Vůbec poprvé jsme si detailně prohlédli očekávanou novinku Škodovky už před pár týdny, embargo vypršelo ve čtvrtek večer. Co nás na kodiaqu překvapilo?
Jestli tvrdíš, že nemáš u Superbu měkčenou opěrku, fakt se nemáme o čem bavit, protože je to zbytečný, tys to auto viděl jen na fotce. S tím prodejcem mě tu opravdu bavíte ;-) Ale jo, klidně pro takové budu prodejcem, klidně Škoda fanatikem.
problem je ten, ze u konkurence to neni o nic lepsi. setreni znat je, to nikdo nerozporuje. stejne jako to, ze minule generace byly poctivejsi. na konkurenci to vsak stale staci, dokonce ji to stale prebiji. a to je to, co nedovedes pochopit..
Sorry ale to setreni je tragicky... vzdyt se ty vyplne dveri daji prohnout prstem! Koukli jste se nekdy pod o3? Co ty chatrny plasty zespodu vzdyt to tam rachta uz novy? Pustili jste si v o3 radio? Jste chluchy? Zkuste si sednout dozadu a vzit za operadlo pred sebou v o2 a v o3! V o3 se propadnete az na kovovou konstrukci... tech veci je spousta a jsou udelany naprosto umyslne s plnym vedomim a s jedinym cilem - usetrit vyrobni naklady a prodavat stejne draho. nejaky patek uz tu bezi kampan upozornujici na sizene potraviny. To co vw dela u aut je uplne stejne sizeni. A stejne jako u jidla tupa vetsina nepozna rozdil...
Jezis, tobe v praci slusne nadelali do hlavy... opravdu se bavime o souhrnu vybavy? Mas pocit,ze predchozi a8 mela interier horsi nez superb jen proto ze nemela soucasne stupidni asistenty?? Co ty bakelitovy vyplne dveri? Co odhlucneni, co treba absence mekceni operky loktu ve dverich ridice? Dokazes si udelat vlastni nazor, nebo jen papouskovat veci ze skoleni prodejcu?
Bla bla bla...To může být automobilce jedno. Důležité je, že je úspěšná, roste a nemá o zákazníky nouzi. Nemluvím o tom, že jsou to tvé ničím nepodložené domněnky.
to je sranda.. ze staci mit realne srovnani a vysledek je pak vzdy stejny. Ano, nad interierem Superbu je jen Passat. Pisu to asi po 20te.. a jeste asi parkrat napisu.. "kontroverzni" je usedly design.. urcite ne zpracovani a. materialy.. na to se MA6 ani Mondeo nechyta.. i kdyz ani oni nejsou zadnou katastrofou. Vsichni jsou na urovni tridy a zadny propadak se nekona.
D3 je "fleet" asi z 95%, Porsche snad 100.. Cim lepsi a drazsi auto.. tim mensi prodej chudine - soukromym osobam. Oktavii za 0,5 nebo Superba za 0,8 mega si moc rodin asi neporidi.. Ani u nas, ani na zapade. Oproti tomu i20 nebo Ceed za 330.. Ale to je furt dokola :-)
Mrknul jsem na rozměry, santa fe je s kodiaqem na chlup stejný, sorento má o pár cm víc na délku, každopádně v prostornosti bych si vsadil na kodiaqa, uvidíme, srovnávačky jistě budou. Ty už jsi je ale nejspíš všechny prolezl s metrem v ruce, viz. tvůj rohypnolovsky jasný názor.
Jako většina reklamních blábolů = někdy mám pocit že to je dokonce přesně obráceně = že to co propagujou jako že sou v tom nejlepší tak v reálu sou snad i nejhorší :-)
Opravdu nevím. Santa Fe i Sorento jsou zavedené modely, celkově dospělejší, větší, prostornější.
Europohledem ale smysl dává, je to takový koncernový Duster o třídu výš. Takže proč ne. Designová nuda, Range-Rover nakřížený se Superbem čtvrté cenové... Ale myslím, že právě po tomhle bude poptávka. Takže i když se mi nelíbí (resp. nezaujme), vidím jeho budoucnost slibně.
treba ja jezdim JGCH (2015) 3.O diesel 184kw. cipnutych na 220kw spotreba uzasna na tak velke auto a tezke. prumerne jezdim za 8,6l.na 100km. a to nejsem zadna zelva kdyz si chci zajezdit dupnu na to a auto frci a nema takove ty zadejchane kopce drzi rychlost i pri 190 a v nemecku v noci jsme s tim jeli 218km. satelitnich 215. a spotreba sla k 10l. ale svezl jsem se. U Kodiaqu to bude za 10l. ale jako zelva.
Přes 82% prodeje nových Škodovek tvoří t. zv. podnikové flotily. To znamená, že většina těch nových modelů jezdících po silnicích ČR jsou služební auta. To starší jsou ojetiny, většinou za zenitem, i když vypadají stále k světu. Neprojevuje se to, co je u jiných značek, že za 3 roky už máte starý krám. Řekl bych, že je to celkem dobrá strategie. Nástupem Rapidu a posléze Octavie III, došlo k přelomu ve tvarování povrchových dílů karosérie v návaznosti na nových těch řekněme platformách. To je to, čemu se tady říká korejské nebo čínské tvarování. Ale ve skutečnosti to vychází z toho, že Škoda při nástupu Rapidu pořídila automatickou lisovnu na tvarování plechů karosérie, tak, jako to měl na svém počátku vzniku v ČR Hyundai. Proto ty tvary. Prostě tvar karosérie je podřízen technologii výroby.Lisování tvarů jako za krále klacka v koncernu skončilo a proto ta podoba u koncernových vozů. A nebude to jinak. Takže Kabáň a jiní v koncernu tím mají svázané ruce. Podívejte se schválně na boční profily tvarů karosérií u koncernu. Jako vejce vejci. Jenom boční linie vždy trochu jinak.
Dejme tomu? Technika je vpodstatě identická. Když jedno dvojče nosí větší boty a volnější oblečení a má třeba delší vlasty neznamená že to furt nejsou dvojčata :-)
O 30 cm delší? Proto se přece Oktě řiká Golf s batohem ;-)
Já si třeba nestěžuju. Spotřeba nových aut je nižší než bývala u těch starších. Taky se zvětšuje rozdíl mezi normovanou a reálnou, ale protože mi nikdo tu normovanou neproplácí, tak je mi to fuk.
Nevím teď přesně o jakém motoru mluvíš, s obligátním 2.0TDI to bude jezdit vcelku úsporně, prostě jako normální R4 nafta... a jen tak mimochodem, buďme rádi za to, že to je pořád ještě dvoulitr (zdravíme Hondu, Renault, Nissan).
Benzín ve velkém SUV s 4x4 a automatem žrát bude, asi přes 10 jak píšeš... ale ono to snad někdy bylo lepší?
Ne, nejvíce kritiky směřuje k novinářskému protlačování Škody jako nadauta.
A nevidím důvod, proč by to nemohla být objektivní kritika, prostě to někomu vadilo. Pak stačí jeden trotl, který bude obhajovat Škodu za každou cenu a je z toho flame na tisíc příspěvků hned.
Včera sice mohl vyjít článek o svolání aut, ale pokud zároveň s tím máš tři články o Kokodáku, nemůžeš čekat reakce.
Jako vzdy na papire to vypada se spotrebou dobre ale skutecnost je VZDY jina. Kolik lidi si na to stezuje? miliony a kdo si nestezuje? jen par lidicek. a jak uz jsem napsal ze ty motorky v Kodiaqu budou zrat i travu kolem silnic.Za cas si vetsina bude stezovat na spotrebu kdyz do toho nedaji motory.
/
Nekdo psal o novem superbu ze maji stejny motory, ano maji ale taky vaha a odpor vzduchu je jinde. A tady bude spotreba 10 az 13l.na 100km. ve meste to bude zrat i kostky u cesty. v kolonach popojizdeni a zacpy budou na tyto motorky jak delane.
Až kým si na to neupozornil, tak som to nevnímal. Teraz ale pozerám tie kolesá bližšie a som celkom šokovaný, že tie promo sú až 20", vizuálne som to odhadoval najviac na 19". Je zrejmé, že 20ky s 45% profilom sú na SUV overkill (a ak nebudú v nejakej top výbave zahrnuté, málokto si za ne priplatí). Teraz sa obávam, ako bude Kodiaq vyzerať na 18kach, ktoré by som považoval za optimum (a základné 17ky radšej ani nechcem vidieť).
Všichni dobře víme, že jistá část kritiky směřuje čistě ke znaku na kapotě. Fakt mi netvrď, že desítky příspěvků dlouhý flame o blinkrech je normální objektivní kritika.
Mimochodem, včera vyšel článek o svolání 2,2 milionu Mazd, který zůstal zcela bez povšimnutí. Srovnej to s libovolným článkem o svolávání čehokoli z VAGu. Tolik k objektitě na ACZ.
No já myslím, že na standardu je. Jeho hlavní konkurenti jsou Passat a Mondeo a když Britové, které těžko podezírat z protěžování Škodovky a ubližování Fordu napíší toto
"....model's cabin looked and felt suitably well built and classy. Soft, dense plastics are to be found on the dash and door cards. There are areas of stitched leather, too. From SE trim and upwards, the Superb now comes with two umbrellas, one in each front door - a nice touch. Ultimately, it's not a BMW 3 Series inside but the Superb is verging on Passat territory and is some way clear of a Ford Mondeo."
[odkaz]
Tak je jasné, že je někde těsně pod Passatem, ale nad Mondeem, takže jakýsi průměr třídy. Mě osobně se více líbí interiér Passatu, ale to jde jen o design (hodně vodorovně orientovaný design mi pasuje víc), použité materiály a jejich zpracování je v Superbu stejné jako v Passatu.
Délka a rozvor mezi Octavií a Superbem.
Výška: o cca 20 cm vyšší
Světlost: o víc jak 5 cm větší.
Přitom:
Vesměs jsou vnitřní rozměry menší než u Octavie a Superbu. Jen objem kufru je větší, ale jeho rozměry už tak ne.
Přitom by měly podběhy díky větší světlosti zasahovat do vnitřku míň a vyšší posaz vnitřní délku ještě dále prodloužit. Není to tak a navíc vyšší posaz je obecně nepohodlnější.
Jinak ve třídě SUV nadrůměrně hezké zvenku i zevnitř !!!
A s novou generací se bude říkat, že "tohle se nepovedlo, tamto bylo vlastně docela špatně, podvozek nebyl ideální a zpracování taky lehce pokulhávalo"... A to jen proto, aby se vychválila nová generace...
Takže pokud si to domyslíme rovnou, získáme reálný obraz bez mediálních růžových brýlí.
A co když to prostě BYLO špatně? Jen skalní fanoušci to nechtějí vidět, že by jejich modla mohla udělat něco špatně...
Tak jako u Kodiaka. Designová splácanina, ale kritizovat se to nesmí.
Nebudu se poustet do nejakych hlubokych analyz kazdeho kousku plastu v aute, ve kterem nikdo z nas nesedel, na to tu jsou jini strelci, ale divam se tak na fotku 25 a neda mi se nezeptat, jestli ten "fordovsky" tvrdy, matny plast kolem ovladani klimatizace, parkovacich senzoru atd. je teda z tech "materialu na urovni" o kterych pise redakce, kdyz je v Kodiaqu, nebo je to "malo luxusni, az lacine" jak je stejne reseni oznacovano v mistnich testech fordu.
No uz se tesim na prvni redakcni test, jak se to diplomaticky, "vysvetli". :-)
Áno, ale pri Octávií je aj významný podiel bežného predaja. Presný pomer neviem ale odhadujem 60 fleet, 40 bežný predaj. Toto bude 90 - 10.
Toto nie je v ničom prémiovka v zmysle techniky. Cenovka ho tam posúva.
Nicméně vnitřního prostoru nabízí víc. Už Tiguan víceméně kopíruje Passat a to není sedmimístný. Pokud bych měl tipnout, tak naopak mírně nad Superbem... s tím, že základ 1.4TSI bude ještě výš, protože bude mít povinně DSG nebo 4x4.
Že jsem tak smělý, ale kde vidíš ty drzé a ostré linie? Já vidím zepředu přeplácaný, ocucaný bonbón, zboku variaci na devadesátá léta a zezadu auto po nárazu kamiónu... Dohromady jen obrovský chaos, ale drzost v tom skutečně není.
To přece není o masáži. Existuje nějaká skupina lidí, co si radši koupí česká jablka než španělská a stejně tak i české auto než španělské. Podívej se, kolik % tvoří japonská auta v Japonsku, německá v Německu, francouzská ve Francii, korejská v Korei...
Rapid byl za 2014 před Ceedem, to byl úspěch, z mého pohledu až nezasloužený. 2015 je s 68t za Ceedem a před C4... asi záleží na úhlu pohledu, podle mě je to pořád relativně dobré, hlavně když se člověk podívá, jak si vede třeba takový francouzský pokus o něco podobného (301 2500ks, C-Elysee 6700).
Nechcel som sa ťa ani nekoho iného nejak dotknúť, ale vyjadrovanie sa k designu áut všeobecne by som riešil v rovine páči - nepáči. Reči typu preplácané, prekombinované ala čína mi prídu trochu mimo. Zvlášť keď si človek uvedomí, že designérsky team musí často skĺbiť protichodné požiadavky. Koncept bol parádny a potom nastúpili cost cutteri. Nehovoriac o tom ,že Škoda je v koncerne tam kde je, takže nič lepšie by im nedovolili. A ak to má byť tzv. globálny produkt o to horšie.
Protože těmi bláboly o škodě nás tady krmí už 20 let a nejlepší auto to rozhodně není, nespolehlivější taky a nezajímavěší už vůbec. Tak proč to kupovat? Jako protože je to německý? >:D >:D
Ahoj všichni, nejsem moc příznivec Škodovek ani celého koncernu. Nežiju v Čechách a nazasahuje mě masážní reklama domácí značky ani sociální status toho či onoho modelu.Se Škodovkou přijdu do styku jen když jsem v ČR nebo (naprosto výjmečně) v autopůjčovnách. O posledních modelech můžu říct že Rapid není špatné auto ale rozhodně ne takový zázrak co se okolo něj nafouknul když byl novinka.U něj je nejvíc vidět zatíženost Čechů na Škodu, úplně stejné auto ze stejné továrny ale se španělskou značkou se v ČR prodává minimálně. Nová Fábie se mi nelíbí absolutně vůbec, nic ve zlém. Předek vypadá jako z jiného, většího auta a za ním navazuje stále úzká karoserie. Stačí když ji vydáte stát vedle Corsy nebo Fiesty. Navíc z Rapida a Fabie vidím kvůli své výšce a nízké hraně čelního okna kulový a musím se předklánět. CitiGo (a ti další dva) nejsou žádný zázrak ale trefili se do trhu svou jednoduchostí. To se VW povedlo. Nový Yeti vypadá dospěleji než ten starý, už jsme si asi všichni zvykli. Ale i tak musím říct že tady v UK vidím častěji Duster než Yeti. Yeti by byl asi jedinou Škodovkou kterou bych si vybral (nevyhovují mi "normální" nízká auta do kterých se musím plazit a při vystupování vyndavat postupně nohy jako z prolejzačky. Octavií jsem v červenci najezdil pár tisíc kilometrů po Evropě, hlavně Alpách. U ní jsou všechny dětské nemoci dávno pryč. I když opět musím říct že v ČR je to sociální status a posedlost. za stejnou cenu bych se dá koupi jiné stejně dobré auto. Nevím proč v ČR chtějí mít všichni stejné auto jako soused. Nový Superb vypadá přesně podle svého jména. Fakt paráda, moc se povedl. To samé můžu říct i o Kodiaq. Ano vypadá trochu jako RR, má sem tam prolis navíc ale se Superbem ukazuje směr kam se ubírá vzhled Škody. Od Fabie, Octavie a Rapidu velký posun směrem nahoru. kdo chce hladké SUV ať si koupí Kiu, ta je podle mě příklad jednoduchosti co se povedla.
Btw pamatujete když přijel Ford s Focusem? brrr hrůza fuj to je hnusný, samá linie kam to vede, hrany... a pak? Ano pamatujete.
Škoda má v ČR šílené mediální vymývání mozku které často škodí. Bohužel se nezřídka redaktoři a recenzenti snaží namluvit že každá model je nejlepší úplně ve všem (a to nejenom zde). Když jsem včera všude viděl ty bombastické články u uniklých snímcích pár hodit před premiérou.... něco jako haló je ještě někdo kdo to neslyšel? Škoda má nový model, dívejte se na televizi... :-)
Nemáš pravdu, že jsem to auto viděl jenom na fotce, ale to roli nehraje. Ano, Superb je na rozhodně na standardu své třídy, v určitých specifikacích i lehce nad. A interiér Kodiaqu ve srovnání s Tiguanem? Ve srovnatelných specifikacích rozdíl abys pohledal...
Ano nikomu ten názor brát nemůžu, dokonce bych s tímto dokázal i souhlasit, že trojková generace není nijak výrazným krokem vpřed, ale spíše úkrokem. Že by však v interiéru nějak pokulhávala, to si nemyslím... A to navíc ve srovnání s Rapidem, tam je rozdíl vidět zcela jasně (ve prospěch OIII).
U nás je Škod brána jako domácí značka a proto ten výrazný náskok prodejů, stejně jako v jiných evropských státech a že by třeba OIII byla evropským propadákem se říct tedy nedá.
Ty si dneska spal s fotkou kadaku pod perinou? Ty si to auto videl na prvni fotce ale vis presne, ze nazor jinych je mimo? je snad superb v interieru na standardu tridy? Je interier kadaku lepsi nez tiguanu? A to je dle tebe tiguan o tridu niz...
Cen Kodiaqa budou kopírovat ceny Superbu, což pro fleet nebude ideální. Ne, že b se tam nedostal, to dostane, ale nebude to v takové míře. Rapid se neuchytil zejména proto, že proti OII, jenž se ve fleetu pohybovala nejvíc, neměl kromě ceny co nabidnout. A i ta v naftových variantách nebyla takové terno.
Tak pokud vim rapidu se jaksi moc nedari ( za mne celkem ok auto v dane tride) octavie je proti predchozi proste horsi a interier je horsi snad i proti rapidu. Dostal jsem ni v praci a rekl jsem, ze tim jezdit vazne nebudu... Takze vim o cem mluvim. S dvojkovou jsem nemel problem... To, ze v cechach se lidi nechaj masirovat a nemaj vlastni nazor je celkeme videt na pomeru prodeju u nas a v okolnich statech
webpaja
Dinar
v podstate suhlas - aj ja tam vidim ten problem podobne
ale inak sa mi to celkom pozdava.... ved uvidime nazivo a v roznych farbach.
ked sa nebudu do toho pchat drahe zbytocnosti, tak to este moze byt zaujimave riesenie pretradicny skodovacky recept ( dost priestoru v rozumnej stavbe)
Tak pokud vim rapidu se jaksi moc nedari ( za mne celkem ok auto v dane tride) octavie je proti predchozi proste horsi a interier je horsi snad i proti rapidu. Dostal jsem ni v praci a rekl jsem, ze tim jezdit vazne nebudu... Takze vim o cem mluvim. S dvojkovou jsem nemel problem... To, ze v cechach se lidi nechaj masirovat a nemaj vlastni nazor je celkeme videt na pomeru prodeju u nas a v okolnich statech
Ty výřezy blatníků jsou hlavní problém, když už musely být hranaté, nemusely být o tři čísla větší. Kola dělaj auto, pořád platí, a neznamená to jen design samotných kol, ale to, jak je kastle na kolech posazená, postoj na silnici. Tohle vw vždy uměl, a škodovky s tím taky neměly problém do třetí generace octavie, od ní to stojí za prd, utopená kola, šmajdavý postoj. Design kodiaku by vyzněl o x tříd lépe, kdyby jeho blatníky opisovaly nad koly oblouk ve vzdálenosti 5 cm, tak jako u těch rangeů, kterými se Kabaň inspiroval. Tak jak to udělal, mi kodiak nejvíc připomíná maringotku, a přitom design kastle samotné je bezva. ;-)
Ateca se vyrábí v Kvasinách. Tato informace se objevila v každém článku o ní.
Většina z těch článků o atece při jejím uvedení měla nadpis typu, "ateca, sestra příští generace škody yeti". Pro tvrzení, "nový Yeti bude velice podobný Atece se škodováckými prvky aktuálního designu", není nutné být prodejcem Škody, ani bouchat na lince v Kvasinách, stačí umět číst.
Za další pokus o rozšíření tvých skromných obzorů neděkuj, rádo se stalo. ;-)
Ve fleetech dominovala Octa protože Rapid je přeci jen Lowcost s odpovídající image.
Pokud budou ceny Kodiaqa kopírovat fíceméně octu, tak se do fleetů dostane, protože zaměstnanci si ho vyřvou, a dokud to bude koncern, tak ani fleetmanageři s tím nebudou mít velký problém.
Někteří vidí v SUV zlepšení své image (což tedy nechápu, ale pro ně je SUV automaticky už skoro jako Touareg) a zároveň kvůli své fyzické zchárlalosti a pohodlnosti potřebují pohodlnější nasedání. V bývalé firmě se přešlo na škodovky (z Toyoty, takže někteří si vybírali RAVku) a na ty brekoty si vzpomínám..
Jak se mě třeba Sup líbí, tak u Kaďáka jsem na rozpacích. I největší kola působí díky vysokému pontonu malá. Tak trochu jako u studií aut ruské Lady. Možná to souvisí s nekulatými výřezy kol, nevím. Agresivní a ostré detaily fungují jako jednotlivosti, ale celkově mi nevoní, zvlášť u zadní části.
Je to absolutně subjektivní, přesto design hodnotím mezi 2-3, spíš +3 než 2-.
Interiér naproti tomu vypadá jako běžný VAG vůz z mainstreamu a tím pádem nijak pompézně, ale velmi slušně.
Obdivuju týpky co umí hodnotit kvalitu interiéru a jeho sesazení z fotek. To je bravurní!
Trhák...? Nevím , nevím..
Objem kufru je 720 litrů ale bez rezervy!!! Což u SUV bude nereálné , prodávat se bude s rezervou a jaký tedy bude zavazadelník? Kolem +-600 litrů? Podobně jako stejně velká SUV Honda CR-V a Nissan X-Trail..
Interier průměr , super vypadají tradičně sedadla a volant..madla kolem řadící páky budou tlačit do kolene...
Design předku je zralý na facelift , zadek je trošku lepší..
Cena? Ta bude taky pěkná...ve 4*4 s LED a TDI tipuji kolem mega. ;-\
To je už taková tradice. Když se třeba objevil Rapid, všechno bylo špatně. Od umístění blinkrů, přes hranu dveří nebo malá kola až po nápravu z O1. Dokonce mu někteří vyčítali, že se nepodobá výchozímu MissionL (= Rapid s jinou optikou světel). Ty diskusní perličky fakt nezapomenu. Obdobné hovadiny se člověk dočetl i při představení oktávky, Fabie a Superbu.
Prostě typická česká zamindrákovanost a sebemrskačství, nicméně ani někteří Slováci v téhle vysoce konstruktivní kritice nezaostávají.
Paradoxně jsem o to aktivnějším "VAGinistou", jak mě jeden kolega nazval, čím víc tu vidím takových výblitků. :-)
to je Drban paket - zvláštní výbava - subpaket paketu Adventure, který lze objednat jedině s paketem Špatné cesty a paketem Off road - dáš za to 60 k a máš to v tomhle stavu.
A všimni si ještě slícování nárazníku a blatníku........to bude taky asi nějaký paketík....
Tak jsem začal otevírat nabídky SUV a hlásím první problém. Kolik stojí ten kodiak? To abychom si mohli sladit cenovou úroveň a mohli se dopočítat ke stejnému poměru "obestavěného objemu vozu/cena" na kterém předpokládám budeš jinak trvat, o "hmotnost vozu/cena" ti asi nepůjde že?
//EDIT: tak už jsem to nastudoval a dost rozumně zpracovaný mi připadá třeba interiér Audi Q5. Rozměry jak-taks sedí i když šířka bude asi tradičně u škody dost pokulhávat, ale koneckonců koncern jako koncern a i když nevím o kolik bude Kodiak levnější, tak bych si těch pár šlupek určitě za pěkný interiér oproti tomuhle humusu rád připlatil.
a pak, že když nedáte Ssang Yongu ten správný punc, že se v Čechách nebude prodávat jako housky na Kabáně.......
tak teď už jen každý den pořádnou porci masáže a šup s ním do garáže........
Ok. konkurenci neznáš, ale toto je prostě děs. To stačí. Dál se nebavme, protože to nemá cenu. ;-) Ale nápovědu ti dám, konkurenci hledej v podobné velikostní a cenové kategorii.
Co je u tebe nová škodovka? Pokud Superb, tak tím musím jezdit denně, to proto mám k těm plastovým odlitkům co škoda nazývá interiér teď odpor! K tomu požadavku na uvedení TOP modelu který nabízí něco extra navíc mi budeš muset dát trochu času abych se v kategorii SUV vůbec zorientoval a především mi dát indicii co považuješ za konkurenci. Jde ti o cenu nebo opravdu jen kategorii? Aby si mě hned v další odpovědi netrumfoval s nějakými ceníky že dostanu někde něco od škody zdarma nebo tak.
Pokud dokážeš napsat, že Kodiaq je hora plastu a gumy, pak to jen vypovídá o tom, že jsi interiér nových Škodovek neviděl ani z vlaku. Ale to je těžké vysvětlovat... Jinak kdo je teda z konkurence tím TOP modelem, kterej nabízí něco extra navíc a ne jen hory plastu a gumy?
to určitě no. Jako já mám roomstera 4 roky a jsem s ním spokojený. Akorát mi mrzí, že po záruce odešli dvě ložiska. jedno v altíku a druhé ve vodní pumpě, ale jinak šlape jako hodinky a jede dobře, ale yeti mě lákal vždycky, akorát byl na mě moc drahej, ale teď je teda hodně zajímavý.
Já se trochu bojím, aby nevypadal nový yeti jako tiguan.....ten teda nic moc.
Od člověka co má ve znaku Alfu bych čekal malinko vytříbenější vkus, ale budiž. Zlato, mahagon ani jehněčí kůže podle mě do aut nepřijdou a působí jako designová facka a beru to jako nějaký pokus o vtip.
Podívej se i na tu pitomou Giuliettu. Jde o vytvoření malých detailů ve střídání materiálů, nebo alespoň jejich imitací takovým způsobem aby to vypadalo že si s nimi při výrobě nebo návrhu auta někdo trochu pohrál, jinými slovy že mu to dalo kousek práce!
Kodiak ale nic. Hora plastu a gumy kam se podíváš. Jako umakartové jádro v paneláku. Pokud by měl Kabaň alespoň kousek autorské hrdosti tak by jim s tím prásknul o zem stejně jako to udělalo za totáče X architektů a projektantů těch hrůz.
A hlavně dostaneš auto starého nešizeného zrna.... prostě poctivější auto než jsou dnešní novinky. Jen jednu věc doporučím, pokud o něj máš zájem jako o nové neváhej a vyber buď skladovku nebo zadej do výroby co nejdřív, aktuálně se na něj čeká prakticky celých 5 měsíců a nová generace klepe na dveře.... >:-[]
ta octavie je tam zakořeněná už od Octavie I. Tu si myslím, že z toho jentak někdo nesesadí.
Já myslím, že Yeti na fleety ani moc nemířil. Zrovna Yeti hodně brali soukromníci a pak firmy, které potřebovali auto na dálnici, do lehčího terénu. Ale yeti svým zaměřením byl hodně spešl.
O něm teď hodně před koncem životnosti uvažuju místo roomstera. Není to velká kráva, ale přitom je to hodně praktický a konečně bych se mohl vykašlat na sousedy na chatě, kteří se*ou na opravu cesty a dělám to pořád sám.
Uvidíme, Kodiaq může částečně nahradit Superb, ale možná částečně ukousnout z koláče OIII, ale výraznější posun nečekám. Tam je Octavia zakořeněná více než dobře.
Ale uvidíme, třeba se pletu a pro fleet to bude to pravé.... i když koukněme na Yetiho, ten se ve fleetu nijak nechytil.
moc pekne to s tou masivnou palubkou spravili .. na rozdiel od mensej atecy mas tu uz dojem ze sedis v ozajstnom SUVecku a nie nejakom zvysenom hatchi ... zakomponovanie navigacie z mojho pohladu taktiez idealne... nie som fanda skody ale kodiaq ma prekvapil... a viem uznat aj kvality konkurencie... uz pred tym jeho predstvenim som mu fandil a citil v kostiach ze tato skoda uz bude dalej ako octavka alebo superb a posunie znacku zase kusok inde .. a zda sa ze nemylil som sa... ano viem... kazdemu sa pacit nemoze ale povedzme si to rovno.... taky tigi moze kodiaqu tu palubovku aj dizajn a celkove vyzarovanie len tisko zavidiet ( nehodnotim teraz materialy ) ... a to je pritom vw "hlava rodiny" ... takze z mojho pohladu genialna praca dizajnera... majstrovsky vykon... v ramci moznosti bezchybna robota :yes:
pohotovostní hmotnost velkého SUV pouhých 1452 kilogramů, u motoru 1,4 TSI s pohonem 4×4 pak 1 540 kilogramů. Pro ty co to nevedi tohle je zakladni vaha a kazda dalsi priplatkova elektronika a vylepseni s vahou pujde nahoru. A 2 tuny? nejsou zas tak daleko. Spotreba? na velikosti preci zalezi, odpor vzduchu nebude stejny jako u fabie. Bude urcite vetsi mnohem vetsi.
Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou agregátů 1,4 TSI a motoru 2,0 TSI. Kompaktní čtyřválec má v základní verzi výkon 125 koní a točivý moment 200 Nm. Tabulková spotřeba 6 litrů na 100 kilometrů. V silnější verzi dodává motor 150 koní a točivý moment 250 Nm, přičemž systém ACT (Active Cylinder Technology) při nízkém zatížení a otáčkách odpojí druhý a třetí válec. Špičková benzinová motorizace nabídne výkon 180 koní a točivý moment 320 Nm. Pro většinu motorizací je k dispozici pohon 4×4 s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.
pro ty co jen kecaj ale jsou bez informaci o Kodiaqu
Motory: až 190 koní a nové DSG
Na výběr je pět agregátů, dva motory TDI a tři TSI s výkony od 125 do 190 koní. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Naftový motor 2,0 TDI je k dispozici ve dvou výkonových verzích. První má výkon 150 koní, točivý moment 340 Nm a z nuly na 100 km/h se rozjede za 8,6 sekundy. Maximálka je 210 km/h a papírová spotřeba 5 litrů na 100 kilometrů. Vrcholné provedení disponuje silou 190 koní a 400 Nm.
Máš pravdu, ale vezmi si takovou Audi Q5, to je třeba letos hit fleetu a když se podíváš na cenu, tak je to taky nesmysl a jak to tam lítá.
Ono managment si volí auta podle toho, kolik do toho chtějí vrazit, pak podle toho, jak tam potřebují utopit prachy kvůli daním a pak podle toho, kdo jim dá výhodnou cenu.
U soukromníku ani octavie už není rybkou, kterou by primárně lovili. POdívej co berou soukromníci v současné době. fabie, rapid, pak trochu yeti a pak teprve octavie. Octavie je dominantou firem.
přesně tak. Tou palubkou to rázem šoupli jinam. Já jsem teda čekal palubku alá superb. Ale celkem je mi jasné, že až bude superb III facelift, tak nějaký takový náznak téhle palubky tam bude taky.
Jestli fleet bude to pravé pro Kodiaqa je otázka, jde o výsostné teritorium Octavie a jen částečně to pro vyšší management narušil Superb. Ale u nás může být, takový Superb na chudách. Jen málo soukromníků se pohybuje ve výběru v cenové kategorii 600k+ Kč.
Zároveň nemyslím, že by byl Kodiaq prezentován značkou jako prémiová volba. Že by jen přání otcem myšlenky?
přesně tak
a na to škodovka spoléhá, že to do fleetů půjde. Ono, když se podívám na firmy, co dřív jezdily jako fleetovku A4 nebo A6, tak najednou se to mění za superba, protože to jednak finančně je výhodné a pro spoustu bílých límečků je to dostatečně košér a reprezentativní. Tohle prostě směřuje na zákazníky, kteří chtějí prostě něco blízkého audině, ale nebude to stát takový prachy. A pokud se to do fleetu dá o 200 tis. levněji, tak není co řešit. To je jednoduchý model, který škodovka zahájila u octavie III.
S Korejštinou teprve začínám, ale pokud jsi chtěl sdělit, že jinde novináři auto prostě auto důkladně prolezou a všechno pořádně ukážou, místo infantilních scének a nicneříkajících frází o skvělém kufru a dekoru na palubce.....pak asi jo.
paci sa mi ako elegantne zvysili masivnost prednej cast masky tym ze pod jej chromovnay lem vsunuli akysi rebrovany plastovy pasik ... takyto plastovy dierovany lem pod maskou pouziva aj X5 ale u kodiaqu je to prevedene ovela elegantnejsie a s vacsim citom... ja fakt neviem co sa mi nema pacit... asi prva skodovka od cias prvej fabie ktora ma ozaj zaujala ... rovnako palubovka... ten masivny horizontalny panel a la americke SUV je moc pekny a stylovy .... razom je to uplne iny level ako ta superbeckovska konzervativna holota... viem si predstavit ze v takej ostrej cervenej povedzme a la verzia monte carlo ( uvidime ci bude ) ... bude kodiaq doslova paradny :yes:
Ide o terenné auto na pomedzí nižšej strednej triedy a strednej. Dizajn je bez emócie, čo asi bolo aj zadanie. Veľmi blízke Audi, čím sa dáva zákazníkovi pocit vyššej triedy. Avšak Škoda je vždy limitovaná výbavou a svojím zaradením v koncerne - výkon vs. cena.
Cenovka posunie toto auto do kategórie fleetu. Málokto si dovolí z rodinného rozpočtu dať vyše 30.000€ za 4x4 voz.
Snaha Škody preniknúť s limitovaným skoro prémiovým vozom. Môže to byť prepadák i úspech.
Když nevíš, jak v zahraničí, tak se podívej, jak H/K-svět testuje domácí korejské auto (pokud to náhodnou nezvládneš celé, tak stačí 2.30 min).
[odkaz]
No, na první takhle velké SUV od škodovky je to teda paráda. Sice ve mně trochu čumák moc evokuje korejce ty světla nemusely být tak úzký, ale jinak je to teda paráda. Co mě překvapuje je ta světlá výška. Ta je teda brutální a že to teda bude i trochu do terénu je jasné. Rozhodně si počkám, až ho uvidím na živo. Tohle je pořád jen internet.
Ale, že to bude prodejní trhák do firem je jasná věc.
No toho bych se spis obaval u Renaultu... Skodovka jeste porad umi dat do auta stredni tridy dvoulitr v nafte i benzinu... ;-) Docela rad bych si precetl realisticky clanek "v sedmi v Espace na Jested ve vrcholne motorizaci 1,6 dCi"... >:D
Nevím, jak je to v zahraničí, ale minimálně na tomto webu je to podle mě přes čáru.
Škodě fandím, její auta se mi +- líbí, ale místy nekritické ódy jsou (alespoň pro mě) kontraproduktivní a mají zcela opačný výsledek, než je asi zamýšleno.
Jen to, že je Kodiaq český, nemůže podle mě ospravedlnit ten cirkus okolo, vč. "světové premiéry". To, že jde o domácí automobilku, snese o něco více pozornosti a fandovství novinářů, ale toto? Být tu 1000+1 článků o nové Kii Sportage, budou si všichni ťukat na čelo.
Reálně - odhadem- nová Kia- jen článek v rubrice zajímavosti, nový Kodiaq 60 článků.
Z mého pohledu neospravedlnitelný rozdíl.
ja naopak musim priznat ze sa mi z fotiek kodiaq zatial vylozene paci.... voci povedzme tigimu je to o hodne vyvazenejsie kasnou uz na prvy pohlad... paci sa mi aj ten interier ktory svojim masivnym stredom v horizontalnej rovine dotvara ozaj pocit velkeho kriznika a k SUV mi fakt sedi... nemam moc slov.... su zbytocne... skoda ma zarobene... toto bude megatrhak ... a na rozdiel od tak nejak bezpohlavnej octavie toto auto uz ma aj charizmu a styl... :yes: za mna spokojnost :yes:
A ještě si u oslavných ód na tu naši domácí, českou škodověnku můžeme společně na povel zaskákat. Přečti si, jak se píše o domácích značkách jinde v Evropě. To, co se děje u nás, jinde nenajdeš.
A jaké pocity máš, když se tady na ACZ ze Škody dělá prémiová a neporazitelná značka?? :-)
Jinak, co má Škoda českého, kromě názvu a dělnické třídy ??? (disajner Slovák a vedení víceméně zahraniční)
Nechci být špatným prorokem, ale tento model zlomí Kabaňovi vaz. Není na něm totiž nic proč bych si ho chtěl koupit.
Na trhu totiž není, snad až na vyjímku, konkuret, který je ošklivější.
Tož je to mimo jiné bezesporu IMHO, možná dokonce v jednom z prvních plánů, a nutno podotknouti že nezbytně nutná, odpověď na zdařilé, a zde bych se dokonce nebál říci, že velmi, SUV produkty Hyu/Kia. A jako takového je asi, tak nějak částečně, i potřeba toď tohoto "medvídka" také chápati (neb kdo dnes nemá SUV tož jakoby v autosvětě snad ani nebyl, s vyjímkou Ferrari), takto si ho v Boleslavi Mladé a okolí nalinkovali, dyzajnově i technicky. A ezliva to bude od firmy Škoda Auto odpověď zdařilá, tož to nám hokáže ona pověstná neviditelná ruka trhu. Japato asi tak nějak zhruba přibližne dopadne si možem zašpekulovat už fčíl, a poklábositi zrhuba tak nejdřív cca do roka a do dne. Já si dovolím premisovati že bude Koudydžak zas na samotné špici, bo doma je doma, a co je doma to se počítá. Tož a fčíl do mne ;-) Jen si dovoluji předeslati, že já cílovka toď tohoto segmentu nejsem, jen jsem měl takovou až nezbytně nutkavou potřebu si zas po čase zde trošku přidisknutnouti. Tož tak :-)
Tvé "vize" se vůbec nebojím. Na rozdíl do zarytých antiškodovkářů si myslím, že tohle se bude líbit a bude velmi dobře prodávat (Škodu nemám). Všechny současné Škody se dobře prodávají. FL u Octy se trochu bojím, mám na mysli především minulý přehmat u FL Octavie II, který se ale mi líbí mnohem méně, než původní model. Každopádně tohle SUV potvrzuje možný (zřejmý) designový směr Škodovky u dalších modelů. Uvidíme.
Z renderů co se tady nedávno objevily a ostatně jsou i teď přiložené v galerii jsem nečekal, že kodiak bude bůhví jaký krasavec. Ale ty reálné fotky mi tedy vytřely zrak. Plastovo-gumovo-bakelitový styl teď pan Kabaň dotáhl k dokonalosti. Nikdy bych nepomyslel na to, že ten umakartový vzhled Superbu dokáže ještě něčím překonat, ale tohle teda, no smekám klobouček . Za své peníze člověk dostane opravdu pořádnou porcí gumy a plastů :no:
Mě by už spíš zajímalo, proč je tolik lidí alergických na Škodovky. Místo toho, abychom byli hrdí na to, že je teď ze Škody obrovská automobilka, která nemálo pomáhá naší ekonomice, a která je známa všude možně po světě, tak tu každý jen nadává a nadává. Je sice fajn, že by každý rád, aby Škoda dělala třeba nějaké kupé atp. atp., ale to by se to třeba nedostalo tak daleko, jako to teď je... Já osobně jsem za Škodovku hodně rád, i když bych si dokázal představit lepší firemní strategii, větší volnost od VW, lepší auta atd. Názory lidí, že se všude píše jen o Škodách (není to jen na auto.cz, ale všude na českém webu), jsou pěkně na palici. Je přece jasné, že když jsme Češi, tak budeme o našich autech psát víc. Víc je zkoumat, porovnávat a tak dále, a tak dále... Už mě to fakt s*re, stačí jeden článek se Škodou a už to začne. A to nejsem člověk, který by byl vyhraněný pro Škodovky, nejsem vyhraněný pro žádnou značku, jen mě štve, že každá diskuze pak stojí za starou belu. Demence. Keep calm. Howgh!
Ty tři modely se povedly všechny a Škoda (nejen díky nim) jede. Snad se povede i FL Octavie, to bude pro značku velice důležité, snad více než tento nový model. Ale zpátky ke Kodiaqu... u nás jasná jednička v prodeji a v Evropě? Věřím v TOP3...
Asi tak nějak. Jen doplním, že si moc dobře vzpomínám na diskuzi tady, jak vyšel nový Superb - většina ho tady hatovala... a po pár měsících? Světe div se, čekací lhůta až 6 měsíů na nové auto v konfigurátoru. Takže taková designová hrůza to nebyla, když se prodává tak, jak se prodává.
Když se mě někdo zeptá, co se mně konkrétně nelíbí, tak odpovím. Přijde mně to docela normální. Stejně tak by mělo asi být normální si prvně přečíst na co reaguješ. Když už máš potřebu dávat rady do života.
"....Co je tom tom preplacane a prekombinovane? prosim konkretne. Diky...."
Už sa presne vie čo to bude vážiť? Mám pocit, že Tiguan je docela ľahká váha, takže toto bude niečo podobné, menej izolačných materiálov, tenšie okná a aj s batohom to môže vážiť rovnako čo bráško z Wolfsburgu.
Na SUV mám radši hranatější tvary, ale tady nechali Kabaňovi pravítko až moc dlouho. Navíc je to dost nevyvážené. Jak má vypadat SUV tohoto stylu na jedničku ukazuje v článku zmíněný Ford Edge. A přirovnání k Evoque je pro Range Rover vyloženě urážka :-)
Nie som ani zďaleka koncern fan, ale keď si taký super designé, prečo už dávno neudávaš (a podobní komentátori) trendy v nejakej významnej automobilke? Stačí proste napísať že sa mi to nepáči a basta. :-!
Fabia, Superb a teď Kodiaq.Škodovka si drží nastavenou designovou linii a podle mě jí to jen prospívá. Drzé, ostré linie sluší i tomuto SUV, chce to však tu správnou barvu. Pořád se tu bavíme o osobních pocitech z designu a je jasné, že bude polarizovat zejména českou veřejnost. Prostě je to tak.
Nejsem designer, takže nedokážu definovat, co se mi z nějakého důvodu nelíbí, ale to snad i Octavia Active vypadá líp... I když možná bych chtěl vidět něco pořádného a zajímavého za dost peněz...
Jak jsem psal dříve, celé mi to připadá jako slátanina se základní bílou v základu... Za mě je to ostuda, když vedle toho postavím Mazdu, Kiu, Hjondé či Hondu, tak nějak ladí a jsou samy sebou a pomalu bych nevěděl co zvolit, za to bych 100% věděl, že Škodovku - která asi opravdu bude vždy jen škodovka, opravdu ne.
Autor: "hned na úvod prozradím, že první dojmy jsou ryze pozitivní"- jen se mu nelíbí příliš velké mezery mezi blatníky, schránky před spolujezdcem jsou poměrně nízké, z auta je blbě vidět, dozadu na třetí řadu sedadel se mizerně leze a blbě se tam sedí.
Já jsem opravdu zvědavý, jestli se dočkáme stejně jako nedávno (Kadjar/X-trail) vtipného videa od Machaly, kterak se mizerně leze a sedí na třetí řadě sedadel.
Naopak bych řekl, že jsou šikovně sladěné světlomety s maskou, mlhovky také (tedy aspoň částečně) a celkově je design předku jakoby citlivě vystavěný kolem masky. Akorát se spodní mřížkou už se tolik nemastili (tady vidím prostor pro facelift). Nemám rád samoúčelné prvky designu, ale Kodiaq mi přijde ještě docela v normě.
... tedy je to dobré?! Nu, nevím. Pravda, urazit myslím nemůže. Je povedený? Při jasném respektování základního zadání (pravděpodobně: "...maximální vnitřní prostor, žádné vylomeniny, jen to trochu oživte...") to dopadlo fakt dobře. Ano, Sleeper má pravdu, není to obr, masáž ohledně "velkého" SUV má zřejmě potenciální zájemce připravit na mastnou cenovku, jiný smysl tohoto přístupu nevidím. Ale ten zbytek je přesně podle zadání: veliký vnitřní prostor nelze zpochybnit, jistě vyhoví všem zájemcům. Žádné vylomeniny se nekonají, krabicoidní tvary jsou základem prostornosti a navíc navozují dojem solidnosti (u potenciálních zákazníků). Ta trocha oživení na masce, dvojitých světlometech a novém designu přístrojové desky je taky snadno identifikovatelná- a není rozhodně špatná. Shrnuto: pokrok v rámci možností. Jen mi nesedí ty další "charakteristické" prvky: boční linka je k uzoufání vodorovná a nudná; ty veliké mezery mezi pneumatikami a blatníky jsou jak z toho nejlevnějšího auta na trhu; spodní linka bočních oken je k uzoufání vodorovná a nudná; ten tvar zadních světel je jak produkt zoufalého brainstormingu: jak to udělat, aby to bylo jiné? Nu, ne vše se povedlo. Ale souhlasím se Sleeperem: pokud bude dobře, spolehlivě a za málo jezdit, umím si ho představit ve své garáži. Jen nesmí zapomenout na OTEVÍRATELNÉ střešní okno! :-)
Nevypada to oskliíve. 2 tuny hmoty se budou rozhejbavat tema motorky budoe docela zajimave. preturbene 1,4 budou zrat i travu pri ceste a to kdyz pojede jak na polnacce tak na dalnici o meste ani nemluvim tam to bude zrat kocici hlavy i mozajku na chodnicich. SLUSEL BY MU MOTOR aspon o 200kw aby se stim fakt jezdilo dobre.
Trosku mne desi ten nadpis..."Prvni zive dojmy"...uz mi to evokuje nekolika-mesicni maraton, "Prvni jizdni dojmy", "Zname jako prvni ceny", "Zname prvni vybavy", "Prvni benzinove dojmy", "Prvni naftove dojmy", "Prvni dojmy z hor", "Vanocni pruvodce s Kodiaqem", "Zkusili jsme (jako prvni) Kodiaq na okruhu", "Nejlepsi Skoda v dejinach", "Skoda Kodiaq a realny test spotreby", "Skoda Kodiaq - Utok na premii", "Kral - Kodiaq", "Kodiaq - Uz jsme ho ridili!", "S Kodiaqem na Jadran", "Kolik ujede Kodiaq na jednu nadrz?", "Designovy duel Kodiaq - whatever", "Kodiaq uz ma XY objednavek!", "Policie dostane nove Kodiaqy", "Kodiaq - Benzin nebo naftu?" , "Vime prvni - Kodiaq jako RS", "Zeleny Kodiaq - vyplati se?", "Kodiaq do COTY 2016?", "Ptejte se na Kodiaq", "Kodiaq - Co zatim vime?" ....
P.S vsechny nazvy maji zaklad v clancich na auto.cz kde se vyskytovala Skoda.
první fotky mě tedy moc neoslovily, ale tohle už jde. Exteriér vypadá slušně (více se mi zatím líbí v té bílé). Pořád ale bojuji s tou obrovskou dekorovanou schránkou před spolujezdcem. Auto, jako celek na mě ale působí solidně. Jasně, existují v tomto segmentu zajímavější auta, ale tohle se mi docela líbí.
Pokud nejseš zaslepenej, tak snad budou stačit 2 fotky. Podívej se kolik tam je horizontálních liníí, všelijakých prolisů, křivek. Navíc docela chaoticky rozmístěných. Chybí tomu lehkost, nadhled, celistvost, dotaženost. Je to jen o prvoplánové agresivitě, aroganci, ...
[odkaz]
[odkaz]