Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI E: nový elektromobil ukrytý pod známým kabátem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Na letošním listopadovém autosalonu v Los Angeles bude mít na stánku britské značky MINI světovou premiéru model se známou karoserii, ale zcela novým pohonem, který zajistí elektromotor.

MINI E se veřejnosti poprvé představí na autosalonu v Los Angeles, kde bude mít 19. listopadu světovou premiéru. Nový elektromobil, který vyvinula přímo britská značka a nejedná se tedy o žádnou přestavbu provedenou externí firmou se od svých sourozenců se spalovacími motory zvnějšku odlišuje prakticky pouze lakem karoserie a logy elektrické zástrčky umístěnými na střeše, kapotě motoru, víčku pro připojení napájecího kabelu a na přední masce. V interiéru jsou viditelnější změny a to především absenci zadních sedadel a nahrazení otáčkoměru indikátorem nabití lithium ion baterií.

K pohonu MINI E slouží elektromotor disponující výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 220 Nm. Tyto hodnoty společně s pohotovostní hmotností 1465 kg pomáhají MINI E k akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,5 s a bezproblémovému dosažení elektronicky omezené maximální rychlosti 152 km/h. Dojezd na jedno nabití má být přes 240 km. Dobíjení baterií má trvat pouze dvě a půl hodiny a kromě elektrické zásuvky se baterie dokáží částečně dobít i díky rekuperaci energie při brzdění.

Součástí standardní výbavy MINI E bude klimatizace, stabilizační systém DSC i elektrický posilovač řízení stejně jako ve vozech se spalovacími motory. Automobilka má v plánu vyrobit 500 vozů MINI E ještě do konce roku a tyto elektromobily budou v průběhu roku 2009 nabídnuty vybraným soukromým osobám a také firmám prostřednictvím fleetového programu ve státech Kalifornia, New York a New Jersey. Zákazníci se tak stanou součástí dalšího vývojového stupně elektromobilů značky MINI. Pravidelné servisní prohlídky MINI E jsou naplánovaný po 5000 km nebo jednou za půl roku a výroba pětiset kusové série bude probíhat v anglickém Oxfordu i německém Mnichově.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
22. 10. 2008 11:44
Re: Kapacita baterii/cena

Well, the rumors were true and BMW officially announced the all-electric MINI E. The MINI E uses a 204 HP (150 kW) electric motor which is paired to a single-stage helical gearbox to drive the front wheels. The 35 kWh lithium-ion battery pack is comprised of 5,088 cells which are mounted in the cargo area of the vehicle.

Cena neni znama, bude jen tech 500 vyvolenych za jaky si mesicni pronajem. Kazdych 5000km servis takze pujde jen o vyzkum, tak jak to jen s BMW Hyrogen nebo Honda fullcells.
22. 10. 2008 11:08
Re: Kolik pak to vazi?
A MINI with a traditional internal combustion engine weighs just 2,546 lbs in base form. The MINI E boosts that figure to a portly (for its size) 3,230 lbs.

refernce: www.dailytech.com

Jestlize teoreticky 2.546 pounds je 1.154846 Kg tak 3.230 pounds bude 1.465103kg

Nerucim za presnost ;-)
22. 10. 2008 10:35
Kapacita baterii/cena
Me by spise zajimalo, jakou ty baterky vlastne maji kapacitu. A jako dlouho by vydrzely dodavat maximalni prikon tomu motoru. Pokud by to ujelo 240km na max vykon, tak by ty baterie musely mit kapacitu 240kwh a to by bylo drahe nabiti nemluve o tom, ze pri jezdeni i nabijeni by se to pekelne zahrivalo a takovou tenkou snuru, jak meli na obrazku by to upalilo.
21. 10. 2008 23:50
Energetická krize... to se máme na co těšit...
Tak si tak říkám, že když teď rostly ceny potravin, protože se začlo jezdit na biopaliva... tak jak to bude vypadat, až se prosadí elektromobily... budeme večer při svíčkách, jen aby se nám přes noc nabilo auto... :-|
21. 10. 2008 20:23
Re: Kolik pak to vazi?
Veď to je ono. Neviem pochopiť tú podivnú honbu za výkonom. Je známe, že pri takmer konštantnom krútiacom momente elektromotra stačí na pohon vozidla menej koní ako pri spaľovacom agregáte. Tak načo preboha motor 150 kW a potom ťahať metráky mřtvej váhy kvôli dostatočnej kapaite batérií? Sú ako padnutí na hlavu. Kedy ich konečne napadne ukázať praktické výhody elektromobilu?