Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFiat turboéra nezajímá. Představuje nové atmosférické motory. I pro Evropu
70 komentářů
starý_kluk
17
- jako v minulosti. Zřejmě neodešli do důchodu, aniž by naučili maldší !!!! To je až zázrak !!.
jam2015
0
Pár detailov: [odkaz]
WinNatural
... smekám :yes:
V dnešní době je to na velkou pochvalu.
V dnešní době je to na velkou pochvalu.
Tak jest, jeste par let, a vymyslej parni motor, pak kone..
>😁 :yes:
Je to prima do malých aut, ale nechápu euforii. Být to dvoulitr, bylo by to zajímavější.
Je to prima do malých aut, ale nechápu euforii. Být to dvoulitr, bylo by to zajímavější.
Do malých aut je to právě úplně to nejlepší. Potřebuješ do toho skočit, sjet do krámu pro nákup nebo vyzvednout dítě z kroužku a pálit zpátky. A vůči neplynulé jízdě po městě hned po studeném startu je malá atmosféra mnohem odolnější než turbo (které bys správně měl nechat pár minut zahřát a po jízdě ho naopak nechat minutu dvě chladit, než vypneš motor). Ani rozdíl ve spotřebě není po městě tak veliký, jelikož turbo díky neustálým změnám tempa nestráví tolik času v ideálních otáčkách a jeho výhoda se tím zmenšuje. Kromě toho atmosféra lineárně reaguje na plyn, není zde žádný turbokopanec, takže se hlavně při malých rychlostech příjemněji řídí.
Nevim o jake zivotnosti tu mluvis. Spousta lidi kolem ma turbo a nikdo nema problem. Ted jsem se zbavil jedne atmosfery v malem aute a zvykat si uz na ni nechci. Zena ma uz leta 1.4tsi 103kw a jestli ma neco linearni prubeh, tak prave tohle tsi. Nevim co tu porad melete o vyhodach atmosfery. Kolega z prace na Fiatu Bravo 1.4 70kw pri 60tkm uz menil kde co. Line je to az hruza a spotreba zalostna. Dnesni male atmosfery jsou opravdu nouzovky. Na par km kolem komina dobre. Lepsi nez jit pesky, ale vyhody tam krome ceny nejsou zadne.
Ja Prvni 123
Jen to pro ně není nic nového... dělal turbo benzin už v roce 1985... a jeho 1.4 turbo patří k nejlepším dodnes.
Akorát o tom nemluví... a vedle nich nabízí i atmosféry.
I dneska - jen je modernizuje.
Škoda toho tříválce, ale doba je zlá.. co už teď.
Akorát o tom nemluví... a vedle nich nabízí i atmosféry.
I dneska - jen je modernizuje.
Škoda toho tříválce, ale doba je zlá.. co už teď.
Proč škoda 3 válce?? Pokud bude fungovat minimálně jako motory od Toyoty, co se dávaj do Ayga a jeho bratrů z Kolína, tak to bude OK. Tyhle motory od Toyoty jsou bezúdržbový (řetez, žádný turbo atd) a jedou jak z praku a při tom žerou v průměru 5 l/100. Takže pokud Fiat vytvoří něco podobnýho bude zákazník spokojen. :yes😒br />
Jinak tady je nějaký video k motorům
[odkaz]
Jinak tady je nějaký video k motorům
[odkaz]
Proč? Protože 4-válec by reálně nejezdil za víc a byl o řád kultivovanější a přívětivější od volnoběhu.
No podle tohodle videa není tak nekultivovaný (cca 2 minuta) např. jako jiné tříválce a i zní i mnohem lépe skoro jako 4 válec [odkaz]
A podle toho předchozího videa bude mít i řetěz, tak teď už jen tu spotřebu udržet v mezích 😄
A podle toho předchozího videa bude mít i řetěz, tak teď už jen tu spotřebu udržet v mezích 😄
zejména v nízkých otáčkách prostě tříválec na čtyři doby nevyladíš... a ve vysokých vlastně taky ne.
Uprostřed to můžeš "odpustit", ale to mi přijde málo.
Uprostřed to můžeš "odpustit", ale to mi přijde málo.
Tak nevím, já měl Aygo na víkend, najel nějakých 300 kilometrů a o motoru můžu říct že je slabý a hlučný. Naprosto mě zklamal. Do města asi stačí ale na okresky se stoupáním už ne 😒
Hlučný ano, ale slabý? Jak píšeš níže, že máš najeto spoustu km s 1.2 Fire, tak zrovna ten mi přijde oproti tomu Aygu línější. Máme v rodině jak to Aygo, tak Punto 1.2 a když odmyslím zvuk motorů, tak mi teda ten tříválec přijde o mnoho živější. A když to srovnám s MPI motory od VW, tak musím souhlasit s tebou, že to je fakt úplně mimo mísu.
Tak zrovna zvuk trivalcu povazuji za velke plus. Dneska uz jsou tiche prakticky jako srovnatelne ctyrvalce, ale ten zvuk je daleko zajimavejsi. Kdyz uz zminujete Aygo, tak to docela pripomina sestivalec [odkaz]
jo jo, mívali jsme v rodině polský fiatek, ten připomínal zvukem dokonce letecký dvanáctiválec!
Šestiválec má zvuk protože má takové 1.0 většinou tři vedle sebe... i když uznávám že 1.0 ecoboost ve Fiestě zní dobře, jenomže ta i jede.
Šestiválec má zvuk protože má takové 1.0 většinou tři vedle sebe... i když uznávám že 1.0 ecoboost ve Fiestě zní dobře, jenomže ta i jede.
To máš pravdu, Punto jsem měl na víkend jednou a 1.2 je na něj už slabá. Patří do Pandy nebo 500 😉 To samé jako 1.2 MPI, ty patří do CityGo a ne auta o třídu nahoru. s 1.2 se trápí i Corsa a základ ve 208 je jak sednout do favorita, bohužel ne jen motorem. Mě bylo z Ayga úplně smutno, dostal jsem ho v půjčovně a docela se těšil. Spoustu věcí bych mu odpustil když auto nejede a ještě hrčí třemi válci tak to mi vadí. Zvláštní že třeba Fiesta 1.0 ecoboost má zvuk super a táhne dobře. Tedy ta nejsilnější verze.
Protože 3-válec má menší tepelné ztráty než 4-válec stejného objemu (menší povrch válců). A sleduje se dále optimum objemu na jeden válec ještě z dalších pohledů. Jinak mi taky nejsou po chuti 4 doby / 3 válce.
Kdyby jenom turbobenzín, turbodieasely dělali lepší než se vůbec VW rozhoupal k TDI. Bohužel kvalita karoserií byla u Fiatu v osmdesátých letech daleko za kvalitou motorů 😒 tím samozřejmě nemyslím vzhled 😉
umo
Tá jednatrojka by bola dobrý základ do tipa hatchback.
euro89
Takze 1,2 8V, coz je sice slaby, ale i tak jediny normalni motor pro Pandu a 500, bude nahrazen trivalcem. Bezva. ;-\ Kdyby se radsi inspirovali u Mazdy a sli touhle cestou.
Ja treba nedavno uvazoval (a popravde nad tim porad premyslim) vzit si na leasing Fiat 500 Riva. Neni to auto, ktere bych musel mit na porad a tudiz ho kupovat, ale na nejake tri az ctyri roky bych si ho vzal. Ma prave drevo, kuzi i chrom, coz jsou pro me dulezitejsi prvky vybavy, nez cokoliv jineho. K tomu je Fiat jedna z mala znacek, kde clovek dostane jeste rezervni kolo (ty reparatur sety jsou opravdu na h**no).
Jenze se mi nechce platit kolem tri stovek mesicne za auto s vykonem 69PS, motor z kuchynskeho mixeru taky nechci a diesel je u me sproste slovo. Kdyby tam nabizeli stale 1,4 16V, coz byl pro 500 idealni motor, tak bych uz mel Rivu pred barakem. A idealne tam meli dat 1,4 MultiAir v atmosfericke verzi, ktery byl nepochopitelne jen kratky cas nabizen v Puntu, ackoliv to je povedeny motor a hodil by se do vsech malych modelu FCA.
Ja treba nedavno uvazoval (a popravde nad tim porad premyslim) vzit si na leasing Fiat 500 Riva. Neni to auto, ktere bych musel mit na porad a tudiz ho kupovat, ale na nejake tri az ctyri roky bych si ho vzal. Ma prave drevo, kuzi i chrom, coz jsou pro me dulezitejsi prvky vybavy, nez cokoliv jineho. K tomu je Fiat jedna z mala znacek, kde clovek dostane jeste rezervni kolo (ty reparatur sety jsou opravdu na h**no).
Jenze se mi nechce platit kolem tri stovek mesicne za auto s vykonem 69PS, motor z kuchynskeho mixeru taky nechci a diesel je u me sproste slovo. Kdyby tam nabizeli stale 1,4 16V, coz byl pro 500 idealni motor, tak bych uz mel Rivu pred barakem. A idealne tam meli dat 1,4 MultiAir v atmosfericke verzi, ktery byl nepochopitelne jen kratky cas nabizen v Puntu, ackoliv to je povedeny motor a hodil by se do vsech malych modelu FCA.
Rozveď to s tou Mazdou... to jsem nepochopil.
😒
A 1.4 16V tam býval a přestali ho nabízet... dělal jen zlomek prodejů.
Většina to asi vidí jinak. Sorry.
Popravdě - zkoušel jsem to, a taky mi už přišel moc malej, na tenhle výkon. Zvláštní na tom je, že v Pandě mi to přišlo ještě OK, na hraně, ale OK.. a to mají podvozek vlastně stejnej.
500 byla nejlepší s 62kW Twinairem... nebo má 63? Tak nějak.
😒
A 1.4 16V tam býval a přestali ho nabízet... dělal jen zlomek prodejů.
Většina to asi vidí jinak. Sorry.
Popravdě - zkoušel jsem to, a taky mi už přišel moc malej, na tenhle výkon. Zvláštní na tom je, že v Pandě mi to přišlo ještě OK, na hraně, ale OK.. a to mají podvozek vlastně stejnej.
500 byla nejlepší s 62kW Twinairem... nebo má 63? Tak nějak.
Neni co rozvadet, proste udelat normalni motor s rozumnym objemem a poctem valcu. Napr. 1,5 Sky-activ je vyborny motor a naprosto idealn pro segment B (mam ho vyzkouseny s 90 a 115PS).
Me je uprimne jedno, jak to vidi vetsina. To se pak rovnou muze zrusit nabidka motoru a davat do aut jen jeden nejprodavanejsi motor. :-!
TwinAir s 85PS mam vyzkouseny v Ypsilonu s manualem i automatem, ale jedine me to utvrdilo v tom, co jsem vedel uz kdyz jsem ten motor znal jen na papire: Dvouvalec pro me urcite ne. Vykon neni spatny, ale ten charakter motoru proste neprekousnu.
Me je uprimne jedno, jak to vidi vetsina. To se pak rovnou muze zrusit nabidka motoru a davat do aut jen jeden nejprodavanejsi motor. :-!
TwinAir s 85PS mam vyzkouseny v Ypsilonu s manualem i automatem, ale jedine me to utvrdilo v tom, co jsem vedel uz kdyz jsem ten motor znal jen na papire: Dvouvalec pro me urcite ne. Vykon neni spatny, ale ten charakter motoru proste neprekousnu.
Jo to máš pravdu, také jsem zamáčkl slzu, nezničitelný desítkami let prověřený 1.2 Fire je (byl) asi nejlepší z posledních 1.2 čtyřválců. S Pandou (navíc na CNG) jsem najezdil tisíce kilometrů včetně cest do Alp a s F 500 něco přes tisíc km. Občas mezi tím přesedal na Polo, Fabii či Ibizu HTP (MPI). Pokaždé jsem se zděsil a přemýšlel jestli to u VW myslí s tímhle motorem vážně.
Moc Fiaty nesleduju, tak že se omlouvám za hloupou otázku. Ta Riva je něco okolo 450 tis. Kč , není to na takhle malé auto opravdu dost ? Tři stovky měsíčně, to myslíš v eurech ?
To je otazka osobnich preferenci. Tady vychazi okolo 20tis. EUR, konkretne v konfiguraci podle me (priplatek za prosklenou strechu, bixenony, volant ve dreve, rezervu a tonovana skla) je neco pres 21tis. Nekdo by si za to koupil treba prumerne vybaveny vuz nizsi stredni tridy, ale to ja nepotrebuju ani nechci. Libi se mi Riva, protoze ma nadhernou kombinaci modre barvy, kuze v odstinu slonove kosti a prave mahagonove drevo v interieru. Ano, tri stovky je cena v eurech vcetne pojisteni s kalkulovanym najezdem 20tis. km rocne. To jde, v D jsou auta vseobecne drazsi nez v CR. Je to zhruba podobna cena jako Mazda 2 s nejlepsim motorem a vybavou. Obe auta se mi libi, kazde je uplne jine, kazde cilil vyrobce na jinou skupinu zakazniku, presto me obe hodne oslovuji. U Fiatu mam ale problem, jak uz jsem napsal, s absenci normalniho silnejsiho motoru a u Mazdy zase s nemoznosti mit v aute rezervni kolo, coz je pro me bezpodminecna vec (za temer 10 let, co mam ridicak, jsem potreboval reservu 6x a z toho v peti pripadech by byla ta reparatur sada na dve veci).
Riva vypadá skvěle.
Co to koupit přes CZ dealera? To DE banka neschroupne...?
Já to tak dělal s novou Toyotou, v CZ -5.000euro stejné auto a přihlásit v DE. Ale přes banku to nešlo, jen hotovost.
Co to koupit přes CZ dealera? To DE banka neschroupne...?
Já to tak dělal s novou Toyotou, v CZ -5.000euro stejné auto a přihlásit v DE. Ale přes banku to nešlo, jen hotovost.
To jde prave jen pri hotovostni platbe. Leasing ani klasicke financovani neni mozne. To uz jsem poptaval, kdyz jsem se zajimal o Mazdu 2, protoze v D jsou jinak nastavene vybavy a bila kuze byla soucasti jen 500ks White Edition, kdezto v CR je bezne k dispozici u nejvyssi vybavy.
twistedTSD
Příchod tříválce asi není překvapivý a zřejmě si zachová typickou charakteristiku s dostatkem síly v nízkých otáčkách, což je fajn. Ale ta 1.3, ta by byla ideál do Punta!
Hlavně, aby byly konstrukčně stejně tak jednoduché a blbuvzdorné, jako ty předchozí.
Hlavně, aby byly konstrukčně stejně tak jednoduché a blbuvzdorné, jako ty předchozí.
rohYpnol
= kompromis ;-\
Nicméně už jen za to, že Fiat drží atmosféry dál :yes:
Nicméně už jen za to, že Fiat drží atmosféry dál :yes:
Spíš logické vyústění. Malý R3 nepotřebuje vyvažovací hřídel = nízké náklady. Podobný R4 je naladěný i do výkonu, pro vozy typu Punta ideální pohon, podobné jako třeba 1,2 v Swiftu s tím, že ta 1,3 pojede lépe odspodu. Věřím, že ta auta budou jezdit za "nula nula" benzínu
scadar
By mě zajímalo, jestli se ještě někdy dožiju tiskový zprávy, ve který bude napsáno, že tento nový motor byl vyvinut především s ohledem na řidičský požitek.. asi ne.
K motorům: nevím, v čem může být atmosférická čtrnáctistovka pro běžnýho hejla v běžným provozu lepší, než třeba 1.2TSI. O spotřebě pochybuju, pravděpodobně to bude potřeba dost točit, pružný zrychlení taky otázka ... Tak k čemu tenhle návrat na stromy? (Tím nechci shazovat všechny atmosféry, koneckonců sám mám v autě mnichovský N52, jen nevím, jaký výhody přinese atmosféra typickýmu zákazníkovi modelů, ve kterých bude montovanej tenhle prďola)
K motorům: nevím, v čem může být atmosférická čtrnáctistovka pro běžnýho hejla v běžným provozu lepší, než třeba 1.2TSI. O spotřebě pochybuju, pravděpodobně to bude potřeba dost točit, pružný zrychlení taky otázka ... Tak k čemu tenhle návrat na stromy? (Tím nechci shazovat všechny atmosféry, koneckonců sám mám v autě mnichovský N52, jen nevím, jaký výhody přinese atmosféra typickýmu zákazníkovi modelů, ve kterých bude montovanej tenhle prďola)
Fiatí dvouventilové atmosfér(k)y rozhodně nebývají z těch, které by bylo potřeba nějak zvlášť točit. Spotřeby bych se taky nebál, už dosavadní staré FIRE motory dovedou být úsporné.
Přínos je v konstrukční jednoduchosti a nižších nákladech. Fiat jako výrobce malých aut POTŘEBUJE mít solidní základní atmosféry. Samozřejmě je dobré doplnit je nějakými schopnějšími turbomotory, s tím se taky počítá.
Přínos je v konstrukční jednoduchosti a nižších nákladech. Fiat jako výrobce malých aut POTŘEBUJE mít solidní základní atmosféry. Samozřejmě je dobré doplnit je nějakými schopnějšími turbomotory, s tím se taky počítá.
Spolehlivost.
Nizke servisni naklady.
Dlouha zivotnost.
Asi jsem hejl, ale ocenim to. V tomto druhu auta.
😉
Nizke servisni naklady.
Dlouha zivotnost.
Asi jsem hejl, ale ocenim to. V tomto druhu auta.
😉
Protože ročně prodají skoro 600t miniaut, kde jsou stále malé atmosféry nejpodstatnější částí nabídky i u jiných automobilek.
scandar, jasne píšu, že max. Nm je pri 3500 otáčkach.
A aj konštrukcia nadštvorcového motora 70.0 x 86.5 mm hovorí jasnou rečou.
P.S. A načo by, že akože, boli ľuďom dobré v Taliansku, Španielsku, ... turbomotory v mestách a na jazdu v úzkych uličkách?
A práve malé auto a malá atmosféra - tak, ako si si nechtiac odpovedal má svojich "typickýmu zákazníkovi modelů".
A aj konštrukcia nadštvorcového motora 70.0 x 86.5 mm hovorí jasnou rečou.
P.S. A načo by, že akože, boli ľuďom dobré v Taliansku, Španielsku, ... turbomotory v mestách a na jazdu v úzkych uličkách?
A práve malé auto a malá atmosféra - tak, ako si si nechtiac odpovedal má svojich "typickýmu zákazníkovi modelů".
3_diamanty
to tvrdim stale .... takze nic prekvapujuce... dizle casom vo vacsine aut uz skoncia... turboera tak nejak na vsetko zase nebude tiez vhodna takze nejake tie atmo tu budu s nami vzdy 😉 :yes: ...
este sa raz vratime k atmosferam... a opat to nepisem ako vtip ale ozaj to tak vidim :yes:
este sa raz vratime k atmosferam... a opat to nepisem ako vtip ale ozaj to tak vidim :yes:
Hlavně bys měl dát :yes: nahoru pro FIAT ! 😄
Italové motor umí..kam se ti korejci jen hrabou.. >😁
Italové motor umí..kam se ti korejci jen hrabou.. >😁
Bazalt
Turbodoba je nazajímá, proti je Fiat asi jediný výrobce co má v nabídce dvouválec s turbem, oceněný navíc jako motor roku...
Jasný hlavně, že maj oturbený motory 0,9L , 1,4L, 1,75L, 2,0L a 2,9L tak nevím kde je problém.
Problém je u ACZ, protože ty znaj do šroubku jen TSI a TDI >😁 .
zejména ty první řetězové TSI s "přehazovačkou" 😄 Lidé rádi zapomínají... kolik jich asi už po bazarech je?
Neznam nikoho kdo by mel problem s TSI. Krome mistnich diskuteru. Pokud se dobre pamatuji, tak na 1.2tsi vydali opravnou sadu za par kacek. Jen ignorant by si nevymenil rozvody kdyz mel problemovou radu. Porat levnejsi nez drzet pri zivote fiata. Reci o tsi jsi nechte od cesty. Mel jsem dva fiaty a vetsi pokladnicku jsem nezazil. Kolega z prace ma tri roky noveho fiata a kdyz prijede tramvajkou, tak si z nej utahujeme. Posledni dobou docela pravidelne.
Kdybych měl opravdu peníze nazbyt tak si pořídím 500 abarath a vyčíhával bych si problikávače co si myslí že jim malý fiátek překáží 😄 Jo kdysi se dala pořídit Panda 100HP 😉
Pises jako by 100HP bylo kdovi co. Navic Abrarth 500 vypada spis jako rychlejsi auto, takze jen blbec by ocekaval, ze to moc nepojede. I kdyz svagrova tomu moc nerozumi a kdyz ji nekdo zdrzuje, tak ho predjede bez ohledu na to zda prilezitostne vyckavas a chces zdrzovat lidi co jedou trochu jinym tempem nez ty.
Arese
Tak novou řadu malých atmosfér má Fiat připravenou a vypadá slibně, teď ještě aby taky konečně přišli s novou generací Punta! 😲
Punto je podle mne pořád jedno z nejpovedenějších (a nejhezčích) aut 4-metrové třídy a není na něm potřeba něco za každou cenu měnit. Nakonec jeho bráška - Opel Corsa - zůstal v podstatě beze zeměny i ve druhém vydání.
Je třeba poznamenat, že menší Punto 1 (cca 3,7m) - i to ve druhé generaci Punto 2 (3,8 m) - bylo po prostorvé stránce ještě zajímavější a je věčná škoda, že skončilo. Co jich ve stínu dnešních malých vozů jezdí - jak jsou ceněná a oblíbená !
Je třeba poznamenat, že menší Punto 1 (cca 3,7m) - i to ve druhé generaci Punto 2 (3,8 m) - bylo po prostorvé stránce ještě zajímavější a je věčná škoda, že skončilo. Co jich ve stínu dnešních malých vozů jezdí - jak jsou ceněná a oblíbená !
Ceněná nevím. Zrovna sháním pro ženu malé auto s nějakými parametry a ze všech porovnávaných značek a typů jsou na tom Punta a Clia s cenou nejníže, v rámci srovnatelných aut.
to je znama vyhoda, kdyz nakupujes itala v bazaci (a ze o tom neco vis 😄 ). Naopak nevyhoda, kdyz prodavas 😉
Tak tak. Měl jsem správně napsat, že mají pro uživatele hodnotu - proto jsou často vidět. A mám dojem, že jsou dovezená z Německa apod., protože se tu množí.
Rozhodně, kdybych takhle velké auto chtěl, šel bych na základě osobních zkušeností za Puntem a nízou cenu - způsobenou zavedenou jednoduchou a bezduchou "pražskou" averzí - bych využil jako výhodu.
Rozhodně, kdybych takhle velké auto chtěl, šel bych na základě osobních zkušeností za Puntem a nízou cenu - způsobenou zavedenou jednoduchou a bezduchou "pražskou" averzí - bych využil jako výhodu.
Je potřeba měnit, zákazníci ho nekupují. Opel se aspoň tváří, že jako vydal fungl novou (či aspoň kompletně přepracovanou) generaci.
michal.t
Možná že si jen dal Fiat s tou sázkou na atmosféry jen jedna a jedna dohromady – ano máme tady sice trvající vlnu downsizingu, ale použití turba je technicky (i ekonomiky) dosti kompromisní záležitostí. Využití zbylé tepelné energie spalin je vcelku zanedbatelné, turbo spíš využívá tlakovou energii spalin, která se musí hradit obtížnějším vytlačováním spalin z válců a tedy i výkonem na klikovce… a k tomu se přidávají ještě samotné ztráty vířením plynu v turbu/kompresoru s jejich nízkou termodynamickou účinností… S ohledem na dnešní emisní testy a současný stav techniky klady turba mírně převažují nad jeho negativy… ale to za pár let může být jinak – podaří li se např. udělat další pokrok v tribologii a snížit třecí ztráty v motoru, přínos downsizingu tím poklesne a smysluplnost použití tureb možná taky. Možná to Fiatu docvaklo (a nejen jemu), že nebude od věci nezahazovat vývoj atmosfér…
info@competizione.cz
Z Fiatu se stává sice největší dodavatel agregátů na světě, ale za posledních 10 let představili zhruba stejnou paletu osobních automobilů, jako běžná automobilka za 3 roky.
Nejsem si úplně jist, jestli majitel starého Fiata Punto prodá svoji ojetinu a koupí zbrusu nového ÚPLNĚ STEJNÉHO Fiata Punto jen proto, že má nový a ještě lepší (bez ironie) motor. Podle mého asi ne. A prodejní čísla Fiatu v Evropě to tak nějak potvrzují.
Úroveň motorů na prodejích je nulová, nejprodávanější auta na našem trhu jsou Škod/VW, které mají asi nejhorší motory na světě a druhou příčku zabírá Hyundai s průserem GDI. Obávám se, že inženýři Fiatu své zákazníky těžce přeceňují. Zákazníkovi je motor úplně fuk, mnohem důležitější je parkovací kamera, připojení Androida, škrabka v nádrži nebo 35litrová flaška ve dveřích.
V 80. letech VW jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě záviděl Fiatu, jako největšímu výrobci osobních automobilů v Evropě, ucelené typové řady s pestrou nabídkou motorizací a variant. Dneska je to opačně, akorát Fiat je v produkci v Evropě možná skutečně druhý, ale od konce.
Nejsem si úplně jist, jestli majitel starého Fiata Punto prodá svoji ojetinu a koupí zbrusu nového ÚPLNĚ STEJNÉHO Fiata Punto jen proto, že má nový a ještě lepší (bez ironie) motor. Podle mého asi ne. A prodejní čísla Fiatu v Evropě to tak nějak potvrzují.
Úroveň motorů na prodejích je nulová, nejprodávanější auta na našem trhu jsou Škod/VW, které mají asi nejhorší motory na světě a druhou příčku zabírá Hyundai s průserem GDI. Obávám se, že inženýři Fiatu své zákazníky těžce přeceňují. Zákazníkovi je motor úplně fuk, mnohem důležitější je parkovací kamera, připojení Androida, škrabka v nádrži nebo 35litrová flaška ve dveřích.
V 80. letech VW jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě záviděl Fiatu, jako největšímu výrobci osobních automobilů v Evropě, ucelené typové řady s pestrou nabídkou motorizací a variant. Dneska je to opačně, akorát Fiat je v produkci v Evropě možná skutečně druhý, ale od konce.