Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Bazalt
Octavia RS, hmm to je ta vrcholná sportovní verze co má výkon motoru jak dvacet let staré průměrné MPV na americkém či Australském trhu? Z vlastní zkušenosti říkám že není nad klasiku V6... Evropa by se měla jít vycpat. Bohužel to odnášejí řidiči a fandové do aut. Jak už mnoho lidí napsalo přede mnou, jednou budeme dětem vyprávět jak se jezdilo s třílitrem co vydržel 500 tisíc a víc.
Jak rikas, vykon jako u 15 let stareho minivanu >:D Hodne jsem se smal, kdyz jsem si koupil stary Ford Windstar 3.8l V6 a 200 konmi. Jeste vic jsem se smal kdyz jsem zjistil ze je to zakladni motorizace >:D Motorizace evropskych aut je vysmech. Zacinat na 70 konich v rodinnych MPV, to je o zivot, nalozeny nepredjedes ani Avii
Nejvtipnější na tom je že když s tím jezdíš podle předpisů tak to má spotřebu stejnou jako Fabie s HTP 8-s
Nikoliv, nejvtipnější je, že to tu komentujou majitelé starých šrotů, kteří si nový auto dosud nekoupili. Já Škodovku nemám už asi 10 let, ale RS s tímhle výkonem a váhou musí vyprášit tyhle veterány, co zmiňujete, kdy si vzpomene. A RS upravená na 300 koní, zase musí pozávodit i kdejakej supersport. Nebo mu aspoň úspěšně se***vat.
Gvick2
"Podle zákulisních zdrojů je vrcholná verze s výkonem 169 kW náročnější na výrobu, a proto je její produkce do jisté míry limitována."
Podle nezákulisních zdrojů, je výroba verze s výkonem 169kW náročná na výrobu úplně stejně jako jiných verzí. Ale je natvrdo (nikoliv do jisté míry) limitována přídělem VAQ diferenciálů o které je v rámci koncernu velká bitva, protože všechny modely s tímto diferenciálem jsou předmětem velkého zájmu (Cupra, GTI Perf, Oct RS 230) a jejich prodeje jsou vysoko nad očekáváním. A protože RS 230 je vyprodaná až do náběhu faceliftované RS 240 tak nyní RS 230 končí, protože i kdyby se Škodovka rozkrájela na kostičky, tak s výrobou VAQ nic nenadělá, protože si ji sama nezajišťuje.
Podle nezákulisních zdrojů, je výroba verze s výkonem 169kW náročná na výrobu úplně stejně jako jiných verzí. Ale je natvrdo (nikoliv do jisté míry) limitována přídělem VAQ diferenciálů o které je v rámci koncernu velká bitva, protože všechny modely s tímto diferenciálem jsou předmětem velkého zájmu (Cupra, GTI Perf, Oct RS 230) a jejich prodeje jsou vysoko nad očekáváním. A protože RS 230 je vyprodaná až do náběhu faceliftované RS 240 tak nyní RS 230 končí, protože i kdyby se Škodovka rozkrájela na kostičky, tak s výrobou VAQ nic nenadělá, protože si ji sama nezajišťuje.
To by dávalo smysl... ale je to opravdu tak, nebo je to jen spekulace? Mně osobně nepřijde RS230 moc šikovně poskládaná...
RS230 měla mít hlavně k těm 19"kám DCC v základu, podobně jako Leon Cupra.
Už pár měsíců se dá DCC objednat (i k normální RS), že není v základu mi až tolik nevadí... spíš to, že tam jsou povinně 19" a kožené sedačky a nějaké asistenty a je omezená volba barev.
Ano, ale to, že tam jsou povinné 19", je právě důvod k tomu co jsem napsal. ;-)
No, já bych si tam klidně to DCC přihodil, v tom problém není... ale ani s DCC bych 19" nechtěl. Jednak je to auto i s DCC na 18" celkem tvrdé, dvak se mi ty 19" moc nelíbí. DCC+19 jsem nezkoušel, ale pokud můžu soudit z DCC+18, tak DCC z toho komfortní auto neudělá.
ale houby. Mám CC původně na 18" (s DCC samozřejmě), obul jsem to na 19" a neshledávám rozdíl. Ano, líp to sedí a má to větší valivej odpor. To mi sice není úplně jasný, ale je to tak. Spotřeba se zvedla dobře o litr.
A s čím konkrétně nesouhlasíš :-)?
Záleží na vícero proměnných, co za gumu to je atd. Taky nezapomínej, že na Octavii je to 225/35/19, to už je dost nízkoprofil, na CC to bude nejspíš o kousek vyšší a taky bude mít CC celkově měkčí podvozek. A last but not least se mi ty 19" nelíbí :-)
Záleží na vícero proměnných, co za gumu to je atd. Taky nezapomínej, že na Octavii je to 225/35/19, to už je dost nízkoprofil, na CC to bude nejspíš o kousek vyšší a taky bude mít CC celkově měkčí podvozek. A last but not least se mi ty 19" nelíbí :-)
Ve výrobě modelů na MQB jsou v rámci VW dva "úzké profily", které prodlužují čekací doby a které jsou v rámci koncernu "na příděl". VAQ a spojka haldex pro modely 4x4. VAQ přiznal šéf anglického VW, když se jej dotazovali proč jsou neúnosné čekací doby na GTI perf. (který se v UK prodává velmi dobře). Řekl doslova, že byly učiněny odhady, kolik se prodá modelů s VAQ a tyto odhady byly hrubě podceněné a dodal, že VW se povedlo navýšit dodávky "pouze" o 20%. Nedostatek haldexů a kvóty v rámci koncernu přiznal Vlček, když se jej ptali na dlouhé čekačky na Scouta a tuším i na Yeti se 4x4.
RS230 optimálně poskládaná není, ale zájem je velký a předpokládám, že s RS240 přijde logicky citelné zdražení. Nakonec i prodejní realita potvrzuje jejich slova, RS220 má čekačku únosnou a také se zatím nestahuje a až na detaily je hlavní rozdíl v přítomnosti/nepřítomnosti VAQ, stejně tak se stačí podívat jak dlouho trvá dodávka 4x2 u Tiguanu nebo Yetiho zadaných do výroby a jak se prodlužuje u verzí s haldexem. Tipnu si, že další model který se u Octavie stáhne před faceliftem z prodeje budou scouty a verze 4x4, protože se u nich také začíná rychle blížit doba, kdy budou vyprodané až do doby náběhu výroby faceliftované verze. Trochu hloupé od Škodovky je, že nebere nějaké "předobjednávky" na faceliftovanou verzi, u těchto modelů se zdá, že bez ohledu na nejistotu ohledně optického výsledku faceliftu by se asi našlo hodně lidí co by si to "předobjednali".
RS230 optimálně poskládaná není, ale zájem je velký a předpokládám, že s RS240 přijde logicky citelné zdražení. Nakonec i prodejní realita potvrzuje jejich slova, RS220 má čekačku únosnou a také se zatím nestahuje a až na detaily je hlavní rozdíl v přítomnosti/nepřítomnosti VAQ, stejně tak se stačí podívat jak dlouho trvá dodávka 4x2 u Tiguanu nebo Yetiho zadaných do výroby a jak se prodlužuje u verzí s haldexem. Tipnu si, že další model který se u Octavie stáhne před faceliftem z prodeje budou scouty a verze 4x4, protože se u nich také začíná rychle blížit doba, kdy budou vyprodané až do doby náběhu výroby faceliftované verze. Trochu hloupé od Škodovky je, že nebere nějaké "předobjednávky" na faceliftovanou verzi, u těchto modelů se zdá, že bez ohledu na nejistotu ohledně optického výsledku faceliftu by se asi našlo hodně lidí co by si to "předobjednali".
Yetiho nemají kde vyrábět, tak jej vykopli na východ. No, já bych si tedy Škodovku z Ukrajinského závodu nekoupil :-!
Yetiho vyrobeného v Kvasinách by sis taky nekoupil, stejně jako většina zájemců o Suv v Evropě, držet pro něj kapacity a prodávat ho za výprodejovou cenu není nutné.
Ale ano, je to ten z příjemnějších průšvihů.
Pravdou je, že já bych tedy nečekal. Jenže já bych ani nekoupil nový model v prvním roce výroby. V tom druhém se pak často zjistí, že může fungovat i to co u prvních sérií nefungovalo, nápravy už tolik nemlátí a nakonec i ta čekačka bývá výrazně jiná. ;-)
Jestli bych čekal nebo ne záleží na tom, jak moc bych ji chtěl a potřeboval. Kdyby nikdo nechtěl čekat, tak by dnes taková čekací doba nebyla. Já čekal na auto 6 měsíců, tak bych počkal i 8.
V českém průmyslu chybí cca 150.000 lidí ochotných pracovat - vůbec se nebudu bavit o profesní dovednosti. Firmy si mezi sebou pracovníky "kradou".
Takže to co je tady popsáno je prostě průšvih. Zajistit personální kapacity je součást projektu a pokud si kdokoliv myslí, že jen tak někde sežene 2.000 lidí - je bláhový.
Čekat na nové auto 8 měsíců není u koncernu nic zvláštního. Takže přesuny kapacit a rušení modelů chápu jako krizovou cestu projektů. Bohužel (pro koncern).
Je přeci logické, že pokud vlastníš 10 továren, z nichž 8 nestíhá a 2 nemají co dělat, tak než abys rozšířil těch 8, tak začneš vyrábět ve zbývajících 2.
Navíc Škoda není zrovna firma, u které by se dalo říct, že na svou rodnou zemi kašle...
Čekat na auto 8 měsíců je i u koncernu spíš extrém, ale holt to odpovídá situaci při uvedení nového modelu na trh. Někdo holt koupí jinde a ono si to časem sedne.
Rušení modelů odpovídá odklonu od strategie "prodat co nejvíc" směrem k "vydělat co nejvíc". To je částečně vynucené, ale na druhou stranu... líto je to spíš mě jako zákazníkovi, ta skleněná továrna nakonec měla něco do sebe. Akcionáři se asi zlobit nebudou.
Problém dneška ale je, sehnat jakéhokoliv pracovníka, i na manuální práci, myslím kohokoliv ochotného chodit pravidelně do práce. Před pětadvaceti lety nás ve škole učili, že přirozená míra nezaměstnanosti je kolem 3,5%, a i když pominu zmatky v metodice, dnes máme nezaměstnanost přes 5%, a přitom jsme narazili na dno, tj. na hranici přirozené nezaměstnanosti (nezaměstnaní s preferencí nepracovat), která se budováním sociálního státu během dvou dekád zvýšila skoro o dvě procenta. Hezký úspěch, řekl bych.
Jinak emel muze mit castecne pravdu. Ze je na trhu obecne nedostatek lidi neznamena, ze jim bude trpet kazdy, vcetne toho nejlepe platiciho, ale spis/driv/vic to odnesou ti dole. A za sebe rikam jen dobre. Tlak na vetsi automatizaci, tlak na rust mezd, snazit se konkurovat i necim jinym nez levnou pracovni silou... jedina cesta ven ze statusu vychodoevropske montovny.
V IT je to podobné, tam je nedostatek lidí z důvodu, že sem velké korporace přesouvají své "IT centrály", takže něco jakoby si tu všechny automobilky z celého světa zřídili své největší továrny na auta. Čili lidi tam nejsou ne proto, že jsou češi neschopní v IT, naopak jich je tu nadprůměrně hodně, jenže těch subjektů co to provozují je tu šíleně moc.
Jinak, moc nechápu proč by nedostatek technicky vzdělaných lidí měl být dobře, resp. vytvářet tlak na to, abychom nebyli montovnou, podle mně je to přesně naopak.
Ten pomer nebude tak zly (kazdy dvacaty), ale souhlas ze tohle je hodne spatne.
Tak je otazka co povazujes za "technicky vzdelaneho cloveka". Jestli toho co neco vymysli (produkt, stroj) a je to typicky VS vzdelany clovek, nebo i toho co ten stroj pak obsluhuje, typicky stredoskolak. U te prvni skupiny souhlas, tam to k prospechu veci spis nebude (ikdyz treba u IT by se o tom dali diskutovat), u te druhe (pocetnejsi) ale nemyslim.
A osobně mě to nijak neuráží, nevidím rozdíl mezi výrobou jiných značek v Turecku, Rumunsku, Polsku nebo Maroku. Jen nevím jak moc výrobu v Rusku a dovoz do EU ovlivňují sankce, měl jsem za to, že ano, ale zřejmě ne.
Nový Yeti se bude vyrábět (defakto již vyrábí) v Kvasinách.