Já si tedy myslím, ze nejdůležitější česká novinka tam byla dost dlouho, a tak o Kodiaqu už asi víme vše, co lze nyní vědět. Takže ma právo tam taky chvíli byt koncernovy hnůj, i když se jedna o šikmookou zrudicku z koncernu H/K... Tak nebuď zas.any VAGista a dopřej i korejcum par minut slávy...
Tak se dnes stalo co uvádí holden-holden ... Horká Novinka, navíc vyráběná v ČR je už na 2.straně Auto.cz, čili v propadlišti dějin !!! A přitom má jednu z největších diskuzí na stránkách ... Takže vaše čtenáře zbrusu nový HYUNDAI i30 evidentně velmi zajímá !!! Můžete mi to nějak vysvětlit pane Bureši ? :no:
urcite na to bude nejake vysvetlenie:) ale zas, koho by zaujimalo predstavenie jedneho z najpredavanejsich modelov v CR, ked si moze precitat dalsie spekulacie o VW modeloch, takych peckach ako je napriklad yeti >:D >:D >:D
Já si myslím, že VéVéčko na to dohlédne, aby tam Vaňous udělal nějakou čuňačinku i bez Kramného, adeptů na to mají v panoptiku dost a dost >:D Jůndé nebrat! Nahoře huj dole fuj. 8-s
cakal som kadeco.... ale toto je snad este lepsie... kabina neskutocna :yes:
najvacsie prekvapko je ale asi nove 1,4 tgdi.. ideal ... velmi chvalim aj to ze zostala nadalej v ponuke aj nejaka ta zakladna 1,4 atmo ( snad ostane aj v novom ceede ) ... :yes: takze suma sumarum.. velka spokojnost ... i30 sa opat vytiahla a moze dnes uz smelo konkurovat astre, meganu a dalsim na spici :yes:
tak trochu si rejpnu... mrkni na uložení displaye, který trochu zakrývá prostřední výdechy klimatizace... to je jako pěst do oka.
JInak konečně hezký Hyundai.
sam neviem preco nemohol byt displej tak ako ho ma povedzme volvo v40 ale co spravime... asi je dnes v mode tahat displeje kdesi pred oci a akoby mimo palubku
PS z tohto pohladu nic nezakryva tak neviem [odkaz] .. tie vyduchy su jasne az pod displejom... ale ziva skusenost samozrejme napovie viac ;-) .. ano.. auto pekne ( konecne ) :yes:
:-)
Jako vždyť je to tvarově úplně stejné jako tebou kritizované Tipo, jen je to teď o trochu líp nafocené (v reálu si to s ním nezadá).
Z venku to vypadá opravdu jak P308...
Jako neurazí, to ne, ale ani to nevidím jako nějaký zásadní krok vpřed ve srovnání s předchozí generací. Pokud to nebude v interiéru prostornější, tak nevím. Chválu si snad jen zaslouží to, že Háčko konečně přišlo s konkurenceschopným a moderním motorem na evropský trh, ale třídní stín nepřekročilo.
mne to na rozdiel od tipa pripomina skor styl bmw alebo mazdy ..... tipo ma nazivo interier az hodne jednoduchy s velkymi prazdnym plohami a oblymi plastami ktroy by mi mozno sedel na novom punte ale na auto nizsej strednej triedy ozaj kus slabe .... tipo je nizkonakladovka a je to v kabine vidiet aj citit... u i30 uz na pohlad naopak citim skor premiovy styl kabiny a hodne vela luxusu :yes: ... a aj volant uz ma i30 konecne poriadny :yes:
kusok hranatoidny a prelinkovany... ale tesim sa ked ho uvidim nazivo... lepsie ako tie doterajsie vlnky zblnky ktore sa mi uz ozaj na i30 az prejedli :yes: .. dnes su v mode opat hrany a coraz mensie a mensie kukadla :yes:
Přesně tak, bezpohlavní design se žádným myšlenkově novým prvkem. Všechno už jsme tu viděli....jak pejsek s kočičkou pekli dort..dáme tam trochu z designu všech konkurenčních značek, uvaříme mišmaš, a ono z toho vylezlo tohle....ach jo! tím netvrdím, že je to ošklivé!
Ošklivé to není ale krásné rozhodně také ne. Design zřejmě dělali evropani teda až na ten zadek. Ten je skutečně korejský se vším všudy. Je to takový nepovedený guláš ochucený korejským kořením. To Tipo je aspoň designově konzistentní.
jj, souhlas, volbou designu mi příjde Tipo rozhodně originálnější....a vlastně se mi začíná čím dál tím více líbit....ale jedna věc je fotofrafie a druhá reál na vlastní oči.
Tak jsem koukal na nejaka ta korejska videa... A dobre je to...
Ryze funkcni a prakticky vuz s absolutne neutralnim designem... Cili ano... zase kluci sikmooci poskocili o notny kus dopredu.
naopak, za mna slusne sklamanie.. exterier, predna část sa vobec nevydarila, vyzera to jako hodne nepodareny p308... od prednych dvery dozadu to je uz ok.. a interier, vyzera mierne ufo, bude zalézat na pouzitych materieloch, takze az nazivo.. tak ci tak, sklamanie, cakal som od H viac (kde si porovnam pokrok mezi ix35 a Tucsonom - neporovnatelne vatsi skok a omnoho podarenejsi design), skoda
Tucson je sice taky bezpohlavní a mohlo by na něm být logo mnoha značek, ale dá se na něj alespoň nějaký čas koukat. i30 se však opravdu nepovedla. Hyundai by měl začít hledat nějaký svůj designový směr. Jde poznat jen dle loga.
a ake logo by ti sedelo na tuscone... hadam nie skoda alebo peugeot ci mazda ... nahodu tucson ma najviac charizmy a stylu zo vsetkych hyundaov .. a vyzera akoby aj kusok americky s tou velkou maskou... za mna dokonaly :yes:
H*vna jí ještě nikdy nic samotného nevymyslelo :no: od každého vozu ukradli kousíček bez vzájemných souvislostí. Takže celek je jak by pejsek s kočičkou vařili dort a nehodí se to ani na vyvážení zingruby! Nejlepší bude až Kramného ansámbl vynese nějaká veřejná tajemství, jak jim zas kastle spadla z pásu, těsně vedle dělníka a nápravné opatření - žádné. Nebo jak se eviduje wc. O těch materiálech, kterých se Asie ve velkém zbavuje a jezdí to lodí přes Itálii nemluvě. Jojo SAP nelže. A inženýr 22 hrůbého, jooo to jsou terna. Raději skleničku infikovaných klíšťat než toto :no: Ne nadarmo to dali do nejslabšího regionu země, kde visí na Hradě červené trenky. Jinde by to totiž asi nebylo možné. Pojďme se bavit raději o motorismu.
Tak to je vysoká úroveň debaty ... Ale bohužel to svědčí něco o tobě ... :-( Hele, každýmu se líbí něco jinýho, ale nemusíš hned odsuzovat vše co Hyundai představí ... Nebo Ty už jsi to auto viděl v reálu ? Jak s novým modelem souvisí nějakej Kramný ? Jak WC ? Jinak já myslím, že je dobrá každá investice do ČR, pokud to dá lidem práci a firmám zakázky ... Jakej materiál z Asie ? Myslíš jako že ředitel pro Evropu je Němec jó ? Protože už asi 3 roky má HYUNDAI/KIA vývojové a designové centrum v Německu a hlavní slovo ve vývoji i designu má Peter Schreyer (původně u Audi)!!! ;-)Tak už se prober ...
Myslíš jako že je Němec jó ? Protože už asi 3 roky má HYUNDAI/KIA vývojové a designové centrum v Německu a hlavní slovo má Peter Schreyer (původně u Audi)!!!
hm, nepotrebujem ani pravitko na to, aby som videl tie spary v oficialnych fotkach...pozri sa na ulozenie veka konektorov popolnika a schranky na rukavice (neviem, preco to ma taky oficialny dementy nazov :)) + strety plastov na bokoch stredovej konzoly..ved to je hanba......ked som jazdil na Golfe 4 mal krajsi, cistejsi a na pohlad lepsie vypracovany interier...samozrejme, bez tabletu.
PS - hmlovky na najexponovanejsej zadnej casti+vysoka nakladacia hrana k tomu...vies, ludia, co autami denne jazdia a iba ich farbisto neopisuju v diskusiach, vidia motosvet inak ako ty.
PS2 - krasne plasty aka vypln dveri, uzasne, ked ti lavy laket v zakrutach naraza na bakelit.
Zepředu mi připomina V40 , ale uvidi se naživo. Interiery ve stylu vykradenych kvartyru moc nemusim , ale zde mi docela sedi , až na ten vlepeny tablet , opět zaleži jak to bude vypadat realně. Jinak konečně je v nabidce schopnějši turbomotor , jen bych přivital ješrtě vykonnějši motorizaci , alespoň u nějake poposportovnějši verze. No a samozřejmě zaleži jak bude nova i30 jezdit a celkově fungovat.
dle reakci novinářských tesov před premiérou ma mat nova i30 hodne vyladeny podvozok aj riadenie.. toho by som sa tak nebal, multilink zustava, co beriem jako velke pozitivum... ale ten design sa podla mna uplne nepodaril...
Tak divat se na to da , alespoň dle foto , duležitějši je pro mě to , jak bude auto naladěna a sladěne , viceprvek je předpoklad , ale ne jistota. A hlavně řizeni je u korejcu docela mizerne , tak snad bude konečně kormidlo lip vyladěne.
dle info co som cetl je multilink bez ohladu na motorizaci dany... podovozok je vyladenejsie a riadenie dava viac feedbacku jako aktualna generacie (ktora nedava ziadny:)
Taky mě okamžitě napadla V40.
Interiér (vzhled) jednoznačně změna k lepšímu, pro mě dosud největší slabina Hyundaie. Tablety mi nevadí, ale tady to naroubovali poněkud násilně.
Tímto modelem se podle mě již nadobro protl průsečík mezi tradičními evropskými mainstreamovými značkami a korejci. Zatímco golf stagnuje a neví kam dál jít s dizajnem na korejcích je vidět zlepšení každou generaci. Tudíž jej začnou lidé vnímat pozitivně, jako mě když jsem donesl domů 3 z účetnictví. Sestru by pohanili, ta byla jedničkářka. Ale já byl chválen, neboť jsem propadal.
Jenomže Kia tímto golfo/mazdoidním hybridem, který se velmi povedl, už prostě navždy bude chodit na prestižní gymnázium s japonci a evropany.
Korejci prostě postavili plnohodnotné evropské auto.
no konecne plnohodnotny i30 ... uz ziadne prechody a auto na pol ceste k spicke.... ale plnohodnotny super na urovni astry meganu mazdy 3 ... ale ta 1,6gdi mi tak ci tak bude velmi chybat ... chapem ze vedla 1,4 tgdi asi uz velke sance nema ale aj tak skoda... hlavne cenou mohla byt ovela dostupnejsia ako to tgdi a do mesta vhodnejsia... chvala aspon za ten zaklad atmo 1,4 ... ten motor je hodne dobry a vlastne uplne novy ... defakto debutoval az vo faceliftovanom ceede pred rokom... tak mozno aj to rozhodlo ze este nie je cas na koniec atmosfer ;-) ... je z coho vyberat :yes:
Mě teda nenapadá vůbec žádný důvod, proč by i dosavadní (končící) generace všech Hyundaiů neměla být v rámci konkurence plnohodnotná. Že nejsou špičkami třídy neznamená, že je to nějaký low-end.
Pořád je to tak, že Golf si cizeluje to co už léta funguje a ostatní ho buď napodobují (308, nová i30), nebo se proti němu vymezují, nebo si jedou to svoje. Golf stagnuje záměrně, jeho zákazníci si žádnou revoluci nepřejí, stejně tak jako si ji nepřejí třeba majitelé Octavií (viz diskuse o faceliftu).
Dojem na mě udělal Tuscon, ten Hyundai dostal mezi elitu v dané třídě. i30 sorry, zatím ne, Astra - Megane - Golf - Focus... a za mě dokonce i aktuální Ceed... mají víc vlastní osobnosti a nevypadají o nic hůř.
Podíváš se na dnešní Mazdu a na první pohled vidíš, že to je Mazda. Pokud se o to zajímáš, tak znáš i koncepty, na kterých se jednotlivé motivy jazyka Kodo ladily, třeba vidíš v klenutých blatnících něco z RX-8 nebo minulé Ma6.
Občas uděláš revoluci a přijdeš s něčím, jako byl třeba Civic 8G. Sice to nemělo žádnou kontinuitu, ale bylo to svébytné, s ničím jiným sis to nespletl.
i30 je takový euromix všeho možného, striktně jednoduché tvary jsou úplný opak současné generace. Všimni si, že ještě u i20 se mluvilo o Fluid Sculpture (přestože ani na i20 toho už moc fluidního není), tady ticho po pěšině, už se mluví jen o šestiúhelníkové masce co si Schreyer přinesl z Audi :-)
Ale vždyť jo ... oni vzali všechno dobré co někde okoukali a postavili ztoho kvalitní auto za dobrý peníz. Pro lidi, kteří potřebují prostě jenom auto je to dobrá nabídka. A je jim vcelku jedno jestli má nějaký svébytný styl.
Apropo nový golf je tragický. Například to čemu říkají kůže ( volant/šaltra ) je vysloveně k smíchu.Použité materiály jsou prostě hodně špatné. Navíc se mi zdá takový stísněnější než minulý.
Dobré to není...Tipo to trošku připomíná , ale italský design vypadá o dost lépe.
Korjejec má divný předek i zadek , interier se také zcela nepovedl.
Jediná výhoda korejce proti italovi je , že má multilink vzadu..a vyšší cenu. :-!
Re: Zmizela protáhlá příď v jedné "přímce" s čelním sklem
konecne dlha kapota.. mensie a stylovejsie kukadla ktore uz neobopinaju pol auta .. celkovo hranatejsie stihlejsie tvary... uz to ozaj vyzera ako auto.... je fajn ze casy nafuknutych vajicok z cias P307 a prveho aurisu su definitivne prec ... a znacky opat dnes uz preferuju vizualnu jednoduchost cistotu priamociarost a stihlost ( novy P308, novy auris su uz tiez vizualne ovela dalej ako ich predosle vajicka ) ;-)
Re: Zmizela protáhlá příď v jedné "přímce" s čelním sklem
To vizuální je hodně podvázáno technickými podmínkami. Těch je velké odborné množství. Zdaleka nejde jen o nějaké pocity. I když - bohužel - móda je mocná čarodějka. Všeho je však odcamcať - pocamcať.
Např. je dnes možné vidět vodorovné kapoty a veliké vdechy do motorového prostoru. To omezuje výhled před vůz, řidiče ruší odlesky kapoty, kterou vidí, je potřeba více sklápět čelní sklo, ... Zatím je potřeba vidět důvody v nárazovkách a aerodynamice, i když .....
Není snad dnes auto, které by šesti-úhleníkovou "tlamu" nemělo. Předchozí i30 ji měl aspoň zpočátku s vloženým vyčnívajícím prvkem - "nárazníkem" , který určitě usměrňoval proud vzduchu a reguloval s rychlostí jeho množství dovnitř k chladiči a spodní vdech měl určitě příznivý vliv na přítlak přídě.
Nyní jsou za ní složité klapky, které když se zavřou, vytvoří "deskovitou" ucpanou masku. Jak mohou balamutit zákazníky, že to snižuje Cx.
Je to docela příjmné překvapení. Ubylo hrátek s tvary což jedině vítám.
Tento pohled, přední čast mi připomíná volvo a jak jedu očima dál do středu auta, tak se mění na mercedes třídy A :-) Což je taky dobře ;)
[odkaz]
Vypadá to na docela zajímavý počin, kdy auto vypadá víc dospěle než více jako hračka :-):yes:
Acko presne... :-):yes: ale ak pozeram pozornejsie ...... tak z tohto tvojho pohladu na foto vidim este akoby aj P308.... celkovo sa tvary aut uz hodne k sebe priblizuju a dizajn sa tak nejak celkovo zjednocuje.... takze kazdy si v tom najde to svoje auto... dokonca miestami mam pocit ze vidim aj V40 od volva... fakt ... alebo mozno to robi len ta modra farba ;-)
Ale opravdu vypadá dospěle, což je super zpráva. No zároveň i špatná, protože majitelé stávající i30 budou pěkně naštvaný, že nemají tuto generaci ;) A i když byl facelift jen k dobru, tak tahle nová generace je designově prostě úplně jinde.
a uz teraz som hodne zvedavy aj na novy ceed ( zeby uz v zeneve? )... zacina to byt v tejto triede uz coraz naslapanejsie ... ale pre zakaznika je to len dobre.. :yes:
Jsem majitelem současné i30 a když vidím tuhle novou, pro mne poněkud nudnou a fádní, tak jsem šťastný za tu mojí. Nová se snaží být víc evropská, která se, myslím, ztratí v davu šedi a-la VW. Nevím, proč designéři neušili novou něco na způsob Tucsonu, který nemá naprosto žádnou chybu. Teprve potom bych byl naštvaný...
Ten tablet jako obelisk v 2001 Vesmirne Odysei. :-O To je otres. Mohli to trochu poladit jako tu na: [odkaz] :-!
Elantra (US) 2017.
To pod 400 tisic asi nepujde v zakladu 1.4 ATM HB ;-\
Presne tak. Ten interier v Elantre je fakt podareny. Nechapem preco ho nepouzili aj u i30 8-s Nemuseli nic vymyslat a bola by to trefa. Takto to posobi trochu ako teenage kokpit.
Tak si to zatial zhodnotme. Podla doteraz uverejnenych komentarov sa nova i 30 podoba na:
P 308
Datsun
Ford V 40
Fiat Tipo
Mercedes A
bezpohlavny
BMW 1 (mne osobne zo zadu)
>:D
Design interiéru i exteriéru se povedl :yes: Co mně ale chybí je nějaká výkonnější atmosféra, která by zaplnila místo mezi 1.0 T-GDI a 1.4 T-GDI a dala by tak zákazníkům vybrat. Taková 1.6 GDI by se tam přesně hodila. Ale třeba se ještě dočkáme :-)
ta mi tiez chyba... proste taky ten zlaty atmosfericky stred... skoda... chvalim ze zakladna 1,4 ostala v ponuke... iste postaci mnohym jak sukromnikom tak firmam ale ozaj toho gdi je skoda... pritom stale je to relativne este novy motor .. no ale co spravime.. aspon ze ho nahradili tym 1,4 tgdi ... ten je inak ozaj pekne posadeny .... len je to turbo ze jo... ale tak to dnes uz chodi... asi to bez neho uz fakt moc nejde
Já se bojím toho, že ta 1.4 T-GDI bude dost drahá a tak většina zájemců skončí u 1.0 T-GDI, která ale dynamicky na tom není ve srovnání s GDI tak dobře a i celkovým charakterem je mi prostě GDI bližší. Ale uvidíme, třeba normální GDI časem přijde :-) .
Blbost, atmosfery jsou OK v US a maji prisnejsi eko pravidla, coz jiste VW & gang potvrdi. :-! Ale v Bruselu bolshevici nejsou, to je tam jina, horsi, svoloc.
I kdybys dal takto zákazníkům vybrat, tak realita je taková, že v případě výběru podobně nebo stejně výkonných motorizací si pak zákazníci v převážné většině vyberou turbo. Typicky třeba u Focusu,kde ještě donedávna bylo na výběr dokonce po dvou variantách litrového Ecoboostu i 1.6-ky.
To je pravda, ale nesmis zapominat na to, ze se diky emisnim i jinym EU normam atmosfery prestaly vyvijet (Mazda je vyjimkou). A to diky tomu jak jsou emisni testy nastaveny. Pro vyrobce je totiz turbo cesta daleko levnejsi. Ale pozor! Dieselgate budiz varovanim... :-!
A vidíš, už i Mazda jde cestou přeplňování, a to dokonce v Americe ...Nevím co s tím má mít společného Dieselgate, ale dneska všechny motory mají v reálu výrazně větší spotřebu než v nesmyslném NEDC cyklu.
Tak jestli myslíš atmosféru ve Focusu tu 1.6 Duratec se 77 kw (která se podle ceníku pořád prodává) tak ta je na Focus vcelku slabá a litrový ecoboost je lepší prakticky ve všem. Ale mezi 1.6 GDI a 1.0 T-GDI není takový rozdíl, GDI je silnější a spotřeba je prakticky stejná. Takže věřím že kdyby se lidé rozhodovali tak by byl prodej 50:50 nebo lepší ve prospěch GDI.
Focus jsem uvedl jako příklad. Typů a motorizací najdeš možná desítky a se stejným výsledkem. A i GDI, které v této generaci mělo solidní prodeje (protože základní 1.4-ka je prostě základní a proti jedna-šestce 88kW je jen o zanedbatelných 10 litrů dražší) by tak na jedné straně stála oproti litru, na druhé straně proti vrcholné civilní motorizaci 1.4T. Litru, který nabídne velmi podobné svezení při výrazně lepší spotřebě a 1.4ce, která pojede o level lépe a (předpokládám, čas ukáže) stále s lepší spotřebou.
Jo, po Tucsonu auto od Háčka, co vypadá dost slušně. Ač tuhle značku moc nemusím, tak přiznávám, že tohle auto vypadá vizuálně z prvních fotek dost povedeně. Motorizace 1.4T-GDi vypadá také velmi slibně, tj v této kombinaci by mohlo jít o velmi zajímavé auto, teď jen jestli to české zastoupené nezazdí cenou... a uvidíme jaká bude realita ;-)
Davam body za to, ze 1.4 atmosfera ma 6ti kvalt. Ten se k atmosferam moc nedava, ale tady bude a to se mi libi. :yes:
Na dalnicnich 130 kmh to muze tocit lehce pres 3k, coz je pohoda pro tento motor.
Kloním se k většinovému názoru, neurazí a nenadchne. Světla trošku jako Ceed, celkově taková další variace na Golf bez vlastní identity, nejvíc se mi asi líbí zadek.
Zvědavý jsem na kombík, ten by mohl trošku vyvážit relativně delší přední převis...
Sečteno a podtrženo - aktuální Ceed se mi pořád líbí víc. Ale jestli nový dostane čumák ve stylu Sportage... >:-[]
Nejsem sice fanda korejskych vozu , ale upřimně podle prvnich info mě nova i30 zaujala. To se třeba o francouzskych modelech v nižši středni , včetně Renaultu neda řict , nebo o takovem Fiatu.
jestli tě zaujala kopie všeho ostatního, jestli máš pocit, že ideální restaurací je tak ,de ti nabízí od hambáče, přes vepřoknedlo, šnicl, až po lasagne bolonese a nemáš problém to zapít saké a na to sprásknout jednoho sachra, tak i30 je pro tebe opravdu ideální >:-[]
Neni mi to sice po chuti , ale u auta mě zajimaji jine vlastnosti , než to jak vypadaji , jestli někde něco pani designeři neobšleheli atd. Když k tomu přidaš jiste naroky na vykon a "nutnost" mit manual , tak v nižši středni neni zas takovy vyběr.
To ano a taky nechci dělat předčasne zavěry , jak co se vzhledu tyče , tak už vubec ne co do vlastnosti. Hyundai se možna snaži zavděčit všem a je otazkou jestli to nebylo velke sousto. Uvidi se co prvni testy a realne zkušenosti salonovych nedočkavcu.
Z vozu je cítit neuvěřitelný tah na branku. Tam, kde koncern posouvá generace o slepičí krok, Hyundai přeskakuje oceány.
Interiér je přesně to, co soudobé trendy velí a taková Škoda bude mít hodně co dělat, aby se dokázala vyhrabat ze svého písečku...
Výsledek je opravdu vydařený. Nevím, kde a proč si redakce bere tu drzost kritizovat přední gril a jeho nižší uložení, takováhle kritika se u představení opravdu nenosí :no:
I přes to ale musí člověk vnímat korejskou vypočítavost, která je z vozu silně cítit. Hyundai nechce být sám sebou, ale chce být lepší jako ti ostatní. A to je vždy špatně 8-s ;-\
Z interiéru čpí směsice italského koření, opelácké palubky z nové astry, display tak trochu idrive z Mnichova, kaplička přístrojů tak trochu Toyota, středový ovládací panel poněkud Ford... A zadní partie evokuje Golf VI tak silně, až mám pocit, že korejci začali licenčně vyrábět das auto >:D >:-[]
Takže výsledná? Jedna bez chyby, jenže opsaná... Ale hraje se dnes ještě na poctivost a ideály??
Na obranu koncernu musím říct, že z pozice lídra se oceány přeskakují o dost hůře.
Jinak ti musím dát ve všem za pravdu. Z hlediska designu je to taková pizza, na kterou naházím vše, co mi chutná. Pokud však nová i30 nabídne i podobný mix jízdních a užitných vlastností, budeme ji moc hodnotit jako povedenou. Hyundaii totiž určitě nejde o stvoření kultu, ale o co nejprodávanější mainstreamové auto. ;-)
vyborne napisane.... ocenujem pointu aj sposob... poklona..... ale poviem ti len jedno.... mne sa nahodou nova i30 paci ;-) ... a sam uvidis ze bude trhat rekordy... jak v cz tak asi aj inde a pojde v slapajach tucsona ;-) ... nejake umenie ani ine vyssie hodnoty uz v dnesnych autach hladat stejne moc nemozeme... a to ze sa auta podobaju jedno na druhe uz nie je nic nove... aj kopec kompontentov maju uz rovnakych.... a budu sa podobat stale viac.. a viac.... uvidis ... ;-)
poprosim jednu cervenu i30 ... a nahodou ma pekny sibalsky kukuc :yes:
ale jo, i mně se líbí. Ale sám sebe se vlastně musím ptát, jestli jsem opravdu klesl na úroveň, kdy auto hodnotím jen jako spotřební zboží, nebo od svého automobilu žádám přeci jen stále něco víc než aby ve všech kritériích bylo zkrátka výborné a vzhledově hezké. Hezké v tom prázdném obsahu slova. Hezké, leč bezcharakterní.
Paradoxně mi víc připomíná nástupce Cerata. Tím spíš, že v nové i30 vidím i linie Ceedu - navázání předních světel na kapotu, střed volantu...
Prostě i30 (z fotek) působí dost silně jako pouliční směska. Ale naživo už to vypadá přeci jen líp. V porovnání se SUVerénním designem Tucsonu ale nezapírám určitou dávku zklamání. Tedy lépe řečeno nenaplněného očekávání ;-)
Jak to vypadá podle novinářů je stejně důležité jako názor Pepka z hospody. Nebo jako názor herců na politiku.
Já v tom nevidím ani Golf a ani Infinity, a Pepek taky ne.
No... já bych řekl, že v té nové "rejži" vidím trochu Mazdy... hlevně ten předek... každopádně zatím se mi to (jako celek) moc nelíbí, takže jako nástupce současné basmati to nevidím... možná budu nucen převléknout kabát >:D
se mi to celkem líbí. Má to sice od B sloupku poněkud zvláštní siluetu ala Fiat Tipo, ale jinak příjemně nekonfliktní. Interiér zatím snad nejlepší co kdy vytvořili a především zmizel ten odporný volant. :yes:
Z titulky jsem byl docela paf, a nejvíc pak z interiéru. Evropsky střižený model s útulným interiérem, to je proti předchozí generaci velký posun. Motoricky to také vypadá na velký skok vpřed a pokud zachovají rozumné ceny, nevidím to vůbec špatně. :yes:
Na druhou stranu, v diskusi jsem zahlédl něco o návratu k první generaci a zgolfovatění. S tím se dá souhlasit, zvlášť ve srovnání s předchůdcem vypadá až nenápadně a tvar karoserie z profilu je hodně konzervativní. Jako by člověk očekával přecejen trochu víc originality, ale ...celkově jsem spokojen. Jo, a ty zadní mlhovky nevypadají zrovna elegantně.
BTW...ten jejich marketing "auto pro všechny" mě osobně spíše děsí. Taky by to mohlo dopadnout ve stylu "od všeho trochu a ani jedno pořádně", ale snad to tak nebude.
design naplňuje přesně to, co sami prohlašují. Auto pro všechny. Jenže v důsledku to přinejmenším na fotkách zkrátka nefunguje. Ano, není to škaredý model, je líbivý, jenže všechny ty linie už člověk viděl někde jinde.
Takže zatím to vypadá na třídního šprta, co umí všchno nejlíp na jedničku s hvězdičkou, ale v důsledku se z něj stává úplná bezcharakterní nula... Uvidíme ;-)
No, tak jistě, nazorů plno, to je potřeba respektovat.Každej má to oko jiné. Můj názor je ale ten, že je to "hodně" evropské, no tedy mnohem evropštější, než ty předtím.Jako celek se to myslím hodně povedlo, pohledově. Co jízda? Tak co vím, tak nabráním dalších inženýrů (ne nemám na mysli běžence) od BMW, to bude minimálně slušné.Proč by lhali, že budou dělat řidičská auta? Ale počkejme a uvidíme. V každém případě na korejce posun, myslí to viditelně zcela vážně a nemyslím že jde jen o marketing.Konkurence vzrůstá....
Tahle kauza nějak usnula, aniž bych se dočetl výsledek. Šlo o to, že původně byl Watt ve verzích od 1.4T nahoru. Pak se na fórech objevily informace, že od nového roku v rámci modelové péče už 1.4T Watta mít nebude a bude jen pro top motorizace. Jestli šlo jen o silnější 1.4T už si nepamatuju a mám pocit, že totéž se týkalo i druhé nejsilnější nafty...
Zřejmě tak... ale jak říkám, finální jasnou zprávu jsem nečetl.
Pokud by to bylo tak jak píšu, tak samozřejmě je to i tak takové zvláštní, Astra získala třeba titul auta roku s nějakou technikou a ta je najednou fuč...
tieto čachre s multilinkami sú jeden velký podvod na zákazníkoch. Zvonka ich nevidno, v technických údajoch ich nájdeš na poslednom mieste, po testoch a reklamách trepú, že ich majú a nakoniec to človek (áno menej informovaný) kúpi a neni tam. To isté napr. odhlučnenie, ktoré sa líši podľa verzií a z testov vyčítaš, že je to tiché, na predvádzačky majú tiež len lepšie verzie a základ ani nemáš kde vyskúšať,
myslel som akákoľvek vyspelejšia verzia zadnej nápravy, možno sa základná astra dá skúsiť, dlhšie som nebol na skúšobnej, ale v minulosti mi prakticky vždy predkladali na skúšku lepšie verzie a asi pred rokom som mal problém dostať sa ku nejakým základom. S odhlučnením nemám osobnú skúsenosť, lebo som nikdy nekupoval základ, ale čítal som to aj tu na diskusiách aj v testoch, že sa výbavy líšia úrovňou odhlučnenia, pričom nikde nie je jasne deklarované, ktorá má akú úroveň odhlučnenia, takže sa to dá zistiť len puntičkárskou porovnávacou jazdou aj to otázka, či dá.
Tak mi to připadá, že se s tím představením nového modelu unáhlili. Evidentně je to design ala všehomix, od masky z infinity, prvků z P308, Golfu, Tipa atd... Nic co by tu ještě nebylo...
Ani žádný odkaz ke značce. Kdyby to nemělo znak, horko těžko bych hádal, co to je... Možná nový Datsun bych si typl... ;-\
Takže zatím spíš zklamání (můj názor). Motory průměr, ale asi ještě ostřejší varianty přijdou, to se dá čekat. Chválím zachování atmo motorů - spolehlivých dělníků pro nenáročné.
Palubka vzhledem neurazí, nenadchne. Materiály těžko hodnotit z fotek.
Zatím 5b z 10...
Jako sorry, ale ten exteriér mě fakt nenadchnul... Jak je součastná i30 poměrně pohledná z venčí, ale uvnitř škaredá, teď se to trochu otočilo.
Novinka z venčí se mi prostě nelíbí...
Chválím za volant! Ten je fakt úžasnej, líbí se mi i ovladače ve výplni dveří, nebo klima.. Co mě teda rozčiluje je ten displej, který tak nějak mi tam nesedí...
Ale celkově uvnitř zase super posun! :yes:
Nicméně mi to moc nesedí k automobilce (exteriér) a mám z fotek dojem, že to není až tak promyšlené a propracované jako nová Astra, nebo Mégane..
Uvidíme co v realu...
A co ty motory? Pořád udávaný výkon měřený na stolici (tedy bez odporů)??? trochu klamání spotřebitele...
Tak s první větou se dá souhlasit. S druhou jen půlku a to s Golfem. U Meganu ta dotaženost je na vážkách, hlavně díky těm trčícím hokejkám u předních světel. Spíš bych nominoval novou Astru ;-)
Sice se mi Megane líbí, celkově má mé sympatie a ve své třídě by pro mě patřil mezi favority, ale že bych ho považoval za absolutní designovou špičku...to je tvrzení na úrovni zdejšího "spojky".
Hm, tak jsem si to prošel podle značek, a když vynechám prémii, máš asi pravdu.
Pro mě je nejhezčí ve třídě Golf a Mazda 3, o obou bych řekl, že to jsou vysloveně pěkný auta. Zbytek třídy s odstupem za nimi : neurazí-nenadchne, a z nich Megane nejméně urazí, nejvíce nadchne. Což uznávám, je silně subjektivní. Takže svůj původní výrok beru zpět.
Teraz ma tu vsetci odsudite na lokalpatriota, ale fakt si nemozem pomoct, dobre vyzera hlavne nas Cednik ! >:D Ma dizajnovo dobre vymyslene bocne presklenie ( Pulsar tiez ), ktore sa mi proste paci. Tu na i30-ke je to okienko v D-stlpiku podla mna nezvladnute. Bud to uz mali teda urobit podla vzoru A3 Sportback, alebo ako Cee´d. Proste neposobi na mna dobre D-stlpik, ktory sa rozsiruje smerom hore a este k tomu dost vyrazne.
Mazda 3 je tiez fajn, ale nie ako HB - tam je slusna disproporcia v pomere dlzky prednej kapoty a zvysku auta. Sedan zato mojmu oku lahodi ! ;-) ...keby urobili kombik... :-|
Megane je aj podla mna vcelku gut ! Dokonca ho musim pochvalit, paci sa mi.
Lenze toto niesu vody, v ktorych by som lovil. Ak kupujem auto, ktore ma v TP napisane kapacitu 5 miest, tak aspon 4 by mali byt realne. Vdaka mne ako vodicovi by bol ale Meggie len 3 miestny, takze passssss.... >:D;-)
S Ceedem souhlasím, D-sloupek Hyundaie mi vadí asi nejmíň (oproti předku), M3 se mi líbí i jako sedan, ale dlouhou kapotu u M3 hb vidím naopak jako silné plus.
Vidím to tak, že Golf a Mégane právě reprezentují dva odlišné přístupy, kdy jeden vaří dle osvědčeného a vypilovaného receptu a druhý se spíše snaží být originální a inovativní (což velmi často nedopadá dobře, když chybí ta jednoduchost a dotaženost, ale Mégane řadím mezi třídní špičku).
i30 jakoby se znovu zařadila do prvního tábora. Vaří raději dle VWypilovaného receptu, než aby urazila. Ne že by to bylo vyloženě špatně.
Mně se Megane líbí, ale lehkost a jednoduchost u něj teda nevidím, naopak... jsou to poměrně rafinované tvary, ať už se bavíme o přední masce nebo třeba řešení bočního prosklení u kombíku.
Exteriér vypadá dobře, motory OK, je dobré že vyměnily 1.6 GDI za nové 1.4 T-GDI, ale interiér je v Tucsonu určitě lepší, zvlášť ta obrazovka zakrývající kousek klimatizace >:D
Je to tak zúfalo nezaujímavé, nudné, unisex... Jak postupne umierajú dizajnové štúdiá, tak umiera aj automobilovbý dizajn. Jedna nudná hrča vedľa druhej, nič zaujímavé, nič výrazné, a žiaľ, ani pekné. Keď to takto pôjde ďalej, pokojne sa v Európe môže vyrábať jediný kompakt a pred predajňou lepiť na masku logo akejkoľvek značky - a bude mi to jedno.
bohuzial je to tak... ale s tym zakaznik uz vela nenarobi.... celkovo sa to zlieva... ako vravim... auta su si navzajom coraz podobnejsie a blizsie... velakrat uz rozhoduje ozaj len logo ktore ich odlisi navzajom.... zacina to byt vsetko uz hodne podobne ale tak co spravime... tie najkrajsie automobilove roky kedy auta boli aj nieco viac ako len nastrojom na zarabanie penazi ( kedy slo aj o karosarske umenie, kvalitnu pracu, poctivu vydrz komponentov.... motorov ) .... su podla mna aj tak uz za nami ;-) .. ono dnesne vozy su uz len o biznise a o kvantite predat co najviac a cim skor opat vymenit za nove ... celkovo mi pride ze auta su dnes uz proste len spotrebny tovar na par rokov ... nic viac v nich uz hladat nemozeme
Exterier OK, nenadchne ale ani neurazi. Maska mi pripomina Infinity.
Ten tablet v interiery a este to jeho leskle oramovavanie, mi ale pride dost rozpacite. Ako keby tam ten tablet ani nepatril a netvoril s palubnou doskou designovy celok. 8-s Som zvedavy nazivo.
Podle me ano.
Exterier za me uplne ok az na ten predek, nicmene je to mozna prvni auto, ktere se mi na realnych fotkach libi vic nez na renderech.
Interier je opravdu onen vzpominany skok (ne krok) vpred a bylo na case!
Trochu si zahraju na sudicku a odhadnu, ze ta tolik ocekavana 1.4T-Gdi bude draha a stavajici zakaznik hyundaie bude rozcarovany stejne tak jako potencialni novy (hyundai v CR vzdy bodoval cenou).
Plati jako u vetsiny novych aut nizsi stredni, uvidi se jak to bude jezdit a HLAVNE kolik to bude stat. Samozrejme hatch je "fajn" ale stezejni bude kombi (potkavam snad v pomeru 1ku5).
Zcela beze studu říkám, že Fabia je pro mě jeden z designově nejzdařilejších vozů třídy, zvenku i uvnitř. A Korejci se dotáhnou snad až s novým Riem...ale to už odbíháme.
Musím se přiznat (ačkoliv jsem typický Škhoudasimplynevr-hater), že Fabia 3G se mi také líbí...
Jako vrchol designu z Bolky považuji nový Superb... obě varianty. Proti předchozím zrůdičkám F2 a Superb 2 udělala Škodofka obrovský krok kupředu (v designu...).
Jako "rýžožrout" to ovšem zatím o nové generaci i30 říct (v designu...) nemohu... uvidíme "naživo"
Já to mám přesně naopak. Třetí Fabie mi přijde neskutečně nezajímavá. Skvělá byla ta první, to prostě byla úplná bomba (vzor toho, jak udělat konzervativní, ale přitom velice osobitý design). A Superb 2 se mi líbil. :-)
i20 nebo Tuscon? Podle mě toho ta dvě auta nemají zase tolik společného... Tuscon si nechal přiměřené množství oněch fluidních tvarů, i20 je mnohem konzervativnější...
Beriem to ako odklon od "ožižlaného bonbónu" ix35. Je mi jasné že ibmena je u H postupná. Nie ako Renault, Opel, ktorí všetko zahodia a nová generácia sa na nič predtým nepodobá.
i20 je totální odklon k evropsky střižené jednoduchosti. Tuscon až tolik ne, jen se jim povedlo ty tvary mnohem líp zpracovat a najednou to dohromady funguje. i30 vidím zatím spíš do i20 než do Tusconu. Pokud na to koukám z pohledu zahození starého nefunkčního, tak fajn, jinak bych ale asi radši viděl víc z toho Tusconu.
Zajímalo by mne, pro Hyundai nenabízí pro i30 motor 1.6 GDI, když u Ceedu ho Kia v nabídce má (doufám, že tam ještě dlouho vydrží).
Turbo nechci a po 1.4 CVVT taky nijak neprahnu vzhledem k přetrvávajícím problémům s přeskakujícími rozvodovými řetězy vedoucími až ke zničení motoru.
Máš pravdu, já myslel emise jako obecně. Benzín produkuje o něco více CO2 než diesel, ale CO2 neškodí přímo lidskému organismu a hlavně podíl CO2 vyprodukovaný osobní automobilovou dopravou (a vlastně automobilovou dopravou obecně) je zanedbatelný. Jinými slovy, sledovat u osobních automobilů emise CO2 je nonsens.
Pro lidský organismus jsou škodlivé saze, CO a NOxidy, kterých dieselový motor vyprodukuje mnohonásobně více než benzinový. V tomhle ohledu je pak jakýkoli šestilitrový benzinový osmiválec mnohem ekologičtější než moderní 1.6 TDI.
Automobilka má dvě hlavní starosti - splnit limity emisí těch CO a NO a zároveň minimalizovat produkci CO2. Tak jak je dnes legislativa nastavená tak přeje pořád naftě.
podobne ako nova i30 pravdepodobne aj novy ceed uz o to GDI pride... nedavalo by totiz zmysel ze preco len nove i30 by ho neponukalo ale novy ceed nadalej ano.... principialne je to teda kusok skoda ze to GDI tak nejak chtiac nechtiac musi skoncit pretoze je to stale docela novy motor a na solidnej uzivatelskej urovni ... hlavne teda vykonom tak nejak idealne posadeny .. mne bude chybat ;-\ ale tak nejak som s tym uz ratal ze atmosfery v hyundai/kii to maju uz tiez nahnute ... som teda rad aspon za tu 1,4 atmo... je vazne slusna aj kroutakom od nizkych otacok a celkovo hodne podarena 1,4ka ( ide o komplet novy motor ktory dostal az faceliftovany ceed a ten by nemal mat tebou spominane problemy tych starsich kuskov ) ... a je lahka na predok.. iste by mi aj ta na beznu jazdu stacila... ale inak plne chapem ze trend su dnes proste uz turba... to asi nejde osalit... papierova spotreba nepusti.... zda sa ze GDI jak stylovo prisiel ... tak smutne odisiel :'-(
Nevím, jak na Slovensku, ale v ČR se 1.4i prodává minimálně, zdaleka největší zájem je o 1.6i (motor s největší papírovou spotřebou) a celkem slušně se prodává i 1.6 GDI. Z dieselů nejvíce 1.6 CRDi 81 kW. Z celoevropského hlediska to asi nehraje roli, ale tady u nás může i30 uškodit, že přijde o nejoblíbenější motory.
Nová I30 vypadá opravdu zajímavě a určitě bude prodejně velmi úspěšná. Teda pokud dá automobilka rozumnou cenu. Jen si nemohu pomoct s podobností jednoho auta. Přední číst vypadá jako z Volva V40 a v zadní části je jistá podobnost s Golfem. Že by už i Hyundaii docházely nápady a tak kopíruje... Nicméně se a představení těším a myslím, že bude úspěšná a bude se dobře prodávat.
Záležet bude na ceně , design nic moc , a ceny korejců poslední dobou už taky nejsou levné.
Za mne rozhodně radši evropana..přidat na němce nebo ušetřit a vzít itala. ;-)
I ty se staň Hofnajistou. Buď jako Kramný a Vošický >:-[] Nenene, opravdu raději dále. Navíc po zkušenostech nerozvážných majitelů předchozí i30 opravdu né :no::no::no: Vzhledově to to ale vypadá dost bledě, ještě um a raději vezmu ojetý Renault. ;-\
Octavia je přece nejlepší ve vesmíru... takže tady není o čem. Pisálkové si můžou ten test rovnou odpustit... všichni už samozřejmě ví, že Octavia vyhrála minimálně o 0,3 bodu... a to je o generaci starší :-)
Interiér jak zkopírovaný z Méganu třetí generace, exteriér taková směs Tipa a Mazdy 3, ale dohromady to funguje jako harmonický celek. Uvidíme, s čím přijdou dál, tedy výbavy, ceny...
První, kdo použil tenhle způsob tvarování desky byl právě Renault u Méganu, o něco méně podobně u Clia III. Nové řady už staví na tom tabletu, ty jsou jiné. Teď má stejné tvarování i nové Tipo.
...Golf. Ten tlustý zadní sloupek a rozložení zadních světel, ale třeba i minimalistické celkové pojetí. To volvo zepředu nevím, možná. Ze všech sil se snaží neurazit a to je myslím prodejně správná strategie. Ale je to totálně bez koulí.
Naopak "busy" interiér k tomu vůbec neladí, možná si oba týmy mohly na chvíli sednout a dát řeč. Ale zatím se mi líbí :yes:
ide z toho taka vsehochut.... jak z kasne tak z interieru ... takze to auto moze oslovit docela siroku skupinu zakaznikov... o uspechu novej i30 uz teraz asi netreba moc pochybovat... vyzera hodne pouzitelne a moderne... mne pride ako vcelku globalne auto s tym dizajnom a kabinou ... a nech uz v tom vidim cokolvek stale je to daleko lepsie ako tie vlnky zblnky na sucasnej i30 ktora je vazne z istych uhlov pomaly az nekukatelna ...
v ostrej cervenej na 18kach s 1,4tgdi .. to moze byt aj vedla modly golfu docela narez ;-)
Ano, úspěch určitě v konzervativní Evropě mít bude. Není to můj šálek, je to moc anonymní, ale dokážu ocenit čistotu designu. Kokpit se mi naopak líbí dost, má nápad a působí moderně, ale neladí s tím zevnějškem.
v cervenej je to podla mna celkom svieze auticko ... ( na konkurencnom webe su fotky ) .. a takato nizka palubovka aku ma mi prave k takejto kompaktne tvarovanej nizkej kasni dost pasuje... tu nevidim disharmoniu... ale samozrejme je to nazor od nazoru... pohlad od pohladu... a rozhoduju aj sympatie k znacke a mozno dalsie veci.... takze kazdy to vidime inak... ja by som si vedel vybrat.. povedzme 1,4mpi v cervenej na 16tkach ;-)
to víš Golf korejcům nedá a nedá spát. Tak se jej pořád snaží vyrobit, ale nemyslím si žeby se jim to nějak povedlo. Z toho auta nekouká nic dobrého. :no:
Řeknu to asi takhle. G4, G5 i G6 vypadá dobře i v uplném základu, pořád je to hezké autíčko, prostě Golf, ale G 7 nutně potřebuje větší kola, ideálně nějaké doplňky jako GTI, či Highline.
Ono podľa mojich pozorovaní veľká časť nových Golfov má akt R-line, ktorý výrazne pozdvihne vizáž auta. A proti dizajnu R-line nemožno absolútne nič namietať: [odkaz]
Ale jo , stejně jako u 5 generace , považuji ty ostřejši verze za designově vyvaženějši a určitě jim zdrženlivějši bodykit prospiva. A tušim , že se shodujeme v tom , že u eRka se mohl VW odvazat rozhodně vic. Prostor , aby z toho nebyl kyč tam určitě je.
To bez debaty, podľa mňa Rku dosť škodí práve paket R-line, keď pravé R máš problém odlíšiť od najslabšej 1,2TSI s R paketom. To u GTI nehrozí, to je jasne identifikovateľné. Ostatne Rko od začiatku kritizujem práve za to, že hoci je o stupeň nad GTI, paradoxne vyzerá obyčajnejšie. Rko malo vyzerať ako koncept R400 a i tak by to popri type R vyzeralo umiernene.
Bohužel se pánové snažili vnésti do designu více, než bylo třeba. VW koncern může být v klidu, navíc kombinace s agresivní textací reklam v ČR, snad to Hnujdaji jednou dojde...
Design vypadá daleko více "evropsky" než předchozí generace. Přední část je svébytná a alespoň za mě velmi povedená (!!!), tlustý zadní sloupek (při zakrytí okénka) to je čistě Golf... interiér nehodnotím dříve než v něm sedím.
Základní motorizace atmosférická!
První dojem: Velmi dobré :yes:
Tak já nevím, co v tom všichni vidíte, ale pro mne je to jasná kopie Mazdy 3, jen v některých partiích zdaleka nedosahuje její elegance. Protáhlý předek, na něm naroubovaná maska typická pro Hyundai a zadek z i 20 s pozměněnými mlhovkami proklatě vysoko.. Je to takový mix všeho možného. Nechci říct, že se mi vyloženě nelíbí, ale asi nemužu říct opak. Na druhou stranu interiér doznal velkého skoku z plastového království čínských hraček a pokud bude alespoň na úrovni nových Kií (viděl jsem jen naživo Sportage), tak je to rozhodně správná cesta, byť na evropské konkurenty ještě trochu musí přidat :-)
Velmi vítám motor 1.4 s turbem, protože taková motorizace K/H koncernu přesně chyběla, jako zlatý střed nabídky, snad nebude totálně přestřelená cena. Ideální základ i do vozů střední třídy, třeba do takové Optimy.
Fakt ne? Ten protáhlý předek a "velký gril" jako přední maska? Z profilu mi to Mazdu připomíná nejvíce, jen zdaleka ta i30 není tak vyvážená. P 308 je vyváženější, více Golf :-)
"Nechci říct, že se mi vyloženě nelíbí, ale asi nemužu říct opak"... tohle je asi nejdůležitější. Mám to stejně. U většiny automobilů vím, na kterou "designovou" stranu se postavím... ale tady? Já myslím, že je to první automobil, který připomíná snad všechny značky... krom Hyundai >:D
Srdce nerozplesá, ale nevyvolá ani žádnou negaci. A to je poměrně vzácné...
edit: a pokud to nepokazí nějakým šíleným asijským tvarem, má šanci být jedním z nejhezčích kombi na trhu.
zděšení bageta a bazalka klubu, protože z nové i30 jim musí nutně vysychat v krku. Dívám se na obrázky a napadá mě parafráze známé filmové hlášky, "... a Francouzi nebudou mít co žrát". ;-)
Nevim, jestli si si zapnul v posledním roce televizi, ale Hyundai vyrábí prémiové automobily, takže proti mainstreamovému Ceedu tam musí být náskok >:-[] >:D
Ty pořád řešíš vzhled, což je sice v pořádku, ale to je jen tvůj pohled.To že je něco dle nás hezčí, vybroušené fakt nic neznamená, je to jen pocit.A v tomto případě jednotlivce.U prodeje aut jsou další atributy a je potřeba oslovit přeci masy lidí, kupce a ne porotu na auto.cz. >:D Hyundai do toho jde "naplno" , už jsou srovnatelní s ostatnímy a pokud vydrží ceny v ČR na urovni co jsou teď (ty akční) tak to půjde na odbyt slušně.Můj osobní názor.Jinak je zde kritizován "kočkopes". Ano je to defacto tak, jenže I30 nemá svoji historii, svoje DNA, takže na to jdou obchodně správně, zkouší nabídnout od všeho nejlepšího něco.To je volba pro masy, nemají jinou možnost, pokud chtějí růst. To co chcete vy,designově, může přijít tak za 10 let.
Máš samozřejmě pravdu, ale proč Kia ten dizajn umí nabídnout? Je daleko přirozenější, jak z exteriéru, tak i v interiéru. Koneckonců až na ty žabí světla nového Sportage to auto je pouze evolucí předchozí generace, takže si nějaký dizajnový jazyk drží, kdežto Hyudai je co generace, to uplně všechno jinak.
Tak Schreyer šel nejdříve do Kie.To za prvé. A pak přeci nebudou nabízet stejná auta.Určitě tam taky fungovalo to , že nabízejí "trendy" dané doby, oni nemohli být "sví" a budovat svůj brand.Oni se chtěli etablovat v dané době(evropa) a nešlo jim, ani nemohlo prvotně o dizajn a může to tak být i do budoucna, vždyť auta jsou spotřebák.Oni se snaží vyplňovat mezery na trhu, stát se ikonou ve staré Evropě není jednoduché a možná pro Korejce až nemožné.Oni se pořád také učí....pro konkurenci ale viditelně dobře.
Nakonec KIA neprodá více než Hyundai, takže ono je otázka, co je dobré a co je špatné, myslím designově. Ale tipuji, že teď tomu nějakou tu štábní kulturu v designu už budou dávat....
Protože Hyundai je, alespoň v ČR vidět daleko více, je více reklamy a podobně. Pokud vím, tak třeba z dua Sportage a ix35, se v Evropě trochu více dařilo právě Sportage a bude to nejspíše díky na tu dobu parádnímu vzhledu, oproti nevzhledné Ix35.
ano predoslemu sportagu sa darilo v eu viac ako ix35 ale celkovo to bolo ozaj len o maly kusok ... ozaj mininalny rozdiel ( viac statistiky na left-lane ) .. takze vo vysledku z pohladu predajov ix35-ka na dizajn urcite netrpela ... a u vas bola dokonca este o dost uspesnejsia ako vtedajsi sportage .. oba vozy proste sa pekne vzajomne doplnali a spolocne boli predajmi hodne silne ...a tak je tomu aj nadalej.... aj dnes opat tato dvojica doslova konkurenciu valcuje :yes:
Právě skutečnost, že to není žádná designová "bomba" je největší hrozba pro řadu slabých "kusů" na evropském trhu. Nekonfliktní design ve spojení s turbobenzíny, multilinkem a (možná) už odladěným řízením a podvozkem může být kanon na "slabé kusy", které jsou často těmi designovými "bombami", bez turbobenzínů, bez multilinku či bez praktického interiéru. Vůbec bych se nedivil, kdyby si to zamířili někam do top6 v EU.
Jenže pořád je tu ještě jedna věc a to je Ceed, podobné ceny, podobná/stejná technika, ale dospělejší vzhled. Tady je nějaký obrázek, jak by mohl Ceed vypadat v další generaci
[odkaz]
A to je prostě a jednoduše daleko vyváženější vůz, nebo snad ne? :-) A navíc na něj není tak vlezlá reklama >:D
Vlezlá reklama v ČR je, ale prodeje v ČR zasahují do evropských prodejů asi stejně jako já zasahuji do zahraniční politiky Číny.
Ano Kia byla hezčí dokud tam působil Schreyer, nyní je šéfem designu i v Hyundai a jsem si jistý, že z působení u VW přesně ví jak dodržet poziciování značek v rámci koncernu (Hyundai ten lepší, Kia ta chudší).
Na mne tedy působí dojem, že Kia je ta lepší, když jsem porovnával i30 vs Ceed, či Sporage vs ix35, zkoušel sem i i40, tak mi Hyundai přišla taková plastovější, ošklivější... asi můj dojem :-)
Genesis je pokud vím snaha o "novou" značku alá Lexus od Toyoty, či "Audi" od VW (to sem hodně nadnesl >:D )? Nechci se přít co a jak a docela by mne zajímalo, která značka z toho korejského koncernu je příměrem k VW a která je Seat/Škodovka. Nyní, s příchodem Tucsonu a nové i30 bych mezi ně postavil rovnítko a tou "kvalitnější" značkou alá VW není nikdo a oba zároveň.
Úplný súhlas. To, že tu máme pomerne vyhranené názory na dizajn neznamená, že priemerný kupujúci áut tejto kategórie o hodnotí podobne prísne/vyhranene a že dizajn je jediným kritériom výberu. Oveľa dôležitejší než osobitný, jedinečný či nezameniteľný dizajn je fakt, že ten dizajn nikoho neuráža, nikto nemôže povedať, že je škaredý (čo sa pri predošlom vlnobití kľudne dalo), skrátka dizajn možno nebude hlavným ťahúňom, ale pre úspešné predaje je dôležité, aby nebol prekážkou. Za mňa je to vydarený euromix, kde si každý nájde auto, ktoré mu pripomína (viď absolútna rôznosť názorov vyššie, od A3 cez M3 po Golf).
Ak teda máme nekonfiktný, neurážajúci (nadčasový?) dizajn, môžeme sa sústrediť na techniku, motory, výbavu, jazdné vlastnosti a cenu. A tu opäť niet čo i30ke vyčítať: multilink od základu, moderné turbobenzíny vrátane toho najdôležitejšieho zlatého stredu (ale aj klasiku atmo pre tých konzervatívnych), asistenčné prvky na tepe doby, parádny interiér, ktorý sa javí byť naozaj silnou stránkou auta, otázna je už len cena, ale tam sa dá predpokladať, že Hyundai po čase spraví ceny zaujímavé.
Suma sumárum, nemám pochybnosti, že nová i30 bude predajný úspech a na cestách ju budeme stretávať dosť často.
Aktuálně je tu silná pětka ve složení Golf - Astra - Octavia - Focus - 308. Podle mě k nim přibude Megane, to už je šestka, do které se podle mě i30 v dohledné době nedostane.
Pak je tam Leon, Auris, Ceed... před ně se i30 asi dostat může.
Leon má spíš problém se znáčkem na kapotě než s čím jiným, aktuálně je nejlepší z té "třetí vlny" (první vlna Golf 270t, druhá vlna Astra, Octa, Focus, 308 113t-119t, třetí vlna Megane-Auris-Leon 70-80t, čtvrtá vlna i30 a Ceed 42t - za 1-6/16).
Tak jsem ho pochopil. A odpovídalo by to tomu, co Seatu vyšlo před několika lety v průzkumech. Řada lidí ho prý pořád řadila k Fiatu. Pro mne těžko pochopitelné.
Já bych si tipnul, že vzhledem k dominantnímu francouzskému trhu pro 308 a pro Megane, si budou tihle dva významně krást francouzské zákazníky a jeden z nich se do té evropské šestky nedostane/vypadne právě na úkor nové i30. ;-)
To tak asi bude... ale za pololetí je 308 na 112t, Megane na 69t a i30 na 42t. Megane má podle mě na to skočit někam nad tu 100, což možná srazí 308 někam k 80 nebo 90... ale pořád je to pro i30 tuhé sousto.
Tak v nejnadupanějším segmentu Evropy je posun nahoru vždy tuhé sousto, to souhlas. Ale pokud to nějak Hyundai nepřežene s cuknutím cen směrem nahoru (jistý posun se dá předpokládat), tak budou hodně silní.
Tak už jsem taky googlil... :-) . No, neříkám ne, ale asi bych se cítil lépe s něčím lidovějším, řekněme Blue label nebo Laphroaig LP, prostě něco, co by mi pak nebylo líto vypít :-) . Co?
Top 5 určite neohrozí, ale v druhej päťke má slušné šance. Megane zatiaľ hitom nie je, za 1. polrok je až 9. v triede, predbehli ho i prémiovky A3 a A-trieda, takže by som si nebol istý tým, že naňho i30 nemá. Ceed je starý, končiaci model, predajne až v druhej desiatke; Auris nemá šírku ponuky plus má diskutabilný dizajn. Takže za reálneho najbližšieho konkurenta by som videl Leon, ktorý má aj páčivý dizajn, koncernovú techniku, aj slušné ceny. Mmch. nejak si opomenul Octaviu, tá je podľa tejto štatistiky európska dvojka: [odkaz]
Poradie:
1. Golf
2. Octavia (!)
3. Focus
4. Astra
5. 308
6. A3
7. Leon
8. A - klasse
9. Megane
10. Auris
11. 1er
12. 2er
13. Ceed
14. Rapid
15. C4
ak si ale odpocitas premiovky tak razom je poradie ine .... predsa len ceed sotva moze konkurovat Acku alebo 1er.... teda aspon papierovo ;-) to fakt nie je priamy konkurent premioviek ... a aj zakaznici kupujuci ceed alebo leona sa asi nerohoduju medzi ceedom a Ackom alebo teda leonom a Ackom.... kedze tie "premiovky" su v tejto triede cenou uz ozaj uplne inde posadene a cielia na uplne inych zakaznikov ako masovy dostupny mainstream a la golf
ved praveze neviem nic... popravde som ale ani nic o nasledujucom novom ceede zatial nikde nehladal... a ani toho asi vela este nenajdeme..... je mozne ze pride uz do zenevy ale mne sa to zda hadam aj priskoro tak neviem ...
celkovo ale asi o nic prevratneho nepojde a aj novy ceed asi bude mat rovnaky zaklad ( 1,4 73kw ) ako ten sucasny.... a zrejme aj rovnaky razvor po vzore novej i30 ktora sa tiez razvorom nikam dalej uz neposunula voci predchodcovi .. no a aj ta vybava asi bude tiez uz hodne podobna v novom ceede ako v tom sucasnom... tu je to uz vsetko davno hodne podobne napriec znackami.... viacmenej len dizajn je to co moze zavazit... technicky ale uz nepojde o ziadnu revoluciu teda az na tie turba no... takze ani kupou sucasneho ceedu voci tomu novemu nakoniec asi ani o moc neprides... aj ked ano... nova generacia je uz nova generacia... a ludia chcu vzdy to najnovsie... a klamal by som keby som tvrdil ze ja to vidim inak ;-)
Jj, zrejme práve Rusko vytiahlo Octaviu na 2. miesto.
Ad Megane: samozrejme predaje sa len rozbiehajú a je predpoklad lepších čísel, do top 5 to ale podľa mňa ani s kombíkom nedá. U Leonu vzhľadom na dobu, po ktorú je na trhu už nie je predpoklad rastu, ale zase výrazne by padnúť nemal, top 10 zrejme udrží.
To je pomerne optimistické tvrdenie. Za polrok je Megane na 73t, pričom piata A3 má 111t. Teda na vstup do top 5 by musel Megane navýšiť predaje o dramatických 52% a ako pozerám tú štatistiku, tak takýto nárast žiadne auto v triede nezaznamenalo (ani úplné novinky). Takže je to skôr zbožné želnie fanúšika než reálny odhad.
Tak či tak, Ham.ův odhad, že i30 přeskočí jednoho z dua 308/Megane považuju za nereálný a klidně se taky vsadím. Ono už těch "korejských útoků" pár bylo a zatím se žádný úprk na vrchol nekonal.
V celoevropském pojetí se H/K nevyrovnají ani jedné z francouzských značek, takže kde bereš to vysychání v krku? Jo, že na našem trhu jsou věci nakřivo? A koho to trápí?
mne by sa nova i30 pacila.... stale sa pohravam s myslienkou aj na sucasny ceed ( zaklad stoji okolo 12 tisic ) .... a tato nova i30 ma defakto ten isty zakladny motor ... pritom je to uplne nova generacia auta.. ano.. sice to nie je ceed.. je to i30 ale suma sumarum technicky aj motoricky bude ten dalsi novy ceed urcite zhodny len s inym logom na maske ... otazkou je teda uz len samotny dizajn ako taky... ako sa obe auta opat budu navzajom vizualne lisit... len sa obavam ze nova i30 v zaklade uz za 12 nebude ... to by som asi bol velky optimista... aj ked nejaka ta nadej tu stale zije... co sa mi ale paci je fakt ze voci predoslej i30 ta nova fakticky hmotnostne poklesla a zaroven ma strmsie riadenie a mensi odpor vzduchu ... takze aj ta zakladna 1,4 bude asi zase kusok zivsia a na nejaku tu beznu pohodovu jazdu plne dostacujuca ... fakticky ide len o cenu... lebo nova astra v zaklade s 1,4 uz napriklad pod 13 nejde... takze tu uz definitivne moje nadeje skoncili... fakt o logo mi az tak v reale ani nejde... ked pride na realny vyber... rozhoduju pri kupe u mna uz stejne ine veci
za mna i30 je ozaj paradna... aj v kabine... aj ked zaklad asi nebude az taky uzasny to je pravda... kazdopadne by ale uz mal byt pouzitelny .. ( aj ked hcelo by to urcite aspon 16tky ... ked nie hned tak dokupit cim skor a 15ty ocelove disky pouzit uz len pre zimace ) .... a plne na urovni konkurencie
plusy:
- INTERIER
Materialovo premiovejsi a ergonomickejsi. Tablet je v idealnej vyske a ma aj fyzicke tlacidla. Celkovo je tam napriek digitalizacii dostatok tlacidiel aj otocnych ovladacov. Materialy vyzeraju byt kvalitnejsie ako doteraz, cele to posobi premakanejsie
- POSILOVAC RIADENIA
Ma byt vyrazne vylepseny, sportovejsi a prirodzenejsi
- VYLADENIE
Cele to auto je vyvijane v EU pre EU. Mysleli na nas a nase potreby a vraj vypoculi staznosti a namety.
minusy:
- JEDNODUCHA ZADNA NAPRAVA
u slabsich verzii. Toto je jednoznacne negativum, neda sa z toho nijak vykecat
- MOTOR
ich litrove turbo je neporadena zrava kopia ecoboostu, chyba atmosfera aspon ako zaklad
- EXTERIER
je to taky krizenec medzi minulym bmw1 a sucasnym peugeot 308, totalne to dobabrali, kym doterajsia generacia mala vlastny dizajn a identitu, toto je taky bezduchy mackopes.
P.S.
Ja si myslim, ze vo V4 si vyrazne pohorsia. Verzia s litrovym turbom bude zrava, bez moznosti prerabky na LPG, bez multilinku a kvoli drahemu motoru bez Cena od... Verzia s 1.4 motorom a multilinkom uz bude zase nacenena skor pre zapadne trhy a u nas prakticky nepredajna, navyse dizajn bude tym, co vahajucich odradi od kupy.
Na caradvice pisu, ze viacprvkova zadna naprava bude iba u vykonnejsich modelov. Tu sa o tom nic nepise, tak ale zase nie je to nic, cim by sa chcel hyundai dobrovolne chvalit.
Inak ta 1.4 MPI bude predsa len v ponuke, to je velmi dobre:D
No určitú logiku to má, ak sa H/K vo všetkom inšpiruje európskymi značkami, tak by mohli prevziať aj tento nie zrovna nasledovaniahodný prístup (Golf/Leon/Octavia, Astra).
A ak by to tak bolo, tiež závisí na miere: ak nebude multilink v základnej atmosfére, no big deal. Ale ak to bude ako v Octavii, že aj výkonnejšie a najpredávanejšie motorizácie ako 2,0TDI multilink nemajú, tak to bude zlé.
"...Na caradvice pisu, ze viacprvkova zadna naprava..."
Prinasis paniku do nasich rad. ;-)
Caradvice=Australie (AUS) ma uplne jinou nabidku, zrovna tak jako US - jak HY tak i KIA. A je to pochopitelne, cesty jsou rovne na mile/km, a v dobrem stavu (ve srovnani s EU). Takze torzni pricka postaci. Je to tak i u Elantry.
i30 v AUS ma nyni 1.8 MPI a 2.0 GDI + torzni pricku.
Zadna 1.4 MPI ci 1.6 GDI. Zadny 1.0L trivalce. Zadny multilink.
AUS modely ztrati 1.8 MPI, a pribude 1.6 GDI turbo. Vykonnejsi model ma dostat multilink. Potvrzeno to jeste neni. Na trhu se maji objevit 2017Q2.
AUS trh je zasobovan vozy z Koreje. Jizni. ;-)
atmosfera tam je... a prave ako zaklad... takze tu i30tke nic nechyba ....... a pride mi aj pouzitelna... kedze aj faceliftovany ceed s nou vcelku funguje a jeho testik spred roka tu na ACZ tiez najdes ci uz samotneho auta alebo ako porovnanie s pulsarom.....
pocuj, a ty na tych autach aj jazdis, alebo si len odbornik tabulkovy? 1.4 atmo je do auta nizsej strednej tragedia, nejede to, zere to, to je fakt.... pokial chceli nechat atmosferu ako zaklad, mali tam nechat 1.6
myslim ze Rasto Chvala po testovani predprodukcnej verzie tvrdil, ze multilink bude bez ohladu na motorizaciu... to im povedali v hyundai, takze pre europu by mal byt multilink
Za mě tady současná generace i30 daleko hezčí jak tohle. Docela velký zklamání, líbil se mi celkem aktuální designový styl Hyundaie typu Santa Fe nebo Tusconu, tohle je dost vedle... Navíc ta členitá záď s těmi mlhovkami tam vůbec nesedí. Vnitřek asi půjde kvalitou nahoru, ale tvary středového panelu mi hodně evokují Tipo.
Zásadně se nezúčastňuji přestřelek mezi příznivci koncernu a HK, ale je docela do očí bijící, kolik prostoru dostává okřídlený šíp a kolik korejci. Přitom si myslím, že novinka o Hyundaie je celkem důležitý počin na českém trhu.
No, konečně zmizely ty strašný světla, jejichž špice byly zabodnuté půl metru do blatníků a to hroyné vlnobití na bocích... Ale že by se o té nové generai dalo říci, že je to pěkné auto, to tedy royhodne ne.... ;-\ :'-( Snad bude nový cee´d zdařilejší... :-!
Místo nějakých dílčích kosmetických úprav by měl Hyundai zapracovat na kvalitě. Současná kvalita použitých materiálů určuje i30 max na dobu záruky. Potom je to na vrakoviště. Disajn se neustále zhoršuje, je to přetvarované. Zákazníci se pohrnou až v případě kdy se řekne - Hyundai, to je kvalita. A pokud si to chcete udržovat aspoň v přijatelném technickém stavu, tak náhradní díly jsou nesmyslně drahé. Servisy abyste hledali lupou. Zkrátka koupit Hyundai není žádná výhra. ;-\
Jsi dost vedle. Myslíš tím současnou i30, co vede žebříček nejspolehlivějšího vozu historie v testech na 100 000 km Auto Bildu? Mj. poráží s přehledem spoustu tzv. držáků. ;-)
Chtělo by to nevěřit všem hospodským kecům.
Proč hned hospodské řeči? Já mám i30 již 8 let a jenom popisuji svoje zkušenosti. Již ve dvouleté záruce se objevily vážné závady. Záruční opravy stály HMCZ jenom na materiálu 200tis Kč bez práce. Potom už jsem do toho cpal své peníze. Je plný internet prodeje ojetin i30, mnohdy s pár tisíc najetých km. Ale nikdo to nekoupí. Je to zkrátka šmejd. A nikomu nebráním, aby si to koupil, jenom ho polituji. ;-\
Já ale píšu o současné i30 tzn. druhé generace, ta se vyrábí od roku 2011/12 a je kvalitou úplně někde jinde (lépe), než i30 první generace!
Tak už se pomalu přestávám divit tomu, proč tu dost lidí mluví o i30 jako o nějakém nespolehlivém autě. Tyto dvě generace aut se mezi sebou nedají vůbec porovnat. Takhle právě vznikají ony hospodské řeči. Sám mám současnou i30 a znám hodně lidí, co ji mají taky, benzín i naftu, a nikdo z nás neměl žádnou vážnější závadu a to už někteří točí výrazně přes 200000 km. Současná generace je jedno z nejspolehlivějších aut na trhu, rozhodně spolehlivější než třeba Octavie aj. Vždyť i zmíněné testy Auto Bildu mluví za vše...
Buď rád, že máš tak kvalitní auto. První a druhá generace se jistě od sebe liší, hlavně vzhledem, ale konstrukčně a materiálově je to pořád jedno a to stejné auto. Nebo že by ten materiál byl jiný? Např. já jsem musel po 32tis km vyměnit brzdové kotouče, protože z nich odpadávaly kusy litiny. Životnu nebezpečné! Máš-li zájem, tak si dej ulozto a dej si vyhledat heslo "brzdové kotouče i30". Jsou tam moje fotky. Posuď sám. Nebo konvertor klimatizace. Po pěti letech to nechladilo a v servisu mě řekli, že ten konvertor je "shnilý". Mohl bych tu dávat další a další příklady nekvality. A nějaké testy Auto Bildu - to určitě testovali vybrané kousky. Testům věří jenom naivka. Rozhodující je tvoje vlastní zkušenost. Máš to v pořádku? Nechodíš po servisech? Neplatíš jak mourovatej? Tak potom je to v pořádku. A to ještě nemluvím o přístupu manažerů HMCZ k závadám v záruce. Toto byl hororový román. Jo vono vám klepe v řízení? Tak to není závada, to je provozní hluk... Ale myslím to upřimně, pokud jezdíš bez problémů, tak je to OK a buď rád.
Ano, jsem rád. Zatím bez sebemenšího problému. Věř tomu, že i materiál je jiný. S každým novým modelem se výrobce zlepšuje, umí se poučit.
Jestli měl Auto Bild k dispozici vybrané kousky to nevím, ale jestli ano, tak myslím, že od všech značek.
Inu jsem rád, že doba pokročila a že je to lepší, i když moje informace od opravářů nejsou nijak povzbudívé. V Nošovicích se montují pouze dovezené díly. A ty díly se stále více vyrábí v Číně. Ale slyšel jsem, že i ostatní výrobci se snaží tlačit cenu svých vozů dolů a díky tomu se zhoršuje kvalita. Takže když má někdo spolehlivé neporuchové auto, ta musí být rád. Já jsem měl před i30 Seata. Dal jsem ho děckám když mělo 32 tis. Dnes má 200tis a pořád je to držák. A ještě jedna věc, která mě u i30 nesedí a to je spotřeba. Měřím to 8 let od plné nádrže k plné a zapisují. Spotřeba PP ukazuje 7.05, skutečná spotřeba je 7.5l/100km. Mám CVVT 1.4l, 80kW (109k). Není ta spotřeba trochu velká? Každému komu to řeknu, tak mně odpoví, že meumím jezdit. Běžná každodenní jízda do práce, 3000ot/min. Žádné kopce, pěkná silnice, žádné vytáčení a brždění, zkrátka běžná jízda. Jak jseš na tom u toho nového i30?
Omlouvám se za zpoždění. Mám taky 1.4 CVVT, ale 73kW (100k), krátký HB. Spotřebu mám, co se celostátního průměru všech benzínových motorů týče, podprůměrnou. Jezdím stále stylem brzda-plyn, motor vytáčím běžně přes 4-6000ot/min., mám rád sportovní styl jízdy, většinou mimo obce do 110-120km/h., víc moc často raději ne, nerad bych se vybodoval :-) Užívám si vysoce nadstandardně dobrý podvozek. Jezdím po běžných silnicích, prakticky žádná dálnice, dost často město. Většinou delší trasy min. 40km. Dlouhodobá spotřeba mi vychází podle PP na 5,7l a skutečnosti na 6,1l/100km.
Přešel jsem k i30 z Focusu se stejným výkonem, kvůli podobně dobrým jízdním vlastnostem, i30 je naladěna víc do komfortu, což mi vyhovuje. Zkoušel jsem i Octavii, ale ta mi jízdním projevem absolutně nevyhovovala. S Focusem jsem jezdil za 7 a víc l/100km. Takže s i30 - naprostá spokojenost.
Všeobecně, u většiny aut má největší vliv na průměrnou spotřebu četnost krátkých jízd, kdy se motor teprve zahřívá.
Jinak celostátní průměr všech aut s benzínovými motory je cca 7l/100km, s naftovými o litr méně.