Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?

Jan Mička Jan Mička 31. 8. 2016 • 16:47
50
96
Zobrazit náhledy (50)
Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima
Vedle cen provedení Sportwagon zveřejnilo české zastoupení Kie také cenu plug-in hybridní varianty. Ta ujede čistě na elektřinu více než 50 kilometrů.

S modelem Optima Sportwagon automobilka Kia poprvé vstupuje do segmentu kombi střední třídy. Vůz jsme měli možnost prohlédnout ještě před letošním autosalonem v Ženevě a v těchto dnech probíhá v Německu mezinárodní dynamická prezentace, které jsme se také účastnili, než si ale řekneme něco k jízdním vlastnostem, podíváme se na ceny pro český trh.

Nabídka startuje výbavovou linií Business Line, která je však určena pouze firemním zákazníkům. Za 669.980 Kč dostanete kombi s motorem 1.7 CRDi (104 kW), za novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která v nové generaci nahradila šestistupňový automat, se připlácí 55.000 Kč. Příplatek za praktičtější karoserii není přehnaný – ve srovnání se sedanem jsou všechny ceny vyšší o 30.000 Kč. Business Line zahrnuje sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu, látkové čalounění, sadu na lepení pneumatik, litá 16“ kola, navigaci se sedmipalcovým displejem nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. Jediným příplatkovým prvkem je metalíza za 18.000 Kč.

Dalším stupněm je linie Exclusive za nejméně 764.980 Kč. Čalounění sedadel kombinuje látku a kůži, dálková a tlumená světla se přepínají automaticky, kola jsou litá sedmnáctipalcová, světlomety jsou xenonové a vzadu pak najdeme diody. Vedle metalízy můžete sáhnout také po paketu Easy za 25.000 Kč, který zahrnuje praktické kolejnice v zavazadlovém prostoru, mobilní přepážku a elektricky otevírané víko pátých dveří.

Linie GT Line je v rámci nabídky optimy novinkou a podobně jako u cee´du a sportage jde o sportovnější laděnou variantu. I zde se nicméně musíte spokojit pouze s motorem 1.7 CRDi a není možnost volby manuální šestistupňové převodovky. Za 899.980 Kč dostanete Dynamicky laděný exteriér a kokpit, litá 18“kola, osmipalcovou navigaci, vyhřívaná a ventilované přední sedadla, inteligentní parkovací asistent pro kolmé i příčné parkování, prémiové audio Harman Kardon o výkonu 490 W a paket Easy. Připlatit si například můžete 30.000 Kč za paket Parking s 360°kamerou, 55.000 Kč stojí paket Tech, který vedle mnoha dalšího zahrnuje také adaptivní tlumiče, a za 10.000 Kč získáte sedadla s prémiovým koženým čalouněním a šedým prošíváním.

Na samotném vrcholu základní nabídky najdeme zbrusu novou linii GT za 999.980 Kč. Pod kapotou má dvoulitrový turbomotor řady Theta o výkonu 180 kW, který je kombinován pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou. Vedle červeně lakovaných brzdových třmenů dostanete ve standardu například pakety Easy, Parking a Tech, adaptivní tlumiče jsou již tedy ve standardu. Jde v podstatě o takové „hot-kombi“ v podání Kie, které neskončilo pouze u nového motoru. Dalším úpravám se budu věnovat v prvních jízdních dojmech.

Vedle cen standardního provedení zveřejnila Kia také ceník plug-in hybridní varianty se základem ve dvoulitrovém atmosférickém čtyřválci a kombinovaným výkonem 151 kW. Vůz je zatím v nabídce pouze jako sedan, stojí 1.149.980 Kč, a v jeho výbavě naleznete vše od navigace, přes adaptivní tempomat, diodové přední světlomety, až po kožené čalounění. Pokud pominu příplatek 18.000 Kč za metalízu, vybavenější Kiu Optima v podstatě nenajdete. Poznáte ji snadno podle vnějších designových odlišností a speciálních sedmnáctipalcových kol s nižším aerodynamickým odporem.

Kia Optima Sportwagon a PHEV - technická data a české ceny
Motor1.7 CRDi2.0 T-GDI2.0 PHEV
Zdvihový objem [cm3]168519981999
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]104/4000180/6000115/6000**
Točivý moment [N.m/min]340/1750-2500353/4000189/5000
Převodovka6M (7A)*6A6A
Kombinovaná spotřeba [l]4.4 (4.6)8.21.6
Maximální rychlost [km/h]203232192
Zrychlení 0-100 km/h [s]10.2 (11.1)7.69.4
Cena Business Line [Kč]669.980--
Cena Exclusive [Kč]764.980--
Cena GT Line [Kč]899.980--
Cena GT [Kč]-999.980-
Cena PHEV [Kč]--1.149.980
*příplatek za automat činí 55.000 Kč, ** kombinovaný výkon činí 151 kW


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
1. 9. 2016 09:14
Re: no konecne
Ano, současný Passat je až absurdně nenápadný a přiznám se, že mě osobně připadá Optima jako nejhezčí auto současné střední třídy. Ale stylové auto potřebuje "něco navíc", větší možnost individualizace. Pokud už jsou výbavy "americky" pevně dané, tak bych čekal "americky" nižší ceny, ale ty jsou naopak vyšší než u evropské i japonské konkurence.
Avatar - _Karel_
31. 8. 2016 19:55
Re: Výbava
Já se nepodivuji nad absencí rezervy, ale nad tím, že absence výbavy je uváděna jako výbava.
Důvodem nahrazování rezervy je podle mě konkurenční boj o uváděné litry v kufru.
Nepovažuji to za tragédii, ale taky bych upřednostnil rezervu. Už jsem kvůli tomu musel volat odtahovku. I když to řeší běžná pojistka (cenu odtahu), je to otrava.
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 19:51
Re: Výbava
sadu na lepenie pmneumatik maju dnes aj premiovky... je to divne ale plnohodnotne rezervy akoby vysli z mody aj ked popravde neviem preco ... dokonca skor lacnejsie auto ma plnohodnotnu rezervu ako to drahsie a lepsie ktore sa uz chvali lepiacou sadou... divne.... nedava to logiku ale tak to je...

takze toto je problem globalny napriec mnohymi znackami... plnohodnotne rezervy akosi cim dalej tym viac uz z aut miznu ... premia nepremia? ... auto 300 tacov alebo 2 melony? ... toto vsetko dnes uz vobec nehra rolu co sa tyka dostupnosti plnohodnotnej rezervy ... kdeze su casy ked si kupil takmer akekolvek auto a pod platom si mal plnohodnotne rezervne koleso ... pripadne aj SUVecka mali plnohodnotne rezervene koleso priamo vzadu na piatych dverach... dnes? uz ho nema vzadu na kasni ani jedno ..
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2016 19:05
Re: no konecne
na druhej strane passat bude vzdy len passatom... kdezto taka optima alebo mazda 6 su uz z tych ( carovnych ) aut ktore zakaznikovi spravia aj inu sluzbu ... v bielej optime GT alebo cervenej mazde 6 budes nepriehliadnutelny a to aj medzi ovela drahsimi vozmi... passat bohuzial uz taketo caro v sebe nema ... tu uz u tychto aut sa nepozera len na to aby si kupil co najviac vykonu a za co najlacnejsie... kto proste chce nieco stylove a neokukane a ozaj neriesi kazdu korunu tak si optimu GT alebo mazdu 6 kupi urcite skor ako nejakeho tuctoveho passata.. a to aj napriek tomu ze passat bude mat o par litrov vacsi kufor ... to je bez debaty ;-)

za mna obzvlast biele GT kombi ... je moc pekne ... tu optima vyzera famozne :yes:
Avatar - _Karel_
31. 8. 2016 18:38
Re: Výbava
>:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku