Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?
111 komentářů
tomas247
"Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi."
Pan redaktor neznalek. Prva generacia ST sa robila aj ako kombi!
To ze ste to nikdy nevideli, neznamena ze to neexistuje.
Napr. na mobile.de su na predaj teraz tri.
[odkaz]
PS: a tych 3.5* je predsa jasnych. NIC nie je lepsie ako Skoda... simply never.
Pan redaktor neznalek. Prva generacia ST sa robila aj ako kombi!
To ze ste to nikdy nevideli, neznamena ze to neexistuje.
Napr. na mobile.de su na predaj teraz tri.
[odkaz]
PS: a tych 3.5* je predsa jasnych. NIC nie je lepsie ako Skoda... simply never.
Já jsem ST kombi prvního Fokus vídal i v ČR na bazerch před pár lety, byl tu jeden kousek za 150 tisíc, moc hezký :-) Jinak, abysme zas nenadávali Škodovce, tak ORS TDI to měla taky za 3,5*
Mne spíš vadí, že autor to auto hodně chválí a výsledek je takovej. Je to uplně opačně, než u jiných testů, kdy zas celý test auto někdo haní a pak mu dá vysoké hodnocení... nějaká konzistentnost a návaznost hodnocená na text je tu nulová :D
Mne spíš vadí, že autor to auto hodně chválí a výsledek je takovej. Je to uplně opačně, než u jiných testů, kdy zas celý test auto někdo haní a pak mu dá vysoké hodnocení... nějaká konzistentnost a návaznost hodnocená na text je tu nulová :D
Tak tak, text a hviezdičkové hodnotenie sú dosť nekompatibilné, ale na podobnú nekonzistentnosť hodnotenia sme si tu už zvykli. 8-s
Zappa
Za mna fajn auto, mohlo mat aj lepsie hodnotenie ( aspon 4*)
Podle mně je to dobrá trefa. V nižší třední je málo silnejch kombíků.
Dneska už je celkem z čeho vybírat, i v té naftě... doba, kdy měla OII RS tenhle kousek trhu sama pro sebe, už je pryč.
Priam by som povedal, že žiaden (teda aspoň si neviem spomenúť na výkonnejší dízel v triede). V minulej generácii mala Astra naftové biturbo s tuším 141 kW, ale aktuálne Focus kombi so 136kW vedie.
Astra mela 143kw (195k), ale kdo vi jestli se dostane i na soucasnou generaci. Kazdopadne v dnesni dobe 240k biturbo 2L nemuze byt problem naladit na hodnoty 180-190k ani biturbo o objemu 1,6L. Tak mozna astra prekvapi timhle smerem, jeste jednou verzi sve jednasestky.
Jinak kdyz clovek nevyzaduje vylozene kombi tak je tech konkurentu vic, treba volvo V40 D4 s 140kw a cenou podobnou focusu ST s tdci je naceneno docela zajimave. :-)
Jinak kdyz clovek nevyzaduje vylozene kombi tak je tech konkurentu vic, treba volvo V40 D4 s 140kw a cenou podobnou focusu ST s tdci je naceneno docela zajimave. :-)
Tých 143 kW v naftovej Astre bola slušná sila, to by kľudne oprávňovalo na nejaké športové označenie OPC či GSi, ale v Opli asi dobre vedeli, prečo to pri Astre minulej generácie nespravili. >:-[]
Pri súčasnej sa obávam, že to bude tak, ako píšeš, teda vyhonená 1,6ka a dvojliter už nebude. Ono nie že by aktuálnych 160 koní ako top na nižšiu strednú nebolo dosť, to nie, ale po spomínaných takmer 200 koňoch je to ústupok.
Pri súčasnej sa obávam, že to bude tak, ako píšeš, teda vyhonená 1,6ka a dvojliter už nebude. Ono nie že by aktuálnych 160 koní ako top na nižšiu strednú nebolo dosť, to nie, ale po spomínaných takmer 200 koňoch je to ústupok.
Ustupek to je, ale pochopitelny. Precijen neco vyrazne silnejsi nez +-180k diesel v nizsi stredni nedrzi s vynimkou BMW ani premie. Sakra, vzdyt nektere i milionove kousky na tu metu nedosahnou ani o tridu vys (mrk mrk francouzko-korejskym smerem). :-)
Jsem zvědavý, jestli do toho VW nepraští a s faceliftem, další generací, nebo co to má být, Golfu nepustí ven "vznětové R", o kterém se mluvilo už před lety. Motor mají.
To je ďaleká budúcnosť, bližšie je októbrový facelift Golfu, tam by sa dali čakať nejaké posilnenie (logické by bolo posilnenie na 2,0TSI 140 kW, ktorá verzia je v posledných koncernových autách vrátane Superba). Aj keď rumors spomínajú iba navýšenie výkonu GTI a R.
Však jsem zmínil facelift. Ten dvoulitr nahradil 1,8, kterou Golf nemá (jen Alltrack, kde je to myslím jediný zážehový motor). Na rozdíl od ostatních sourozenců. Logické to tedy podle mne není (kromě Alltracku). A3 a Leon zase nemají 160-170 kW verzi. A Octavia pro změnu 190+ kW.
Hele, nejdřív se dohodněte, jestli se bavíte o naftě nebo o benzínu... :-)
2.0tsi s 140kw superb nema, ten jeste furt slape na 1.8tsi, tak predpokladam, ze se iudex jen upsal v tom TSI, precijen celej zbytek vlakna je o dieslech.
Ad dieslovy golf R, docela bych se divil a uprimne si dost dobre nedovedu predstavit kupce (naceneno by to muselo byt jako benzinove R, takze auto za milion?). Pochopil bych to v A3 jako prima konkurence 125d. I tu cenu by si to jako kompaktni premie ospravedlnilo spis nez golf.
Ad dieslovy golf R, docela bych se divil a uprimne si dost dobre nedovedu predstavit kupce (naceneno by to muselo byt jako benzinove R, takze auto za milion?). Pochopil bych to v A3 jako prima konkurence 125d. I tu cenu by si to jako kompaktni premie ospravedlnilo spis nez golf.
Taky myslím že iudex mluvil o TDI.
Na rozdíl od Octavie nemá Golf verzi 135kW 4x4, ani jako GTD, ani jako normální auto, pouze jako Alltrack. Takže prostor pro silnější naftovou čtyřkolku s ještě lepší dynamikou tam je... podle mě by to možná přitáhlo víc lidí než benzínové R.
Na rozdíl od Octavie nemá Golf verzi 135kW 4x4, ani jako GTD, ani jako normální auto, pouze jako Alltrack. Takže prostor pro silnější naftovou čtyřkolku s ještě lepší dynamikou tam je... podle mě by to možná přitáhlo víc lidí než benzínové R.
Tak já se bavil o T(F)SI. Tu zmínku o Superbu jsem zaznamenal, ale v hlavě proběhlo maximálně tak hmmm, za další myšlenku mi to zjevně nestálo. :-) U TDI to není úplně jisté. 1,4 posilnili bez nějakého čekání na facelift. Mám takový pocit, že v Golfu a spol. nemá SCR, takže bych změnu spíš čekal s náběhem další fáze emisních norem.
A3 by se samozřejmě také nabízela. Víš co, o tom modelu se spekulovalo a teď ten motor mají, takže by to šlo. Neříkám, že bych si na to vsadil. VW si nakonec jakou dobu vystačil se 125 kW i ve střední. Ale určitě by něco prodali.
A3 by se samozřejmě také nabízela. Víš co, o tom modelu se spekulovalo a teď ten motor mají, takže by to šlo. Neříkám, že bych si na to vsadil. VW si nakonec jakou dobu vystačil se 125 kW i ve střední. Ale určitě by něco prodali.
Sky for everybody
více nemohu komentovat, protože...emoce
Už jsem to psal pod srovnávačkou Astry a Focuse, že tu Ford poslední dobou dostává neúměrnou sodu. Z nového Mondea, jak je tu popisováno, mám pocit, že je to rozhoupaná herka s interiérem z Dacie. Přitom v Automobil Revue to auto chválili. Včetně jízdních vlastností.
Tento test však Focuse vlastně chválí, akorát těch 3,5* působí jako výsměch. Jak píší kluci nahoře, tohle je na 4-4,5*. Protože to auto dělá dobře vše, co dělat má a pokulhává pouze v detailech.
Tento test však Focuse vlastně chválí, akorát těch 3,5* působí jako výsměch. Jak píší kluci nahoře, tohle je na 4-4,5*. Protože to auto dělá dobře vše, co dělat má a pokulhává pouze v detailech.
Protože v new Mondeu jezdím, považuji většinu textů o něm zmíněných na Auto.cz za pokryteckou snůšku nesmyslů, co jsem ochoten kvitovat je kritika na nešťastný infotaiment SYNC2, ale jinak jízdní dojmy i dojmy z interiéru mám diametrálně odlišné. Ale ok, co člověk, to názor.
Protože Focus ST ... atd atd. Nechci tady plakat jak stará bába, ale hodnocení mi v první chvíli zvedlo mandle. Vždyť je to vyspělejší vůz, než Škodovka nebo Seat... ale zase platí, co člověk, to názor...
Protože Focus ST ... atd atd. Nechci tady plakat jak stará bába, ale hodnocení mi v první chvíli zvedlo mandle. Vždyť je to vyspělejší vůz, než Škodovka nebo Seat... ale zase platí, co člověk, to názor...
Nové Mondeo a jeho hodnotenie, to už je taký novinársky folklór, ktorý preberá jedna redakcia od druhej. Po prečítaní testov som tiež mal pocit, že je to lowendová herka, ktorú netreba chcieť ani zadarmo (ako služobák). A keď som skúsil osobne, bol som pozitívne prekvapený, komfort, odhlučnenie, jazdné vlastnosti... Samozrejme sú veci, kde je kritika dôvodná a kde Ford mierne zaváhal (spomínaný Sync, horšie využitie veľkorysého obostavaného priestoru, vyššia hmotnosť), ale reči o tom, ako je to oproti geniálnej minulej generácii vlastne nap.d auto, sú mimo.
Ja k tomu Sync2 pridam jeste misto na hlavu vzadu. Jinak ale tomu autu nejde moc co vytknout a v souctu vlastnosti to pro nekoho muze vychazet jako lepsi auto nez superb nebo passat. Ze to u (nejen) mistni redakce nevychazi nikdy, ba primo naopak je mondeo oznacovano za fail, to uz je jen takovy folklor. ;-)
No a focus se zjevne, minimalne pokud jde o hvezdicky, veze na stejne vlne.
No a focus se zjevne, minimalne pokud jde o hvezdicky, veze na stejne vlne.
wikinko
3,5 hviezdičky sa mi zdá až veľa za auto s takýmto interiérom, tie budíky osadené v polámaných kelímkoch od jogurtu s miniatúrnym palivomerom, v aute za milión, ty kokso.
rohYpnol
V zásadě se s autorem ztotožňuji. Byť je mi podivné, že o smysluplnosti Focusu RS vede polemiku, zatímco o Octavii RS v TDI nikdo nepochybuje...
Ale ano, úzká sedadla, mizerná prostornost, sotva průměrné plasty a zpracování, mizerná grafika a ovládání... Ano, tohle je prostě současný Focus RS...
Z druhé strany ale jízdně zajímavější než Octavia RS TDI ,takže o co míň praktická, o to jízdně lepší. A to je docela zajímavá nabídka, něco za něco.
A co konkurence? Nudný Golf Variant je podle mě naprosto bezpohlavní, Octavia Combi TDI jízdně horší a vzhledově umírněnější. Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý. Nicméně ostatní se zapomněli někde v neznámu a v tomto kontextu mi přijde 3,5* jako docela chabé hodnocení :-O Myslím, že Focus ST kombi TDCI si zasloužil přinejmenším 4* :-!
Ale ano, úzká sedadla, mizerná prostornost, sotva průměrné plasty a zpracování, mizerná grafika a ovládání... Ano, tohle je prostě současný Focus RS...
Z druhé strany ale jízdně zajímavější než Octavia RS TDI ,takže o co míň praktická, o to jízdně lepší. A to je docela zajímavá nabídka, něco za něco.
A co konkurence? Nudný Golf Variant je podle mě naprosto bezpohlavní, Octavia Combi TDI jízdně horší a vzhledově umírněnější. Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý. Nicméně ostatní se zapomněli někde v neznámu a v tomto kontextu mi přijde 3,5* jako docela chabé hodnocení :-O Myslím, že Focus ST kombi TDCI si zasloužil přinejmenším 4* :-!
Jako vždycky máš ve všem pravdu až na pár drobností, jako třeba že je řeč o Focusu ST a ne o Focusu RS.
Jinak samozřejmě souhlas, Leon ST Cupra TDI je ideální kompromis... zase teda až na tu drobnost, že takové auto neexistuje. Ale nepochybuju, že se ti s ním jezdilo lépe než s ostatními hot-kombi, hlavně teda než s tou Octavií, žejo, s tou to byl fakt děs.
Jinak samozřejmě souhlas, Leon ST Cupra TDI je ideální kompromis... zase teda až na tu drobnost, že takové auto neexistuje. Ale nepochybuju, že se ti s ním jezdilo lépe než s ostatními hot-kombi, hlavně teda než s tou Octavií, žejo, s tou to byl fakt děs.
Samozřejmě, přepis. Cupra nepochybuji, že bude ;-)
Cupra TDI bude? Já ti nevím, Leon už není žádná novinka a Seat není zrovna z těch, kteří by svým označením pro špičkové sportovní modely plýtval na kdejaký dehet.
Aha, takže si stojíš za tím, co jsi napsal...
Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý.
Nebyl to omyl nebo tak, jen jsi zase o pár kroků napřed?
Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý.
Nebyl to omyl nebo tak, jen jsi zase o pár kroků napřed?
Takže sama mizerie a sotva pruměrne a ty by si chtěl vidět 4 hvězdy ? Samozřejmě jsi opět mimo a jen znova dokazuješ , že tva prakticka zkušenost v tehle třidě je mizerna až nulova. Zajimave , že tam , kde by tyto vyrazi měli nějake opodstatněni , tim myslim konkurenci , je nepoužiješ a naopak z te "mizerie" se snažiě dělat přednosti.
No mizérie je především tvoje čeština, ale nevadí, školní rok zítra začíná >:-[]
Ano, Focus v jistých aspektech opravdu mizérií je. Ale u rychlého kombi jde víc o jízdní vlastnosti a dynamiku než o nějaké plasty či elektronické blbůstky. Takže jediné výrazné negativum u Focusu ST kombi je pro mě prostor pro kolena vzadu. Ale ne každý je 180+ a do téhle výšky je prostor opravdu dostatečný.
Ano, Focus v jistých aspektech opravdu mizérií je. Ale u rychlého kombi jde víc o jízdní vlastnosti a dynamiku než o nějaké plasty či elektronické blbůstky. Takže jediné výrazné negativum u Focusu ST kombi je pro mě prostor pro kolena vzadu. Ale ne každý je 180+ a do téhle výšky je prostor opravdu dostatečný.
Přiznavam , že moje čeština je na urovni tvych znalosti a zřejmě i objektivity v posuzovani aut a věřim , že nejen v nižši středni třidě.
majklgo
Naštěstí od konce září 2016 bude Sync2 nahrazen i v Evropě za Sync3 (pro Focus obecně), takže kdokoliv, kdo si bude kupovat auto jako nové, nemusí tuhle výtku brát v potaz
Jsi si tim jisty , že Sync 3 dostane ještě součastny focus , ktery už čeka na nastupce ? Navic Sync 3 ma běžet na BB , takže kdo vi jak to s nim bude v praxi.
ST mám objednané a mám potvrzeno přímo od Fordu ČR, že současný Focus MY2017 dostane jednak trošku jiný ceník (takže je tu určitá šance, že stupidně napaketované příplatky půjde rozdělit nebo nakombinovat jinak) a jednak SYNC3, ostatně SYNC3 je ve Focusech v US už od minulého roku.
Podobně se vyjadřují třeba na britských fórech, takže by to snad měla být víceméně jistota. SYNC3 je sice BlackBerry, ale už alespoň disponuje Android Auto a Carplay, takže vě většině případů nebude nutnost ho vůbec využívat, navíc je to prý více modulární a bude možnost ho updatovat, prý to stavěli na budoucnost.
Tak se uvidí :-)
Podobně se vyjadřují třeba na britských fórech, takže by to snad měla být víceméně jistota. SYNC3 je sice BlackBerry, ale už alespoň disponuje Android Auto a Carplay, takže vě většině případů nebude nutnost ho vůbec využívat, navíc je to prý více modulární a bude možnost ho updatovat, prý to stavěli na budoucnost.
Tak se uvidí :-)
Když píšete BlackBerry, tak tím doufám myslíte QNX. Na tom běží MMI snad od začátku a později na něj přešel i iDrive. Jen tehdy ještě nepatřil BB (respektive RIM).
Podle informací z blogu BB asi jo - [odkaz]
Zkoušel jsem ho jenom chvilku, ale v porovnání s dvojkou funguje výrazně líp. Grafika zatím nic moc, ale to se prej změní v dalších aktualizacích, alespoň ta obrazovka dobře reaguje i na jemný dotyk. iDrive to zatím není, použitelně to ale vypadá.
Zkoušel jsem ho jenom chvilku, ale v porovnání s dvojkou funguje výrazně líp. Grafika zatím nic moc, ale to se prej změní v dalších aktualizacích, alespoň ta obrazovka dobře reaguje i na jemný dotyk. iDrive to zatím není, použitelně to ale vypadá.
Vim , že v US už je k dispozici nějakou dobu a u nas stale nic. Na ford klubu jsem zahlidl debatu k upgradu na Sync3 a jeden člen tvrdil , že Sync 2 ma ještě letos dostat větši aktualizaci a k přechodu na Sync 3 je pry potřeba jiny HW. Což samozřejmě nevylučuje to , že by Focus MR17 mohl Sync 3 dostat. Jinak u ST nabiha novy MR tušim v zaři , jinak u běžnyh focusu je to v červnu.Taky jsem zvědav jak to nakonec bude.
Já teda doufám, že to klapne, nebral jsem si kvůli tomu skladovku :-)
Info z Fordu: "SYNC 3 v Evropě se uvádí postupně až teď od léta 2016 – nejdřív na velkých autech, až potom na středních (Focus a C-MAX bude se SYNC 3 od výroby od poloviny září)."
Info z Fordu: "SYNC 3 v Evropě se uvádí postupně až teď od léta 2016 – nejdřív na velkých autech, až potom na středních (Focus a C-MAX bude se SYNC 3 od výroby od poloviny září)."
Tak snad u Fordu nekecaji a docela se divm , že ti vubec odpověděli. :-)
Mužu se zeptat , kde nebo od koho přesně si tuto informaci dostal ?
Mužu se zeptat , kde nebo od koho přesně si tuto informaci dostal ?
Mám 2 české zdroje, jedno je přes dealera, který informaci zjišťoval po všech čertech. Druhý zdroj je známá kolegy, která pracuje přímo na centrále.
A jak jsem psal výše, britská fóra informaci potvrzují, takže doufám, že to klapne.
A jak jsem psal výše, britská fóra informaci potvrzují, takže doufám, že to klapne.
Dik. Jde o to , že komunikace přimo se zastoupenim Ford ČR je dosti mizerna , což zdaleka neni jen moje zkušenost.
Co znamena vetsi aktualizace u Sync2? Meni se neco / pribude nejaka funkce nebo jde ciste o zaplaty a uzivatele to zas tak moc trapit nemusi?
To ti nejsem schopny řict , musel bych dohledat diskuzi ,kde se to řešilo , zda nejsou nějake nove info. Jinak posledni aktualizace je z loňskeho řijna a zda vyjde nova , bude snad zjistitelne viz odkaz , nebo u prodejce. Prodejce by ti měl byt schopen řict i připadne všechny změny a ne jen jak je v odkaze stručně popsano. A pokud nějaka aktualizace ještě vyjde , tak si ji mužeš provest sam , tedy pokud to nechceš nechat na servis.
[odkaz]
[odkaz]
_Karel_
Ze závěru mi přijde, že důvodem nízkého hodnocení je naftový pohon. Ne jeho kvalita/nekvalita, ale prostě to, že warm kombi má naftu.
Pokud ne, musí se snad jednat o (na zdejších stránkách zcela běžný) překlep.
Ne, že bych žral testy D.Bureše, ale tohle už je vážně trochu moc.
;-\
Pokud ne, musí se snad jednat o (na zdejších stránkách zcela běžný) překlep.
Ne, že bych žral testy D.Bureše, ale tohle už je vážně trochu moc.
;-\
Ja v zaveru ctu temer doslova- pouzivam stejne terminy- ze to neni (jako spravny HH) auto pro vikendovou zabavu, ale ze jde o univerzal, co splnuje funkci rodinneho auta i vikendove hracky >:D Takze nechapu povzdechy nad naftou, je to prece typicky HH. Jasne, s nafouklym zadkem a s tou naftou, ale kdyz splnuje presne co ma, o co jde? Navic ten velky kufr, nizka spotreba, proste idealni dnesni HH.
JJ, autor byl asi při psaní poněkud zmaten.
>:D
>:D
Nojo autor projel auto - motor, prevodovka, podvozek vsechno super ... a tak nam o tom napsal ... no a pak najednou musel napsat ten zaver...
A ted jak to udelat, kdyz je to auto vlastne dost dobry, ale pritom to vubec neni Skodofka :-)
Ale zase vis co, cena je rekneme vysoka, prakticnost jakz takz, o tech mene pohodlnych sedadlech uz jsem slysel vickrat ...
Takze ja tam vidim 4 hvezdicky - pulku musis pridat, kdyz to neni VW group :-)
A ted jak to udelat, kdyz je to auto vlastne dost dobry, ale pritom to vubec neni Skodofka :-)
Ale zase vis co, cena je rekneme vysoka, prakticnost jakz takz, o tech mene pohodlnych sedadlech uz jsem slysel vickrat ...
Takze ja tam vidim 4 hvezdicky - pulku musis pridat, kdyz to neni VW group :-)
tesnav
Osobně beru tyto "silné" naftové verze označované jako ST, RS a podobně spíš jako designový stupeň, protože rozdíl proti podstatně výkonnějšímu benzínu se stejným označením je v reálu propastný, cena stejná a jen spotřeba pak odpovídá rozdílu použitého paliva a výkonu motorizací.
Konkrétně u STčka si tak člověk proti výkonnější benzínové 1.5-ce (134kW) u naftového STčka připlatí 50% za to, že se to sice jako STčko tváří, sic to jede skoro stejně a jen se spotřebou o 1,2 litru menší. Podobně u oktávky, kde RSko nabídne jen o něco lepší svezení, než tuctová 1.4-ka, ovšem při prakticky shodné spotřebě a významnému cenovému rozdílu.
Konkrétně u STčka si tak člověk proti výkonnější benzínové 1.5-ce (134kW) u naftového STčka připlatí 50% za to, že se to sice jako STčko tváří, sic to jede skoro stejně a jen se spotřebou o 1,2 litru menší. Podobně u oktávky, kde RSko nabídne jen o něco lepší svezení, než tuctová 1.4-ka, ovšem při prakticky shodné spotřebě a významnému cenovému rozdílu.
kalousek
On se krouťák motoru fakt může nějak projevit v řízení ? Já doteď žil v přesvědčení že za řízení tahá výhradně krouťák na kolech a ten s tím motorovým moc společného nemá ;-\
Jak, nemá? A kde se na těch kolech asi bere :-) ?
přímo na kola jde ze stálého převodu a diferenciálu
podstatné ale je že než tam od motoru dorazí, proběhne přes několik zubatých koleček které jeho původní velikost změní k nepoznání
to jsi fakt nevěděl ??
podstatné ale je že než tam od motoru dorazí, proběhne přes několik zubatých koleček které jeho původní velikost změní k nepoznání
to jsi fakt nevěděl ??
Což znamená, že ten krouťák nevzniká v motoru? To jsem teda nevědel ani já, a to už je pravdaže co říci!
Ano, ten co pohání kola, respektive jeho velikost o které se bavíme vzniká až na hnaném kole stáleho převodu
Krouťák motoru je něco úplně jiného, ten sice celý proces iniciuje (fuj to je slovo) a samozřejmě tam existuje nějaká úměra daná celk.převodovým poměrem ale v zásadě krouťák motoru a krouťák na kolech je něco úplně jiného, můžou se lišit klidně o stovky až tisíce procent
Krouťák motoru je něco úplně jiného, ten sice celý proces iniciuje (fuj to je slovo) a samozřejmě tam existuje nějaká úměra daná celk.převodovým poměrem ale v zásadě krouťák motoru a krouťák na kolech je něco úplně jiného, můžou se lišit klidně o stovky až tisíce procent
+ dalsi "detail"- kroutici moment (na motoru) muze mit klidne mamuti hodnotu, ale na kola se prenese jenom takova cast, kterou dovoli prenest trakce vozu. Proto je nutne brat skvele tovarni udaje se silnou rezervou. Jde jen o jeden z parametru, ktery teprve az v kombinaci s jinymi urcuje charakter vozu.
Ale moment motoru se na kola stejně nikdy nepřenáší. Moment motoru končí na hnací hřídeli v převodovce a dál už nepokračuje
jinak ale v případě horší trakce obvykle stačí zařadit vysoký kvalt a moment motoru se využije v plné velikosti
jinak ale v případě horší trakce obvykle stačí zařadit vysoký kvalt a moment motoru se využije v plné velikosti
webpaja
...až co řekne Vaculík. Bez něj se nedá udělat názor na žádné auto...říkali tady ;-)
Tak Vaculik ma diesle celkom v oblube a on/a velmi nie (uz aj Dili je pred nami), takze akykolvek pozitivny nazor neprevezme... ;-)
Dízloví kombíkoví športovci. Ako na ťažnom volovi ísť Veľkú Pardubickú.
K interiéru takto, vůz jsem v této výbavě prohlížel (nejel, ale jiné Fokusy ano v jiných motorizacích) a laciné materiály? Kde? A oproti jaké konkurenci? Že se vám nelíbí interiér, ok, já s ním problém nemám, ani se sedačkami a nejsem drobeček... ale laciné materiály, když i vaši kolegové Fokusy a jeho klony za materiály chválili... co je tedy měřítkem? Mainstream (jestli Oktávka, tak to pardon, asi jste seděl naposledy v té minulé generaci)? Nebo srovnáváte snad s Audi (pak je to pro Fokus čest)? Velké plus navíc Fokus má za kufr bez schodu! Což třeba u koncernu musíte řešit dvojitou podlahou a pak zas kufr není tak najednou velký....
Já u vozu vidím jediné velké mínus a to ceníková cena, i když zas tak přemršťené to za takové auto není
P.s. ta žlutá STčkum fakt sluší... :yes:
Základní cena je vyšší, obzvlášť když vezmeš v úvahu že v základu chybí třeba ty xenony...
Taky bych to viděl aspoň na ty standardní 4*, 4,5* pak v benzínu.
ST je vždy rychlá, velmi schopná, varianta běžného modelu Focusu. Stačí se podívat na začátek, kdy ST170 bylo v provedení 3/5htb a kombi. Tenkrát kombi stálo přes milion s výbavou aut. klima, bixenony 4x el okna, bez tempomatu (pouze USA SVT) a jiných fičur.
Hvězdičkám taky nerozumím, asi nesmí mít stejné hodnocení jako koncern.
Nejvíce polystyrenových kuliček do Octavie, hlavně do podběhů.
Tranzit je trochu jiná káva...
Pouze část Evropy jako hlavní posuzuje kvalitu materiálu a třeba i jízdní vlastnosti, jinde to tak prostě není a musíme si zvyknout na to, že trh v Evropě není pro velké hráče prioritou. V Americe a i Kanadě je důležité se pohodlně dostat z bodu A do bodu B a moc ani nespěchat. Evropské automobilky toto měli problém dlouho pochopit a tak s tím mají problém, protože jejich vozy jsou primárně navržena pro místní trh a třeba Passat v USA je proti tomu evropskému zcela jiné auto - rozvor, zadní náprava a motory a ani interiér není žádný zázrak. To je také jeden z důvodů proč Focus Mk. 1 přežil v USA skoro dvacet let.
Buďme rádi, že Fordy mají v Evropě aspoň velmi dobré jízdní vlastnosti.
Nepolemizuji o tom, že Taurus je předkolka, protože to byl první americký ford s předním pohonem ve třídě "kompaktů" vyráběný v USA. To nicméně nemění nic na tom, že základ šasi je z Fordu Scorpio. Oba typy se vyvíjeli jako už tehdy světový vůz a tak se uvažovalo s oběma druhy pohonu. Scorpio jako nástupce Granady už mohl být taky s předním náhonem, ale nikdo nechtěl riskovat a hlavně hodně věcí se hodilo právě z Granady.
Takze klidne sni ty dal svuj sen, jak Fordy maji lepsi interiery nez koncern a jak to v zatackach nandavas Skodovkam.. proste jen nejsi moc vninavy. a nejspis neumis jezdit moc rychle.. proto zamenujes stale pocit z rizeni s objektivni schopnosti podvozku jezdit rychle.. coz spolu vubec nijak nesouvisi.. ale proc ne :-)
Ne, opravdu jsem 1.6TDI nejezdil a opravdu rychle jezdit? Nejsem závodník, ale předpokládám, že ani to ty nejsi a když mi Superb odskakuje na nerovnostech v zatáčkách a Mondeo ne, tak to o nečem svědčí, nemyslíš? Navíc se mu tolik nechce a to je těžkej dvoulitr vs dvoulitr ;)
A k těm testum, já jsem i v nich četl chválu na oba vozy, navíc Superb má dle mne třeba horší výplně dveří (jsou tenčí, je i húře odhlučněn) a měkčené plasty má Mondeo MK IV uplně všude i u kolen, nebo na středovém tunelu, což se u Superbu říct nedá, tam je měkčená jen horní část palubky, zrovna minuly tyden jsem se nuděl v zácpě na dálnici a ty plasty jsem si u Supa zas osahával ;) Nevím, jestli je LaK verze lepší, ale Elegance vs Titanium si moc nemají co vyčítat... A to nebudu řikat o tom, že v Superbu vrže někde u dveří spolujezdce... Divné vid? Ale já jsem zaslepený...Ona kdyby to byla pravda jak píšeš, tak se tu nemusíš tak za toho Superba prát a potvrdí to více lidí >:-[]