Nová generace globálního bestselleru automobilky Kia se ukáže za pár týdnů v Paříži, my si však vůz prohlédli v rámci statické předpremiéry ve Frankfurtu. Konkurence by se měla mát na pozoru!
novinárom keď majú opisovať podobný typ novinky. Každému súdnemu človeku musí byť jasné, že tak ako koncernoví súrodenci Polo/Fabia/Ibiza , tak aj i20 a toto Rio sú viacmenej rovnaké autá. Aby ma nechytal niekto za slovíčka myslím tým, technický základ podvozok a základný skelet karosérie. Výsledný tvar a priestorové podmienky tomu nakoniec s malými odlišnosťami zodpovedajú. Ťažko očakávať niečo úplne iné. Ale tak ma teraz napadlo, že Hyunadai i20 im ešte nepožičali, takže preto sa zrazu vzadu sedí lepšie ako vpredu. Som zvedavý čo sa jej bude vytýkať v domácom teste.
... statistika prodaných kusů. Nijak jsem to nesledoval a řekl bych, že se jich prodává po světě docela hodně.
Je to hezké auto... mně tam chybí ale jedna zásadní věc pro městské vozítko... slušnější automat navázaný na slušnější motorizaci...
No já musím smeknout, červený exemplář vypadá už jako dospělé auto B segmentu, interiér taky není špatný... někdo mi tu nedávno vysvětloval, že Kia má být levnější značkou koncernu K/H, po osobní zkušenosti s i20, která na Fabii mimo prostoru moc nemá co vytasit (byť Fabie není malá), tak tohle se mi zamlouvá o dost více :-)
kia ma byt tou sportovejsou odnoznou z dvojice ale pravdepodobne ani nie lacnejsou.... hyundai ma lakat skor na komfort a eleganciu a kia sa kusok hra na korejsky seat ak to vezmeme koncernovym metrom... ma oslovit zrejme skor mladych a sportovejsie zalozenych vodicov... ved preto aj ten ceed GT a optima GT... hyundai ti taketo kusky uz neponukne .. ale zase on ti da predlzene komfortne velke grand santa fe ... ci povedzme velmi zaujimavu a komfortnu elantru ....
mozno na vw... proste komfort je jeho smer... hyundai ide viac na luxus.. vid jeho nova odnoz genesis... aj z elantry nazivo mam pocit ze vidim komfortny plavny sedan pomaly akoby v americkom style ... a hoci sa snazi vyzerat sportovo .. nema rysy draveho sportoveho sedanu ani ti nepride nejako agresivne kasnou stavana .. to uz skor vacsia optima ... ta je uz na pohlad vacsia selma... a to aj vedla i40 ktora je opat skor takym plavnym kociarom ... rovnako tucson... za mna uz na pohlad vyzera komfortnejsie ako svalnatejsi sportage... a ono aj komfortnejsim je... vid test oboch SUV na autozurnale ... kde kia je tvrdsia a lepsie reze zakruty ... ale v tucsone zase ani necitis ze ides po vymoloch a je tak komfortny ze mas pocit ze si v limuzine ... takze obe znacky to maju tak nejak aj podvozkovo aj svojim zameranim podelene... mne je blizsia kia so svojim modernejsim a sportovejsim zameranim ... aspon zatial
Interiér je celkem pěkný, exteriér proti první propagační fotce trošku zklamání. Nevidím vůbec nic, v čem by bylo o 10 let dál a kvůli čemu by nebyla Fabia soupeřem.
Skoda, ze nechali tu predpotopni grafiku, nelibi se mi ani na soucasnem Ceedu. Mineno nuzne rozliseni a cervene podsviceni - jako kalkulacka z 80tych let.
Hodně pěkné a povedené. Avšak přijde mi to všelijaké (ale to mi přišla i minulá generace a po chvilce se mi líbila). Ten přední nárazník až moc sportovní a ten tablet v interiéru... Astra to má opravdu nejhezčí (podle mě).
Nicméně jako majitel Ria 2 se mi toto nové až na pár drobností líbí, obavám se však, že takto vybavené auto (tedy plně) bude hodně drahé a i v základu to nebude úplně za hubičku. Podle mě se Rio vždy vyplatilo a koupit, když byla akce (jako nedávno EURO u ceedu).
Jinak bezva za 1.4 s ním je to malá a spolehlivá "raketka".
podobne ako pri riu 2 vo verzii 1,4 sporty aj v nove rio 4 generacie by uz mohlo byt k dizpozicii aj v nejakom tom dvojfarebnom ( cerveno-cierne ) sfarbeni interieru ..... ktore razom posobi sportovo .... zrejme nejaky paket tu bude za priplatok ktory ti to uz tiez ponukne...
predpokladam ze aj pri novom riu bude u nas aj nadalej behat vela atmosferickych kuskov pripadne este nejake to 73kw turbo ... ale tych dizlov a 88kw turbo tie uz ozaj budu cenou kdesi na urovni nejakeho toho kusok lepsieho ceedu... a to je uz potom ozaj na zvazenie co skor kupit... teda ak majitel zrovna nenahana zrychlenie alebo koniky
ved to je praveze fajn... ja ani nechcem aby korejci sa vozmi hrali na francuzov alebo nemcov.... ved korejci su v technologiach a autopriemysle uz davno na spici ... a na druhej strane nikto ti nebrani kupit si francuzske alebo talianske auto ak si presvedceny ze su lepsie .... vyber je dnes uz siroky a roznorody.... kazdy si vyberie.. to svoje auto
tiez by si asi nechcel hondu ktora by sa hrala na vw .. alebo mazdu ktora sa snazi byt podobna renaultu .... takze to ze korejci su korejcami ( japonci zase japoncami ) a nesnazia sa byt nejakym europanom je za mna skor na pochvalu ... :yes: zlata korejska kia :yes:
s autorom ... uz len ten samotny volant je hodne lakavy... chvalim aj velky razvor... nizku kasnu ... fakt posobi velmi dospelo a pouzitelne nielen do mesta ;-) ... uz by to chcelo len nasadnut ;-)
A kam jinam s ním jezdit než do města..je to malé autíčko.
A navíc moc nízké.
Design pěkný , interier průměr , podsvícení je jak z 90 let.
Tablet ala Fiat Tipo 2016..a Fiat vypadá uvnitř lépe..ale je to větší auto.
A aby Rio nebylo za cenu Tipa ..pak je lepší než korejce mít většího itala.
kam inam jazdit? no napriklad do tater ;-) ... tam to mam ani nie dve hodky a dojdem tam lavou zadnou aj s feldou ;-) .. tu mi ozaj netreba S kladu na to
na fabii s htp som bol pred x romi v cechach... v novom jicine a v pohode bez problemov auto to zvladlo ako nic ... dnesne male vozy ozaj zvladnu viac ako len mesto... kedze mame uz lepsie cesty... a aj male vozy su uz dnes hodne siroke velke aj motoricky silne a bezpecne ;-) ....
tipo nie je konkurent ria ale skor rapidu... a za mna osobne.. radsej stylove naslapane rio ako nizkonakaldove tipo za podobnu cenu ;-)
Najväčšou zmenou pre mňa z hľadiska dizajnu oproti predchádzajúcemu Riu je absencia toho malého nevzhľadného okienka pred prednými dverami. Má ho aj Fiesta aj Corsa, a vyzerá to fakt hrozne. A navyše to zhoršuje výhľad.
Dúfam, že toho okienka sa zbaví aj nový Ceed...
presne tak .. o tom som uz tiez pisal.. to predne okienko a la MPV je uz konecne prec :yes: asi najlepsi krok noveho ria .... od ktoreho sa odvijaju uz dalsie s tym spojene pozitiva ... nizsa kasna... sportovejsi strih kasne... dlhsia kapota.. atd.. :yes:
ja popri tych vsetkych malych vozoch rozmyslam aj nad zakladnym ceedom ale ked citam ake je rio priestranne kvalitne a hodne dospele... tak mam citak ze asi bude lepsie nejake to slusnejsie nove rio ako nejake holatko vybehovy ceed ... koniec koncov rozdiel v razvore je len 7cm... a to uz pomaly nezbadas ani na pohlad .... 2580mm v riu defakto poraza o 2mm aj golfa 6 ci O2 ... a to su auta o triedu vyssie ... takze nie je o com... rio je uz hodne velke dospele a po kazdej stranke by mi urcite stacilo ... aj motoricky aj razvorom aj celkovou kvalitou a pouzitymi technologiami by mi malo plne vyhovovat ... trosku zamrzi ze nie je v ponuke uz aj nejaky mild hybrid ako u balena ale tak zase za nieco okolo 14 tisic si male auto ozaj este kazdy asi nekupi... a ja si tiez vystacim s nejakym beznym atmo za 11-12 ....
ako pises... snad sa aj novy ceed zbavi takychto okienok... ktore uz vychadzaju z mody
Uplne pragmaricke. Motorova cast (kapota) sa pri niektorych vozoch konci v 2/3 predneho kolesa. Je potrebne predlzit zaciatok prednej casti kabiny, aby sa mohli otvorit dvere (a bocne okno plne zaklopit). Preto tato vsuvka za A stlpik.
Opět další vůz, nad kterým nelze hýkat blahem. Klasicky korejské svařované rámy dveřních oken, zvenčí oblepené černou samolepkou dávají tušit, že se v tomto k lepšímu nic v koncernu H/K nezměnilo. Pohled do zavazadelníku je k pláči stejně jako např. u zmiňované Fábie, kde jsou podběhy místo kobercem, kryty plastem náchylným k odření od uložených předmětů. Komentovat neoplastované okno pátých dveří zevnitř kufru ani nemá smysl, protože se to už v této třídě nenosí, stejně, jako vzpěra kapoty motoru ... čím já to Polo (9N - před ožebračujícím faceliftem) jednou nahradím? Jediným pozitivem je přítomnost tlačítka "SET", prozrazující nepřímé měření tlaku v pneumatikách a věštící tak obyčejné - civilizované ventilky pneumatik. Kia se u Sportage pyšnila absencí StartStopu - prý to zákazníci nechtějí (říkal jsem si HURÁ!), aby to zde vzápětí popřela a StartStop opět použila. Jinými slovy, opět další zmetek na trhu ... a to jsem se tak těšil ...
neboj.. predaje ria poletia v eu uz na dalsi rok slusnym tempom hore... uvidis... za mna dnes mozno najlepsie male auto... ale tak popravde je aj najnovsie takze ma na to pravo... ;-) ...
ved kludne si polo mozes nahradit fabiou alebo cliom ... ak mas pocit ze su to lepsie volby .. vyber malych aut je dnes ozaj siroky :yes:
Tak ze současného třináctého místa ve třídě se dá čekat, že půjdou prodeje nahoru... ti nejhorší v top 10 jsou dneska zhruba na dvojnásobku Ria, tak uvidíme.
PS: Páté místo je cca. na čtyřnásobku... to jen tak pro perspektivu
ocakavam ozaj velky narast... ako kedysi v pripade yarisu ;-) ... tentokrat rio uz zaboduje na europskom trhu aj s turbami a ovela vyraznejsou modernostou a stale vyssou a vyssou kvalitou ... a vsadim sa na jej velky uspech aj u nas... po vzore ceedu alebo i30 alebo i20 ... :yes:
crta sa nam opat uz nova generacia malych aut... rio, clio, fiesta, polo, micra .... vedla ktorych uz aj taka fabia moze byt zrazu veteranom ... uz teraz napriklad razvorom je uplne na chvoste segmentu.... a to je relativne stale este nova .. podla mna nove rio uz nebude mat najmensi problem fabiu v teste porazit ( aj ked to asi bude musiet byt nejaky iny test a nie ten na ACZ )
i20 je propadák, u nás to lze vysvětlovat třeba reexporty ostatních, v Evropě je její výsledek daleko za top 10 plnou starších modelů jednoduše neúspěch... za 1-6/16 tam navíc svítí -5% při růstu trhu o 4%.
Čím patří Fiesta a Polo do nové generace malých aut taky moc nechápu, jsou to naopak modely, které v klídku (na bedně) dožívají svůj poměrně dlouhý život.
Fabia si loni připsala +37% a za 1-6/16 dalších 18%, což je mimochodem v obou případech největší nárůst z první patnáctky (Mazda 2 rostla ještě víc). Prodejně je na dvojnásobku stejně staré i20. Uvidíme co Rio, ale bylo by pro mě dost překvapení, pokud by výrazně překonalo i20.
ale u nas je i20 velmi uspesna :yes: iste mesiace v zaciatkoch dokonca predbehla aj fabiu ;-) ... a to sa doteraz za xy rokov nikomu nepodarilo
mam na mysli uz novu fiestu ( ma udajne hodne podrast ) aj nove polo ktore sa uz chystaju ale este tu nie su .... ale pridu uz coskoro.. aj nova micra.. ktora uz dost mozno aj zmeni meno ;-) .. takze tuto novu generaciu malych aut som uz myslel... a na jej zaciatku je vlastne toto nove rio.. potom za nim asi pride najskor nova micra... a tak dalsi ( polo, fiesta, clio ).. do roka sa rysuje komplet nova generacia nekolkych malych aut... vedla ktorych uz aj vozy ako fabia ci P208 budu mat co robit aby stihali ...
Aha, nové Polo... hm, to nevím, to je trošku věštění z křišťálové koule. Já si nemyslím, že by mělo růst s rozvorem někam k 2600mm, Golf je na 2637 a nemá moc smysl dělat z Pola rodinné auto.
Ono není problém udělat to auto dospělejší, větší... problém je ho pak prodat za odpovídající cenu, což si myslím že je právě trošku případ té i20.
Clio je na trhu 4 roky, něco jako Golf, tam je na novou generaci ještě hodně brzo, právě přišel první facelift a do roka tu nová generace skoro jistě nebude.
I20 je u Vás velmi úspěšná? Proti Fabii? Za 2015 prodeje na úrovni 28% té "předražené" Fabie. Rio ještě o polovičku nižší.
A protože současná generace půjde cenami zase nahoru, stejně jako i20, což jí naprosto zabilo na českém trhu, tak si můžeš namlouvat co chceš, ale žádný trhák to nebude. Což ukáží za rok dva čísla.
Rio nijak nezaboduje a bude na tom hůř než i20. Těžko budeš přesvědčovat zákazníky, aby si koupili Rio, když si mohou koupit Fiestu, Clio, Polo, P208 nebo Yarise.
ja napriklad uz radsej nove rio ako P208 ... tak ano P208 ma silny domaci trh... rovnako fiesta boduje v britanii a nemecku ale inak celkovo cakam velky narast ria... ono treba popravde povedat ze v europe samozrejme nemoze prekonat fiestu predajmi alebo P208 ktore tu maju svoje silne domace trhy ... ale vzhladom na to ze sa do eu ria dovazaju a nemaju tu ani svoj silny domaci trh tak je to super ze tu maju take solidne predaje ktore stale rastu a dokazu uz pomaly konkurovat cislami aj nejakym tym domacim europskym vyrobcom ;-) ... a ked to zoberies z globalneho hladiska lebo kia sa zameriava celosvetovo nielen na europu .... tak ver mi ze rio je vlastne me***ller ( a ovela vacsi ako mnohe europske esa ) a to nove bude este vacsi :yes:
Ad StartStop - toto ale neni verze urcena pro cesky trh. Kia absenci StartStop zduvodnovala nezajmem na ceskem trhu. V zahranici se dodavaji s timo systemem. Ale vyplkal ses...
Od novej Kie Rio som čakal viac. Predošlá generácia bola odvážna, priniesla síce divoké tvary, ale ako tak padla do oka a osobne som čakal, že jej štýl bude rozvíjať ďalšia generácia. Prišlo však dizajnovo úplne vytriezvené dielo, ktoré neprináša absolútne nič invenčné, jedine tie zadné svetlá tu ešte neboli v takomto tvare, no o ich efektivite z hľadiska trvácnosti - pri facelifte pôjdu na 100% preč. Urobili malé triezve auto, ktoré neprináša nič hravé, zábavné, chce sa tváriť úplne triezvo a jednoducho. V jednoduchosti síce krása je, ale dizajnovo to taká i20tka v aktuálnej generácii dotiahla oveľa ďalej. Toto Rio je jednoducho nudné. Môj názor...
...nadpis. To i sem musíte cpát Škodu??? Proč? Protože koho chleba jíš...? Nebo máte pocit, že to zvedne čtenost??? Jestli chcete navyšovat čtenost tímto způsobem, tak se přejmenujte v rámci sloučení s autorevue rovnou na bulvar-auto.cz8-s:no::no:
Jinak ale hezky sepsané první dojmy.
A Kia? Opět potvrzuje, že Korejci aktuálními modely už stojí dál než koncern VAG. Designem počínaje, detaily a zpracováním nekonče... Jediné, kde má - a zřejmě vždy bude mít - koncern navrch, je šíře modelové nabídky, variant a motorizací. I když... s příchodem 1.5 TSI a 1.0 TSI se situace možná dost radikálně změní i v tom koncernu.
suhlas... toto rio je uz hodne dalej voci fabii ale este uvidime s cim pride nove polo.. kazdopadne kia uz davno nie je v pozicii toho kto tu musi niekoho dotahovat a nieco niekomu dokazovat.... karty sa uz obratili a korejske vozy su razom na spici svojich nepremiovych segmentov ... dnes uz musi dotahovat vw .. a uvidime ako mu to proti stale silnejsej a sebavedomejsej kii ( a hyundaiu ) pojde ;-)
za mna je nove rio dnes mozno uz najlepsie male auto... fakt ani neviem kto by ho v sucasnosti mal porazit ... ale taka fabia isto nie