Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
Dva dny zpátky jsem potkal v Ostravě
| 15. 9. 2016 08:13
Golf IV R32, parádní zvuk i design. Od té doby se Golf designově ani nepohnul.
Dva dny zpátky jsem potkal v Ostravě
| 15. 9. 2016 10:21
Mě se dodnes G4 ze všech Golfů líbí nejvíc, ale fakt je, že G5 oproti čtyřce byl obrovským skokem dopředu, i když se později objevila řada problémů.
Avatar - WinNatural
Jako cože?
| 15. 9. 2016 08:27
"Jeho výhody oceníte zejména v případě, kdy vám NĚKDO poškodí dveře a vy je potřebujete nalakovat."
- proč NĚKDO? To jako řidiči těchto odporných šmejdů jsou naprosto neomylní a nemůžou si ty dveře poškodit sami?
Avatar - Hittman
Jako cože?
| 15. 9. 2016 11:49
Chce to navštívit neurologa.. ;-)
Avatar - WinNatural
Jako cože?
| 15. 9. 2016 13:41
Protože jsem si dovolil škaredé auto označit za odporný šmejd? Ó, moc se omlouvám pán velkomožný, zapomněl jsem, že se tady takový názor na xindlwageny "demokraticky" netoleruje ... >:D
Avatar - Dinar
Jako cože?
| 15. 9. 2016 14:30
Toleruje se cokoliv, hittman ti jen demokraticky naznačil, že jsi hňup. ;-)
Avatar - _Karel_
Jako cože?
| 15. 9. 2016 16:34
:yes:
Avatar - WinNatural
Jako cože?
| 15. 9. 2016 17:15
:no:
Avatar - WinNatural
Jako cože?
| 15. 9. 2016 17:14
Jó tákhléé, říct o xindlwagenu, že je hnusný, znamená být hňup, hmmm, to je logický...
No možná k vyšetření je tu někdo jiný.
Avatar - Dinar
Jako cože?
| 16. 9. 2016 07:35
Je to stejně "logický", jako říct o volkswagenu, že je to xindlwagen. Ale buď v klidu, logika je to poslední, co bych ve výkřicích tobě podobných hňupů očekával. ;-)
Avatar - 3_diamanty
golf V
| 15. 9. 2016 08:57
za mna asi najkrajsie GTI dodnes... ma v sebe vasie caro ako to nove ;-)

Tomasi... ty jedes ( opat ) doslova jako z rychlika ;-) .... ale rozumel som vsetko ( zatial ) :yes:
Avatar - maxi!
GTI
| 15. 9. 2016 09:00
moj nazor - najlepsi kus bol prave prvy model GTI, lebo v tom case to bolo prekvapujuce vykonne, obratne auto za tie prachy.
Mal som este ten 1.6 model ( 4 kvalt) a potom som presiel na 1.8 ( sice iba 2 kone zisk, ale super priebeh vykonu a uz 5 kvalt!). Neskor Golf rastol a aj do vahy a prestalo to byt aj cenovo dostupne, lahke, obratne auto.
( velmi dobry konkurent bol Peugeot 205 GTI, Opel s GSi a Renaul s turbo 5 ) :-!
Avatar - Dinar
GTI
| 15. 9. 2016 09:02
Je hezké zavzpomínat, ale co s tím v diskusi o GTI Mk5?
Jinými slovy, v rámci soudobé konkurence se pětka vrátila do pozice jedničky ve své době, o to tady jde, byl to po pár rozpačitých generacích zase správný golf GTI. :yes:
Avatar - maxi!
GTI
| 15. 9. 2016 10:49
mas pravdu, sorry... nechal som sa uniest spomienkami!
Samozrejme ze uz od konca 80 rokov som uz ziadne skusenosti s GTI nemal a tak preto to ani neviem posudit, iba z testov. :-!
Avatar - Zappa
GTI
| 15. 9. 2016 12:12
každá skusenost z prvej ruky je vitaná!
Avatar - Dinar
GTI
| 15. 9. 2016 14:33
Opravdu nic proti vzpomínkám, jen to vyznělo tak, že tehdy to byly káry, ale teď je to GTI tlusté neohrabané cosi. Což při svých zkušenostech víš, že není pravda. ;-)
Avatar - maxi!
GTI
| 15. 9. 2016 15:14
tak ale trosku ten golfik pribral na vahe, nie?
asi tak 2x viac ako Golf 1?
Avatar - Dinar
GTI
| 16. 9. 2016 07:38
Znáš nějaký model, vyrábějící se od 70. let, který trošku nepřibral na váze?
To se tu máme bavit o vývoji posledních 40. let? O rozměrech, bezpečnosti, velikosti motorů apod., to snad ne?! :-O
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 10:27
Vše popsané(kromě závad) mohu z vlastní zkušenosti potvrdit a vůz vřele doporučit všem fandům rychlého, praktického, každodenního ježdění :-) Mám praktičtější 5 dveřový, 6st.Manuál, 18"kola. Vůz je původem z ČR s kompletní servisní historií. Mám spolehlivější motor BWA (EA113). Rozvody vč.vodní pumpy jsem udělal preventivně a v originálu ve 108 tis. km ihned po koupi. Jezdím 98 okt.benzín ... Není to o spotřebě, ale jelikož je motor neskutečně pružný (krouťák vrcholí už od 1.800 ot.!!!) dá se jezdit i za 6 (mimo dálnici) a při palbě stále do červeného a porušování všech předpisů :-( je max.15 litrů. Běžně bez nějakého omezování kolem 8-9 litrů. Už jsem na něm najel přes 50 tis. km a za celou jen jediný drobný problém, kolísal volnoběh... Byla to plastová membrána na odvětrání kliky do sání ... Investice cca. 500Kč i s prací ... :-) Jinak před 10 tis. km mám vůz upraven od XTUNING (znáte z AUTOSALON TV PRIMA ) na 196 kW(267 koní !!! ) a krouťák 360 Nm. Nyní vůz "umí" 100 km/hod za 5,8s, 130 za 8,5 a 160 za 11s. Zkoušel jsem i 200 za 19 s !!! Mé amatérské video akcelerace do 160km/hod a pružného zrychlení na 4.stupeň ze 60 na 160 km/hod za neuvěřitelných 9 s najdete níže. Omlouvám se za kvalitu, video je natočené levou rukou na volantu :-( Video najdete zde:

https://www.facebook.com/martin.prusa.… />

nebo zde:

https://www.facebook.com/martin.prusa.… />
„Takto jede můj VW Golf Mk5 GTI 6st.Manuál, po optimalizaci SW od firmy XTUNING, jejímž jsme nyní smluvním partnerem.... Omluvte prosím sníženou kvalitu zvuku a obrazu - točeno jednou rukou na volantu ...:-( Jízda po "autobahnu" s vypnutou stabilizací :-) Na záčátku jsem hodně ztratil "prohrabem" na konci jedničky, ale i přesto je tam 100km/hod za 5,8 s. 130 km/hod za 8,5 s ... 160 km/hod za 11 s !!! Působivé je na závěr Pružné zrychlení na 4.stupeň ze 60 km/hod (2.000 ot.) do 160 km/hod za 9 s !!!“
Avatar - KANKUNEN
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 11:06
hezky :yes:
Avatar - KANKUNEN
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 11:51
Které čuně ti mohlo dát mínus za tvůj příspěvek.
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 14:01
Děkujeme za palce dolů :-( Ale vůbec nevím za co ? Může mi to někdo vysvětlit ? Mám palec za to, že jsem v Německu na dálnici bez limitu otestoval svoje auto ? Myslel jsem si, že i běžný ČTENÁŘ Auto.cz JE VELKÝ FANDA DO AUT A MOTORŮ obecně a dokáže ocenit znalosti a osobní zkušenosti ... Asi jsem se spletl :-( Určitě ty palce dolů dávají Ti, co mají buď nějaký mindráček nebo "prostě jen pro to" ... To je ubohý !!! :no:
Avatar - Stejsn
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 14:36
Ubohý je fňukat.
Avatar - Pradeda77
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 18:14
Doufam, ze soucasti uprav bylo posileni vsech extra zatizenych komponentu... :-!
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 09:53
Proč by muselo být posílení komponentů ? Níže píšeme o tom, že tento velmi spolehlivý motor BWA se dával i do daleko silnějších verzí ... Myslím a také z vlastní zkušenosti po cca.10 tis.km s úpravou se to ukazuje, že pokud auto používáš hlavou a vždy ho důkladně ohřeješ a pak také správně zchladíš, pak není jediný problém ...
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 11:58
Vše popsané(kromě závad) mohu z vlastní zkušenosti potvrdit a vůz vřele doporučit všem fandům rychlého, praktického, každodenního ježdění Mám praktičtější 5 dveřový, 6st.Manuál, 18"kola. Vůz je původem z ČR s kompletní servisní historií. Mám spolehlivější motor BWA (EA113). Rozvody vč.vodní pumpy jsem udělal preventivně a v originálu ve 108 tis. km ihned po koupi. Jezdím 98 okt.benzín ... Není to o spotřebě, ale jelikož je motor neskutečně pružný (krouťák vrcholí už od 1.800 ot.!!!) dá se jezdit i za 6 (mimo dálnici) a při palbě stále do červeného a porušování všech předpisů je max.15 litrů. Běžně bez nějakého omezování kolem 8-9 litrů. Už jsem na něm najel přes 50 tis. km a za celou jen jediný drobný problém, kolísal volnoběh... Byla to plastová membrána na odvětrání kliky do sání ... Investice cca. 500Kč i s prací ... Jinak před 10 tis. km mám vůz upraven od XTUNING (znáte z AUTOSALON TV PRIMA ) na 196 kW(267 koní !!! ) a krouťák 360 Nm. Nyní vůz "umí" 100 km/hod za 5,8s, 130 za 8,5 a 160 za 11s. Zkoušel jsem i 200 za 19 s !!! Mé amatérské video akcelerace do 160km/hod a pružného zrychlení na 4.stupeň ze 60 na 160 km/hod za neuvěřitelných 9 s najdete níže. Omlouvám se za kvalitu, video je natočené levou rukou na volantu Video najdete zde:
Avatar - KANKUNEN
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 21:47
Hloupá parta mínusářů nedokáže vyjádřit co se jim nelíbí. Asi to je VW nebo že to není TDI
Avatar - Bully_
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 15. 9. 2016 22:48
Zadny z tech odkazu nejde otevrit, abych se presvedcil o tech (realnych) 19 vterinach z 0-200(realnych) km/h :-) S predokolkou, s touhle hmotnosti, bez samosvoru a nejake formy launch control jde spis o prani, nez realitu.
Avatar - Dinar
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 07:40
Je to nadšení majitele, reálně G5 GTI udělá 200 km/h kolem 25s. ;-)
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:11
Sériové GTI se 147 kW ano, ale tohle není série ... A je to Manuál ;-)
Avatar - Bully_
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:30
U vozu tehle koncepce, bez jinych uprav, jenom zvysenim vykonu, posunes vyrazneji vicemene jenom Vmax. Rozhodne nezlepsis trakci a ta bude v tomhle rozhodovat. U 0-100 km/h neziskas na 100% realne vic, nez tak pul vteriny (optimisticky odhad) oproti verzi s puvodnim vykonem. Na tech cca 6 vterin se vejdou nejmodernejsi HH s vykonem okolo 300k., se samosvorem a sofistikovanymi elektronickymi systemy, co zmirnuji handicap koncepce "vsechno vpredu". To je proste realita, i kdyz si priznivci chiptuningu preji daleko vetsi zazraky. Na "zbyvajicich" dalsich 100 km/h se mozna vysplhas rychleji, nez o tu pulvterinu oproti serii, tam uz rozhoduje hruba sila. Pod realnych 23 sec. na realnych 200 km/h to ale nebude.
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:35
Mrkni na to video a uvidíš ... Nevím proč, ale nějak to sem nejde dát ... Teď jsem to dole zkusil znova ... Na FB to jde normálně ... Zkus ještě tohle:
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:08
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:09
Pokud vypneš ASR a "daruješ" trochu spojky a pneu(viz video), pak to není problém :-) Jinak jak píšu, na videu je akcelerace jen do cca. 170 km/hod, pak jsem musel brzdit kvůli provozu ...:-( Ale věř mi, mám to opravdu změřené ! Na videu vidíš 160 za 11 s, tak proč myslíš, že ten zbytek (40 km/hod), nedám za zbývajících 8 s ??? jak říkám, mám to změřený stopkama :-) Nevím proč by to video na FB nemělo fungovat ? Zkusím ještě jednou:
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 16. 9. 2016 10:10
Nevím proč ten link nefunguje :-(

Na FB to jde normálně ...

www.facebook.com/…n.prusa.52/video
Avatar - JDM
Osobní zkušenost je nad zlato !!!
| 6. 10. 2016 17:57
Videa jsem neviděl tak se možná budu plést ale psal si o mobilu v levý ruce takže počítám že něco jako GPS telemetrii jsi nepoužil, odhadovat čas z videa podle tachometru není vůbec přesný, a se zvyšující se rychlostí je ta nepřesnost větší. Jinak pro srovnání mám imprezu wrx 160kw a podle videa jsem na stovce za 6s, nemám to nacvicene a je to s ohledem k převodovce a spojce a zkoušel jsem u toho držet mobil a zároveň volant a nešlo buď jsem držel volant nebo mobil nechápu jak to děláte >:D
EA 113
| 15. 9. 2016 14:54
Docela by mě zajímalo, jak se v rámci řady EA 113 liší motory s kódovým označením AXX, BPY a BWA. U časově posledního motoru, tedy BWA, je na víčku nádrže doporučený benzin s oktanovým číslem 95. Pokud vím, tak VW původně začínal s nastavením motorů FSI na vícevrstvé spalování, což vyžadovalo 98 oktanů, a po čase přešel na homogenní směs. Je tedy možné, že ty kódy souvisí i s tímto. Nemáte někdo info?
EA 113
| 15. 9. 2016 15:42
Taky jsem se po tom pídil a nikde to detailně nenašel ... Ale ano, s tím palivem a homogenní směsí máš pravdu ... U původním motorů 1.6 FSI 85 kW to dělalo problémy, tak se to pak upravovalo na tu homogenní směs ... Já ještě zjistil, že ty původní verze(AXX,BPY) měly více věcí společných s původním 1.8 T 20 V, snad jen převrtanej blok na 2.0 a jinou hlavu s "jen" 16 V ... A ten mezityp (BPY) měl snad ještě odlišné palivové pumpy ... takže ten BWA by prý měla být jistota ... Zajímavý je taky,že do GTI mk6 dávali nový motor EA888 se 155kW(211 koní), ale do silnějšího GOLFu R(nahradil původní VR6 R32 184 kW)se 199kW(270 koní) dávali upravenou verzi původního BWA, ale již Euro5 ...
EA 113
| 15. 9. 2016 16:26
No ono je těch zajímavostí více, u šestkového GTI totiž sice byl už standardně motor EA 888 s výkonem 155 kW, ale v případě verze Edition 35 s vyšším výkonem 173 kW, byl použit motor EA 113, stejně jako v šestkovém R-ku.
EA 113
| 15. 9. 2016 17:18
Jj, máš pravdu, na tu Edition 35 jsem zapomněl ;-) ;-)
EA 113
| 15. 9. 2016 20:31
Prostě proto, že se EA888 ve vyšších výkonech nedělal. Byl to obyčejný motor laděný na spotřebu. Až ve třetí generaci (155 kW by měl být druhé generace, první měla ještě 147) se počítalo s tím, že z něj vyjdou i výkonnější verze. Silnější (> 160 kW) EA113 pak byly podstatně upravené v porovnání s těmi obyčejnými.
Avatar - _Karel_
Akronym?
| 15. 9. 2016 16:40
Nechci být rejpal, ale GTI teda podle mě rozhodně není akronym, neb se hláskuje. Nebo vy ho v redakci čtete jinak než "gé té í?
Avatar - white label
Akronym?
| 15. 9. 2016 20:26
S akronymy to v tomto ohledu není úplně jednoznačné:
"...existují případy, kdy je dané slovo sice možné číst jako akronym, ale byla dána přednost jeho hláskování jako zkratce (HIV – [há-í-vé] a nikoliv [hif])."
Avatar - _Karel_
Akronym?
| 15. 9. 2016 21:13
Nemám pocit, že by to platilo na GTI. I když nejsem jazykovědec.
Avatar - white label
Akronym?
| 15. 9. 2016 22:27
To já také ne, ale v principu mi příklad s HIV přijde shodný, jako u GTI.
Avatar - Dinar
Akronym?
| 16. 9. 2016 07:48
Tahle pitomost byla první, čeho jsem si všimnul, opravovat gramatické nebo stylistické nesmysly v textech ACZ, to by bylo na plný úvazek. V tomto případě mám za to, že redaktor někde narazil na pojem akronym a chtěl ho prostě použít.
Ale zkratka GTI není akronym! ;-)
Avatar - Dinar
Akronym?
| 16. 9. 2016 07:53
Zkratka se stává akronymem právě tehdy, kdy se začne číst jako slovo (uměle vzniklé slovo ze zkratky = akronym), a toto použití zobecní. Nestačí, že ji jako slovo lze prečíst, aniž by si člověk lámal jazyk. Protože HIV nikdo jako HIV nečte, nelze tuto zkratku označit jako akronym. To platí i pro GTI. ;-)
Avatar - white label
Akronym?
| 16. 9. 2016 10:56
V angličtině HIV pod pojmem "acronym" najdeš, stejně jako jiné, které ani neobsahují žádnou samohlásku, takže se těžko jako slovo mohou číst.
Potom slovo "acronym" v angličtině není ekvivalentem ke slovu "akronym" v češtině.
Avatar - Pradeda77
Golf GTI 5gen
| 15. 9. 2016 18:32
Se me libil moc diky masce chladice, ktera Golfu GTI moc sedla. Bohuzel v tu dobu (2008), kdy jsem patral po vhodnem HH byl Golf GTI jiz vykonove predstizen. Nakonec to byla Mazda MPS, ktera nabizela nejen 191kW, ale i mech. samosvor. :-!
Avatar - white label
G5 GTI
| 15. 9. 2016 22:25
Článek lze určitě v globálu pochválit, bez výhrad to ovšem (z mého pohledu) úplně není.
Video k článku je naprosto zbytečné, ty tři pohledy mají výpovědní hodnotu tří fotografií a to, co se ve videu od Tomáše dovídáme, není nic jiného, než to, co se dozvíme i z textu článku. Video má sloužit hlavně k zachycení pohybu, ať už snímaného zevnitř, nebo zvnějšku. A i při stání může kamera při monologu "jezdit" po interiéru/exteriéru, ne stát několik minut na místě, Tomáše znám, na toho se nepotřebuji dívat po celou! dobu videa. 8-s

"Při koupi verze s DSG doporučujeme zaměřit se na pravidelnou údržbu převodovky. „Každých 30.000 km je !nutná výměna! oleje, po dvojnásobku se nahrazuje olej navíc včetně filtru..“
"Olej v převodovce DSG !se mění! po ujetí 30.000 km, včetně filtru pak po 60.000 km."
Výrobcem předepsaná výměna oleje u dsg je jednoznačně při 60 tis. km, včetně filtru. Měnit ho každých 30 tis by bylo pěkně otravné a drahé. Jeho výměna není zrovna levná, ani úplně jednoduchá.

Jinak pátá g. Golfu byla od modelové roku 2006 aktualizována, změny byly viditelné hlavně v interiéru, kde loupající se plasty nahradily plasty kvalitnější, přibyly knoflíky na rádiu/navigaci ve stříbrném provedení, nebo dvouzónový climatronic s funkci DUAL (viz nápis), kdy lze nastavit teplotu jedním pohybem pro obě zóny najednou..., na druhou stranu se při aktualizaci i šetřilo, takže se bohužel vrátily prutové antény, nebo snížil počet reproduktorů z 10 na 8.
Podle několika detailů (volant, ovládání klimy, displej pal. poč., tlačítka rádia, chybějící prutová anténa) tohle není! rok výroby 2007 (pohádka bazaru, nebo majitele, logicky pak podobně můžeme "věřit" i udávaným km), ale starší kousek.
Mimochodem kdepak nám zmizela origo hliníková odkládačka na levou nohu?

Perlička - nejsilnějším G5 GTI (176kW/240PS) byl "Limited Edition 240" z roku 2008, což byla speciálně vybavená 300 kusová edice určená výhradně pro Nizozemský trh.
Pro doplnění některá ocenění pro G5 GTI:
2009 Car and Driver – Among Ten Best of the Year
2009 Automobile Magazine – Among All Stars
2008 CNN – Top Sporty Car
2008 AutoPacific Vehicle Satisfaction Award
2008 Automobile Magazine – Among All Stars
2008 Car and Driver – Among Ten Best of the Year
2008 Drive - Best Performance Car under $60k AUS
22007 Car and Driver – Among Ten Best of the Year
2007 Automobile Magazine – Car of the Year
2007 Drive – Best Performance Car under $60k AUS
2006 Drive – Best Performance Car under $60k AUS
2006 Australia's Best Cars – Best Sports Car
2005 Australia's Best Cars – Best Sports Car under $57,000
2005 Auto Express – Best Hot Hatch
2005 Auto Express – Best Sporting Car
2004 Fifth Gear – Car of the Year
2004 Top Gear – Car of the Year
Avatar - JohnST
Golf GTI
| 27. 9. 2016 21:02
Ten clovek na ton videu to odrapkava jak biflos na zakladnej skole. Hrozny prejav. >:-[]
Cena spojky
| 30. 9. 2016 20:13
Mohl bych se zeptat z jakých cen dílů vycházíte u dvouhmotového setrvačníku? Sachs se dá sehnat za cca 8500kč plus 3000kč lamela a přítlačný talíř

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku