Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?
61 komentářů
Pradeda77
4
Od Mazdy by se vsichni mohli ucit jak nadesignovat a vyrobit paradni manual. A to plati i pro BMW... ;-)
Jirik_H
2
No, myslím si, že Honda dělá manuály lepší - doslova hodinářskou práci. Jen to lehce cvakne na krátké dráze.
frogman
3
Neviem, s cim konkretne porovnavas, ale ja som presadol z Civicu 8G do novej M6, oboje v 2.2D, a Mazda je _vyrazne_ lepsia co do prevodovky. :-)
Jirik_H
2
8G je dnes už prakticky předminulá generace a ještě o třídu níže než M6. To je opravdu vypovídající srovnání.
TeeJay
1
Zrovna Civic 8G neměl úplně nejlepší řazení. ;-) Čestná výjimka :-)
speedfred
0
taká S2000 - asi najlepší manual čo som jazdil.
Jirik_H
1
S2000 už je skoro veterán :-)
TeeJay
0
S2000 je určitě top, lepší má být už jen NSX-R, ale kdo to asi může vyzkoušet? U Hondy řadí krásně prakticky všechno, jak jsem psal, relativně horší byl právě Civic 8G a trošku na to dlabou u CR-Vček, kde řazení schází ta typická lehkost a plynulost. Ale s ohledem na to, jak to dělá konkurence, jsou stále v pohodě. Mazda hodně zapracovala na řazení u masových modelů v posledních cca 10 letech a srovnala s Hondou krok. Rozhodnout dneska, jestli řadí lépe Civic nebo M3 je hodně těžké, a Accord už bohužel není. S M2 už jsem dlouho nejel ,nejsem si vůbec schopný to vedle Jazzu vybavit.
michal.t
0
Za civic 9G můžu kvalitu řazení jen potvrdit... dráhy řadičky sice možná nejsou úplně nejkratší, ale chod fakt kvalitní - těžko se zvyká na cokoliv jiného, při změně auta (např. Škoda, VW, Ford, Renault... s Mazdou nemám zkoušenost).
tempe73
1
Měl sem Hondu,mám Mazdu. Result Honda vynikající,Mazda ještě o třídu výše.
Ozzman
G-Vectoring - kde jsem to jen viděl.... jo ahá!? >:D Že by Fokus ? >:D Ale jo, funguje to docela dobře :-)
fakt u Focusu? A jak tomu oválnící říkají?
EDIT: už jsem to pochopil woe... není G jako G :) a Vectoring jako Vectoring
EDIT: už jsem to pochopil woe... není G jako G :) a Vectoring jako Vectoring
O tom pochybuji.
Nějak nestíhám, nebo jsem si to lajdácky přečetl, ale Fokus přeci má po faceliftu torque vectoring control (TVC), který upravuje sílu točivého momentu vnitřního kola a přenáší část točivého momentu na vnější kolo. Provedení bude asi odlišné, ale výsledek bude řekl bych obdobný ne? Nekamenujte mne, stačí vysvětlit, díky >:D
takže jsem to pochopil špatně... Já myslel, že jsi byl ve Focusu vectoringován k bodu G...
Focus pouziva na TVC pribrzdovanie, myslim ze to bolo aj v nejakom teste spomenute, ze po sviznej jazde na okreskach boli kolesa (!) teple.
Focus má to, čemu u VW říkali v minulé generaci Golfu XDS a v téhle XDS+. Tam jde o protáčející se vnitřní kolo, což omezuje moment, který je ústrojí schopno dostat na to vnější. Jde o lacinou náhražku svorného diferenciálu.
Tenhle systém ti sebere trochu výkonu (tedy tě zbrzdí; dříve zkoušeli použít brzdy, ale byly příliš pomalé) jak otočíš volantem, což zapříčiní přesun těžiště o trošičku dopředu (jestli si dobře vzpomínám, uváděli 0,05 g, což je nula nula prd, prakticky necitelné) a tedy větší zatížení přední nápravy, což by mělo vylepšit to prvotní zatočení.
Tenhle systém ti sebere trochu výkonu (tedy tě zbrzdí; dříve zkoušeli použít brzdy, ale byly příliš pomalé) jak otočíš volantem, což zapříčiní přesun těžiště o trošičku dopředu (jestli si dobře vzpomínám, uváděli 0,05 g, což je nula nula prd, prakticky necitelné) a tedy větší zatížení přední nápravy, což by mělo vylepšit to prvotní zatočení.
Takže je to trochu jiné, mne to z popisku zde přišlo defakto skoro stejné, jen se k přibržďování používá motor namísto elektroniky.
Musel bych to vyzkoušet, u Fordu to poznat je, jak píše Miromen, mám stejnou zkušenost, ale musíš poslat auto do zatáčky pod plynem.
Musel bych to vyzkoušet, u Fordu to poznat je, jak píše Miromen, mám stejnou zkušenost, ale musíš poslat auto do zatáčky pod plynem.
Ty systémy dělají úplně něco jiného. Ten první systém ti zajistí možnost rychlejšího průjezdu zatáčkou, podobně jako by to udělal svorný diferenciál, za cenu nějakého opotřebení brzd (někdy ne zrovna malého). Ten druhý tohle neudělá, měl by zlepšit pocit z řízení (zvýšit přesnost, nebo jak to říct) a funguje jen při tom otočení volantem, během průjezdu už nic nedělá (ten první by při nájezdu brzdit neměl, na plyn opravdu šlápneš až při výjezdu a brzdit bude neustále, dokud se to vnitřní bude chtít protáčet).
To už ma i předFL, FL přidal tušim ještě přibržďovani pomoci brzd. Takže neni to stejne jako u Mazdy. Jinak při aktivnějši jizdě je to znat , takže sice to funguje dobře , ale jako řidič ten zasah vnimaš. Přiznam se , že ja to hned prvni kilometry nevnimal.
Torque Vectoring Control
Jedním z rozšíření funkčnosti stabilizačního systému je vektorování točivého momentu Torque Vectoring Control (TVC). Tento systém, který nahrazuje funkci mechanické uzávěry, resp. samosvorného diferenciálu, je u Fordu novinkou. Přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce totiž umí přenést větší část točivého momentu na vnější kolo, tzn. to, které musí v zatáčce ujet delší dráhu.
Torque Vectoring Control
Jedním z rozšíření funkčnosti stabilizačního systému je vektorování točivého momentu Torque Vectoring Control (TVC). Tento systém, který nahrazuje funkci mechanické uzávěry, resp. samosvorného diferenciálu, je u Fordu novinkou. Přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce totiž umí přenést větší část točivého momentu na vnější kolo, tzn. to, které musí v zatáčce ujet delší dráhu.
Pokud FL "přidal přibrzďování pomocí brzd", jak to fungovalo před FL?
Mne přijde, že před Fl to neměla každá verze, jezdil jsem s nějakou "eko" zelenou variantou, už nevím, jak to nazývali (Econetic?) s 1.6 Tdci a dost chudou výbavou. Tenhle Fokus TVC neměl :-)
Abych řekl pravdu , sam nevim jak se věci přesně maji a nejsem sam. TVC by mělo byt o přesměrovani točiveho momentu což bylo , už před FL. U FL se piše pravě ještě o pomoci přibržďovani vnitřniho kola za pomocu brzd.
Asi to tak neni, protože máš palec dolu, škoda, že ten co to palcoval nám to nevysvětlí >:D
Zřejmě pujde o elaborat , tak vyčkejme. >:D
Jestli umiš polsky , tak koukni na oddil jizda. Podle mě hovoři pouze o přibrzďovani.....
[odkaz]
Jestli umiš polsky , tak koukni na oddil jizda. Podle mě hovoři pouze o přibrzďovani.....
[odkaz]
TVC má stejný princip před faceliftem jako po faceliftu, tedy přibrzďování vnitřního kola pomocí provozní kotoučové brzdy čímž se na vnější kolo dostane větší hnací síla (moment), jediné co se mohlo změnit je nastavení elektroniky. Viz video Fordu při zavedení TVC v roce 2011.
[odkaz]
[odkaz]
Co si pamatuji, měl ho už před faceliftem. A fungovalo to stejně. Ono moc možností není a opravdový aktivní diferenciál tam skutečně nebyl. Řeči o nějakém přesměrování momentu jsou pak marketingové, ten diferenciál je pořád otevřený, pořád bude držet moment 1:1; tenhle systém zkrátka přebytečný moment na vnitřní straně "propálí", přemění ho brzdami v teplo, vyhodí ho z okna.
Sky for everybody
rád bych zdůraznil, že funkce (výhoda) G-Vectoring se projeví na kluzkých cestách a především na uježděném sněhu. To, že funguje "pouze pod plynem" jako nevýhodu nevidím. Osobně zatáčky projíždím vždy pod (velmi slabým - někdy i silným) plynem. Projíždět zatáčky bez plynu mi přijde nebezpečné podobně, jako v zatáčce brzdit. V obou případech člověk snadno ztratí nad vozem kontrolu.
Sdílím zklamání z motorů. Proč, když 2.5turbo Mazda už má? Klidně ji mohli do šestky nacpat... posílám vlnu zklamání do Japonska...
Sdílím zklamání z motorů. Proč, když 2.5turbo Mazda už má? Klidně ji mohli do šestky nacpat... posílám vlnu zklamání do Japonska...
Já dost často (možná prakticky vždy, musel bych to sledovat) brzdím (minimálně motorem) až za bod zatočení, tedy tenhle systém by se nemohl aktivovat (motor se v tu chvíli jen veze) a předek mám tak jako tak zatížený, což je pointa (přínosné je to hlavně u aut lehkých na předek). Tohle samozřejmě záleží na autě a plynulost je klíčová. U zatáček, které projíždím při běžné jízdě bez brzdění, má auto normálně takovou rezervu, že si nejsem jistý přínosem.
přínosem je...jak bych ti to popsal... no změna těžiště... jako když se na skútru mírně nakláníš...
Jde však o situaci, kdy to auto má velké rezervy. Posun těžiště by ty rezervy maximálně ještě o něco zvětšil (je však pouze chvilkový). Ale co to znamená pro mne?
Z toho, co jsem o tom četl, by výsledek měl být, že spíš správně trefím úhel natočení volantu a ve výsledku budu v průměru dělat méně korekcí/ menší korekce. Což je takové dost vágní a protože ten systém nepůjde vypnout, nebudu mít jak poměřit, jestli je pro mne nějak přínosný.
Analogie s jednostopými stroji není podle mne dobrá, protože tam jde o trvalý stav (dokud zatáčíš, tak jsi nakloněný) a je to nutné proto, že jsou jednostopé - jinak bys spadl. Mercedes dělá naklánění se do zatáček (výsledkem je vyšší komfort, protože to redukuje boční zrychlení).
Z toho, co jsem o tom četl, by výsledek měl být, že spíš správně trefím úhel natočení volantu a ve výsledku budu v průměru dělat méně korekcí/ menší korekce. Což je takové dost vágní a protože ten systém nepůjde vypnout, nebudu mít jak poměřit, jestli je pro mne nějak přínosný.
Analogie s jednostopými stroji není podle mne dobrá, protože tam jde o trvalý stav (dokud zatáčíš, tak jsi nakloněný) a je to nutné proto, že jsou jednostopé - jinak bys spadl. Mercedes dělá naklánění se do zatáček (výsledkem je vyšší komfort, protože to redukuje boční zrychlení).
Tak samozřejmě o změnu těžiště se tady nejedná, těžiště zůstává v autě stále na stejném místě. Ubrání plynu které je tady honosně nazýváno jako snížení točivého momentu motoru má za následek spíše krátkodobé dynamické zatížení předních kol momentem vzniklým setrvačností výše položeného těžiště auta proti rovině vozovky. Skutečný posun těžiště proti příčné rovině auta při zhoupnutí je zcela nepatrný.
Nejedná se tedy o žádný "přesun hmotnosti" jak nám mylně tvrdí autor článku a proto ani nenarůstá "váha na levém předním kole". Změny zatížení kol jsou vyvolány prakticky jen setrvačnými silami
Nejedná se tedy o žádný "přesun hmotnosti" jak nám mylně tvrdí autor článku a proto ani nenarůstá "váha na levém předním kole". Změny zatížení kol jsou vyvolány prakticky jen setrvačnými silami
[odkaz]
snad ti důkaz viděný vlastním okem pomůže trochu přehodnotit tvůj koment
a věřím, žes tu první větu nemyslel vážně...
snad ti důkaz viděný vlastním okem pomůže trochu přehodnotit tvůj koment
a věřím, žes tu první větu nemyslel vážně...
Sky: v otázkách fyziky nežertuji a co jsem napsal myslím zcela vážně. :-)
Pokud nerozumíš jak jsem to myslel raději vše ještě upřesním. Vzhledem k poloze styku kol s vozovkou se těžiště při naklonění auta samozřejmě mírně posune, tento posun má ovšem jen minimální vliv na změnu zatížení kol v porovnání s podstatně větším vlivem klopného momentu vyvolaného setrvačností těžiště. Tedy změna zatížení kol je vyvolána především dvojicí vodorových sil (jedna je setrvačnost těžiště a proti ní působí adheze kol) a samotný posun těžiště o pár cm při náklonu auta má v omto případě skoro zanedbatelný vliv
Pokud nerozumíš jak jsem to myslel raději vše ještě upřesním. Vzhledem k poloze styku kol s vozovkou se těžiště při naklonění auta samozřejmě mírně posune, tento posun má ovšem jen minimální vliv na změnu zatížení kol v porovnání s podstatně větším vlivem klopného momentu vyvolaného setrvačností těžiště. Tedy změna zatížení kol je vyvolána především dvojicí vodorových sil (jedna je setrvačnost těžiště a proti ní působí adheze kol) a samotný posun těžiště o pár cm při náklonu auta má v omto případě skoro zanedbatelný vliv
Kalousek to napsal správně. těžiště auta (hmotný střed) je skutečně stále na jednom místě. Co jsem měl možnost si nastudovat, tak G-vectoring údajně pracuje tak, že v zatáčce snižuje točivý moment motoru až o 30 N.m. jak toho docílí nevím, ale tipuju změnou předstihu zážehu. To je relativně nejsnazší a nejšetrněšjí cesta vůči cestujícím. Ostatně tohle už uměla stará japonská auta s automaty. Třeba Xedos 9 při řazení snižoval předstih zážehu aby byla změna převodu hladší. K zavření vstřikovacích ventilů tady určitě nedochází. A pokud ano, tak by to muselo být hodně krátkodobé. Jinak by to pak fungovalo jako omezovač otáček, což by řidiič pocítil dost výrazně - typickým škubnutím. Jak tu někdo psal. Jezdit s předokolkou zatáčky pod plynem by bylo dříve nemyslitelné - z důvodu značené nedotáčivosti. Dnes to moderní systémy umožňují. G-Vectoring určitě pracuje jen při jízdě pod plynem. Kdo je stará škola a zatáčky najíždí bez plynu (jako já), účinek patrně moc nepocítí. Jinak TVC údajně pracuje i při jízdě bez plynu - na základě úhlu natočení volantu. Naproti tomu XDS a XDS + jen pod plynem. Všechny tyhle systémy jsou skvělé, avšak na agilitě přidávají jen v určitých jízdních situacích.
Nebude to vo vysledku skor o odlahceni zadku? Ako slaba verzia prenosu vahy dopredu kopnutim do brzdy pred ostrejsou zakrutou?
Lebo nejak si neviem uplne predstavit aky prinos moze mat prenos sily na vonkajsie koleso, ktore ma uz beztak problem prenies priecne a pozdlzne sily (teda ak neidem s vacsou rezervou).
Lebo nejak si neviem uplne predstavit aky prinos moze mat prenos sily na vonkajsie koleso, ktore ma uz beztak problem prenies priecne a pozdlzne sily (teda ak neidem s vacsou rezervou).
Myslím, žes to napsal přesně. Ono jde v zásadě spíš o komfortní prvek, než ke zlepšení jízdních vlastností, ale nakonec - proč ne. ;-)
Proč ne - třeba proto, že to dělá něco, co jako řidič nemáš pod kontrolou a třeba by sis to v danou chvíli radši udělal po svém... Třeba chceš naplno akcelerovat. Ale jo, nejspíš to nebude ničemu vadit.
"třeba proto, že to dělá něco, co jako řidič nemáš pod kontrolou"
ABS
DSC
ESP
4WD
někdy i DSG
etc.
;-)
ABS
DSC
ESP
4WD
někdy i DSG
etc.
;-)
Jasně, proto se taky u trošku sportovněji laděných aut brblá, když to ESP není vypínatelné. DSG ani 4WD podle mě do toho seznamu nepatří, ale vysvětlovat se mi to nechce.
4WD so spojou si ale zije vlastnym zivotom - vs. mechanicky diferencial.
DSG (pripadne ine automaty) svojim sposobom tiez, ak sa rozhodne preradit pod plynom v zakrute, ale v porovnani s ostatnymi systemami je jeho "nechene" posobenie dost limitovane.
Dodal by som aj VAG vs. mechanicky diferencial - tiez si to zije vlastnym zivotom a vodic ho nema uplne pod konrolou, kedze sa rozhoduje na zaklade vystupov zo senzorov, nie mechanickej vazby.
Ale ono dneska je to skoro jedno u beznych aut. Aj plyn a riadenie su elektronicke, takze ziadne mechanicka vazba uz neexistuje a cele auto si s trochou nadsazky robi co prave chce >:-[]
DSG (pripadne ine automaty) svojim sposobom tiez, ak sa rozhodne preradit pod plynom v zakrute, ale v porovnani s ostatnymi systemami je jeho "nechene" posobenie dost limitovane.
Dodal by som aj VAG vs. mechanicky diferencial - tiez si to zije vlastnym zivotom a vodic ho nema uplne pod konrolou, kedze sa rozhoduje na zaklade vystupov zo senzorov, nie mechanickej vazby.
Ale ono dneska je to skoro jedno u beznych aut. Aj plyn a riadenie su elektronicke, takze ziadne mechanicka vazba uz neexistuje a cele auto si s trochou nadsazky robi co prave chce >:-[]
V řadě aut se to všechno dá vypnout a dobře udělané sportovní auto bude mít manuální režim samočinné převodovky skutečně manuální (tedy alespoň ve směru nahoru tě nechá viset na omezovači). Pohon všech kol je pak pro mne otázka velmi specifických aut a dobrý systém by měl být čitelný (což ty mechanické bývají a u elektronických je to podobné jako u ESP nebo řízení - některé automobilky umí, jiné čumí; záleží také, kolik jsou do toho ochotni vrazit peněz, jako ve všem).
V tomhle je otázka, na kolik jsi purista, jak moc chceš makat pro rychlost a jaké kompromisy musíš udělat (jak univerzální auto potřebuješ).
Jinak tohle ještě nic není v porovnání s tím, co dělá s pokyny akcelerátoru při průjezdu zatáčkou elektronika například F12b, aby ji obyčejný řidič udržel krásně pod kontrolou. To auto skutečně řídí počítač a jen řidiči lichotí, jaký je pašák. :-)
V tomhle je otázka, na kolik jsi purista, jak moc chceš makat pro rychlost a jaké kompromisy musíš udělat (jak univerzální auto potřebuješ).
Jinak tohle ještě nic není v porovnání s tím, co dělá s pokyny akcelerátoru při průjezdu zatáčkou elektronika například F12b, aby ji obyčejný řidič udržel krásně pod kontrolou. To auto skutečně řídí počítač a jen řidiči lichotí, jaký je pašák. :-)
v řadě mainstreamu už tyto systémy lze vypnout pouze částečně, pokud počítač vyhodnotí některou situaci za nebezpečnou, systém ti do řízení stejně zasáhne. Myslím si ale, že zrovna tobě to říkat nemusím.
Současná nabídka běžných automobilů je plná kompromisů a asistentů. Jak už napsal výše Redmex,, mechanická vazba už téměř neexistuje.
Mazdy alespoň ten pocit zpětné vazby ještě trochu nabízejí.
Na "svobodnější"zbytek produkce, kdy si o těchto asistentech rozhoduješ sám úplnou deaktivací, pak už musíš mít peníze (a chtít je dát).
Čili možnosti jsou, avšak omezené.
Ale abych nebyl pokrytec. Vím minimálně o jednom případu, kdy mi DSC ve starší Mazdě zachránilo plechy (led pod sněhem v obráceně nakloněné zatáčce). Čili neodsuzuji.
Současná nabídka běžných automobilů je plná kompromisů a asistentů. Jak už napsal výše Redmex,, mechanická vazba už téměř neexistuje.
Mazdy alespoň ten pocit zpětné vazby ještě trochu nabízejí.
Na "svobodnější"zbytek produkce, kdy si o těchto asistentech rozhoduješ sám úplnou deaktivací, pak už musíš mít peníze (a chtít je dát).
Čili možnosti jsou, avšak omezené.
Ale abych nebyl pokrytec. Vím minimálně o jednom případu, kdy mi DSC ve starší Mazdě zachránilo plechy (led pod sněhem v obráceně nakloněné zatáčce). Čili neodsuzuji.
Tak já mluvil hlavně o sportovních autech, protože to jsou auta, kde mám zájem to vypnout. Elektroniku mám ostatně rád i na motorkách. Možnost to vypnout je dobrá, ale udělám to příležitostně. To spíš využiji možnost nastavit nižší stupeň citlivosti. Otázkou je, jak dobře je ten systém odladěný. Podobně jako u samočinné převodovky - je příjemné, když zjistíš, že nemáš nutkání to vypnout, nemáš pocit, že tě to okrádá o zážitek. Trochu paradoxně tak ty stroje, které ti to bez problémů umožní vypnout, kolikrát pro trochu zábavy vypnutí nevyžadují.
Bude zajímavé, až to dají povinně do MX-5. Tam bych se opravdu přikláněl k možnosti to vypnout.
Martin789
Někdy to musím zkusit. Jinak, když jedu ostřeji tak zatáčku řídím plynem, brzdím před zatáčkou - G vectoring by mi do toho měl tedy co kecat. Asi by to mohlo být podobné jako samosvor u zadokolky. Systéme řízení bržděním považuji za děsný, tak snad toto bude lepší. A nakonec, po ozkoušení, by určitě spoustu lidi zajímalo, zda to půjde i vypnout.
maXX_CZ
Auto s takovymhle podvozkem si primo rika o silnejsi motor.
Takovy trilitrovy sestivalec skyactiv y mohla byt skvela zalezitost. Nebo aspon 2.0 Turbo.
Takovy trilitrovy sestivalec skyactiv y mohla byt skvela zalezitost. Nebo aspon 2.0 Turbo.
webpaja
Mazda 6 jako jediný mainstreamový japonský výrobce dokáže kuchtit auta střední třídy vyhovující evropskému klientovi. Kdyby měla lepší odhlučnění od kol (problém po generace), těžko by se hledaly chyby.
Zůstane vždy problém s konfigurovatelností a chybějící vyšší motorizací, kterou 2,5i nedokáže suplovat. Jinak, ale je běžná nabídka výborná.
Nebýt toho, že mi Ma6 epřijde z některých úhlů moc pohledná (speciálně nafouklé blatníky, vyžadující 19" kola), vůbec bych se jí osobně nevzpouzel (chtít mainstream FWD nebo AWD v naftě).
Proto opět pochybovačný titulek vyznívá spíš nemístně...
Zůstane vždy problém s konfigurovatelností a chybějící vyšší motorizací, kterou 2,5i nedokáže suplovat. Jinak, ale je běžná nabídka výborná.
Nebýt toho, že mi Ma6 epřijde z některých úhlů moc pohledná (speciálně nafouklé blatníky, vyžadující 19" kola), vůbec bych se jí osobně nevzpouzel (chtít mainstream FWD nebo AWD v naftě).
Proto opět pochybovačný titulek vyznívá spíš nemístně...
2,5 turbo by se opravdu hodil, ale vzniká tady obava, že by přestala fungovat slušná spotřeba i při šlapání na plyn. U starého dvoulitru jsem věděl, že nad 140 to auto už začne žrát, u 2,5 sky to neplatí.
KANKUNEN
není to poznat. Nafta rychle zabere a pak už se nelepší. 2,5 zabírá s otáčkami a nakonec je rychlejší bez povšimnutí. Z toho plyne, že nafta je jednoznačně pružnější, ale ne rychlejší.
wondog
Nepochybujem ze keby bol podobny system u koncernu, v titulku by bolo nieco o unikate, bohuzial je to mazda takze to spochybnime hned v titulku ;-\
Krabatt
Děkuji za článek, ale chtěl bych se zeptat autora na poznámku týkající se chybějících pádel u motorizace 2.5i. Nedávno jsem byl v Mazdě, zrovna o tomto motoru uvažuji, a pádla pod volantem jsou. Alespoň model z roku 2016. Pro jistotu jsem si načetl pár fotek skladových vozů Mazda 6 a jasně vidím u všech vozů pádla pod volantem. Jak to tedy je?
V ceníku jsou pádla součástí výbavy Revolution TOP a 2.5 litr jde zakoupit pouze s touto výbavou, takže pádla by měla být součástí.
vladak
Škoda že s úpravami nepřišla (?) rozšířená nabídka originálních disků. Ty 19" se mi sice líbí, ale odrazují mě jízdní vlastnosti a cena. Mazda 6 má dle technického průkazu jenom velmi omezené možnosti (7,5J a ET 50 pro 17", 7,5J a ET 45 pro 19") a nabídka 17" origo disků je slabá. Kdyby tak šly 18" jako má CX-5, to by bylo něco :-)
×
Sdílení komentáře
×