Fiat po dvaceti letech oprášil jméno Tipo, nejprve coby sedan, který zhruba po roce doplnil pětidveřový hatchback a také kombi Station Wagon. Obě nové karosářské verze jsme vyzkoušeli mezi Milánem a Turínem.
Hlavně Tomáš si asi odskočil do auto.cz z diplomatického sboru. Je to napsané hodně nekonfliktně, ale když budeme číst mezi řádky je to lowendový kompakt (orientovat se na široké masy)
s:
1/ laciným interiérem (spíše než na módní výstřelky si tento vůz potrpí na praktičnost ... místy trochu laciné materiály)
2/ bídnou variabilitou (Zkusili jsme sklopit opěradla zadní lavice hatchbacku a výsledek byl mírně rozpačitý a ...poněkud vyšší nákladová hrana)
4/ tvrdým podvozkem (Tlumiče i pružiny jsou laděné na tužší notu), rozhodně vyhledávaný těmi širokými masami >:D
5/ líným a hlučným dieselem
Pozitivní je asi jen to, že už je vzadu konečně místo pro hlavu, že je řízení přesné a že to má velký kufr. A opravdu se na to dobře kouká. Každopádně se těším na ty debaty, že to je minimálně tak dobré jako Golf. Kam to ten Fiat z výrobce plně konkurenceschopných aut dopracoval. Na lepší Dacii? Horší Citroën? :-!
Co na tom, že materály jsou levnější už od pohledu, co na tom že technika je jednodušší, jak v čr aspoň trochu nepochválíš itala, nebo francouze, seš ignorant a odvařenej. Zvlášť na ACZ. :-)
/nový euro-fiat ála Palio?/
Před nějakým časem byl test SM Fiatu Tipo s motorem 1.6 M-Jet a v dynamickém měření měl lepší časy než Octavie s 2.0 TDI. Tak nevím jestli je "líná" i Octavie....
Jinak celkem souhlasím, a ještě dodávám, že cenová politika Fiatu je pro kombi i hatchback v Česku téměř jistě likvidační, ovšem pokud nemá Fiat v plánu prodávat pouze několik kusů obou verzí za rok, co by zajímavé rarity vyráběné v Turecku.....
budou mít v autosalonech Fiat co nabízet
Muselo to bejt hrozný a ubohý, snažit se jako kompakt, kombi no prostě jako normál rodinný auto nabízet pětistovku nebo nějakej sedadlovej užitkáč...:(
".. ani není levné"
Kdo chce dneska levne auto? >:D
Golf uz nemusi byt do rana tvuj, ale tipo .... to vzdy bude kde si ho nechal stat vecer, rano, v poledne. To je plus.
Jasně chytráku. Fiat je asi dražší, než jsme čekali
Ale když kážeš o Golfech...když je v nabídce Maraton Edition (mírně přeházený Comfort Edition) na cenu Comfortlinu se kouká jen totální máslo :-!
Tak na téhle je zrovna vidět, že jí chybí nějaké ty chromové doplnky, je to přeci jen nižší výbava, ale porovnání dospělého, moderního auta nižší střední s obstojně výkonným motorem a v kombiku, nevyváží ani možná vyšší výbava (nezkoumal jsem) lowendověji zaměřeného Fiatu, vyráběného v Turecku.
Pokud nechci kombik, výše uvedený Fokus ST line bych řekl, že je jeste o krapet lepší volbou, z venku vypadá "dospěle" nechybí mu do Top verzí už moc estetických doplňků (kola, "sporotvní" doplnky karoserie, ale i interiér a sedačky + výkonný motor ) a nebude vypadat jako chudý soused z Boleslavi alá výbavy Active na cenu již od :-)
suhlas... bez pardonu ten biely focus vyzera daleko dospelejsie a hodnotnejsie ako tipo... ano ano.... tej cervenej astre na foto chybaju nejake tie chromovane linky na kasni aj hmlovky a tak dalej... ale ako celok vazne pekny voz... astra sa skratka v tejto generacii po kazdej stranke podarila a vytiahla .... razom je na spici triedy :yes:
tipo ma len jediny problem... cena... u nas nove tipo stale moc nevidim... cakal so v jeho pripade u nas nejaky boom na styl a la thalia z rokov okolo 2000-2001 .... ale zatial sa stale nic nekona ... ziadny trhak to u nas nie je .... pritom nove astry su uz ozaj aj u nas dost rozsirene :yes:
Boom alá Thalia? Vždyť to mimo Dacie byl ten nejtěžší low end, a to i cenově, kdy bylo několik akcí ke konci výroby, kde se dala reálně koupit někde okolo 130tKč a "reklamní cena" při úvěru byla dokonce 99tKč.
Tipo s touto cenovkou je prostě úlet. Za podobný peníz si kolega koupil Sportsvana 110kW i s pár příplatky.
S focusem bych tipo neporovnaval , přece jen je trochu jinak zaměřeny a prostorem nehyřici kompakt nižši středni. Spiš mi k tipu sedi usedlejši astra. Ta cena tipa je ale opravdu šilena , když za tu cenu je u nas focus 1.5EB 134kw titanium.
Ta vysoká cena hatchbacku jakoby chtěla podtrhnout, není účel prodávat. Připadá mi, že Tipo vzniklo z nadšení konstruktérů a technologů Fiatu - je zázrak, že tam ještě jsou.
A je to škoda, tyhle karosářské verze se Fiatu opravdu povedly a konečně už tu není jen variace na pětistovku stokrát jinak ;) Hatchback se mi líbí možná ještě více, než kombi.
hele.. vazne mi chces tvrdit, ze tenhle Focus ma lepsi, hezci, kvalitnejsi interier nez Oktavie? Klidne i Active? Ja doufam ze ne.. :-) Design vezmi cert.. pro milovniky UFO nebo ridice dodavek s podobnym stredovym panelem fajn.. ja jsem to neohmataval, ale uplne shodny auto maji vystavene v Tescu.. a je to od pohledu.. Ford >:D A super detaily. Treba ten sporak. Ten obri plast pred spolujezdcem je od pohledu hodnotny a vysoce esteticky.. >:D To je holt duvod.. Proc ta osizena Oktavie.. na tom ve skutecnosti je nadprumerne dobre :-)
Víš co? >:D Ty si vylez z toho tvyho vylítanýho Superba a jdi se podivat mezi lidi.... "já jsem to neohmataval, ale"..........Ty si fakt kouzelnej! >:D Právě proto, že sis nikdy neohmatal, tak nepoznáš ten rozdíl, proti bakelitový Oktavii Aktive ;) Navíc, to co jsem postnul neni základní Fokus ty plácale >:D Ach jo, prosím pro tvé vlastní dobro, neztrapňuj se už tady ju? ;)
Nemyslim, ze je astra zas tak hrozna, pravda trochu kratsi byt mohla, zas ma proste velky kufr.
Samozrejme treba ta v odkazu ma podstatne horsi vybavu nez inzerovane tipo, nicmene jen fakt, ze je rekneme (pokud reknu ze za kombi bude chtit fiat o 20k kc navic) o 30 tis levnejsi je docela ulet, pritom ma lepsi motor (trochu) i interier (o hodne).
Na druhou stranu ta cena astry taky neni cenikova, ale je to cena skladovky, takze se porovnavaji tak trochu hrusky s jabkama.
Kdyz uz, tak...
Pokud máš rozmazlenej zadek, tak přitlač, nebo si kup za ty prachy něco, co jsem nabídl já (i když u Astry je to napováženou) >:D Ale na ACZ říkali, že prej tu tyč vůbec nepoznáš!!!!! >:-[]
Nejel, jel jsem jen 2014 a 2015 a ani jedna neměla tyč a proti Fokusu, kterej ji dneska ještě pořád nemá (to je vid? >:D to je gól.. jaktože ta hodnotná Oktávka ji má jen v nejvyšších výbavách?), je to žebřiňák a to jsem jel i Scoutem ;)
Ještě jsem jezdil s G-Tecem, ale ten mne moc nepřesvědčil, přišel mi línější, než 1.2TSI :-) Ale byl to syrový kousek.
Ten Scout, nechci mu zas tak křivdit, nebylo to špatné svezení, rozhodně komfortnější, než klasická Octa, ale zase to auto stálo přes milion a to je trochu šleha na Oktávku :)
Počkej, tyhle motory mají přeci "tyč" (až na G-Tec, což pro mne bylo překvapení). Pokud si dobře vzpomínám, jediná "normální" OIII s multilinkem je 1,8 TSI. Pak G-Tec, čtyřkolky a RS (nebo je 135 kW TDI jako předokolka i v L&K?). Takže mě právě překvapilo, že jsi nezkoušel 110 kW předokolku.
Nevím, jestli někdo kupuje Octavie za milion. Scout je cenově na úrovni Style, tedy 1,8 s DSG v ceníku za cca. 700. K milionu se dá vyhnat snad i 1,2 (respektive dnes 1,0) i když v Active možná ne, pokud omezují příplatky (dříve rozhodně platilo, že nižší výbava je dražší, pokud je naložíš výbavou; pamatuji si, že OII dokázala v ceníkových překonat Superb se stejným pohonným ústrojím a to měl Sup možná i o něco lepší výbavu).
Jezdil jsem Scoutem s 2.0 TDI 110kw a ten už tyč nemá :-) Ten má multilink. Obyčejnou OIII s 2.0 TDI 110Kw jsem nejel.
Za mega a něco byl ten testovaný kus (byla to novinka tenkrát), to jsem jen podotkl. Za 600-700 by to byla dobrá volba s TDI a když tak koukám, tak dnes už takové skladovky jsou :-)
z fotiek mi tie vyrezy blatnikov pridu ako docela male ... zvlast na hatchbacku je to vyraznejsie a akoby masivne obalene vysokou kasnou.... co potom vytvara akysi syndrom malych kol.... podobne ako je tomu pri CLAcku od medveda kde sa aj 18tky vizualne uplne stratia .... ked pozeram na fotky golfu alebo astry ... tie ich vyrezy blatnikov su ovela vzdusnejsie a vacsie a aj kasna je hmotou menej zavalita ... tak neviem... ale vzhladom na cielenie tipa to asi nebude hlavny problem tohto auta... kedze tu prakticku stranku rozhodne zvladne dokonale :yes: ... mna skor prekvapuje cena... pozeram na cenniky a ono si to uz docela nezada ani s golfom a astrou .. kazdopadne za mna v tejto triede radsej astru ako tipo :yes:
"..za mna v tejto triede radsej astru ako tipo"
Kombik za 399 000 Kc v plnke, nebo jdu jinam. Ale az vyleze ven cena za novou i30, mozna ze tipo bude skvely kauf. Nechme se prekvapit. :-!
ja sa obavam jedine toho ze nova i30 uz moze prist o tu solidnu a u nas dobre predajnu GDI atmoferu.... a ako zakaznik dostanes potom uz len tu litrovu kosacku ktora na papieri zerie okolo 4 a pol litra ale v praxi 7 .... snad sa ale tieto moje predpovede nenaplnia.... ;-)
ale ved mozno pridu aj s nejakym uz novym a vacsim turbom ... ten liter a tri vlace su napriklad pre mna neprijatelne ... tak ale nechajme sa prekvapit...
Myslím, že 1.6 a 1.4T jsou na courání po střední Evropě dostatečné motorizace.Osobně se přikláním k 1.6, pač je bez turba a nemusela by se pokazit.
Ale bude to mít Ital těžké, konkurence nespí a taková Astra nebo Golf, Megane...mají lepší pověst.
astra je v interieri tak o dve urovne inde ako tipo teda aspon mne to tak nazivo prislo ( a dovolim si tvrdit ze astra sa uz moze interieorm porovnavat aj s premiovym A3 ) ... prave preto ma prekvapuje ta dost odvazna cena relativne jednoducheho tipa... ktora je podla mna az neadekvatna tomu na koho auto cieli... ale nieco podobne mame aj v pripade rapidu... kde sme tiez svedkami toho ze nie je problem kupit si podobne vykonneho aj vybaveneho rapida uz pomaly v cene golfu... ale nepochybne si tipo iste svojich zakaznikov najde... svoje kvality ( praktickost a denno-denna pouzitelnost ) urcite ma :yes:
"..astra je v interieri tak o dve urovne inde."
Souhlas. Ten klavirovy plast si mohli ale odpustit.
Kdo vi jak to bude vypadat po 100 000 km.
Lip nez odchazejici i30? [odkaz]
i30 uz bude za par dni nova.... a tam uz ocakavam uplne inu uroven kvality prevedenia interieru ako na sucasnom modeli ktory je tu s nami uz od roku 2011... sam som zvedavy kam sa posunie
astra je podla mna v sucasnom nepremiovom segmente vlastne takym malym premiantom ... kabinou bezkonkurencna... nedava mi teda tipo ziadny zmysel aj keby stalo o 1500 eur menej... astra je uz na pohlad uplne ina liga a ovela dospelejsi hrac svojho segmentu... ale na druhej strane je to vsetko ok... tipo na to na co je robene ... je fajn... len ako vravim.. cenou mi pride kusok odvazne...
Ano, jenze tenhle HB nabizi jednoznacne horsi interier nez prima konkurence, prumerny motor a vlastne jedine cim zaujme je prostornost (a pro me i deisgn exterieru, ale to je dost subjektivni). Nektere prvky vybavy ani nenabizi a to nemyslim nejake "vychytavky" ale veci jako xenony nebo dual klimu.
Kdyby byl o 20 tisic levnejsi, porad bych rekl, ze je to nezajimave, takze jsem zvedav, kolik bude stat za par mesicu, tipuju ze o dost mene nez nyni.
Pak teprve bude schopen splnit to, co vyhlasila sama automobilka, ze to je nejlepsi value for money auto. S ceskymi cenami zatim rozhodne neni, spis naopak, to i ten rapid je snad z tohoto pohledu lepsi (v pohode ho koupite pod 400 tisic).
tipo je robene skratka viac na komfort a jednoduchost a akusi "denno dennu neznicitelnost" ... lenze preco potom ta cena.... mne pride ozaj drahe... astra nie je o nic drahsia ale v praxi je to vedla tipa vizualny aj kvalitativny premiant ktory je snad vo vsetkom uplne inde ako tipo .. ci uz dizajn... interier.. motory.. know-how.... vybava... ako fakt astra je mozno sucasna spicka nepremioveho segmentu na ktoru uz nestiha ani golf... takze ozaj ked pozeram na cennik tipa a potom kuknem na realne tipo a aj jeho interier .... tak je to docela sklamanie.... a to ani nehovorim ked si tipo kusok nalozis patricnou vybavou ... razom je aj golfik vcelku lacny na to ake ma kvality a svetove meno... praktickost.. techniku.. kvalitu aj imidz
když sestřelí ceník o 100.000 Kč dolů, mohlo by si to své kupce najít, v opačném případě je to docela nadnesený a sebevědomý počin s nejistým výsledkem.
Urobiť auto, ktoré rezignuje na udávanie trendov, má ísť len o dobrý pomer výkon/cena, výroba v turecku, uviesť to lacnejším sedanom a potom strúhnuť golf cenu... Kde som to už videl?
lift rapid ;-) ... podobny pripad... cena golfa pritom auto docela nizkonakladove ... na koho tym cenovo ciela neviem... ale viem ze su lepsie vozy za velmi podobnu cenu ako rapid alebo tipo
Nedávno jsem mluvil s dobře informovaným prodejcem Fiatu a ten mi prozradil řadu zajímavých informací:
1) Drtivá většina zájemců o Tipo sedan v ČR (ale i jinde v Evropě) zatím vyžaduje základní benzinovou motorizaci 1.4/95 k. Turecká motorárna ale naprosto nestíhá tyto motory vyrábět v potřebných počtech, současná čekací doba na takto motorizované sedany při zadání do výroby je proto cca 6 měsíců. To je také důvod, proč zatím s tímto motorem není nabízen hatchback ani kombi.
2) Kombi SW s největší pravděpodobností dorazí na český trh ne v původně plánovaném listopadovém termínu, ale až v lednu, ne-li únoru 2017. Ve druhé polovině tohoto roku by měl být kombík i hatchback k mání i se slabšími motory a nižšími stupni výbavy
3) Snad již příští rok dostane motor 1.4 T-Jet i sedan (To by bylo skvělé, protože podle mého názoru je z celé řady designově jasně nejzdařilejší).
Když to shrnu, tak to vypadá, že opravdu pořádná modelová nabídka řady Tipo přijde až napřesrok. A to už by snad ve středoevropské centrále Fiatu v Budapešti mohli i přijít i s nějakými rozumnými českými cenami silnějších verzí... :-O
Z tou dírou v kontinuitě, provázenou rušením vyráběných modelů, které měly vydělávat na nové, liknavostí s náběhem, nyní drahými (neprodejnými) hatchbacky, bez reklam atd. atd, atd. ....... Jestli on to nakonec nebude jeden velký průšvih FCA. Snad ne !!!!
Mě by zajímalo, proč neudělají z tý 1.6 tipo aut., s manual. převodovkou. Je znát, že lidi turba a jiné složitosti nechtějí. Chtějí jednoduchý spolehlivý motor, který dobře jede a málo žere, bez turba a zbytečných věcí okolo.
Potvrzuji panu Dusilovi velkou prostornost a spřesňuji ještě, že se těžko hledá auto s tak příkladným sezením - kór v nižší střední třídě. Ano - a původní Tipo byla prostorová bomba + další novoty. Kromě jiného umožňovalo o 10 cm širší auto, než bylo tehdy zvykem, skoro tři místa ve druhé řadě - to bylo u tohoto nového Tipa dotažené do téměř ideálu. Je docela zajímavé, že Citroen se podle toho vzoru tehdy vydal stejnou cestou - dokonce měly ZX4 - Xsara stený rozvor 2 540 mmm jako Tipo - Brava (až to svádí k podezření stejné platformy - ale není!).
Sklopená zadní opěradla na sedáky:
Je to dnes (bohužel) zcela běžná záležitost. Srovnám-li to s Bravou (a původním Tipem), kde je zcela rovná vodorovná plocha bez přerušení nějakým schodem (díky sklápěným sedákům, ale nejen tím - je to skvostně řešené), je to škoda.
Zadní okno:
Ještě ve srovnání s Bravou musím uvést handicap - bohužel také dnes běžný -, a to se špiněním zadního okna od spodního víru, a k tomu malinkatý stírač, který nedosahuje ani horního okraje okna, takže setřená plocha je malinká. U Bravy se jednak zadní okno nešpiní: spodní vír se odlepuje na odtrhové hraně pod ním, a to strhávaným horním proudem vzduchu, který s sebou "smývá" případné mapršelé kapky při stání např. na křižovatce. Navíc jdou tyto kapky setřít dlouhým stíračem s osou uprostřed dolního okraje, sahajícím nejen až do dolních rohů okna, ale i k hornímu okraji uprostřed, od něhož je setřená plocha navíc díky tvaru a zaoblení skla okna oválná (ne kruhová!) - okno je setřené téměř celé (zbydou malinkké "trojúhelníčky" v horních rozích).
Ale jinak klobouk dolů, že vůbec po těch letech "mlčení" má ještě Fiat správné konstruktéry a technology.
A navíc jsou tu zakomponované designové vzpomínky na legendární krásné Fiaty 1300 /1500 - z mého dětství :-)
Je to tvar masky chladiče a vystouplý prolis probíhající klikami dveří, přídí a zádí kolem celého vozu. Zde to je jen jemnějí naznačeno a kvůli dnes jiným požadavkům to ani nemůže být tak silně nápadné - na sedanu je to lépe patrné i v zádi (1300 / 1500 byly sedany), ale původní 1300 / 1500 to měly zvýrazněno chromovým proužkem kolem celého vozu, v němž byly přímo stejně tvarované kliky dveří. Ten tvořil jakousi plochu pontonu - "stůl", pod nímž byla přední dvojitá a zadní dvojitá světla. To hrálo v boku vozu s chromovým rovným okápkem střechy.Z předních dvojitých světel vybíhaly krajní okraje masky chladiče. To se pak podobně dále vyvíjelo i u Fiatů 124 a 125.
Zní to dobře. Tužší naladění je pro mě dobrou zprávou a interiér už koukatelný. Nicméně dosavadní ceník je jemně řečeno velmi jednoduchý a zásadní je, jak to bude s neakčními výbavami. Do 400 tisíc hatch 1.4 T s fajn výbavou, to by nebylo špatné.
Mimochodem, absence dvouzónové klimatizace je dalším z jasných signálů těm, kdo zarputile tvrdí, že Tipo je klasický mainstreamový hatch. Není, a mně to vlastně ani nevadí.
Re: Fiat Tipo1.4 T-Jet nestartuje na částce 467.500 korun...
Jestli je to dobře nebo špatně nevím, a nesoudím.
Je to podobný jako s názvy 500něco... taky se mi nelíbí. Ale to nemění nic na tom, že se s tím autem dobře jezdí.
"Open edice" je nesmyslně "naložená"... asi vědí, co dělají.
Nabídka motorů je omezená, protože "holá" 1.4 není k mání - jde do sedanů.
No, a z pohledu výrobce je to dobře.
Na českém trhu stejně "štěstí" neudělá... ale proč jste jeli až do Itálie, když už jsou ta auta i v ČR?
Nejvíc mne na Tipu mrzí to srovnání. A nemyslím tím srovnání s konkurencí:
[odkaz] a [odkaz]
[odkaz] a [odkaz]
[odkaz] a [odkaz]
[odkaz] a [odkaz]
Z mého pohledu Tipo oproti Bravu vypadá a působí jako laciná šunka, krok zpět ;-\
Souhlas, ve srovnání s Bravem jde vidět jiné zaměření i původ. Mělo mnohem větší šmrnc, prostě typický Ital. Mimochodem, Bravo by mohlo být klidně uvedeno dnes a stále by vypadalo svěže. :yes:
"Laciná šunka" - to je velmi sprosté a nepravdivé. Nicméně s vámi a kolegou nade mnou slouhlasím. že Bravo mělo podle mne italský šmrnc - bylo podmanivější, než Tipo. A mělo se narodit i kombi. S patřičnou reklamou by určitě dost zamíchalo prodejností v nižší střední třídě. Zatímco bez kombi přišel Fiat o spoustu tradičních zákazníků, kteří přešli jinam.
Takový p.Piech (VW), kdyby měl takové Bravo, zaplavil by s ním svět. Holt, takový p.Marchionne (Fiat), který při svém nástupu ovlivňoval vznik Brava a prohlásil, že když nebude prodejné, kombík nebude, se o jeho prodejnost nijak nesnažil a kombík zakázal.
Souhlasím s kolegou nahoře, že vzhledová vyjímečnost Brava (a nejen ona) trvá - nezstárne.
Jak levné proti Tipu by bylo "pošťouchnout" jen Bravo a postavit na jeho plošině kombi (třeba i s delším rozvorem - variabilní plošinu mělo od Stila = první na světě).
Až do něj sednu, udelam si svuj nazor, ale že bych se z toho kácel na první pohled, to asi ne. Vypadá jak korejec před pěti lety. Fiat mi to promine, už jsem dva měl a ok
Koupili jsme si Fiat Tipo HB 1.4 70kw výbava lounge za cenu 335.000,- a světe div se dozadu se vejdou 3 děti (2, 5 a 8 let) prostorově super. Motor je sice slabší ale po mých zkušenostech jsem si vybíral motor kde budou 4 válce a žádné turbo. Byl jsem zkoušet nové Berlingo benzínový 3valec s turbem nebo nafta 1.5hdi výběr motoru nic moc. Zkoušel jsem i Dácii Duster 1.6 benzín - auto mě nenadchlo s pěknou výbavou je cena jinde. Mám najeto 1000 km a zatím spokojenost kombinovaná spotřeba zatím 6.8 a hlavně mám auto které není okoukané.