MPV postavené na technice první generace kompaktní C4 mělo původně nahradit Xsaru Picasso, nakonec se však oba vozy vyráběly současně dlouhé čtyři roky.
,,Auto jsme koupili nové v ČR za rovný milión. Necelých sedm let sloužilo bez jediné poruchy - měnily se filtry, olej, destičky, kotouče, tyčky na přední nápravě, výfuk, rozvody. Poté začalo korodovat na exponovaných místech - hlavně kolem klik a doslova se začalo sypat - startér, alternátor, spojka, vodní pumpa, netěsná palivová soustava, přestala fungovat klimatizace (trubkohadice cca 5000 Kč bez práce), airbag u řidiče (předtím se měnil dvakrát kroužek airbgau - ve značkovém servisu cca 4000 Kč), přestala svítit palubní deska (celá na výměnu), voda z ostřikovače začala téct do prostoru řidiče, kolabovala světla a kabely k nim, začala se ztrácet chladicí kapalina přes těsnění u hlavy válců. Servis zjistil vůli v uložení vyvažovacího hřídele, s čímž se nedá jezdit (sjíždí rozovodový řemen) a nedá se to údajně opravit (jen koupit nový motor). Nutné opravy spolykaly cca 60 - 70 000, na uvedení do přijatelného stavu je třeba dalších cca 50 000 + vyměnit motor. S některými závadami se dá jezdit, s některými ne. Bez klimatizace se v tomto autě v období květen - září doslova upečete, neboť při vyšší rychlosti (cca od 70 km/h) se prostě nedá jet s otevřenými okny. Výhodou za dobu před poruchami byla spotřeba: při 60 - 90 km/h asi 5,5 - 6,5 litru, po dálnici i při 150 Km/h rozmezí 6,5 - 7,5 l.
Do 150 000 km servis v autorizované dílně - ale ceny jsou příšerné a rozdíly mezi servisy v kvalitě práce v Praze obrovské. Jeden servis za týden nenajde závadu (hledání za několik tisíc Kč!), kterou druhý najde a opraví do druhého dne (za pár set!), reklamace neřešitelná.
Za sedm let auto ztratilo úplně celou hodnotu - je v podstatě nepojízdné a neprodejné. Stejné auto bych si znovu nekoupil - minimálně ne nové, protože ztráta hodnoty se po sedmi letech rovná pořizovací ceně.,,
Dobrý den, Vaše recenze ojetých vozů jsou vždy velmi hodnotné.
Z důvodu větší rodinky se chystám zakoupit ojeté 7 místné MPV.
Chci se zeptat, zda v dohledné době chystáte podobnou recenzi také na Renault Scenic III generace? Srovnání by se v tomto případě velmi hodilo. Děkuji