Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť značky Lexus – koniec L-Finesse

Dnešnou témou bude to, ako si založiť a budovať prémiovú značku na sklonku 20. storočia. Viac ako 100 rokov po tom, ako vznikli prvé automobilky. A aj napriek takejto časovej strate to bude rozprávanie nielen o prežití, ale dokonca aj o úspechu.
Zpět na článek
26. 10. 2008 00:23
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 10. 2008 08:29
26. 10. 2008 10:27
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 10. 2008 02:33
neregistrovaný "babo"
26. 10. 2008 08:21
26. 10. 2008 09:50
neregistrovaný "babo"
26. 10. 2008 10:03
26. 10. 2008 10:12
26. 10. 2008 10:00
26. 10. 2008 10:17
26. 10. 2008 12:27
26. 10. 2008 10:22
26. 10. 2008 12:27
26. 10. 2008 15:12
26. 10. 2008 19:20
26. 10. 2008 19:29
26. 10. 2008 21:14
28. 10. 2008 09:46
neregistrovaný "Johny Blaze"
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 10. 2008 00:23
Jako vždy...
...kvalitně napsáno, Marko :yes:

Ten supersport vypadá slibně...
Rozbalit vlákno
2
26. 10. 2008 08:29
Re: Jako vždy...
dik... ;-)

No prave ten supersport je dnes trochu problem. Lexus to auto uz ma nejaky cas hotove, ale z jeho predstavenim z neznameho dovodu vyckava. Tazko povedat, ci to zdrzanie ma na svedomi sucasna situacia na trhu v USA (a vlastne v celom svete), alebo je to strategia a LF-A bolo odsunute do obdobia, kedy Honda predstavi svoj vlastny supersport. Tak aby bol Lexus LF-A nasadeny na trhu proti tomuto autu.

Potom tu je este tretia vec. Udajne! Manazeri Lexusu vraj uplne neveria predajom tohto auta, pretoze si uvedomuju, ze Lexus nie je tradicnou znackou pre predaj supersportovych aut. Vraj sa niekto z nich vyjadril aj v tom zmysle, ze Toyota nikdy nebola ako automobilka dobra v sportovych modeloch. Co by ako argument pre vahanie bolo ale zvlastne, lebo toto predsa museli vediet aj v case, ked nad takym autom len rozmyslali. To by ho potom nebolo nutne ani zadavat do vyvoja...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 10. 2008 10:27
Re: Jako vždy...
Je pravda, že Lexus spíše preferuje image značky pro luxusní a technicky dokonalá vozidla, která zároveň ale postrádají výraznější emoce. Supersport by jim prospěl...
neregistrovaný "babo"
26. 10. 2008 02:33
pekne
no zobudili ma z roboty (blba pohotovost, hold IT), ale aspon dobry clanok :-)

preco je hlavne v EU tak tazko brany rodokmen LEXUS, ked AUDI ho o moc dlhsi v priemovej sfere nema? Ako si pisal, AUDI sa stalo premiovou znackou prakticky ked vyrobilo prvy V8. Lexus myslim prilis neskor V8 nemal.

Zaujimave, ze napad hondy a jej lxusu divizie ACURA sa podarilo LEXUSU opakovat a znacne lepsie realizovat, boli doslednejsi v oddeleni modelov, co sa vyplatilo.

Inak k tomu C-SUV? To zvazuju model vacsi, ako RX? Tym by som bol v dnesnej dobe pomerne prekvapeny
Rozbalit vlákno
4
26. 10. 2008 08:21
Re: pekne
Zacnem odzadu - C-SUV je model, ktory ma byt pod RX-kom. Takze mensi. ;-) A ked sme uz pri RX - tak nova generacia ma vraj mat vystavnu premieru uz buduci mesiac v Los Angeles!

Honda bola velmi nedosledna (to iste Nissan s Infiniti), takze Acura vpodstate zacina ozivat az teraz.

Ten rozdiel s Audi je taky, ze Audi predtym aspon existovalo, kdezto Lexus neexistoval vobec. A v Europe aj tym, ze Audi je nemecka znacka (ktore maju v luxusnych autach tradiciu), a Lexus je z Japonska. K "cudziemu" je vzdy -podvedome- odmietanie (ktore je aj v Europe stale zive). No a potom tu je ten problem, ze Japonsko pred Lexusom nebolo krajinou ktora by bola na exportnych trhoch znama vyrobou luxusnych aut. Chybal tam ten background...
neregistrovaný "babo"
26. 10. 2008 09:50
Re: pekne
jj, na sebe to asi vidim vo futbale. Ked bude hrat ja neviem Taliansko - Japonsko, tak hoci talianom prilis nefandim, budem fandit europskej skole :-)

A Audi asi celkom vysvihlo QUATTRO...

Nove RX uz budci mesiac? Som zvedavy. Mne sa RX-ka dost pacia, (aj 1st aj 2nd gen), aj ked japravda, ze cenou su postavene proti X5 a spol, ale interierovo su prilis male.
26. 10. 2008 10:03
Re: pekne
:yes: Pekne strucne a zaujimavo popisana minulost. K tej buducnosti - RX sa ma predavat v 1Q 2009 takze predstavenie na buduci mesiac by mohlo byt realne. Takisto 1Q 2009 zacne IS a 3Q 2009 IS Roadster. 4Q 2009 facelift LS 460. PS:Dosli nove info-sleduj si mail. ;-)
26. 10. 2008 10:00
LEDOVÉ SRDCE
Super-kvalita, super-název, super-projekt... člověk aby v tom hledal auto. Vedle toho... zaolejované dílny, které pamatují dobu kočárů, dílny, v nichž mladí vizionáři se srdcem pumujícím do žil lásku k technice, lásku k oblým tvarům, lásku k rychlosti, tvoří krásy silnic industriálního světa. Do ospalých rán prskají svíčky jejich osmiválců, drátěná kola zarývají své danlopky do prašných cest, a oni s šátky uvazánimi na krku dobývají vesmír. Stovky dílen, stovky snů... Morgan, Bentley, Rolls-Royce, MG, Peugeot, Škoda... Tohle všechno a ještě mnohem mnohem víc je uloženo v odkládací skříňce tvého fantastického auta, ať už je to Cayman, citroen 2 CV, golf, brera, octavia či laguna...

Markův článek je potřebné velmi podrobně číst. Dozvíš se z něho mimo jiné, jak jinak se také dá stvořit automobil. Tři sta uměle vygenerovaných jmen, z nichž vybereš to, o kterém si myslíš, že by mohlo na trhu nejvíc "zabrat". Mimochodem, víš jak vzniklo jméno Mercedes? Nebo Škoda či Ford?

Tak ceňme snahu Toyoty udat na trhu luxusních vozů svůj produkt. My, jezdci Evropy, my s hlubokou duší a horkým srdcem, my také máme co předvádět... Mercedes-Benz, absolutního krále silnic, a BMW - absolutního drzka silnic, a AUDI, a Maserati, a Jaguar a PORSCHE a...a...

P.S. Super-Marko, super-článek ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
12
26. 10. 2008 10:17
Re: LEDOVÉ SRDCE
Ano...to je ten suboj medzi srdcom a rozumom v Europe. :-) Rozum hovori, ze Lexus je dnes minimalne rovanko dobry ako tunajsia elita. Vo chvili kedy do toho clovek zapoji srdce...miestnym "pomerom" Lexus vzdoruje z tazkostami.

Vdaka za pochvalu :-)
26. 10. 2008 12:27
Re: LEDOVÉ SRDCE
;-) :yes:
26. 10. 2008 10:22
Re: LEDOVÉ SRDCE
Toyota je po panu Toyodovi.
Když Daimler zakládal Smart, vytvořili jméno ve spolupráci s psychology a ze zkratky Small and Art.
Pan Horch se bál svýho židovskýho jména před Nazis, takže ho převedl na latinské Audi.
A celý poválečný vývoj německých sportovních vozů byl daný tím že nemohli dělat letadla a zbraně, takže se vrhli na nejpříbuznější obor.
MB je král luxusních garáží ale ty nejluxusnější kusy jsou radši pancéřované což něco vypovídá, a taky to pak moc mrštný není a na krále silnic nevypadá. BMW viz zákaz výroby letadel. Porscheho největší sponzor je taky známý.
Jo každý si najde něco.
26. 10. 2008 12:27
Re: LEDOVÉ SRDCE
Nerozumím, to tu jako chceš podprahově umanutě a tupě připomínat historii japonského císařství zejména kolem roku 1938 až 1945? Jistě sis všiml, že narozdíl od tebe jsem tuto TTT etapu elegantně tiše přešel.

Ano, sponzor Porscheho v jisté době je znám, tak jako je znám sponzor tvého tatínka do sedmnáctého listopadu 1989. Můžeš ho večer ukřižovat. Nemyslím Porscheho.
26. 10. 2008 13:49
Re: LEDOVÉ SRDCE
Dost špatně pochopená historie a jako třešničku na dort rána pod pás.
26. 10. 2008 15:12
Re: LEDOVÉ SRDCE
nene, jenom pravým jménem nazývám hodnoty které stavíš na úroveň dobývání vesmíru. Pokud přecházíš od faktického objektivního srovnání k vyzdvižení "značkových hodnot" tak Ti říkám co je nedílnou součástí těchto značkových hodnot. Já to mám jednodušší, já nejezdím v učebnici dějepisu ale v technologickém celku auto. (btw. s delší historií, konkrétně Ford a Chevrolet)
Avatar - Atlis
26. 10. 2008 19:20
Re: LEDOVÉ SRDCE
GTI, vies co je najsmutnejsie na svete? Ked slachticovi zostane len slavne meno a hola p.r.d.el...

Mam znameho, ktory vymenil tradiciu znacky a caste navstevy v servise, za marketingove meno a bezstarostnu jazdu...

Jednoducho melies ptakoviny. Cim konzumnejsia je spolocnost, tym viac kasle na historiu. Vsetci chcu za svoje peniaze maximum. A to im bohuzial tradicne, casto uz davno mrtve znacky neponuknu.
Avatar - T613
26. 10. 2008 19:29
Re: LEDOVÉ SRDCE
proč všichni říkají vždy to stejné: "mám známého, který.." To je nějaká nemoc ti známí, kteří?
Která prosím automobilka již nemá dlouhou tradici s vyjímkou Korejců, Číňanů a nově založených značek typu Smart, Lexus a Infinity?
Proč když je ta společnost tak konzumní tak na každém kroku ty auta nepotkávám?
Proč když se s někým bavím tak je pro něj Lexus technická dokonalost, ale když se bavíme o Maserati nebo Astonu mají v očích zasněný pohled? Jak je to možné v konzumní společnosti?
Avatar - Atlis
26. 10. 2008 21:14
Re: LEDOVÉ SRDCE
mne je to luto, ale skutocne ten dedo vymenil tri medvede za tri lexy. ja sam jazdim toyotou, no co uz...

ak tvojej otazke - preco? pretoze zaprve Infiniti sa u nas tak nejak doteraz ofic nepredavali (osobne stretavam dve FX35 denne) a smart nie je prave ludovym autickom, no a lexus - to bude tym, ze zijes v krajine skody a vw :-) ja zijem v krajine toyoty, na sever od tvojej krajiny, nie v tej na vychod... v meste kde byvam stretnes na ulici najcastejsie avensis, corollu, yaris, auris ci rav4 a z premioviek IS, GS a LS... odporucam pozriet si predajne vysledky toyoty v mojej krajine...

maserati ci aston su prave ti slachtici ktorym zostalo uz len meno a hola... pri pohlade na ich obrazok v casopise mi tiez zvlhne oko, na ulici ich totiz tiez nevidiet...
neregistrovaný "Johny Blaze"
28. 10. 2008 09:46
Re: LEDOVÉ SRDCE
přesně tak, já teď pobývám v Irsku a je to tu samej japonec... Hold né každá krajina je krajina škody a vw
26. 10. 2008 19:58
Re: LEDOVÉ SRDCE
Keby si do kazdej svojej reakcie nevplietal VW a Skoda, tak by sa to aj dalo citat. Ovsem ked vidim v jednej vete spomenute Morgan, Bentley, RR, a... Skoda, tak nechapavo krutim hlavou. GTI, ak si niekedy aj mal zmysel pre realitu, tak uz si ho definitivne stratil. Skoda, pretoze pises dobre, styl mas vybruseny, ovsem ten obsah niekedy zaostava...

Skus niekedy napisat pod daky clanok reakciu v ktorej nespomienies VW, Skoda, Octavia, Fabia, Guru, Golf, Passat, Apostol, a dokonca ani Audi a Seat. Verim, ze to dokazes...
26. 10. 2008 14:00
lexusní článek
:yes: ... jako vždy super počtení ... Lexus krásně dokazuje pilnost snaživost a chytrost zaměstanců Toyoty ... velkej obdiv. Jinak jsme zvědav na nový desing .. současný se mi velmi líbí tak doufám že to nebude krok zpět a zůstane jim nenápadná elegance a líbivost ... držím palce .. maj super auta :yes:
Rozbalit vlákno
0