taky tak. Tiguanu zase pro změnu chybí ten spodek, auto pod 450 nekoupíš... ani pod 550. Fakticky je vidět, jak Qashqai míří na kompakty, zatímco Tiguan je cenově na úrovni Passatu (a Kodiaq zřejmě bude taky), s tomu odpovídající technikou.
Já bych neřekl že to je chyba Renaultu... nebo respektive Nissanu, to je jeho koncept, ta cenová orientace na kompakty je to, co dělá z QQ stálého obyvatele evropské top 10.
QQ už tu 1.6DIG-T dostal, zřejmě je otázka času než bude i v Kadjaru.
Já bych neřekl že to je chyba Renaultu... nebo respektive Nissanu, to je jeho koncept, ta cenová orientace na kompakty je to, co dělá z QQ stálého obyvatele evropské top 10.
QQ už tu 1.6DIG-T dostal, zřejmě je otázka času než bude i v Kadjaru.
Ano, Tiguan se pomalu posouva o uroven jinam. Nabizi plnotucnou nabidku a v ramci koncernu spodek obsazuji Seat se Skodou. Renault je tusim dvojka v Evrope a nad Meganem stira Renault motorovou nabidkou. Znovu, nejde o to, ze by Renault delal spatna auta, jen podle me zbytecne vyklidil pozice ve vyssich segmentech. Staci, ze to udelal uz Fiat. Jeste ve druhe generaci Laguny byl V6 ne? A dnes koncime na 200hp v benzinove 1,6 a 160hp v naftove.
Píšeš to dobře - ten problém je od Megane nahoru, tj. Talisman a Espace, tam jsou 1.6 maximálně dostatečné.
Megane jakožto warmhatch s 1.6TCe je pohoda... ok, mohl být manuál, mohlo být ještě něco pod GT, časem snad bude RS, ale celkově s Meganem nemám problém a klidně bych si GTčko... jestli koupil nevím, ale minimálně zařadil do užšího výběru k projetí.
A Kadjar... tam je evidentní, že benzín není priorita, což je asi pochopitelné. Podle mě se tam ta 1.6TCe objeví, ale víš jak to Francouzi občas mají, Peugeot taky na benzín jednu dobu docela házel bobek.
K tomu koncernu... Tiguan mě cenou docela šoknul, taky to podle mě nedělají úplně chytře. Kodiaq bude zřejmě totéž, základ 1.4TSI, v ČR jen 110kW s cenovkou někde okolo 600. Uvidíme, kolik místa bude v Atece a Yetině, jestli to budou plnotuční konkurenti pro QQ.
Megane jakožto warmhatch s 1.6TCe je pohoda... ok, mohl být manuál, mohlo být ještě něco pod GT, časem snad bude RS, ale celkově s Meganem nemám problém a klidně bych si GTčko... jestli koupil nevím, ale minimálně zařadil do užšího výběru k projetí.
A Kadjar... tam je evidentní, že benzín není priorita, což je asi pochopitelné. Podle mě se tam ta 1.6TCe objeví, ale víš jak to Francouzi občas mají, Peugeot taky na benzín jednu dobu docela házel bobek.
K tomu koncernu... Tiguan mě cenou docela šoknul, taky to podle mě nedělají úplně chytře. Kodiaq bude zřejmě totéž, základ 1.4TSI, v ČR jen 110kW s cenovkou někde okolo 600. Uvidíme, kolik místa bude v Atece a Yetině, jestli to budou plnotuční konkurenti pro QQ.
Je to možná tím, že mimo Německo už silné motory skoro nikdo nechce. Skoro nikdo to tam nekritizuje. I přesto věřím, že silnější motory do Kadjara, Koleose, Espace a Talismanu přijdou. Všechny tyto modely jsou nové, bez předchůdce a vyráběné v nových továrnách. I proto mám pochopení pro jistou opatrnost a pomalejší rozjezd. Lidé v Renaultu se znovu učí a jsem rád, že nechtějí všechno hned. Tuto chybu už Renault udělal na přelomu tisíciletí a dostával se z toho dalších deset let. Kromě silnějších motorů třeba chybí i Espace a Talisman pro britský trh.
Pokud jde o ten Tiguan, tak ten se asi opravdu posouvá trochu jinam.
[odkaz]
Pokud jde o ten Tiguan, tak ten se asi opravdu posouvá trochu jinam.
[odkaz]
Vzhledem k tomu, že Renault i přes to patří mezi evropský prodejní TOP, to asi tak velký problém nebude. Dost možná si prostě spočítali, že ziskovost těchto částí segmentů je mnohem horší. Koneckonců korejci to ne zcela nečekaně mají docela podobně.
Tuscon má 1.6T-GDI 130kW a 2.0CRDi 136kW, oboje v automatu i manuálu... ale nepřekvapí mě jestli se to do tvé definice "docela podobně" vejde.
I přes tvoje hodnocení Kadjar ve srovnávačkách porazil nový Tiguan, Sportage, RAV4, Tucsona, QQ,... V Británii byl dle Driver Power nejlepším SUV/Crossoverem. Pokud jde o ceny tak ceny jsou srovnatelné. třeba v celkem neutrální Británii😒br />
Sportage: 18 000,-
Kadjar: 18 495,-
Tucson: 18 995,-
Kuga: 18 995,-
Ještě jedna poznámečka. Kadjar není střední SUV. Je to kompaktní crossover. Střední SUV bude Koleos.
Kadjar: 18 495,-
Tucson: 18 995,-
Kuga: 18 995,-
Ještě jedna poznámečka. Kadjar není střední SUV. Je to kompaktní crossover. Střední SUV bude Koleos.
Viz odpoved Futuristovi. Rozdeluj kritiku (a dle meho opravnenou) od nesmyslneho okopavani. Renault by mel mirit vys nez konkurovat max stredni nabidce konkurence. Do nizsi stredni je to jeste ok. Nad ni uz zeje ve vyssich patrech dira. Nepekna a Renaultu nehodna.
Tim spis, ze Nissan i do QQ vykonnejsi 1,6 nabizi. Opel, Ford, PSA, VW i neevropska konkurence nabizi az na drobne vyjimky vic. Jsi s tim stavem jako fanda automobilky spokojen?
Tim spis, ze Nissan i do QQ vykonnejsi 1,6 nabizi. Opel, Ford, PSA, VW i neevropska konkurence nabizi az na drobne vyjimky vic. Jsi s tim stavem jako fanda automobilky spokojen?
QQ ti nesedl, a mel jsi i spatnou verzi. Pro spoustu kupcu je to ale nejlepsi volba ( pro baby...:0). Ta cena na urovni Golfu tomu pomaha.
Ja jsem rad za tohle vitezstvi rozumneho marketingu. Je tady hezke, atraktivni, spolehlive, prakticke, v primestskem a mestskem provozu komfortni a relativne levne auto.'Hooray..:0)
Ve Skode by se mohli chytit za nos...
Ja jsem rad za tohle vitezstvi rozumneho marketingu. Je tady hezke, atraktivni, spolehlive, prakticke, v primestskem a mestskem provozu komfortni a relativne levne auto.'Hooray..:0)
Ve Skode by se mohli chytit za nos...
Morgan Wheeler
Docela zajímavé srovnání, jen se ukazuje, že jízdně nejsou na tom tyto SUV kdoví jak. Tady do dokonce vypadá na zhoršení. Úplně ani nechápu jít za každou cenou s co nejnižším objemem. Samozřejmě že motory stačí, ale kdo chce víc musí jinam. Mě nejvíce vadila na této 1.6 turbodíra popisovaná v testu. Spotřeba je jinak výborná, ale průběh výkonu patří k těm horším. O absolutně netečném řízení byla řeč, bohužel i komfort tlumení si takhle u SUV nepředstavuji. U QQ si myslím, že to projde, cena je příznivá.
No kdyby ta spotřeba byla výborná, tak by se dal malý objem ještě akceptovat, ale ona je spíše průměrná, v podstatě žádný ze současných dvoulitrů na trhu ve srovnatelných autech nemá horší spotřebu, ba právě naopak.
Spotřeby ze spritmonitoru
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No v dynamice na dvoulitry samozřejmě ztrácí.
[odkaz]
[odkaz]
Spotřeby ze spritmonitoru
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No v dynamice na dvoulitry samozřejmě ztrácí.
[odkaz]
[odkaz]
Spritmonitor má být jako zdroj? Víš, jak komu lže počítač? Díval jsi se, kolik mají ta auta najeto? Co jsem se díval, tak u Mégana to tam každej píše prvních pár km s pak se na to vykašle. Přitom motory Renaultu jsou známé tím, že spotřeba časem výrazně klesne. Taky jsou známé tím, že PP a tachometr nelžou. To se o všech značkách říct nedá.
Pogo, ty si snad fakt už děláš kozy. Co má spritmonitor společného s odečítáním spotřeby z palubního počítače??
Zkus se podívat pořádně, rozklikni si nějaké auto. Ukážou se ti jednotlivá tankování - ujetá vzdálenost a litry paliva.
Zkus se podívat pořádně, rozklikni si nějaké auto. Ukážou se ti jednotlivá tankování - ujetá vzdálenost a litry paliva.
1. Teorie, že počítač u pumpy rozpoznává Renaulty a fixluje jim skutečný odběr směrem nahoru a ostatním značkám směrem dolů je jistě zajímavá nicméně trochu schizofrenní.
2. Spritmonitor je uznávám jako jeden z nejlepších zdrojů skutečné spotřeby v EU a používá jej i řada evropských institucí, nic lepšího v současnosti není. Jistě, od majitelů Chironu nebo LaFerrari se tam toho moc nedozvíš, ale chudina jezdící v dieselovém kompaktu spotřebu sleduje dost pečlivě a vzorky na spritmonitoru jsou u běžných modelů zcela dostatečné.
2. Spritmonitor je uznávám jako jeden z nejlepších zdrojů skutečné spotřeby v EU a používá jej i řada evropských institucí, nic lepšího v současnosti není. Jistě, od majitelů Chironu nebo LaFerrari se tam toho moc nedozvíš, ale chudina jezdící v dieselovém kompaktu spotřebu sleduje dost pečlivě a vzorky na spritmonitoru jsou u běžných modelů zcela dostatečné.
Mě nějaký spritmonitor nezajímá. je tam pár aut a co jsem se díval, tak to každýho baví prvním pár tisíc km. A Renaultu je známé, že se spotřeba časem výrazně sníží. U jiných značek spotřeba zůstane stejná a jen se zvýší spotřeba oleje. Od nova tam jde všechno lehce a jsou tam větší vůle. A po pár tisících km, kde u Renaultu klesne spotřeba, tak třeba koncernové motory začnou žrát olej. Ale nepředpokládám, že to pochopíš.
Nevím, jak se komu výrazně sníží spotřeba, ale třeba Meganu asi ne. Pokud za "výrazné snížení" nebudu považovat tak maximálně 3dcl. Viz [odkaz]
Po rozumném zajetí mírně klesne spotřeba každého dieselu, to nezáleží na značce. 0,2-0,4 litru je běžné u každé značky. Konec konců i to je vidět na spritmonitoru a 1.6 dCi se v tom nijak neliší od jiných dieselů konkurence.
Nečekal jsem, že to pochopíš. Stejně tak asi nepochopíš, že argumentovat německou statistikou je nesmysl. V Německu je mnohem větší podíl rychlých jízd po dálnici než kdekoliv jinde, což víc nahrává dvoulitrům. Pokud by tam bylo víc města a okresek, tak jsou čísla jiná. Stejně tak asi nepochopíš, že starý Mégane je o dost těžší než nový Golf atd. Když jsem ti dal posledně porovnání Espace 1.6 dCi oproti Sharanu 2.0 TDI, tak jsi sem psal, že to nejde porovnávat (Sharan měl o 0,65 l větší spotřebu). Prostě to nezapadlo do tvé teorie. Dle tvé teorie by měla být spotřeba 1.6 dCi v težkém a velkém autě, jako je Espace, mnohem větší než ve dvoulitru.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ten dvoulitr je silnější, jsou tam i verze 184k. Taky tam jsou verze s 4x4. A Sharan je větší krabice. Ale jinak nic proti, u Espacu je to hezký výsledek.
V té německé statistice jsou hodnoty spotřeby řady řidičů třeba i z ČR. Stačí se do ní podívat.
Espace dCi 118kw má o 0,4 litru vyšší spotřebu než Sharan 2.0 TDI 110 kW a to je Sharan těžší krabice a s větším aero. odporem.
[odkaz]
[odkaz]
Nikde netvrdím, že 1.6 má mnohem vyšší spotřebu v těžkém autě než dvoulitry, to sis vymyslel. Já tvrdím, že 1.6 Renaultu je ve srovnání s dvoulitry konkurence příkladem nepovedeného downsizingu, který snížení spotřeby nepřinesl, ale zato přinesl všechny nevýhody maloobjemového motoru (větší turbodíra, nižší dynamika).
Espace dCi 118kw má o 0,4 litru vyšší spotřebu než Sharan 2.0 TDI 110 kW a to je Sharan těžší krabice a s větším aero. odporem.
[odkaz]
[odkaz]
Nikde netvrdím, že 1.6 má mnohem vyšší spotřebu v těžkém autě než dvoulitry, to sis vymyslel. Já tvrdím, že 1.6 Renaultu je ve srovnání s dvoulitry konkurence příkladem nepovedeného downsizingu, který snížení spotřeby nepřinesl, ale zato přinesl všechny nevýhody maloobjemového motoru (větší turbodíra, nižší dynamika).
Nebral jsem to absolutně. Jen pocitově koukáním na palubák, že by spotřeba mohla být dobrá, samozřejmě při umírněném způsobu jízdy. Je mi jasné, že v průměru tam oproti dvoulitrům nějaký extra bonus nebude a má to jen nevýhody, kdy je motor použitelný jen v úzkém spektru otáček. Tady jde navíc o těžší auta s 4x4, kdy se motor i více zapotí při větší zátěži. Ale motor je jen jedna věc ale i další věci mi přišli takové nedodělané. Přitom Nissan dělal auta, která se dobře řídila a příliš se nešetřilo na viditelných věcech.
U Renaultu je teměř vždy smutne čteni v oddilu jizda , včetně "korejskeho" řizeni a pruměrneho řazeni. K tomu slaba nabidka motoru nebo kombinace motor + převodovka. Spolehat se tak da pouze na modely , ktere ma na starost sport divize , ty však nejsou pro většinu běžnych kupcu. Navic je škoda , že sebou strhli i Nissana , ktery patřil k těm ktery vyraběl jizdně kvalitni auta.
Mpower
po sečtení známek mi vychází jiný průměry?
Přesně tak. Ne, že by to bylo důležité, ale po správném sečtení je pořadí opačné.
Vzhledem k účinkujícím značkám to pokládám za náhodný omyl.
Vzhledem k účinkujícím značkám to pokládám za náhodný omyl.
Presadol som zo Scenica do Galaxy a preklínam inžinierov Fordu za to ze po každom naštartovaní musim najprv zapnúť funkciu tempomatu a az potom nastaviť rychlost - to je pre mna fail!!!
Ja zapínam tempomat aj v meste.
Naopak se divim, že si autor neposteskl na ovládání rádia pod volantem, mne by totiž u Kadjara chybělo, jelikož to má, nebo míval Renault vyřešeno opravdu dobře
ovládanie rádia pod volantom bolo parádne.