Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Roomster: Ceny poprvé pod hranicí 300 tisíc Kč

40 komentářů

oIoo
ti co chtějí funkční airbag si musí u číňanů přikoupit 4 monočlánky "Varta" aby měli jistotu :-!
Mexican82
keby tam sudruhovia z WV dali tu turbo 1,4 s 90kW a nasadili za normalnu vybavu Style 400 000 Kc nic ine by sa nekupovalo... Roomster vyzera inak, ale je to pre rodinu auto uplne dokonale.. nedokazem len pohopit preco tam davaju tak mizerne motorizacie... a priplatok 70 000 za TDI? to uz si fakt robia kozy ;-\
Th0r
No 70 litrů za ten chrochták je skutečně sranda >😁 . Ale pěkná je i ta základní "VÝBAVA", tedy jak to nazývá Schade. Dokonce to má i PŘÍPRAVU pro autorádio, sklopné sedačky a pár plastových háčků a schránek >😁 >😁 . Tak teď už si pro něj jdu, tomu se nedá odolat >😁 >😁
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
>😁 >😁 Vtipné, nicméně u toho rozdílu 70 hadrů za ropáka jsem čuměl a měl jsem nutkání napsat, jestli se náhodou redakce nespletla! Bo to je fakt mazec...
Th0r
Ale to bylo myslim i před tim. Skutečně netušim komu se to může vyplatit :no: . Stejně jako mi uniká naladení těch dvou motorů. 8 kW rozdíl, no nevim, to asi moc znát nebude 8-s 15.000 kč za cca 11 koní, to je taky dobrý >😁
_Teddy_
A to si este optimista, pretoze ten rozdiel je vlastne este vacsi, ked porovname rovnako vykonne motory😒br />
1.4TDI/51kW je o 80 litrov (!) drahsi, ako 1.2HTP/51kW
1.9TDI/77kW je o 65 litrov drahsi, ako 1.6-16v/77kW. K tomu este treba pripocitat 16 litrov za DPF...
Klaudius
Čo si tým chcel povedať, že "pre rodinu úplne dokonalé"? Napríklad pre moju rodinu to bolo auto vyslovene nevyhovujúce.
Základné aspekty - nepoužiteľné stredné sedadlo vzadu, o troch detských sedačkách vedľa seba môžeš len snívať. Síce veľký kufor, ale nepochopiteľný schod robí z nakladania a vykladania veľkého kočíka nepríjemné silové cvičenie. Veľké okná v zadných dverách sú fajn - kým nesvieti slnko. To tvoje drahé ratolesti pištia, že im svieti do očí slnko (ak si nekúpiš supertmavé fólie), a ty, pravdaže, peckuješ klímu, aby si ten skleník vychladil. Vysoká línia okien v predných dverách vadí manželke - proste výhľad je blbý a kým si na auto nezvykneš, tak nevieš, kam s ľavým lakťom. Dvere sú tak blízko, že pri točení volantom si ho o dvere udieraš, a tvar majú zlý - najviac "vypučené" sú práve v tom najnevhodnejšom mieste. No a klincom do rakvy bola cena, po započítaní slušnejšej motorizácie a dovybavení na normálnu úroveň presiahla cenu Jazzu, Merivy aj Note.

Teraz idú ceny dolu - ale zlacňujú postupne vlastne všetci, nie iba Škoda. Nemyslím, že tým Roomster dostáva nejakú novú šancu.
Úprimne, Roomster by som určite s Jazzom ani Noteom neporovnávaval... Ani jeden nemá čo ponúknuť, ani rozmermi, ani výbavou, ktorú ma Jazz teda extra úbohú - napr. žiadne hlavové airbagy ani ESP, Note tiež nie je nič lepší... Ale uznávam jedno, sú to ideálne vozy pre niekoho, kto si nepotrpí na bezpečnosť a komfort a stačí mu, že to ide.
Meriva je tiež z môjho pohľadu mimo, je to výbehový model - v základe vcelku lacný, no len za ESP a hlavové bagy je príplatok cez 40tisíc (uff)...
Škoda klame tělem, nabízí auta na hranicích tříd (ono ji taky nic jinýho nezbývá, když přijde s novým modelem u kterého nemá tradici). Bohužel výsledek by se dal charakterizovat tak, že neví kam patří. Nissan Note patří do třídy malých MPV (např. Idea, Meriva, Modus) a na nic si nehraje, Roomster ač patří technicky do stejné třídy tak délkou atakuje třídu středních MPV (např. Zafira, Scénic, C-Max, M5 ...) Nejenom délkou se Roomster blíží středním MPV, dostal taky samostatná zadní sedadla, která jsou běžná až u MPV střední velikosti, fyziku ale neošálí, úzký interiér daný technickým základem neumožnil udělat "plnohodnotné" prostřední sedadlo (i když opravdu plnohodnotné prostřední sedadlo je až u velkých MPV (Espace, Galaxy, Voyager, ...), ta parodie na prostřední sedadlo dost snižuje užitné vlastnosti docela povedeného auta (na to, že je to Škodovka). Tak to bychom měli vnitřní prostor, další co hodně snižuje šanci Roomsteru na větší úspěch jsou nabízené motory, tak špatné motory nenabízí snad žádný jiný výrobce v dané kategorii. O motoru 1,2 HTP už toho bylo napsáno tolik, že je zbytečné se opakovat. Osobně bych zakázal výrobu aut se zrychlením vyšším než 15 s. Základní dieselová motorizace, motor 1,4 TDI, to je v současnosti nejhorší maloobjemový diesel, proto zde zvlášť bije do očí ten cenový rozdíl. Ač mi Roomster připadal na první pohled jako nejpraktičtější Škodovka (ideální rodinné auto), má mnoho chyb, která z něj dělají pouze průměrné auto.
oIoo
:yes: přesně tyhle hokuspokustrojvalcoveshity vypráskat, auto 1,2tuny potřebuje aspoň 75kW aby to jelo normálně, žádný sport, prostě normálně. A pokud je to auto vysoký a široce obutý tak ještě víc.
Klaudius
Evidentne si sa v žiadnom z tých áut nepreviezol a nechápeš zmysel ich existencie. Máš zrejme iné nároky ako jednoduché a praktické auto na každodenné vozenie.
Camry
Mě uchvátily 16" kola a motor 1,2 HTP. Jen nevím jestli se k tomu dá dokoupit to velký alu křídlo na střechu, ale u nás v tržnici ho určitě mají. >😁
Roomster (nebo často i Fabia) SPORT 1,2 HTP - Adrenalinový, sportovní zážitek: pojede, nepojede; vyjeu kopec, nevyjedu kopec... >😁 >😁
Klaudius
O tom som ešte nepočul.
Keď už perlíš, tak napíš svoj názor aj na Grande Punto 1.2 65k Racing >😁 Pre info, štandardne osadené 17kami 205/45. Myslím, že tej Fabii bude primeraným súperom v tom šprinte do kopca >😁 >😁 >😁 >😁
Camry
No, díky za tip. Teď jsem byl na jejich stránkách, voni maj i polepy se šachovnicí. Nedovedu si představit jak mé polepené RACINGOVÉ auto předjíždí takovej českej vytočenej Voyager(Š1203). To by řidič se zmijovkou koukal - po x letech by někoho předjel. >😒]
No myslím si, že je lepší varianta Punto 65HP s 17" kolama než Octavia II 1,8 TSI 160HP na standardních 195 na 15", tady by měly být minimálně kola 205/55 16".
oIoo
no ty 17ky jsou trošku extrém, ale ta Octa by ty 205 snesla, ten std. rozměr může být na zimu třeba, záleží co má v TP, v létě to musí hrabat.
Punto jsem nezažil, takže nemohu soudit. Ale jelikož je v Puntu čtyřválec, motor Fiatu bude pružnější a dynamičtější na ovládání. I jeden válec navíc dokáže (ve srovnání s tříválcem)pod kapotou malého vozu divy...
Punto jsem svého času vlastnil a můžu potvrdit, že ač mělo papírově méně koníku než Škoda Felicia nebo Fabia, tak pocitově šlo Punto mnohem líp "za plynem". Vzhledem k tomu, že ve firmě jsem jezdil s Felíciema a s Fabiema tak každodení přesednutí do Punta byl vždy balzám. Ono nezáleží jenom na počtu válců ale hlavně na celkovém nastavení řídící jednotky motoru a zpřevodování jednotlivejch stupňů. Toto nastavení a zpřevodování dělá z malejch Fiatů docela živý auta na rozdíl od línejch Škodovek.
oIoo
a taky je 100kg lehčí, a nižší 😄
Na tu hmotnost jsem zapoměl, ač je Fabia menší než Grande Punto tak je o více než 100 kg těžší. Příznivci Škodovek uvádějí nejčastěji argument bezpečnosti, to ale zde neplatí, protože Fabie má jenom 4 hvězdy ENCAP na rozdíl od Punta s 5 hvězdami. Takže: Kde asi udělali soudruzi ze Škodovky chybu ???
picaso
Fabia nedostala 5 hvězd jenom proto, že se pootevřeli zadní dveře, ale co se samotného nárazu týká, tak si nemyslim že by vypadali pasažéři v puntu v lepší kondici než ty ve fabii 😄
Kdyby to byl tak malej nepodstatnej detail, tak by určitě v ENCAP přimhouřili obě oči a těch 5 hvězd bez váhání dali tak, jak to už před tím udělali u Roomstra, kde dovolili druhej pokus, když se při prvním pokusu utrhl akumulátor i s kabely a nevystřelily airbagy. A co se týká těch chudáků, kteří si koupili Roomster v prvních měsících, to ve Škodovce neřeší !!! Ti se tak akorát musí modlit aby ty airbagy nepotřebovali.
oIoo
...to by dostala Fábka těch hvězdiček šest :-!
... jojo proč by se Škodovka zajímala o pár nadšenců co si to auto koupili mezi prvníma, na jejich dalším osudu nezáleží, už mají auto doma. Co na tom, že každá jiná automobilka by auta s takovouto featurou svolala a opravila 8-s
Tyrrell
Měl jsem možnost si zakoupit dvě nová auta koncernu VW a teď vím, že je to škoda se vším všudy.Nejsou vyloženě špatný,ale jsou mnohem za stejný prachy lepší.
RS
Záleží na výrobci, Maisto je levnější než Burago, přitom kvalita je stejná. Holt pech, příště zkus třeba Solido nebo Mattel, mají dobrou nabídku :yes: Chybami se člověk učí.
Klaudius
Irónia a posmešky nie sú receptom na všetko. A nie je to už ani zábavné.
.
😄 😄 dekuji managmentu Skodovky, tenhle joke jsem v nedeli vecer potreboval .. 😄 😄 diky
Th0r
Výrobní náklady navíc tak 25 kč >😁 Ta díra v palubce vypadala opravdu úchvatně :yes:
pokud tam nedají 14tsi tak to nikdo kupovat nebude a za solidní senu , ted de do prodeje Kia Soul dobrej motor a stejná velikost.
Chcete vidět asi nejlepší jedna-dvojku, kterou můžete pořídit? Mrkněte do Clia na jeho 1,2 TCE. Spotřeba jako dieselák, výkon sto koní (parádní případ downsizingu)... :yes:
oIoo
jojo přesně do Clia takový motor patří, turbo 1.2 odpovídá atmosféře 1.7, z tý se dostává 110koní běžně, ale do malého auta pasuje malý a lehčí motor. I když 1.6ka v Megane mu dávala lepší dynamiku a dlouhodobou pruměrnou spotřebu 7, u TCE je papírově 5.8, takže bych čekal taky 7.
Však voni ve Škodovce v Mladé Boleslavi taky budou muset velmi brzo přidat ke svému HTP turbo. Vzhledem k "oblíbenosti" tohoto motoru mezi zákazníky VW (taky Polo, Fox a Ibiza) budou, pokud budou chtít zachovat zaměstnanost v motorárně v MB, přidat k 1,2 HTP turbo, potom by to mohl být docela průměrnej motor v dané "downsizing" kategorii, 3 válce budou vždycky jenom 3 válce.
Tak žádný 1,2 HTP turbo nebude, to je blbost na entou. Ale bude čtyřválcový 1,2 TSI. Tenhle motor už je vlastně hotov a momentálně se na něj připravují nové stroje aby se mohla rozjet výroba. Nejdříve to asi bude mít VW, ale třeba se nakonec dočká i Škoda. Taky proč by ne, když se bude vyrábět v Mladé Boleslavi :yes:
Zní to jako pohádka, až se tomu nechce věřit, že by i u VW pochopili, že 4 je více než 3??? A co ostatní výroba motorů v MB, taky přejdou na atmosférický 4-válec 1,2 z důvodu unifikace dílů? Nebo budou dál vyrábět paralelně 2 typy motorů s objemem 1,2??? A co nástroje, formy a přípravky na 1,2 HTP, ty jen tak vyhoděj aniž by se amortizovali??? Nějak hodně otázek.
To nevím jaký rozhodnutí k tomu vedlo, ale každopádně si myslím, že 1,2 HTP pojede souběžně s tímto motorem, zase tak dlouho ve výrobě není. Víc toho nemůžu říct i kdybych chtěl. To, jestli 1,2 TSI bude, zda-li přímo ve Fabii, to nevím. Ale k tomuto autu by to pasovat mělo. Uvidíme jak rozhodne vedení.

Trochu OT: Co tak teď sleduju, tak motoráři koncernu docela šlapou na plyn a vyvýjejí s maximálním úsilím. Když si projdeš tisk, tak se už objevili zprávy o nových motorech. Z toho usuzuju, to co jsem napsal v první větě OT.
VW se v poslední dekádě hodně zaměřilo na TDI PD a jaksi jí nezbyly kapacity na benzínové motory. O tom, že PD je slepá ulička (jednu věc nelze PD upřít a to je nízká spotřeba - pro někoho ten nejdůležitější argument - pro někoho jsou zase důležitější měkký chod, malá hlučnost a průběh momentu) už trochu nasvědčoval odpor u svojí sesterský Audi, ta se PD bránila jak čert kříže a vyvíjela CR. Tak teď, když už má i VW CR tak by mohli nasměřovat své aktivity na vývoj maloobjemových benzínů, jen se neubráním dojmu, že co se týká motorů, přijdou vždy "s křížkem po funuse".
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Tříválcové 1,2 HTP, tříválcovy turbodiesel 1,4 TDI... Řekněte, kdo by kupoval? S motory to je u tý Škodovky špatný. Zvlášť pro Fabii a Roomster.