Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle video vám přesně ukáže, jak vznikají dopravní zácpy...

Na první pohled bezdůvodná kolona je častým koloritem dálnic. Přiložené video odpoví na to, proč se proud vozidel zastaví, byť se na silnici vlastně nic nestalo.
Zpět na článek
17. 9. 2016 10:05
17. 9. 2016 12:46
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 12:32
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 12:45
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 13:32
17. 9. 2016 08:53
Nemci už pred dvadsiatimi rokmi testovali ...
... ako vznikajú zápchy.
Stačilo, že sa jedno auto z boku nasilu natlačilo do prúdu plynule idúcich aut a už to bolo. A následný efekt vynúteného zabrzdenia bol o to výraznejší, čím bola jazdiaca kolóna dlhšia.
P.S. Všimol som si, že mnohým autám s automatom po pustení brzdy trvá odpich dlhšie.
A tiež kolónam v budúcnosti nepomôžu všelijaké distančné brzdiace asistenty.
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2016 13:22
Re: Nemci už pred dvadsiatimi rokmi testovali ...
Ad automat: On je to mnohdy zamer. Pokud je totiz pred nim manual (celkem vysoka prevdepodobnost), pak ho po par metrech od rozjezdu ceka nezanedbatelne pribrzdeni (protoze manual prerazuje na dvojku). Hodne vyrazny je to za dieslem, u vetsiny z nich to vypada jako kdyz po par metrech hamtne na brzdu.
Takze, bud pojedu hned za nim a ceka mne po par metrech zabrzdeni (jinak bych mu vletel do kufru) nebo si dam lehce nacas nez se rozjedu.
Avatar - Jenik3
17. 9. 2016 10:05
moc pekne video
Video jednoduse vysvetluje, jak problem vznika a taky ukazuje, jak problem mohou vyresit opicky za volantem. :yes:
Prekvapive dekuji amazonu...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2016 11:06
Re: moc pekne video
jenže opičky za volantem se tohle nikdy nenaučí.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 9. 2016 11:45
Re: moc pekne video
Obávám se, že tohle je jen reklama na auta s "autopilotem"... a jako každá reklama je zavádějící a uvádí jen tu část faktů, která se jim hodí,

Takže ne, poslední věta zní "už žádné opičky za volantem"... za opičky jsme označování my, lidští řidiči... nebo alespoň ti z nás, kdo nereagují dost rychle.

Takže ne - Amazonu není za co děkovat.
Avatar - praděda7
17. 9. 2016 13:35
Re: moc pekne video
Přesně! Reklama od E. Muska... >:-[]
17. 9. 2016 18:01
Re: moc pekne video
Držení se uprostřed mi však přijde použitelné tak akorát v souvislém a hustém proudu aut (kdy by to měl být prakticky důsledek toho, že si všichni držíme podobnou bezpečnou vzdálenost). Jinak stačí držet bezpečnou vzdálenost a snažit se jet plynule. Když se dostanu do zácpy, tak se snažím odhadnout rychlost tak, abych nemusel zastavovat, místo abych se pohyboval přískoky. Bohužel bývají na silnici spekulanti, kteří prostě musí měnit pruhy. A v tomhle by mělo pomáhat proměnlivé značení. Když zpomalíš auta přijíždějící k zácpě, snadněji se uvolní.
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:42
Re: moc pekne video
Přesně jak říkáš, koukám musí se koukat daleko před sebe a odhadovat co bude. Bohužel se vždy najdou ti co všechny předjedou a pak se tam nacpou.

Ve Velké Británii je na dálnicích maximálka necelých 120. 95% lidí jede 110. krásná souvislá řada aut stejné rychlosti ve stejné vzdálenosti. S tím chaosem co vidím ČR se to nedá srovnat. To bude i tím že na dálnici jsou radary měřící průměrnou rychlost v dlouhých úsecích s kamerami co rozpoznají spz. Tady když jedu na dálnici 140 tak mě řidiči vytlačují z levého pruhu a zuřivě na mě blikají. V UK by takové překročení rychlosti byl už trestný čin.
Avatar - Ronault.
17. 9. 2016 11:06
Bezpečná vzdálenost
Jo, měřit rychlost umíme, vždy a všude, ale pokutovat nedodržení bezpečné vzdálenosti, jednoho z největších nešvarů českých silnic to už neumíme. Stejně jako neumíme pokutovat agresivní jízdu a neumíme opice , které znají jen plyn a brzdu nepoustet za volant.
Psal tady před lety GTI, že dobrému řidiči vydrží brzdove destičky 100 000 km a velká pravda v tom je...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
17. 9. 2016 11:52
Re: Bezpečná vzdálenost
Dáváme legálně zbraně psychopatům... a Ty bys chtěl nevydávat řidičáky nevyrovnaným lidem?
To by bylo na silnicích prázdno... a krásně.
:-)
Re: Bezpečná vzdálenost
Tak to som ***. Mne na Renaulte Kangoo vydržali 120... 8-s
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:47
Re: Bezpečná vzdálenost
No vidíš a na Tesle bys dobíjel :-) Měl jsem jednou na víkend Leaf a docházela mi baterka, byl jsem rád za dlouhý kopec dolů :-) Jinak Leaf super. [odkaz]
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2016 13:16
Re: Bezpečná vzdálenost
To je zase šílené zevšeobecnění. Dobrému řidiči vydrží...? Ne. Je to mnoho proměnných, od stylu jízdy, přes typ vozu nebo předvodovky či pohonu.

Pokud jezdím svižně či dokonce rázně, klidně mi jako dobrému řidiči nevydrží ani 30 tis. km...
17. 9. 2016 13:25
Re: Bezpečná vzdálenost
Ronault asi myslel dobryho ridice, kterej nejezdi jako hovado.
17. 9. 2016 18:30
Re: Bezpečná vzdálenost
rohYpnol, keď budeš tlačiť a dupať na pedále, tak ani 20 tisíc. ;-)
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:33
Re: Bezpečná vzdálenost
Snažím se jezdit tak abych nemusel brzdit (což znamená něco jiného než zpomalit). Když už utratím peníze za to abych dal půl druhé tuny do pohybu tak proč to zase zastavit? Většinou stačí jen dát nohu z plynu. Bohužel jsou na silnicích ti experti pro které je MOJE bezpečná vzdálenost místo kam se ONI můžou nacpat.
6. 10. 2016 19:33
Re: Bezpečná vzdálenost
Ještě bych k tomu přidal jízdu v levém pruhu, když pravý je volný, omezení/ohrožení řidiče v levém pruhu tím, že se mu tam z pravého na.eru, nedávání blinkru..
17. 9. 2016 11:32
How to drive in Czech - basics
1. Přibližuji-li se k pomalu jedoucímu vozidlu, nalepím se na něj a při první příležitosti předjedu
2. Má-li automobil před vámi příliš velkou mezeru mezi ním a dalším vozidlem, je nutno zaujmout postavení bodu 1. a ihned předjet.
3. Na dálnici se řadíme zásadně do levého pruhu a to hlavně při napojování z vedlejší.
4. Je li 2 km před námi kamion řadíme se do levého pruhu na víceproudové silnici.
5. Předjíždí-li nás vozidlo začneme plynule akcelerovat.
6. v případě, že už jsme pochopili pravidlo zipu, zipujeme zásadně tehdy kdykoliv je volné místo, nikdy až na konci zúžení.
7. V případě dostatečně široké silnice předjíždění povoleno, ostatní auta vytlačíme.
8. Volant držíme levou rukou na 12 hodinách a pravou ruku máme připravenou v pozici vztyčeného prostředníku. Ruku máme nachystánu na klaksonu či přepínačei dálkových světel.
9. Všichni řidiči, kteří se proviní nějakým prohřeškem musí být okamžitě upozorněni - troubením, blikáním, vybržďováním, případně musí být natočeni na mobilní telefon a vyfocena jejich SPZ.
10. V případě, že sami porušíme dopravní předpisy a jsme na to upozorněni, v zásadě se neomlouváme, ale okamžitě aplikujeme metody z bodu 9.

A nakonec zlaté pravidlo - větší a dražší auto má vždy přednost. Stará a levná auta musí vždy uhnout, snížit rychlost či dát přednost.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ja Prvni 123
17. 9. 2016 11:50
Re: How to drive in Czech - basics
No, ona pomalu se rozšiřující praxe, že zipování znamená, že jedu pruhem určeným pro odbočení co nejdéle a na poslední chvíli se vnutím do obsazeného pruhu pro jízdu rovně není o nic lepší a zip k tomuhle vážně nebyl stvořen...
17. 9. 2016 12:04
Re: How to drive in Czech - basics
Ty jsi se nedíval na video ? Je z toho dosti patrné i proč funguje zip.
Tedy pokud se aplikuje správně. Auta jedou souběžně ve dvou pruzích až do zúžení, kde se metodou zipu spojí do jednoho pruhu.
Avatar - _Karel_
17. 9. 2016 17:06
Re: How to drive in Czech - basics
To je hezká teorie, ale popravdě- hezká teorie byl i socialismus.
Zip prostě bez autonomního pilota nefunguje a nebude fungovat.
Já jako napojující se řidič nemůžu jet plynule (rychle) až ke konci zůžení, protože netuším, jestli mě průběžný pruh pustí,a pak bych nestihl zastavit.
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2016 17:15
Re: How to drive in Czech - basics
Funguje, akorát kvůli stupiditě a závistivosti některých individuí ne vždy. Ve vyšší rychlosti jej ale nepraktikuji. Mimochodem, teď se mi stalo, že Seatista v průběžném to regulérně zapíchl a pustil nás asi 5...to je zas opačný extrém. >:D
Avatar - _Karel_
17. 9. 2016 17:22
Re: How to drive in Czech - basics
Já ještě opravdu plynulý zip v jiné než minimální rychlosti nezažil.
;-)
17. 9. 2016 18:08
Re: How to drive in Czech - basics
Já už jo. I v Čechách (i ve 100+). I když záleží, čemu říkáš minimální. Jenže podmínkou bývá lehčí provoz. V hustém provozu se většinou ty vyšší rychlosti neudrží, protože je ve hře víc lidí a někdo to prostě podělá (tedy rychlost spadne a zip si tak ve vyšší rychlosti nevyzkoušíš).
Avatar - _Karel_
17. 9. 2016 18:21
Re: How to drive in Czech - basics
V lehčím provozu ani nepotřebuješ pravidlo zipu. A v hustém- tvrdím já- to půjde až s autopiloty. :-)
17. 9. 2016 19:11
Re: How to drive in Czech - basics
Tak ve vyšších rychlostech by odstupy měly být tak velké, že o nějakém vyloženém pouštění nemůže být řeč. Problém právě je, že si tu rychlost neudrží. Ale i v hustším provozu jsem zipoval v 70-100 (většinou tam bývá 80, ale běžně se jede o něco rychleji a ještě se může "dobrzďovat"). Jen to někdo dříve nebo později, jak jsem napsal, podělá.
17. 9. 2016 18:21
Re: How to drive in Czech - basics
I když se zip zastaví tak je efektivní a lepší než jedna lajna ... koukni znovu na to video sakra.
A pokud chceš vidět efektivní zip zajeď si třeba do severských zemí, tam se zipuje naprosto běžně. Lidi totiž s tím počítají a tak mají před sebou velkou mezeru. Funguje to báječně i třeba v 80 km při sjezdu z dálnice apod.

Je to všechno jenom o lidech.
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:52
Re: How to drive in Czech - basics
tvá slova do kamene tesat, zip samozřejmě finguje, jen řidiči ne...
17. 9. 2016 17:03
Re: How to drive in Czech - basics
Je slušnost nevytvářet kolonu a nestát na kolejích či v křižovatce, když mohu jet v jiném pruhu, který ano, opravdu po 500m odbočuje a potřebuji jet rovně. Slušný člověk řidiče, který potřebuje přejet do jiného pruhu vždy pustí. Sám to tak dělám v Plzni u Synagogy cestou na Bory. A ještě raději jsem, když přejíží do pruhu za křižovatkou a ne před ní. Je to rychlejí a plynulejší, jak nás učili na školení řidičů. Přitom často odbučují auta a budy, takže každý kdo jel u Synagogy v levém a přejel pak do pravého až za křižovatkou s Husovou je rozumný a sluřný člověk. Díky těmto jsou kolony menší. Kvůli sobeckým opičkám zase delší. Sám jsem byl svědkem, kdy nějaký děda blokoval tramvaj 2 z Kollárovy a přitom byl levý pruh vlný. Tam on však nejede, podle vaší logiky by přeci předjel někoho v pravém pruhu a jak já k tomu přijdu, že?
Avatar - pumpkin
17. 9. 2016 17:52
Re: How to drive in Czech - basics
Toto je podľa mňa taký alibizmus hraničiaci s egoizmom. Podobná situácia je v Bratislave na nábreží pri Propeleri, kde jeden pruh končí odbočením k Redute. Keď sa do odbočovacieho dopredu nacpe autobus, nemám problém ho pustiť, potrebuje stíhať harmonogram, atď, ale keď sa tam cpe auto s tamojšou ŠPZ, už mi to vadí. Napriek tomu ho väčšinou pustím.

Lenže kým ho púšťam, stojím, hoci je zelená a za mnou na konci kolóny pribúdajú ďalšie autá, takže to v konečnom dôsledku nepomôže skráteniu kolóny, ale len tomu jedincovi, čo sa mi tam napchal.

A potom sú už také čerešničky, akože pustím jedno auto, ktoré sa mi tam cpe, druhé ani za svet, nech ho pustí ten za mnou. Napriek tomu ma o dva kilometre ďalej obehne a skočí na brzdu s vystrčeným prostredníkom. Jo, mám to tu rád. >:D
17. 9. 2016 19:06
Re: How to drive in Czech - basics
Tohle je problematické. Pamatuji si jednu jízdu v Praze z minulého roku, potřeboval jsem se dostat někam, kam normálně nejezdím, zkontroloval jsem si dopravní situaci a viděl jsem, že asi potkám slušnou zácpu. A také ano. V pravém to komplet stálo. Já potřeboval pořád rovně, jel jsem levým a neměl jsem problém, každou křižovatku jsem měl volno. Ale jak jsem se pořád nemohl dobrat začátku té kolony, tak jsem z toho měl horší a horší pocit (že ví něco, co já ne). Snažil jsem se přijít na to, kam by asi tak mohli jet. Nejpravděpodobnější se zdálo, že pojedou doprava, vyhrazený levý ze dvou jinak průběžných mi nepřijde častý. No a pak to přišlo, blížím se ke křižovatce a samozřejmě levý je vyhrazený pro odbočení vlevo. Takže jsem byl za toho *, co kilometry předjížděl stojící kolonu, aby se před křižovatkou zařadil (značku jsem měl samozřejmě pražskou).

Zdá se zřejmé, že to lidé znali, kolona tam byla běžná, a tak většina poslušně stála v pravém. Je to ale dobře? Ano, kdokoli jedoucí vlevo měl volno. Ale díky tomu ta kolona byla zhruba dvojnásobné délky a tedy zasáhla více křižovatek.

V tu chvíli jsem měl chuť zakroutit krkem tomu "inženýrovi," který to vymyslel, protože doleva z toho, co jsem viděl, jelo nula nula prd aut (a ani mi nepřijde, že by tím směrem měl být velký provoz). Ale rovně, kam se zdálo, že míří drtivá většina, je to zúžené. Chtěl bych vidět, jaký model použili.
17. 9. 2016 21:17
Re: How to drive in Czech - basics
Jako v tomhle případě se není za co stydět. Jel jsi naprosto podle předpisů ... to máš jako sebou vozit věšteckou kouli ? Pokud je to možné a umožňuje to dopravní značení, jedu vždy tam kde auta nestojí. Jakmile dopravní značení ukazuje změnu, odbočím.
17. 9. 2016 21:37
Re: How to drive in Czech - basics
Přesně tak. Za mě musím říct, že opravdu každého, kdo dá jansě najevo, že potřebuje přejet do mého pruhu, pustím. Opačně musím říct, že většina řidičů pouští zase mě. Sem tam se najde sobecký hajzlík, ale těch je jen pár a nic s tím člověk neudělá.
Na druhou strunu musím souhlasit i stěmi, kterým stejně jako mě vadí, že si vykládájí zip tak, že přede mě vjedou dva. To je takový problém zařadit se za mě?
To mě asociuje, že podobní týpci neumí najet z připojovacího pruhu, když jedu na silnic sám. Namísto zrychlení (což jim nejde) se mohou bezpečně a vklidu zařadit za mě, ale jsou řidiči, kteří se vás budou snažit vytaličt do levého pruhu. Nechápu proč.
18. 9. 2016 13:59
Re: How to drive in Czech - basics
Já se za to nestydím. Jinak bych to asi nepsal. Jo, musel jsem si počkat, až se najde někdo, kdo mě pustí (najednou to šlo rozjet se bez ohromné díry ;-) ). Nicméně pointa byla, jestli je tohle chování správné. Ne to nepouštění, ale stání v dlouhém hadovi, protože někde daleko vpředu (skoro) všichni pojedete jedním pruhem. Nebylo by lepší využít oba pruhy a pak se před křižovatkou zipem seřadit do jednoho?
17. 9. 2016 18:05
Re: How to drive in Czech - basics
Jenže ty máš jet až k tomu zúžení. Pokud se zařadíš dřív, tak narušuješ fungování zipu. Důležité je, aby se všichni zařadili na jednom místě. A čím dál od zúžení to bude, tím víc silnice zaberete. Tak proč ne na tom místě, které všichni vidí a nemusí se nijak domlouvat a zároveň zajistí zabrání nejkratšího úseku silnice?
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 12:46
Re: How to drive in Czech - basics
LoL.
Amen.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2016 13:21
Re: How to drive in Czech - basics
bohužel. Jen si říkám, když nejsme jako národ ochotni respektovat vcelku jednoduchá silniční pravidla, tak co vlastně chceme? Aby politici nekradli a nelhali?

Jsme zemí bez hodnot 8-s :no: :no: Resp. jedinou uznávanou hodnotou se staly peníze, cena vozu... Otřes :no:
17. 9. 2016 13:27
Re: How to drive in Czech - basics
Jojo, tech ctyricet let v totalnim haj.zlu na nas, zel, zanechalo stopy. Ale jinak to je samozrejme zase jenom hospodsky nenavistny placnuti, se odstehuj tyvoe:)
17. 9. 2016 15:12
Re: How to drive in Czech - basics
Nejlepší je začít u sebe. A vytrvat ...
17. 9. 2016 17:05
Re: How to drive in Czech - basics
Dnes je hodnotou zduřelé JÁ - střed světa a smysl všeho bytí.
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2016 15:35
Re: How to drive in Czech - basics
napriklad bod 5 .... s tym sa stretavam denne .. navyse nedajboze ak mas vekovo aj papierovo slabe auto a dovolis si predbehnut niekoho na silnejsom .... je zle... to sa neodpusta ... ego nepusti ;-) ... dakujem bohu ze ja si na ceste nemusim nikdy nic dokazovat ... ... kolkokrat si vlastne idem uplne ze klido pido .. proste predpisovo a nakoniec sa stejne s tymi "pretekarmi" stretnem na spolocnom semafore o kilometer dalej .. tie ich pohlady su potom na nezaplatenie ... ako fakt sa neoplati dnes uz nikam plasit ale tak co uz
17. 9. 2016 17:43
Re: How to drive in Czech - basics
Toto ale casto funguje aj opacne. Sofer na starej sope co ma pocit ake je to jeho auto cool potrebuje nahanat vykonne auto aj za cenu nebezpecnych situacii. Pamatam si situaciu ked som takto predbehol auto na mieste, kde sa dalo ist bezpecne rychlejsie ako limit. Na co on zacal strasne zrychlovat sice sa rozostup stale zvysoval. Ale ked som ja pred horizontom za ktorym je obec pustil plyn, tak on to dalej rozbiehal aby ma mohol predbehnut na horizonte a nehode sprotiiducim autom vela nechybalo.
17. 9. 2016 18:35
Re: How to drive in Czech - basics
esenbe máš pravdu, pri Bratislave máme trojprúdovku. A skoro každé auto z českou ŠPZ tu na prázdnej diaľnici jazdí v strednom a ľavom pruhu.
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:58
Re: How to drive in Czech - basics
Smutná pravda.
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 12:32
Stačí tak málo
Pritom stačí tak málo: Sledovať hru a netlačiť sa. Prispôsobiť sa rýchlosťou a plynulosťou okolitej premávke.
Rozbalit vlákno
7
Re: Stačí tak málo
Kefalín, a čo si predstavujete pod takým slovom PLYNULOSŤ?
neregistrovaný "SR20"
17. 9. 2016 12:45
Re: Stačí tak málo
Že idem tak, jak ten predomnou a nesnažím sa mu vyliezť na zadnú kapotu? Cca 2,5-3 sekundy za ním. Napríklad.
Re: Stačí tak málo
Ja len, že drvivá väčšina vodičov v kolóne ani netuší, čo to je, jazdia štýlom plyn-brzda, pohybujú sa vpred po pár metroch, postoja, a zas...večer to vyzerá od blikajúcich brzdových svetiel jak v Las Vegas... Potom sa nájde jeden "plynulý", ktorý pred sebou potrebuje tak 200-300 m voľnej cesty a k semaforu doplachtí až keď opäť svieti červená. Autá pred ním už sú preč a polka zelenej vyšla navnivoč...
17. 9. 2016 17:46
Re: Stačí tak málo
200-300 metrov? To ide plynulo s vlakom? Uz ked mam rozostup okolo 20 metrov tak slapen na brzdu 2-3 krat menej ako ty co sa lepia.
Re: Stačí tak málo
Ty to vieš, a ja to viem. V reáli je to inak. Plynulá jazda je pre väčšinu väčšinu ľudí za volantom absolútna neznáma.
Avatar - Bazalt
17. 9. 2016 22:56
Re: Stačí tak málo
Kdysi jsem měl po dědovi auto ve kterém se mi na záda nikdo nelepil... Trabant :-)
18. 9. 2016 07:06
Re: Stačí tak málo
To vieš, zo zarosenej plynovej masky je zlý výhľad :-)
Avatar - praděda7
17. 9. 2016 13:32
Reklama
Shhit, I´ve just been conned into watching a commercial....shhit... >:-[]
Rozbalit vlákno
0
19. 9. 2016 10:39
Ako si sa pozabudlo ...
... na chumajov, ktorí sále zízajú do smartfónu a ďalších, ktorí furt ťukajú do displeja ... alebo riešia/kontrolujú navigáciu na ceste po ktorej už išli 1000 krát!
Rozbalit vlákno
0