Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford Focus ST kombi 2.0 TDCi – Estéčko v naftě a kombíku? Proč ne?

111 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Já nevím, jak to tak čtu, tak to auto plní jeho fuknci perfektně. Je to nejvyšší výbavový stupeň s lehkou dávkou sportovnosti, které se u Fokusu dá koupit v kombiku a v naftě, jako Oktávie RS TDI. Dle testu vypadá skvěle, jezdí skvěle, motor je výborný, převodovka též a přesto má jen 3,5*? Divné....

K interiéru takto, vůz jsem v této výbavě prohlížel (nejel, ale jiné Fokusy ano v jiných motorizacích) a laciné materiály? Kde? A oproti jaké konkurenci? Že se vám nelíbí interiér, ok, já s ním problém nemám, ani se sedačkami a nejsem drobeček... ale laciné materiály, když i vaši kolegové Fokusy a jeho klony za materiály chválili... co je tedy měřítkem? Mainstream (jestli Oktávka, tak to pardon, asi jste seděl naposledy v té minulé generaci)? Nebo srovnáváte snad s Audi (pak je to pro Fokus čest)? Velké plus navíc Fokus má za kufr bez schodu! Což třeba u koncernu musíte řešit dvojitou podlahou a pak zas kufr není tak najednou velký....

Já u vozu vidím jediné velké mínus a to ceníková cena, i když zas tak přemršťené to za takové auto není

P.s. ta žlutá STčkum fakt sluší... :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jo, auto pěkné, sedačky super, naftový motor... no budiž, vzhledem k ostřejšímu charakteru ST než u koncernu mi tam dává menší smysl než u Octavie nebo Golfu, ale nakonec proč ne.

Základní cena je vyšší, obzvlášť když vezmeš v úvahu že v základu chybí třeba ty xenony...

Taky bych to viděl aspoň na ty standardní 4*, 4,5* pak v benzínu.
Sup
Ostřejší charakter je pro RS u Fordu.

ST je vždy rychlá, velmi schopná, varianta běžného modelu Focusu. Stačí se podívat na začátek, kdy ST170 bylo v provedení 3/5htb a kombi. Tenkrát kombi stálo přes milion s výbavou aut. klima, bixenony 4x el okna, bez tempomatu (pouze USA SVT) a jiných fičur.

Hvězdičkám taky nerozumím, asi nesmí mít stejné hodnocení jako koncern.
Avatar - iudex
iudex
Ja sa nazdávam, že označovať model ST ako silnejší bežný Focus je podcenenie. To môže platiť o Octavii RS alebo nejakých warmhatchoch, ale ST j o dosť ďalej ako bežné Focusy. Práveže charakter ST modelu je dosť ostrý, podvozok, riadenie, reakcia na plyn, všetko je o hodne živelnejšie, ostrejšie, výraznejšie ako spomínaná O RS (pozn. platí pre benzín, naftu som neskúšal, ale z testov to unisono vyznieva aj pre naftu).
Avatar - Emel
Emel
Ne, i Focus ST je ostřejší auto než Octavia RS... s tvrdším podvozkem, sportovnějšíma sedačkama, výraznějším zvukem atd. Ne že by se Octavia RS nelišila od běžné produkce, ale je to stavěné spíš jako rychlé auto než vyloženě sportovní.
Avatar - iudex
iudex
Ad cena: už pred rokmi som dostal najlepšiu ponuku na ST 13%, čo z Focusu razom spravilo najlacnejší hotheč, tak som presvedčený, že ku koncu modelového života sa bude dať dojednať zaujímavá cena.
Avatar - Emel
Emel
Někam nad 10% jsem se dostal taky, jenže tenkrát bylo to ST ještě o dost dražší než dneska. Ale přiznávám, že jsem se nijak extra nesnažil. Na Škodovku bylo tehdy 12%, takže fakticky totéž, ale výchozí cena byla snad o 50 níž a byly v ní xenony.
majklgo
Kupoval jsem ST před měsícem a ačkoliv jsem zkoušel X dealerů, tak lepší nabídku, než 8% slevu + extra záruku jsem nedostal, bohužel na auto je čekačka 5 měsíců, takže je to moc nemotivuje dávat slevy...
Avatar - michal.t
michal.t
Ty 3,5 hvězdy, to je asi jen otázkou nastavení vah při hodnocení… Motor sice fajn (rozumná spotřeba spíš s otazníkem), podvozek taky ok… ale po praktické stránce - sezení vzadu spíš jen pro menší osoby, s umístěním dětské sedačky typu vajíčko už by mohl být problém řešitelný pouze uskromněním se vepředu (což by mě fakt štvalo)… Pak je tu rozměrnější středová konzola vpředu - mě méně místa po bocích kolen osobně nevadí, ale někomu zřejmě ano… objem kufru jen na kombi spíš podprůměrný… méně intuitivní ovládání multimédií... S přihlédnutím k cenovce a k image značky mi zde hodnocení 3,5 celkem sedí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jaké je image značky? >:D To by mě zajímalo >:D A ten kufr, malý není, to si jen někdo u konkurence tu a tam připočítá litry pod podlahou a tak a ve výsledku je rozdíl daleko menší :-)
Sup
Nemáte někdo odkaz s míry kufru délka x šířka x hloubka Focus/O3 kombi. O3 s podlážkou, aby měla zadní práh zarovnaný s podlahou, protože mít skok v kufru je otrava.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bohužel já zas na tohle nejsem, ale vím, jak to probíhalo třeba u minulé generace, kdy Oktávie II měla tuším 605l v kombiku a Mondeo 550 bez schodu.... ve výsledku jsem více vždy naložil do Mondea, divný co? Neříkám, že Fokus je kdovíjakej přeborník, ale nabídne zas pravidelný tvar a uvezeš skoro to samé, teda pokud nevozíš třeba písek a nenasypeš pár kilo k rezervě >:-[]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přece byl test 12ti kombíků stejné třídy a největší celý kvádr se vlezl právě do Focusu.
Nejvíce polystyrenových kuliček do Octavie, hlavně do podběhů.
Avatar - michal.t
michal.t
K té image značky – pravda, nemůžu čerpat z dlouhodobé osobní zkušenosti… ale to, co se často dočítám ohledně zpracování a třeba antikorozní ochrany, to mi nezní vždy povzbudivě. Zvažoval jsem před rokem koupi nového Focuse v základní verzi, interiér mi ale přišel snad ještě vylevněnější než v Rapidu. Asi tak no.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Image reznoucích aut snad už bude historie z dob Eskortů a prvních Mondeií... a že základní Fokus nevypadá uplně krásně, jo, to asi ne, ale to ani Oktávka, pokd si viděl někdy Active a koneckonců, které auto v základu v této třídě a ceně ano? :-) Vždyť ten Fokus je za cenu toho Rapida a ta krásná Aktivní Oktávie je ještě o pěknejch pár desítek tisíc dražši ;)
ryccardo
Bohužel to není historie. Kamarádův Connect z roku 2007 je shnilej jak nakoplá brambora a to nebyl bouraný. V prahách jsou normálně díry skrz 8-s. Fakt nechápu proč si Ford takhle kazí image. Na druhou stranu pokud je s tím kupující smířený a autu věnuje nějakou protikorozní péči (nástřik spodku), tak se asi životnost kastle výrazně zvedne.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nevím, jestli to taky není místem výroby. Moje Mondeo bylo naprosto v pohodě (iudex zřejmě potvrdí), ale můj známej koupil těsně před náběhem nového modelu Transita kombi L2H2 a ten kus plechu nad čelním oknem měl po roce a půl plnej rezavých puchýřů. Šlo to samozřejmě na reklamaci. Výroba v Turecku. Můj Transit to neměl, jenže ten skončil po 13 měsících jako totálka po srážce s kamionem, takže těžko soudit.
Avatar - iudex
iudex
iudex potvrdzuje. Ale ako hovoríš, vyrobené v Belgicku (Saarlouis).
Avatar - Bully_
Bully_
Saarlouis je v Nemecku, ve spolkove zemi Sarsko (podle reky Saar). Okolo te fabriky jezdim docela casto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebyl to Genk? To je ve velkým technicaku ne? Zítra mrknu
Avatar - iudex
iudex
Je tam len Ford Werke GmbH, Deu, teda je to ten Saarlouis v NEMECKU!!! (to je pre mňa).
Petrko
V Saaroluis se Mondea nevyráběly.Pokud mě paměť neklame tak se tam montují Fiesty.Mondea v Genku Belgie bylo, nyní Španělsko.
Petrko
Problém double.
Avatar - iudex
iudex
Máš samozrejme pravdu, idem sa od hanby zahrabať. 8-s :*)
Avatar - Bully_
Bully_
Ale tak :-) Ty jezdis zase okolo jinych mist >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Řeknu ti to asi takhle, Mondeu jsem uštědřil 2 rány, jednu už před pěti lety, kdy jsem poškodil u zadních dveří za řidičiem blatník až na kov, takže se puchýřky objevily (stejný problém jsem udělal i Seatu Cordoba poslední generece, kde byl taktéž pozink a následek byl stejný jako u Mondea, nakládám holt takovou dost blbě skladovatelnou věc), 2x jsem to místu 2-3cm2 natřel origo barvou a zalakoval a nepokračuje to. Druhé místo bylo na 5. dveří nad světlem, kdy jsem najel do lampy před třemi lety. Kamarád klempíř mi to vyrovnal a zblízka jsou vidět malé "vrypy" od vyrovnání a varoval mne, abych si to nechal přelakovat, jinak začne po zimě reznout... už jsou to 3 zimy a nic se neděje :-)

Tranzit je trochu jiná káva...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Problémy s antikorozní ochranou bylo známé ještě Mondeo mk3 a tuším snad i první Focusy.
Radson
Ono je to možná tím, že Ford se vždy řídil heslem tuctové auto za co nejvíce peněz a dnes to je "jedno auto pro celý svět". Evropa je pro Ford s ohledem na uvedené málo zajímavá a vše se podřizuje vkusu hlavních trhů, kterými je Severní a Jižní Amerika, Austrálie a Asie. Až na výjimky je na všech těchto trzích auto užitný předmět, které je kupován na omezenou dobu a většina zákazníků zde preferuje jiné hodnoty než my v Evropě. Navíc s ohledem na klima mnohde nemají takové problémy s korozí jako my v Evropě. Jinak v USA a Kanadě jsem díky práci byl mnohokrát pracovně, a to už i za socialismu, plynule jsem tam strávil léta 1990 až 1993 a od té doby jsem tam byl mockrát. Na začátku nám dávali Chevrolety jako služební auta a pak jsem dlouho měl Ford Taurus Mk. 1 a 2 vycházející z kombinace Sierra a Scorpio a situace je taková, že všechna americká auta v této třídě byla z hlediska vnitřního zpracování socky. Tím je myšleno, že to sice mělo všechno jako elektrická okna, sedadla, zrcátka atd. , ale bylo to vždy z vikslajvantu i když se to tvářilo jako kůže. Prostě jiná země jiné zvyky.

Pouze část Evropy jako hlavní posuzuje kvalitu materiálu a třeba i jízdní vlastnosti, jinde to tak prostě není a musíme si zvyknout na to, že trh v Evropě není pro velké hráče prioritou. V Americe a i Kanadě je důležité se pohodlně dostat z bodu A do bodu B a moc ani nespěchat. Evropské automobilky toto měli problém dlouho pochopit a tak s tím mají problém, protože jejich vozy jsou primárně navržena pro místní trh a třeba Passat v USA je proti tomu evropskému zcela jiné auto - rozvor, zadní náprava a motory a ani interiér není žádný zázrak. To je také jeden z důvodů proč Focus Mk. 1 přežil v USA skoro dvacet let.

Buďme rádi, že Fordy mají v Evropě aspoň velmi dobré jízdní vlastnosti.
Petrko
No nevím kde ty moudrostí bereš ale, už za dob Granady a Taunuse platilo velké auto za málo peněz.Taktéž Taurus nebyl kombinací Scorpia a Sierry ale, byl to svébytný model s předním náhonem tudíž s těmi dvěmi zadokolkami neměl nic společného.
Radson
On to není tím, že bych neznal Granadu anebo Taunuse protože Fordy jsou naší rodině souzeni od roku 1963. To pravidlo o laciném autě už platí od Forda T. Prostě jsem chtěl napsat, že pro Ford není Evropa prioritou z uvedených důvodů.

Nepolemizuji o tom, že Taurus je předkolka, protože to byl první americký ford s předním pohonem ve třídě "kompaktů" vyráběný v USA. To nicméně nemění nic na tom, že základ šasi je z Fordu Scorpio. Oba typy se vyvíjeli jako už tehdy světový vůz a tak se uvažovalo s oběma druhy pohonu. Scorpio jako nástupce Granady už mohl být taky s předním náhonem, ale nikdo nechtěl riskovat a hlavně hodně věcí se hodilo právě z Granady.
andy2214
smir se s tim, ze jsi slepy. Ano, Oktavie ve vsech genracich mela a ma lepsi materialy a zpracovani interieru nez Focus, Superb nez Mondeo.. Fabie nez Fiesta a Kodiaq na tom asi tezko bude jinak. Znova.. Co do materialu a jejich spasovani v mainstreamu nenajdes nic lepsiho nez Skodovku a VW.. jestli jsou ty interiery na nekoho moc fadni a plastove.. to je vec vkusu.. ale o kvalite nema cenu vest debaty.. mas pravdu, ze nejsem chemik a chemicke slozeni tech plastu neznam.. Ale koncern proste umi.. tak jako nikdo. U premie plati to same - Audi, Porsche.
mrazik
Da se ta tvoje nemoc lecit ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, já vím a jsem smířen, že Superb 1.6TDI je super sportovní svezení na řezání zatáček.. od takového člověka už snad ani nelze říct, že je zaslepený, ale hloupý.... >:D Já si zrovna ty materiály Sup II vs Mondeo MK IV dost často porovnávám, jelikož jezdím obě auta a bohužel se musím smířit s tím, že jsou si rovni... >:D Jediné plus je to, že ten muj služební Sup má silnější motor, než soukromé Mondeo ;) (a taky má o 80 tisíc km míň najeto a už má druhou spojku... kvalitka). Žij si svůj sen, díky takovým jako jsi ty má i průměrný jezdec olítané Oktávky pocit, že je něco víc ... >:D
andy2214
ja nemyslim, ze jsi hloupy. Jen zaslepeny a nemas moc zkusenosti. O sportovnim svezeni jsem nic nepsal. Jen to, ze kdyz chces, projedes zatacku rychle. Nebo ty myslis, ze ji projedes v Mondeu rychleji? Jaky z toho mas pocit je vec druha. Ja jen vim, ze na jakkoli profilovane trati stejne vykone Mondeo nenecha Superba za sebou, at mas pocit z rizeni jakykoli. 1.6TDI? Jel jsi s nim nekdy? Bez ESP? Vim, ze ty to asi nepochopis, ale lehci motor ve predu a absence ESP ma na jizdni vlastnosti citelny vliv. Zrovna v tech zatackach je pak o neco schopnejsi nez klasicky 2.0TDI.. ktery navic ESP ma asi vzdy uz v zakladu. O kvalite interieru nemluvim jen ja.. Muzes se to docist takrka v kazdem testu nebo se to dozvis od takrka kazdeho, kdo nepatri ciste mezi netove kecaly.

Takze klidne sni ty dal svuj sen, jak Fordy maji lepsi interiery nez koncern a jak to v zatackach nandavas Skodovkam.. proste jen nejsi moc vninavy. a nejspis neumis jezdit moc rychle.. proto zamenujes stale pocit z rizeni s objektivni schopnosti podvozku jezdit rychle.. coz spolu vubec nijak nesouvisi.. ale proc ne :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pozor, ja nepsal o tom, že je lepší, ale že je srovnatelnej, mimo mne to tady píše dalších dost lidí, kteří ta auta mají a nebo je srovnávali a rozhodně mezi internetové kecaly nepatří, některé znám i osobně ;) Takže k tomu asi tak...

Ne, opravdu jsem 1.6TDI nejezdil a opravdu rychle jezdit? Nejsem závodník, ale předpokládám, že ani to ty nejsi a když mi Superb odskakuje na nerovnostech v zatáčkách a Mondeo ne, tak to o nečem svědčí, nemyslíš? Navíc se mu tolik nechce a to je těžkej dvoulitr vs dvoulitr ;)

A k těm testum, já jsem i v nich četl chválu na oba vozy, navíc Superb má dle mne třeba horší výplně dveří (jsou tenčí, je i húře odhlučněn) a měkčené plasty má Mondeo MK IV uplně všude i u kolen, nebo na středovém tunelu, což se u Superbu říct nedá, tam je měkčená jen horní část palubky, zrovna minuly tyden jsem se nuděl v zácpě na dálnici a ty plasty jsem si u Supa zas osahával ;) Nevím, jestli je LaK verze lepší, ale Elegance vs Titanium si moc nemají co vyčítat... A to nebudu řikat o tom, že v Superbu vrže někde u dveří spolujezdce... Divné vid? Ale já jsem zaslepený...Ona kdyby to byla pravda jak píšeš, tak se tu nemusíš tak za toho Superba prát a potvrdí to více lidí >:-[]
Avatar - miromen
miromen
On ten člověk je uplně mimo realitu a přispěvek v podobnem scenaři , už zde piše po několikate.. Zřejmě žije ještě v době , kdy fordy byly hlavně řidičsky laděne. Jinak by zde nepsal i takove koniny , že kde jaka škodovka v zatačce vycviči forda a mazdu. Jinak už jsem to tu nejednou psal , ale co se tyče kvality zapracovani a bytelnosti v interieru , tak zde by se mohl v nižši středni i VW od Forda učit. A jak mě škodovky nezajimaji , tak si troufnu tvrdit , že u ni to bude ještě horši.
alesvladik
Octavia RS TDI dostala taky 3,5 hvězdičky
tomas247
"Verze ST byla vždy tou rozumnější z rychlých focusů, oproti ostřejšímu RS je tím univerzálním autem. V minulých dvou generacích se jednalo o hot-hatch, v té třetí generaci ale nabídku překvapivě doplnilo také hot-kombi."

Pan redaktor neznalek. Prva generacia ST sa robila aj ako kombi!
To ze ste to nikdy nevideli, neznamena ze to neexistuje.

Napr. na mobile.de su na predaj teraz tri.
[odkaz]

PS: a tych 3.5* je predsa jasnych. NIC nie je lepsie ako Skoda... simply never.
Sup
Viz můj koment v 12:21, na ford clubu jsou docela časté, možná i početněji zastoupeny než HTB
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem ST kombi prvního Fokus vídal i v ČR na bazerch před pár lety, byl tu jeden kousek za 150 tisíc, moc hezký :-) Jinak, abysme zas nenadávali Škodovce, tak ORS TDI to měla taky za 3,5*

Mne spíš vadí, že autor to auto hodně chválí a výsledek je takovej. Je to uplně opačně, než u jiných testů, kdy zas celý test auto někdo haní a pak mu dá vysoké hodnocení... nějaká konzistentnost a návaznost hodnocená na text je tu nulová :D
Avatar - iudex
iudex
Tak tak, text a hviezdičkové hodnotenie sú dosť nekompatibilné, ale na podobnú nekonzistentnosť hodnotenia sme si tu už zvykli. 8-s
Avatar - Zappa
Zappa
Za mna fajn auto, mohlo mat aj lepsie hodnotenie ( aspon 4*)
Avatar - Magister
Magister
Podle mně je to dobrá trefa. V nižší třední je málo silnejch kombíků.
Avatar - Emel
Emel
Dneska už je celkem z čeho vybírat, i v té naftě... doba, kdy měla OII RS tenhle kousek trhu sama pro sebe, už je pryč.
Avatar - iudex
iudex
Priam by som povedal, že žiaden (teda aspoň si neviem spomenúť na výkonnejší dízel v triede). V minulej generácii mala Astra naftové biturbo s tuším 141 kW, ale aktuálne Focus kombi so 136kW vedie.
Avatar - fOE
fOE
Astra mela 143kw (195k), ale kdo vi jestli se dostane i na soucasnou generaci. Kazdopadne v dnesni dobe 240k biturbo 2L nemuze byt problem naladit na hodnoty 180-190k ani biturbo o objemu 1,6L. Tak mozna astra prekvapi timhle smerem, jeste jednou verzi sve jednasestky.

Jinak kdyz clovek nevyzaduje vylozene kombi tak je tech konkurentu vic, treba volvo V40 D4 s 140kw a cenou podobnou focusu ST s tdci je naceneno docela zajimave. :-)
Avatar - iudex
iudex
Tých 143 kW v naftovej Astre bola slušná sila, to by kľudne oprávňovalo na nejaké športové označenie OPC či GSi, ale v Opli asi dobre vedeli, prečo to pri Astre minulej generácie nespravili. >:-[]
Pri súčasnej sa obávam, že to bude tak, ako píšeš, teda vyhonená 1,6ka a dvojliter už nebude. Ono nie že by aktuálnych 160 koní ako top na nižšiu strednú nebolo dosť, to nie, ale po spomínaných takmer 200 koňoch je to ústupok.
Avatar - fOE
fOE
Ustupek to je, ale pochopitelny. Precijen neco vyrazne silnejsi nez +-180k diesel v nizsi stredni nedrzi s vynimkou BMW ani premie. Sakra, vzdyt nektere i milionove kousky na tu metu nedosahnou ani o tridu vys (mrk mrk francouzko-korejskym smerem). :-)
_MT_
Jsem zvědavý, jestli do toho VW nepraští a s faceliftem, další generací, nebo co to má být, Golfu nepustí ven "vznětové R", o kterém se mluvilo už před lety. Motor mají.
Avatar - iudex
iudex
To je ďaleká budúcnosť, bližšie je októbrový facelift Golfu, tam by sa dali čakať nejaké posilnenie (logické by bolo posilnenie na 2,0TSI 140 kW, ktorá verzia je v posledných koncernových autách vrátane Superba). Aj keď rumors spomínajú iba navýšenie výkonu GTI a R.
Avatar - Emel
Emel
TDI?
_MT_
Však jsem zmínil facelift. Ten dvoulitr nahradil 1,8, kterou Golf nemá (jen Alltrack, kde je to myslím jediný zážehový motor). Na rozdíl od ostatních sourozenců. Logické to tedy podle mne není (kromě Alltracku). A3 a Leon zase nemají 160-170 kW verzi. A Octavia pro změnu 190+ kW.
Avatar - Emel
Emel
Hele, nejdřív se dohodněte, jestli se bavíte o naftě nebo o benzínu... :-)
Avatar - fOE
fOE
2.0tsi s 140kw superb nema, ten jeste furt slape na 1.8tsi, tak predpokladam, ze se iudex jen upsal v tom TSI, precijen celej zbytek vlakna je o dieslech.

Ad dieslovy golf R, docela bych se divil a uprimne si dost dobre nedovedu predstavit kupce (naceneno by to muselo byt jako benzinove R, takze auto za milion?). Pochopil bych to v A3 jako prima konkurence 125d. I tu cenu by si to jako kompaktni premie ospravedlnilo spis nez golf.
Avatar - Emel
Emel
Taky myslím že iudex mluvil o TDI.

Na rozdíl od Octavie nemá Golf verzi 135kW 4x4, ani jako GTD, ani jako normální auto, pouze jako Alltrack. Takže prostor pro silnější naftovou čtyřkolku s ještě lepší dynamikou tam je... podle mě by to možná přitáhlo víc lidí než benzínové R.
_MT_
Tak já se bavil o T(F)SI. Tu zmínku o Superbu jsem zaznamenal, ale v hlavě proběhlo maximálně tak hmmm, za další myšlenku mi to zjevně nestálo. :-) U TDI to není úplně jisté. 1,4 posilnili bez nějakého čekání na facelift. Mám takový pocit, že v Golfu a spol. nemá SCR, takže bych změnu spíš čekal s náběhem další fáze emisních norem.

A3 by se samozřejmě také nabízela. Víš co, o tom modelu se spekulovalo a teď ten motor mají, takže by to šlo. Neříkám, že bych si na to vsadil. VW si nakonec jakou dobu vystačil se 125 kW i ve střední. Ale určitě by něco prodali.
Avatar - iudex
iudex
fOE je bystrý chlapec, samozrejme som hovoril o TDI, hoci som sa uklikol a napísal TSI. ;-)
Sky for everybody
více nemohu komentovat, protože...emoce
přezdívaný alias
Už jsem to psal pod srovnávačkou Astry a Focuse, že tu Ford poslední dobou dostává neúměrnou sodu. Z nového Mondea, jak je tu popisováno, mám pocit, že je to rozhoupaná herka s interiérem z Dacie. Přitom v Automobil Revue to auto chválili. Včetně jízdních vlastností.

Tento test však Focuse vlastně chválí, akorát těch 3,5* působí jako výsměch. Jak píší kluci nahoře, tohle je na 4-4,5*. Protože to auto dělá dobře vše, co dělat má a pokulhává pouze v detailech.
Sky for everybody
Protože v new Mondeu jezdím, považuji většinu textů o něm zmíněných na Auto.cz za pokryteckou snůšku nesmyslů, co jsem ochoten kvitovat je kritika na nešťastný infotaiment SYNC2, ale jinak jízdní dojmy i dojmy z interiéru mám diametrálně odlišné. Ale ok, co člověk, to názor.
Protože Focus ST ... atd atd. Nechci tady plakat jak stará bába, ale hodnocení mi v první chvíli zvedlo mandle. Vždyť je to vyspělejší vůz, než Škodovka nebo Seat... ale zase platí, co člověk, to názor...
Avatar - Zappa
Zappa
ja tiez mam rad new Mondeo
a nemal som problem ani s predošlou seriou ( 2012)
Avatar - iudex
iudex
Nové Mondeo a jeho hodnotenie, to už je taký novinársky folklór, ktorý preberá jedna redakcia od druhej. Po prečítaní testov som tiež mal pocit, že je to lowendová herka, ktorú netreba chcieť ani zadarmo (ako služobák). A keď som skúsil osobne, bol som pozitívne prekvapený, komfort, odhlučnenie, jazdné vlastnosti... Samozrejme sú veci, kde je kritika dôvodná a kde Ford mierne zaváhal (spomínaný Sync, horšie využitie veľkorysého obostavaného priestoru, vyššia hmotnosť), ale reči o tom, ako je to oproti geniálnej minulej generácii vlastne nap.d auto, sú mimo.
Avatar - fOE
fOE
Ja k tomu Sync2 pridam jeste misto na hlavu vzadu. Jinak ale tomu autu nejde moc co vytknout a v souctu vlastnosti to pro nekoho muze vychazet jako lepsi auto nez superb nebo passat. Ze to u (nejen) mistni redakce nevychazi nikdy, ba primo naopak je mondeo oznacovano za fail, to uz je jen takovy folklor. ;-)
No a focus se zjevne, minimalne pokud jde o hvezdicky, veze na stejne vlne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To místo vzadu je spíš u liftu, kombik je už ok, ale sedíš tam výše, než v MK IV :-)
Avatar - wikinko
wikinko
3,5 hviezdičky sa mi zdá až veľa za auto s takýmto interiérom, tie budíky osadené v polámaných kelímkoch od jogurtu s miniatúrnym palivomerom, v aute za milión, ty kokso.
Mig_35
lepší?
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V zásadě se s autorem ztotožňuji. Byť je mi podivné, že o smysluplnosti Focusu RS vede polemiku, zatímco o Octavii RS v TDI nikdo nepochybuje...

Ale ano, úzká sedadla, mizerná prostornost, sotva průměrné plasty a zpracování, mizerná grafika a ovládání... Ano, tohle je prostě současný Focus RS...

Z druhé strany ale jízdně zajímavější než Octavia RS TDI ,takže o co míň praktická, o to jízdně lepší. A to je docela zajímavá nabídka, něco za něco.

A co konkurence? Nudný Golf Variant je podle mě naprosto bezpohlavní, Octavia Combi TDI jízdně horší a vzhledově umírněnější. Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý. Nicméně ostatní se zapomněli někde v neznámu a v tomto kontextu mi přijde 3,5* jako docela chabé hodnocení :-O Myslím, že Focus ST kombi TDCI si zasloužil přinejmenším 4* :-!
Avatar - Emel
Emel
Jako vždycky máš ve všem pravdu až na pár drobností, jako třeba že je řeč o Focusu ST a ne o Focusu RS.

Jinak samozřejmě souhlas, Leon ST Cupra TDI je ideální kompromis... zase teda až na tu drobnost, že takové auto neexistuje. Ale nepochybuju, že se ti s ním jezdilo lépe než s ostatními hot-kombi, hlavně teda než s tou Octavií, žejo, s tou to byl fakt děs.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě, přepis. Cupra nepochybuji, že bude ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Cupra TDI bude? Já ti nevím, Leon už není žádná novinka a Seat není zrovna z těch, kteří by svým označením pro špičkové sportovní modely plýtval na kdejaký dehet.
Avatar - Emel
Emel
Aha, takže si stojíš za tím, co jsi napsal...
Naštěstí tu je Leon ST Cupra TDI, ideální kompromis mezi Octavií a Focusem - vzhledově výrazně osobitý a zajímavý.

Nebyl to omyl nebo tak, jen jsi zase o pár kroků napřed?
Avatar - miromen
miromen
Takže sama mizerie a sotva pruměrne a ty by si chtěl vidět 4 hvězdy ? Samozřejmě jsi opět mimo a jen znova dokazuješ , že tva prakticka zkušenost v tehle třidě je mizerna až nulova. Zajimave , že tam , kde by tyto vyrazi měli nějake opodstatněni , tim myslim konkurenci , je nepoužiješ a naopak z te "mizerie" se snažiě dělat přednosti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No mizérie je především tvoje čeština, ale nevadí, školní rok zítra začíná >:-[]

Ano, Focus v jistých aspektech opravdu mizérií je. Ale u rychlého kombi jde víc o jízdní vlastnosti a dynamiku než o nějaké plasty či elektronické blbůstky. Takže jediné výrazné negativum u Focusu ST kombi je pro mě prostor pro kolena vzadu. Ale ne každý je 180+ a do téhle výšky je prostor opravdu dostatečný.
Avatar - miromen
miromen
Přiznavam , že moje čeština je na urovni tvych znalosti a zřejmě i objektivity v posuzovani aut a věřim , že nejen v nižši středni třidě.
majklgo
Naštěstí od konce září 2016 bude Sync2 nahrazen i v Evropě za Sync3 (pro Focus obecně), takže kdokoliv, kdo si bude kupovat auto jako nové, nemusí tuhle výtku brát v potaz
Avatar - miromen
miromen
Jsi si tim jisty , že Sync 3 dostane ještě součastny focus , ktery už čeka na nastupce ? Navic Sync 3 ma běžet na BB , takže kdo vi jak to s nim bude v praxi.
majklgo
ST mám objednané a mám potvrzeno přímo od Fordu ČR, že současný Focus MY2017 dostane jednak trošku jiný ceník (takže je tu určitá šance, že stupidně napaketované příplatky půjde rozdělit nebo nakombinovat jinak) a jednak SYNC3, ostatně SYNC3 je ve Focusech v US už od minulého roku.

Podobně se vyjadřují třeba na britských fórech, takže by to snad měla být víceméně jistota. SYNC3 je sice BlackBerry, ale už alespoň disponuje Android Auto a Carplay, takže vě většině případů nebude nutnost ho vůbec využívat, navíc je to prý více modulární a bude možnost ho updatovat, prý to stavěli na budoucnost.

Tak se uvidí :-)
_MT_
Když píšete BlackBerry, tak tím doufám myslíte QNX. Na tom běží MMI snad od začátku a později na něj přešel i iDrive. Jen tehdy ještě nepatřil BB (respektive RIM).
majklgo
Podle informací z blogu BB asi jo - [odkaz]

Zkoušel jsem ho jenom chvilku, ale v porovnání s dvojkou funguje výrazně líp. Grafika zatím nic moc, ale to se prej změní v dalších aktualizacích, alespoň ta obrazovka dobře reaguje i na jemný dotyk. iDrive to zatím není, použitelně to ale vypadá.
Avatar - miromen
miromen
Vim , že v US už je k dispozici nějakou dobu a u nas stale nic. Na ford klubu jsem zahlidl debatu k upgradu na Sync3 a jeden člen tvrdil , že Sync 2 ma ještě letos dostat větši aktualizaci a k přechodu na Sync 3 je pry potřeba jiny HW. Což samozřejmě nevylučuje to , že by Focus MR17 mohl Sync 3 dostat. Jinak u ST nabiha novy MR tušim v zaři , jinak u běžnyh focusu je to v červnu.Taky jsem zvědav jak to nakonec bude.
majklgo
Já teda doufám, že to klapne, nebral jsem si kvůli tomu skladovku :-)

Info z Fordu: "SYNC 3 v Evropě se uvádí postupně až teď od léta 2016 – nejdřív na velkých autech, až potom na středních (Focus a C-MAX bude se SYNC 3 od výroby od poloviny září)."
Avatar - miromen
miromen
Tak snad u Fordu nekecaji a docela se divm , že ti vubec odpověděli. :-)
Mužu se zeptat , kde nebo od koho přesně si tuto informaci dostal ?
majklgo
Mám 2 české zdroje, jedno je přes dealera, který informaci zjišťoval po všech čertech. Druhý zdroj je známá kolegy, která pracuje přímo na centrále.

A jak jsem psal výše, britská fóra informaci potvrzují, takže doufám, že to klapne.
Avatar - miromen
miromen
Dik. Jde o to , že komunikace přimo se zastoupenim Ford ČR je dosti mizerna , což zdaleka neni jen moje zkušenost.
_MT_
Tak snad nedopadneš jako Dinar s Range Roverem, kdy jeho auto už mělo mít nový systém a on byl, ale ne v autech pro ČR.
Avatar - fOE
fOE
Tak ale tohle je slusna podpasovka. :-O
Avatar - Emel
Emel
Co jsem pochopil tak je to spíš neschopnost než podpásovka :-)
Avatar - fOE
fOE
Co znamena vetsi aktualizace u Sync2? Meni se neco / pribude nejaka funkce nebo jde ciste o zaplaty a uzivatele to zas tak moc trapit nemusi?
Avatar - miromen
miromen
To ti nejsem schopny řict , musel bych dohledat diskuzi ,kde se to řešilo , zda nejsou nějake nove info. Jinak posledni aktualizace je z loňskeho řijna a zda vyjde nova , bude snad zjistitelne viz odkaz , nebo u prodejce. Prodejce by ti měl byt schopen řict i připadne všechny změny a ne jen jak je v odkaze stručně popsano. A pokud nějaka aktualizace ještě vyjde , tak si ji mužeš provest sam , tedy pokud to nechceš nechat na servis.

[odkaz]
Avatar - fOE
fOE
Dik za info. Ja si to prubezne sleduju tady:
[odkaz]
a ad Sync3 [odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ze závěru mi přijde, že důvodem nízkého hodnocení je naftový pohon. Ne jeho kvalita/nekvalita, ale prostě to, že warm kombi má naftu.
Pokud ne, musí se snad jednat o (na zdejších stránkách zcela běžný) překlep.
Ne, že bych žral testy D.Bureše, ale tohle už je vážně trochu moc.
;-\
Avatar - Bully_
Bully_
Ja v zaveru ctu temer doslova- pouzivam stejne terminy- ze to neni (jako spravny HH) auto pro vikendovou zabavu, ale ze jde o univerzal, co splnuje funkci rodinneho auta i vikendove hracky >:D Takze nechapu povzdechy nad naftou, je to prece typicky HH. Jasne, s nafouklym zadkem a s tou naftou, ale kdyz splnuje presne co ma, o co jde? Navic ten velky kufr, nizka spotreba, proste idealni dnesni HH.
Avatar - _Karel_
_Karel_
JJ, autor byl asi při psaní poněkud zmaten.
>:D
Freddka
Nojo autor projel auto - motor, prevodovka, podvozek vsechno super ... a tak nam o tom napsal ... no a pak najednou musel napsat ten zaver...
A ted jak to udelat, kdyz je to auto vlastne dost dobry, ale pritom to vubec neni Skodofka :-)

Ale zase vis co, cena je rekneme vysoka, prakticnost jakz takz, o tech mene pohodlnych sedadlech uz jsem slysel vickrat ...

Takze ja tam vidim 4 hvezdicky - pulku musis pridat, kdyz to neni VW group :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak on to neni Hot Hatch >:D To asi autorovi nedošlo >:-[]
Avatar - Emel
Emel
No budiž. I u Octavie bylo vícekráte napsáno, že naftová verze prostě nedosahuje kvalit té benzínové a její jedinou předností je spotřeba...
webpaja
Však jo, beru tyhle verze jako rychlý kombík na dálnici, když nechci/nemůžu krmit plnotučnou benzínovou verzi.
tesnav
Osobně beru tyto "silné" naftové verze označované jako ST, RS a podobně spíš jako designový stupeň, protože rozdíl proti podstatně výkonnějšímu benzínu se stejným označením je v reálu propastný, cena stejná a jen spotřeba pak odpovídá rozdílu použitého paliva a výkonu motorizací.

Konkrétně u STčka si tak člověk proti výkonnější benzínové 1.5-ce (134kW) u naftového STčka připlatí 50% za to, že se to sice jako STčko tváří, sic to jede skoro stejně a jen se spotřebou o 1,2 litru menší. Podobně u oktávky, kde RSko nabídne jen o něco lepší svezení, než tuctová 1.4-ka, ovšem při prakticky shodné spotřebě a významnému cenovému rozdílu.
kalousek
On se krouťák motoru fakt může nějak projevit v řízení ? Já doteď žil v přesvědčení že za řízení tahá výhradně krouťák na kolech a ten s tím motorovým moc společného nemá ;-\
Avatar - Emel
Emel
Jak, nemá? A kde se na těch kolech asi bere :-) ?
kalousek
přímo na kola jde ze stálého převodu a diferenciálu

podstatné ale je že než tam od motoru dorazí, proběhne přes několik zubatých koleček které jeho původní velikost změní k nepoznání

to jsi fakt nevěděl ??
Joab
Což znamená, že ten krouťák nevzniká v motoru? To jsem teda nevědel ani já, a to už je pravdaže co říci!
kalousek
Ano, ten co pohání kola, respektive jeho velikost o které se bavíme vzniká až na hnaném kole stáleho převodu

Krouťák motoru je něco úplně jiného, ten sice celý proces iniciuje (fuj to je slovo) a samozřejmě tam existuje nějaká úměra daná celk.převodovým poměrem ale v zásadě krouťák motoru a krouťák na kolech je něco úplně jiného, můžou se lišit klidně o stovky až tisíce procent
Joab
Já jsem onehdá v hospodě omylem inicioval tágem do hlavy nějakýho Ukrajince, musel jsem mu pak koupit panáka. Vadim se myslim menuje.
kalousek
Tos měl štěstí, taky mohl vyvinout nadlimitní krouťák na tvém krku :-)
Avatar - Bully_
Bully_
+ dalsi "detail"- kroutici moment (na motoru) muze mit klidne mamuti hodnotu, ale na kola se prenese jenom takova cast, kterou dovoli prenest trakce vozu. Proto je nutne brat skvele tovarni udaje se silnou rezervou. Jde jen o jeden z parametru, ktery teprve az v kombinaci s jinymi urcuje charakter vozu.
kalousek
Ale moment motoru se na kola stejně nikdy nepřenáší. Moment motoru končí na hnací hřídeli v převodovce a dál už nepokračuje

jinak ale v případě horší trakce obvykle stačí zařadit vysoký kvalt a moment motoru se využije v plné velikosti
webpaja
...až co řekne Vaculík. Bez něj se nedá udělat názor na žádné auto...říkali tady ;-)
Avatar - simon_sez
simon_sez
Tak Vaculik ma diesle celkom v oblube a on/a velmi nie (uz aj Dili je pred nami), takze akykolvek pozitivny nazor neprevezme... ;-)
Dízloví kombíkoví športovci. Ako na ťažnom volovi ísť Veľkú Pardubickú.
Avatar - Emel
Emel
A oni jsou snad silnice závodní dráha?