Ale divím se, že redakční vylizovači Lexusu si nevšimli brutálního nárustu Lexusu asi o 600 nebo 700% proti loňskýmu srpnu.
Sice je to furt jen usmolenejch 44 rejžokastrolů, ale nadpis by to byl pěknej "Nejvíc roste Lexus" nebo tak.
A pod tím obligátní žvásty, jaká je to přísná konkurence pro německé luxusní vozy bla bla
Ne, vážně... zřejmě se nedaří Focusu. Ten byl loni někde kolem 8% trhu nižší střední a za srpen je na 4% třídy (bez Octavie). Že by předmětní zákazníci čekali na novou Astru nebo Megane?
Uvidíme co evropská čísla, tam je za 1-6 Focus v mínusu, ale ne o moc.
ano focus mal u vas slabsi mesiac.... a aj kuga mala mierne podpriemerne mesacne cislo... ale nejde o nic neobvykle ... a o mesiac aj renault uz moze byt opat pred mercedesom... ono vo vysledku za 8 mesiacov je vlastne daleko pred nim ;-) .... cas od casu mesiac od mesiaca proste niekto vyskoci a preda viac ako obvykle a niekto zase padne a preda menej.... ale z dlhodobeho hladiska nedoslo zatial k nicomu prevratnemu ... mna opat hodne potesil sportage s tucsonom ale som prekvapeny ako sa za posledne mesiace u vas uz dviha male rio ... doteraz za predosle roky predavalo u vas rio sotva 40-50 kuskov mesacne a bolo v tieni mnohych malych aut .... ale v roku 2016 su to uz neraz aj trojciferne cisla a jeho predaje sa defakto z roka na rok zdvojnasobili .... kde nastal zlom a co bolo pricinou ze sa rio konecne uz dvihlo neviem ( zeby uprava cenovej ponuky? ) ale som rad ... a to je na ceste uz jeho dalsia generacia... este polroka a rio v novej generacii uz snad u vas predajmi poprehana aj i20 a fiestu ;-) .. v tomto som optimista
I u Mondea se postupne ceka na FL (pristi rok?), fieste uz taky tahne na duchodovy vek (ikdyz za me funguje stale stejne dobre), a celkove se to ted nekdy bude u Fordu lamat a prechazet na Sync3. U mondea urcite, u Focusu mozna. Nedivil bych se kdyby i tohle prodeje lehce zdrzelo.
Na nemeckem foru to lidi docela resi (stejne jako ten FL). Jen otazka, jestli bezny kupec je ten co leze na nejake fora. Osobne se priklanim k tomu, ze spis ne.
Ad FL, mondeo tu je od 2014, takze pristi to budou 3 roky. US spec Fusion dostal FL uz pro modelovy rok 2017 predstaveny na zacatku 2016, Vzhledem k vyse zminenemu a taky tomu, ze zdrzeny prichod mondea do evropy nebyl zamerny, ale vysledkem prevedeni produkce do Spanelska, tak bych se nedivil kdyby cekalo FL pristi rok i evropske mondeo.
No to je hodně subjektivní. Novinky jsou Astra a Megane. Tipo je o kousek níž pozicované a není přímý konkurent, 308 už žádná novinka není... a jestli je hezčí než Focus... to záleží. Líbí se mi zadek u 5dv, ten se mi naopak nelíbí u Focusu. Ale třeba kombík, tam je to jasně pro Focus.
Co se prodejů týče, tak Astra u nás nikam nevystřelila, prodeje jsou furt celkem konstantní... ale možná jak říkám, jsou ta auta objednaná a čeká se na ně.
Mercedes jsem moc nemusel, skoro zadny se mi nelibil, hlavne uvnitr to byla a u dosluhujicich generaci stale je katastrofa. Ale treba novy E a GLC jsou pro me velka zmena k lepsimu. Dost me dostaly cekaci lhuty, pry na GLC bezne 6-8 mesicu.
Tohle pravidlo u mě nefunguje a tak pro mě M-B ve třídách, které řeším není. Jednolitý design bez nápadu není ani tak rozhodující, jako absolutní rezignace na řidiče, ze kterého je nenamáhající se pasažér.
Auto mě musí bavit při jízdě, ne při skládání na konfigurátoru.
Tak zle bych to nevidel. Po svezeni v C klasse na zakladnim zeleze klidne napisu, ze to proti 3er na zakladnim podvozku neni ani horsi, ani lepsi. Cit v rizeni detto.
A ze si clovek to BMW muze vylepsit je sice pravda, ale 1) vetsina se toho proda prave v tom podvozkovem zaklade a r4 nafte, takze proti MB za me nic zasadne lepsiho, a taky 2) vetsina lidi chce jezdit, ne se vozit. Ostatne i proto je tak uspesne audi. :-)
Na druhou stranu - třeba ta i30 se vyrábí v Nošovicích a má taky slušný podíl českých subdodavatelů... a jako rodinné auto nabízí dneska asi nepřekonatelný poměr value / money, do nějakých 400 nemá moc konkurenci.
Zřejmě to bude lepší. Aktuální trend u Hyundai je uklidnění vlnobití, viz i20, tam už se o fluidním designu jen mluví... a nakonec celkem i ten Tuscon.
Jinak... ono existují různé verze té přední masky a tak, celkově souhlas že Ceed je o třídu hezčí auto, ale pokud na to koukáš optikou "dostat co nejvíc za svých 350", tak si nemůžeš moc vybírat. Kdybych měl mít dilema Rapid vs. i30, tak se kloním k i30.
Neznalost a nekultura ? Vážně ? Nebo je to spíš o tom, kam tě pustí peněženka ? Takže zřejmě nejsme tak bohatá země a viděl bych to spíš jako náznak finanční gramotnosti.
PS: A bavme se o nových autech, prosím. Žádný studie o tom, kterak místo nového nekulturního povozu můžeš mít lehce jetou "kulturu jako řemen". ;-)
Rozlišení podle provozovatele je k dispozici pouze na úrovni značek u SDA.
[odkaz]
Dál jsou statistiky od firmy Medea... ale nesmí ti vadit, že je to firma napojená na Hyundai. Nicméně nic lepšího není, takže lepší než nic. A členění soukromá vs. firemní tam jsou taky, i když už ne v takovém detailu jako dřív.
[odkaz]
A proč vlastně ? Abychom se dozvěděli, že firmy (stejně jako živnostníci a vůbec všichni co kupujou na IČO) jsou úplně blbé a auta pro lidi dělají úplně jiné automobilky než ty v popředí prodejů. Hele, já mám třeba docela rád Suzuki, ale nemyslím si, že ten jejich poměr prodejů firemní/soukromé je strategie a že se do fleetů necpou, aby neztratili něco ze své lidskosti. >:-[] Přitom já bych klidně pro svý hypotetický obchoďáky flotilu Swiftů nakoupil. Stejně jezděj sami a v kufru maj prázdno. A do jejich chalup mi nic není. ;-)