V rámci světové premiéry Škody Kodiaq v Berlíně jsme hovořili s šéfdesignérem Škody Auto Jozefem Kabaněm. Jak zpětně hodnotí návrh prvního velkého SUV s okřídleným šípem ve znaku?
Tak aspoň vidíš ako sa v nadnárodných firmách postupuje v rebríčku. Byť vyštafírovaný, vedieť dlho kecať o ničom a vedieť komu pochlebovať. A nemusíš ani nič vedieť.
Ačkoliv se to řadě zdejších antiškodo-koncerno-filům vůbec nebude líbit, absolutně nepochybuji o tom, že Kodiaq bude mít na trzích velký úspěch. Ovšem ten rozhovor, to je fakt síla. Trapné a křečovitě působící otázky a ve většině případů nic neříkající odpovědi, celé to vyznělo jen jako zbytečná vata.... 8-s
Zklidni se, Holdene, a nedelej Cechum ostudu. Nemusis mit rad Skodu, Kabane ani nektere slovaky ale pokud urazis kolektivne, delas stupidni chybu a preslap.
K tvym vyrokum na Kabane a Skodu, mas pravo na svuj nazor, je mi ale divne, ze pri jinych tematech rozumny diskuter tak ostre dehonestuje mozna nejlepsi obdobi designu znacky...pod kterym je jasne Kaban podepsany. Superb Sportline valcuje Passata Osmeho nebo ktereho, fabie vypada jako auto, oktavka je IMHO nejhezci kombi ve tride a liftu neni skareda, Kodiak vypada rozhodne slusne. Mozna mela skoda nekdy hezci model, ale nikdy tak nabiro napric modelovou radou. Za mne desigňove nyni nejlepsi znacka koncernu.
Jsem rad ze pises do techto diskuzi, zvaz jen jestli se nechovat trochu inteligentneji.
to ani neries, my sme len raz kupili do redakcie dva Samsungy a uz len kolko za rok prerobis pri predaji....
kazdy druhy rok menime za nove iPhone a iPad, a samozrejme grafiku, upravy fotiek vsetko riesime uz roky u Apple ( ako takmer kazde graficke studio )
Iphone ze je ksindl? Ma nejlepsi podporu co se tyka auktalizaci a ani po trech letech se Ti neseka jako android nebo windows 2 roky stary 6S je vykonejsi nez nove Note od Samsungu takze na tom neco bude Sam mam Iphone 6S plus a nemuzu si ho vynachvalit to same Oktavky.Mam 1.9 a 2.0 Tdi jedna ma 350 tisic najeto a druha 230 a delam jen udrzby
Toto ani tak nebol rozhovor, ako skôr vzájomné skúšanie, že kto lepšie ovláda PR kecy Škody. Pri Kabaňovi tam cítiť aj taký jemne cynický podtón.
Koncern jednoducho drží Škodu na krátko každý nápad dizajnérov sa tam podľa mňa veľmi ťažko a neochotne presadzuje. Ono je to celkom logické, ale mohli by nás potom prosím ušetriť drístov o českom kryštále. To auto má jednoducho za úlohu obsadiť pre Škodu miesto v segmente a to je asi tak všetko.
A všetky tie Simply Clever srandičky vznikajú až dodatočne a len tak sucho demonštrujú, že dané auto je predsa len niečim zaujímavé.
Tak to by mě opět zajímalo, proč někdo bude měnit klasické střednětřídní kombi za nepraktické SUV s vysokou podlahou a ještě vyšší nakládací hranou kufru, nezanedbatelně vyššími provozními náklady a horšími jízdními vlastnostmi...
Jediny osobni auto, u kteryho mi prodejce rikal, ze vnitrek muzu klidne vystrikat wapkou, byl Jeep Wrangler, jinak o zadnym nevim, rad se poucim, pokud nekdo vite dalsi.
máš pravdu s tím faceliftem oktávky, to co jsem považoval jako představený facelift byla zatím jen vizualizace. Omlouvám se, vypadalo to dost přesvědčivě.
Jasne, vyhodou je nizsi cena. Proto jako PO na Passata dostanes vetsi slevu nez na Supa.
Superb je s Passatem zcela rovnoceny. Zajimavejsi exterier, menee zajimavy, ale stejne kvalitni interier na spici tridy. Naprosta vetsina vybavy jde i u Supu a to co ne, digi budiky, led svetla a bi tdi prichazi s novym modelovym rokem.
Cele to zacal Gottwald a teraz gottwaldovi vnuci. Chlape, na Slovensku v 1946 vyhrala volby Demokraticka strana s vyse 64 percentami hlasov a v Cechach dostali komunisti 70 percent hlasov. Potom ste si v Prahe urobili este februarovi puc a boli sme s vami v p...Nebit hovada Gottwalda, nebol by ani Husak, ani Bilak.
Mimochodm pozyvaci list podpisali Alois Indra, Drahomír Kolder, Oldřich Švestka, Antonín Kapek a Vasiľ Biľak.
A ja som myslel, ze Zemana nikto neprekona a holden_holden to dava pravidelne. Ak mozem poradit, nevolte slovenskeho estebaka. Ten vas obera o peniaze.
Kabana si vazte, dava vam pracu. Tak sikovneho designera ste v Skodovke davno nemali. Samozrejme holden_holden co v zivote asi len pollitre otaca toho o designe vie najviac. >:D
uz som to tu spominal - u mna je to to favorit na auto pre dcerku ( rodinka 2 skolopovine deti)
Teraz predava svoje uz druhe Mondeo a Kodiaq je vo vybere.
Okrem narodnostnych otazok ta este aj to trapy, ze kto si kde da svoje zdanene peniaze?
A dalej este co take? :-!
mne to nepride az tak usmevne - pise o tom, ze to auto je pomerne tvrde - ako nakoniec vsetky auta, co maju vyborne jazdne vlastnosti.
Skus si dat okresku na Lambe alebo Ferrari a budes asi dost prekvapeny, ake su to tvrde auta mimo okruh
a naopak - prijemne utlmeny podvozok Citroen na okruhu asi prilis sebaisty nebude..... :-!
Cože? Ateca má palubku z Leonu, ta v Kodiaqu se jí ani nepodobá. Kodiaq je designově svébytný, s Tiguanem sdílí jen techniku (je ale větší) a sourozenec od Seatu má údajně teprve přijít. Ale důležité je si kopnout... ;-)
No ty dvě sedačky jdou sklopit , to je snad jasný, vznikne rovné dno-kufr.A přední spolujezdcovo sedadlo taky, pokud to ale nebude v kůži, tam to tuším nepůjde.
No, iXko zatím dobrý... až výborný.
Píšu o něm docela často a poctivě na "mým autě", tak už se tady nerozepisuju.
Všechno super, snad jen mohlo mít o fous měkčí pérování... i když by tím asi zase ztratilo ty fenomenální jízdní vlastnosti, je to přece jen dost vysoký auto.
Prodeje tady u nás asi nikdy nebude mít kdovíjaký... ale to mi nevadí. ;-)
Moje potřeby splňuje a jsem rád, že jsem si ho koupil.
ale ved v pohode, klud chlapci!
kazdy si kupuje to, co sa mu páči a na čo má prachy.
Ved mozno polovica kritikov by sa aj rada vozila v Juke, Kodiaqu...
Zato sa nemusite este pohádat :-)
ideálne by bolo, keby škodovka mala na kecy nejakého profíka. Lebo počúvať Kabaňa je ako za trest.
Inak auto za mňa hnus, ale to bude tým, že kabaňov "štýl" mi nič nehovorí.
Ešte tak superb zbaví, dokonca na pekných kolesách a v nejakej peknej farbe mu ani nemám moc čo vytknúť.
Ale beriem to tak, koľko ľudí toľko chutí, niekomu sa možno najnovší počin škody aj môže páčiť.
ja viem ... napisal som to tiez za seba... proste si kupis co chces .... a tak si to spravil aj ty.... ja tiez kvoli jednej jazde do roka s plnym kufrom nenahanam kombiky... ale chystam sa tiez kupit si nieco co sa mi bude pacit... aj ked v mojom pripade ide aj o iste financne limity to je pravda.... ale aj teraz este napriklad bike nosim tiez na streche na nosici alebo teda nosil som ... uz moc ho na strechu nedavam lebo v poslednej dobe ho uz len natrepem do auta ... a ide to aj bez kombika ... akurat ze mam este tie 26 palcove kola.. je dost mozne ze nejaky novsi bike uz s tymi 27,5 alebo 29 palcovymi koly by som uz do maleho auta len tak nenatlacil.. ten uz jedine na strechu... a ako auticko? dufam ze ti robi radost... nejako podozrivo coraz castejsie 500X u nas na novych znackach aj ja uz vidim... donedavna som viac stretaval renegade ( este minuly rok ) ale akoby sa to uz obratilo..... skoda len ze u nas neviem ake ma predaje... takze takto mozeme len odhadovat kto je na tom z tejto dvojice lepsie...
Fakt ti nerozumím, leda v tom, že tě prudí ty kecy okolo, to jo.
Ale "co s těma sedačkama v zadu, když je nepotřebuji"- no sklopíš je: [odkaz]
Komu jde prvořadě o kufr, ať nekupuje 7-mi místnou verzi, kufr je sám o sobě obrovský.
Umývání wapkou- nepleteš si osobní auto s dodávkou? Můžeš mi prozradit, který osobák sis někdy uvnitř vyšplíchal wapkou?
Vůbec netuším, čím byla zabitá "rozumná možnost mít vysoké prostorné kombi za rozumnou cenu".
Víš co?
Asi mi vlez na záda... padáš do kategorie těch, co si tady léčí ego a diskutují o povaze a vzrůstu ostatních, místo aby mluvili o autech.
Neobrečím to, a nepochybuju, že ani ty ne... ale reagovat na tebe už nebudu. Asi není co dodat. Jsem cvok co prosazuje jen Fiaty a není schopen pochopit genialitu koncernu, tím to můžeme uzavřít.
No třeba už jenom tou rezervou, ale ne jenom.
Má to posuvnou zadní řadu sedadel?
Co s těma dvěma sedačkama vzadu, když je nepotřebuju?
Dají se sedačky sklopit včetně sedáku tak, aby nepřekážely... nejlépe včetně přední spolujezdcovy?
A ano, dokonce i z těch Tvých fotek je patrné, že v té "výzvě" není vůbec nic nového... jsou to nalepený prvky, co se vyskytují v jiných, sourozeneckých autech...
Z princiou mi to dokonce až tak nevadí! Všichni se snaží vyrábět efektivně.
Vadí mi kecy.
A vadí mi to, že to auto mohlo být docela dobrou volbou pro lidi, co potřebují vyšší kombík s dostatkem prostotu, s rozumnou cenou a nejlépe vevnutř omyvatelné wapkou, když už tam něco rozleju nebo rozsypu.
Ale tato rozumná možnost byla prostě zabitá... a přehlušená škrabkou a deštníkem.
V základní výbavě a verzi 1.4TSI 92kW 4x2 se to bude prodávat v Německu... ale u nás nemáme nárok.
A Superb je nejaká "biznis trieda"??? :-):-):-)
Od Passatu je obmedzený mnohými funkciami a motormi. A o Audi A4 ani nepíšem.
Jeho jedinou výhodou je cena vo fleete. Preto sa kupuje.
Jasné, tajný plán vychádza. Babiš s pražskou primátorkou už ničia Česko verejne. Doklepne to syn Slovenky Klaus ml.. Medzi česky mluvícimi hercami, spevákmi máš mrte tajných čechakizovaných umelcov.
Ako čítaš, drahý holden, je to v *. Najbližšie do Česka pôjde sám Fico a keď sa nasereme aj Kiska. Und von dir wird ein Tchechische gastarbeiter in Deutschland mit Asyl. Ja, ja... Gute Zeiten kommt wieder!
Kabáň vo videu bol zjavne spoločensky unavený, hoden si dáva zjavne heroín a ty asi extasy.
Kodiaq je minoritný model čo sa týka výroby. Je tak sexi ako 65 ročná dôchodkyňa v koktejlových šatách. Škoda ako lowcost značka (s krytým heslom Simply Clever) neuspeje s autami tohto charakteru. To nie je o Kabáňovi ale o rozhodnutí vedenia. Simply Clever v bizns triede nefunguje. Ani na svoju dobu zaujímavaý Fiat Croma nezaujal, Fiat nebol značka pre strednú triedu. Tak isto skončil Suzuki Kizashi. Rovnako slovné spojenie "francúzske SUV".
Yeti, ako preklepaná Ateca bude mať komerčný úspech, tento medveď nie.
no vidis... ak kufor az tak nevyuzijes ale hlavne chces aby si mal doma v garazi to co sa ti paci a co aj na teba nieco vyzaruje tak si proste kupis to co chces ... a nie to co ma o 30L vacsi kufor na papieri a co vlastne sa ti ani moc nepaci.... aj fiat 500X je tiez asi viac o dizajne a style ako o rydzej praktickosti napriek tom ale asi bude praktickejsi ako juke ( hlavne teda na zadnych sedackach ) ;-) .... podla mna je to hlavne aj o tom aby si sa na jazdu s autom tesil... a bol spokojny s tym co "mas v rukach" ... praktickost nech si uz kazdy riesi sam... mne je aj tych sucasnych 272 skodovackych litrov v kufri viacmenej k nicomu... zaplnim ho tak 3 krat do roka.. a veci ako notebook alebo nakup tiez hadzem aj tak na zadne sedacky ... uz ine by to ale bolo ak ma clovek potrebu prenasat 3-4 ludi samozrejme... sam som si ale vsimol ze dnes hodne ludi jazdi samo... maju velke auto ale vidis ho prazdne... kedze dnes je vcelku bezne ze kazdy clen rodiny ma uz to svoje auto... a tak uz nie je pre kazdeho potreba mat jedno megaprakticke auto na vsetko ako kedysi .. ale je to vsetko individualne... tu nejdem nikomu nic podsuvat ani nic ... kazdy sam vie co je pre neho najlepsie a tak nech si kazdy kupi to co on najlepsie vyuzije a co sa mu paci...
Každýho pohled, asi tě necítím potřebu obracet na "víru pravou". :-)
Já jsem si taky koupil iXko s plným vědomým, že má malej kufr, protože ten kufr nepotřebuju... a usnesl jsem se, že když s ním pojedu jednou ročně někam na týden, tak si dám na střechu "rakev".
Juke mi prostě připadá přehnaně nepraktický... a navíc se mi nelíbí. Ale ano, je to zcela subjektivní.
Taky jsem nikdy neřekl "jak si někdo může koupit Juka?!", říkám jen, že já bych si ho nekoupil, ani kdyby byl evropskej. ;-)
Nějak ti ty vandráckej potomku slovenské babičky díky slovenskému původu vypadl význam některých českých slov. Třeba "vražda" je úmyslné zabití. Ale věřím, že jiná česká slova zvládáš pochopit lépe. Třeba idi.ot- protože to tvé okolí musí používat často.
juke ma samozrejme kusok ine cielenie ako vitara alebo yetina ... to ale neznamena ze je to zle... mnohi dnes uz nechcu prevazat vzduch naopak na to co potrebuju im staci aj "neprakticka kasna" ... sam uznas ze je ti k nicomu superprakticka kasna kde v aute jazdis stejne z 50 percent sam a este k tomu s prazdnym kufrom... mam znamu co ma fabiu kombi s 1,4 tdi... proste paradne prakticke auto... pritom najazdi mozno ani nie 10 000 rocne a jazdi v podstate len sama ... ale hlavne ze sa jej pacila a ma nizku spotrebu ...takze asi tolko k tomu pohladu na to ci vzdy ta megapraktickost je vyhrou a je pre zakaznika potrebna ... juke na to na co je stvoreny je dokonaly a jeho predaje to len potvdzuju :yes:
Fráze k tomuto byznysu patří. Dostaneš noty a říkáš jen to co smíš. Tak do 5% vlastních názorů. Zbytek - 95= musí být součást masivního brainwashingu - a ten funguje pouze pokud je koncentrovaný, tedy pokud konzumenti slyší 10000000x to samé a i lež se poté stává pravdou.
To s tím Tiguanem 2 nebude asi úplně pravda, jinak by tady nebyl jediný důvod proč to nevyrábět v Česku. Bylo by to levnější a tím pádem ziskovější. Tam asi nějaké technické rozdíly budou.
Ano, v zásadě ano.
Úkol zněl do Tiguana nacpat palubku Atecy... vlastní jsou jen světla, a ta se moc nepovedla.
Můj pohled. Někomu se třeba líbí.
Ale pořád za základní chybu považuji udělat "sportovně užitkové" auto neužitečné... to, že je nesportovní platí pro SUV víceméně obecně, to už není chyba Škodovky / koncernu.
z modelu na model je ten novy dizajnersky styl skody povedzme ze vyraznejsi a zaujimavejsi ... ale samozrejme je to aj kus od kusu lebo inak vynikne nieco zaujimave na malickom aute kde aj tak nic nevidno lebo tam nie je tolko karosarskeho priestoru a inak vynikne nieco uz na majestatnejsom SUV kde sa da tvarovo vyhrat .... fabia je malicka a kratka .. a napriklad ta tornado linka na nej posobi az mozno moc ostro a hrubo.... uz inak sa ale na tuto linku pozeras na velkom superbe alebo prave novom kodiaqu ... razom je elegantnejsia a lepsie tvaruje bok auta .... to iste svetla... malicke svetla na velkom aute posobia daleko krajsie a stylovejsie ako nejake megakukadla na malom aute ... tu opat kodiaq s prehladom teda poraza styl aky ma este fabia..... ano zlepsuje sa to... na kodiaqu uz ten krystal tak nejak zacinam vidiet... ale na fabii podla mna este ozaj nic krystalove nie je ... najvacsiu pochvalu si ale podla mna zasluzi interier ... ten posuva kodiaqa uz ozaj medzi esa segmentu... toto je podla mna najvacsia vyhra ze uz to neposobi v kabine ako nejaka zvacsena octavka... fakt je to uz pekny medved aj v kabine... nechcem byt prilisny optimista ale kodiaq ma nakrocene k tomu aby z neho raz bola legenda :yes:
Tou vražedkyní Rolincovou myslíš Darinu a její dopravní nehodu?
Ptám se, protože bych ti nerad napsal nespravedlivě, že seš vylízanej ***, třeba jsi myslel někoho jinýho?
konzernova nemoc - tak vidis sam, ze to vies!!! ( len to nevies, ze to vies?)
jasne, ze skodovaci musia mat urcite konzernove kecy, asi vieme preco,nie? :-!
a co se ti nezda na tom ze je to slovenskej vandrak nebo gastarbajtr? slovensko nam sem vzdy posilalo svoji elitu. Husaka, Bilaka, vrazedkyni rolincovou, vrazedkyni jakubiskovou, cikana rytmuse. no proste vykvet slovenskyho naroda
Mně se líbí jeho vysvětlení vztahu lokální řemeslné tradice a prvků typického škodováckého designu... Myslím, že tento vliv je něco nového v automobilovém designu a za toto propojení si pan Kabaň zaslouží uznání. Jen by mě zajímal praktický dopad mimořádně atraktivního pojetí vnějšího osvětlení vozů Škoda na jejich prodeje: představuje pravděpodobně jediný skutečně emociální prvek v jejich designu a měl by přitáhnout zákazníky doma i ve světě. Ale je tomu opravdu tak?
z toho dovodu som to ani nezačal pozerat - ved o čom uz mohol rečnit - vsetci tu roky mudruju, ze Skoda ma zaviazane ruky od Nemcov aby im neliezla do kšeftu a kde by uz bolaaaa......
Tak asi ani konštruktery to nemaju take lahke a počuvat tie ich kecy okolo toho?
no jo ada.. a spatne zrkadla mali byt kdesi vpredu na kapote meter pred celnym sklom ako u prveho range roveru so 70tych rokov ze jo.... neboj oni ti dizajneri lepsie vedia co sa dnes nosi ako ty ... su iste riesenia ktore sa dnes uz daju robit aj inak ako kedysi a ako vidis maju uspech ;-)
juke je paradny... svojim ponatim vlastne predbehol dobu.... a za odvahu nissanu na tu dobu mu dnes patri velka poklona a uznanie :yes:
holden, kedze si minule priznal, ze si po babicke Slovak, tak tie tvoje kecy o slovenskom vandrákovi mi pripominaju černocha, čo sa hlasil do Ku klux klanu....!
>:-[]
Mlhovky měly být na spodním spoileru a hlavní světlomety měly být větší. Takhle ten vůz zepředu vypadá nelidsky - jako nějaký hmyzí ksicht. :no: Hnissan Joke je hnus přímo ultrafialový, je tam vidět propojení vedoucí k rendlíkovským kreaturám :no::no::no:
Ještě mi na té škodovce vadí nesmyslné zábradlí na středním panelu, které tlačí řidiče do pravé novy. To tam nemělo být! Kde je ruční brzda? :no::no::no: Vznikne po složení zadních sedadel rovná ložná plocha? Proč se neodklápí sedáky jako u Passatu, ale sklápí se jen opěradlo sedadla. To je dávno překonané řešení :no: Námísto těchto základních věci cpe škodovka do auta blbiny :no::no::no:
vysledok je konecne uz vyborny... kodiaq je za mna prva vizualne dokonala skoda... konecne.... je az krystalovo cista ... nazivo to bude podla mna moc pekne majestatne auto... ktore sa nestrati isto ani vedla nejakej tlustej X1 alebo X3.... pride mi to nieco vlastne tym stylom a zameranim aj cielenim podobne ako discovery sport .. proste taka elegantna stylovka ktora sa nemusi bat dnes uz nikoho.... :yes:
Kodi design je nafouknute kombi se strilnami misto oken. Predni maska - takova nejak dvojita, divna, taky nafouknuta. Chybi mi skutecna designerska prace. Nekomu se muze libit, mne ne. To je osobni nazor.
a co tam mali dat? svetla z fabie? kukadla dole narazniku maju dnes vsetky SUV... jak by asi tiez vyzeral sportage bez tych "spodnych oci" ? .... juke to iste ... tie kdejake pridavne svetla su aj o tom aby dizajn bol pekne vyvazeny a nevznikali velke prazdne plochy... aj yetina vyzerala daleko lepsie ked mala tie pridavne okruhle svetla ... ale po facelifte je to uz razom nudna skoda... takze budme radi za tento stavnaty face kodiaqa :yes:
Celkom s tebou nesuhlasim. Na tej postupke Octa,Rapid,Sup,Fabia a teraz Kodiaq je vidiet jasny tvarovy vyvoj vpred. Vzhladom k tomu ako je team skody obmedzeny platformami a nakladmi je vysledok viac nez dobry.
ved prave tie predne partie su bezkonkurencne .. k tomu to zalomenie kapoty a la land rover ... pritom vo vysledku na kodiaqu nakoniec co tu citam spustu nazorov nikto toho land rovera ani nevidi ani nespomina... co je velke plus... lebo sam som sa bal istej podoby a akejsi straty osobnosti ale nakoniec je kodiaq hodne svojsky ... a vo vysledku sam sebou .... toto je fakt cista praca... krystalovo cista... hodne dobre .... takto sa rodia automobilove legendy :yes:
a) která (mainstreamová) auta nemají základní motory "nesmyslně slabé"?
Pamatuji, jak jsem po webpajevě kritice základu v Mazdě 3 porovnával konkurenty vč. BMW a bylo to často horší, než lepší.
b) máš nějaý odkaz na fl OIII? Ne, že bych neviděl různé představy, ale oficiálně zatím nic, nebo ne?
Ne, že by ne. Já to vydržel jen do poloviny, ale co bys na ty otázky chtěl odpovídat?
Dá se poutavě bavit o designu auta? A redaktorovy otázky jsou přirozené, nenucené a zajímavé jak tučnák u zubaře.
Trochu mě překvapuje, že (mám ten pocit) Kabaň se nikdy nezmiňuje o tom, že to byla týmová práce, slízává smetanu sám.
ja by som sa vobec nedivil keby to auto u vas na buduci rok predajmi predbehlo aj ovela mensiu a lacnejsiu yetinu vo vysluzbe... a kodiaq dost mozno par zakaznikov zoberie aj superbecku... kazdopadne ani pri superbe nejde o lacne auto... a tiez nebolo pochyb pri jeho prichode ze to auto bude mat uspech.... ja som prave zvedavy co tento kodiaq spravi s predajmi 4kolkovych superbov kombi ... ale to nam az neskor napovie tabulka predajov 4koliek na vasom trhu ktora sa tu raz za cas na ACZ objavi ;-)
kodiaq je velkostne tak sikovne posadeny ze bez pardonu moze brat zakaznikov jak tigimu alebo outbacku tak aj passatu/superbu combi ale aj X1, sorentu ci povedzme nejakemu tomu MPVecku... velkostne dokonalost... a imidz a charizmu ma uz teraz kodiaq tak vysoko posadene kam superb ani nedovidi.... SUV su proste SUV.... nie je o com... razom kodiaq skodam kraluje ... :yes:
Ve které Škoda neuspěla. Dát na předek auta 4 vzájemně vertikálně orientované světlomety je hnus, který zkazil celý design toho vozu :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
ono na taketo pocitove otazky sa aj hodne tazko odpoveda... proste to musis tak obkecavat.... uz ine by bolo keby sa pytal nejake veci kde musis odpovedat exaktne ... napriklad aku to ma sirku kabiny v oblasti laktov a podobne ... ale ked sa ta niekto pyta na to ako spravit z auta medveda... tak to samozrejme bude kusok o omackach a obkecavani ... inak to ani nejde ;-) ... proste take rozpravky ale samozrejme chapem na co narazas... a dal som ti palec hore
Tak když se přenesu přes tuhle příšernou česko-slovenskou zkomoleninu, marketingovou omáčku spojující simply clerver, český křišťál a severoamerickou mědvědovitou šelmu tak vidím designově i technicky povedené auto které má našlápnuto na globální úspěch. Tím čím byla Octa 1 v Čechách a postupně Evropě by mohl být Kodiaq ve světě - Evropa, Amerika, Čína, Rusko. Škoda jen že už na začátku začínají marketingoví mágové nesmyslně "kouzlit" zejména v kombinaci motorů převodovek a pohonů. Jako základ pro tak velké auto nesmyslně slabý 1,4TSi 92 Kw, Silnější 110 Kw verze a základní 2,0 TDi 110 Kw není k mání jako dvoukolka s manuálem.
Ještě si neodpustím jednu poznámku k rozhovoru. P. Kabaň jste nesporně inteligentní vzdělaný člověk který design umí ale to vyjadřování, ty trapné marketingové řeči Vás v mých očích opravdu srážejí. A ještě jedna poznámka k faceliftu Octávie 3. Na to jak velký humbuk kolem toho byl se ten předek fakt nepovedl. Až se na to podíváte s odstupem pár let tak mi dáte za pravdu. Čekal jsem že faceliftem přijde nějaké oživení interiéru, větší možnost individualizace, nové materiály, více útulnosti, bohužel se tak nestalo. Octa 3 je v mých očích jen přerostlý rapid, prostě taková euro-Škoda.
mne sa to paci... podla mna najkrajsia skoda za poslednych mnoho rokov ;-) .... a interierovo to bude asi tiez tazke v blizkej dobe inymi skodovackmymi modelmi prekonatelne .. k tomu vsetkemu to ma konecne pekne mensie a stylove kukadla nie ako tie vyspulene megasvetla na fabii .... proporcne taktiez ideal... pomer razvor dlzka sirka vyska... dokonalost... v podstate rozmerovy etalon ... toto sa bude konkurencii hodne tazko prekonavat.... navyse to vo vysledku posobi az kompaktne prave vdaka tej krystalovej hranatej elegancii... taky outlander je napriklad o 2mm kratsi ale vdaka megaprevisom posobi razom ovela zavalitejsie a tazkopadnejsie ako tento kodiaq ... rapid je uzky... vyzera lepsie ako octavia ale napriek tomu je disproporcny... fabia je skatulovita a tiez kusok disproporcna v pomere dlzka sirka vyska razvor to u nej opat zadrhava ... naopak ... kodiaq je momentalne jasny dizajnovy kral skody ... v podstate uz teraz si dovolim tvrdit ze toto auto bude megatrhak... o tom niet pochyb ;-)
Vezmeme tech 25 let - Skodovku nakopla Octiva a diky ni se postavila na nohy. Kodi - auto s 1,4 TSI a 2,3t je pro srandu kralikum. Design - v detailech hezke, ale celkova bocni linie je neco mezi Q3 a Tiguanem, takze taky nic moc origos a ten agresivne arogantni cumak je nechutny. Kabana odvedl mizernou praci. Ale Rapid nebo Fabia se povedly.
z mojho pohladu asi jeho najvydarenejsi skodovacky kusok ... na fabii mi vadia velke predne svetlomety a celkovy krabicoidny charakter kde pri aute s malou dlzkou v kontraste s pomerne velkou sirkou a malym razvorom je to vo vysledku akesi krabicoidne a beztvare ... na kusok starsej octavii zase nevidiet este ten krystal... kedze to auto nema este ziadne trojuholnikove prvky na svetlach ani ziadnu tornado linku .. proste posobi tak nejak nijako a viac uhladene .... a zase superbecko je uz tak usedle a dlhe ze sa tam aj ten "krystalovy styl" lahko strati.... ale na kodiaqu je razom vsetko inak... v kontraste este s hranatymi blatnikmi a vyssou kasnou je to zrazu atraktivny medved... k tomu tie malicke krystalove kukadla vpredu pod hlavnymi svetlami ... fakt tu uz vidim ten krystalovy efekt ktory som ako vravim na fabii ani superbe nie je az tak podla mna vidiet... rovnako interier je pekne masivny a sedi mi k takemuto medvedovi ovela viac ako to co predvadza stroha a tuctova kabina octavie alebo fabie... skutocne v kabine kodiaqa to uz neposobi ako vo firemnej hrkalke ale citit tam uz aj nejake to nadsenie a snahu zakaznikovi ponuknut aj nieco viac ... v bielej alebo cervenej na fotkach je doslova paradny ... za mna jednoznacne najkrajsia skoda ... minimalne za poslednych 20-25 rokov urcite.. toto auto mu az neskutocne sadlo ... skoda ma zarobene.. kodiaq :yes: