Ekonomika
Vážně chce někdo tvrdit, že v ČR jezdí 1milion aut, která nemají katalyzátor? Podle registru vozidel možná jo, ale kolik ty auta ujedou za rok? 1km protože se tam počítají i veterány, které stojí 364dní v garáži, ale jsou přihlášené? Navíc by v takovém případě musela být nejčastěji potkávaná auta typu Škoda 120, žigulík... a kolik jich cestou do práce potkáte? >😁
A pokud si někdo myslí, že zavedením(zvýšením) daní z provozu vozidla si někdo půjde koupit nové ikdyby měl náhodou dokonce i průměrnou mzdu tak asi upadl na hlavu
A pokud si někdo myslí, že zavedením(zvýšením) daní z provozu vozidla si někdo půjde koupit nové ikdyby měl náhodou dokonce i průměrnou mzdu tak asi upadl na hlavu
...opět není schopna vybrat k agenturní zprávě ani adekvátní obrázek. Dát tam zrovna tipo, které se bez katalyzátoru dělalo jen pro Turky v Turecku, to je opravdu důkaz odbornosti. Hlavně, že jste to sami psali v sérii o COTY. Dát tam tu stodvácu z pozadí, kterých je v registru pořád dost, to by nešlo - to nepustí zadavatel reklamy, že? :no:
Tipo bez katu se prodávalo třeba v Itálii, Velké Británii či také Československu. Katalyzátor na sklonku 80. let v Evropě vyžadovalo jen západní Německo a možná Švýcarsko. Až od roku 1990 mělo Tipo katalyzátor vždy pro všechny země současné EU.
Celý je to nesmysl vycucanej z prstu. Takhle stará auta se v provozu vyskytují jen minimálně a najedou zanedbatelnou porci kilometrů, takže jejich podíl na znečištění může činit 40% tak leda ve snu.
Mě by spíš zajímalo, jak to SDA spočítal, že tahle auta dělají 40% emisí... Že by vzali jen tabulkové hodnoty dle tehdy platných norem a z toho vyšlo nějaké úchvatné pseudočíslo? Vůbec bych se nedivil...
Jj, třeba nový koberec na jedničce z Lipníka směr Přerov, hrbolatejsi než ten stary. Nevím, co dělá dozor a investor, zrejmne si všichni masti kapsy nasimi penízky..
Neřeším ostatní auta, řeším tipo, které rozhodně není vhodným ilustračním modelem auta bez katalyzátoru, bez ohledu na kus vašeho známého, ať už je to cokoliv, kohokoliv a dostal se tu jakkoliv. Taky jsem měl Renault 15 GTL z roku 1978 z Tuzexu, takže si tak nějak dovedu představit, co se k nám touto cestou dostávalo (a standard to opravdu nebyl).
Těmi jinými auty jsem chtěl jen naznačit, že na sklonku 80. let legislativa většiny současných zemí EU katalyzátor nevyžadovala. A nevím to jen od známého. Mám k dispozici dobové prospekty, knihy, auto data a jiné materiály, kde se to uvádí. Stačí si pročíst dobové zahraniční testy aut, kterých má, z těch let doma dost. A je to jasné.
To je poměrně revoluční myšlenka, že nový auto v záruce je horší a nákladnější než stará plečka, čéče.
Zřejmě soudruhům v Praze furt nedochází, že 60 % lidí nemá ani průměrný plat (který sám o sobě je navíc tak nízký, že pořízení nového auta prakticky vylučuje). Takže jak správně píšeš. Kupní síla obyvatel je ten hlavní problém.
To není žádná totální kravina vypatlanců.,Vyspělá západní ekonomika je postavená na tom, že zákazník kupuje výrobky a co nejdřív je zahodí, aby mohl koupit další. To umožňuje neustále navyšovat výrobu ve všech odvětvích průmyslu. Kapitalismus je na neustálým nakupovaní a produkování odpadu postavenej. Když už ale lidi nechtějí tuhle hru hrát je potřeba je k tomu nějak donutit. Levnejma půjčkama, zákonama, omezeníma, eko poplatkama atd. Dovedu si představit, že za pár let nám zakážou používat "neekologický" domácí spotřebiče a vyvrcholí to možná i stanovením životnosti u takového domu.
Ale mají. Smrdí i s adblue. A nezáleží na značce nebo ceně automobilu. Jen tak namátkově z dnešního dne - Superb 2,0 TDI 4x4 přede mou smrděl, ve firmě 4 nové Sprintery s adblue a taky smrdí. Adblue možná funguje někde v laboratoři nebo na dálnici, ale ve městě rozhodně ne.
Lidi na vesnici nemají čas jezdit neustále do servisu na reklamace, protože na tom novém zázraku zase něco nejde. U toho 4 roky starého si to můžou opravit o víkendu, když mají čas. Navíc jsou zvyklí, že malý motor patří do sekačky ve městě sekačku neznají tak pak neví, že mají v autě úplně stejný motůrek >😁
Vy (se) asi rád plácáte, ale aspoň víme, na čem jsme. Váš ilustrační obrázek neilustruje situaci, tudíž není ilustrační. Tečka. Třícestné katalyzátory dostala tipa v roce 1990 při obměně motorové palety a 2.0i v Granturismu ho samozřejmě měla. Původ mých aut je sice pro téma irelevantní, ale 3 ze 4 byla z dle vás "černých" zemí (2x ČSR a 1x I) a 2 z toho s elektronickým vstřikováním, to nejojetější z nich při cestě ode mě mělo 208 tisíc km. A zjevně vás to překvapí, ale v téhle zemi žijí i lidé, kteří kupují i jiná auta než před smrtí a udržují ve správném stavu také jiné ojetiny než golf GTI. Víc k tomu nemám co dodat.
Pokud myslíš diesel ze staré Tatry , která občas projede kolem , tak jasný souhlas..
Moderní diesly , zvláště ty s močovinou , tento problém dávno nemají.
Navíc i ty nové údajně ekologické hybridy a elektromobily velmi zatěžují životní prostředí..
Výroba baterií je všechno , jen ne ekologická..
...podobně jako nabíjení ze sítě - elektřina je většinou produkována hnědouhelnými smardlavými elektrárnami..
Moderní diesly , zvláště ty s močovinou , tento problém dávno nemají.
Navíc i ty nové údajně ekologické hybridy a elektromobily velmi zatěžují životní prostředí..
Výroba baterií je všechno , jen ne ekologická..
...podobně jako nabíjení ze sítě - elektřina je většinou produkována hnědouhelnými smardlavými elektrárnami..
Český stát pracuje víc než aktivně na tom, aby dosáhl něčeho obdobného jako Německý stát. Doufám, že bude mít čtyřicet let zpoždění, jako s platy.
DE - platí se roční daň z vlastnictví i soukromá osoba, podle euro normy, diesel/benzín, objem (i z traktůrku, nebo větší sekačky)
DE terénní auto 2,7 pětiválec euro III. 500eur👋rok
DE terénní auto 2,9TD Euro? 827eur👋rok
DE A6 2,5Tdi R5 2,5TDi 103kw 431eur👋rok
DE Prius II. 103eur👋rok
DE Prius III. 39eur👋rok
DE Previa 2.4i 179eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 81kw 316eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 66kw 316eur👋rok
+obrovské pojistky, proti CZ
CZ 0kč + směšné pojistky a nějaký drobný ekopoplatek (tedy proti DE roční dani)
Tady se to dá vyhledat...
[odkaz]
> u starších aut musíte zakliknout dole ikonku: Aktuelle und eingestellte Modelle
Tady máme jednoho bezůdržbového pracovního dělníka Ssangyong Musso 2,9TD 88kw, který najede bez obav milion km a tahá nám min. 2.800kg vlek. Motor 2,9TD z Mercedesu 124. ALE... 827eur👋rok daň [odkaz]
Nejde jej reálně moc vyměnit. Za moderní, elektronikou přecpaný krám. To staré auto se brodí ve vodě po dveře, občas mu nateče do jednotky pod sedadlem, kterou profoukneme a je OK 😊 Ryje se s ním v bahně i s vlekem a dostává tak strašnou čočku, že to moderní auto nevydrží. Když něco odejde, vezme se kladivo, šroubovák a jede zase. Když to občas s nějakým moderním zkusíme, jak se mu protáčí kolečka, netuší co se děje, která bije, bliká ABS, ESP a já nevím co a když jej vypneme, končí úplně, protože potřebují elektroniku, močovinu, pokroutíme na výfuku sestavu DPF vstřikování močoviny a ty kabílky co tam vedou, často nemají hrubou sílu, ale foukaný umělý výkon, který zapadlý na místě spojku likviduje, protože musíte motor roztáčet, nafoukávat turb👋intercooler. Kardany jsou už často z AL, nebo kompozitu... tak raději platíme 827euro ročně, protože je to levnější, než neustálé opravy nového a moderního auta.
DE - platí se roční daň z vlastnictví i soukromá osoba, podle euro normy, diesel/benzín, objem (i z traktůrku, nebo větší sekačky)
DE terénní auto 2,7 pětiválec euro III. 500eur👋rok
DE terénní auto 2,9TD Euro? 827eur👋rok
DE A6 2,5Tdi R5 2,5TDi 103kw 431eur👋rok
DE Prius II. 103eur👋rok
DE Prius III. 39eur👋rok
DE Previa 2.4i 179eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 81kw 316eur👋rok
DE Octavia I. 1,9TDi 66kw 316eur👋rok
+obrovské pojistky, proti CZ
CZ 0kč + směšné pojistky a nějaký drobný ekopoplatek (tedy proti DE roční dani)
Tady se to dá vyhledat...
[odkaz]
> u starších aut musíte zakliknout dole ikonku: Aktuelle und eingestellte Modelle
Tady máme jednoho bezůdržbového pracovního dělníka Ssangyong Musso 2,9TD 88kw, který najede bez obav milion km a tahá nám min. 2.800kg vlek. Motor 2,9TD z Mercedesu 124. ALE... 827eur👋rok daň [odkaz]
Nejde jej reálně moc vyměnit. Za moderní, elektronikou přecpaný krám. To staré auto se brodí ve vodě po dveře, občas mu nateče do jednotky pod sedadlem, kterou profoukneme a je OK 😊 Ryje se s ním v bahně i s vlekem a dostává tak strašnou čočku, že to moderní auto nevydrží. Když něco odejde, vezme se kladivo, šroubovák a jede zase. Když to občas s nějakým moderním zkusíme, jak se mu protáčí kolečka, netuší co se děje, která bije, bliká ABS, ESP a já nevím co a když jej vypneme, končí úplně, protože potřebují elektroniku, močovinu, pokroutíme na výfuku sestavu DPF vstřikování močoviny a ty kabílky co tam vedou, často nemají hrubou sílu, ale foukaný umělý výkon, který zapadlý na místě spojku likviduje, protože musíte motor roztáčet, nafoukávat turb👋intercooler. Kardany jsou už často z AL, nebo kompozitu... tak raději platíme 827euro ročně, protože je to levnější, než neustálé opravy nového a moderního auta.
Ve zprávě se neuvádí kardinální příčina zdejšího přestárlého vozového parku - většina běžných Čechů má i 27 let od revoluce tak malou kupní sílu, že je pro ně koupě nového auta nedosažitelným luxusem (pozice značky Dacia jako páté nejprodávanější značky hovoří o mnohém....). Tohle žádné šrotovné samozřejmě nevyřeší, to jen může popíchnout několik málo tisíc váhajících. A po jeho ukončení prodeje nových aut naopak spadnou.... 😒 8-s
Nebudu se s vámi hádat, ale v Itálii to snad byla velmi časově omezená série v roce 1988 a mimo Itálii se nedodávala. Pokud se dostala přes Tuzex k nám nějaká taková verze, muselo to být v řádech kusů, i tak o tom pochybuji. Už od roku 1987 se totiž ani menší uno nevyrábělo bez katu a i do karburátorových verzí s manuálním sytičem se kromě katalyzátorů montovala elektronická jednotka Ecobox pro snížení spotřeby paliva a emisí.
Hádat se nebudu, jelikož vím, že to tak bylo. Shodou okolností mám známého, co má Tipo z roku 1989 prodané nové v Československu přes Tuzex a kat nemá. Uno se naopak bez katu dělalo docela dlouho. Ani mnohem dražší stroj VW Corrado neměl katalyzátor, pokud byl s motorem 1.8 16V. Tahle verze se dělal jen pro UK a Itálii, později asi půl roku ji nabízeli ve Francii. Nebo si fakt myslíte, že západní auta nabízená v ČSSR měla kat? To fakt ne. V roce 1988 testoval Svět motorů BMW 735i E32 a představte si, že nemělo katalyzátor. 😄.
Nesrovnávej vlastnictví ojetého vozu s krádeží. Povinností každého řidiče je udržovat svůj vůz v bezpečném technickém stavu. Pokud to dělá, nevidím důvod k buzeraci.
Ano, tohle je jeden z mála příkladů, kdy jsem rád, že jsme 40 let pozadu. Oškubávání řidičů v některých vyspělých státech je až šokující. Třeba zrovna Belgie myslím patří mezi země, kde není problém roční pojistka 80 tisíc (i za auto s poloviční hodnotou).
Ze všech stran se valí jeden článek na toto téma za druhým. Je potřeba veřejnost zmasírovat před příchodem nějakého hodně vykutáleného zákona, který pomocí dotací, daní, omezení a přikázání vysaje peníze z majoritní části obyvatel do kapsy těch nejbohatších. Opět. Nic jiného nečekám.
Což ale neznamená, že ji v Praze nepotkáš. Když jsem tam byl naposledy, tak jsem jednu potkal na cestě z Hostivařského lesoparku. Něco neuvěřitelného. Doslova jsem nedýchajíc běžel pryč od silnice.
Stát žere 48% ze "super hrubé" mzdy. To jsou cca peníze, které na plat zaměstnance vynaloží zaměstnavatel. To, že se to ovčanům servíruje jen jako 25% z hrubé mzdy je skvělej výmysl, že? Aby tolik nekafrali, že platěj velký daně. Takhle to vypadá, jako že to platí zaměstnavatel: Odvody na sociální a zdravotní. Ale vydělat na to musí zaměstnanec.
135 - ty, které měly motor z favoritu se vstřikováním - hlavně rapidy. Ono se svého času říkalo, že poslední rapidy jsou lepší auta než první favority (a dnes to u youngtimerů platí dvojnásob).
Stát trestá občany, zničil CZ měnu, protože dostává miliardy eur v dotacích a změnou kurzu dostává víc korun = pak to prezentuje, jako svou zásluhu.
Dříve: 1.000.000euro byla +- 25.000.000kč (při starém kurzu, lepším pro občany +-25kč, ale realita by měla být 17kč/euro a 17.000.000kč)
Teď: 1.000.000euro = 27.000.000kč (každý občan změnou kurzu na 27kč je státem okraden, vše co koupí je dražší a nikdy se cena nevrátí zpět, i kdyby vše změnili na 20kč/1euro, vždy bude cena jídla a pod. pouze stoupat)
kde ty peníze navíc jsou, kromě čísla navíc a prsení se v kampani...
Jezdím CZ-DE často a "nové na pohled hezké" silnice, které nám zaplatila EU, jsou hrbolaté, strašné, otřesné. To ale Češi nepoznají, pro ně je to luxusus, proti tomu co odstranili. Já ale vidím venku jak se práce dělat má a ty nové české cesty jsou katastrofálně odfláknuté, přitom dražší... do * šmejdi.
Občan má právo nakoupit slušné a kvalitní zboží s 19% DPH v jiném státě a já to tak dělám dvacet let. Nekupuji v CZ nic a to jsem i tady doma.
Dříve: 1.000.000euro byla +- 25.000.000kč (při starém kurzu, lepším pro občany +-25kč, ale realita by měla být 17kč/euro a 17.000.000kč)
Teď: 1.000.000euro = 27.000.000kč (každý občan změnou kurzu na 27kč je státem okraden, vše co koupí je dražší a nikdy se cena nevrátí zpět, i kdyby vše změnili na 20kč/1euro, vždy bude cena jídla a pod. pouze stoupat)
kde ty peníze navíc jsou, kromě čísla navíc a prsení se v kampani...
Jezdím CZ-DE často a "nové na pohled hezké" silnice, které nám zaplatila EU, jsou hrbolaté, strašné, otřesné. To ale Češi nepoznají, pro ně je to luxusus, proti tomu co odstranili. Já ale vidím venku jak se práce dělat má a ty nové české cesty jsou katastrofálně odfláknuté, přitom dražší... do * šmejdi.
Občan má právo nakoupit slušné a kvalitní zboží s 19% DPH v jiném státě a já to tak dělám dvacet let. Nekupuji v CZ nic a to jsem i tady doma.
Pane bože, toto je večný argument odporcov elektromobilov. Ale pri dízloch tie častice dýchaš bezprostredne z 0,5 metra, preto je super, že dízle pomaly ale isto končia (VW, Volvo, Renault údajne po 2020).
o moderních dieselech, které už problém nemají se vypráví už od dob dieselů Euro 3 (Golf 4, Octavia I a po), dneska už nic staršího prakticky nejezdí (resp. je většina aut na ulicích v Praze o generaci až dvě mladší) a ulice jsou pořád plné dieselového smradu...
elektromobily mají lokální emise prostě nulové a ne že ne. Diesel - to je jako postavit tu nejhorší hnědouhelnou elektrárnu v centru města s komínem vysokým 2 metry.
A stará Tatra do širšího centra Prahy nesmí - nákladní auta nad 7,5 (v centru od 3,5 t) mohou být jen od Euro4 výše. Kéž by se alespoň něco takového zavedlo pro všechny.
elektromobily mají lokální emise prostě nulové a ne že ne. Diesel - to je jako postavit tu nejhorší hnědouhelnou elektrárnu v centru města s komínem vysokým 2 metry.
A stará Tatra do širšího centra Prahy nesmí - nákladní auta nad 7,5 (v centru od 3,5 t) mohou být jen od Euro4 výše. Kéž by se alespoň něco takového zavedlo pro všechny.
Vlastnit automobil neni zakladni lidske pravo ani potreba. To se jenom automobilky snazi nacpat 3-4 auta do kazde rodiny. Pokud na auto nemam, bud si na nej vydelam nebo jezdim na kole. Hodne lidi se snazi omluvit za vek sveho auta, technicky stav nebo neplneni emisi svoji prazdnou kapsou. To je jako jit krast, protoze nemam penize.
Mít katalyzátor mohla. Neříkám že ne, ale prostě ta auta jej mít nemusela. Ano pokud jste měl Uno nebo Tipo třeba ze Švýcarska, tak tomu být mohlo, ale jak říkám, třeba v Anglii či Itálii kat mít nemusela. Ostatně třeba DPF si taky můžete nechat dodělat do auta, které jej ve spojení s daným motorem mít nemusí. Tak to mají v Německu třeba u motorů Ford 1.8 TDCi. Jinak by nemohli do nízkoemisních zón, kam smějí jen auta se zelenou plaketou na skle. A opravdu, obrázek je to jen ilustrační. Článek je o něčem jiném. K zeleným jste se přihlásit mohl, ovšem pokud jste ta auta měl v době, kdy měla najeto 200 000 km a kat Vy nebo někdo před vámi nevyměnil (což pochybuju, protože byl tehdy hodně drahý), tak to vaše Uno a Tipo beztak vykazovalo mnohem větší množství emisí, než uváděly tabulky výrobce. V té době měly Una a Tipa ještě motory s mechanickým karburátorem. Pokud by měli kat, tak je dvojčinný (dvoucestný) a bez lambda regulace.
Já jsem vám zase chtěl naznačit (když to jako novinář zjevně nevíte), že ilustrační obrázek má sloužit k zobrazení typického příkladu nějaké situace/stavu. Rozhodně není pravda, že by z 1,9 milionů tip byla většina bez katalyzátoru, stejně tak většina (zbylých) tip v ČR, nebo že by to bylo typické auto bez katalyzátoru jako takové. Naopak škodovky řady 742 (v pozadí tipa) by jako ilustrační posloužily perfektně, protože těch pár kusů s katalyzátorem je nezachrání.
A jen na okraj, moje una z let 1987 a 1993 měla katalyzátor obě a tipa 1988 a 1990 taky, tím pádem jsem se měl asi přihlásit k zeleným. 😄
A jen na okraj, moje una z let 1987 a 1993 měla katalyzátor obě a tipa 1988 a 1990 taky, tím pádem jsem se měl asi přihlásit k zeleným. 😄
Pokud si koupím výrobek dle platné legislativy, nema nikdo právo me vlastnické právo k tomuto výrobku po pár letech omezovat. Bude dán na starší ledničky nebo nesetrne vysavače či starsi rodinné domy? Totální kravína vypatlancu.
No tak to nezni vubec dobre, s tima skodlivinama. Mohl by se zavist nejaky zakon, ze k urcitymu datu se nesmi pouzivat a policajti by to zacali pokutovat... srotovny by taky pomohlo 😄 vzdyt koupit dobry auto za par korun dnes uz neni takovej problem, dobrych ojetin je dneska fakt dost...
A to si ještě nezmínil obrovský propad ceny, který je taky potřeba započítat do nákladů na provoz auta. 😉 Nový auto je prostě přepych, který si ne každý může dovolit. Rozhodně ne těch 60% pracujících co nepobírá ani mizerný průměrný plat.
Aha, vďaka za info. To že sa na konci vyrábali 742 s motormi z Favorita som vedel ale že to malo aj katalyzátor ... musím niekde pohľadať po nete ako to bolo riešené, celkom ma to zaujíma. :yes:
dost často tomu tak je. Jezdím do autorizovaného servisu s firemním autem, obvykle se provádí pouze předepsaná servisní prohlídka, nic navíc ... a odjíždím s účtenkou na 7500Kč. Tolik jsem za rok se starou plečkou nikdy neproservisoval, ani když mi chcíplo čidlo za necelých 5000Kč.
Nevím, co se vyprávělo o Octaviích 1, ale od jejich dob došlo k velmi radikálním změnám v emisních limitech pro diesely. U Euro 3 byly na hony vzdálené těm benzínovým.
Na vesnici diesely moc lidí nekupuje, to si kupujou spíše lidi z maloměst a městských sídlišť.
Problém je, že ta malá Fabia či cokoli podobného je na té vesnici naprosto nedostačující auto... Ta může stačit balíkům z města, ale na vesnici je zkrátka maličká.
Mate pravdu, ale nezapomente, ze pan tajemnik lobuje za svoje obchodni zajmy. Na jeho miste byste take hovoril jako on.
Stat nema resit, zda jsou auta stara 20 nebo 30 let, ale dohlizet na to, ze ridici jezdi podle pravidel (napr. auto je osvetlene, ma kvalitni pneu, funkcni brzdy...). Obecne receno, stat ma tvorit pravidla chovani ve spolecnosti a jednim z tech pravidel je chovani na silnicich. Na dotovani cehokoliv necht jsou nadace, ale ne stat s povinnym vyberem dani.
Stat nema resit, zda jsou auta stara 20 nebo 30 let, ale dohlizet na to, ze ridici jezdi podle pravidel (napr. auto je osvetlene, ma kvalitni pneu, funkcni brzdy...). Obecne receno, stat ma tvorit pravidla chovani ve spolecnosti a jednim z tech pravidel je chovani na silnicich. Na dotovani cehokoliv necht jsou nadace, ale ne stat s povinnym vyberem dani.
Existují však výjimky. Pokud by se tak stalo na úrovni EU, bylo by celkem realistické od EU vymoci odškodnění.
Napodobne to maji nastaveno v Belgi a Nizozemi.
Nejvic me dostalo vypalne za vydani SPZ podle vykonu motoru - nad 120kW, 5000 ecek :no:
Nejvic me dostalo vypalne za vydani SPZ podle vykonu motoru - nad 120kW, 5000 ecek :no:
Já ti nevím. Mně rozhodně sekačky nebo staré motorky smrdí. Tak, že na nějakou dobu přestanu dýchat. Nedávno jsem viděl něco, vypadalo to jako Subaru z 90. let (nepředpokládám, že by to byl diesel, a ani to tak neznělo, ale zezadu je motor přeci jen hůř slyšet), a smrdělo to hůř než Multikára (z paměti).
Jednu takú som videl na živo a nechcel som tomu veriť.
Bolo to u jedného známeho ktorý sa furt vŕta v starých škodovkách.
Bolo to u jedného známeho ktorý sa furt vŕta v starých škodovkách.
Definuj ojetý smrdutý dieselový dvoulitr. Pokud to bereš v hodnotě nový Fabie, tak takhle označuješ ovšem i normální nový auta.
By me zajimalo jak se clovek dostane k te pry "realite". Na zaklade ceho by mel byt kurz k euru 1:17?
Jeste by bylo vhodne dodat ze v DE je z tech dani financovana mimojine i dalnicni sit, ktera je jinak zdarma (v CR k te 0,- pripocteme 1500Kc, tedy nejakych 60E) a taky to ze ne vse vychazi tak spatne (peklo jsou hlavne stare, objemne dieslove motorizace).
Naproti tomu😒br /> Kdyz si clovek poridi treba fabii III s 1.2tsi (81kw) tak zaplati rocni dan 24E.
Kdyz si clovek poridi treba octavii III s 1.8tsi (132kw) tak zaplati rocni dan58E.
Pokud potrebuju jezdit i po dalnicich pak oboje na danich vychazi v souctu lip v DE nez v CR. 😉
Naproti tomu😒br /> Kdyz si clovek poridi treba fabii III s 1.2tsi (81kw) tak zaplati rocni dan 24E.
Kdyz si clovek poridi treba octavii III s 1.8tsi (132kw) tak zaplati rocni dan58E.
Pokud potrebuju jezdit i po dalnicich pak oboje na danich vychazi v souctu lip v DE nez v CR. 😉
To je stejne jedno, tychle stare vraky uz stejne kat nemaji funkcni, pokud vubec. Ted nemyslim zrestaurovane veterany, ale auta na dojeti.
situace, kdy je nový povrch skoro horší než starý jsou poslední dobou relativně běžné. A upřímně nové betonové úseky českých dálnic sice jsou lepší než stará panelová D1, ale dokáží ji už teď poměrně dost připomenout. Za 20 let to nechci vidět...
742 s katalyzátorom? Asi budem za blbého, ale to počujem prvý krát. Máš info ktorý typ to bol a ako to bolo riešené? Prípadne posuň nejaký odkaz, rád si rozšírim obzor., Vďaka.
Lidé nepoužívejte auta, choďte pěšky, je to zdravé... Jsem moc rád, že to nemusím absolvovat ve městě. Smradlavé rakovinomety na křižovatce z kterých snad kape dusičná z výfuku, to je chuťovka. Jelikož mám slabé astma, tak skutečně je celej den v pr***i A proto přes centrum jedu v mhd nebo v autě
Ano, není to základní právo. Ale není to ani trestné. Pokud je auto řádném technickém stavu, tak ani státu ani Niccovi není nic do toho, kolik má let. Stejně jako nikomu není nic do toho, jaký starou má někdo lednici.
Katy primárně udělaly dobrou službu, o tom žádná. Problém je spíše v tom, že od té doby se už ovzduší nezlepšuje, tedy je zřejmé že nějaké euro 5-6 je spíše marketingový produkt na dojení občanů, než žeby to nějak fungovalo. Nějakou Š120 nebo Ladu 1200 nepotkám jak je měsíc dlouhý, ty jsou jen v registru, nic víc, tak myslím že tam ten problém nebude a démonizuje se to zcela uměle. Daleko horší sajrajt jsou diesely nebo babištní E10.
To by mne zajímalo, co si u čtyři roky starého auta opraví sami doma... Možná naposledy tak u Feldy.
Bohuzel nemate pravdu. Kapitalismu neni postaven na tom, ze se musi vyrabet a prodavat, ale na tom, ze respektuje vlastnicka prava. Abych to zrelativizoval...do mnohem vetsi miry nez socialismus nebo komunismus. Odpovednost za utraceni penez nese vlastnik penez tedy spotrebitel, ktery je muze utracet nebo schovavat doma pod polstar.
Zakoupil-li zakaznik jizdni kolo v roce 1990, tak na nem muze jezdit v pohode v roce 2020 a nikdo mu nebude /snad nikd👋 narizovat, ze si musi koupit nove. Pripadne si za kolo si zemente jinou vec.
Zakoupil-li zakaznik jizdni kolo v roce 1990, tak na nem muze jezdit v pohode v roce 2020 a nikdo mu nebude /snad nikd👋 narizovat, ze si musi koupit nove. Pripadne si za kolo si zemente jinou vec.
je i není. Právě na venkově je dost vidět, že si lidé místo nové (zánovní) Fabie (i20 a pod) s malým zážehovým motorem raději za úplně stejné peníze pořídí ojetý smrdutý dieselový dvoulitr střední třídy. Jako OK, na vesnici to není až takový problém, ale ať s tím krumplem pak nejezdí smrdět do města.
Zážehové motory (např. ty bez katalyzátoru) možná také zabíjejí, ale alespoň zabíjejí něžně - nevíte o tom. Můžu trávit hodiny ve "smradu" zahradního traktůrku (má výfuk tak "chytře", že vám to jde často přímo do ksichtu) a subjektivně mi to nijak zvlášť nevadí (a to je zahradní traktůrek konstrukcí motoru podobný autům tak z roku 1965, žádný katalyzátor samozřejmě nemá).
Ovšem diesel to je jiná káva - to je pobliják. Stačí se jen párkrát nadechnout a zkazí mi to půl dne (nevolnost, bolest hlavy atd...) Proto po městě permanentně na vnitřní ventilaci a mimo město skoro taky... a pěšky raději nevycházet...
Ovšem diesel to je jiná káva - to je pobliják. Stačí se jen párkrát nadechnout a zkazí mi to půl dne (nevolnost, bolest hlavy atd...) Proto po městě permanentně na vnitřní ventilaci a mimo město skoro taky... a pěšky raději nevycházet...
A co je dnes vlastně průměrně 15 let staré auto? Tak to máme třeba Peugeot 406 s Euro 3? No tak to jsem zvědav, co si pak tajemník svazu dovozců vymyslí tentokrát, aby proloboval odstranění i těchto neekologických a nebezpečných "vraků".
A můj osobní názor je takový. Až bude mít stát vyrovnaný rozpočet a hospodařit s přebytkem. Pak ať dotuje. Ale do té doby je to jen nesmyslné mrhání prostředků a neskutečná drzost poslanců jako správců tohoto státu.