Na letošním listopadovém autosalonu v Los Angeles bude mít na stánku britské značky MINI světovou premiéru model se známou karoserii, ale zcela novým pohonem, který zajistí elektromotor.
Veď to je ono. Neviem pochopiť tú podivnú honbu za výkonom. Je známe, že pri takmer konštantnom krútiacom momente elektromotra stačí na pohon vozidla menej koní ako pri spaľovacom agregáte. Tak načo preboha motor 150 kW a potom ťahať metráky mřtvej váhy kvôli dostatočnej kapaite batérií? Sú ako padnutí na hlavu. Kedy ich konečne napadne ukázať praktické výhody elektromobilu?
A MINI with a traditional internal combustion engine weighs just 2,546 lbs in base form. The MINI E boosts that figure to a portly (for its size) 3,230 lbs.
Tak si tak říkám, že když teď rostly ceny potravin, protože se začlo jezdit na biopaliva... tak jak to bude vypadat, až se prosadí elektromobily... budeme večer při svíčkách, jen aby se nám přes noc nabilo auto... :-|
Me by spise zajimalo, jakou ty baterky vlastne maji kapacitu. A jako dlouho by vydrzely dodavat maximalni prikon tomu motoru. Pokud by to ujelo 240km na max vykon, tak by ty baterie musely mit kapacitu 240kwh a to by bylo drahe nabiti nemluve o tom, ze pri jezdeni i nabijeni by se to pekelne zahrivalo a takovou tenkou snuru, jak meli na obrazku by to upalilo.
Well, the rumors were true and BMW officially announced the all-electric MINI E. The MINI E uses a 204 HP (150 kW) electric motor which is paired to a single-stage helical gearbox to drive the front wheels. The 35 kWh lithium-ion battery pack is comprised of 5,088 cells which are mounted in the cargo area of the vehicle.
Cena neni znama, bude jen tech 500 vyvolenych za jaky si mesicni pronajem. Kazdych 5000km servis takze pujde jen o vyzkum, tak jak to jen s BMW Hyrogen nebo Honda fullcells.