Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda se připravuje na novinky: Octavia RS 230 končí a Yeti se stěhuje

37 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celé se to má tak, že Škoda-Auto je dost v průseru a silně podcenila výrobní kapacity. Takže čekací doba na Seat Ateca je 8 měsíců, mají začít s Kodiaqem... Proto shání urychleně 2000 lidí na výrobní linky, jenže je stejně není kam pořádně umístit co se infrastruktury týká...
Yetiho nemají kde vyrábět, tak jej vykopli na východ. No, já bych si tedy Škodovku z Ukrajinského závodu nekoupil :-!
Avatar - Emel
Emel
Naše představy o průšvihu se dost liší... mít na 8 měsíců vyprodáno a shánět lidi je přece pohoda.

Yetiho vyrobeného v Kvasinách by sis taky nekoupil, stejně jako většina zájemců o Suv v Evropě, držet pro něj kapacity a prodávat ho za výprodejovou cenu není nutné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
je to průšvih, protože nezvládá plnit závazky v rámci koncernu. A je to průšvih nejen dovnitř, ale i směrem k zákazníkovi. Čekal bys 8 měsíců na Atecu??

Ale ano, je to ten z příjemnějších průšvihů.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Obor "dramatický přednes" ti jde na výbornou, ovšem že by to (dlouhá čekačka) byla zas taková zvláštnost, obzvlášt v počátcích výroby, to bych neřekl. [odkaz]

Pravdou je, že já bych tedy nečekal. Jenže já bych ani nekoupil nový model v prvním roce výroby. V tom druhém se pak často zjistí, že může fungovat i to co u prvních sérií nefungovalo, nápravy už tolik nemlátí a nakonec i ta čekačka bývá výrazně jiná. ;-)
Avatar - white label
white label
Je to obdobný "průšvih", jako podobně dlouho čekat na Dustera, nebo na Macana...
Avatar - Emel
Emel
A ty "závazky v rámci koncernu" máš něčím podložené, nebo jen tak mudruješ? K čemu se Škoda zavázala, dodat libovolné množství aut do 6 měsíců?

Jestli bych čekal nebo ne záleží na tom, jak moc bych ji chtěl a potřeboval. Kdyby nikdo nechtěl čekat, tak by dnes taková čekací doba nebyla. Já čekal na auto 6 měsíců, tak bych počkal i 8.
Avatar - white label
white label
Také bych neměl větší problém počkat na auto déle, než půl roku, samozřejmě, pokud by mi (z mého pohledu) za to stálo.
Hugi_77
..."shánět lidi je přece pohoda".

V českém průmyslu chybí cca 150.000 lidí ochotných pracovat - vůbec se nebudu bavit o profesní dovednosti. Firmy si mezi sebou pracovníky "kradou".
Takže to co je tady popsáno je prostě průšvih. Zajistit personální kapacity je součást projektu a pokud si kdokoliv myslí, že jen tak někde sežene 2.000 lidí - je bláhový.

Čekat na nové auto 8 měsíců není u koncernu nic zvláštního. Takže přesuny kapacit a rušení modelů chápu jako krizovou cestu projektů. Bohužel (pro koncern).
adamzprahy
Ale dělají to tak všichni, pokud má koncern k dispozici továrny s kapacitou a legislativně tomu nic nebrání (myslím sankce, clo atd.), tak proč by nevyužili své prostředky na maximum.

Je přeci logické, že pokud vlastníš 10 továren, z nichž 8 nestíhá a 2 nemají co dělat, tak než abys rozšířil těch 8, tak začneš vyrábět ve zbývajících 2.

Navíc Škoda není zrovna firma, u které by se dalo říct, že na svou rodnou zemi kašle...
Avatar - Emel
Emel
Víš, problémy českého průmyslu s lidmi beru vážně tak napůl. Všichni pláčou jak nejsou lidi, ale přitom jim nejsou ochotní zaplatit absolventovi techniky aspoň tolik, jako dostane absolvent bakalářského ekonomického studia někde v Lidlu. Škodovka platí nadstandardně a navíc je to silná značka, historicky neměla se sháněním lidí problémy a podle mě je ani teď mít nebude.

Čekat na auto 8 měsíců je i u koncernu spíš extrém, ale holt to odpovídá situaci při uvedení nového modelu na trh. Někdo holt koupí jinde a ono si to časem sedne.

Rušení modelů odpovídá odklonu od strategie "prodat co nejvíc" směrem k "vydělat co nejvíc". To je částečně vynucené, ale na druhou stranu... líto je to spíš mě jako zákazníkovi, ta skleněná továrna nakonec měla něco do sebe. Akcionáři se asi zlobit nebudou.
Avatar - Dinar
Dinar
Promiň, ale jsi docela mimo, žádný volný absolvent techniky na trhu práce není, i kdybys chtěl platit sto měsíčně, je to jedno, nejsou. Posledních pět šest let jsou studenti ČVUT, VUT apod. rozebíráni firmami už ve druhém třetím ročníku, je jich celkově málo, poptávka je mnohem vyšší. Podobně střední technické vzdělání, průmyslovák je úzký profil, nástupní platy pro lidi s technickým vzděláním jsou obecně o polovinu vyšší než u absolventů netechnických oborů.

Problém dneška ale je, sehnat jakéhokoliv pracovníka, i na manuální práci, myslím kohokoliv ochotného chodit pravidelně do práce. Před pětadvaceti lety nás ve škole učili, že přirozená míra nezaměstnanosti je kolem 3,5%, a i když pominu zmatky v metodice, dnes máme nezaměstnanost přes 5%, a přitom jsme narazili na dno, tj. na hranici přirozené nezaměstnanosti (nezaměstnaní s preferencí nepracovat), která se budováním sociálního státu během dvou dekád zvýšila skoro o dvě procenta. Hezký úspěch, řekl bych.
Avatar - fOE
fOE
Nas primo ucili o 4-5% stim ze kazdy stat to ma prave diky specificnosti soc. systemu postavene trochu jinak. Na prikladu Danska uvadeli 3,5%, na prikladu CR pak 5%.

Jinak emel muze mit castecne pravdu. Ze je na trhu obecne nedostatek lidi neznamena, ze jim bude trpet kazdy, vcetne toho nejlepe platiciho, ale spis/driv/vic to odnesou ti dole. A za sebe rikam jen dobre. Tlak na vetsi automatizaci, tlak na rust mezd, snazit se konkurovat i necim jinym nez levnou pracovni silou... jedina cesta ven ze statusu vychodoevropske montovny.
adamzprahy
Souhlasím. Ještě bych chtěl dodat, že zase nemůžeme čekat, že celá ČR bude pracovat pro Škodovku. Ono těch škol odkud by mohli studenti chodit do Škodovky neni zase tolik a s přihlédnutím k tomu, že zde v ČR máme více automobilek a dalšího průmyslu. To platí i pro méně odborné profese. Vždyť Škoda má na tohle i vlastní školu, ale těch pár desítek lidí ročně nemůže uspokojit takovýhle nárůst. Navíc si myslím, že pokud má koncern jiné nevyužité továrny, tak asi ani nechce / nemusí zbytečně investovat tam kde je potenciál naplněný.

V IT je to podobné, tam je nedostatek lidí z důvodu, že sem velké korporace přesouvají své "IT centrály", takže něco jakoby si tu všechny automobilky z celého světa zřídili své největší továrny na auta. Čili lidi tam nejsou ne proto, že jsou češi neschopní v IT, naopak jich je tu nadprůměrně hodně, jenže těch subjektů co to provozují je tu šíleně moc.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi jsi chodil do školy později. ;-) Každopádně, stav kdy každý dvacátý člověk preferuje nepracovat, mi nepřijde jako něco zdravého.

Jinak, moc nechápu proč by nedostatek technicky vzdělaných lidí měl být dobře, resp. vytvářet tlak na to, abychom nebyli montovnou, podle mně je to přesně naopak.
Avatar - fOE
fOE
Asi jo :-)
Ten pomer nebude tak zly (kazdy dvacaty), ale souhlas ze tohle je hodne spatne.

Tak je otazka co povazujes za "technicky vzdelaneho cloveka". Jestli toho co neco vymysli (produkt, stroj) a je to typicky VS vzdelany clovek, nebo i toho co ten stroj pak obsluhuje, typicky stredoskolak. U te prvni skupiny souhlas, tam to k prospechu veci spis nebude (ikdyz treba u IT by se o tom dali diskutovat), u te druhe (pocetnejsi) ale nemyslim.
Avatar - Emel
Emel
Tak uvidíme, jak to Škodovce půjde... já myslím, že docela dobře.
Avatar - Kjirka
Kjirka
Pokud jsou to takový problémy, tak to asi svědčí o enormním zájmu o značku.
adamzprahy
Nižnij Novgorod neni na Ukrajině ;)
6B6
On to autor tvrdí, nebo má někdo problém s textem? To druhé....
adamzprahy
Odpovídám na příspěvek kde to píše Rohypnol. Jelikož tyto krajiny znám, tak mi nepřijde správné to takhle bagatelizovat a jen jsem na to upozornil, toť vše :-) Takže se uklidni ty probléme >:D

A osobně mě to nijak neuráží, nevidím rozdíl mezi výrobou jiných značek v Turecku, Rumunsku, Polsku nebo Maroku. Jen nevím jak moc výrobu v Rusku a dovoz do EU ovlivňují sankce, měl jsem za to, že ano, ale zřejmě ne.
Avatar - white label
white label
Možná, že to tvrdil (než to případně opravil), viz i poslední věta prvního příspěvku v této diskusi.
Avatar - Dinar
Dinar
Vzhledem k tomu, že jsem objednávku na jednu atecu podepisoval minulý týden, dovolím si říct, že nemáš pravdu. Dodací lhůta atecy s manuální převodovkou je 4 měsíce u varianty s dsg 6 měsíců.
ikoptak
Nebude se vyrábět na ukrajině ale v rusku v Nižném Novgorodě, kde již Yetih, Octavii a VW Jetta vyrábějí, a bude to stávající generace jako Tour.
Nový Yeti se bude vyrábět (defakto již vyrábí) v Kvasinách.
Avatar - Bazalt
Bazalt
Octavia RS, hmm to je ta vrcholná sportovní verze co má výkon motoru jak dvacet let staré průměrné MPV na americkém či Australském trhu? Z vlastní zkušenosti říkám že není nad klasiku V6... Evropa by se měla jít vycpat. Bohužel to odnášejí řidiči a fandové do aut. Jak už mnoho lidí napsalo přede mnou, jednou budeme dětem vyprávět jak se jezdilo s třílitrem co vydržel 500 tisíc a víc.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Jak rikas, vykon jako u 15 let stareho minivanu >:D Hodne jsem se smal, kdyz jsem si koupil stary Ford Windstar 3.8l V6 a 200 konmi. Jeste vic jsem se smal kdyz jsem zjistil ze je to zakladni motorizace >:D Motorizace evropskych aut je vysmech. Zacinat na 70 konich v rodinnych MPV, to je o zivot, nalozeny nepredjedes ani Avii
ikoptak
Aha, a že je šlo předjet i s Š100 se závratnýmy 35kW.
Avatar - Bazalt
Bazalt
Nejvtipnější na tom je že když s tím jezdíš podle předpisů tak to má spotřebu stejnou jako Fabie s HTP 8-s
Avatar - Kjirka
Kjirka
Nikoliv, nejvtipnější je, že to tu komentujou majitelé starých šrotů, kteří si nový auto dosud nekoupili. Já Škodovku nemám už asi 10 let, ale RS s tímhle výkonem a váhou musí vyprášit tyhle veterány, co zmiňujete, kdy si vzpomene. A RS upravená na 300 koní, zase musí pozávodit i kdejakej supersport. Nebo mu aspoň úspěšně se***vat.
Gvick2
"Podle zákulisních zdrojů je vrcholná verze s výkonem 169 kW náročnější na výrobu, a proto je její produkce do jisté míry limitována."
Podle nezákulisních zdrojů, je výroba verze s výkonem 169kW náročná na výrobu úplně stejně jako jiných verzí. Ale je natvrdo (nikoliv do jisté míry) limitována přídělem VAQ diferenciálů o které je v rámci koncernu velká bitva, protože všechny modely s tímto diferenciálem jsou předmětem velkého zájmu (Cupra, GTI Perf, Oct RS 230) a jejich prodeje jsou vysoko nad očekáváním. A protože RS 230 je vyprodaná až do náběhu faceliftované RS 240 tak nyní RS 230 končí, protože i kdyby se Škodovka rozkrájela na kostičky, tak s výrobou VAQ nic nenadělá, protože si ji sama nezajišťuje.
Avatar - Emel
Emel
To by dávalo smysl... ale je to opravdu tak, nebo je to jen spekulace? Mně osobně nepřijde RS230 moc šikovně poskládaná...
Avatar - white label
white label
RS230 měla mít hlavně k těm 19"kám DCC v základu, podobně jako Leon Cupra.
Avatar - Emel
Emel
Už pár měsíců se dá DCC objednat (i k normální RS), že není v základu mi až tolik nevadí... spíš to, že tam jsou povinně 19" a kožené sedačky a nějaké asistenty a je omezená volba barev.
Avatar - white label
white label
Ano, ale to, že tam jsou povinné 19", je právě důvod k tomu co jsem napsal. ;-)
Avatar - Emel
Emel
No, já bych si tam klidně to DCC přihodil, v tom problém není... ale ani s DCC bych 19" nechtěl. Jednak je to auto i s DCC na 18" celkem tvrdé, dvak se mi ty 19" moc nelíbí. DCC+19 jsem nezkoušel, ale pokud můžu soudit z DCC+18, tak DCC z toho komfortní auto neudělá.
Avatar - Kjirka
Kjirka
ale houby. Mám CC původně na 18" (s DCC samozřejmě), obul jsem to na 19" a neshledávám rozdíl. Ano, líp to sedí a má to větší valivej odpor. To mi sice není úplně jasný, ale je to tak. Spotřeba se zvedla dobře o litr.
Avatar - Emel
Emel
A s čím konkrétně nesouhlasíš :-)?

Záleží na vícero proměnných, co za gumu to je atd. Taky nezapomínej, že na Octavii je to 225/35/19, to už je dost nízkoprofil, na CC to bude nejspíš o kousek vyšší a taky bude mít CC celkově měkčí podvozek. A last but not least se mi ty 19" nelíbí :-)
Gvick2
Ve výrobě modelů na MQB jsou v rámci VW dva "úzké profily", které prodlužují čekací doby a které jsou v rámci koncernu "na příděl". VAQ a spojka haldex pro modely 4x4. VAQ přiznal šéf anglického VW, když se jej dotazovali proč jsou neúnosné čekací doby na GTI perf. (který se v UK prodává velmi dobře). Řekl doslova, že byly učiněny odhady, kolik se prodá modelů s VAQ a tyto odhady byly hrubě podceněné a dodal, že VW se povedlo navýšit dodávky "pouze" o 20%. Nedostatek haldexů a kvóty v rámci koncernu přiznal Vlček, když se jej ptali na dlouhé čekačky na Scouta a tuším i na Yeti se 4x4.
RS230 optimálně poskládaná není, ale zájem je velký a předpokládám, že s RS240 přijde logicky citelné zdražení. Nakonec i prodejní realita potvrzuje jejich slova, RS220 má čekačku únosnou a také se zatím nestahuje a až na detaily je hlavní rozdíl v přítomnosti/nepřítomnosti VAQ, stejně tak se stačí podívat jak dlouho trvá dodávka 4x2 u Tiguanu nebo Yetiho zadaných do výroby a jak se prodlužuje u verzí s haldexem. Tipnu si, že další model který se u Octavie stáhne před faceliftem z prodeje budou scouty a verze 4x4, protože se u nich také začíná rychle blížit doba, kdy budou vyprodané až do doby náběhu výroby faceliftované verze. Trochu hloupé od Škodovky je, že nebere nějaké "předobjednávky" na faceliftovanou verzi, u těchto modelů se zdá, že bez ohledu na nejistotu ohledně optického výsledku faceliftu by se asi našlo hodně lidí co by si to "předobjednali".