Prečo Cee´d a nie Octaviu. Keď áno, tak ešte než ma zrušia, tak mi, prosím, odpovedzte na túto otázku. Excelentntný interiér, drevený dekor v nižšej strednej triede, druhý najlepší motor na svete, najlepší motor svojho druhu planéty, prvotriedna technika, výborny podvozok a já mám ísť do priemeru menom Cee´d? Ešte aj keď ho mám za tú istú cenu???
Tak teda:
Prečo Cee´d a nie Octaviu?
Mám 3 mesačného Golfa V 1,6 Edition (Trend + niečo navyše). Hlavne v kvalite laku má čo závidieť Golf Octávii. Ale zas je pravda, že mám auto kúpené na Slovensku a to je o niečom inom.
Je to bežná vec, nielen VW rozdeľuje výrobu na kusy pre západné trhy a na kusy pre východné trhy. Stačilo zbehnúť na AUTOSHOW do Prahy a porovnať si kvalitu Golfu VI (zrejme nemeckého výstavnéhho kusu) a zbytku VW modelov, ktoré tam boli vystavované. Pre niekoho sú to len maličkosti, niekomu na tom záleží. Ale na Škode sa mi páči, že výrobu takto neselektuje. Samozrejme netvrdím, že aj pre západné trhy sa občas podarí vyprodukovať nejaký nepodarok. :-)
Nerobí to len VW, je to bežná vec napr. aj u BMW. Je rozdiel medzi BMW kúpeným napr. na Slovensku a v Nemecku. No možno, že sa mýlim a v konečnom dôsledku to neselektujú, ale o to horšie, lebo potom by sa rovnaké kusy predávali aj na západe. Ale aby som prešiel ku konkrétnym príkladom, stačí sa pozrieť ako sú spracované karosárske diely batožinového priestoru, 5. dverí. Rozdiely OII a Golfu sú tam značné. Alebo jemné hrčky v laku, bežné detialy, ktoré sa objavujú aj na Passate CC. Ale napr. nepochopím jednu vec, keď už je OII lacnejšia ako VW, prečo napr. na Golfe V alebo novom Passate, keď otvorím vodičove, alebo spolujazdcove dvere tak na mňa kričí neestetické tvarovanie plechu v oblasti spätného zrkadla. V OII nič také nie je. Ale hovorím, pre niekoho sú to detaily. :-)
"Autá s drobnými chybičkami krásy nezošrotujú, len putujú na menej náročný trh." A to uz ako ? Ved zavod vyraba kazde auto na objednavku. Takze nie je mozne ze VW vyrobi nejake auto a az potom sa rozhoduje kam pojde. Uz od planovania vyroby je jasne kam auto pojde takze "putujú na menej náročný trh" je blbost.
Tak to si vedľa, ale len trochu. Ak objednané auto na linke nie je celkom kóšer, putuje k menej náročnému zákazníkovi, pričom hneď po zistení nedostatku ide na linku rovnaké auto znova. Niekedy je "duplicita" vyprodukovaná dokonca v ten istý deň.
třeba protože:
1) octavia se mu po faceliftu nelíbí
2) nelíbí se mu výkony motorů základních variant Octavie
3) má se Škodou zlou zkušenost
4) má se Škodou dobrou zkušenost, ale po 120, Formanovi, Felicii a Octavii I chce zkusit jinou značku a padl mu do oka Ceed
5) v autosalonu Škody jsou arogantní a neumí udělat kafe. V Ceedu mu sličná prodejkyně ukázala jak zacházet se šaltrpákou
6) blbě se vyspal
7) dobře se vyspal
8) chtěl se pomstít manželce
9) chtěl mít něco jiného než soused
10) chce zabít tchýni
myslím, že každý kdo si kdy kupoval auto tak ví jednu prostou věc. Koupě auta je směsí požadavků navzájem nesourodých požadavků, které se postupně utříbí. Ty tu volbu chápat nemusíš, a ještě dlouho nepochopíš.
ad 6.) když se člověk blbě vyspí vadí mu všelicos, i když si sám o sobě myslí, že je v klidu (pro ostatní je hnidopych a protiva)
ad 7.) opak bodu 6, dokážeš skousnout ledacos (a třeba toho později bude litovat)
ad 9.) ne každý chce mít stejné auto jako mají ostatní. Nevím jak ty, ale já rád poznám své auto už na dálku (už jen tento fakt je znevýhodňující pro Octavii)
P.S:: 1.4TSI je základní motorizace? Do teď jsem si myslel, že těmi jsou 1,4 59kW a 1.6 77kW. Ceed proti tomu nabízí 1.4 80kW a 1.6 93kW. Řekněme, že pro určitý okruh zákazníků to může být důvodem se autosalonu Škody vyhnout. Motor 1.4TSI začíná na cenovce 430tis, a tedy již nebude v záběru zákazníka koukajícího se na Ceed. Taktéž již v této cenové relaci asi nebudou různé hejblátka, které dávají kladné body Octavii. Zákazník, který nad nimi uvažuje už svoji pozornost zaměřuje na Focusy, Golfy, Astry apod.
Pre niekoho nemusí byť dizajn prioritný, ale radšej vsádza na osvedčenú kvalita. Motor 1,4 59 kW v OII je hlúposť, s tým musí súhlasiť asi každý, 1,6 75 kW je asi základ, síce trošku slabší, ale ten motor je časom tak overený, že tam prakticky nie sú komplikované súčasti, ktoré by sa mohli pokaziť, nehovoriac o tom, že celý motor bez problémov zoženieš za 20 - 30.000 Sk. Hlavné je, že si je z čoho vybrať. :-)
tak nějak. Zákazník koukajícího se na Ceeda za auto chce utratit 400tis., 430 s odřenýma ušima. Vesměs své pozadí vozil v O1, Escortu, Felicii apod., takže mu materiály v Ceedu neva (ruku na srdce kolikrát se dotknete přístrojovky?).
02 do faceliftu pro něj takřka nepřicházela v úvahu. Teď se již jí zabývat bude. Ovšem jestli jí to bude co platné ukáže čas.
Hehe, takze "casom overeny". No, aj tak sa da nazvat motor z minuleho tisicrocia...
osobne si myslim, ze ako 1.4, tak aj 1.6 by vobec v octavii nemali byt. To auto si zasluzi ako zaklat 1.4TSI, co sa konecne moze porovnat so spominanym 1.4CVVT v Cee'd.
Proč imitaci dřeva nazíváš dřevěným dekorem? Jediný výrobce, který pravé, ušlechtilé dřevo pronesl i do nižších tříd (dokonce i do modelu segmentu B!!!) je Renault... ;-)
Ale jinak proti Octavii jakožto autu nic nemám. Sice je můj automobilový vkus trochu někde jinde, ale její kvality nemohu popřít.
Na to, ako je Octavia veľká, ja som sa za volantom cítil stiesnene. Dosť vysoká línia okien, mohutné výplne dverí, robustná palubka, široký stredový tunel...menej je niekedy viac...
Na druhej strane druhá generácia priniesla lepšie jazdné vlastnosti, vyššiu kvalitu materiálov, aj viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. Batožinový priestor je ako u kombi tak u liftbacku priam bezkonkurenčný, liftback hodnotím dokonca lepšie pre vynikajúci prístup k baožine. Facelift vzhľadu Octavie podľa mňa príliš neprospel, už to proste nie je ono, vyzerá to tak trochu "čínsky". Ale dá sa vnímať aj pozitívne, pretože v ňom vidím náznak zmäkčenia tvrdých a nekompromisných nemeckých línií.
Každopádne OII, hoci sám by som si ju asi nekúpil, možno považovať za veľmi dobré auto, na ktorom sa len ťažko hľadajú nejaké nedostatky. :yes:
Renault, Renault, Renault. To je fakt trapné. Večne len Renault. Já zase milujem LAND ROVER, ale tiež nehovorím, že vo všetkom je prvý a jediný na svete. Bodoval si aj s tým, že Renault hot-hatch je lepší než GOLF GTI.
A k dekoru. Takže aj Mercedes-Benz A ho má umelý?
P.S.: Prepáč za tú SZ. Zajtra snáď nezabudnem. ;-)
Já jsem Renault musel připomenout, protože jiný výrobce pravé dřevo v nižších segmentech nenabízí. K tomu hothatchu: Je prokázáno, že nad Mégane R26 není. Mrkni se do (dnes už předešlého čísla) Autocaru, konkrétně na test nejzábavnějších aut roku. Clio Cup totálně rozvácovalo Scirocco, Lexus IS v ostré úpravě, Aston Martin, Lancer Evo... :yes:
Zakladna cena Octavie Ti neponúkne ani drevenný dekor(ostatne ako žiadna Škoda), ani prvý, druhý či treti naj motor na svete, pokiaľ nie si motoristický novinár tak defacto rovnaký podvozok a rovnocennú techniku.
Keď sa však povie A, malo by sa povedať B.
Pokiaľ ide o byteľnosť interiéru, batožinový priestor a v TSI motorizáciách a DSG aj techniku, nemá čím Cee´d konkurovať. Ovšem vtedy už je aj cena niekde úplne inde ako ono avizovaných cca 350 tisíc.
Tak s týmto si sa trafil, Jurajko. :-):yes:
Proste keď nie som novinár, tak mi je na nič o najlepšie. Tak preto Cee´d a nie Octaviu. Proste nie som expret a tak to je dôvod prečo voliť to horšie. Proste lebo nie som expert, tak načo to najlepšie.
Prosim ta, prestan s tym "druhy najlepsi motor na svete".
1. Bol druhy. Nie prvy. Prehral. Je horsi.
2. Cela anketa o motor roka je viac o tom, v akych autach ten motor je. Urcite nebol ohodnoteny za to, ze je v Skodovke. Urcite nebude patrit medzi najpredavanejsie motorizacie.
3. Mozes natriet prasatu rypak ruzom, stale to bude prasa.
Ja zase muzu rict, proc Octavii nebo Cee´d, kdyz muzu mit za stejnych 349.900,- Toyotu Corollu s klimatizaci a modernejsim i vykonnejsim motorem. Je to o preferencich... ja preferuju klasicke sedany, hatchbacky, a hlavne liftbacky mi k srdci moc neprirostly.
Corrolu sedan by si volil? Tak to by som medzi Octaviou dlho nerozmyšľal. Neviem čo sa Ti nepáči na lift-backom, je to sedan, ale dvakrát praktickejší a keď už sedan, je tu jediná voľba. VW Jetta.
Nevim jestli bych Corollu sedan volil, ale takhle ze zidle u pocitace je to pro MNE lepsi volba nez Octavia nebo Cee´d... hatchbackum chybi p.r.d.e.l, liftbacky jsou zase moc hrbate, a ja z nich citim az moc tu uzitkovost, sedan to je klasika, ktera si na nic nehraje, a s prakticnosti bych to tak hrozne nevidel, liftback, prip. kombi v mem pripade potrebuji tak v jednom pripade ze sta, a i tehdy uz bych radsi mel po ruce nejakou dodavku. Octavia je bez pochyby dobre auto, ale napr. designove zaostava za prvni generaci po faceliftu, cenove se mi nelibi to velke rozpeti, a tim padem presah do vyssich trid, vzdyt mezi nejlevnejsi a nejdrazsi verzi je rozdil nejakych 700 tis. nebo vic. A Jetta... nevim proc, ale to auto se mi celkem zasilo pod kuzi, pritom je to jenom Golf s ruksakem, ale pro mne ma urcite kouzlo, no ale, ze by to byla jedina volba, to urcite ne. Koncernova auta maji to do sebe, ze jsou schopna konkurence kde s cim, ale kdyz si treba reknu, ze chci vykon alespon 150 koni, karoserii sedan, a mam na to treba 600 tis., tak pak vybiram podle dalsich mene ci vice racionalnich preferenci, a je mi jedno, ze VW muze mit ve vybave hodinky s vodotryskem, kdyz jsou nabizeny pouze u mnohem drazsich verzi nebo se na tu vybavu vaze mnoho nejruznejsich systemu, ktere v aute nechci, a jenom mi navysuji cenu.
Další člověk nepokrytě zmasírovaný reklamou škoda-auto.Tato úžasná cena je pro 1,4 59KW ve verzi classic (její výbava je holoučká proti konkurenci).Za ten Tvůj nejlepší motor 1,4 TSI ve stejné výbavě dáš 431,000 kč.Pokud chceš porovnatelnou výbavu,jsi úplně někde jinde [odkaz]
Tak vieš, že mne je celá reklama Škody ukradnutá? Fakt. Dokonca niekotoré reklamy Škody sú trapné. Aj keď tie na Otaviu sú skôr umelecký minifilm. Ale já ti môžem povedať, že Škodu naozaj milujem. A k výbave. Máš tam 4airbagy a dokonca ESP! Má ESP v základe aj Cee´d? Má? Má ho tam?!
Aha, tak sa pozrite. Já chcem odpoveď a dostanem: blbě se vyspal
dobře se vyspal chtěl se pomstít manželce chtěl mít něco jiného než soused chce zabít tchýni. No, tak takéto zúfalé argumenty len jasne hovoria, že proste nikto nemá nejaký rozumný dôvod prečo Cee´d a nie Octaviu. A prečo vlastne Cee´d a nie Octaviu?
Aspoň jeden, síce marketingový, ale predsa dôvod, prečo voliť Ceed. Máš bezkonkurenčnú záruku 7 rokov/ 150.000 km, ikeď ide len o marketingový ťah. A ešte jeden dôvod ma napadá, Ceed ma 5* a OII len 4*. >:D
No lebo nemám k značke Škoda dôveru a sympatie. Lebo za cenu Octavie mi Kia ponúkne viac, alebo to isté za menej peňazí. Lebo sa mi viac páči dizajn cee´du, lepšie mi "sadne" interiér, a radšej mám o niečo mäkšie pruženie a vláčnejšie riadenie ako tvrdý a matematicky presný podvozok OII. Stačia také dôvody?
Kia Ti ponúkne viac? Já o hovorím o facelite a pozri sa dobre na výbavu Octavie. ESP v základe! Nuž, Octavia je proste liga najlepších. A ten interiér. Dobre, beriem to. U mňa interiéri Octavie neprekoná nič, ale aj ten v Cee´de je veľmi príjemný.
Predevcirem Kerkorian prohlasil, ze proda svych 6% ve Fordu a je mu sumak, ze misto 1mdl$, co za to zaplatil najare, dostane jen asi 300mil$. Nevi se samozrejme, co ho k tomu vsechno vede, ale uz vic jak tyden se mluvi o bailoutu pro Detroit jako vyznamneho zamestnavatele, ale pokud by k necemu takovemu melo dojit, bude to spis, podobne jako u bank, pravdepodobneji prostrednictvim nakupu prednostnich akcii, nez nejake dotace, tj. soucasnym vlastnikum se naredi jejich podily a neda se cekat, ze takovy tah by tlacil cenu akcii nahoru. Nejvetsim problemem GM a Fordu v soucasne dobe neni ani pokles prodeju (mezirocne oba neco pres 17%, Chrysler 25%), ale rychlost tenceni se financnich rezerv (udajne 1mld$/mesic). A kdyz jsem zminil Chrysler, tak ten uz se delsi dobu snazi Cerberus vnutit GM, ted se hleda banka, ktera by na to silenstvi poskytla penize.
A je to tady, pro mě zcela bez překvapení, jiná cesta totiž neexistuje, zlevnění postihlo každého. Bylo vtipné zde číst příspěvky, o tom, že Škodovka nemá potřebu zlevňovat, protože se prodává stále dobře, bohužel, někteří tomu věřili dodnes. Já jdu ještě dál, nemyslím si, že je to konečná cena, Octavia by se měla dostat s cenou až k částce kolem 299.000,-, potom by skutečně byla v pozici konkkurence.
Já jsem hluboce přesvědčen o tom,že Octa by měla stát tak zhruba asi pět pade bez dph,je otázkou,zda za tuto cenu by tento produkt byl prodejný,když kia by zareagovala cenovkou čtyři pade s dph,samozřejmě za vybavenější a výkonější model se zárukou 20 let na prošlápnutí kastle bačkorou :-!
Tož hezky se to vyvinulo - mě osobně se ta cena líbí. Ano, na jedné straně sice dostanete základní 1.4 motor, která teda není žádná velká výhra, ale na druhou stranu je základní výbava celkem slušná. Alespoň co se týče bezpečnosti a elektrických udělátek. Žeby koncern měnil výbavovou politiku?
Proč Oktávii a ne x/y/z? Ják výše psal T613 - výběr auta je průsečníkem mnoha faktorů, a každý máme jiné preference. Každá automobilka nabízí něco spešl, každý potřebujeme něco jiného. Takže tohle bych fakt neřešil. ;-)
takoví jako ty se vyskytují hlavně na diskuzích novinky.cz No řeknu ti ale i svůj názor: celý slavný koncern VW nemá dobrý diesel (tedy až ted konečně 10let za konkurenci sestrojili něco co nezní jako 20let starý traktor a netáhne to stylem ZÁTAH a pak *), takže to byl první důvod a druhý je ten že: ta tvoje 1,4TSI má moc krásnou spotřebu ;-) vím že jim uvěříš že to žere 6litru ale neboj přidej tak 50% a budeš mít realitu. co se týče té úžasné 1,4 s technologií 8ventilů netřeba se snad vyjadřovat :-) a v tom dieselu což je pro mě základní požadavek je pořád minimálně o 50tisíc kč dražší a to je jen ambiente, elegance tam nemá ještě číslo, takže se nic nezměnilo. dali vesměs jen levnou 1,4 kterou už nikdo nekupuje a tak se toho potřebují zbavit.
hold je to ale jen můj názor a narozdíl od tebe ho nikomu nevnucuji. vím že tvoje reakce bude: A proč teda ne octávii? protože se na nic jiného nezmůžeš ale i takoví jako ty musí po té zemi chodit, nemůžeme být přece vichni inteligenti,ne? zdarec a běž prudit na novinky :no:
Chlape chlape, než někoho začneš soudit, zjisti si fakta. Koncern samozřejmě disponuje slušným dieslem. Bezpochyby.
V nabídce tu máme V12, V8, V6, V4 v dieslu s commonrailem. Jedná se o velice povedené motory KONCERNU. Pokud chceš vyjmout ale pouze VW, zaměříme se tedy na diesly montované do značky VW. Tedy V6, V4. Oba jsou commonrailové a moderní konstrukce. Co koncern zatím nemá, je slušný maloobjemový disel. Náhradu za starou 1.4 TDI. Jinak již je v nabídce VW Golf s 1.6 TDI s CR. 2.0 TDI CR už je tu téměř rok.
Co se 1.4 TSI týče, dá se normálně běžně jezdit za necelých 7.5 litru - to je relaita.
Hlavně, že máš svůj názor ty inteligente, co ti ale chybí, jsou informace.
jestli on to Tony s tím slušným dieslem nemyslel jenom na tu Oktávii... ;-)
Jinak trošku nechápu koncernovou politiku - některé špičkové vychytávky (DSG, natáčecí světla, parkovací systém) Škodovce dají, ale CR naftu do Oktávky ne :-(
to jaka nestíhají s výrobou?
jj myslel sem Škodovku a diesel. jinak psát tady o tom že má super V6 a V8 diesely je dost mimo mísu nemyslíš? a ten V6 není hochu ani omylem CR!!!! vím to z Touarega. co se týče tech CR co má ted VW např. v golfu, tak to ani náhodou není rok (před rokem a něco sem kupoval ceeda tak sem si to zjišťoval) a škoda tento motor nemá ani teď. a co se týče té spotřeby u 1,4TSI sem se inspiroval několika testy tohoto motoru v časopisech. všude vesměs byla spotřeba 8-9l/100km. a jestli s tím motorem někdo dokáže jezdit za 6litru tak klobouk dolů, ale pak vystává otázka proč takový motor kupoval když jezdí stylem lehký plyn? to mu mohla přece stačit ta obyčejná 1,4ka ne? a k tomu že je to tedy 16ventil sem se přepsal se omlouvám, ale musíte uznat že dnes v době kdy normálně mají 1,4ky i bez turba 80 a vice kW je těch jejich 59kW na takové auto směšné. ;-\
V Touaregu je 3,0 V6 TDI CR. Mozno si isiel R5 alebo V10 - tam su PD. 1,4 TSI jazdim v Golfe a neviem si predstavit co by som musel robit aby som mal na dlhsej trase spotrebu 9 na 100. Bezne mimo mesta velmi svizne jazdim 6,6-6,7 (papierovo to ma byt 6,3).
Zase mimo. Jak píše Jozki, 3.0 V6 TDI je CR a je tu už asi 3 roky ne li déle. Jedná se o dle mého druhý nejlepší třílitrový diesel hned po kusech od BMW.
Takže i když píšeš hromady vykřičníků a vztekáš se tu, že něco víš, tak víš vlastně houby.
CR diesly má KONCERN nikoli Golf k dispozici už značnou dobu. Chce to mít větší přehled. Chybí ti.
1.4 TSI je povedený a není potřeba ho honit jak zdutou kozu. Při běžné jízdě se s ním dá jet pod 7 litrů.
Len na upresnenie. 1,4 TSI urcite nebude mat spotrebu 6 litrov + 50 %, ak s nou budes jazdit rozumne ( tym sa nemysli ze budes na cele kazdej kolony ) tak sa bezne dostanes na 6 + 10 % a ak budes jazdit na spotrebu tak je moznych aj pod 6 litrov - mam to odskusane v Golfe. Co sa dieslov tyka tak boli hlucnejsie ale nizsia spotreba a ten zatah viacerym vyhovovali. Nic ti nevnucujem len skus neprehanat. A ta 1,4 je 16 V ;-) PS:Ale inac so zvyskom suhlasim. :-)
Mno tu testovali octaviu 1.4tsi s dsg ktora ma papierovo zmiesanu spotrebu 6,3 a im to na 1640 km trati zvladnutej do 24hod s priemerkou 66 km/hod. vyslo na rovnych 9 L/100km. To uz je skoro tych 50% navyse o ktorych pise Tony. Spotreba je ako u vsetkych turbomotoroch, ziaden zazrak.
[odkaz]
Jenže všude platí zákon zachování energie.Větší výkon=více paliva,nejen více vzduchu.S TSI jsem nejel ale z vlastní zkušenosti vím že atmosférický diesel byl líný ale úsporný.Turbodiesel je živý,ale proti atmosféře žravější.Koně musíš nakrmit. ;-)
Můj známý z vrcholného vedení Škody (samozřejmě Němec) mi poskytl podklady pro novou reklamní kampaň Škody, kterou zároveň chce bojovat s konkurenční Kiou. Na billbordech bude typický německý důchodce v klasickém modelu turistického oděvu. Prstem bude ukazovat na fotku nové Oktávie a u toho bude nadpis "Dobré české auto, které si vy, Čecháčci, zasloužíte" Pod tím bude v 7 bodech uvedeno:
1) moderní tiché motory PD (konkurence zastaralé hlučné CR)
2) 2 letá záruka (narozdíl od populistických řečí konkurence stran 3-8 letých záruk)
3) retro kličky oken (konkurence nabízí zprofanované nemoderní elektrické ovládání)
4) 14 palcová ocelová kola (konkurence má pouze trapně hliníková a zbytečně velká kola)
5) Nesouměrný, nesourodý a zarážející design (konkurence pouze slabý klasický nikoho neurážející hezký vzhled)
6) Rádio s kazetovou mechanikou v základu (konkurence buržoazní výdobytky jako jsou CD, Mp3 a USB připojení)
7) Obrovský kufr, jako základní stavební prvek auta při vývoji auta stylem "navrhnout velký kufr a kolem něj postavit auto"
Přitom jednou větou stačilo sdělit: Octávku či Škodu nechci a nekoupím si ji. Tečka.Proč to okecávat? :-!Ptám se jako majitel auta vyrobeného v Hirošimě.Dokonce jsem za tohle auto po slevě dal víc,než za o dost lépe vybavenou O2,také po obrovské slevě.Tyhle debilní výlevy jsou už fakt směšné.Každý si koupí co chce.Asi 15 lidí tu řeší, co si dalších zhruba 40 mil. lidí letos na celém světě koupí.Trošku nechápu.Snad každého věc, byť chápu, že ve státě, kde vyhrávají volby rudí,je snaha vše regulovat, druhým kecat do jejich priv. záležitostí a radit, co je a co není správné.Nechal bych to na tom,kdo nakupuje. :no:
Ach, toto fakt milujem. Inak páni, dnes ste mapobavili.
Takže niekto mi hovorí, že Cee´d má lepší podvozok. Tak to radšej rýchlo nechám tak. Druhý zas, že druhé iesto je aj tak prehra, tak prečo nevoliť lepší motor, ktorý je na dvadsiatom miete. Úprimne, to ma dojalo. Ďalej sme sa dozvedeli, že TDI-CR konenčne nie je traktor.
A pozor! To najlepšie nakoniec:
1.4 TSI potom ide ako *.
Tak to si píš, že cee´d má lepší podvozok. Necítiš v zadku každý kameň ako u Octavie, nevytriasa z človeka dušu na našich "kvalitných" cestách, a vo volante dokonca cítiš priamu odozvu od kolies, čo v dnešnej dobe už nie je tak samozrejmé.
P.S.Čo sme sa dozvedeli od Teba okrem tvrdenia, že Octavia je aj tak najlepšia?