Sorry, ale to su riadne blafy.
Oficialne to ma taku a taku spotrebu, zrychlenie, emisie a v podstate je to perpetum mobile - teda ten UP.
Odmeriate nieco ine, ale body idu podla papiera ?
Tak naco testujete ????????????????????????????????????????… />
Plasty lepsie v UPe ? Oha, tak co nam vlastne vyjadruje Vnitřní vzhled ?
Vnitřní vzhled 6 8
Zpracování 5 9
Subjektivne dojmy nastavime tak, aby objektivne vyhral ten spravny.
Kludne mozem citat zensky magazin, aj tam uz podobne testuju auta.
Nemusíš.
Jediné co je z toho pravda je, že ti Aygo nepřirostlo k srdci. Je to z toho poznat...
P.S. KDyž to auto vyjelo, vůbec se mi taky nelíbilo, ale přijde mi, že postupně celkem zraje a stalo se z něj použitelné i vzhledově přemisťovadlo do města.
Dobrý den všem,
omlouvám se, že jsem tentokrát nereagoval, je toho teď nějak moc... Každopádně, diskuzi jsem proletěl, zkusím alespoň na něco málo odpovědět. U známek za dynamiku, tady vycházíme z oficiálních údajů automobilek, up měl lepší udávané zrychlení na stovku, tedy dostal lepší známku. Pokud si dobře pamatuju, ještě jste se někdo pozastavoval nad velkým rozdílem ve známce za zpracování. Rozdíl 4 bodů je opravdu velký, podobně velký je však rozdíl i u obou vozů. Hlavně kvalita plastů v interiéru je ve VW nesrovnatelně lepší. U měření pružnosti - je to tak, jak psal myslím webpaja, tedy že racelogic "sepne" až v rychlosti 80 km/h a konečný výsledek vyplivne ve 120 km/h.
Jinak, minulá kolíňata jsem měl rád, ale k novým jsem si nějak nenašel cestu. Rozdíl proti upu, citigo, mii, ale třeba i picantu a někým zmíněné i10 je však hodně velký...
Díky a příště se pokusím reagovat rychleji,
Machi
Jojo...
Zjistili jsme, že auto do města, které je o cca 15 cm >:D delší než jiné auto do města má.... větší kufr.
Jako... už u toho Renault - Nissanu Machala předvedl, že je * a tady to jen potvrzuje (a to sem neviděl raději ani to video). Snažím se podobným slovům jako * vyhýbat, ale v tomto případě to nejde jinak. Machala je prostě hloupý člověk, který se nějakým nedopatřením dostal k práci na kterou zcela zjevně nemá. A nebo ho tam prostě jen někdo nastrčil jako užitečného idiota... (tomu bych i věřil).
Tak pružnost na relativně vysoký stupeň se měřila dřív, než jsem se o auta začal nějak zajímat. Možná to nebylo tak špatné v dobách kratších převodů. V tomhle směru je celkem jedno, jestli je to malý motor, nebo velký motor. Pokud je na to auto, které musí tahat, malý, bude mít spíš kratší převody, aby s ním pohnul.
Tohle měření nemám rád, protože je mi k ničemu, je to těžko uchopitelný údaj. Já bych si pravděpodobně zvolil jiný převod, ty motory pravděpodobně startují z různých otáček, protože mají různé převody, a tahají různá auta (různé odpory). Ve výsledku vím kulové.
V jakémkoli poměřování výkonů (ve smyslu performance) budou mít výkonnější auta výhodu vyššího výkonu. Tak to prostě je. Netřeba vysvětlovat, že větší výkon je... větší výkon. I pětilitrový motor na tu pětku ukáže mizérii v porovnání s tím, co by zvládl na dvojku. A turbodmychadlem přeplňovaný motor by mohl spadnout do pásma, kde můžeš prodlevu měřit s pomocí kalendáře. Každý si musí sám zodpovědět, kolik výkonu mu stačí.
Novináři mají prostě "zadání"... takže se jim nedá věřit.
Platilo to za komančů a bohužel to platí pořád stejně. :-(
Cílem je vysvětlit lidem, že nutně potřebují větší, dražší, výkonnější auto...
Že v praxi nikdo s litrovým autem nebude zrychlovat z 60 na 100 na pětku je přece úplně jasný. Ale v kontextu toho zadání to dobře vypadá.
Kup si Oktávku s 1.4TSI a zrychlíš za poloviční čas! nemusíš řadit - pohodlné!
Že zaplatíš za auto dvojnásobek... a vydrží poloviční proběh kilometrů je v zájmu výrobce, nikoliv uživatele.
Skutecne jsi presvedceny, ze opatrnou pomalou jizdou predejdes nehode ?
Doufejme, ze zbytek tve rodiny ma vic rozumu.
Stojis na krizovatce na cervenou, zezadu se blizi auto a prask. Vysvetli mi, jak predejdes pomlaou jizdou takoveto nehode ? A jak asi dopadnou cestujici na zadnich sedadlech, kteri sedi skoro u narazniku, kdyz to auto za tebou je kamion nebo vetsi SUV ? A jak dopadnou tito cestujici treba v takovem kombiku stredni tridy, kteri k zadnimu narazniku maji mnohem mnohem vic prostoru ?
Vyrobit dobre supermini aby bolo rentabilne a malo akceptovanu cenovku je velka frajerina. Ja som bol milo prekvapeny z i10, to je tiez velmi slusne male auticko.
EDIT: Že si finální názor musíš udělat sám a že má přednost před nějakym naměřenym parametrem sem napsal
Že sou gigantický rozdíly mezi novináři a ACZ patří k tomu nejhoršímu teda spíš nejneserioznějšímu co v oboru existuje sem napsal taky
A bohužel souhlasim i s tim že v česku je často problém zkusit verzi která neni zrovna nejprodávanější. Vim třeba o neúspěšnym zájemci o benzínovej Evoque což zas tak raritní auto a motor neni
Znovu, jsi jen taková osina, co se tady nebaví o autech, ale jen obechcává rohy. Až bude něco k autům bez tupoučkých a dětských snah o rozbory jiných, jak tě tu všichni známe, zastav se na kus řeči.
Jinak zbytečně plevelíš. ;-)
Mě tě líto neni = zvlášť ve chvílích kdy takhle nesmyslně žvaníš. Doteď nevim proč
Myslim že sem to popsal velmi jasně = tvá interpretace je naprosto mimo a naprosto nesmyslná
Nebuď omezenej = to kolem dealerství je trochu nadsázka = a teď je mi tě líto = že se vidíš na něco víc než ostatní ;-)
Jestli to chceš polopaticky je to tak jak sem napsal! I ten tejden na kterej se tady pujčujou novinářský auta omezenej kilometry je jen tak tak.
Sorry pájo = extrémně se přeceňuješ a vypadá to že svejm nadpozemskej schopnostem a kontaktum fakt věříš :-)
Nevím proč si lžeš do kapsy. Jsi prostě zřejmě maloměstská boule, předpokládající, že když tobě max kolem dealerství, ostatní jsou na tom stejně. Je mi tě vlastně líto.
Jakkoliv beru Harrise jakou nejúžasnějšího mě známého testera, nejdůležitější je to jak auto působí na mě osobně. Já s ním jezdím, žiju...ne Chris ;-)
jasné, trojka by to dala celé, chcel som povedať, že zbierať to zo štvorky a potom vyvolať dojem, že sa to vlečie jak slimák, je mätúce. To by naozaj bolo lepšie skúšať to na trojke, ak išlo o akceleráciu 60/100. Tieto malé motory nemajú nato, aby ťahali v neoptimálnych otáčkach prvú ligu.
Oku je to snad jedno, ne? Osobně nemám nic proti plechu. Nakonec plast není nic honosného. Problémem bývá zakomponování, aby to nepůsobilo jako pěst na oko.
Pokud těmi ostatními modely myslíš up! a Mii, tak ano. Pokud myslíš větší modely (Polo, Golf atd.), tak ty mají jiné platformy. Do nějaké míry jsou kompatibilní (např. motor a převodovka jdou nainstalovat i do MQB, což udělali kvůli snížení nákladů/ rizika), ale je to samostatná platforma (kvůli nákladům, pokud si dobře vzpomínám, MQB je příliš drahá).
Myslim, ze ucelom je co najviac polarizovat citatelov (ctenar). Mas najviac klikov, sice na fore, ale to je jedno. Zije sa z reklamy.
Ved si to vsimni na sebe, najskor si zapamatas rozpory, nepravosti atd.
Asi mi zostava uz len nas topspeed. Tie video testy stoja za to pozretie.
EDIT:
webpaja ma v tomto pravdu, ze treba si robit nazor sam a to aj na novinarsku pracu ;-)
Ovsem bohuzial otestovat vsetko na vlastnej kozi sa neda. Niekedy ani to nie, co chces kupit :-O
Ja nechcem tvrdiť, že malé autá sú super bezpečné alebo bezpečnejšie ako veľké, iba realita je iná ako sa často píše, najčastejšie sa vytiahne ten hlavný argument ako dopadne zrážka s väčším autom, ale to je len jeden faktor aj keď dôležitý, ďalší rovnako významný faktor je, že pri opatrnejšej pomalšej jazde sa mnohým zrážkam vyhneš a predchádzaš im, nakoniec si v priemere cca v rovnakom ne/bezpečí pri používaní malého aj veľkého auta, ide skôr o pocit bezpečia ako o reálnu bezpečnosť, ale tu sa asi nedohádame a každý nech si vyberie.
Jak dopadne male auto vs vetsi auto se da najit na youtube.
Dej si na youtube vyhledat Crash Tests: Big Cars vs Small Cars - Frontal Impact
Mnohokrat zkouseno a posadka v malem aute nedopadla dobre resp. dopadla hure nez ta v tom vetsim aute. Je to logicke, v podstate v kteremkoli smeru jsou deformacni zony male.
Muzes byt sebelepsi ridic, predvidat ze vsech sil a stejne se nehoda stane. Ja nezazil nehodu dlouhych 20 let a pak stacila tma, jeden nedockavy mladik v O1 a bylo vymalovano. Moje rychlost byla 30 Km/h, jeho rychlost 80 Km/h. Jak bych dopadl v malem aute se neodvazuji ani odhadnout. Asi bych vylezl, ale neskoncil jen s narazenym nosem.
Jiste pokud se jezdi jen po meste, kde se nedosahuje takovych rychlosti, je male auto v pohode, ale vyjet mimo a vystavovat svou rodinu zbytecnemu nebezpeci ? Tvrdit ze tobe se to nestane je kratkozrake.
Dáváš dohromady 2 věci co nesouvisej. Nic proti vlastnímu dojmu a dělá to snad většina z nás než koupí auto. A osobně nadřazuju pocit nad o půl vteřiny horší zrychlení a podobný kraviny
Ale to nijak nesouvisí s demagogií a úmyslnou manipulací místní redakce. Prostě když naměřim o 4 metry horší brdnou dráhu nebo o vteřiny lepší zrychlení nebo rozměr kabiny = nemůže bejt bodový hodnocení přesně obrácený
Jak se na ACZ opakovaně děje
Je naprosto šumák kolik hvězd auto dostane tady = je totiž těžký poznat kdy je to totální levárna a úmyslná demagogie a kdy ten výsledek docela sedí = i to se tady stává
Lidi jako Harris tohle spíš nedělaj = tam to úplně šumák neni
Vim jaký je to mít pujčený novinářský auto na tejden a auto od dealera = navíc dovedeš si představit že bysme všichni kdo se trochu zajímáme o auta vyrazili pujčit si každý auto jako ty? Od levnejch pleček Up po A8? ;-)
Jestli tě to baví tak to dělej, ale nemysli si že tvuj závěr z projížďky okolo dealerství je nad Harrisův test = a to nevim na jak dlouho to auto má, tady se většinou pujčujou na tejden a když najedeš víc jak 1000 km tak už docela dost brblaj :-)
okej, ale je to na diskusiu. Za prvé, bavíme sa o badžetovom aute, za druhé otázka bezpečnosti je relatívna a v prvom rade o nej rozhoduje šofér. Jasné, že keď do teba napere tatra, tak šofér nepomôže, ale celkovo neexistuje žiadna štatistika, že malé autá sú nebezpečnejšie, lebo keď prispôsobíš jazdu, riziká sa vyrovnávajú. Ja som za 11 rokov so smartom nezažil žiadnu kolíznu situáciu alebo nehodu, asi aj preto, že viem, že nesedím v porše a naopak na väčšom som už čoto zažil, asi najmä preto, že s ním jazdím o niečo rýchlejšie, riskantnejšie a s tým prichádzajú problémy.
zdieľa tvoj pohľad na vec a fandím ti. Väčšina pri pomyslení na citygo ako jediné auto s deckom zamdlieva, ale dá sa to. Podľa mojich skúseností je to najmä v hlave a nie o racio argumentoch, niekto proste citigo nedá za žiadnu cenu a niekto v poho. Ja to zažívam so smartom denne.
Co z toho vyplývá? Nedej na dojmy jednotlivých redakcí a udělej si názor sám. A můžu to do vás tlouct zprava zleva...abyste na to přišli pod Aygem?
Je naprosto šumák, kolik hvězd dostane auto tady, na AE nebo od Harrise. Důležité je, jak se bude jevit tobě. Chceš-li objektivitu, pak se bavme o tom, zda má tvůj svetr v pátém řádku od krku 956 nebo 958 ok.
celkové hodnotenie je o osobných preferenciách alebo zvolenom pohľade, takže každý si musí zhodnotiť sám, napr. ten slávny český kufr je v miniaute pre mnohých nepodstatný a lepšie je, ak je auto fakt malé a pichne sa všade. Z fotiek mi interiéry pripadajú fiftyfifty, ale autor ich videl na vlastní bulvy, tak ok. Trochu mätúce sú tie skúšky zrýchlenia, niekto by mohol mať dojem, že na zrýchlenie 60/100 si musí brať dovolenku, ale ak by sa pri 60 podradilo na 3 a dokončilo na 4, tak by to bolo lepšie, takto to veľa nepovie, najmä ak rozdelenie stupňov môže byť rozdielne. Cena mini nie je mini, ani nikdy nebola, sú to kompletné autá, zadara ich dávať nechcú. Ak niekto potrebuje do mesta prcka ku kodjáku, tak si to kúpi aj za vyššiu cenu. V našich končinách táto optika nefunguje, tu chceme väčšinou za prachy kus auta a kus kufru.
Nešiel som ani v jednom, ale podľa toho čo vidím na ulici tak Aygo oslovuje zrejme viac. Na jeden Up! v našom meste pripadá asi 10 kusov Ayga. Žeby to bolo hlavne o cene?
Problém je že jak to je ve skutečnosti většinou nevíš = viz CommonUser 11:53 chyby a hrubý chyby v textu a hodnocení najdeš nesčíslněkrát. Horší dynamika nebo výrazně menší rozměry ve všech směrech bodově ohodnocený jako lepší atd.
Ako to, ze sa 3 se***vy rozdiel v dynamike neprejavil na vacsom bodovom rozdiele ?
Zpracovanie rozdiel 4 ? To ako Aygu odpadlo madlo dveri ???
Zaruka o rok dlhsia + predlzena podla km preibehu az 2x taka, ale rozdiel len bod !
Servisna hodina lacnejsia Toyota, ale vyhrava UP!.
Toyoty mavaju (tu neviem konkretne) vymenu sviecok pri 100 tkm (USA 110t mil), rozvody retazou, ale to nie je podstatne v servisnom hodnoteni.
Radio ergonomicka katastrofa ...
Prevodovka vo VW ma problem zaradit 1ku, ale ovladatelnost vyhrava UP!
So whats UP folks !
Nezastavam Toyotu, nekupil by som toto mini auto, ale pan Machala, takto by to nezvadlo ani marketingove odelenie VW. Tam sa hrabete ? :no:
Já teď nemluvím ale o výsledcích testů, ale o realitě, kdy je test napsán celkem dle objektivní skutečnosti. Vždy, když vyhraje něco z koncernu tu máš potřebu kopat kolem sebe, do Audi obvzláště.
Položil jsem ti jednoduchou otázku, opravdu neni možné, že by VW koncern uměl vyrobit auto, které některé své konkurenty právoplatně porazí (i bez manipulace novinářů) ? :-)
Uvážil si někdy takovou možnost, vím, jak to bude pro tebe asi šíleně znít, že VW udělá čas od času prostě lepší auto, než testovaná konkurence? Vím, že některé recenze jsou někdy až skoro sci-fi a vypadaj tendenčně, ale je i dost aut, které si vítezství zaslouží.... no...? >:D
A stejně to uvnitř vypadá o řád hodnotněji než v Aygu. >:-[]:-) Já jezdil v bílém Upu a plech na dveřích byl to poslední, co mě trápilo. Spíše jsem měl problém s ergonomií, která katováním kostů utrpěla. A motůrek sice nezní nijak úchvatně ani úchvatně nejede, ale je velmi úsporný.
No a já auto, resp. Citigo vlastním. A podržte se, máme jej jako první a jediný vůz do rodiny (2+dítě). Jak píše recenzent, auto působí velmi dospěle, šasi je na úrovni (ono je na stejné modulární platformě s ostatními modely), působí jistě a komfortně. Motůrek má samozřejmě své limity, ale na 3 hrnky a objem jede srdnatě, dalniční limity zvládá v klidu, a to 4tis. otáček motor neobtěžuje hlukem. Nad 4 tis. začíná chraptět. Odměnou je průměrná spotřeba kolem 4,8l...není tak náchylná na styl jízdy jako je tomu u tsi. Nerozumím té hysterii kolem plechů ve dveřích...naopak si říkám, že to působí hodnotněji než laciný celistvý plast. Kabina prostorná, kufr na třídu auta výborný. Cena je taková jaká je, na druhou stranu, není to jen o pořízení, ale dalších nákladech a to už se pak nůžky v porovnání s vyšší třídou rozvírají víc a víc. Navíc, za roční vůz jsem dal o cca 90 tis. méně...to už pak má smysl o tom autě uvažovat.
Mne spíš přijde úsměvné hodnotit interiér, když tam jsou pelchové dveře... Také jsem jezdil bílou barvou :-) Proti praktičnosti nic nenamítám, je to miniauto a na tom odhlučnění se shodneme.
Já citigo vlastnil a mám jiné poznatky, zvuk motoru mi nevadil, v otáčkách s trochou fantazie jak porshe >:D víc mi vadilo neodhlučnění podběhů zadních kol. Plechy ve dveřích taky v pořádku, měl sem bílou barvu, tak to s černou přístrojovkou vypadalo až docela stylově. Horší byl motor, měl sem 44 kw s delší převodovou a s trochou větru v zádech to jelo i 160 ale na trojku, 4ka a pětka byla asi jen do počtu. To TSI tam ale bude raketa
BTW: na mini auto to bylo docela pohodlné a kufr na dvě basy pivka, světla klasické halogeny, žádné projektory tak to i docela dobře svítilo.
Aygo se mi docela líbí, hlavně zezadu mi připomíná Nissan Leaf, ale interiér není moc povedený, to se nedá říct o Upu. Celkově mi tyto auta ale moc smysl nedávají, protože s touhle cenou lze již koupit auta nižší střední, popřípadě malá auta typu Fabie, Rio, atd. s dosti dobrou výbavou. Jedině stylovka 500 tu cenu obhájí. Tyhle auta tak max 220. :-) A pokud někdo argumentuje parkováním ve městě, tak rozdíl mezi Fábií a Aygem sice je, ale ne tak moc velký.
Já zase jel v Citigu,což je vlastně bratříček a motor zněl jak sekačka, příšerně odhlučněné a nejvíce mne dosával interiér, kdy mimo palubky chybělo obložení jakýmkoliv materiálem, takže tam byly jen plechy, hlavně ve dveří. Z fotek Upu to není poznat (nemám zkušenost), ale tam to vypadá podobně.
Up jsem neřídil Aygo ano. velké zklamání. Motor slabý a hlučný, interiér v chaosu. Podvozek jako kostitřas. Jízda v novém autě s pocitem starého Favorita. Mimo město s ní raději nevyjíždět. Když malou stylovku tak Fiat 500. Jak říkám, Up a sourozence neznám ale rozhodně mají jako malé auto lepší pozic na trhu, hlavně díky svému univerzálnímu vzhledu. Může si je koupit holka, kluk, důchodce nebo firma.