pro které v Evropě neexistuje infrastruktura a dostatečné kapacity elektráren, je naprostá blbost. Takže je zcela mimo logiku, soustředit se na e-závody, které mají minimální sledovanost a sportovní hodnotu. I když, pod současným ekoterorem je kravina i vstup do F1. Ať chcípne EU. Co nejdřív!
Dobrý postřeh. Ona se namůj vkus jezdí hodně málo v Evropě. Když jsme viděl, jak to lidi milují teď v Itálii, tak jsme si říkal, proč ten senilní děděk v čele nedá i Imolu. Italové by si to zasloužili, je tu tradice.
A kto ten ecoteror v F1 asi rozhybal? Ved prave VAG mal plnu hubu reci, ze by aj vstupil, ale sucasne motory(vtedy V8) pre produkciu nic neprinasaju. Riesili s FIA aby sa zaviedli 1.6 s turbom aj ked ony chceli len R4(ako globalny motor aj pre WRC, WTCC...). A ked uz boli pripravy novych pravidiel prilis daleko, tak si vstup do F1 rozmysleli, ale pravidla uz zostali pokrivene.
Je to nový sport, v němž si to rozdávají privátní týmy a "srandaautomobilky", ideální místo pro Audi, kde může s balíkem peněz všechny převálcovat. Kde už jsem to viděl? Už vím, Le Mans... :-!
Formule E jsou pozoruhodné závody, auta mají zvuk jako nádražácká ještěrka. V půlce závodu se přehazuje rovnou celé auto, což ale považuji za velkou chybu a hrubé nevyužití možností pro vzdělání diváka. Neboť takový cca 45-minutový pitstop by diváky připravil na rozkoše, jaké mu chystá například jeho nové e-Audi. Jezdec by si navíc mohl dát šlofíka, takže by byly závody mnohem bezpečnější.
Diváci by se zatím mohli bavit ježděním v autodromu nebo leštěním ebonitové tyče ocasem.
Pozoruhodnou novinkou hodnou obdivu i Tomio Okamury je referendum o neoblíbenějšího jezdce, který dostane za odměnu pětise***vé zvýšení výkonu. Tento prvek by se mohl vhodně rozšířit, například hlasováním o největšího hajzlíka na trati, který by za odměnu dostal někdy při jízdě pětise***vý výboj do intimních partií.
Samozřejmě velkou výhodou je enviromentální přívětivost e-Carů, takže můžeme očekávat závody například v pražské zoologické zahradě, v Central parku nebo rovnou na Rudém náměstí.
:yes: dobrý popis. Ovšem F1 na tom není o moc lépe, předjíždění se děje buď v boxech nebo pomocí tlačítka na volantu na rovince v DRS zóně, zvuk motorů je jako vysavač s vysypaným ložiskem a sebemenší kontakt na trati je vyšetřován a trestán málem ukamenováním, dokonce i situace, kdy jezdec udělá 20cm "vlnu" je dnes chápána jako atentát na svobodu lidstva a na sportovní komisaře především. Zbývá už jen zavést přidělování "kreditů" za sprostá slova do teamového rádia.
Nu, i v tom mají "Éčka" navrch. Například se zde penalizuje překročení maximální spotřeby energie (nejspíš mají smlouvu s ČEZem). Případný tvrdší souboj na trati má za následek nadměrné vybití akumulátorů, takže pak následuje jen ekojízda.
Klasická formule 1 je bohužel už také jen historií, motory a vůbec celá auta jsou příliš drahá a komplikovaná, vývoj během sezóny je ale velmi omezený, aby se ušetřilo.
DRS je sporné, fakt je, že před zavedením této fičury už opravdu předjíždět téměř nešlo, teď se to dá délkou zón docela doladit.
S tresty se letos nijak zvláště neplýtvá, to už musí být. Většinou je to navíc jen 5 nebo 10 sekund, tady se komisaři oproti minulým rokům značně polepšili.