hele, ikdyby jel kamion 80 a ty 90 a nechtěl tě pustit, tak na úseku měřící 2km je to jen 10 sekund spoždění......... a to je ta psychická nevyrovnanost a problém... né ten kamionista, ale ten řidič osobáku....
Taky mi to nedá a nevydržím dlouho jet cizím tempem, ale jsem si toho vědom a vím, že je chyba u mě....
Pokud je kamion horšího technického stavu a řidič je třeba už unavený, je malér na zemi, ale posuzovat zda to dělá schválně je dost odvážné a šoférsky nevyzrálé........
Ti kdo si pořád jen stěžují tady ukazují jasně kde je jádro pudla........ 10 SEKUND.....
No právě já. zúženíma jezdím 80-100, podle provozu. Pokud je volno 100 je normální bezpečná rychlost. Takže fantastická zpráva o tom, že 80000 řidičů jelo rychleji než 80 je nic nevypovídající. Pokud to tam někdo kulí 120 a snaží se kličkovat mezi autama, který tam dodržují plus mínus 80, tak to uznávám je na pokutu, ale takových bude výrazně míň než 80000.
Nic takoveho, ze se ma jet jen stridava jizda jsem nepsal - pokud nekdo predjizdi rozumne nic proti tomu nemam - taky predjizdim kdyz jedu osobakem ve zuzeni ale vzhledem k tomu, ze vim jak se kamion chova v 80 km/h a primka to rozhodne neni, nebot zadek navesu na nasich krasne "rovnych" silnicich neustale ujizdi par centimetru do stran i kdyz se sofer opravdu snazi tak si to opravdu dobre rozmyslim. Ale ja mam auto normalnich rozmeru, auta se kterymi mam za volantem kamionu ve zuzeni problem a strach o jejich zrcatka jsou ta, ktera spravne nemaji ve zuzeni v levem co delat nebot jsou kapanek sirsi nez povoluji predpisy a sice dodavky a velka suv. Na druhou stranu uznavam ze jsou mezi nami i kamionaci co opravdu radeji jedou uprostred aby opravdu nemuseli platit nekomu skodu, ale vetsinou tak jedou jen po rovine kde opravdu jedou tech 80 a vice a v kopci pokud zpomaluji tak uhnou. Nikdy jsem nevidel nikoho kdo by blokoval stale i kdyz zpomali na tech 60 a to jsem na dalnici vic doma jak doma. No, trosku dlouhe :-)
Dnes jsem najel 132 km. Jel jsem rychlostí podle GPS, vždy tak do + 10 km/h.. Předjel jsem 8 aut. Ani si nedovedeš představit, kolik jich předjelo mne. Dokonce i v rychlosti, když jsem to tahal ca + 30 km navíc. Jediná havárie (jedno havarované auto), byla na 12 kilometrovém úseku dálnice o 2 jízdních pruzích + odstavný, který jsem použil. Také mi nejde do hlavy, co vlastně na našich silnicích jezdí.
Jo. Víš ty ty, já, kupa dalších lidí, a to je asi tak všechno, co se s tím stane. "Zanadávali" jsme si hezky - jak ti strejcové u piva;-) - a tím to skončí. Momentálně je to fakt začarovaný kruh. Nebo ne začarovaný, spíš dobře "zmenežovaný":-) no nic, třeba bude někdy líp. Jenom se občas divím, když někdo píše o tom, že "by měl stát platit". Že jsou ještě jedinci, kteří si výdaje státu nespojí s daněmi či poplatky, které nám jsou strhávány téměř za cokoli, na co se podíváme - teda pokud se těchto jedinců samozřejmě nějaké zdanění týká ;-)
Nesmysl. Píšu vejš, že 10 procent je tolerance, plus další 3 km/h odchylka. Takže pokud jedeš dle GPS 91km/h, jsi v klidu. Na výsledných 91km/h musíš mít naměřeno 94km/h, což je tachometrových 98, plus mínus.
A pokud chceš osobné přestupek mít doloženej, můžeš jít do správního řízení. Tam jsou ale potom body, takže je lepší zaplatit. A o to tady jde v první řadě...
Jednoduše si můžeš spočítat, od kolika se měří... Máš 10 procent toleranci, a další + 3km/h povolenou odchylku. Takže věř, že pokud pojedeš max 91 km/h, můžeš být v klidu. A to netvrdím, že se měří od 92km/h vejš. A navíc, ve většině aut znamená 92km/h dle GPS tachometrových 97, plus mínus...
Takže to, kolik pokutovaných řidičů mělo do 90, je naprosto jasný. Nula.
A mizivé procento v počtu aut za den znamená dost velký číslo za několik měsíců...
Asi mluvíme každej o něčem jiným. Záplošák a teď i já o řidičích osobáků, co musí za každou cenu předjet kamion jedoucí 90 i tou sebemenší škvírou,a ty o kamioňácích, nenechávajících nikoho schválně předjet. Já jsem takový nepotkal (blokující kamioňáky), ale netvrdím, že nejsou. Řidiče osobáků jedoucích 100kmh, z jedné strany 10cm a kamion, z druhé 10cm a betonová svodidla, tak ty potkávám při každém průjezdu zúžením u Brna.
A to je řešení čeho? Webpaja píše o zdražení pro tranzit, co jen projíždí přes ČR, což tvé řešení podle mě nijak nedokáže rozlišit a zdraží dopravu všem.
No, když myslíš...mě to přijde trochu podobné jako tranzit elektřiny např. z Rakouska či odkud do Německa přes nás- pro nás veliké finanční zatížení, a musíme jim to umožnit a zdarma. Nehoráznost.
Když je to 200 mtr tak ok, už nepředjíždím. Když je to 2 km tak to zamrzí, když Tě takovej úchyl zablokuje a ještě kličkuje, prostě si tě vychutnává a o tom to je. :no::no::no::no::no:
Takovej jeden mne blokoval zatímco 20 dalších nemělo problém jet vpravo. Já nemám problém se vejít i do ouzkého ale tenhle nejenomže jel vprostřed, ještě schválně kličkoval - to bylo opravdu hodně nebezpečné, ten náklaďák rozhoupával fest. :no::no::no::no::no::no::no::no:
...osoby se střídat mohou z jakéhokoli důvodu, primární problém bude asi ten, že k případnému popohnání konkrétních jednců k zodpovědnosti v těchto případech většinou chybí ona tzv. "politická vůle" (a následkem toho obvykle i potřebné důkazy. Protože co kdyby se v rámci jakéhokoli vyšetřování provalilo něco dalšího).
Takže Cherokeeho "požadavek" byl v zásadě nejblíž skutečnosti - ve finále se vše raději "zamázne" z erárního, aby byl klid. Vlk se nažral, koza zůstala celá, a frčí se vesele dál... BORDEL, to se nedá jinak říct. Jenom mě nějak nenapadá, kudy z toho ven...
Skoro bych řekl, že by měli odškodňovat řidiče za to, že si tam ničí auta. Ta cena za 10 denní DZ je neuvěřitelná zlodějina. Řada úseků doslova utrpení.
Asi 85% daní vybranejch z motorismu de jinam než do SFDI nebo aspoň jinym třeba jen částečnym způsobem zpátky = šílený číslo ale je to tak = možná je to dneska už eště víc ;-)
V přeneseném smyslu slova by neměl platit stát, ale zodpovědná osoba. Ty však svá místa neopouští obvykle kvůli neplnění povinností nebo zneužívání...ale kvůli změnám v PS a vládě, aby si každá strana správně hrábla na ministerstvu.
Já jsem nepsal, že je v pořádku nějaká odpovědnost úředníků;-) - v tom máte rozhodně pravdu Vy, že toto je v ČR kdesi "na chvostu". Jenže napsat, že STÁT by měl zaplatit, je dle mého obyčejná hloupá formulka, padající v každé druhé chytré pivní debatě. S takovýmto přístupem bychom potřebovali skutečně stát v podobě "Oslíčku, otřes se"...:-)
Řešení by bylo jednoduché, zvýšit mýto a o pár stovek dálniční známku a jako "kompenzaci" zrušit silniční daň. Byl by na tom trochu bit český občan, ale těch 10 piv v hospodě za rok oželí:-)
Proběhlo to tiskem cca před 14-ti dny. Osobně bych chtěl dokázat, že během přestupku (zvláště, když jsem si jistý, že jsem nepřekročil) tomu tak nebylo.
V daném místě jsou radary nastaveny na +90kph.
Takže podle tebe se musí jet ve zúženích střídavá jízda? Ve stoupáních, kde spousta kamionů jede 50 tedy jak? Rozčilování, že ho někdo paušálně předjede není to samý jako to, že i pár troubů se cpe vždy a všude.
Obecně vidím spíš problém v záměrným blokování obou pruhů kamionem, který maže uprostřed. Nejvíc RO a PL, málokdy SK, CZ apod.
Obávám se, že "násobné zvýšení poplatku za tranzit" (souhlasil bych) je neprůchodné přes EU, podobně jako úlevy z dálničních poplatků pro německé řidiče v německu.
Byla by to "diskriminace"- buď zvýšení pro všechny, nebo pro nikoho.
S kamionem nejezdím, ale musím s tebou souhlasit. I kdyby kamion byl 200m od konce zúžení, a vedle kamionu bylo místo jen na auto+5cm, je absolutně nutné jej za každou cenu předjet ;-\
Souhlasím, jen s tím, že mýtné brány fungují (nebo aspoň můžou). (Ne)vyhnutí se jim by mělo být součástí servisu poskytovaného providerem státu.
Pokud tranzit přes CZ už nebude natolik výhodným a zároveň se výrazně zvednou ceny, pak snížením provozu NA se výrazně sníží nehodovost a PČR snad vyjma vybírání pokut za rychlost bude mít čas postihovat nesprávný způsob jízdy apod.
Zvýšení mýta je k ničemu, pokud se lze jeho placení tak jednoduše vyhnout. Celý systém mýtných bran je vyloženě k ho*nu a místo dalšího kola parazitování x firem a úředníků na státním rozpočtu skrz brány by se mělo popřemýšlet o něčem, co by odpovídalo 21. století a nemělo na svědomí tolik životů na vedlejších komunikacích.
Cherokeeho myšlenka je možná utopistická, ale ne absurdní.
To, že úředníci na jakékoliv úrovni nemají fakticky žádnou zdopovědnost, že se lempluje, rozkrádá, podvádí, zakázky se řádně nedozorují je dle tebe v pořádku? To je absurdní.
Mýtné nefunguje na silnicích prvních tříd? Mýto není elektronické? Proč by velký bratr společně se sledováním lumpáren expertů v toyotách a renaultech nemohl sledovat tranzitní provoz? Proč tranzit nezdražit tak, aby se právě kamionům nevyplatilo jet přes naši zemi?
Já žasnu, že socialistům jako ty nevadí ničení dopravní infrastruktury tranzitními kamiony. Natolik hustého provozu, že hloupým špízlováním v civilních vozech místo regulérních dopravních hlídek se nehodovost naopak nesnižuje. A celý to stočit k tvému problému s domnělými závodníky v určitých typech aut.
Jakože v noci sledovat provoz v úzkém koridoru, a ještě neustále kontrolovat tachometr, zatímco máš z prava kamion a před a za sebou auto... To je fakt úkol pro Copperfielda...
"Stát by měl zaplatit.....". Svatá prostoto... STÁT. A kdopak to asi bude? Ministr dopravy? Premiér a všichni členové vlády? Prezident? Předseda poslanecké sněmovny? Že by se skládali na na nějaké odškodné, a přidali by se třeba i uvědomělí a odpovědní manageři ŘSD? Nebo - že by se případně "hráblo" do eráru, kam se skládají všichni daňoví poplatníci? Schválně, co by bylo pravděpodobnější? ;-) Takovéhle "rozumy a nápady" mě skutečně dokážou pobavit...ještě že toho imaginárního miliardáře STÁT máme :-)
kam poslat c uctu pre odskodne za tie dislnice? 10 km uzavierky a nikde nikto... dal som 14eur za 10 dnovu DZ a je to utrpenie. A este ktomuto taka buzeracia. Ak by ma tam namerali by ma zaujimalo ci mi to pride domov. A to vies "ze by som zaplatil"... tupci a idioti jak v Slovenskej tak i v Ceskej vlade. Vitajte v obdobi ***izmu
Nikde nevidim, ze by psal, ze blokuje. A co pise je pravda, nekteri ridici osobaku se musi za kazdou cenu procpat zuzenim i kdyz kamionem jedu 80 a mnohdy mam opravdu strach, ze nekomu vezmu zrcatko a to se snazim jet co nejvic na kraji. Ale bohuzel jak tu casto ctu, tak co kamionak to prase tak nema moc cenu sem vubec neco psat. A jak psal nekdo vyse, ze je o strach jezdit predpisove kdyz kamion za nim jede "kilo" tak to uz se musim vazne smat >:D jeste, ze u toho kila dal alespon uvozovky :-)
Si to najdi na youtubu, urcite tam bude nejaky video, jak nekdo ridi. Radsi teda koukej na chlapy. At jsi teoreticky pripravenej, az pudes konecne do autoskoly, tam te naucej i to blikani a tak..
Občas žasnu, co dovedeš vymyslet, ale tak totálně mimo, jako tímhle příspěvkem, jsi ještě nebyl...
Jediný efekt zvýšení mýtného bude zase hustší provoz na silnicích kolem dálnic, protož objíždění naší země se nevyplatí. To už tě ale při tvé genialitě zřejmě nezajímá. A pak... kdo bude postihovat lumpárny expertů v passatech a octaviích, kteří si ze silnic dělají závodiště, bez jakéhokoli ohledu na okolní provoz?
Ty budeš nejspíš pěkně sobecký tvor...
Mě přišlo taky 91kmh, ale je divný, že je to tak málo. Nevěděl jsem o tom a jezdím tam rychleji... :-)
Bůh ví jak to je, za pokuty v Blance teď údajně budou vracet desítky milionů korun, protože neměli radary správně zkalibrovaný...prostě český *...co dodat...
zaplatil jsem taky .. 91km/h ve 23:16 v sobotu. na 100% vim, ze jsem tolik nejel, protoze jsem o tomto vedel a daval jsem si bacha ...ale presto to prislo z Rosic.
Když jsem tam jel, tak ten levý pruh byl tak neuvěřitelně volný, že jsem přizpůsobil rychlost tomu přede mnou a vůbec mi nedošlo, co se tam vlastně děje.
Souhlasím. Stát by měl zaplatit časovou ujmu a ujmu na stavu vozidla, protože D1 je hrozná. A délka a smysl oprav (kdy se nepřidává pruh) mi připadají absurdní!
K čemu takový článek? Jen k naštvání. Ve státě, kde lidé u moci porušují zákony jak na běžícím pásu se divme, že to dělá i ten zbytek lidí, pro mě je to jen obyčejná samozřejmost. Jízda po D1 je dlouhodobě hrozná, řidiči jsou nervózní, protože taková služebka z jednoho konce republiky na druhý se nedá stihnout v rozumném čase, je to utrpení, auta jenom zpomalují, popojíždí, stojí. Já osobně nevěřím, že by opravy musely trvat takto dlouho, ne u nás. Jaké řidiče a lidi si stát vychová, takové je má, pokutu ať dostane on. Sice se vždycky najde výjimka, někdo, kdo prostě chce porušovat pravidla, ale 80 000 řidičů? To asi nebude ten případ :-(
Každý kdo zná způsob ježdění v zemích, které nejsou tranzitními pro nákladní dopravu potvrdí, že nehod a kolizních situací je tam mnohem méně. A to i v těch státech, kde dodržování silničních pravidel působí jako krátká, humorná historka při první hodině v učebně autoškoly.
Naše země by měla radikálně a násobně zvýšit mýtné pro tranzitní dopravu, která nemá počátek nebo konec v ČR a zároveň místo špízlování v neoznačených policejních vozech reálně postihovat lumpárny řidičů kamionů, které mají téměř vždy fatální následky, ať už pro dopravní situaci nebo při škodách na majetku či životech.
je to přesně opačně, jedu s kamionem v tom zůžení 90 (je tam 80) aby mě osobáky nepředjížděly, protože je tam málo místa - zbytečný, musí valit 110 a ví že buď dojedou další kamion, nebo že zúžení za 2 km. skončí... ;-\
80% z 80.000 zaplatí bez remcání desátek. To je pro Rosice slušnej balík.. To těch 6,9M co mají v rozpočtu jako "přijaté sankční platby" naplní velice rychle... A co zbyde bude konečně na to koupaliště...
Jezdím tím úsekem minimálně dvakrát týdně a opravdu došlo ke zklidněný provozu. Myslím si, že by podobný jízdní styl slušel všem opravovaným úsekům. 80 000 nasraných řidičů však opravdu ANO asi volit nebude... :-):-)
Mě by zase zajímalo procentuální rozložení podle rychlosti. Dobře 80 tis jich jelo rychleji než 80, ale jaký procento jich jelo do 90ti jaký procento do 100 km/h a jaký procento víc. To je celkem podstatný údaj. Možná by pak vyšlo na povrch, že těch co tam jeli fakt nepřiměřenou rychlostí je mizivý procento. Jenže to by pak nebyla taková senzace. ;-)
Zajímalo by mě, kolik z těch řidičů je české, popř. slovenské národnosti. Úsekové měření se probíralo dlouho dopředu v médiích a navíc je úsek označen dobře čitelnými značkami informujícími o začátku a konci měřeného úseku. Proto by Češi/Slováci měli být o této skutečnosti relativně dobře zpraveni a neměl by být pro ně problém si přečíst o měření přímo na dálnici. Samozřejmě je tam určitý podíl řidičů, kteří byli nepozorní, ale i přes to mi to přijde jako relativně velké číslo.
Dnes jsem jel v tunelu 63-65 km/h to tady máme v Praze a nekompromisně mne předjel kamion 90 km/h nevím sám jsem tam už platil pro kamiony to asi neplatí nebo se cizák našich "orgánů" nebojí ...
.. nutno podotknout, že dodržovat 80-85 "tacho", když to za Vámi valí kamiony ve štrůdlu "kilo" ,...chce docela odvahu, nebo sám jet minimálně v H3,.... a to není je na D1