Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červenci 2016: Měsíc pádu. Propadl se Volkswagen i Škoda

David Bureš David Bureš 26. 8. 2016
24
Kvůli pádů prodejů jsou červencové statistiky plné změn. Astra se stala čtvrtým nejprodávanějším autem v Evropě, bodovalo i sandero.

Na evropském trhu se v průběhu července prodalo 1.157.889 automobilů, což je o 2,3 % méně než před rokem. Je to vůbec poprvé za 34 měsíců, kdy prodeje nových automobilů na starém kontinentu klesly. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Evropský trh tak následuje ten český, kde rovněž minulý měsíc klesly prodeje. Český propad prodejů o 12,5 % je dokonce jeden z nejvyšších na starém kontinentě. Ze sledovaných trhů hůře dopadly jen Švýcarsko (-13,8 %) a Rumunsko (-38,5 %). Celkově JATO sleduje prodeje v 29 evropských zemích, z EU mezi nimi chybí Bulharsko a Malta, z ostatních států jsou však v číslech zahrnuty prodeje z Norska, Srbska a Švýcarska.

Analytici však zatím před novým trendem poklesu prodejů nevarují, červencový pokles byl způsoben především tím, že letošní červenec měl ve většině evropských zemích kvůli svátkům a víkendům o dva pracovní dny méně než ten loňský. Na první pohled se to může zdát jako nepatrný rozdíl, prodeje automobilů ale tento faktor každoročně ovlivňuje.

„Navzdory poněkud neuspokojivým červencovým výsledkům se nezdá, že by celoroční statistiky byly nějak významně ovlivněny. Nižší tempo, jehož jsme aktuálně svědky, je patrně vyváženo vysokým růstem, který jsme v minulých třech letech viděli na největších trzích,“ tvrdí analytik Felipe Munoz ze společnosti JATO.

Když se podíváme na souhrnné statistiky za prvních sedm měsíců, zjistíme, že evropské prodeje letos zatím výrazně rostou. Od ledna do července se v Evropě prodalo už 9.250.318 nových aut, což je o 7,5 % více než před rokem.

Červencový pád je dobře vidět i na výsledcích jednotlivých značek. Volkswagen, Peugeot nebo Škoda si v červenci pohoršily o více než 10 %. Významněji rostly jen Mercedes-Benz (+3,7 %) a Fiat (+2,4 %), zatímco Ford (+0,5 %), Opel/Vauxhall (+1,6 %), Renault (+0,3 %) a BMW (+1,1 %) zůstaly víceméně na svém. Červencové výsledky také znamenají množství změn v pořadí značek. Renault se tentokrát musel spokojit až se čtvrtým místem (za sedm měsíců roku je zatím druhý), Peugeot se sedmým (letos je dosud pátý). Škoda si však navzdory pádu udržela místo v top 10.

Evropský trh v červenci 2016: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 7/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodej 1-7/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen136.630-10,61.042.522-1,0
2.Ford84.082+0,5653.511+3,4
3.Opel/Vauxhall76.194+1,6616.050+7,3
4.Renault71.260+0,3666.474+13,2
5.Audi66.574-5,2509.290+8,2
6.Mercedes-Benz66.153+3,7493.274+13,3
7.Peugeot63.438-10,5543.849+4,4
8.BMW58.397+1,1483.809+12,6
9.Fiat58.222+2,4469.431+15,3
10.Škoda49.501-10,5398.907+6,5
-CELKEM1.157.889-2,39.250.318+7,5

Podobná situace je i mezi nejlepšími modely. Čtvrtým nejprodávanějším modelem se totiž stal Opel/Vauxhall Astra s meziročním nárůstem o 26 %. Renault Clio se naopak propadl na pátou příčku, a to kvůli propadu prodejů o 11,4 %. Nejvíce však mezi nejlepšími ztratily volkswageny – Golf se propadl o 21,6 %, Passat dokonce o 22,6 %. Přesto golf (který čeká brzy na facelift) zůstává nejprodávanějším autem v Evropě, zatímco Passat v červenci uzavíral nejlepší desítku.

Škoda Octavia se tentokrát musela spokojit s 11. místem, i díky propadu prodejů o 17,9 %. Do nejlepší dvacítky se pak dostala i celkově devatenáctá Škoda Fabia, i ta však hlásí pokles, o 13,6 %.

Evropský trh v červenci 2016: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 7/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodej 1-7/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen Golf36.540-21,6305.649-4,8
2.Volkswagen Polo24.632-6,1191.562+3,3
3.Ford Fiesta22.179-3,3181.760-7,9
4.Opel/Vauxhall Astra20.954+26,0150.763+26,5
5.Renault Clio20.167-11,4193.669+2,5
6.Opel/Vauxhall Corsa19.183+9,2166.754-1,0
7.Nissan Qashqai18.373-6,9144.503-0,2
8.Peugeot 20817.985+1,7156.426+12,5
9.Ford Focus17.543-12,3138.114-6,7
10.Volkswagen Passat17.124-22,6128.890-3,5
11.Škoda Octavia16.571-17,9137.886+4,5
12.Dacia Sandero15.869+30,5107.988+15,8
13.Toyota Yaris14.700+1,8119.166+7,8
14.Audi A414.614+14,3100.012+26,9
15.Fiat Panda14.602-3,1124.338+16,6
16.Volkswagen Tiguan14.373+0,287.210-3,0
17.Peugeot 30814.179-19,7127.920+5,0
18.Mercedes-Benz C14.168-8,2102.629-3,5
19.Škoda Fabia13.764-13,6106.063+13,3
20.Renault Captur13.660-3,8132.225+8,7

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
"Mesic propadu"... vy uz jste fakt na prasky.
Emel
| 27. 8. 2016
To je na titulek poněkud dlouhé a kostrbaté... ale přímo v nadpisu máš zmíněno, že se propadl VW i Škoda.

Jinak mimochodem nevidím důvod kupovat německý antivirus, když světová špička se dělá u nás...
Neudržitelnost rozvoje
Sky for everybody
| 27. 8. 2016
S dovolenim si zaznamenam mezi oblibene citaty.
"Mesic propadu"... vy uz jste fakt na prasky.
Ja Prvni 123
| 27. 8. 2016
Pro mě to vlastně ani nemusí být přitalený,
Situace samotná mě nešokuje... ale tenhle web už se nesnaží ani přetvařovat - a to mě prostě mrzí.
Rád si čtu o autech. Německý z nich jsou prostě... německý. Je to věčná škoda, že tady není lepší web o autech.

Jen příklad: koupil jsem si nově antivirus... německej. Avira. Je dost drahej... a víš co? Nefunguje.
Po instalaci funguje jen asi třetina funkcí... a "support" nereaguje.

Takže pokud by tam byla holá informace: značky koncernu se propadly shodně o cca 10% a vzhledem k jejich podílu na trhu to způsobilo pokles celého trhu o 2,3%, pak bych uznal objektivitu.
Avatar - Emel
"Mesic propadu"... vy uz jste fakt na prasky.
Emel
| 27. 8. 2016
Hned začátek článku říká:
Na evropském trhu se v průběhu července prodalo 1.157.889 automobilů, což je o 2,3 % méně než před rokem. Je to vůbec poprvé za 34 měsíců, kdy prodeje nových automobilů na starém kontinentu klesly.

V tomhle kontextu je to přijatelný?
Avatar - H/K_svwet
Astra
H/K_svwet
| 26. 8. 2016
i30 uz bude buduci rok nova generacia v predaji ale neviem ci hned aj kombik.... kazdopadne tam bude zaujimave hlavne to ci v ponuke nadalej ostane aj nejaka ta atmosfera v zaklade ktoru ty chces ... alebo uz nova i30 ( a teda neskor aj novy ceed ) prejde komplet na turbomotory.... ja buduci rok zvazujem pre zmenu zase nejake bezne male auto ... ale ceed je uz hodne blizko v uplnom zaklade voci povedzme slusnejsej corse alebo riu... a co som si ceed staticky omrkol jeho interier je ozaj medzi tymi najlepsimi v segmetne... ten by som na tvojom mieste omrkol... hlavne aby si vo vysledku bol s vyberom spokojny

astra kombik je zase napriklad o 20 centi dlhsia ako i30 alebo ceed v kombikoch ... viem niekto rozmery neriesi ale aby si nebol prekvapeny ked sa potom s vyse 4,7 m dlhou astrou nevojdes do garaze ;-) .. srandujem.... ale fakt su medzi autami aj v tomto dnes uz velke rozdiely... aj v ramci triedy .. sam som prekapeny ake je to v tomto segmente rozmanite a to nielen cenou ale aj motoricky a rozmerovo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku