Ekonomika
Prosím Vás auto nie je len kufor, nie je to čím viac pasikov tým viac adidas. Dizajn hodnotiť nebudem, neurazí a ani príliš nezaujme. Nebude to žiadny predajný trhák.
Takže pokud nechci vypláznout mega za sportovní verzi, tak mám zase na výběr jeden umrněný a podprůměrný diesel. BraVWO KIA! S takovou konkurencí mohou ve Wolfschanze klidně spát.
...resp. to, že je to reálná hodnota, a ne jak když si v Mnichově napíšou u těžkého dehtového báva 4.9 s.
Asi myslíš tu testovanou 335xd, u ní se ale hraje o desetiny, natočená zrychlení za 5 a chlup si můžeš najít třeba na youtube spoustu, jde ho dosáhnout pouhým zašlápnutím nohy do koberce, automobilka ale udává to nejlepší, čeho jde dosáhnout s využítm elektroniky, tj. launch control, s tím se na 4,9 s dostaneš.
No mňa cifra 7,6s moc nenadchýňa, pri danom výkone by človek čakal lepšie. Ten porovnateľný bavorák (330i Touring) píše 6,0s (s 😁rive 5,9s). Môžeš si to vysvetľovať tak, že BMW klame a Kia uvádza čistú pravdu, ja by som skôr veril tomu, že tá 330i ukáže Optime výfuky.
Mne vždy přišlo i po tom, co jsem si to vyzkoušel, že ty korejské koně jsou trochu... jak to říct... menší? >😒]
No aby sme boli spravodliví, také Mondeo kombi 2,0EB 240k je na tom ešte horšie, stovka za 8,0, ale to aj všade kritizujú za nedosatočný dynamiku danú vysokou hmotnosťou. Avšak tá Optima na prvý pohľad ťažká nie je, uvidíme, keď budú zverejnené hmotnosti.
7,6 s má Touareg s 2,2 tuny a ne sedan střední tridy
2.0 176kw mondeo v kombiku ma zrychlenie 8s... takze tu optima podla mna nie je na tom vobec zle zvlast ked zvazime fakt ze prave mondeo je zda sa prave tym najblizsim benzinovym konkurentom tejto optimy jak u nas tak aj v amerike ... takze za mna celkom v pohode cas.. sice nic prevratne ale ani ziadne sklamanie sa tu nekona .. skor ma sklamalo to ze nevidim uz nikde pri tejto verzii 6st manual.. lebo.ten by sa mi pacil este viac a ten by ozaj viac ladil so sportovym charakterom prave takejto vykonnejsj verzie ...
PS: optima GT sedan to da za 7,4s... s maximalkou 240.... kombik je teda kusok pomalsi
PS: optima GT sedan to da za 7,4s... s maximalkou 240.... kombik je teda kusok pomalsi
Další přírůstek Kie, exteriér neurazí, ale ani nenadchne, interiér je super, jako všechny nové Kie, morory jsou asi málo, přece jenom benzín a hybrid jsou dost drahé. Je škoda, že tam nejde aspoň dvoulitr diesel, to by pak uspokojilo evropské zákazníky, takhle to bude jen okrajovka. 1.7 CRDi je super, ale chtělo byt o něco výkonnějšího. Je vidět, že prim hraje stále Sportage a SUV obecně.
pozeram ze to 2.0 tgdi ma zrychlenie presne na urovni mensieho ceedu GT .... a maximalku ma na papieri od neho este o 2km vacsiu... takze to pojde asi docela solidne na to ake je to velke auto... dizel nechcem... ten mi k optime ani nepasuje.... u optimy je najzaujimavejsie prave to tgdi... ale to trvalo kym prislo .. uff
dost rozporuplny design, stale mam pocit ako by v tom schreyer tapal, alebo za kazdu cenu to musel urobit nedoladene, nejednotne s gycovymi prvkami... ako celok neurazi no ked pozeram na tie jednotlive prvky nedava to moc zmysel, zakomponovanie svetiel, hmloviek a toho narazniku.... a tie ziabre na boku to je trešnička...
T-GDi vyzera dobre, jediny normalny motor v tomto aute, silnejsi benzinovy kombik to je good skoda, ze to je take podivne ani ryba ani rak... no kazdopadne istotne radsej ako talisman i ked ten je designovo omnoho dalej
T-GDi vyzera dobre, jediny normalny motor v tomto aute, silnejsi benzinovy kombik to je good skoda, ze to je take podivne ani ryba ani rak... no kazdopadne istotne radsej ako talisman i ked ten je designovo omnoho dalej
Prodejní úspěch záleží na dvoulitrovém dieslu za cenu 1,6 u Passatu. Kia dvoulitr má a přesto ho nemontuje. To je úplně na hlavu. Benzíny moc korejcům nejdou, takže další auto bez vhodného motoru.
neboj.. optima s tym do eu neprisla aby zosadila passat... jej domenou je iny kut zeme ale ako spestrenie preco nie... v case odchodu accordu ( mozno aj C5 ) a dalsich budme radi za kazdy zaujimavy voz strednej triedy u nas ... alebo hadam sa optimy nebojis ... neboj... jej predaje budu v eu aj nadalej male voci passatu 😉
Konečně po čase zase auto, které působí dojme svěžího atleta a ne obtloustlé dámy, jak je poslední dobou u vozů zvykem. Nicméně s designem zadní části si mohli ještě trochu pohrát, tam je prostor pro zlepšení. Ale jinak povedený vůz :yes:
hodne dobra je aj cena.... ked pozeram ze ten testovany 136kw zlty dizlovy focus v kombiku vie stat takmer melon tak razom je optima GT vcelku lacne auto ... celkovo mi pride ze to GT moze v eu este prekvapit a tazit prave z toho ze mnoho znaciek strednej triedy v eu uz nielen ze neponuka silny benzin ale bohuzial vela ich uz skoncilo v tejto triede uplne ... takze ak chces dnes nepremiove silne benzinove auto strednej triedy ozaj uz nemas 10 moznosti ako kedysi ... ale len zopar.. a to znamena ze pravdepodobnost ze si niekto kupi aj to nove GT od kie sa stale vysuje ... navyse ako vravim.. za melon ozaj kus auta ... ktore sa uz len tak na ceste nestrati
uz som sa ozaj bal ze to 2.0 tgdi v optime do eu ani nepride... ale najvacsou vyhrou je podla mna kombik ... aj i40 v drvivej vacsine totiz predava v eu hlavne kombiky...
razom je to hned zaujimavejsie... zvlast ked si vezmeme fak ze taky 508 C5 alebo aj talisman v benzine nic podobne vykonne uz neponukaju ...
razom je to hned zaujimavejsie... zvlast ked si vezmeme fak ze taky 508 C5 alebo aj talisman v benzine nic podobne vykonne uz neponukaju ...
Tak hlavně, aby si to 2.0 tgdi někdo koupil, ty ani Topten to nebudete a další lidi by raději 2l diesel takže půjdou pro tu 508 nebo Passata >😁
podla mna si to kupi prave ten kto si kupuje aj silne passaty alebo superby v benzine alebo ten kto kedysi kupoval benzinove silne peugeoty a renaulty.... iste sa par zakaznikov najde... samozrejme aj nadalej ocakavam ze 95 percent predajov bude tvorit dizel... ale aspon uz je z coho vyberat a konecne je v ponuke teda ozaj nejaka ta dostojna motorizacia... ktora ocari aj inych ako len firmy 😉
Problém je v tom, že Passat 2.0 TSI DSG je o 70 tisíc Kč levnější než Kia a zároveň má lepší dynamiku. Srovnatelnou dynamikou jako Kia má 1.8 TSI DSG, který je levnější o 125 tisíc Kč. Kia má sice bohatší výbavu, ale do Passatu lze konfigurovat výbavu dle vlastního přání.
na druhej strane passat bude vzdy len passatom... kdezto taka optima alebo mazda 6 su uz z tych ( carovnych ) aut ktore zakaznikovi spravia aj inu sluzbu ... v bielej optime GT alebo cervenej mazde 6 budes nepriehliadnutelny a to aj medzi ovela drahsimi vozmi... passat bohuzial uz taketo caro v sebe nema ... tu uz u tychto aut sa nepozera len na to aby si kupil co najviac vykonu a za co najlacnejsie... kto proste chce nieco stylove a neokukane a ozaj neriesi kazdu korunu tak si optimu GT alebo mazdu 6 kupi urcite skor ako nejakeho tuctoveho passata.. a to aj napriek tomu ze passat bude mat o par litrov vacsi kufor ... to je bez debaty 😉
za mna obzvlast biele GT kombi ... je moc pekne ... tu optima vyzera famozne :yes:
za mna obzvlast biele GT kombi ... je moc pekne ... tu optima vyzera famozne :yes:
Ano, současný Passat je až absurdně nenápadný a přiznám se, že mě osobně připadá Optima jako nejhezčí auto současné střední třídy. Ale stylové auto potřebuje "něco navíc", větší možnost individualizace. Pokud už jsou výbavy "americky" pevně dané, tak bych čekal "americky" nižší ceny, ale ty jsou naopak vyšší než u evropské i japonské konkurence.
Asi jsem hnidopich, ale do seznamu výbavy dát "látkové čalounění, sadu na lepení pneumatik"- to je výbava? Pro mě to znamená, že tomu chybí kůže a rezerva.
😄
😄
Tak pokud je v základu plastová sedačky z šaliny tak by se to dalo pochopit >😁
sadu na lepenie pmneumatik maju dnes aj premiovky... je to divne ale plnohodnotne rezervy akoby vysli z mody aj ked popravde neviem preco ... dokonca skor lacnejsie auto ma plnohodnotnu rezervu ako to drahsie a lepsie ktore sa uz chvali lepiacou sadou... divne.... nedava to logiku ale tak to je...
takze toto je problem globalny napriec mnohymi znackami... plnohodnotne rezervy akosi cim dalej tym viac uz z aut miznu ... premia nepremia? ... auto 300 tacov alebo 2 melony? ... toto vsetko dnes uz vobec nehra rolu co sa tyka dostupnosti plnohodnotnej rezervy ... kdeze su casy ked si kupil takmer akekolvek auto a pod platom si mal plnohodnotne rezervne koleso ... pripadne aj SUVecka mali plnohodnotne rezervene koleso priamo vzadu na piatych dverach... dnes? uz ho nema vzadu na kasni ani jedno ..
takze toto je problem globalny napriec mnohymi znackami... plnohodnotne rezervy akosi cim dalej tym viac uz z aut miznu ... premia nepremia? ... auto 300 tacov alebo 2 melony? ... toto vsetko dnes uz vobec nehra rolu co sa tyka dostupnosti plnohodnotnej rezervy ... kdeze su casy ked si kupil takmer akekolvek auto a pod platom si mal plnohodnotne rezervne koleso ... pripadne aj SUVecka mali plnohodnotne rezervene koleso priamo vzadu na piatych dverach... dnes? uz ho nema vzadu na kasni ani jedno ..
Já se nepodivuji nad absencí rezervy, ale nad tím, že absence výbavy je uváděna jako výbava.
Důvodem nahrazování rezervy je podle mě konkurenční boj o uváděné litry v kufru.
Nepovažuji to za tragédii, ale taky bych upřednostnil rezervu. Už jsem kvůli tomu musel volat odtahovku. I když to řeší běžná pojistka (cenu odtahu), je to otrava.
Důvodem nahrazování rezervy je podle mě konkurenční boj o uváděné litry v kufru.
Nepovažuji to za tragédii, ale taky bych upřednostnil rezervu. Už jsem kvůli tomu musel volat odtahovku. I když to řeší běžná pojistka (cenu odtahu), je to otrava.
Přesto bych preferoval tebou zmiňovanýTalisman, který je v kombi a v černé takový důstojnější a samozřejmě evropštější, s TCE200 není úplně marný.
EDIT: na co jsem zvědavej, tak je skutečná spotřeba toho plug-in hybridu...
...ale v plné palbě náznaky exklusivity u Talismanu docela vnímám. Až na věčně zapatlanej display...
Pak je ale obrovský skok k pozicím #2-4, tedy Superb-Insignia-Mondeo. A šance Talismanu dostat se mezi ně vidím zatím jako dost mizivé...
AMD prestalo uvadzat frekvencie, pretoze boli radovo efektivnejsi. Winchester dokazal preskocit Intel P4 (Northwood) aj v pamatovych operaciach pri 2/3 frekvencii a to nehovorim o FPU od Digitalu. A spotreba o dost nizsia.
AMD mal este vyborne Phenomy II, ale prichodom ***omanagmentu a cost cutov uz len domrvili Buldozer. Uvidime co Zen.
Jen by mě zajímalo, zkus nějak popsat, jak je talisman "evropštější" než optima. Co tím myslíš?
ale vážně. KIA se zkrátka nezbavila "asijského baroka", je to Korejec na první pohled (a to není vůbec špatně, naopak. Jen ať si pěkně jede po své vyšlapané designové cestě). Talisman je taková smíchanina germánského a francouzského designu - také na první pohled
Bavíme se tu o subjektivním dojmu. Celkově se mi víc líbí i interiér Talismanu.
Nicméně kdybych si měl vybírat fleet, nedám přednost ani jednomu
Motory... jo, je tam benzínový dvoulitr... ale jen v té GT, kombinace motor - výbava - převodovka jsou ještě slabší než u Renaultu. A být nepodnikatel, tak docela brblám nad tím, proč si nemůžu koupit ten byznys, tady jde Kia trošku proti svým tradičním zákazníkům.
Je fakt že tam jsou adaptivní tlumiče a víceprvek a tak... ale já to na nějaký velký success nevidím.
V základní ceně Optimy kombiku se dají sehnat dvoulitrové nafty u konkurence, tak tady není o čem, škoda...
To je to pravý porno >😁 A trochu mne zklamalo tohle řešení i u nového Kodiaqu, ostatní Škodovky mi v tomhle sedí více.
Pořád nemůžu zapomenout, jak můj skorošvagr místo výběhového Mondea s dvoulitrem před dvěma lety koupil i40 s 1.7 . Prémiový prodejce mu prý nabídl EXTRA cenu. Co na tom, že to Mondeo vyšlo v reálu ještě levněji, když se holt podíváš jen na oficiální ceník a víc se neptáš. 8-s
No nic, jeho volba ho provází každý den. Ta 1.7 je zkrátka zdechlina a navíc předchozí Mondeo jezdí prostě líp.
To je ten pravej aristokratickej luxus >😒] >😁
Ale abych nebyl špatně pochopen - já Kiu určitě chválím za to, že nabídla na dnešní dobu alespoň dle parametrů na papíře velmi slušný benzín. Já jen říkám, že ta cena je dost vysoká a pod ním chybí ještě ta motorizace pro "normální uživatele", tj. dejme tomu nějaký atmo dvoulitr nebo 1,6T s manuálem. A pokud jde o naftu, tam je 1,7 jednoznačně palec dolů a nic takového bych si nikdy nekoupil.
PS: u nas mame aj atmo optimu s 2,4 gdi .... ale predsa len by to chcelo mozno este nieco kusok silnejsie ... aby to bol zrovna benzinovy ideal.. aj ked to atmo gdi uz na nejaku tu klido pido rodinnu jazdu isto postaci
K tomu pripočítajme minimálnu kombinovateľnosť výbav a prevodoviek a s dobrými predajmi sa môže Kia rozlúčiť.
Samozrejme nič nie je stratené, možno príde časom viac možností, motorov, väčšia voľnosť pri výbere, ale ak to aj príde, neviem, či nebude neskoro. Prvý dojem možno urobiť len raz.