Ekonomika
Zážehové motory (např. ty bez katalyzátoru) možná také zabíjejí, ale alespoň zabíjejí něžně - nevíte o tom. Můžu trávit hodiny ve "smradu" zahradního traktůrku (má výfuk tak "chytře", že vám to jde často přímo do ksichtu) a subjektivně mi to nijak zvlášť nevadí (a to je zahradní traktůrek konstrukcí motoru podobný autům tak z roku 1965, žádný katalyzátor samozřejmě nemá).
Ovšem diesel to je jiná káva - to je pobliják. Stačí se jen párkrát nadechnout a zkazí mi to půl dne (nevolnost, bolest hlavy atd...) Proto po městě permanentně na vnitřní ventilaci a mimo město skoro taky... a pěšky raději nevycházet...
Ovšem diesel to je jiná káva - to je pobliják. Stačí se jen párkrát nadechnout a zkazí mi to půl dne (nevolnost, bolest hlavy atd...) Proto po městě permanentně na vnitřní ventilaci a mimo město skoro taky... a pěšky raději nevycházet...
Lidé nepoužívejte auta, choďte pěšky, je to zdravé... Jsem moc rád, že to nemusím absolvovat ve městě. Smradlavé rakovinomety na křižovatce z kterých snad kape dusičná z výfuku, to je chuťovka. Jelikož mám slabé astma, tak skutečně je celej den v pr***i A proto přes centrum jedu v mhd nebo v autě
Pokud myslíš diesel ze staré Tatry , která občas projede kolem , tak jasný souhlas..
Moderní diesly , zvláště ty s močovinou , tento problém dávno nemají.
Navíc i ty nové údajně ekologické hybridy a elektromobily velmi zatěžují životní prostředí..
Výroba baterií je všechno , jen ne ekologická..
...podobně jako nabíjení ze sítě - elektřina je většinou produkována hnědouhelnými smardlavými elektrárnami..
Moderní diesly , zvláště ty s močovinou , tento problém dávno nemají.
Navíc i ty nové údajně ekologické hybridy a elektromobily velmi zatěžují životní prostředí..
Výroba baterií je všechno , jen ne ekologická..
...podobně jako nabíjení ze sítě - elektřina je většinou produkována hnědouhelnými smardlavými elektrárnami..
o moderních dieselech, které už problém nemají se vypráví už od dob dieselů Euro 3 (Golf 4, Octavia I a po), dneska už nic staršího prakticky nejezdí (resp. je většina aut na ulicích v Praze o generaci až dvě mladší) a ulice jsou pořád plné dieselového smradu...
elektromobily mají lokální emise prostě nulové a ne že ne. Diesel - to je jako postavit tu nejhorší hnědouhelnou elektrárnu v centru města s komínem vysokým 2 metry.
A stará Tatra do širšího centra Prahy nesmí - nákladní auta nad 7,5 (v centru od 3,5 t) mohou být jen od Euro4 výše. Kéž by se alespoň něco takového zavedlo pro všechny.
elektromobily mají lokální emise prostě nulové a ne že ne. Diesel - to je jako postavit tu nejhorší hnědouhelnou elektrárnu v centru města s komínem vysokým 2 metry.
A stará Tatra do širšího centra Prahy nesmí - nákladní auta nad 7,5 (v centru od 3,5 t) mohou být jen od Euro4 výše. Kéž by se alespoň něco takového zavedlo pro všechny.
Což ale neznamená, že ji v Praze nepotkáš. Když jsem tam byl naposledy, tak jsem jednu potkal na cestě z Hostivařského lesoparku. Něco neuvěřitelného. Doslova jsem nedýchajíc běžel pryč od silnice.
Pane bože, toto je večný argument odporcov elektromobilov. Ale pri dízloch tie častice dýchaš bezprostredne z 0,5 metra, preto je super, že dízle pomaly ale isto končia (VW, Volvo, Renault údajne po 2020).
Pokud si koupím výrobek dle platné legislativy, nema nikdo právo me vlastnické právo k tomuto výrobku po pár letech omezovat. Bude dán na starší ledničky nebo nesetrne vysavače či starsi rodinné domy? Totální kravína vypatlancu.
To není žádná totální kravina vypatlanců.,Vyspělá západní ekonomika je postavená na tom, že zákazník kupuje výrobky a co nejdřív je zahodí, aby mohl koupit další. To umožňuje neustále navyšovat výrobu ve všech odvětvích průmyslu. Kapitalismus je na neustálým nakupovaní a produkování odpadu postavenej. Když už ale lidi nechtějí tuhle hru hrát je potřeba je k tomu nějak donutit. Levnejma půjčkama, zákonama, omezeníma, eko poplatkama atd. Dovedu si představit, že za pár let nám zakážou používat "neekologický" domácí spotřebiče a vyvrcholí to možná i stanovením životnosti u takového domu.
Bohuzel nemate pravdu. Kapitalismu neni postaven na tom, ze se musi vyrabet a prodavat, ale na tom, ze respektuje vlastnicka prava. Abych to zrelativizoval...do mnohem vetsi miry nez socialismus nebo komunismus. Odpovednost za utraceni penez nese vlastnik penez tedy spotrebitel, ktery je muze utracet nebo schovavat doma pod polstar.
Zakoupil-li zakaznik jizdni kolo v roce 1990, tak na nem muze jezdit v pohode v roce 2020 a nikdo mu nebude /snad nikd👋 narizovat, ze si musi koupit nove. Pripadne si za kolo si zemente jinou vec.
Zakoupil-li zakaznik jizdni kolo v roce 1990, tak na nem muze jezdit v pohode v roce 2020 a nikdo mu nebude /snad nikd👋 narizovat, ze si musi koupit nove. Pripadne si za kolo si zemente jinou vec.
Ale mají. Smrdí i s adblue. A nezáleží na značce nebo ceně automobilu. Jen tak namátkově z dnešního dne - Superb 2,0 TDI 4x4 přede mou smrděl, ve firmě 4 nové Sprintery s adblue a taky smrdí. Adblue možná funguje někde v laboratoři nebo na dálnici, ale ve městě rozhodně ne.
Já ti nevím. Mně rozhodně sekačky nebo staré motorky smrdí. Tak, že na nějakou dobu přestanu dýchat. Nedávno jsem viděl něco, vypadalo to jako Subaru z 90. let (nepředpokládám, že by to byl diesel, a ani to tak neznělo, ale zezadu je motor přeci jen hůř slyšet), a smrdělo to hůř než Multikára (z paměti).
Mě by spíš zajímalo, jak to SDA spočítal, že tahle auta dělají 40% emisí... Že by vzali jen tabulkové hodnoty dle tehdy platných norem a z toho vyšlo nějaké úchvatné pseudočíslo? Vůbec bych se nedivil...
Český stát pracuje víc než aktivně na tom, aby dosáhl něčeho obdobného jako Německý stát. Doufám, že bude mít čtyřicet let zpoždění, jako s platy.
DE - platí se roční daň z vlastnictví i soukromá osoba, podle euro normy, diesel/benzín, objem (i z traktůrku, nebo větší sekačky)
DE terénní auto 2,7 pětiválec euro III. 500eur👋rok
DE terénní auto 2,9TD Euro? 827eur👋rok
DE A6 2,5Tdi R5 2,5TDi 103kw 431eur👋rok
DE Prius II. 103eur👋rok
DE Prius III. 39eur👋rok
DE Previa 2.4i 179eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 81kw 316eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 66kw 316eur👋rok
+obrovské pojistky, proti CZ
CZ 0kč + směšné pojistky a nějaký drobný ekopoplatek (tedy proti DE roční dani)
Tady se to dá vyhledat...
[odkaz]
> u starších aut musíte zakliknout dole ikonku: Aktuelle und eingestellte Modelle
Tady máme jednoho bezůdržbového pracovního dělníka Ssangyong Musso 2,9TD 88kw, který najede bez obav milion km a tahá nám min. 2.800kg vlek. Motor 2,9TD z Mercedesu 124. ALE... 827eur👋rok daň [odkaz]
Nejde jej reálně moc vyměnit. Za moderní, elektronikou přecpaný krám. To staré auto se brodí ve vodě po dveře, občas mu nateče do jednotky pod sedadlem, kterou profoukneme a je OK 😊 Ryje se s ním v bahně i s vlekem a dostává tak strašnou čočku, že to moderní auto nevydrží. Když něco odejde, vezme se kladivo, šroubovák a jede zase. Když to občas s nějakým moderním zkusíme, jak se mu protáčí kolečka, netuší co se děje, která bije, bliká ABS, ESP a já nevím co a když jej vypneme, končí úplně, protože potřebují elektroniku, močovinu, pokroutíme na výfuku sestavu DPF vstřikování močoviny a ty kabílky co tam vedou, často nemají hrubou sílu, ale foukaný umělý výkon, který zapadlý na místě spojku likviduje, protože musíte motor roztáčet, nafoukávat turb👋intercooler. Kardany jsou už často z AL, nebo kompozitu... tak raději platíme 827euro ročně, protože je to levnější, než neustálé opravy nového a moderního auta.
DE - platí se roční daň z vlastnictví i soukromá osoba, podle euro normy, diesel/benzín, objem (i z traktůrku, nebo větší sekačky)
DE terénní auto 2,7 pětiválec euro III. 500eur👋rok
DE terénní auto 2,9TD Euro? 827eur👋rok
DE A6 2,5Tdi R5 2,5TDi 103kw 431eur👋rok
DE Prius II. 103eur👋rok
DE Prius III. 39eur👋rok
DE Previa 2.4i 179eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 81kw 316eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 66kw 316eur👋rok
+obrovské pojistky, proti CZ
CZ 0kč + směšné pojistky a nějaký drobný ekopoplatek (tedy proti DE roční dani)
Tady se to dá vyhledat...
[odkaz]
> u starších aut musíte zakliknout dole ikonku: Aktuelle und eingestellte Modelle
Tady máme jednoho bezůdržbového pracovního dělníka Ssangyong Musso 2,9TD 88kw, který najede bez obav milion km a tahá nám min. 2.800kg vlek. Motor 2,9TD z Mercedesu 124. ALE... 827eur👋rok daň [odkaz]
Nejde jej reálně moc vyměnit. Za moderní, elektronikou přecpaný krám. To staré auto se brodí ve vodě po dveře, občas mu nateče do jednotky pod sedadlem, kterou profoukneme a je OK 😊 Ryje se s ním v bahně i s vlekem a dostává tak strašnou čočku, že to moderní auto nevydrží. Když něco odejde, vezme se kladivo, šroubovák a jede zase. Když to občas s nějakým moderním zkusíme, jak se mu protáčí kolečka, netuší co se děje, která bije, bliká ABS, ESP a já nevím co a když jej vypneme, končí úplně, protože potřebují elektroniku, močovinu, pokroutíme na výfuku sestavu DPF vstřikování močoviny a ty kabílky co tam vedou, často nemají hrubou sílu, ale foukaný umělý výkon, který zapadlý na místě spojku likviduje, protože musíte motor roztáčet, nafoukávat turb👋intercooler. Kardany jsou už často z AL, nebo kompozitu... tak raději platíme 827euro ročně, protože je to levnější, než neustálé opravy nového a moderního auta.
Jeste by bylo vhodne dodat ze v DE je z tech dani financovana mimojine i dalnicni sit, ktera je jinak zdarma (v CR k te 0,- pripocteme 1500Kc, tedy nejakych 60E) a taky to ze ne vse vychazi tak spatne (peklo jsou hlavne stare, objemne dieslove motorizace).
Naproti tomu😒br /> Kdyz si clovek poridi treba fabii III s 1.2tsi (81kw) tak zaplati rocni dan 24E.
Kdyz si clovek poridi treba octavii III s 1.8tsi (132kw) tak zaplati rocni dan58E.
Pokud potrebuju jezdit i po dalnicich pak oboje na danich vychazi v souctu lip v DE nez v CR. 😉
Naproti tomu😒br /> Kdyz si clovek poridi treba fabii III s 1.2tsi (81kw) tak zaplati rocni dan 24E.
Kdyz si clovek poridi treba octavii III s 1.8tsi (132kw) tak zaplati rocni dan58E.
Pokud potrebuju jezdit i po dalnicich pak oboje na danich vychazi v souctu lip v DE nez v CR. 😉
Napodobne to maji nastaveno v Belgi a Nizozemi.
Nejvic me dostalo vypalne za vydani SPZ podle vykonu motoru - nad 120kW, 5000 ecek :no:
Nejvic me dostalo vypalne za vydani SPZ podle vykonu motoru - nad 120kW, 5000 ecek :no:
Tak pan tajemník by rád, aby stát podpořil odběr a likvidaci těchto starých aut? A co takhle, kdyby stát přestal tahat peníze z kapes občanů skrze přebujelý daňový systém. Z hrubé mzdy zaměstnance zmizí kolem 25%. Z čisté mzdy pak dále nakupujete zboží a služby zatížené DPH. Vždyť jen z jednoho litru paliva jde státu 52%. A tak by se dalo pokračovat. Lidé v těch "vracích" nejezdí, protože chtějí, ale protože musí. A na těch pár km ročně taková auta dávají i ekonomicky smysl.
A co je dnes vlastně průměrně 15 let staré auto? Tak to máme třeba Peugeot 406 s Euro 3? No tak to jsem zvědav, co si pak tajemník svazu dovozců vymyslí tentokrát, aby proloboval odstranění i těchto neekologických a nebezpečných "vraků".
A můj osobní názor je takový. Až bude mít stát vyrovnaný rozpočet a hospodařit s přebytkem. Pak ať dotuje. Ale do té doby je to jen nesmyslné mrhání prostředků a neskutečná drzost poslanců jako správců tohoto státu.
A co je dnes vlastně průměrně 15 let staré auto? Tak to máme třeba Peugeot 406 s Euro 3? No tak to jsem zvědav, co si pak tajemník svazu dovozců vymyslí tentokrát, aby proloboval odstranění i těchto neekologických a nebezpečných "vraků".
A můj osobní názor je takový. Až bude mít stát vyrovnaný rozpočet a hospodařit s přebytkem. Pak ať dotuje. Ale do té doby je to jen nesmyslné mrhání prostředků a neskutečná drzost poslanců jako správců tohoto státu.
Stát trestá občany, zničil CZ měnu, protože dostává miliardy eur v dotacích a změnou kurzu dostává víc korun = pak to prezentuje, jako svou zásluhu.
Dříve: 1.000.000euro byla +- 25.000.000kč (při starém kurzu, lepším pro občany +-25kč, ale realita by měla být 17kč/euro a 17.000.000kč)
Teď: 1.000.000euro = 27.000.000kč (každý občan změnou kurzu na 27kč je státem okraden, vše co koupí je dražší a nikdy se cena nevrátí zpět, i kdyby vše změnili na 20kč/1euro, vždy bude cena jídla a pod. pouze stoupat)
kde ty peníze navíc jsou, kromě čísla navíc a prsení se v kampani...
Jezdím CZ-DE často a "nové na pohled hezké" silnice, které nám zaplatila EU, jsou hrbolaté, strašné, otřesné. To ale Češi nepoznají, pro ně je to luxusus, proti tomu co odstranili. Já ale vidím venku jak se práce dělat má a ty nové české cesty jsou katastrofálně odfláknuté, přitom dražší... do * šmejdi.
Občan má právo nakoupit slušné a kvalitní zboží s 19% DPH v jiném státě a já to tak dělám dvacet let. Nekupuji v CZ nic a to jsem i tady doma.
Dříve: 1.000.000euro byla +- 25.000.000kč (při starém kurzu, lepším pro občany +-25kč, ale realita by měla být 17kč/euro a 17.000.000kč)
Teď: 1.000.000euro = 27.000.000kč (každý občan změnou kurzu na 27kč je státem okraden, vše co koupí je dražší a nikdy se cena nevrátí zpět, i kdyby vše změnili na 20kč/1euro, vždy bude cena jídla a pod. pouze stoupat)
kde ty peníze navíc jsou, kromě čísla navíc a prsení se v kampani...
Jezdím CZ-DE často a "nové na pohled hezké" silnice, které nám zaplatila EU, jsou hrbolaté, strašné, otřesné. To ale Češi nepoznají, pro ně je to luxusus, proti tomu co odstranili. Já ale vidím venku jak se práce dělat má a ty nové české cesty jsou katastrofálně odfláknuté, přitom dražší... do * šmejdi.
Občan má právo nakoupit slušné a kvalitní zboží s 19% DPH v jiném státě a já to tak dělám dvacet let. Nekupuji v CZ nic a to jsem i tady doma.
Jj, třeba nový koberec na jedničce z Lipníka směr Přerov, hrbolatejsi než ten stary. Nevím, co dělá dozor a investor, zrejmne si všichni masti kapsy nasimi penízky..
Stát žere 48% ze "super hrubé" mzdy. To jsou cca peníze, které na plat zaměstnance vynaloží zaměstnavatel. To, že se to ovčanům servíruje jen jako 25% z hrubé mzdy je skvělej výmysl, že? Aby tolik nekafrali, že platěj velký daně. Takhle to vypadá, jako že to platí zaměstnavatel: Odvody na sociální a zdravotní. Ale vydělat na to musí zaměstnanec.
Mate pravdu, ale nezapomente, ze pan tajemnik lobuje za svoje obchodni zajmy. Na jeho miste byste take hovoril jako on.
Stat nema resit, zda jsou auta stara 20 nebo 30 let, ale dohlizet na to, ze ridici jezdi podle pravidel (napr. auto je osvetlene, ma kvalitni pneu, funkcni brzdy...). Obecne receno, stat ma tvorit pravidla chovani ve spolecnosti a jednim z tech pravidel je chovani na silnicich. Na dotovani cehokoliv necht jsou nadace, ale ne stat s povinnym vyberem dani.
Stat nema resit, zda jsou auta stara 20 nebo 30 let, ale dohlizet na to, ze ridici jezdi podle pravidel (napr. auto je osvetlene, ma kvalitni pneu, funkcni brzdy...). Obecne receno, stat ma tvorit pravidla chovani ve spolecnosti a jednim z tech pravidel je chovani na silnicich. Na dotovani cehokoliv necht jsou nadace, ale ne stat s povinnym vyberem dani.
Ve zprávě se neuvádí kardinální příčina zdejšího přestárlého vozového parku - většina běžných Čechů má i 27 let od revoluce tak malou kupní sílu, že je pro ně koupě nového auta nedosažitelným luxusem (pozice značky Dacia jako páté nejprodávanější značky hovoří o mnohém....). Tohle žádné šrotovné samozřejmě nevyřeší, to jen může popíchnout několik málo tisíc váhajících. A po jeho ukončení prodeje nových aut naopak spadnou.... 😒 8-s
Zřejmě soudruhům v Praze furt nedochází, že 60 % lidí nemá ani průměrný plat (který sám o sobě je navíc tak nízký, že pořízení nového auta prakticky vylučuje). Takže jak správně píšeš. Kupní síla obyvatel je ten hlavní problém.
je i není. Právě na venkově je dost vidět, že si lidé místo nové (zánovní) Fabie (i20 a pod) s malým zážehovým motorem raději za úplně stejné peníze pořídí ojetý smrdutý dieselový dvoulitr střední třídy. Jako OK, na vesnici to není až takový problém, ale ať s tím krumplem pak nejezdí smrdět do města.
Definuj ojetý smrdutý dieselový dvoulitr. Pokud to bereš v hodnotě nový Fabie, tak takhle označuješ ovšem i normální nový auta.
Lidi na vesnici nemají čas jezdit neustále do servisu na reklamace, protože na tom novém zázraku zase něco nejde. U toho 4 roky starého si to můžou opravit o víkendu, když mají čas. Navíc jsou zvyklí, že malý motor patří do sekačky ve městě sekačku neznají tak pak neví, že mají v autě úplně stejný motůrek >😁
To je poměrně revoluční myšlenka, že nový auto v záruce je horší a nákladnější než stará plečka, čéče.
dost často tomu tak je. Jezdím do autorizovaného servisu s firemním autem, obvykle se provádí pouze předepsaná servisní prohlídka, nic navíc ... a odjíždím s účtenkou na 7500Kč. Tolik jsem za rok se starou plečkou nikdy neproservisoval, ani když mi chcíplo čidlo za necelých 5000Kč.
Problém je, že ta malá Fabia či cokoli podobného je na té vesnici naprosto nedostačující auto... Ta může stačit balíkům z města, ale na vesnici je zkrátka maličká.
Vlastnit automobil neni zakladni lidske pravo ani potreba. To se jenom automobilky snazi nacpat 3-4 auta do kazde rodiny. Pokud na auto nemam, bud si na nej vydelam nebo jezdim na kole. Hodne lidi se snazi omluvit za vek sveho auta, technicky stav nebo neplneni emisi svoji prazdnou kapsou. To je jako jit krast, protoze nemam penize.
Nesrovnávej vlastnictví ojetého vozu s krádeží. Povinností každého řidiče je udržovat svůj vůz v bezpečném technickém stavu. Pokud to dělá, nevidím důvod k buzeraci.
Vážně chce někdo tvrdit, že v ČR jezdí 1milion aut, která nemají katalyzátor? Podle registru vozidel možná jo, ale kolik ty auta ujedou za rok? 1km protože se tam počítají i veterány, které stojí 364dní v garáži, ale jsou přihlášené? Navíc by v takovém případě musela být nejčastěji potkávaná auta typu Škoda 120, žigulík... a kolik jich cestou do práce potkáte? >😁
A pokud si někdo myslí, že zavedením(zvýšením) daní z provozu vozidla si někdo půjde koupit nové ikdyby měl náhodou dokonce i průměrnou mzdu tak asi upadl na hlavu
A pokud si někdo myslí, že zavedením(zvýšením) daní z provozu vozidla si někdo půjde koupit nové ikdyby měl náhodou dokonce i průměrnou mzdu tak asi upadl na hlavu
Ze všech stran se valí jeden článek na toto téma za druhým. Je potřeba veřejnost zmasírovat před příchodem nějakého hodně vykutáleného zákona, který pomocí dotací, daní, omezení a přikázání vysaje peníze z majoritní části obyvatel do kapsy těch nejbohatších. Opět. Nic jiného nečekám.
Katy primárně udělaly dobrou službu, o tom žádná. Problém je spíše v tom, že od té doby se už ovzduší nezlepšuje, tedy je zřejmé že nějaké euro 5-6 je spíše marketingový produkt na dojení občanů, než žeby to nějak fungovalo. Nějakou Š120 nebo Ladu 1200 nepotkám jak je měsíc dlouhý, ty jsou jen v registru, nic víc, tak myslím že tam ten problém nebude a démonizuje se to zcela uměle. Daleko horší sajrajt jsou diesely nebo babištní E10.
No tak to nezni vubec dobre, s tima skodlivinama. Mohl by se zavist nejaky zakon, ze k urcitymu datu se nesmi pouzivat a policajti by to zacali pokutovat... srotovny by taky pomohlo 😄 vzdyt koupit dobry auto za par korun dnes uz neni takovej problem, dobrych ojetin je dneska fakt dost...
A jen na okraj, moje una z let 1987 a 1993 měla katalyzátor obě a tipa 1988 a 1990 taky, tím pádem jsem se měl asi přihlásit k zeleným. 😄
Bolo to u jedného známeho ktorý sa furt vŕta v starých škodovkách.