Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?

Vedle cen provedení Sportwagon zveřejnilo české zastoupení Kie také cenu plug-in hybridní varianty. Ta ujede čistě na elektřinu více než 50 kilometrů.
Zpět na článek
31. 8. 2016 09:13
31. 8. 2016 09:33
31. 8. 2016 09:45
31. 8. 2016 09:53
31. 8. 2016 10:13
31. 8. 2016 10:23
31. 8. 2016 10:28
31. 8. 2016 11:00
31. 8. 2016 09:32
31. 8. 2016 13:13
31. 8. 2016 13:15
31. 8. 2016 11:20
31. 8. 2016 09:53
31. 8. 2016 10:18
31. 8. 2016 10:32
31. 8. 2016 14:42
31. 8. 2016 10:48
31. 8. 2016 12:34
31. 8. 2016 14:30
31. 8. 2016 16:44
1. 9. 2016 09:14
31. 8. 2016 18:09
31. 8. 2016 18:34
31. 8. 2016 18:38
31. 8. 2016 19:51
31. 8. 2016 19:55
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 09:13
Tak s tímhle
se bude třeba talismanu bojovat docela těžko. Elegantní design, vnitřek vkusná kombinace pojetí růz. evr. automobilek, prostor, super výbava, motor 180kW. Škoda, že nemá optima klasický dvoulitrový dýzl s výkonem kolem 180 koní, s dvojspojkou by to mohl být velmi slušný fleet kchár. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
64
31. 8. 2016 09:28
Re: Tak s tímhle
Ano, ten diesel dvoulitr chybí. Ale měl jsem možnost krátké jízdy (cca 20 km v sedanu) a přišla mi tahle Optima technicky velice zvládnutá. Dokonce mi ani její cena nepřišla přemrštěná.
Přesto bych preferoval tebou zmiňovanýTalisman, který je v kombi a v černé takový důstojnější a samozřejmě evropštější, s TCE200 není úplně marný.
EDIT: na co jsem zvědavej, tak je skutečná spotřeba toho plug-in hybridu...
Avatar - Emel
31. 8. 2016 09:33
Re: Tak s tímhle
Problém je, že s TCe200 to Renault pozicuje jako exklusivní záležitost za mega...
31. 8. 2016 09:35
Re: Tak s tímhle
no jo no... však ono ho to časem přejde :-)
...ale v plné palbě náznaky exklusivity u Talismanu docela vnímám. Až na věčně zapatlanej display...
Avatar - Emel
31. 8. 2016 09:45
Re: Tak s tímhle
Nejsem si jistý... benzín je ve střední okrajová záležitost, ve Francii tuplem, tak na to Renault asi kašle. Radši si ten motor koupím do Meganu a ušetřím 400t :-)
31. 8. 2016 09:48
Re: Tak s tímhle
a nakonec proč ne. Ten nový Mégane se docela povedl, v GT verzi je docela fajn.
Avatar - Emel
31. 8. 2016 09:53
Re: Tak s tímhle
Přesně... GT Grandtour (až bude) nabídne ten základ úplně stejný (EDC, TCe 200k, vzadu torzka s 4C). Interiér asi ne tak vypiplaný, samozřejmě bude chybět pár asistentů čehosi a trošku místa a trošku tlumících materiálů a trošku víc té exkluzivity... ale pro mě osobně je Talisman v tomhle duelu fakticky bez šance.
31. 8. 2016 09:58
Re: Tak s tímhle
no já jsem na live grandtour docela zvědavej. Těším se na něj.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:06
Re: Tak s tímhle
K té exkluzivitě, já ty Talismany docela vídám kolem sebe a třeba jsem byl začátkem léta v Polsku, potkával jsem je tam docela často. Tak zase asi takový propadák to nebude, jak mu mnozí prognozovali :-)
Avatar - Emel
31. 8. 2016 10:13
Re: Tak s tímhle
Ale jo, Talisman logicky skočí někam před 508, bylo by divné kdyby ne.

Pak je ale obrovský skok k pozicím #2-4, tedy Superb-Insignia-Mondeo. A šance Talismanu dostat se mezi ně vidím zatím jako dost mizivé...
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:20
Re: Tak s tímhle
Tak Insignia už poněkud dosluhuje a nová generace může zamíchat pořadím jak negativně, tak i pozitivně :-) Jsem docela zvědav po povedené Astře. Na mne je Insignia strašně uvnitř stísněná oproti konkurenci :-)
Avatar - Emel
31. 8. 2016 10:23
Re: Tak s tímhle
Ta dosluhující Insignia je ovšem za 1-6/16 před Mondeem...
31. 8. 2016 10:25
Re: Tak s tímhle
To bude ale cenou. Dosluhující model je vždycky příležitost jak koupit super výbavu za výbornou cenu a navíc odladěnou techniku.
Avatar - Emel
31. 8. 2016 10:28
Re: Tak s tímhle
Ono je to víc faktorů... Insignia má dva silné trhy (Německo a UK), má dneska nejširší paletu motorů vč. V6 benzínu nebo atmo základu, umí 4x4 i adaptivní tlumiče i malou naftu i dvoulitrovou biturbo naftu... má tři karosářské varianty + allroad...
31. 8. 2016 11:00
Re: Tak s tímhle
Insignii s 2.0 biturbem naftou už nekoupíš.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:26
Re: Tak s tímhle
Už jsem byl předstižen, ale také si myslím, že je to cenou a navíc, to není špatné auto, jen pro mne uvnitř malé na svou třídu :-)
31. 8. 2016 10:32
Re: Tak s tímhle
Mně se ta aktuální verze bohužel moc nelíbí (a ještě spíš vevnitř, než venku, i když musím uznat, že tuhle jsem viděl tu cross country verzi v nějaké takové jasné červené a špatně to nevypadalo), nicméně je třeba Opelu přiznat, že kromě VW snad jediný drží ve střední kompletní nabídku palety motorizací, převodovek a náhonů. A to dokonce do té míry, že má i leccos, co ani VW nemá, např. 2.0 T benzín v manuálu se 4x4.
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2016 10:44
Re: Tak s tímhle
No, Talisman vídám jen proto, že bydlím kousek od dealera Renaultu. :-) Jinak jsem si jej u nás příliš nevšiml a v Polsku už vůbec ne. Když se podívám na prodeje (ačkoli se teda těžko srovnává, kombík teprve přišel na trh a chybí celý britský trh), v červnu jen o devět stovek překonal Avensis...myslím, že to žádná velká sláva nebude a asi ani Renault neočekává útok na přední pozice.
31. 8. 2016 16:54
Re: Tak s tímhle
Nezapomeň, že od roku 2020 nebudou moci diesely do Paříže. Podíl dieselů na prodejích ve Francii klesl letos na 52 % (ještě v roce 2012 to bylo 73 % a v roce 2008 to bylo 77 %).
31. 8. 2016 10:24
Re: Tak s tímhle
S 1.6 objemem a lešenářskou trubkou vzadu... Přístup Renaultu mi připomíná firmu AMD blahé paměti. Ti také nebyli schopni konkurovat Intelu ve frekvencích procesorů, a tak je prostě přestali uvádět a jejich marketingové oddělení razilo tezi, že "ve frekvencích to není". Nezdá se, že by jim to nějak pomohlo, řečeno kulantně.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:30
Re: Tak s tímhle
Myslíš "čím víc jáder, tím víc AMD"? >:-[]
Avatar - lamal
31. 8. 2016 10:39
Re: Tak s tímhle
v case K7 Athlonov AMD valcovalo dost brutalne cely Intel, tie celerony boli fakt ubohe a P3 a P4 tiez... sice nova rada i to zmenila, no nevíš AMD este mozno vstane z popola :-)
Avatar - CommonUser
31. 8. 2016 11:39
Re: Tak s tímhle
Presne tak. Sice to bol kratky usek ked AMD valcovalo Intel, ale bol skutocny.
AMD prestalo uvadzat frekvencie, pretoze boli radovo efektivnejsi. Winchester dokazal preskocit Intel P4 (Northwood) aj v pamatovych operaciach pri 2/3 frekvencii a to nehovorim o FPU od Digitalu. A spotreba o dost nizsia.
AMD mal este vyborne Phenomy II, ale prichodom ***omanagmentu a cost cutov uz len domrvili Buldozer. Uvidime co Zen.
Avatar - lamal
31. 8. 2016 13:28
Re: Tak s tímhle
ickovu radu uz tazko zotrie z trhu bohuzial ma znacny rozmach, no kazdopadne nech sa mu dari ...
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 09:49
Re: Tak s tímhle
Proti gustu... ;-)
Jen by mě zajímalo, zkus nějak popsat, jak je talisman "evropštější" než optima. Co tím myslíš?
31. 8. 2016 09:54
Re: Tak s tímhle
jak bych ti to... zákeřná otázka, jako bys chtěl, abych ti popsal chuť jablka :-)
ale vážně. KIA se zkrátka nezbavila "asijského baroka", je to Korejec na první pohled (a to není vůbec špatně, naopak. Jen ať si pěkně jede po své vyšlapané designové cestě). Talisman je taková smíchanina germánského a francouzského designu - také na první pohled
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:04
Re: Tak s tímhle
Když se dívám na i30, i40, ix35 pak bych s termínem "asijské baroko" mohl souhlasit, u téhle optimy, hm, nevidím nic neevropského ani barokního, pleskni na ni třeba oplí blesk a nikdo nezapochybuje. Její tvary mi přijdou technicistnější než tvary talismanu, baroko (jde-li vůbec jako příměr pro automobilový design použít) bych specifikoval spíše jako použití rozmáchlých a buclatých křivek a přemíru nazdobení, k čemuž mi víc pasuje právě designové pojetí talismanu. ;-)
31. 8. 2016 10:06
Re: Tak s tímhle
však jsem ti psal, že je to zákeřná otázka ;-)
Bavíme se tu o subjektivním dojmu. Celkově se mi víc líbí i interiér Talismanu.
Nicméně kdybych si měl vybírat fleet, nedám přednost ani jednomu
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:08
Re: Tak s tímhle
No pro mne za poslední dobu jako jediné pravé automobilové baroko předvedlo tohle [odkaz] Promiň, já vím, že máš BMW rád >:-[]
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:19
Re: Tak s tímhle
Nejsem fanouškem designu E65, ale tady je asi problém spíš v tom, co si každý představujeme pod pojmem baroko ve vztahu k automobilovému designu. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:22
Re: Tak s tímhle
Úhel pohledu má každý jiný :-) Když nad tím tak přemýšlím, tak by mne zajímalo, za co by se pak označila taková ix35, hlavně v plné polní s chromem a černými (pardon karbonovými) koly >:-[] To by nám asi nejlépe vystihl Mariachi, ten jí doslova zbožňuje >:D >:-[]
Avatar - Emel
31. 8. 2016 09:32
Re: Tak s tímhle
Design není špatný, ale třeba zadní sloupek je docela masivní. Ta tmavá barva na úvodní fotce to dobře maskuje, ale jinak nemyslím, že by měl Talisman Grandtour vyloženě problém obstát.

Motory... jo, je tam benzínový dvoulitr... ale jen v té GT, kombinace motor - výbava - převodovka jsou ještě slabší než u Renaultu. A být nepodnikatel, tak docela brblám nad tím, proč si nemůžu koupit ten byznys, tady jde Kia trošku proti svým tradičním zákazníkům.

Je fakt že tam jsou adaptivní tlumiče a víceprvek a tak... ale já to na nějaký velký success nevidím.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 09:37
Re: Tak s tímhle
V benzínu je to jasný bod pro Kii, ale do kombiku patří tak nějak nafta, což v této třídě dokazují i prodeje a tam Dci proti CRdi i přes absenci dvoulitru na obou stranách bude lepší volbou. 1.7 Crdi pro mne byl nejvíce letargický motor, který jsem za poslední dobu zkoušel. Včera jsem shodou okolností viděl Optimu sedan a ošklivé auto to rozhodně není, ale Talisman je dle mého názoru ještě o nějaký ten pořádný kus dál a působí jako dražší a elegantnější auto, kdežto Optima spíše jako klon Passatu.

V základní ceně Optimy kombiku se dají sehnat dvoulitrové nafty u konkurence, tak tady není o čem, škoda...
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 09:47
Re: Tak s tímhle
Jako klon passata vidím spíš talismana, ale pravdou je, že Renault umí takový ten první "exkluziv" efekt velmi dobře. Na mně to ale moc nefunguje, mám raději střídmější designové pojetí. A po projetí talismana popravdě nadšení z něj nechápu už vůbec, jediná charakteristika, která mě u něj napadla, je "tichý", volit mezi těmito dvěma v benzínu, byla by optima pro mně jasnou volbou. Souhlasím s tím, že 1,7 crdi je pro takové auto nedostatečný, jel jsem ho v i40 a ani na tu nestačil, místo 140 koní bych tipoval na 140 králíků. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:03
Re: Tak s tímhle
S tím benzíne souhlas, mít na výběr 147Kw jednašestku a za stejné peníze 180Kw dvoulitr, není o čem. Mne přiznám se se na palubě Talismanu moc líbilo, dokonce více, než v Passatu či Superbu, jen zadní sedadla nejsou pro vyšší postavy, což snad řeší Grandtour (nezkoušel jsem). Crdi jsem jel v Sportage a děs a bída, 3 lidi na palubě a motoru se opravdu nechtělo :/ Už by korejci potřebovali nějakou nafotovou novinku.
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:13
Re: Tak s tímhle
Já mám obecně problém s vertikálními displeji s výdechy ventilace po stranách. V talismanu na mě dělá ten středový panel dojem hlavy robota s ušima [odkaz] takový robot Šlachta. :-) ;-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:17
Re: Tak s tímhle
Také se mi tohle řešení výdechů po stranách dvakrát nelíbí, ale u Talismanu mi přijde ještě docela nenucené. Když se podíváš třeba na Hondu HRV [odkaz]

To je to pravý porno >:D A trochu mne zklamalo tohle řešení i u nového Kodiaqu, ostatní Škodovky mi v tomhle sedí více.
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:23
Re: Tak s tímhle
Nelíbí se mi to ani u volva, a tam je to zpracováno lépe, interier kodiaku mi vůbec tvarově nepřijde jako škodovka, spíš nějaký us ford.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:26
Re: Tak s tímhle
Na Volvo jsem opoměl a s tím Kodiaqem si to asi trefil, takový F150 Pickup >:-[]
31. 8. 2016 13:13
Re: Tak s tímhle
Tam hraje velkou roli asymetričnost a ta věc, co strčili před spolujezdce. Třeba v Panameře nebo Cayenne mi svislé výdechy kolem displaye nevadí.
Avatar - woody-alien
31. 8. 2016 11:36
Re: Tak s tímhle
140 králíků. >:D >:D :yes:

Pořád nemůžu zapomenout, jak můj skorošvagr místo výběhového Mondea s dvoulitrem před dvěma lety koupil i40 s 1.7 . Prémiový prodejce mu prý nabídl EXTRA cenu. Co na tom, že to Mondeo vyšlo v reálu ještě levněji, když se holt podíváš jen na oficiální ceník a víc se neptáš. 8-s

No nic, jeho volba ho provází každý den. Ta 1.7 je zkrátka zdechlina a navíc předchozí Mondeo jezdí prostě líp.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 11:54
Re: Tak s tímhle
Ale Mondeo neni prémiovka... víš jak ;-)
Avatar - woody-alien
31. 8. 2016 13:00
Re: Tak s tímhle
To není, máš pravdu. I když předfaceliftová výbava Ghia se už Rollsu celkem blížila. >:-[]
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 13:03
Re: Tak s tímhle
[odkaz]

To je ten pravej aristokratickej luxus >:-[] >:D
31. 8. 2016 13:15
Re: Tak s tímhle
Alespoň Jaguaru, nakonec to byla jedna rodina. >:-[]
31. 8. 2016 10:21
Re: Tak s tímhle
Jo, dalšímu autu bez pořádného motoru se s tím opravdu bude bojovat těžko. Oproti tomu ti, kdož ještě pořádný motor nabídnout dokáží, což je dnes koncern, Ford, Opel, Mazda a v porovnání s tímto i Toyota, mohou klidně spát. Jediná použitelná verze je ta 2.0T, nicméně ta stojí milion a za 850 můžu mít Mazdu 6 v plné palbě s 2,5 AT, hezčí a s lepším image.
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:34
Re: Tak s tímhle
Nechci obhajovat cenu optimy gt, ani fakt, že jí chybí pořádný dýzl, ale třeba pro mně by byla mnohem lákavější optima už jen tím, že právě umí nabídnout "pořádný" motor, výkon 180 kW už v této třídě považuju za slušný a rozhodně ho nemá každý. Ta mazda 6 (G192 AT), pokud bys ji chtěl s výbavou optimy GT, bude stát spíše 900 než 850, a to věci typu větrané sedačky ani nabídnout neumí, ale hlavně její výkon je oproti optimě o dvě patra níž, to nejsou verze ke srovnání. Že je mazda 6 celkově lepší auto, o to se nepřu.
31. 8. 2016 10:53
Re: Tak s tímhle
Ford ti za podobný peníz nabídne slušné dieselové bi-turbo, velké pohodlí a komfort... a ticho na palubě.
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:56
Re: Tak s tímhle
Proto jsem napsal, že problém bude mít talisman. :-) ;-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:59
Re: Tak s tímhle
a skvělé asistenční služby >:-[] >:D
31. 8. 2016 11:07
Re: Tak s tímhle
no jó no... to je spíš v lidech.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 11:09
Re: Tak s tímhle
Hele, nakonec to dopadlo vlastně dobře ;) Viz recenze na MACZ :-) Ale trvalo to.
31. 8. 2016 11:43
Re: Tak s tímhle
Sledoval jsem to, neboj :-)
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 11:53
Re: Tak s tímhle
Dobrá volba ;-)
31. 8. 2016 10:35
Re: Tak s tímhle
správně přemýšlíš ;-) :-)
Avatar - Emel
31. 8. 2016 11:20
Re: Tak s tímhle
Toyota v benzínu nemá nic moc. V naftě jo, ale jestli bych chtěl Toyotu v naftě nevím.
31. 8. 2016 11:42
Re: Tak s tímhle
2.0 Valvematic je ok pro normální ježdění. Toyota bohužel žádné vrcholné verze už nedělá a soustředí se jen na ten průměr.

Ale abych nebyl špatně pochopen - já Kiu určitě chválím za to, že nabídla na dnešní dobu alespoň dle parametrů na papíře velmi slušný benzín. Já jen říkám, že ta cena je dost vysoká a pod ním chybí ještě ta motorizace pro "normální uživatele", tj. dejme tomu nějaký atmo dvoulitr nebo 1,6T s manuálem. A pokud jde o naftu, tam je 1,7 jednoznačně palec dolů a nic takového bych si nikdy nekoupil.
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 15:29
Re: Tak s tímhle
inak s tym suhlasim..... GT so 180kw bude urcite moc fajn ale bezny uzivatel ktory chce nejaku tu optimalnu optimu v benzine povedzme okolo 130-140kw na rodinne ucely a nenahana zase az tak ten maximalny vykon si asi moc nevyberie... mne by do optimy pasoval prave aj ten 1,6 tgdi 130kw zo sportage.... to by vazne mohol byt taky rodinny ideal.. skoda .. ale asi dnes uz nemoze byt vsetko optimalne ani v aute s menom optima

PS: u nas mame aj atmo optimu s 2,4 gdi .... ale predsa len by to chcelo mozno este nieco kusok silnejsie ... aby to bol zrovna benzinovy ideal.. aj ked to atmo gdi uz na nejaku tu klido pido rodinnu jazdu isto postaci
Avatar - iudex
31. 8. 2016 10:30
Re: Tak s tímhle
Tak to si ma prekvapil, čakal som, že po nadpise "Tak s tímhle" bude pokračovať "Kia v Európe opäť neuspeje". ;-) Pretože to si myslím ja. Nemám nič proti Kii, naopak, z dvojice H-K mi bola vždy sympatickejšia. Rovnako nemám výhrady k výzoru Optimy, nič ma na nej neuráža zvonku ani zvnútra a viem si ju doma predstaviť. Konečne prišiel ten v EU nevyhnutný kombík (i40ku vídavam takmer výhradne v kombíku, prevažne ako biele služobáky). Ale kameň úrazu sú motory a kombinácie s výbavami a prevodovkami. Tri motory, z nich ani jeden nie je to pravé masové (v zmysle "rozšírené", nie mäsové ;-) ). Obdobne ako u Talismanu, jedna-sedmička (naviac jediná) je málo, naviac ako písal Ozzman, jej prejav (hovorím podľa i40) je taký nijaký, na ten výkon nevyzerá. Chcelo by to aspoň dve nafty, a to najmä dvojliter cca. 150 koní. Obdobne tak benzín: turbobenzín je fajn, sám by som ho aj v strednej triede uprednostnil, ale na rodinný kombík (a povedzme si otvorene, u stále skôr cez peniaze vnímanú Kie) je 245 koní ako jediná voľba overkill, chcelo by to nejaký benzínový základ, resp. stred, okolo 150 koní. A hybrid je čisto okrajová záležitosť, naviac pri tom nacenení si ho kúpia tak možno v Holandsku, inak nie.
K tomu pripočítajme minimálnu kombinovateľnosť výbav a prevodoviek a s dobrými predajmi sa môže Kia rozlúčiť.
Samozrejme nič nie je stratené, možno príde časom viac možností, motorov, väčšia voľnosť pri výbere, ale ak to aj príde, neviem, či nebude neskoro. Prvý dojem možno urobiť len raz.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:32
Re: Tak s tímhle
I ty malověrný..... on už ti to přijde Topper vysvětlit, jak tohle bude nový Etalon střední třídy..... hyn sa ukáže! >:-[]
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2016 10:59
Re: Tak s tímhle
Jak jsem ujížděl na designu minulé Optimy, tahle mi hlavně v kombíku přijde nemastná neslaná. Nabídka motorizací mi taky nepřijde nic extra. Benzíny tak trochu "po Talismanovsku" jen jako vrchol za mega a víc, což by asi reálně ani nevadilo, kdyby naftu nezastupovala pouze profláklá 1.7.
31. 8. 2016 09:53
Kufor
Prosím Vás auto nie je len kufor, nie je to čím viac pasikov tým viac adidas. Dizajn hodnotiť nebudem, neurazí a ani príliš nezaujme. Nebude to žiadny predajný trhák.
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2016 10:18
BraVWO Kia
Takže pokud nechci vypláznout mega za sportovní verzi, tak mám zase na výběr jeden umrněný a podprůměrný diesel. BraVWO KIA! S takovou konkurencí mohou ve Wolfschanze klidně spát.
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2016 10:30
Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
...resp. to, že je to reálná hodnota, a ne jak když si v Mnichově napíšou u těžkého dehtového báva 4.9 s.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
31. 8. 2016 10:41
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
Asi myslíš tu testovanou 335xd, u ní se ale hraje o desetiny, natočená zrychlení za 5 a chlup si můžeš najít třeba na youtube spoustu, jde ho dosáhnout pouhým zašlápnutím nohy do koberce, automobilka ale udává to nejlepší, čeho jde dosáhnout s využítm elektroniky, tj. launch control, s tím se na 4,9 s dostaneš.
Avatar - iudex
31. 8. 2016 10:43
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
No mňa cifra 7,6s moc nenadchýňa, pri danom výkone by človek čakal lepšie. Ten porovnateľný bavorák (330i Touring) píše 6,0s (s xDrive 5,9s). Môžeš si to vysvetľovať tak, že BMW klame a Kia uvádza čistú pravdu, ja by som skôr veril tomu, že tá 330i ukáže Optime výfuky.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 10:48
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
Mne vždy přišlo i po tom, co jsem si to vyzkoušel, že ty korejské koně jsou trochu... jak to říct... menší? >:-[]
Avatar - iudex
31. 8. 2016 11:06
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
No aby sme boli spravodliví, také Mondeo kombi 2,0EB 240k je na tom ešte horšie, stovka za 8,0, ale to aj všade kritizujú za nedosatočný dynamiku danú vysokou hmotnosťou. Avšak tá Optima na prvý pohľad ťažká nie je, uvidíme, keď budú zverejnené hmotnosti.
Avatar - Ozzman
31. 8. 2016 11:10
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
O tom Mondeu vím, nikdy jsem žádné benzinové nejel, tak nemohu soudit.
Avatar - Zappa
31. 8. 2016 12:42
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
bavorak udava pomerne presne udaje zrychlenia
31. 8. 2016 13:04
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
7,6 s má Touareg s 2,2 tuny a ne sedan střední tridy
Avatar - Emel
31. 8. 2016 13:34
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
Touareg má šestiválec a čtyřkolku.
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 15:53
Re: Líbí se mi hodnota zrychlení u 2.0 T
2.0 176kw mondeo v kombiku ma zrychlenie 8s... takze tu optima podla mna nie je na tom vobec zle zvlast ked zvazime fakt ze prave mondeo je zda sa prave tym najblizsim benzinovym konkurentom tejto optimy jak u nas tak aj v amerike ... takze za mna celkom v pohode cas.. sice nic prevratne ale ani ziadne sklamanie sa tu nekona .. skor ma sklamalo to ze nevidim uz nikde pri tejto verzii 6st manual.. lebo.ten by sa mi pacil este viac a ten by ozaj viac ladil so sportovym charakterom prave takejto vykonnejsj verzie ...

PS: optima GT sedan to da za 7,4s... s maximalkou 240.... kombik je teda kusok pomalsi
31. 8. 2016 10:32
Kia
Další přírůstek Kie, exteriér neurazí, ale ani nenadchne, interiér je super, jako všechny nové Kie, morory jsou asi málo, přece jenom benzín a hybrid jsou dost drahé. Je škoda, že tam nejde aspoň dvoulitr diesel, to by pak uspokojilo evropské zákazníky, takhle to bude jen okrajovka. 1.7 CRDi je super, ale chtělo byt o něco výkonnějšího. Je vidět, že prim hraje stále Sportage a SUV obecně.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 14:42
Re: Kia
pozeram ze to 2.0 tgdi ma zrychlenie presne na urovni mensieho ceedu GT .... a maximalku ma na papieri od neho este o 2km vacsiu... takze to pojde asi docela solidne na to ake je to velke auto... dizel nechcem... ten mi k optime ani nepasuje.... u optimy je najzaujimavejsie prave to tgdi... ale to trvalo kym prislo .. uff
Avatar - lamal
31. 8. 2016 10:48
,
dost rozporuplny design, stale mam pocit ako by v tom schreyer tapal, alebo za kazdu cenu to musel urobit nedoladene, nejednotne s gycovymi prvkami... ako celok neurazi no ked pozeram na tie jednotlive prvky nedava to moc zmysel, zakomponovanie svetiel, hmloviek a toho narazniku.... a tie ziabre na boku to je trešnička...

T-GDi vyzera dobre, jediny normalny motor v tomto aute, silnejsi benzinovy kombik to je good skoda, ze to je take podivne ani ryba ani rak... no kazdopadne istotne radsej ako talisman i ked ten je designovo omnoho dalej
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
31. 8. 2016 11:41
Tohle nemá žádnou šanci
Prodejní úspěch záleží na dvoulitrovém dieslu za cenu 1,6 u Passatu. Kia dvoulitr má a přesto ho nemontuje. To je úplně na hlavu. Benzíny moc korejcům nejdou, takže další auto bez vhodného motoru.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 14:34
Re: Tohle nemá žádnou šanci
neboj.. optima s tym do eu neprisla aby zosadila passat... jej domenou je iny kut zeme ale ako spestrenie preco nie... v case odchodu accordu ( mozno aj C5 ) a dalsich budme radi za kazdy zaujimavy voz strednej triedy u nas ... alebo hadam sa optimy nebojis ... neboj... jej predaje budu v eu aj nadalej male voci passatu ;-)
31. 8. 2016 16:48
Re: Tohle nemá žádnou šanci
Pokud si pamatuju, tak je to z toho důvodu, že Optima byla původně konstruována pro americký trh a "evropský" dieselový dvoulitr se pod kapotu nevleze (z hlediska výšky).
31. 8. 2016 12:34
povedené
Konečně po čase zase auto, které působí dojme svěžího atleta a ne obtloustlé dámy, jak je poslední dobou u vozů zvykem. Nicméně s designem zadní části si mohli ještě trochu pohrát, tam je prostor pro zlepšení. Ale jinak povedený vůz :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 15:01
Re: povedené
hodne dobra je aj cena.... ked pozeram ze ten testovany 136kw zlty dizlovy focus v kombiku vie stat takmer melon tak razom je optima GT vcelku lacne auto ... celkovo mi pride ze to GT moze v eu este prekvapit a tazit prave z toho ze mnoho znaciek strednej triedy v eu uz nielen ze neponuka silny benzin ale bohuzial vela ich uz skoncilo v tejto triede uplne ... takze ak chces dnes nepremiove silne benzinove auto strednej triedy ozaj uz nemas 10 moznosti ako kedysi ... ale len zopar.. a to znamena ze pravdepodobnost ze si niekto kupi aj to nove GT od kie sa stale vysuje ... navyse ako vravim.. za melon ozaj kus auta ... ktore sa uz len tak na ceste nestrati
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 14:30
no konecne
uz som sa ozaj bal ze to 2.0 tgdi v optime do eu ani nepride... ale najvacsou vyhrou je podla mna kombik ... aj i40 v drvivej vacsine totiz predava v eu hlavne kombiky...

razom je to hned zaujimavejsie... zvlast ked si vezmeme fak ze taky 508 C5 alebo aj talisman v benzine nic podobne vykonne uz neponukaju ...
Rozbalit vlákno
5
31. 8. 2016 14:44
Re: no konecne
Tak hlavně, aby si to 2.0 tgdi někdo koupil, ty ani Topten to nebudete a další lidi by raději 2l diesel takže půjdou pro tu 508 nebo Passata >:D
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 14:48
Re: no konecne
podla mna si to kupi prave ten kto si kupuje aj silne passaty alebo superby v benzine alebo ten kto kedysi kupoval benzinove silne peugeoty a renaulty.... iste sa par zakaznikov najde... samozrejme aj nadalej ocakavam ze 95 percent predajov bude tvorit dizel... ale aspon uz je z coho vyberat a konecne je v ponuke teda ozaj nejaka ta dostojna motorizacia... ktora ocari aj inych ako len firmy ;-)
31. 8. 2016 16:44
Re: no konecne
Problém je v tom, že Passat 2.0 TSI DSG je o 70 tisíc Kč levnější než Kia a zároveň má lepší dynamiku. Srovnatelnou dynamikou jako Kia má 1.8 TSI DSG, který je levnější o 125 tisíc Kč. Kia má sice bohatší výbavu, ale do Passatu lze konfigurovat výbavu dle vlastního přání.
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 19:05
Re: no konecne
na druhej strane passat bude vzdy len passatom... kdezto taka optima alebo mazda 6 su uz z tych ( carovnych ) aut ktore zakaznikovi spravia aj inu sluzbu ... v bielej optime GT alebo cervenej mazde 6 budes nepriehliadnutelny a to aj medzi ovela drahsimi vozmi... passat bohuzial uz taketo caro v sebe nema ... tu uz u tychto aut sa nepozera len na to aby si kupil co najviac vykonu a za co najlacnejsie... kto proste chce nieco stylove a neokukane a ozaj neriesi kazdu korunu tak si optimu GT alebo mazdu 6 kupi urcite skor ako nejakeho tuctoveho passata.. a to aj napriek tomu ze passat bude mat o par litrov vacsi kufor ... to je bez debaty ;-)

za mna obzvlast biele GT kombi ... je moc pekne ... tu optima vyzera famozne :yes:
1. 9. 2016 09:14
Re: no konecne
Ano, současný Passat je až absurdně nenápadný a přiznám se, že mě osobně připadá Optima jako nejhezčí auto současné střední třídy. Ale stylové auto potřebuje "něco navíc", větší možnost individualizace. Pokud už jsou výbavy "americky" pevně dané, tak bych čekal "americky" nižší ceny, ale ty jsou naopak vyšší než u evropské i japonské konkurence.
Avatar - _Karel_
31. 8. 2016 18:09
Výbava
Asi jsem hnidopich, ale do seznamu výbavy dát "látkové čalounění, sadu na lepení pneumatik"- to je výbava? Pro mě to znamená, že tomu chybí kůže a rezerva.
:-)
Rozbalit vlákno
4
31. 8. 2016 18:34
Re: Výbava
Tak pokud je v základu plastová sedačky z šaliny tak by se to dalo pochopit >:D
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 19:51
Re: Výbava
sadu na lepenie pmneumatik maju dnes aj premiovky... je to divne ale plnohodnotne rezervy akoby vysli z mody aj ked popravde neviem preco ... dokonca skor lacnejsie auto ma plnohodnotnu rezervu ako to drahsie a lepsie ktore sa uz chvali lepiacou sadou... divne.... nedava to logiku ale tak to je...

takze toto je problem globalny napriec mnohymi znackami... plnohodnotne rezervy akosi cim dalej tym viac uz z aut miznu ... premia nepremia? ... auto 300 tacov alebo 2 melony? ... toto vsetko dnes uz vobec nehra rolu co sa tyka dostupnosti plnohodnotnej rezervy ... kdeze su casy ked si kupil takmer akekolvek auto a pod platom si mal plnohodnotne rezervne koleso ... pripadne aj SUVecka mali plnohodnotne rezervene koleso priamo vzadu na piatych dverach... dnes? uz ho nema vzadu na kasni ani jedno ..
Avatar - _Karel_
31. 8. 2016 19:55
Re: Výbava
Já se nepodivuji nad absencí rezervy, ale nad tím, že absence výbavy je uváděna jako výbava.
Důvodem nahrazování rezervy je podle mě konkurenční boj o uváděné litry v kufru.
Nepovažuji to za tragédii, ale taky bych upřednostnil rezervu. Už jsem kvůli tomu musel volat odtahovku. I když to řeší běžná pojistka (cenu odtahu), je to otrava.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku