Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí světového impéria s označením SUV. V cestě mu ale stojí dosud nejprodávanější model Honda CR-V.
Zpět na článek
26. 8. 2016 08:38
26. 8. 2016 09:22
26. 8. 2016 09:48
26. 8. 2016 10:56
26. 8. 2016 12:25
26. 8. 2016 12:47
26. 8. 2016 15:58
26. 8. 2016 16:04
26. 8. 2016 12:48
26. 8. 2016 14:07
26. 8. 2016 14:44
26. 8. 2016 15:09
26. 8. 2016 15:23
26. 8. 2016 15:29
28. 8. 2016 16:51
28. 8. 2016 20:08
30. 8. 2016 11:22
26. 8. 2016 08:17
nečetl jsem to
ale zkusím si tipnout na Tiguana, protože to je VW.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
26. 8. 2016 08:24
Re: nečetl jsem to
Tak spojenie porovnávačka s Volkswagenom a Svet Motorov (Leoš Káňa, aj keď tuším už teraz je priamo v ACZ) nemôže dať iný záver. ;-) Na druhej strane po prečítaní tstu sa ten záver javí ako opodstatnený, predsalen CRV je na trhu už nejaký ten rok,Tigi je horúca novinka a to sa prejavuje.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 08:28
Re: nečetl jsem to
tigi to vyhral... ale treba povedat ze aj kia sportage uz presne tuto hondu porazila v porovnavacom teste pred polrokom... takze tato nie najmladsia honda CRV to ma dnes uz tazsie a podla mna jej ani ten downsizing moc nepomohol skor naopak... lebo predosly 2,2 dizlovy motor mi k CRV sedel jednoznacne viac... ci uz ide o to tahanie privesu alebo akusi rezervu objemu v prospech zivotnosti .... proste ta 1,6 mi pride uz na hrane... takisto 9st automat je podla mna uz tiez kvoli pol deci usetrenemu asi uz kusok show za kazdu cenu nech to stoji co to stoji ... ale chapem ... kazdopadne z tejto dvojice by som si dnes uz jednoznacne vybral tigiho... tu nie je o com ... ale snad to honda dobehne novym CRV
Avatar - JirkaV8
26. 8. 2016 10:48
Re: nečetl jsem to
toppere, jsi ale dost mimo >:D >:D >:D
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:15
Re: nečetl jsem to
Já tvůj příspěvek tedy četl... a taky jsem z něj načerpal obvyklou dávku zajímavých informací :-)
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 08:26
Lepší vyhrává
To, že vyhraje Tiguan, bylo jasné už dopředu. CRV jednoduše není lepší (sám ho mám, tak vím, o čem mluvím).
Že by se ale Tiguan stal prodávanějším jak CRV, to si jistý nejsem. CRV totiž míří na jinou skupinu zákazníků, než Tiguan. CRV slouží většinou jako "mammy car" pro rozvážení dětí do školy, na kroužky, za sportem, na nákupy. A v tomhle je Honda lepší jak VW, dozadu totiž posadíte 3 děti a máte větší kufr, je komfortnější.
Tiguan jsem byl zkouknout, a opravdu má vzadu více místa pro kolena jak Honda (překvapení). Ale ten kufr je hrozně malý, to není ani těch deklarovaných 520 litrů, ale jen nějakých 400. Velké mínus. Je to ale bohužel daň za to, že pod podlážkou máte plnohodnotnou rezervu (CRV má pouze dojezdovku).
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 08:33
Re: Lepší vyhrává
ale na druhej strane CRV ma uz svoj vek bez ohladu na novy motor ( ktory ale podla mna nieje vyhrou ) .... taky tigi alebo sportage su uz defakto o generaciu novsimi vozmi ako sucasne CRV takze neprekvapi fakt ak s nimi CRV uz dnes na body prehra... v konecnom dosledku si ale stejne vyberie zakaznik to co mu sedi a nie to co hovoria tabulky .. CRV vyzera rozhodne zaujimavejsie ako tigi ale 1,6 dizel 2 krat vytuneny by som v nej nechcel ani nahodou.. zlaty outlander/ASX s 2,2 DI-D
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 08:49
Re: Lepší vyhrává
Omlouvám se za nepravdivou informaci, nový Tiguna už má také pouze dojezdovku, předchozí generace měla plnohodnotnou rezervu.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 08:54
Re: Lepší vyhrává
v pohode... tusim ze ani novy sportage uz nema plnohodnotne kolo ako ten stary ... proste sa to pokakalo uz v tomto u mnohych dnesnych aut... este par rokov a ani dojazdovky nebudu... ved na co ze jo... v 21 prvom storoci nosit vobec este nejake nahradne diely je predsa uz trapne a neleti to ... casom si uz len zavolas sluzbu ktora o pol dna pride po teba kdesi do hor a auto si dalsi den dva neuvidis... az vtedy zacne skutocna sranda... uvidis ;-)
26. 8. 2016 11:23
Re: Lepší vyhrává
Neviem ako Sportage, ale sestersky Tucson ma plnohodnotnú rezervu v štandarde pre všetky štvorkolky. A kufor je podľa mňa slušný.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 11:57
Re: Lepší vyhrává
A víš proč? Protože Hyundai nezastavíš! >:D >:D
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 13:37
Re: Lepší vyhrává
Ano, Tucson má plnohodnotnou rezervu.

Ne, kufr Tucsonu není slušný, je podprůměrný. Ve skutečnosti je asi tak velký jako u Tiguanu, tedy 400 litrů. Takže mnohem (o 100 a více litrů) méně jak CX-5, RAV4, CR-V.
27. 8. 2016 12:45
Re: Lepší vyhrává
Zakladny kvader, bez vycnelkov a zahybov je v CX-5 vacsi asi o 70 litrov, takze ano na najlepsich straca. Ale vo verzii bez rezervy, tak ako to maju jeho superi sa rozdiel zmensuje.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 08:52
Re: Lepší vyhrává
Ten motor 1.6 diesel má sice velký krouťák, ale v úzkém spektru otáček. Proto mu museli přidat 9 stupňový automat, aby ten motor drželi v optimálních otáčkách.
Nejsem příznivec maloobjemových motorů, ze kterých se přeplňováním ždímá maximum.
Tady ten test jasně ukázal, že je lepší volbou větší objem. Jak na dynamiku jízdy, tak i na spotřebu.
30. 8. 2016 11:02
Re: Lepší vyhrává
To iste robi DSG v pripade tiguana. Az si prepnes manualny rezim, vtedy zistis, aky je ten motor zdechly.
DSG radi ovela rychlejsie, nez sa motor nadychuje, tzn. ak prave toci 1300ot. ma 7ke, pri pokuse pridat s manualnym rezimom bez podradenia je reakcia motora velmi ospala, avsak automat podla stlacenia plynu radi 6 alebo rovno 5 do pol sekundy, cim sa otacky zdvihnu na zhruba 1600-1900 a vtedy motor sa jednak nadychuje ovela rychlejsie a zaroven ma okamzity dostupny vykon ovela vyssi, cim sa dostava pocit razantnej dynamiky.
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:12
Re: Lepší vyhrává
To záleží na tom, o jakém trhu se bavíme. V Evropě je samozřejmě Tiguan asi na trojnásobku CR-V. Ale CR-V je už od pohledu auto spíš pro Ameriku a tam prodává dvojnásobek evropských prodejů Tiguana. A Tiguan v USA je okrajová záležitost.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 13:34
Re: Lepší vyhrává
Ano, máš pravdu. CRV bylo dělané pro úplně jiné trhy, než ty evropské.
Avatar - vabis
27. 8. 2016 01:50
Re: Lepší vyhrává
sounds good, mimochodem pro jaké prosím?
Avatar - DoubleSix
29. 8. 2016 08:44
Re: Lepší vyhrává
Především pro Severní Ameriku, kde se prodává nejvíc.
26. 8. 2016 08:29
PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Měl jsem možnost jet v obojím. Sorry VW, ale nic hnusnějšího, zavalitějšího a uvnitř nuznýho jsem snad neviděl. Tiguan se mi nikdy moc nelíbil, ale oproti nové generaci je starší kus krásnýho designu. Nová boubelka s absolutně nudným "designem" bez překvapení je hnus. Honda je navíc pohodlnější a uvnitř příjemnější k posádce, o výraznějším designu netřeba mluvit. Tady nikdo nikoho určitě nesesadil, leda VW by si měl odskočit k designérům na odtučňovací kůru, aby nevypadalo jako kus tučnýho špeku.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 08:41
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
tigi miestami vyzera ako MPV.... ten predok mi pride proste prikratky a hodne nizky a kusok divne skoseny s velkym previsom.... keby to auto malo dlhsi zadny previs tak poviem ze je to mpv.... vw aj nadalej toho tigiho akosi nevie tak perfektne stvarnit ako povedzme vacsi touareg ktory vyzera proporciami az paradne a majestatne.... ale inak uznavam ze z tejto dvojice je tigi uz lepsi... je novsi a iste hodne kvalitny ... a v cervenej asi bude aj ovela krajsi... ;-)
Avatar - Verny_2013
26. 8. 2016 08:51
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Je to věc názoru, design Tiguanu přesně zapadá do současného minimalistického pojetí automobilového designu a mě tento styl rozhodně neuráží. ale máš pravdu v jednom že té unifikace je až příliš. Chybí par zajímavých detailů které by jednotlivé modely oživily a odlišily. Co mě ale na novém tiguanu nejvíc vadí tak je ta nekomfortní drkotavá jízda. Od SUV čekám bezpečí, robustnost a hlavně komfort a ten se ve wolfsburgu někam vytratil. Jel jsem v přesně stejné konfiguraci jako testovaný kousek a jízda ( komfort ) byla pro mě velkým zklamáním.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 09:01
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
mne pride ze ma tigi nizky predok... svetla CRV alebo sportagu aj ich maska je proste akoby o uroven vyssie co posobi ovela sebavedomejsie ... rovnako tie predne partie tigiho akoby opticky tahali auto k zemi... vyzera akoby mal pod kapotou skrytych aspon 50kg zavazia navyse .. akoby bol proste tazky na predok ... CRV alebo sportage vedla neho posobia ako auta so vztycenou "hlavou" a su ozaj proporcne lepsie prevedene jak celkovo tak aj na predok.... ale ako vravim... v cervenej bude tigi urcite krajsi a technicky je urcite medzi najlepsimi ...
26. 8. 2016 09:02
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
...minimalistický... Hm, sqely zamumlání nudnýho designu. Mě přijde spíše jakoby přeplácaný. Vpředu už ani nedopočítám za chvilku, kolik horizontálních "dělení" tam ještě nasekají. Ano, VW poskakuje, ale to dělá takřka každey. Nijak pohodlná mi tahle značka nikdy moc nepřišla.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 09:10
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
pritom mozno len stacilo "zmensit" touarega a vyzeral by tigi lepsie.... zvlast tie nizko polozene skosene svetla a akasi nizka kapota a ta cela nizka linia masky spolu so svetlami mi nesedi.... sportage alebo CRV posobia ozaj aj vizazou viac "SUVeckovo" a naslapanejsie ale na druhej strane vw neboli nikdy o nejakej vizazi... skor slo o prakticku stranku veci a tu bude tigi hodne dobry... mozno top :yes:
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:07
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Tys neviděl nic zavalitějšího? No tak se podívej třeba na tu CR-V ;-)

Mně se Tiguan hodně líbí... možná ne tolik naživo jako na fotkách, ale i tak je to pro mě nejhezčí VW za delší dobu a jedno z nej SUV, spolu s Mazdou a Hyundai a možná Nissanem.
Avatar - fOE
26. 8. 2016 09:19
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Souhlasim, ta passati prid funguje na tiguanu vyrazne lepe nez na samotnem passatu. Pasat se vnejskem nepovedl, tiguan je ale pekne designove vyvazeny, cisty. Co se musi VW nechat je schopnost obestavet prostor. Tady je tiguan uz krasne rodinne pouzitelne auto kde nebude stradat nikdo. Nejsem cilovka, ale resit povoz v teto tride koukam na Tiguan/CX-5 + ve vyssich konfiguracich tech dvou bych do souboje pribalil i Sorento.
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:30
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Přednost CR-V je, že je prostě velká. V nějaké konfiguraci s 2.0VTEC je to solidní kus auta za solidní peníze.

Tiguan docela zajímavě nacenil ten základní Trendline, ale taky v něm vypadá dost obyčejněji. Comfortline je velký skok, i 1.4TSI 4x2 MT je 686900, to je prostě cena Passatu.
Avatar - fOE
26. 8. 2016 09:42
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Otazka zni proc by to nemela byt cena pasatu?
Avatar - iudex
26. 8. 2016 09:45
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Pretože je to kompaktné SUV, veľkostne i technicky bližšie Golfu než Passatu?
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:52
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Nabízí užitnou hodnotu Passatu i jeho techniku včetně BiTDI a třeba VirtualCockpit... já souhlasím s fOE že si Tiguan tu cenu asi obhájí, ale samozřejmě pak nemůže soupeřit s konkurencí za 400.

PS: mimochodem, on taky Tiguan od představení ty ceny už docela korigoval, ta 1.4TSI šla dolů o víc než 50t
Avatar - iudex
26. 8. 2016 10:29
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Máš pravdu, Tigi má veci, ktoré v Golfe dostupné nie sú (BiTDI, digi prístrojovka, aj keď tú má Golf pri f/l dostať tiež) a v zásade sú SUV vždy drahšie, ako autá nižšej strednej či strednej triedy, z ktorých častokrát vychádzajú. Len nie vždy je ten cenový nárast úplne opodstatnený a častokrát je to daň za trendovosť/módnosť.
Avatar - fOE
26. 8. 2016 10:21
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
No to je otazka nakolik je dnesni tiguan kompaktni SUV a nakolik bude treba Kodiaq jiny, kde nemam strach ze bude nejcasteji pomerovan s superbem, ne octavii? Ten minuly tiguan jsem taky bral spis jen jako zvednuty golf, ale tady si uz prave nejsem tak jisty. U utvrdil me v tom i nedavny koment zde, uz si nevzpomenu na nick, s objasnenim platforem VW, kde tiguan narozdil od chystaneho yeti, ma tu lepsi. Co do pouzite techniky si nema tiguan co s passatem zavidet, co do vybav taky ne. Pak jen otazka co kvalita vnitrku a odhlucneni, cemu je bliz, jestli golfu nebo passatu a tady nemuzu slouzit, projety a prolezeny mam jen passat.
Avatar - Jopino
26. 8. 2016 16:51
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Máš pravdu. Rozdíly v platformách byly už i u Yeti a Tiguana 1. generace, v neprospěch českého auta. Yeti byl vždy bitý, Bohu žel.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 09:53
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
V sobotu jsem se ocitl na salone Hondy ( neptej se mě co sem tam dělal a doufám že si to nepřečte TeeJay, jinak se shodím :-) ), a právě CRV jsem obhlizel a přišlo mi i uvnitř hodně napuchle a neforemne, naopak mně velmi milé překvapilo HRV. Kéž by nové CRV šlo tímto směrem, i interiér je na poměry Hondy konvenční až na tu prapodivne vyosenou obrazovkou. CRV dle mě může válčit cenou za kterou nabídne o trochu větší kus auta..něco jako Oktavka v nižší střední >:-[]
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:22
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
A co jsi tam teda dělal? A vezmou Kugu na protiúčet? :-)
Avatar - _Karel_
26. 8. 2016 15:23
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
>:D
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 15:35
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Nene nechtěli ji :-) Fordy máme pořád oba ale oni naštěstí nedelaj u Hondy jen auta ;)
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:45
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Tak ať se ti s ní hezky seká :-)
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 15:57
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Myslíš zatáčky ? >:-[]
26. 8. 2016 22:05
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Na co jsi koukal?
Avatar - Ozzman
29. 8. 2016 08:14
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
No.. na něco dvoustopého a tam Honda má zajímavé nabídky :-)
Avatar - Emel
29. 8. 2016 08:32
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Třeba CR-V nebo tu sekačku :-)
29. 8. 2016 09:11
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Aha. Já myslel, že ses byl podívat na motorky.
Avatar - Emel
29. 8. 2016 11:17
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Myslím že jo, jen zmotal dvoustopé s dvoukolým :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 10:15
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
zase az taka velka CRV nie je ... obzvlast razvor 2630 ma asi najmensi v segmente... aj podstatne kratsi a mensi kaskaj ma uz vacsi razvor ... ale samozrejme kufrisko ma honda fajn ... tu boduje.... svetlost ale tiez slaba... v podstate je to taky akoby jemne zvyseny kombik a la nizsia stredna trieda ... dost klame vizazou.... vyzera na pohlad velka a terenna a skutocne viac SUVeckovo ako tigi ale v podstate ma nizky podvozok a maly razvor a asi aj ten tigi s nizkym cumakom toho viac zmakne v terene ako CRV
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 10:53
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Tleskam, první příspěvek dnes, kam netahás Kiu :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 11:21
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
prvy isto nie ;-) .. ale ak treba rad si kiou opat pomozem ... este aj v teste je sportage v tabulke ;-) .. etalon je etalon a v tomto segmente je nim prave sportage :yes:
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 11:39
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
V tomto segmentě je etalon Sportage? >:D Prosimtě a kde? U vás na Východě Slovenska? I to pochybuju >:D Etalon, ten opravdový, právě vyhrál test a i když by sis to moc přál, tak to tak prostě je. VW má více motorizací, modernější technologie a podobně :-) Jen srovnej "chcíplé" GDI, jako základ s TSI, což je základ u VW... Kia umí nabídnout možná dobré Value/Money, ale etalonem je Tiguan a jentak ho něco nesesadí, ano božský Kodiaq
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 12:18
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
zaklad ma aj polo trojvalec bez turba ... a pozri ako tiez smiesne posobi vedla toho zakladu v takom povedzme balene a napriek tomu nik nepochybuje ze kto je tu etalonom z tejto dvojice .. tazke takto cez zakladnu motorizaciu by som to zase nebral .. to je nezmysel
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 12:20
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Proč sem taháš Polo? Podívej se, jak si Polo můžeš nakonfigurovat, když máš peníze a jak to Baleno ;) Víš co to znamená Etalon? >:D A v této třídě bych se nebál říct, že na východ od Německa by etalonem klidně mohla být i naše Fabia.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 12:21
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
ide o priklad .. sportage ma predsa aj ine motory... v cenovke od samozejme nemoze byt dokonaly ale to nebude ani zakladne polo ;-) ... kazdopadne dvojica tucson/sportage je dnes uz na vrchole svojho segmentu...
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 12:45
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Jo, Kia ma odpověď na 2.0 TSI či 2.0 BiTDI? Ukaž :-) Stěží její nejsilnější motorizace konkurují těm prostředním u Tiguanu, natožpak Top verzím :-) To je prostě realita, Sportage by mohla být etalonem, kdyby taková, jaká je, přišla před 8mi lety, ne nyní a to ve vší úctě ke Kii
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 12:48
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
a k comu 2.0 dizel so 177kw v 4,5m aute ... to etalon z auta automaticky nespravi ... etalon nie je o co najsilnejsom motore ( ktory je velakrat k nicomu a nemusi byt uz ani najvhodnejsi ) ani o co najvacsom pocte motorov .... ono prave v tom najidealnejsom spektre okolo 100-130 kw pri dizli aj benzine ma sportage dokonale kombinacie :yes: skoda len toho starsieho automatu u dizla .. urcite by mu uz viac slusal uz ten 7st ktory ma len 1,6 t-gdi verzia
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 13:59
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Prosim? Jaké dokonalé kombinace? >:D Sakra Toppere, projed se s tim GDI, nebo 1.7 CRDi !!! Kia je dobrá, o tom žádná, ale právě v oblastí mtorů teprve dobíhá o generaci zavedenou konkurenci. Tvým měřítkem by musel být tedy etalonem třídy i Ceed, nebo Optima... a proč je to zrovna Golf a Passat? Mimo jiné i prodeje, ale hlavně nabídnou mix vlastností, konfigurací, motorizací, že uspokojí velké spektrum kupců a ne jednoho plácala, co ve Sportáži ani neseděl ;)
Avatar - Emel
26. 8. 2016 12:53
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Etalon je obvykle ten nejprodávanější. A v téhle třídě, jakkoli její definice je dost volná, je to v Evropě Qashqai.

Jak už jsme řešili dřív, je mezi QQ a Tiguanem patrný rozdíl, fakticky skoro rozdíl třídy. V technice i v ceně. Tigi kopíruje Passata, QQ je úspěšný jako alternativa ke kompaktům.

H&K jsou někde uprostřed... mají základní verze na úrovni QQ, ale umí jako top nabídnout trošku víc - 1.6TGDI a 2.0CRDi 136kW. To bude třeba na Kodiaq +- stačit.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 12:58
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
etalon je da sa povedat aj isty komplex vlastnosti ktore sa v danej triede povazuju za ideal.. alebo za top ... ktorym sa chce kazdy priblizit .... ale s predajmi to vzdy nemusi byt v priamej umere... kaskaj tazi v eu predajom hlavne zakladnych verzii plus nejake tie mensie dizle ... dokonca ani ten turbobenzin od kaskaja nema verziu s 4x4.... takze tu na ideal ( etalon ) straca... a nedokaze ponuknut to co povedzme tucson/sportage alebo tigi
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 14:00
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
QQ bych za etalon neoznačil hlavně díky omezené nabídce motorizací, nemužu si pomoct, ale ve většině tříd mainstreamu etalony vyrábí koncern, potažmo VW. Málokteré auto má stejný mix vlastností
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:24
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Tiguan bych zase za etalon neoznačil já. Třídu vnímám jako "kompaktní SUV" a Tiguan ji technikou a cenou přerůstá. Etalon musí být typický zástupce, to Tiguan není.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2016 15:28
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
To, že Tiguan "umí" výkonější motory a je drahej, ho posouvá do jiné třídy?
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:53
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
On na jednu stranu umí výkonnější a na druhou stranu neumí slabší. Prostě tak jak říkám - Tiguan fakticky kopíruje Passat, Qashqai je na úrovni kompaktů... včetně dalších věcí jako je příplatková výbava nebo třeba jednoduchá náprava vzadu.

O třídu výš ho to neposouvá, protože tam dneska žádná třída není... ale pro mě to prostě není typický zástupce té třídy tak jak já ji vnímám, tím bude spíš levnější Ateca. Myslím, že jak je SUV víc a víc, tak časem dospějeme k tomu, že je budeme členit stejně jako normální auta, tj. klasicky (A)-B-C-D-E.
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 15:59
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Na tom něco bude, ale pořád je pro mně víc etalonem, než Sportage
Avatar - Emel
26. 8. 2016 16:09
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Realita prodejů je, že je jeden král (QQ) a pak celkem vyrovnaná smečka pronásledovatelů, kde na každého z nich má QQ značných +60-70% (Sportage, Tuscon, Tiguan, Kadjar - za 1-6). Nissanu se s QQ povedl geniální comeback a je dlouhodobě v evropské top 10. Já tenhle výsledek respektuju a pro mě je etalon z titulu prodejů QQ. U kteréhokoli z těch čtyř bych se ptal "proč zrovna Sportage, proč ne Tuscon?".
26. 8. 2016 21:17
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
SUV dělí v USA už dávno. Touareg a Yeti nebo Jimny jsou prostě hodně odlišná auta. Tedy X5 je braná jako midsize, stejně jako 5er. Jen SUV místo sedanu. Navíc se nám tu rýsují crossovery, auta, jejichž světlá výška padá k celkem nízkým hodnotám. Sice je dost rozšířený sentiment, že SUV nejsou "teréňáky", ale realita je, že ty větší definici terénního vozu splní (Yeti by měl asi smůlu, ale první Tiguan, CX-5, Forester, ty by se tam měly vejít, vůbec nemluvě o Touaregu a spol.). I left-lane to má myslím nějak rozdělené.
Avatar - Emel
26. 8. 2016 21:24
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Leftlane to má rozdělené na malá (CX-3, Captur apod.), střední (CX-5, QQ, Tiguan, CR-V) a velká (Sorento, SantaFe, LC). Touareg je trošku kontroverzně mezi velkými prémiovými.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 13:39
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Tak přesně takovou CR-V mám, 2.0VTEC s AWD a manuální převodovkou.

A až na pár drobností zatím spokojenost. Je to první auto, co s ním nejezdím do servisu na opravy.
26. 8. 2016 21:02
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Super...dufal som ze niekto niekto nieco take napise. Presne toto auto mam v uzsom vybere. Okrem servisu je nieco super dobre alebo super naprd? Kupil by si znovu?
Dik...netreba sa rozpisovat, staci heslovite.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 21:25
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Moje postřehy po dvouletém provozu tohoto vozu:
+ průměrná spotřeba 9l (hodně po městě na krátké trasy).
+ tiché, komfortní, dobře drží stopu
+ velký prostor a kufr

- páté dveře se nevyklápí dostatečně vysoko, už jsem se párkrát praštil
- ten motor by mohl mít klidně pár koníků a Nm navíc, vůbec bych se nezlobil
- ovládání PP je dost nelogické (nebo spíš jiné než jsem zvyklý z evropských aut)
- úplně hloupě řešené střešní příčníky, jsou hrozně vzadu a se spoutou střešních boxů (delších jak 160cm) tak nelze otevřít zadní dveře
26. 8. 2016 21:46
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Super...v zasade si ma neprekvapil minusmi. Spotrebu do 10 pri takomto rezime akceptujem. Auto je hlavne pre manzelku a deti kde vykon motora nie je podstatny a na 4-5 dlhsich vyletov za rok proste nekupim rakovinomet. Budeme sa stahovat na horsie pristupne miesto kde chcem 4x4 a ak sa da tak s benzinom. CRV sa zrazu javi ako dobra kupa. Uz len mensie suzuki je lacnejsie...uvidime. Dik.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 22:21
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
Jenže mezi Suzuki a Hondou je velký rozdíl. Za ty peníze je ta Honda fakt dobrý kauf.

A další výhoda je, že ten dvoulitr je klasická atmosféra. Spotřeba při svižnějším tempu neroste tak rychle jak u oturbených motorů. Je spolehlivější na provoz.

Ještě mrkni na Subaru Forester, Mazdu CX-5 a RAV4. Všechny za plus mínus stejnou cenu s atmosferickým dvoulitrem.

Přeji šťastnou ruku při výběru a ať nové auto dobře slouží.
Avatar - Stewee
26. 8. 2016 10:14
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
chcel som napísať nejako slušne môj postreh, ale tak si to vystihol, že sa len prikláňam k Tvojmu názoru!!!. Tiguan je presne ako taky prerasteny "špek" fuj! A Hondu nezosadí, to je iste. Ale silácke reči si VW musí robiť a ich dvorný šašo ACZ im robí dobré službičky, závery ich testovw sú vopred čitateľné...
Avatar - vabis
27. 8. 2016 02:03
Re: PŘEKVAPENÉ SE NEKONÁ
tak odporůčam rozšíriť repertoár napríklad o taků Hondu Crosstour nebo Toyotu Venza - kto vyhrá tam? ;-)
Avatar - Blue Sun
26. 8. 2016 08:38
Před
Ještě, než jsem se vůbec pustil do čtení testu, zaujal mě ten titulek a názvy aut... To už jsou takové směsi šílených zkratek, že to přestává vypadat zajímavě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
26. 8. 2016 09:22
Re: Před
To je trošku tím, že u Hondy už název modelu vypadá jako zkratka :-)

Jinak ale myslím, že samotná automobilka to tak neprezentuje, to 4x4 9AT už je spíš podrobnější specifikace. A u VW jsem taky neviděl uvádět explicitně DSG7, v oficiálních materiálech myslím bývá jen DSG.
26. 8. 2016 09:11
Zoufalý design
Někdo holky, jiný vdolky. Honda je dle mě rozhodně hezčí zvenku, Tiguan je nudná krabice, ale lidi mu to pořád žerou. Dle mého názoru naopak Hondě jednoznačně prospělo facelift přídě a má takový lišácký výraz. 9 AT u motoru 1,6 je však zbytečnost ale euroúředník bude mít klidný spaní, že zachránil 2 pampelišky na planetě (alespoň teda papírově).
Honda se mně však nelíbí zevnitř, měl jsem pocit, že sedím v Ducatu, kterým jsem se stěhoval minulý týden a přitom HRV nebo i Jazz mají tak krásný budíky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
26. 8. 2016 09:34
Kdyz me se ta Honda nelibi...
Mozna to neni zcela viditelne, ale design rozhoduje ve velmi velke mire o vyberu cehokoliv, vcetne auta. Vyhoda aut spociva v tom, ze lze vybrat barvu a ta dela hodne v celkovem dojmu.
Verim, ze ma Honda dobrou techniku, ale to nestaci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
26. 8. 2016 09:48
Ale jo
S určitými jednotlivostmi bych asi v případě CR-V nesouhlasil, jako třeba že facelift nepomohl vzhledu, rád bych také viděl ty "některé detaily" které jsou v kabině horší, než v Tiguanu a přestože jsou sedadla v CR-V menší, jsou pohodlnější a že mají horší boční vedení bych se i hádal, ale každý máme jinou figuru.

Na druhou stranu koncem roku přijde CR-V 5G a bylo by hloupé, kdyby na tohle staré auto nestačil nový Tiguan. ;-)

Já bych třeba tigiho nechtěl kvůli jeho poměrně nekomfortnímu šasi, to není v 19" gumách, dělá to i na 17" - poskakuje a mlátí. Už jsem asi starý, ale rodinné SUV by mělo být pohodlné. Druhý důvod, proč bych ho nechtěl, je akustická pohoda v kabině. V testu to vůbec nezaznělo, ale 2.0 TDI je hlučnější a víc hučí zrcátka. Ale zase je asi o něco lepší izolace podběhů, ale co z toho, když to mlátí...

Jinak agilita Tiguanu je opravdu parádní, zatáčí jedna radost, ale když zrovna nejedu s CR-V slalom >:D vyhovuje mi spíš tužší posilovač se slušnou zpětnou vazbou. Náklony CR-V mohou někoho i vystrašit, ale s váhou umí pracovat výborně, byl jsem s ním dokonce rychlejší, ale to se nepočítá, jsem na něj zvyklý a vím, co snese.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
26. 8. 2016 10:56
hodnocení
Já chápu, že je Tiguan lepší ale to hodnocení je fakt vtipný. Dynamika naměřená i papírová lepší u Hondy a stejně za to bere míň bodů >:D
Rozbalit vlákno
5
26. 8. 2016 12:25
Re: hodnocení
Dynamika papírová je lepší u Tiguanu a skutečně naměřená také
[odkaz]

To co měří auto.cz není dynamika, měřit u automatů s rozdílným počtem stupňů zrychlení na jednotlivé stupně je vrchol hlouposti.
Avatar - skejpa
26. 8. 2016 12:47
Re: hodnocení
Mě je jedno, jak to naměřili jinde. Já bych si tak vybral radši Tiguan než CR-V ale jde o to, že tady napíšou dynamiku lepší u CR-V a stejně lépe ohodnotěj Tiguan. To mi přijde směšné.
26. 8. 2016 15:58
Re: hodnocení
Jj Svět Motorů by se měl přejmenovat na Svět Matláků.
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 15:01
Re: hodnocení
ano, tady se opět ukázalo, že vůbec neví a neumí dát naměřená čísla do souvislostí.

Nicméně náskok Tiguanu je až nečekaně malý a nepůjde na vrub motorizaci, ale rozdílu hmotností a koncepcí převodovek. Takže co se motoru týká, uznání do Hondy :-!
26. 8. 2016 16:04
Re: hodnocení
Tiguan je ve skutečnosti o něco těžší (1812 kg vs 1785 kg), viz horní odkaz. Co se motoru týká, tak dvoulitr je pro SUV evidentně lepší volba, dynamičtější, daleko víc utáhne na kouli a ještě si řekne reálně o méně paliva. To samozřejmě neplatí jenom ve srovnání s Tiguanem, stejně nestíhá ve spotřebě ostatní dvoulitry (Tucson, CX-5).
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2016 11:06
To jsou naměřené kraviny
Pružnost u automatu 7s a 9s. 0 až 100 chybí, spotřeba pouze odečtená.
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2016 11:46
Redakce prehani...
Ovladnuti svetoveho imperia SUV.... Myslim, ze tady na dasauto.cz se zase prehani. Na to nema VAG image a uz vubec ne kvalitu a design.
Samozrejme ma redakce na mysli evropsky trh, ze?
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2016 12:10
Pružné zrychlení
Proč nenecháte měření pružnosti na automatice, když jde o automaty a ještě s rozdílnými počty stupňů?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - skejpa
26. 8. 2016 15:07
Re: Pružné zrychlení
Protože to by bylo moc spravedlivý >:D To samé se řešilo u atmosférického motoru vs turbo - oba zrychlují v úplně jiných otáčkách ale oni měří prostě jeden kvalt... Výstupní informace nulová.
26. 8. 2016 20:57
Re: Pružné zrychlení
I přeplňovaný motor bude nejlépe zrychlovat v pásmu maxima výkonu (to má v dané rychlosti na kolech k dispozici největší moment). Navíc v těchto otáčkách nebude prodleva takovým faktorem.
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:31
Re: Pružné zrychlení
Bylo by to rozhodně lepší... ale už by to nebylo pružné zrychlení tak jak se klasicky měří.

Tohle samozřejmě hraje do karet CR-V, která na 6 při 80 jistě točí o dost víc než Tiguan.
Avatar - Delfin2
26. 8. 2016 12:48
1,4TSI 110kw
Zdravím Páni, Ma niekto skúsenosť s Tiguanom a motorom 1,4TSI 110kw?? Na jazdenie mesto-okolie občas dialnica ročný nájazd cca 15k km. Ďakujem
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 13:05
Re: 1,4TSI 110kw
to vypinanie valcov moze byt casom dost rizikove podla mna... a prave plne mesto je miesto kde by som takehoto tigiho urcite netrapil ... a je skoda ze prave vykonom idelny benzin takto nezmyselne dobabrali pre nejake usetrene 3 deci ... tu to podla mna korejci vedia uz rozumnejsie a lepsie so svojim 1,6 t-gdi
Avatar - Ozzman
26. 8. 2016 14:10
Re: 1,4TSI 110kw
Ptal se někoho, kdo s tím má zkušenost, ne někoho, kdo nikdy žádné TSI neřídil >:-[] Natožpak nového Tiguana
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 14:54
Re: 1,4TSI 110kw
Ptá se někoho, kdo neexistuje? >:-[]
27. 8. 2016 12:34
Re: 1,4TSI 110kw
Proč rizikové? Vždyť je to v podstatě jen variabilní zdvih ventilů na dvou válcích.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2016 14:07
Body
Kua, nevadí mi, že "vyhrál" Tiguan, ale to bodování, to je na facku.
Komfort:Honda je "královsky" pohodlná, Tiguan nekomfortně drncá- honda 1,5b, VW 2b
Ovladatelnost: Honda "lehce" zaostává, dosud ji měli za nejlepší- H 2,5 VW 1,5. Přitom vyhýbací manévr uměla Honda stejně, stabilizace jemnější, je to jen o pocitu. Budiž. Ale to bodování je donebevolající.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 14:44
Re: Body
celé je to podle mě úplně mimo. Třeba řízení CR-V bylo kritizováno co si pamatuji. Než přelouskám celý text, se budu muset hodně přemáhat.
Avatar - skejpa
26. 8. 2016 15:09
Re: Body
Už jsem to psal výše. To samé je dynamika - honda lepší naměřené pružné zrychlení a stejně méně bodů. Je to fakt na hlavu.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2016 15:23
Re: Body
To ses přehlídl. Za pružnost mají obě auta stejně.
Dynamika- Honda má papírově horší zrychlení o 1,3sec.
Avatar - DoubleSix
26. 8. 2016 14:09
Dotaz na redakci
Nemáte náhodou přehozené ty šířky interiéru? V předchozích testech jste u Hondy uváděli šířku vzadu 154cm a u Tiguanu 148. A najednou je to obráceně.

Mě tedy pocitově vyšel širší ten interiér Hondy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 14:43
Papežštější než papež
Honda moc dobře ví, kam cílí a směřuje, a dělá to výtečně. Jednašestka je zkrátka objem budoucnosti, pro ty prozíravější tedy již současnosti >:-[] ;-) . A jak se říká, že objem ničím nenahradíš, tak je zkrátka vidět, že objem nahradíš převody převodovky. Tedy aspoň na papíře.

A jelikož od té doby, co jsme se stali pod vládou úřednických homo excelus papírovými loutkami tabulkových čísel, zkrátka není co řešit. Honda CR-V je pro dnešní svět lépe stvořená a 13 tabulkových gramů CO2 představuje rozdíl, který rozhoduje o zániku naší civilizace ;-)

No, test proběhnu postupně, protože vítěz je jasný předem. Zatím mě zaujal jeden nesmysl, a to řízení. Zrovna CR-V byla za řízení dost silně kritizována a až tento FL přinesl přijatelné nastavení, takže řeči o nějakém řidičském řízení CR-V jsou podle mě naprosto liché...

Pro mě je vítězem tohoto duelu Honda, neboť stále věřím v její kvality ve smyslu trvanlivosti a má opravdu výborné materiály a prostorný a praktický interiér. A o to v kategorii vozů pro vyšší vrstvu mladých matek s dětmi jde především :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 15:06
Třídní volba
Za mě tedy Tucson nebo Sportage. Jejich design je pro oba vozy z testu nedostižný sen. Navíc korejci mají velmi zdařilé motorizace.

A současný Tiguan? Podivný kříženec karoserie SUV se současným Passatem. V podstatě totálně bezcharakterní krabice na kolech, a to jsem ji viděl s pohlednými litými koly a v R-line a módní bílé... Přesto design nefunguje :-!
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
26. 8. 2016 15:29
Re: Třídní volba
[odkaz]

Tohle??
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2016 15:53
Re: Třídní volba
tohle:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 22:53
Re: Třídní volba
sportage v GT line je nekompromisny to musime priznat.... vzhladovo si to kludne moze rozdat aj s kuskami od ovela renomovanejsch vyrobcov ..... lebo v tomto sa fakt nema coho bat.... tu tigi nema voci sportagu ani najmensiu sancu... dizajnovy duel je tu jasne v prospech kie

mne sa na sportage pacia tie masivne svalnate proporcie a celkovo atraktivny napadity dizajn ... pridavam par este vystiznejsich fotiek [odkaz] [odkaz] [odkaz] ... vizualna dokonalost :yes:
Avatar - vabis
27. 8. 2016 01:48
Re: Třídní volba
8-s bereš drogy? to už máš lepší zkusit bangladéš [odkaz] >:D
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 11:24
Re: Třídní volba
tak děkujeme, že ses tu s námi podělil o své prázdninové zážitky, ale fakt to nemuselo být.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 23:13
Re: Třídní volba
aj v zaklade je to fesak ze jo ;-) .. majestatny... atraktivny... s perfektnym imidzom :yes:
Avatar - Jaros71
27. 8. 2016 00:50
Re: Třídní volba
Není to špatné auto , jenže image jako korejec je nic moc , malinký zavazadelník..a nemá ani tunel na lyže? To je u korejských SUV velký faul..pro mne nestravitelné.
Mazda CX5 nebo Nissan X-trail toto umí lépe.
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 06:38
Re: Třídní volba
tak samozrejme je to o tom kto co preferuje... X-trail je uz o 16cm dlhsi ako sportage a tak nejak neprekvapi ze uz ma vacsi kufor.... ale rozmerovo podobny kadjar uz sportage nijako neprerasta.... tu teda nevidim problem... sportage sa stejne nekupuje kvoli maximalnemu kufru ale je to len moj nazor... ano.. mazda CX-5 je pekna a aj prakticka ale to je dnes uz kazde druhe SUVecko... takze treba si len vybrat to svoje ktore ti bude vyhovovat .. mne sa moc paci aj ASX... inemu zase mozno RAV-ka.... takze nie je problem.... tieto auta su dnes uz moc uspesne v podstate bez ohladu na logo na maske ...
Avatar - Emel
27. 8. 2016 09:18
Re: Třídní volba
Já nevybíral co nejnuznější fotku, ta by vypadala nějak takhle:
[odkaz]

Pro mě to má image žáby, ten předek se mi nelíbí a ani to GT to moc neřeší.
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 09:32
Re: Třídní volba
mne sa prave tento zivocisny dizajn aky predvadza sportage alebo juke paci.... doba skatul je prec... ale samozrejme je len a len fajn ak mas na vyber... komu sa nepaci sportage alebo tucson ma tu tigiho komu sa nepaci tigi ma tu zase RAVku a tak dookola ;-) .... je z coho vyberat... kazdopadne sportage ma uspech snad vsade kde sa objavi ... jak v eu tak v amerike aj australii ... mne spredu pripomina akoby tlamu hrocha ... a dalsi zaujimavy zivocisny dizajn vidim aj na novej toyote C-HR... takze ludia toto dnes uz chcu... beztvara skatula a la tigi je fakt uz prekonana...

takisto som zvedavy kedy chlapci otestuju uz toho oturbeneho sportage v GT line ( popravde som dufal ze test prave tohto kusku tu bude ako prvy uz niekedy na jar ) ... vazne som cakal ze jeho test tu uz davno bude a ono preslo polroka a stale nic..... skoda... nieco tu asi opat nehraje ako pri hyundai ktory tu v testoch tiez nikde nevidim ale snad sa mylim a dockam sa
Avatar - Emel
27. 8. 2016 12:22
Re: Třídní volba
Tuscon se mi právě líbí. Vlastně když o tom tak přemýšlím, tak je to asi první Hyundai, které se mi líbí víc než Kia. Ale jestli ti připomíná tlamu hrocha, tak se možná nakonec překvapivě shodneme >:D
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2016 22:38
Re: Třídní volba
suhlas... korejci tu dnes uz dominuju.... pre mna su sportage/tuscon jasnym etalonom svojho segmentu .... :yes: az za ne by som zaradil tigiho kadjara a dalsich ...

a rovnako aj sorento povazujem vo vacsich mainstreamovych SUV za top vo svojom segmente..
Avatar - Jaros71
27. 8. 2016 00:47
Re: Třídní volba
Seš vtipnej...korejci jsou TOP? >:D
Avatar - vabis
27. 8. 2016 01:46
Re: Třídní volba
Vhodnější je: Korejci = FLOP :'-(
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 07:00
Re: Třídní volba
ano... v mainstreamovych SUV vo svojej triede ma podla mna dvojica sportage/tucson dnes uz najlepsi imidz aj najstylovejsi dizajn... vedia skutocne posobit az premiovo... uz som nejake tie naslapane tucsony aj sportage v GT line videl a ver mi ze tak paradne stylovo tigi ani kadjar ani RAV-ka vyzerat nedokaze ... fakt v tomto ma to az prekvapilo ako sportage alebo tucson dnes posobi na okolie vsade kde sa objavi.... rovnako aj predaje maju moc pekne a vedia byt uspesne jak v u nas v eu tak aj v amerike ci australii... tu korejci ozaj podla mna konkurenciu prekvapili a nielen dobehli ale aj predbehli... ale samozejme cakam ze s nastupom novej generacie CX-5... alebo Kugy a par dalsich sa to opat uz kusok zrovna ;-)
27. 8. 2016 11:53
Re: Třídní volba
Musím souhlasit.

Korejci jsou skutečně TOP. :yes:

A to včetně kvality:
[odkaz]

Design především Tucsonu se mi opravdu líbí a nedokážu najít snad jedinou vadu!
[odkaz]
KIA Sportage bývá přirovnávána (především v německých médiích) designem k Porsche:

Der neue Kia Sportage wird endlich seinem Namen gerecht und sieht aus manchen Perspektiven so dynamisch aus, dass man ihn beinahe mit dem Porsche Macan verwechselt.
[odkaz]

Honda CR-V je spolehlivé, praktické, komfortní, úsporné auto a nejprodávanější SUV světa.

VW Tiguan je asi sportovnější. Lidé si ho kupují hlavně v Evropě kvůli image.
A v Německu, protože je domácí.

PS Údaj o spotřebě v testu je samozřejmě naprosto nesmyslný. VW má udávanou spotřebu horší o 0,7 litru!
A například výsledek reálné spotřeby ve srovnávacím testu Autozeitung:
CR-V: 6,0 l/100km
Tiguan: 6,3 l/100km

K měření jízdních parametrů používáme telemetrii GPS Racelogic DriftBox 01

K měření spotřeby používáme palubní počítač >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 16:38
Re: Třídní volba
z koristi ktoru este donedavna nikto nebral vazne sa na prekvapenie ( aj ked ja som cakal ze raz sa to obrati takze u mna ziadne prekvapko ) stal uz nezastavitelny predator ... ale o to sladsie potom chutia vsetky tie korejske uspechy a ocenenia a rastuci imidz aj predaje po celom svete :yes:

dnes sa uz tucson ani sportage nemaju coho bat ani sa nemusia po nikom obzerat.. idu si svoje a robia to moc sikovne ... a su to prave oni ktori dnes uz robia vrasky na cele inym a ktori maju imidzu a stylu na rozdavanie... tigi moze charizmu sportagu len tisko zavidiet.. tu je to rozdiel celej galaxie v prospech korejskeho SUV... bez debaty :yes:
Avatar - JirkaV8
27. 8. 2016 17:19
Re: Třídní volba
vy nabíze ten časopis Stážná věž? připadáte mi totiž jak ti jejich agitátoři
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 17:57
Re: Třídní volba
v eu sa predajmi vykrystalizovala tato silna 5tka SUVeciek: kaskaj, sportage, tucson, tigi a kadjar... za nimi je potom kuga, RAVka, yeti, CX-5 a dalsi... je jasne ze celosvetovo predajmi CRVecko nadalej tak skoro asi nikto neohrozi kedze tie predaje ake ma v severnej amerike su neskutocne a nova generacia CRV je uz opat na dohlad ... tentokrat by uz ale aj v eu honda mohla vyraznejsie prekvapit a tak som na novu CRV ozaj velmi zvedavy.... ale vraj uz bude vacsia a pojde v slapajach outlandera ( kedze mozno ponukne az 6 sedaciek ) .. tak uvidime... fakt je to hodne naslapane v tomto segmente ... taka vyrovnana konkurencia nie je snad ani v malej triede .... este uvidime ako do predajov prehovori aj nova ateca a neskor novy yeti kuga CX-5 a dalsi ale momentalne je sportage/tuscon za mna top volba vo svojom segmente ;-)
30. 8. 2016 11:04
Re: Třídní volba
Ty by si mal byt politik. Tolko kecov na uplne inu otazku normalny clovek nedokaze napisat. A rovnako to nema ani hlavu ani patu.
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 11:25
Re: Třídní volba
[odkaz]

takže asi tak :-!
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2016 16:18
Re: Třídní volba
a to je sportage predajmi v eu stale este pred nim... neskutocna dvojica.. na taku dominanciu korejskych vozov v eu v danom segmente si doteraz zatial nespominam ... konkurencii musia snad aj vlasy vypadat ked vidia ako to tu korejske vozy valcuju a to stale podla mna este neukazali vsetko... a ich cas na ovela vacsie uspechy v eu este len pride ( uz sa moc tesim na nove rio aj novy i30 a ceed ) ... a snad aj nove hybridne niro prekvapi a podobne ako spominane SUVecka aj ono opat nastavi zrkadlo konkurencii a urci vlastne pravidla ktore bude casom kazdy len marne dohanat :yes:
26. 8. 2016 15:29
hmmm
Jedna věc je bodování - to už se tady probralo.
Pak spolehlivost - zde VW na Hondu prostě nemá. Ano, Hondy mohou mít problémy s klimatizací, ale podvozky a hlavně motory - ty má Honda nejspolehlivější.
No a dát do porovnání facelift po x letech vůči novějšímu modelu - je to sice regulérní, ale brzy přijivší nové CRV opět bude někde jinde než VW.
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2016 16:51
spotřeba
Přidám jednu perličku. Ve stejném č. SM je dlouhodobý test VW Touran a po 15 tis km má dlouhodobou spotřebu 6,85 l/100km. Identický motor, DSG navíc není 4x4, -100kg, rozměrově o málo užší a nižší + užší pneu. Přesto 1,35 l ve prospěch Tiguanu – mohli by to páni redaktoři dělat méně okatě, když už chtějí nechat někoho vyhrát... 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
28. 8. 2016 20:08
Re: spotřeba
Záleží jak se s tím jezdí, jestli má ten Touran AdBlue nebo ne... a aerodynamika Tiguanu bude určitě lepší.
30. 8. 2016 11:22
Re: spotřeba
Minuly tiguan kecal o pol litra, tento na tom vobec nemusi byt inak, tzn. porovnanie cez palubaky je cira demagogia.
2. 9. 2016 09:51
Nový Tiguan - kombinace 150 PS + DSG (osobní zkušenost)
Ahoj,

jelikož zrovna vybírám potenciální nové služební auto, do oka mi padl i nový Tiguan.
Dosud jezdím G7 4x4, 150 PS v manuálu (k VW mám docela pozitivní vztah).
Po přečtení několika recenzí a údajů "na papíře" jsem byl prakticky rozhodnutý pro nový Tiguan, tedy než jsem se s ním svezl. Ale popořadě.

Na salónu je auto opravdu krásné, velké, prostorné, design se mi moc líbíil. Ale pak přišlo na řadu 1. svezení - Highline, 4x4, 140 kW, DSG, adaptivní podvozek (budgetově pro mě mě mimo, ale pro první představu OK). Pro většinu lidí to bude asi ideální kombinace, pro mě to byla nuda a velké zklamání - motor jede +/- pocitově jako moje 150 PS v Golfu, převodovce to občas chvilku trvá, než zařádí vhodný stupeň a adaptivní podvozek jsou vyhozený peníze, prakticky není poznat rozdíl mezi režimem "Sport" a "Comfort". Následovala 2. jízda se stejným modelem ale jen 150 PS, 4x4, DSG (tedy stejný jako zde testovaný vůz) a to byl jedním slovem HOROR. Motor je na tu váhu auta jednoznačně příliš slabý, převodovka řadí jako zběsilá, ale auto prostě nejede. Vůbec nerozumím, jak si někdo může tuhle kombinaci koupit :-( Proto nechápu, že zde v testu není ani zmínka o tom, že to auto jede jak 1.4 MPI Oktávka...

Tím skončily moje úvahy nad koupí nového Tiguanu. Pro info uvádím, se kterými auty jsem se ten den ještě svezl + pár postřehů:
- Mazda CX-5, 4x4, 150 PS diesel, manuál - parádní svezení, motor tišší než v Tiguanu a pocitově začíná tánout mnohem dříve, manuální převodovka Mazdy je slast, to samé platí i o řízení (nedostatek - adaptivní tempomat až nejvyšší verzi)
- Forester 2.0 D, 4x4, 150 PS, lineartronic - přes "papírově slabý" motor skvělé svezení, lineartronic o parník lepší než DSG, hlavně v rychlostech do 100 km/h pocitově rychlejší reakce na pedál a jízda ve městě a na okrskách mnohem zábavnější než v Tiguanu (nedostatek - nelze objednat s adaptivním tempomatem)
- zkusil jsem ještě Volvo V60 (+/- OK, ale drahé), XC60 (cenově mimo) a Subaru Levorg - hodně velká paráda, kombinace 1.6 benzín a lineartronic zábavná, hlavně v režimu "sport" je to opravdu zážitek, podvozek trochu tužší, ale jinak super.

Suma summárum zkusím ještě nový Seat Ateca a možná i Passat Variant, jelikož podmínkou firmy je pohon 4x4. Doporučíte někdo případně něco dalšího?

Díky.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2016 15:00
nový TIGUAN, PASSAT a TOURAN má vždy 3-zónový CLIMATRONIC a
Pane Káňo, nevím jak dlouho a jak podrobně jste TIGUANa studoval, ale napsat, že má 2-zónovou klimu, bohužel svědčí o vaší neprofesionalitě !!! Jako profík byste měl již vědět, že poslední PASSAT(B8), TOURAN i tento TIGUAN mají v ČR vždy v základu 3-zónový nový Climatronic "Air Care" ... Navíc s nastavitelným profilem klimy .... Stačilo jen zmáčknout tlačítko "Menu" na ovladačích klimatizace ... :'-(

A také PŘEDNÍ HLAVOVÉ OPĚRKY jsou vždy v sérii u všech těchto modelů nastavitelné nejen výškově, ale i PODÉLNĚ !!! Narozdíl od většiny aut a třeba i od velkých Škodovek Octavia, Superb a taky nový KODIAQ !!! Ano, ani ten nemá podélně nastavitelné př.hlavové opěrky :-(
Rozbalit vlákno
0