Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v červenci 2016: Měsíc pádu. Propadl se Volkswagen i Škoda

24 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celý problém dnešního světa je, že je založen na růstu a inflaci. Jenže růst prostě nelze do nekonečna, takže jednou musí přijít zákonitě pád. Dnes, zítra, za 5, 10 let... Zkrátka až se někdo probere, zjistí, že pohledávky nejsou kryté žádnou hodnotou a dluhy nikdy nikdo nezaplatí, až někdo zjistí, že nelze vyrábět stále více aut, že opravdu není možné dělat auta na denní spotřebu dnes kup, zítra kup nové...

Dnešní svět je zkrátka špatně.
maXX_CZ
Samozrejme, ale to by bylo na jinou debatu.
Jsem zvedav, jak se to bude vyvijet dal, jestli dojde po prazdninach opet k rustu, nebo ne. Nemuzou prodeje rust donekonecna a uz vubec ne vzhledem k rustum cen, schvalne kdy automobilky narazi.
swifter
Větší problém než nasyitit chudé je nasytit ty, kteří již mají vše - a o tom jsou všechny krize a války.
Sky for everybody
S dovolenim si zaznamenam mezi oblibene citaty.
Neurotic
Máš pravdu, ale podle mě to že nic neroste do nebe ví, ale přece si nevypustí vlastní rybník, když nikdo neví jak dlouho ta hráz ještě vydrží, ikdyž vzhledem k tomu, že do ní usilovně kopou migranti tak asi rupne dřív než, kdyby tady žádní nebyli
IPace
ani se nedivim ze se Astre relativne dari, podle nekolika testu to vypada na zdarilej facelift 😄

zvazuju na pristo rok nejaky zakladni kombik nissi stredni (rozumnej uplnej zaklad, zakladni benzin(nejlepe atmosfera) v nabidce, zakladni vybava, proste to nejlevnejsi holatko co se vubec da poridit v danem segmentu) a zatim je poradi nasledujici, Astra ST, Hyundai i30 combi, Focus Combi, Megane Grandtour (stavajici starsi generace a jediny s turbem)
Arese
Současná Astra rozhodně není žádný facelift, ale kompletně nová generace. A zatímco hatchback se velice povedl, tak o verzi kombi to rozhodně neplatí - tak neorganicky připlácnutý a nafouklý design zádě už jsem u kombíku hodně dlouho neviděl.
P.S. Proč má být tvůj budoucí kombík naprosté "holátko" se základní výbavou a motorizací? Jednou ho budeš velmi těžko prodávat, resp. s větší ztrátou, než slušně vybavený a motorizovaný kousek...
IPace
to jak je co na co priplacle me je tak nejak fuk, chvalu peji recenzenti vlavne na techniku, jizdni vlastnosti a upraveny interier

a holatko prave proto ze si cenu drzi nejlepe, ono v te zakladni vybave je vetsinou vse co bezny ridic a kupec potrebuje (u Focusu schazi jen tempomat), a takove auto nam bude slouzit v rodine dlouho, 8-10 let, takze co bude za tech 8-10 let lepsiho? pokles na rekneme 50-60 tisic z 320, nebo z 450 tisic? kazdemu po jeho chuti, i jako ojetiny jsem si vybiral vpodstate zakladni vybavy, a prozatim se me to vzdy vyplatilo a mel jsem relativne spolehliva auta, mozna to je i diky tomu ze ty zakladni vybavy si kupuji nejcasteji lide co najezdi relativne malo a auto maji i dele nez je bezne, a atmosfericky motor treba i za ty roky pak nekdo oceni, treba i diky tomu ze bude predelany na LPG 😄 a samozrejme nakonec ja ani nechci davat nejak vyrazne nad 300 tisic za auto, proc?
Avatar - Emel
Emel
Pokud chceš autem jezdit 10 let, není důležitější aby ti sedlo než řešit zůstatkovou hodnotu po těch 10 letech?

i30 ceníky umí... líbí se mi víc Ceed, ale Hyundai většinou vychází o dost líp.

Tempomat v základu nebývá a ani Astra ho nemá.
IPace
ja si ty auta jiz byl projet vsechny, jen i30 v jine motorizaci protoze zakladni benzin zrovna nemeli, ty auta me sedli vpodstate vsechny 4 a podle toho jak me sedli a jak si stoji v dalsich parametrech je mam serazene jak je mam serazene, Ceed me prisel mldlej, nesednul me a proto dostal kopacky, stejne tak i 308 ac me nabidli zajimavou slevu tak me to auto nepresvedcilo,ac do ni jsem vkladal zajimave nadeje
Avatar - Emel
Emel
A nebude ta i30 se základním motorem stejně mdlá jako ten Ceed? Nebo to mldlej nevztahuješ k motoru?
IPace
nevim jestli to bylo prevodovkou nebo motorem, s i30 se me jelo lip, ostatne predvadecky jsem absolvoval behem 2 dnu, ale jeste se s tema autama urcite svezu az dojde primo na den D nekdy koncem roku

jinak ano u Astry tempomat taky neni, ale mam poznamku v tabulce co jsem si udelal ze me k zakladu daji zdarma nejakou zimni sadu kde tempomat je a jeste lita kola dle vyberu, vpodstate vsude me spise nez slevy chteli dat zdarma nejakou vybavu od 20 do 40 tisic jakoze navrh zdarma, vyslovene slevu financni chteli dat v Peugeotu na 308, ale ta me neoslovila jako auto, ale tak svezu se s ni jeste i pak znova
Avatar - Emel
Emel
Byl bych překvapený, kdyby byl mezi i30 a Ceedem ve stejné motorizaci nějaký citelný rozdíl... tak uvidíš, no.

Já bych asi šel po silnějším motoru než je ta 1.4, takže třeba ta 1.6 u Focusu... ale záleží na co to auto chceš.
IPace
no rozdil tam celkem je, Hyundai ma v zakladu 1.6 a Ceed ma v zakladu 1.4 motor, ale pravda ja se v Hyundai vezl s tim silnejsim benzinem co je za priplatek takze jak jezdi ta zakladni 1.6 teprve uvidim az se s ni svezu
Avatar - Emel
Emel
Jo takhle... 1.6GDI proti 1.4CVVT samozřejmě rozdíl je, ale neuvědomil jsem si, že Kia tu slabší 1.6 nemá. Ale ta GDI u H je taky jen +10. Výhoda Hyundai je fakt ta výbava, na tu Czech edition za cenu základu Kia nemá odpověď.
Anndy008
Tak práveže štatisticky najviac si hodnotu držia autá v strednej výbave. A naopak najväčší prepad vykazujú maximálne konfigurácie a taktiež tie minimálne.
Neurotic
Záleží jaký rok srovnáváš, ono čí starší tí menší rozdíl až nakonec stojí holobit a plná palba v podstatě stejně a spíš záleží na stavu, ale na větší výbavu bude víc zajemců takže zase zmizí rychleji a nemusíš to prodávat rok pokud o ten holobit vůbec bude mít někdo zájem >😁
jaroslavii
tak do Hyundai bych opravdu nešel . Z tý atmosféry je dobrá volba Astra ST. Ford Focus nebo ten Megane grandtour. chtěl bych ten motor, co je ve Fiatu tipo 1.4 bez turba, výborný spolehlivý motor, kde se nepotkají ventily, když praskne řemen.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
i30 uz bude buduci rok nova generacia v predaji ale neviem ci hned aj kombik.... kazdopadne tam bude zaujimave hlavne to ci v ponuke nadalej ostane aj nejaka ta atmosfera v zaklade ktoru ty chces ... alebo uz nova i30 ( a teda neskor aj novy ceed ) prejde komplet na turbomotory.... ja buduci rok zvazujem pre zmenu zase nejake bezne male auto ... ale ceed je uz hodne blizko v uplnom zaklade voci povedzme slusnejsej corse alebo riu... a co som si ceed staticky omrkol jeho interier je ozaj medzi tymi najlepsimi v segmetne... ten by som na tvojom mieste omrkol... hlavne aby si vo vysledku bol s vyberom spokojny

astra kombik je zase napriklad o 20 centi dlhsia ako i30 alebo ceed v kombikoch ... viem niekto rozmery neriesi ale aby si nebol prekvapeny ked sa potom s vyse 4,7 m dlhou astrou nevojdes do garaze 😉 .. srandujem.... ale fakt su medzi autami aj v tomto dnes uz velke rozdiely... aj v ramci triedy .. sam som prekapeny ake je to v tomto segmente rozmanite a to nielen cenou ale aj motoricky a rozmerovo
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Propadly se jen znacky "koncernu" - a Peugeot.
Vsechny ostatni rostly.
Nektere vic, nektete min... ale nepropadalo nic.
Avatar - white label
white label
"Měsíc pádu" s dovětkem "Propadl se Volkswagen i Škoda".
Je na tom něco k nepochopení?

P.S. Nejsi tady už na prášky spíš ty? :😉 😉
Avatar - Emel
Emel
Hned začátek článku říká:
Na evropském trhu se v průběhu července prodalo 1.157.889 automobilů, což je o 2,3 % méně než před rokem. Je to vůbec poprvé za 34 měsíců, kdy prodeje nových automobilů na starém kontinentu klesly.

V tomhle kontextu je to přijatelný?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pro mě to vlastně ani nemusí být přitalený,
Situace samotná mě nešokuje... ale tenhle web už se nesnaží ani přetvařovat - a to mě prostě mrzí.
Rád si čtu o autech. Německý z nich jsou prostě... německý. Je to věčná škoda, že tady není lepší web o autech.

Jen příkla😜 koupil jsem si nově antivirus... německej. Avira. Je dost drahej... a víš co? Nefunguje.
Po instalaci funguje jen asi třetina funkcí... a "support" nereaguje.

Takže pokud by tam byla holá informace: značky koncernu se propadly shodně o cca 10% a vzhledem k jejich podílu na trhu to způsobilo pokles celého trhu o 2,3%, pak bych uznal objektivitu.
Avatar - Emel
Emel
To je na titulek poněkud dlouhé a kostrbaté... ale přímo v nadpisu máš zmíněno, že se propadl VW i Škoda.

Jinak mimochodem nevidím důvod kupovat německý antivirus, když světová špička se dělá u nás...